Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af white splash » 28. nov 2012, 12:57

Mon ikke det bliver offenliggjort omkring midnat, i nattens mulm og mørke, i håb om at det går uset hen....

Ellers er forhåbningen at de sidste måneders snak om at de er ved at have styr på det derude, nu det er en ren fodboldforretning, holder stik.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. nov 2012, 13:13

Jeg forventer at blive skuffet, belært af fortiden. Men bortset fra det, BURDE tingene se lysere ud end de gjorde ved sidste kvartal. Man har trods alt siden solgt Lucas, og hentet et større millionbeløb end forventet ved sidste tvpenge uddeling, samtidig med at sandsynligheden for at vi ligger over den 8-9 plads man havde budgetteret med ved næste uddeling er til at få øje på.

Den store ubekendte er feriepengesagen, som jeg er spændt på om man berører, det afhænger vel også af hvor langt hele de satans saga er kommet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af frederikshavneren » 28. nov 2012, 13:21

BBS skrev:Så er det i dag, at kvartalsregnskabet kommer. Hvad er jeres forventninger?
Nu er jeg bestemt ikke en regnskabsnørd, men alle forudsætninger for et godt kvartalsregnskab bør være til stede. Spareplanerne er implementeret således at AaB nu udelukkende koncentrerer sig om kerneproduktet, superligaholdet.
I de seneste år er der ligeledes gennemført massive besparelser dels i organisationen, men ligeledes i spillerbudgettet. Der er virkelig blevet skåret ind til benet, hvilket har været en smertefuld proces, men sportsligt set er det gået over al forventning (den nuværende imponerende placering i betragtning). Dette betyder forhåbentlig at vi er bedre stillet end en række andre klubber (især FCM og Brøndby), der nu skal til at gennemgå den samme "hestekur" som vi har været igennem.

Jeg forventer et kvartalsregnskab der mindst lever op til forventningerne. Ved godt at vi er blevet skuffet et utal af gange når de blodrøde regnskaber er blevet offentliggjort, men hvis ikke dette kvartalsregnskab kan leve op til udmeldingerne så er det svært at se hvornår det så ellers skal ske. Dels betyder den flotte placering at vi får mange tv-penge, med den nye tv aftale er det bogstaveligt talt guld være at ligge i toppen.
Derudover må salget af Lucas også resultere positivt på regnskabet.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Yankee » 28. nov 2012, 14:16

Udgangspunktet er halvårsregnskabet. Der regnede man med et underskud på cirka 10 millioner for 2012. Siden da er følgende sket:

- Lidt flere tv-penge ved 11. runde end budgetteret (+ 1-2 millioner)
- Et fald i tilskuerantal i forhold til sidste sæson. Ikke markant, men mon ikke man havde budgetteret med en lille stigning (- 0-1 million)
- Salg af Jacob Laursen og Lucas Andersen. Man har budgetteret med 5 millioner, så der bør være en pæn ekstra-indtjening der (+ 4-6 millioner)
- Feriepengesagen. Den er selvfølgelig meget ubekendt, og det er spændende hvordan man regnskabsfører det. Sandsynligvis snakker vi - 15-20 millioner i ekstra personaleudgifter, som vel bør regnskabsføres i år.

Derfor spår jeg et positivt kvartalsregnskab og en forventing om et underskud i størrelsesordenen 25-30 millioner såfremt feriepengesagen er indregnet i 2012-regnskabet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Hanga » 28. nov 2012, 14:19

Ang. TV-pengene er spørgsmålet om de er indtægts-bogført i 3. kvartal?

11. runde blev afviklet 30/9 og man har vel ikke modtaget pengene før senere (måske endda ikke endnu)... Om de vælger at bogføre det i tredje kvartal alligevel tør jeg ikke sige.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2012, 14:28

Hanga skrev:Ang. TV-pengene er spørgsmålet om de er indtægts-bogført i 3. kvartal?

11. runde blev afviklet 30/9 og man har vel ikke modtaget pengene før senere (måske endda ikke endnu)... Om de vælger at bogføre det i tredje kvartal alligevel tør jeg ikke sige.
Hvis beløbet er kendt, så skal det vel fremgå af regnskabet på den ene eller anden måde?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Hanga » 28. nov 2012, 15:14

Pastorius skrev:
Hanga skrev:Ang. TV-pengene er spørgsmålet om de er indtægts-bogført i 3. kvartal?

11. runde blev afviklet 30/9 og man har vel ikke modtaget pengene før senere (måske endda ikke endnu)... Om de vælger at bogføre det i tredje kvartal alligevel tør jeg ikke sige.
Hvis beløbet er kendt, så skal det vel fremgå af regnskabet på den ene eller anden måde?
Jo jo i forhold til årets forventning. Jeg gør blot opmærksom på, at resultatet før 3. kvartal ikke nødvendigvis behøver at indeholde feriepengene.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af BBS » 28. nov 2012, 15:55


Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af le Cid » 28. nov 2012, 15:57

Puha - tilsyneladende ingen rigtig grimme overraskelser...!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af AllanPedersen » 28. nov 2012, 16:01

lynge har meldt ud de håbede på en 8. plads ca. i forhold til tv penge og vi lå nr2.
det er altså ikke en forskel på 2millioner..
det er en forskel på 5.1 millioner.
og bliver ca. samme forskel igen hvis vi holder os på måtten her ved runde 22.

Så der får vi altså 10mill ind mere end budgetteret.
(jeg er godt klar over kun 5 af dem er i det her kvartal)

mht til feriepenge sagen.. så har vi vel ikke fået en sag på os endnu?
så den kan vel ikke være medregnet.
og så har vi solgt lucas andersen til et rigtig pænt beløb

Så jeg tillader mig rent faktisk at være lidt skuffet over vi ikke kan reducere det underskud mere.
Man kan spørge sig selv, hvis det her er tallet AaB forventede i 2011..
og vi har spillet meget bedre end forventet... hvad er så ikke gået som forventet?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Peter A. » 28. nov 2012, 16:10

Det undrer mig meget at feriepengesagen ikke er nævnt med et ord.

I øvrigt synes AaBs kvartalmeddelelser efter de børsmæssige regler er blevet ændret er blevet en tynd kop te.

Selvom det vist er ikke påkravet mere så bringer alle de øvrige klubber altså perioderegnskabet - selv Brøndby der ikke har meget at prale af - i deres kvartalsmeddelelser. Det gør AaB ikke - men sidder jo med en fornemmelse af at der er noget man ønsker at skjule.

En anden ting er så at jeg ikke kan forstå hvorfor AaB altid skal være de sidste til at offentliggøre regnskabsmeddelelser. Så omfangsrigt er selskabet er jo ikke mere. Det ville klæde dem med lidt mere "aktionær-service" hvad disse to nævnte ting angår.

Når det er sagt, ser det ud til at der er ved at komme styr på tingene på Hornevej. Og jeg tror det kan være vores fordel at vi har været igennem den tur som især FCM og BIF står midt i lige nu.
Hey AaB!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af AllanPedersen » 28. nov 2012, 16:12

Peter A. skrev:Det undrer mig meget at feriepengesagen ikke er nævnt med et ord.

I øvrigt synes AaBs kvartalmeddelelser efter de børsmæssige regler er blevet ændret er blevet en tynd kop te.

Selvom det vist er ikke påkravet mere så bringer alle de øvrige klubber altså perioderegnskabet - selv Brøndby der ikke har meget at prale af - i deres kvartalsmeddelelser. Det gør AaB ikke - men sidder jo med en fornemmelse af at der er noget man ønsker at skjule.

En anden ting er så at jeg ikke kan forstå hvorfor AaB altid skal være de sidste til at offentliggøre regnskabsmeddelelser. Så omfangsrigt er selskabet er jo ikke mere. Det ville klæde dem med lidt mere "aktionær-service" hvad disse to nævnte ting angår.

Når det er sagt, ser det ud til at der er ved at komme styr på tingene på Hornevej. Og jeg tror det kan være vores fordel at vi har været igennem den tur som især FCM og BIF står midt i lige nu.

feriepenge sagen er vel ikke nævnt, fordi vi ikke har fået et krav endnu? i hvert fald ikke officielt.
så den har intet med det her regnskab at gøre.

og på den baggrund er jeg faktisk skuffet over vi ikke laver et pænere tal..
vi har fået 5.1mill mere på tv penge, og vi har solgt Lucas Andersen.

og vi har kun holdt vores forventning... så har de godt nok haft en høj forventning til os.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Peter A. » 28. nov 2012, 16:16

Feriepengesagen har fyldt meget - også i relation til AaB.
Lynge har selv tidligere sagt at der kunne kommet et krav.

Derfor ville det være helt naturligt og forventligt at feriepengesagen havde været berørt i periodemeddelelsen med nogle ord om hvad status.
Hey AaB!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af AllanPedersen » 28. nov 2012, 16:18

Peter A. skrev:Feriepengesagen har fyldt meget - også i relation til AaB.
Lynge har selv tidligere sagt at der kunne kommet et krav.

Derfor ville det være helt naturligt og forventligt at feriepengesagen havde været berørt i periodemeddelelsen med nogle ord om hvad status.
Ja nu er jeg kendt for Lynge hetz.. det vil jeg ikke gøre.. men så sige det sådan..
at tingene altid kommer bag på vores ledelse.. er min holdning.. åbenlyse ting

så når vi til maj får et krav på 20 millioner får vi en udmelding hvor der står
'HOLD DA OP.. den havde vi ikke lige set komme, nu må vi nedjustere vores forventning'

out of sight, out of AaB mind.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Buzz Killington » 28. nov 2012, 16:25

AllanPedersen skrev:lynge har meldt ud de håbede på en 8. plads ca. i forhold til tv penge og vi lå nr2.
det er altså ikke en forskel på 2millioner..
det er en forskel på 5.1 millioner.
og bliver ca. samme forskel igen hvis vi holder os på måtten her ved runde 22.

Så der får vi altså 10mill ind mere end budgetteret.
(jeg er godt klar over kun 5 af dem er i det her kvartal)

mht til feriepenge sagen.. så har vi vel ikke fået en sag på os endnu?
så den kan vel ikke være medregnet.
og så har vi solgt lucas andersen til et rigtig pænt beløb

Så jeg tillader mig rent faktisk at være lidt skuffet over vi ikke kan reducere det underskud mere.
Man kan spørge sig selv, hvis det her er tallet AaB forventede i 2011..
og vi har spillet meget bedre end forventet... hvad er så ikke gået som forventet?

Man havde forventninger om transferindtægter på omkring 5 millioner, så salget af Lucas falder ca. herindunder.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af BBS » 28. nov 2012, 16:27

Der er vel desuden noget i forhold til entreindtægter. Vi ved ikke hvad der er budgetteret med og hvordan det gik. Det bliver ikke nævnt. Men det er nok ikke gået den rigtige vej, siden det ikke bliver kommenteret.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Klaus » 28. nov 2012, 16:28

Var Lucas med i aftalen om spillersponsorater?? Såfremt han var det, kan det så ikke tænkes, at vi vil få en større del af kagen ved næste salg???

Jeg havde nok håbet på et forbedret årsregnskab på baggrund af bedre resultater og salget af Lucas. På den anden side er regnskabet positivt, og så fremt vi kommer ud af andet halvår med et positivt resultat er vi i det mindste på vej... Kan man forestille sig, at der er hensat nogle penge til feriepengesagen uden at det bliver meldt ud??

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Eksil » 28. nov 2012, 16:28

Tvivler stadig på, at vi kommer til at betale den fulde feriepenge regning.

1 - Nogle spillere har sagt nej tak, og dem kommer spillerforeningen nok til at opgive at krade penge hjem for. Det er et spørgsmål om image for en forening der i forvejen tager en pæn slat af gevinsten.
2 - Spillerforeningen tager 1.5 procent i rente om måneden, hvilket er mere end diverse rockere tager og mere end jeg får om året af min bank. Det kan der forhandles om, såldes det ender på et mere rimeligt niveau, eks. dobbelte af bankforventningen i perioden.
3 - Spillerforeningen har ikke råd til at lukke klubber. På imponerende vis har Brøndby og FCM overhalet AaB indenom i dårlig økonomi, så derfor må den nok milne kravene og forvente nogle mere rimelige betalingsperioder.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af AllanPedersen » 28. nov 2012, 16:29

MHJ skrev:
AllanPedersen skrev:lynge har meldt ud de håbede på en 8. plads ca. i forhold til tv penge og vi lå nr2.
det er altså ikke en forskel på 2millioner..
det er en forskel på 5.1 millioner.
og bliver ca. samme forskel igen hvis vi holder os på måtten her ved runde 22.

Så der får vi altså 10mill ind mere end budgetteret.
(jeg er godt klar over kun 5 af dem er i det her kvartal)

mht til feriepenge sagen.. så har vi vel ikke fået en sag på os endnu?
så den kan vel ikke være medregnet.
og så har vi solgt lucas andersen til et rigtig pænt beløb

Så jeg tillader mig rent faktisk at være lidt skuffet over vi ikke kan reducere det underskud mere.
Man kan spørge sig selv, hvis det her er tallet AaB forventede i 2011..
og vi har spillet meget bedre end forventet... hvad er så ikke gået som forventet?

Man havde forventninger om transferindtægter på omkring 5 millioner, så salget af Lucas falder ca. herindunder.
ja.. og salget af Jakob Barett? som skulle have været på ca 2 millioner..?
Så vi fik kun 3 for lucas eller hvad?
Vi har ikke købt en eneste.. og solgt de 2.

vi har da scoret over de 5 millioner vi har forventet i transfer..
Lynge sagde tilbudet på Lucas var så godt de ikke kunne sige nej til det.

og + 5 millioner ekstra i tv rettighedspenge..

hvor er det så vi har mistet 7-8mill?
BBS skrev:Der er vel desuden noget i forhold til entreindtægter. Vi ved ikke hvad der er budgetteret med og hvordan det gik. Det bliver ikke nævnt. Men det er nok ikke gået den rigtige vej, siden det ikke bliver kommenteret.
så er de da inkompetente i hvert fald når det kommer til målsætninger.
vores snit pt. er 7.033 i følge superliga stats
vores snit sidste år var 7.300
og året før var det 6900

og normalt ser man mere publikum i foråret end her i efteråret..
så tilskuermæssigt gør vi det præcist efter bogen
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Remark » 28. nov 2012, 16:43

Nærmest umuligt at kommentere et regnskab, hvor vi kun kender den forventede bundlinje.

Vi ved, at AaB har budgetteret med spillersalg for min. kr. 5 mio. Det har vi fået, og mere til kan vi trods alt læse ud af pressemeddelelsen.

Driften giver overskud i 3.kvartal, det er også tydeligt.

Når underskuddet forventes at være minus 10mil, kan det skyldes hensættelser til feriepengene. Det ved vi ikke.

Vi kan se, at der ikke er kommet flere på stadion end sidste efterår. I TipsBladet for en del uger sider var der også artikel om, at der ikke var kommet flere sponsorindtægter. Så her nok lidt nedgang.

Altså, vi er ikke meget klogere, men må hæfte os ved at regnskabet er kommet om eftermiddagen og ikke inden midnat og at driften tilsyneladende nu er vendt til plus, godt hjulpet af ekstra tv-indtægter.

Besvar