Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 13. sep 2012, 16:13

Gentleman Finn skrev:Sikke et anstændigt menneske, denne Michael Jakobsen.
Jeg synes nu også man kan læse MJ's udmelding som et forsøg på at spille helt neutral. Ikke dermed sagt at jeg ikke mener Lindstrøms udmelding er halvanden milliard gange federe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af AllanPedersen » 13. sep 2012, 16:14

Funky skrev:
Gentleman Finn skrev:Sikke et anstændigt menneske, denne Michael Jakobsen.
Jeg synes nu også man kan læse MJ's udmelding som et forsøg på at spille helt neutral. Ikke dermed sagt at jeg ikke mener Lindstrøms udmelding er halvanden milliard gange federe.
Funky... helt seriøst, du skal til at overveje et profil billede skift :)
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 13. sep 2012, 16:15

AllanPedersen skrev:
Funky skrev:
Gentleman Finn skrev:Sikke et anstændigt menneske, denne Michael Jakobsen.
Jeg synes nu også man kan læse MJ's udmelding som et forsøg på at spille helt neutral. Ikke dermed sagt at jeg ikke mener Lindstrøms udmelding er halvanden milliard gange federe.
Funky... helt seriøst, du skal til at overveje et profil billede skift :)
I know. Det er undervejs. Lindstrøm er lige strøget ind på toppen af min liste over mulige kandidater.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

sociopaten
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 28. apr 2008, 16:36

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af sociopaten » 13. sep 2012, 16:18

"Der er vel ingen, der frivilligt siger nej til penge, som de har ret til at få, siger Michael Jakobsen til ekstrabladet.dk."

Jo det er der rent faktisk Micheal Jakobsen, og den første hedder Mathias Lindstrøm, og lad os håbe mange flere følger i hans fodspor.

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af nik » 13. sep 2012, 16:19

Hele problemet med de feriepenge bunder i at Lynge og Co ikke gad sætte sig ind i overenskomsten da den blev underskrevet, havde de gjort det have man siddet i samme situation som FCK og OB, det er underligt at de godt kunne læse og forstå den, snakker sportsdirektøre ikke sammen? man har jo også en advokat i AaB, ham kunne man også have spurgt hvis man syntes det var forindviklet stof. Lynge kan godt læse lovstof han er gammel afdelingschef for socialcenter nord. Det virker mere til man har sagt, går den så går den

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Indlæg: 543
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:32
Kontakt:

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Vase » 13. sep 2012, 16:20

Det er kritisk at spillere - som Michael Jakobsen - ikke ved om de har penge til gode. Hvis man er blevet snydt for så store beløb, burde man vel være klar over det?

Der må snart dø en masse fodboldspillere, for de overtræder da i hvert fald den 2. dødssynd!

Ras
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 13
Tilmeldt: 19. okt 2005, 14:35
Geografisk sted: 9000

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Ras » 13. sep 2012, 16:21

Lindstrøm længe leve.

Han kan åbenbart "huske" hvad han har skrevet under på i sin tid. :aabfan:

Mon Michael Jacobsen og Andreas Johanson kan det :|

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af JFL » 13. sep 2012, 16:24

Pastorius skrev:
JFL skrev:Lindstrøm siger det jo tydeligt. Han var indforstået med, at feriepenge var inkluderet og vil derfor som alle anstændige mennesker ikke have penge, han allerede har modtaget.

De spillere, der kommer og kræver deres penge mangler moral. Andet er der ikke at sige. Jeg væmmes ved dem og vil altid hade dem. Hvis der er nogen nuværende spillere, der kræver penge af AaB, så mener jeg, at de skal kastes ned på serie 4 holdet og aldrig igen optræde på vores Superliga-mandskab.
Vi kan nok ikke regne med at alle kontrakter er helt ens. Hvis det fx drejer sig om bonus fra CL, så kræver det jo ikke sikkert at spillerne enkeltvis har accepteret at det var incl feriepenge. Det var det ikke i BIF, og i så fald synes jeg ikke man kan snakke om dårlig moral af en spiller, der så efterfølgende mener at han selvf. skal have feriepenge.
Men den usle Spillerforening har kontaktet Lindstrøm, fordi de mener, at han kan kræve penge af AaB. Han siger nej, fordi han ikke vil have penge, han allerede har fået. Spillerforeningen får i disse dage det værste frem i fodboldspillere, der har valget mellem moral eller penge.

Mit forhold til fodboldspillere i Danmark kan ligge på et meget lille sted lige nu. Jeg væmmes ved tanken om, at f.eks. at juble over en Anders Due scoring på søndag for så at finde ud af om mandagen, at han røvrender AaB. Man kan åbenbart ikke stole på spillernes anstændighed. Nogen som Lindstrøm har den, men jeg gruer for at finde ud af, hvem der ikke har den.

Helte står for forfald i disse dage.

Brugeravatar
Sille
Superliga
Superliga
Indlæg: 550
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Nummer Ib
Geografisk sted: København - Århus - Aalborg - Storvorde

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Sille » 13. sep 2012, 16:26

Hold kæft hvor ville det klæde den flok nuværende AaB-spillere, der er en del af denne sag, at de sammen stod frem og sagde, vi elsker klubben og vil ikke have pengene...

Lindström han længe leve HURRA HURRA HURRAAAAAAA
- Sille

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 13. sep 2012, 16:27

JFL skrev:
Pastorius skrev:
JFL skrev:Lindstrøm siger det jo tydeligt. Han var indforstået med, at feriepenge var inkluderet og vil derfor som alle anstændige mennesker ikke have penge, han allerede har modtaget.

De spillere, der kommer og kræver deres penge mangler moral. Andet er der ikke at sige. Jeg væmmes ved dem og vil altid hade dem. Hvis der er nogen nuværende spillere, der kræver penge af AaB, så mener jeg, at de skal kastes ned på serie 4 holdet og aldrig igen optræde på vores Superliga-mandskab.
Vi kan nok ikke regne med at alle kontrakter er helt ens. Hvis det fx drejer sig om bonus fra CL, så kræver det jo ikke sikkert at spillerne enkeltvis har accepteret at det var incl feriepenge. Det var det ikke i BIF, og i så fald synes jeg ikke man kan snakke om dårlig moral af en spiller, der så efterfølgende mener at han selvf. skal have feriepenge.
Men den usle Spillerforening har kontaktet Lindstrøm, fordi de mener, at han kan kræve penge af AaB. Han siger nej, fordi han ikke vil have penge, han allerede har fået. Spillerforeningen får i disse dage det værste frem i fodboldspillere, der har valget mellem moral eller penge.

Mit forhold til fodboldspillere i Danmark kan ligge på et meget lille sted lige nu. Jeg væmmes ved tanken om, at f.eks. at juble over en Anders Due scoring på søndag for så at finde ud af om mandagen, at han røvrender AaB. Man kan åbenbart ikke stole på spillernes anstændighed. Nogen som Lindstrøm har den, men jeg gruer for at finde ud af, hvem der ikke har den.

Helte står for forfald i disse dage.
Jeg læser det nu som om spillerforeningen for længe siden spurgte Lindstrøm om han var interesseret i at medvirke til at køre en sag mod AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Buzz Killington » 13. sep 2012, 16:28

Havde håbet Augo uden videre blot havde afvist. Det ville sgu gøre ondt hvis han også kommer og kræver.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... aar-vi-dem
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af JFL » 13. sep 2012, 16:29

Pastorius skrev:
JFL skrev:
Pastorius skrev:
JFL skrev:Lindstrøm siger det jo tydeligt. Han var indforstået med, at feriepenge var inkluderet og vil derfor som alle anstændige mennesker ikke have penge, han allerede har modtaget.

De spillere, der kommer og kræver deres penge mangler moral. Andet er der ikke at sige. Jeg væmmes ved dem og vil altid hade dem. Hvis der er nogen nuværende spillere, der kræver penge af AaB, så mener jeg, at de skal kastes ned på serie 4 holdet og aldrig igen optræde på vores Superliga-mandskab.
Vi kan nok ikke regne med at alle kontrakter er helt ens. Hvis det fx drejer sig om bonus fra CL, så kræver det jo ikke sikkert at spillerne enkeltvis har accepteret at det var incl feriepenge. Det var det ikke i BIF, og i så fald synes jeg ikke man kan snakke om dårlig moral af en spiller, der så efterfølgende mener at han selvf. skal have feriepenge.
Men den usle Spillerforening har kontaktet Lindstrøm, fordi de mener, at han kan kræve penge af AaB. Han siger nej, fordi han ikke vil have penge, han allerede har fået. Spillerforeningen får i disse dage det værste frem i fodboldspillere, der har valget mellem moral eller penge.

Mit forhold til fodboldspillere i Danmark kan ligge på et meget lille sted lige nu. Jeg væmmes ved tanken om, at f.eks. at juble over en Anders Due scoring på søndag for så at finde ud af om mandagen, at han røvrender AaB. Man kan åbenbart ikke stole på spillernes anstændighed. Nogen som Lindstrøm har den, men jeg gruer for at finde ud af, hvem der ikke har den.

Helte står for forfald i disse dage.
Jeg læser det nu som om spillerforeningen for længe siden spurgte Lindstrøm om han var interesseret i at medvirke til at køre en sag mod AaB.
Ja, vel fordi de mener, at han kan rippe AaB for ekstra penge.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Klaus » 13. sep 2012, 16:35

Hvor er det dog dejligt, at der stadigvæk findes anstændighed i fodbold. Når Lindstrøm siger som han gør, er det jo fordi han VED, at aftalen blev lavet således, at det hele var inklusiv. Så kan man da i hvert fald slå fast, at Lynge formentlig har ret, når han fortæller om måden kontrakterne blev lavet på. De spillere som nu vil komme rendende for at få feriepenge, gør det altså VELVIDENDE, at de har fået dem en gang. Det bliver spændende at se hvilke navne, der kommer til at figurere på den liste....

I øvrigt tankevækkende, at Spillerforeningen føler sig kaldet til at kontakte tidligere spillere for at få "kunder" til deres sagsanlæg. Mon det skyldes de 10% foreningen skal have i bod???? Håber alt muligt skidt for den forening.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 13. sep 2012, 16:38

MHJ skrev:Havde håbet Augo uden videre blot havde afvist. Det ville sgu gøre ondt hvis han også kommer og kræver.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... aar-vi-dem
Augo siger selvfølgelig som en anfører skal sige. Der er næppe tvivl om at der vil være nogen spillere der vil kræve pengene og nogle der ikke vil. Debatten om hvordan de skal forholde sig til det, har de valgt at holde internt og det lyder rigtig fornuftigt, men anføreren kan selvfølgelig ikke på nuværende tidspunkt gå ud offentligt og sige hvad han personligt mener, før det er diskuteret igennem internt blandt de relevante spillere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af JFL » 13. sep 2012, 16:39

MHJ skrev:Havde håbet Augo uden videre blot havde afvist. Det ville sgu gøre ondt hvis han også kommer og kræver.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... aar-vi-dem
I så fald ville han da også få et kæmpe troværdighedsproblem. Han har tidligere udtalt, at han vil se gennem fingre med feriepengene. Nogen der har link til den artikel?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 13. sep 2012, 16:41

MHJ skrev:Havde håbet Augo uden videre blot havde afvist. Det ville sgu gøre ondt hvis han også kommer og kræver.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... aar-vi-dem
Han KAN altså - som nuværende medlem, kaptajn på holdet, osv. - være i en situation hvor han mere eller mindre er nødt til at spille så neutralt som muligt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Gentleman Finn » 13. sep 2012, 16:44

Augo skal sørge for ikke at skabe splid som kaptajn.

Men han har allerede sagt, at han har fået feriepengene. http://onside.dk/nyheder/augu-jeg-har-f ... feriepenge" onclick="window.open(this.href);return false; af en eller anden grund mangler indholdet i artiklen, men overskriften er der endnu.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Buzz Killington » 13. sep 2012, 16:45

Det kan der være noget om. Vi får - forhåbentlig - at se hvem der er de rigtige helte tids nok. I sidste ende er det os fans og aktionærer der betaler deres løn, og dermed også os de stjæler fra.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Buzz Killington » 13. sep 2012, 16:47

Gentleman Finn skrev:Augo skal sørge for ikke at skabe splid som kaptajn.

Men han har allerede sagt, at han har fået feriepengene. http://onside.dk/nyheder/augu-jeg-har-f ... feriepenge" onclick="window.open(this.href);return false; af en eller anden grund mangler indholdet i artiklen, men overskriften er der endnu.
Der er en 'cashed' udgave her

http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=dk

"Ekstra Bladet kan i dag fortælle, at 10 ud af 12 klubber ikke har betalt sine spillere feriepenge af sign-on-fees og andre bonusser. Brøndby og AaB er de to klubber, der skylder mest, men den tidligere AaB'er Thomas Augustinussen har intet udestående.

- Jeg fik feriepenge, da jeg rejste til Østrig. Jeg tror ikke, jeg har mere til gode. Og skulle det være tilfældet slår vi en streg over det. Men der skal jo være styr på den slags ting, siger Augustinussen til Ekstra Bladet.

En anden tidligere AaB'er Martin Pedersen mener dog at have noget til gode fra sin tid i klubben."
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af jydenfranord » 13. sep 2012, 16:55

Jeg har svært ved at finde hoved og hale i denne sag. Hvem der er skurk og offer i det synes jeg er svært at sige.

Men for mig viser sagen med al tydelighed at spillerlønningerne er ALT for høje. Hvis man som spiller kan overse man mangler fra nogle hundrede tusind til millioner i løn, så er det fordi man tjener for meget. Det er over en periode osv. Men alligevel mener jeg helt galt.

Det er nok det som pisser mig mest af, økonomien sejler i store dele af samfundet, mange kæmper for at få det hele til at hænge sammen og så kommer en flok fodboldspillere og kræver millioner de ikke var klar over de manglede....

De har åbenbart ret til pengene, det er der jo faldet dom for. Men så giv dem dog for satan til noget velgørenhed, fremfor at sætte dem ind på kontoen, for I spillere har jo åbenbart ikke brug for de penge, I var end ikke klar over i manglede dem.....

Besvar