Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af AllanPedersen » 11. sep 2012, 16:14

Nu gik alt sku da lige så godt for os... Endelig :(
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

sociopaten
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 28. apr 2008, 16:36

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af sociopaten » 11. sep 2012, 16:17

Jeg må sige, at det gør mig edderspændt rasende hvis det ender med, at AaB kommer i alvorlige problemer pga. grådige spillere der kræver ekstra penge de allerede har fået. For ja det er grådighed. Samtidig forlyder det at spillerforeningen har aftalt med de pågældende spillere, at de får en del af spillernes beløb tilgengæld for at føre sagen (dette udtalte Søren Colding i Fodbold FM i søndags). Hvis det er rigtigt så tegner det et billede af en spillerforening der tænker så egoistisk og kortsigtet, at det næsten gør ondt.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af NIN » 11. sep 2012, 16:29

Det er jo også en kortsigtet sejr, da der ikke er andre end spillerne selv til at betale feriepengene. Sign on fees, bonusser m.m. vil jo med al logik fremadrettet afspejle det spillerne nu skal betales i feriepenge. Klubberne har jo nu engang ikke flere penge end de har. Riget fattes penge.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af AllanPedersen » 11. sep 2012, 16:32

Forklar du lidt om hvad det vil betyde fremover til Johansson. Som nok ikke får ny kontrakt med ob og sikkert kun har 1 til 2 gode år tilbage og de bliver nok i Sverige.. Han skider da på os og fremtiden. Han vil have penge.. Samme med chanko
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af nik » 11. sep 2012, 16:34

Det vil helt ramme transfermarkedet i danmark de næste vinduer når klubberne skal til lommen til de spillere som man nu skylder penge, tror ikke Spillerforeningen tillader at klubberne bruger penge før de har betalt spillerne

tommas jensen
Superliga
Superliga
Indlæg: 728
Tilmeldt: 6. aug 2005, 10:30
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af tommas jensen » 11. sep 2012, 16:40

Syntes lynge sagde der ikke var noget at komme efter, og nu vil det koste en del !!! Tegner ikke godt

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af NIN » 11. sep 2012, 16:40

AllanPedersen skrev:Forklar du lidt om hvad det vil betyde fremover til Johansson. Som nok ikke får ny kontrakt med ob og sikkert kun har 1 til 2 gode år tilbage og de bliver nok i Sverige.. Han skider da på os og fremtiden. Han vil have penge.. Samme med chanko
Er der nogen der har postuleret de ikke vil det?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af AllanPedersen » 11. sep 2012, 17:00

Lynge forstår at glæde os men han forstår godt nok også at skuffe. Er ked af efterhånden intet af hvad Lynge siger kan man regne med. Det et enten spin eller for at dække sig ind..

Update: en på bold.dk siger vi ligger til 20millioner. Det er for gudsskyld vel ikke rigtigt?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

tommas jensen
Superliga
Superliga
Indlæg: 728
Tilmeldt: 6. aug 2005, 10:30
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af tommas jensen » 11. sep 2012, 17:08

AllanPedersen skrev:Lynge forstår at glæde os men han forstår godt nok også at skuffe. Er ked af efterhånden intet af hvad Lynge siger kan man regne med. Det et enten spin eller for at dække sig ind..

Kan vel ikke misforståes når han siger der ikke er noget er at komme efter. Så en stor fed løgn

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Klaus » 11. sep 2012, 17:09

Lad dette være første halvleg. Vi er ikke dømt for noget som helst, og jeg håber vi fører sagerne igennem. Det gør mig ederrasende, at en flok overbetalte spillere vil malke klubberne for penge, de har fået en gang. Hvis der i kontrakten står, at beløbet er inklusiv feriepenge, ja så har man sgu fået dem. Det er i den grad usympatisk, ulækkert og klamt det Spillerforeningen har gang i.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af AllanPedersen » 11. sep 2012, 17:10

tommas jensen skrev:
AllanPedersen skrev:Lynge forstår at glæde os men han forstår godt nok også at skuffe. Er ked af efterhånden intet af hvad Lynge siger kan man regne med. Det et enten spin eller for at dække sig ind..

Kan vel ikke misforståes når han siger der ikke er noget er at komme efter. Så en stor fed løgn
Jeg kommentered på inden Lucas røg han havde sagt truppen blev som den var. Jeg fik hug a alle herinde for at kalde det løgn og ikke spin
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

ALF
2. div
2. div
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18. apr 2006, 10:37
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af ALF » 11. sep 2012, 17:12

AllanPedersen skrev:
tommas jensen skrev:
AllanPedersen skrev:Lynge forstår at glæde os men han forstår godt nok også at skuffe. Er ked af efterhånden intet af hvad Lynge siger kan man regne med. Det et enten spin eller for at dække sig ind..

Kan vel ikke misforståes når han siger der ikke er noget er at komme efter. Så en stor fed løgn
Jeg kommentered på inden Lucas røg han havde sagt truppen blev som den var. Jeg fik hug a alle herinde for at kalde det løgn og ikke spin
Hvor er du dygtig :aabfan:

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af nik » 11. sep 2012, 17:14

Dommen har givet en stribe spillere checkhæftet i hånden, tror en del klubber kommer i vanskligheder nu

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af AllanPedersen » 11. sep 2012, 17:14

ALF skrev:
AllanPedersen skrev:
tommas jensen skrev:
AllanPedersen skrev:Lynge forstår at glæde os men han forstår godt nok også at skuffe. Er ked af efterhånden intet af hvad Lynge siger kan man regne med. Det et enten spin eller for at dække sig ind..

Kan vel ikke misforståes når han siger der ikke er noget er at komme efter. Så en stor fed løgn
Jeg kommentered på inden Lucas røg han havde sagt truppen blev som den var. Jeg fik hug a alle herinde for at kalde det løgn og ikke spin
Hvor er du dygtig :aabfan:

Er ikke specielt glad for det. Men tag du bare vreden udover
Mig og ikke den sportsdirektør der gang på gang lover lys for endn af tunnelen og så slukker det
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 17:21

AllanPedersen skrev:Lynge forstår at glæde os men han forstår godt nok også at skuffe. Er ked af efterhånden intet af hvad Lynge siger kan man regne med. Det et enten spin eller for at dække sig ind..

Update: en på bold.dk siger vi ligger til 20millioner. Det er for gudsskyld vel ikke rigtigt?
1) Hvad ville du have Lynge skulle sige, hvis han ellers mente han havde en god sag? At den her retssag taber jeg nok, men vi lader den lige køre for at trække tiden? Han har svaret ud fra sin overbevisning på det tidspunkt, nemlig at AaB havde en god sag.

2) Vi *ved* ikke hvad det kommer tl at koste, og vi *ved* ikke engang hvor mange krav der vil blive rejst. Det er det divisionsforeningen siger, og det er det Lynge siger i JP. Vi må vente og se hvad der kommer af krav. Nu er der faldet en dom for praksis, så må man se hvad der kommer af krav.

Sagen er rimelig klar (efter Lynges udlægning). Uanset hvad man aftaler med agenterne så skal der svares feriepenge af hele beløbet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 17:22

Klaus skrev:Lad dette være første halvleg. Vi er ikke dømt for noget som helst, og jeg håber vi fører sagerne igennem. Det gør mig ederrasende, at en flok overbetalte spillere vil malke klubberne for penge, de har fået en gang. Hvis der i kontrakten står, at beløbet er inklusiv feriepenge, ja så har man sgu fået dem. Det er i den grad usympatisk, ulækkert og klamt det Spillerforeningen har gang i.
Der er ikke nogen sager at føre igennem. Det er slut.
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af seamann » 11. sep 2012, 17:23

Nedenstående er nu meget god...
- Jeg har forsigtigt sagt, at hvis ikke spillere ved, hvad inklusiv betyder, så får træneren svært ved at forklare dem 4-3-3-systemet, siger Lynge Jakobsen.

Men derudover lyder det underligt at AaB ikke har regnet på hvad worst case ville betyde. Det må og skal en bestyrelse da have bedt om lidt redegørelser for.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af AllanPedersen » 11. sep 2012, 17:25

Pastorius skrev:
AllanPedersen skrev:Lynge forstår at glæde os men han forstår godt nok også at skuffe. Er ked af efterhånden intet af hvad Lynge siger kan man regne med. Det et enten spin eller for at dække sig ind..

Update: en på bold.dk siger vi ligger til 20millioner. Det er for gudsskyld vel ikke rigtigt?
1) Hvad ville du have Lynge skulle sige, hvis han ellers mente han havde en god sag? At den her retssag taber jeg nok, men vi lader den lige køre for at trække tiden? Han har svaret ud fra sin overbevisning på det tidspunkt, nemlig at AaB havde en god sag.

2) Vi *ved* ikke hvad det kommer tl at koste, og vi *ved* ikke engang hvor mange krav der vil blive rejst. Det er det divisionsforeningen siger, og det er det Lynge siger i JP. Vi må vente og se hvad der kommer af krav. Nu er der faldet en dom for praksis, så må man se hvad der kommer af krav.

Sagen er rimelig klar (efter Lynges udlægning). Uanset hvad man aftaler med agenterne så skal der svares feriepenge af hele beløbet.

Han skal ikke stå og love os der intet er at komme efter når der er noget at komme efter ... Fatter ikke du bare blindt kan afvis den med 'skal han jo sige' hvergang Lynge lyver direkte for fans, sponsorer og aktionærer trækker i på skuldrene og siger 'tja sådan er det jo'
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 17:25

AllanPedersen skrev:
tommas jensen skrev:
AllanPedersen skrev:Lynge forstår at glæde os men han forstår godt nok også at skuffe. Er ked af efterhånden intet af hvad Lynge siger kan man regne med. Det et enten spin eller for at dække sig ind..

Kan vel ikke misforståes når han siger der ikke er noget er at komme efter. Så en stor fed løgn
Jeg kommentered på inden Lucas røg han havde sagt truppen blev som den var. Jeg fik hug a alle herinde for at kalde det løgn og ikke spin
Du kommenterer på hvad du tror Lynge siger (ud fra hvordan medierne sammenfatter på det) og ikke hvad han rent faktisk siger. Lynge har ikke sagt noget der er løgn, han har sagt noget han har troet på, og det har vist sig at være forkert - det er en meget betydlig forskel.

Jeg har svært ved at fatte at normale mennesker kan have så sort/hvidt et verdensbillede.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af AllanPedersen » 11. sep 2012, 17:31

Pastorius skrev:
AllanPedersen skrev:
tommas jensen skrev:
AllanPedersen skrev:Lynge forstår at glæde os men han forstår godt nok også at skuffe. Er ked af efterhånden intet af hvad Lynge siger kan man regne med. Det et enten spin eller for at dække sig ind..

Kan vel ikke misforståes når han siger der ikke er noget er at komme efter. Så en stor fed løgn
Jeg kommentered på inden Lucas røg han havde sagt truppen blev som den var. Jeg fik hug a alle herinde for at kalde det løgn og ikke spin
Du kommenterer på hvad du tror Lynge siger (ud fra hvordan medierne sammenfatter på det) og ikke hvad han rent faktisk siger. Lynge har ikke sagt noge

t der er løgn, han har sagt noget han har troet på, og det har vist sig at være forkert - det er en meget betydlig forskel.

Jeg har svært ved at fatte at normale mennesker kan have så sort/hvidt et verdensbillede.
Det det passer bare ikke. Han har helt direkte sagt det ikke var noget at komme efter.
At alle spillerne har fået det de skal have.

Du drejer bare ordene som du vil have de skal være, men han har gjort mere end at spekulere..

Hvor mange gange skal der ske det helt modsatte af hvad Lynge siger før jeg må sætte spørgmålstegn ved ham, synes du ? 5 gange på en sæson? Mon ikke den næste kommer ved vores forventet regnskab

Lynge har nok ikke troedet det her faktisk ville ske, men den bestyrelse har et ansvar, og hvis der er en chance for en dom kan gå i mod dem.
Så skal de ikke love det modsatte og holde hænderne i lommen. så skal de sku være klar på det kan ske, det er jo ikke en børnehave
har de aldrig hørt om 'Worst Case Scenario'.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar