Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af doukas » 11. sep 2012, 19:06

http://tv2sport.dk/oeland-omkring-1500- ... 40-klubber" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er lige før at man kan se dollartegnene i Mads Ølands øjne :money:

Hvis det virkelig er sandt, at Spillerforeningen får en hvis %-del af de penge der bliver vundet hjem for at føre sagerne, så er det satme usmageligt og direkte idiotisk! Det eneste Spillerforeningen opnår ved dette her, er at spilleren fremover får 12,5 % mindre i løn og bonus.

Mads Øland'

"Vi gør ikke på kompromis med de beløb, spillerne har til gode. Men vi vil gerne forhandle om terminerne og indgå efterbetalingsordninger"

Tak Mads - du er den rene Messias!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Apehunter
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 14. jul 2011, 13:24
Favoritspiller: Messi

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Apehunter » 11. sep 2012, 19:10

Der er ikke tale om grådige spillere - det er jo de guder som vi hyldede for få år siden og da elskede vi dem. Det gør vi stadig.

De penge vi skal af med har vi heldig. Pengene fra Lucas samt et salg af Helenius dækker vores gæld.

Dejligt at vi er så økonomisk godt kørende at vi kan betale.

damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af damp » 11. sep 2012, 19:12

Mon ikke salg af Helenius, kusk og Lasse kan lukke hullet til Vinter.
Så skal vi bare finde nogle nye talenter at hente op, hvis vi stadig vil spille 11. mands bold.
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Milfix
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:28
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Milfix » 11. sep 2012, 19:19

Føj hvor er det usmageligt af Andreas Johansson

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... et-paa-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Puha en velkomst han får næste gang i Aalborg. Jeg vil nærmest håbe for ham at han ikke bliver udtaget til kampen
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 19:20

seamann skrev: Naturligvis skal der komme en børsmeddelelse, hvis det påvirker tingene. Faktisk burde der også komme en, hvis det ikke gør.

På Bold.dk er Lynge citeret for nedenstående:
- Jeg vil være helt ærlig. Jeg har ikke noget overblik over det, men vi snakker flere penge, end jeg havde regnet med tidligere.

Og det er det manglende overblik, der undrer mig.
..og det regner jeg med (når man læser hele artiklen) henviser til at han ikke ved hvor mange spillere der gør deres krav gældende.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Brent » 11. sep 2012, 19:24

Pastorius skrev:
seamann skrev: Naturligvis skal der komme en børsmeddelelse, hvis det påvirker tingene. Faktisk burde der også komme en, hvis det ikke gør.

På Bold.dk er Lynge citeret for nedenstående:
- Jeg vil være helt ærlig. Jeg har ikke noget overblik over det, men vi snakker flere penge, end jeg havde regnet med tidligere.

Og det er det manglende overblik, der undrer mig.
..og det regner jeg med (når man læser hele artiklen) henviser til at han ikke ved hvor mange spillere der gør deres krav gældende.
Det er vel også alle spillere der har spillet europæisk og fået bonus i den forbindelse...
AaB - the Nordic gateway to Europe

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Reto » 11. sep 2012, 19:25

doukas skrev:http://tv2sport.dk/oeland-omkring-1500- ... 40-klubber

Det er lige før at man kan se dollartegnene i Mads Ølands øjne :money:

Hvis det virkelig er sandt, at Spillerforeningen får en hvis %-del af de penge der bliver vundet hjem for at føre sagerne, så er det satme usmageligt og direkte idiotisk! Det eneste Spillerforeningen opnår ved dette her, er at spilleren fremover får 12,5 % mindre i løn og bonus.

Mads Øland'

"Vi gør ikke på kompromis med de beløb, spillerne har til gode. Men vi vil gerne forhandle om terminerne og indgå efterbetalingsordninger"

Tak Mads - du er den rene Messias!
Han er en fucking pamper.
Jeg er rystet over grådigheden, der intet lader den ellers så udskældte finanssektor tilbage.
Det er jo for fanden penge, de har fået en gang. I hvert fald langt størstedelen af beløbene, hvis jeg har forstået sagen korrekt.

Det her kommer til at koste arbejdspladser for "alm" spillere uden høje lønninger, mens en fyr som mangemillionæren AJ tager røven på os. Alt imens pamperen selv ser skillingerne vælte ind i form af omtalte bod.

damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af damp » 11. sep 2012, 19:25

Jeg er helt med på, at spillere skal have hvad de har krav på, og hvad kontrakten siger, men hvis en spiller som AJ selv har skrevet under på en kontrakt, hvior der står ferie penge er med i sign on fee/løn/bonus osv, og han har fået 10-12 millioner for at spille i AaB, så skal han fandme også have en velkomst der vil noget, hvis han kommer tilbage til Aalborg.
Og han skal slettes i alle historie bøger om AaB.

Aben peger dog også på dem der ikke har været bekendt med reglerne, og har udbetalt forkert...
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 19:29

Pastorius skrev:
seamann skrev: Naturligvis skal der komme en børsmeddelelse, hvis det påvirker tingene. Faktisk burde der også komme en, hvis det ikke gør.

På Bold.dk er Lynge citeret for nedenstående:
- Jeg vil være helt ærlig. Jeg har ikke noget overblik over det, men vi snakker flere penge, end jeg havde regnet med tidligere.

Og det er det manglende overblik, der undrer mig.
..og det regner jeg med (når man læser hele artiklen) henviser til at han ikke ved hvor mange spillere der gør deres krav gældende.
Bare for lige at være sikker på vi taler om det samme:

Her er det relevante afsnit fra JP:
Intet overblik

AaB afleverede i forrige uge halvårsregnskab med et underskud på 13,6 mio. kr. Selskabets egenkapital er nu nede på 5,4 mio. kr., og selv med et kapitalindskud på 10 mio. kr. fra en gruppe nordjyske erhvervsfolk, så vil en stor millionregning formentlig gøre ondt på AaB.

Men det har man endnu ikke overblik over i Aalborg, hvor man foreløbig tager kendelsen til efterretning.

"Vi har ikke som sådan nogen krav mod AaB, som dem der har været rejst i Brøndby, men det er nok naivt at tro, at de ikke kommer," siger Lynge Jakobsen med henvisning til, at onsdagens kendelse i Fodboldens Voldgiftsret ventes at danne præcedens i lignende sager.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Reto » 11. sep 2012, 19:29

Milfix skrev:Føj hvor er det usmageligt af Andreas Johansson

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... et-paa-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Puha en velkomst han får næste gang i Aalborg. Jeg vil nærmest håbe for ham at han ikke bliver udtaget til kampen
De gode minder om ham er vekslet til noget, der ikke egner sig til offentlig ytring.

Udover ham, hvem er egentlig så de andre største "problembørn" for AaB?

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af nik » 11. sep 2012, 19:29

Synes det er lidt underligt man ikke ved hvor mange spillere det max drejer sig om og hvad det max kan blive hvis tabte sagen, man har jo haft pænt lang tid til at finde ud af det. Hvis man driver forretningen hvor man ikke har overblikket giver underskudet stor mening

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 19:30

Reto skrev:
Milfix skrev:Føj hvor er det usmageligt af Andreas Johansson

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... et-paa-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Puha en velkomst han får næste gang i Aalborg. Jeg vil nærmest håbe for ham at han ikke bliver udtaget til kampen
De gode minder om ham er vekslet til noget, der ikke egner sig til offentlig ytring.

Udover ham, hvem er egentlig så de andre største "problembørn" for AaB?
Husk nu at nøjes med at håne ham, når han kommer.... sagen har kostet AaB nok, som det er.

Der er - endnu - ikke andre problembørn. Det ved man jo først når de rejser kravene.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af jernskjorten » 11. sep 2012, 19:34

tommas jensen skrev:Kig nu lige nordjyske. Her bliver det vist nævnt at slanke truppen !!! hmmm
...
http://www.tv2nord.dk/artikel/222649:Sp ... ss&forside" onclick="window.open(this.href);return false;
Det bliver ikke nævnt at slanke truppen. Lynge siger - hvis han er citeret korrekt - at det afhængig af ekstraudgiftens størrelse vil få konsekvenser for spillertruppen. Det kan jo "bare" betyde, at det samme antal spillere må deles om en mindre lønpose.

damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af damp » 11. sep 2012, 19:35

Hvis spiller foreningen på vegne af spillere har kørt denne sag, kan divisions foreningen så ikke på vegne af klubberne køre en sag mod spillerne, der ikke har overholdt den kontrakt de har skrevet under på..?
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Provst i Brovst » 11. sep 2012, 19:35

Pastorius skrev:
Der er - endnu - ikke andre problembørn. Det ved man jo først når de rejser kravene.
Mon de kan vente med at gøre det til de har forladt AaB? Fire år er åbenbart ingen tid.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

tommas jensen
Superliga
Superliga
Indlæg: 730
Tilmeldt: 6. aug 2005, 10:30
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af tommas jensen » 11. sep 2012, 19:36

jernskjorten skrev:
tommas jensen skrev:Kig nu lige nordjyske. Her bliver det vist nævnt at slanke truppen !!! hmmm
...
http://www.tv2nord.dk/artikel/222649:Sp ... ss&forside" onclick="window.open(this.href);return false;
Det bliver ikke nævnt at slanke truppen. Lynge siger - hvis han er citeret korrekt - at det afhængig af ekstraudgiftens størrelse vil få konsekvenser for spillertruppen. Det kan jo "bare" betyde, at det samme antal spillere må deles om en mindre lønpose.

Se nu Overskriften

"AaB-direktøren er overrasket over klubbernes klare nederlag i feriepengesagen og varsler en smallere trup. "

seamann

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af seamann » 11. sep 2012, 19:37

Pastorius skrev:
Pastorius skrev:
seamann skrev: Naturligvis skal der komme en børsmeddelelse, hvis det påvirker tingene. Faktisk burde der også komme en, hvis det ikke gør.

På Bold.dk er Lynge citeret for nedenstående:
- Jeg vil være helt ærlig. Jeg har ikke noget overblik over det, men vi snakker flere penge, end jeg havde regnet med tidligere.

Og det er det manglende overblik, der undrer mig.
..og det regner jeg med (når man læser hele artiklen) henviser til at han ikke ved hvor mange spillere der gør deres krav gældende.
Bare for lige at være sikker på vi taler om det samme:

Her er det relevante afsnit fra JP:
Intet overblik

AaB afleverede i forrige uge halvårsregnskab med et underskud på 13,6 mio. kr. Selskabets egenkapital er nu nede på 5,4 mio. kr., og selv med et kapitalindskud på 10 mio. kr. fra en gruppe nordjyske erhvervsfolk, så vil en stor millionregning formentlig gøre ondt på AaB.

Men det har man endnu ikke overblik over i Aalborg, hvor man foreløbig tager kendelsen til efterretning.

"Vi har ikke som sådan nogen krav mod AaB, som dem der har været rejst i Brøndby, men det er nok naivt at tro, at de ikke kommer," siger Lynge Jakobsen med henvisning til, at onsdagens kendelse i Fodboldens Voldgiftsret ventes at danne præcedens i lignende sager.
Njah, nu var det bold.dk jeg refererede fra, men det er begge steder, det manglende overblik, der bekymrer. Jeg siger ikke, at man skal kende det præcise beløb, men hvis man ikke har beregnet konsekvenserne af en tabt sag, mener jeg, at der er tale om kritisabelt arbejde.

Du henviser igen til at man ikke ved, hvor mange, der vil kræve penge. Men det er netop hvad jeg mener man burde have regnet på (mængde x pris).
Naturligvis skal man ikke melde tallet ud via pressen, men man burde melde ud via omx om dette har nogen indflydelse eller ej.

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Krage » 11. sep 2012, 19:41

damp skrev:Jeg er helt med på, at spillere skal have hvad de har krav på, og hvad kontrakten siger, men hvis en spiller som AJ selv har skrevet under på en kontrakt, hvior der står ferie penge er med i sign on fee/løn/bonus osv, og han har fået 10-12 millioner for at spille i AaB, så skal han fandme også have en velkomst der vil noget, hvis han kommer tilbage til Aalborg.
Og han skal slettes i alle historie bøger om AaB.

Aben peger dog også på dem der ikke har været bekendt med reglerne, og har udbetalt forkert...
Jeg er lidt i tvivl om der virkelig står i kontrakterne at ferie penge, pension osv. indgår i sign on fee'en. Hvis der gjorde det burde spillerne så ikke tabe sagen i og med de har indgået aftalen? Eller er det bare ærgerligt for AaB at de har betalt ham en for høj signon fee?

Ved godt at ikke mange har set de kontrakter, andre end dem ude på hornevej, men håber stadig nogen kan svare mig? Jeg må have misset et eller andet i den her feriepenge sag, for hvis der står i kontrakten at det indgår så forstår jeg ikke hvorfor spillerforeningen vandt sagen?
Billede

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Reto » 11. sep 2012, 19:42

Pastorius skrev:
Reto skrev:
Milfix skrev:Føj hvor er det usmageligt af Andreas Johansson

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... et-paa-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Puha en velkomst han får næste gang i Aalborg. Jeg vil nærmest håbe for ham at han ikke bliver udtaget til kampen
De gode minder om ham er vekslet til noget, der ikke egner sig til offentlig ytring.

Udover ham, hvem er egentlig så de andre største "problembørn" for AaB?
Husk nu at nøjes med at håne ham, når han kommer.... sagen har kostet AaB nok, som det er.

Der er - endnu - ikke andre problembørn. Det ved man jo først når de rejser kravene.
Bare rolig, hån og spot vil nok kunne lindre lidt af den vrede, man føler.
Men det er jo AJ, der griner hele vejen til banken. Desværre.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af NIN » 11. sep 2012, 19:43

Når alt er sagt og skrevet om grådige spillere, der vil have feriepenge, så ændre det jo ikke på det faktum, at vi har et billede af en række klubfolk som har ageret dybt uprofessionelt og naivt i denne sag. Eller som minimum, har allieret sig med inkompetent advokatbistand. Afgørelsen er der jo ikke det mindste tvivl om. Som Lynge udtalte: Det er som at tabe 0-8. Så kan man råbe op om gentlemansaftaler og hvad er fair og ikke fair. Det er professionel sport det her. Show me the money!
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Besvar