Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 20. mar 2018, 19:31

seamann skrev: Iflg dit tv2nord link har de ingen afløser på beddingen. Der er sket et eller andet voldsomt.

At finde en ny direktør med den nødvendige pondus er nok ikke en let sag. Et begrænset geografisk område at søge fra, en der interesserer sig for den type virksomhed og vil indgå i så lille en organisation.

Jan Larsen ?
Det kunne jeg godt frygte - altså Jan Larsen. Det ville være et naturligt, indspist valg. Jeg så gerne at vi fik en profil med de nødvendige kompetencer, men uden han er fedtet ind i nordjysk erhvervsliv.

Ja, selvfølgelig er der sket noget voldsomt. Vi taler en fyring med ekstremt kort varsel - jeg holder på at det er en tabt magtkamp. Det har undret mig meget, at der ikke er præsenteret en ny strategiplan. Jeg forstod det som om, at der ville komme en ny ved udløbet af den gamle, og at man havde brugt tid på at drøfte fremtidige prioriteringer.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomitråden

Indlæg af troelsh » 20. mar 2018, 19:37

seamann skrev:
Gamen skrev:
“Så vi kan bruge flere penge på det sportslige ben i klubben.” - interessant vending. Så skulle man måske hellere bruge krudtet på at finde en der kan bruge dem fornuftigt.
Tror stadig på at det er en magtkamp der er tabt her.
Iflg dit tv2nord link har de ingen afløser på beddingen. Der er sket et eller andet voldsomt.

At finde en ny direktør med den nødvendige pondus er nok ikke en let sag. Et begrænset geografisk område at søge fra, en der interesserer sig for den type virksomhed og vil indgå i så lille en organisation.

Jan Larsen ?
Det håber jeg virkelig ikke, jeg syntes han er lidt af et tågehorn.

Jeg håber det er spil for galleriet, når man siger man ikke har en afløser på beddingen, ellers er det meget besynderligt pludselig at fyre Stephan, med den "tynde" begrundelse at man ønsker en direktør med en kommerciel baggrund.

Iøvrigt brace yourself Michael Gravgaard er ledig!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Økonomitråden

Indlæg af doukas » 20. mar 2018, 19:37

Gamen skrev:
“Så vi kan bruge flere penge på det sportslige ben i klubben.” - interessant vending. Så skulle man måske hellere bruge krudtet på at finde en der kan bruge dem fornuftigt.
Tror stadig på at det er en magtkamp der er tabt her.
Dagens indlæg
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 20. mar 2018, 19:40

Michael gravgard er set ude i ikea...

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Maglau » 20. mar 2018, 19:42

troelsh skrev:
seamann skrev:
Gamen skrev:
“Så vi kan bruge flere penge på det sportslige ben i klubben.” - interessant vending. Så skulle man måske hellere bruge krudtet på at finde en der kan bruge dem fornuftigt.
Tror stadig på at det er en magtkamp der er tabt her.
Iflg dit tv2nord link har de ingen afløser på beddingen. Der er sket et eller andet voldsomt.

At finde en ny direktør med den nødvendige pondus er nok ikke en let sag. Et begrænset geografisk område at søge fra, en der interesserer sig for den type virksomhed og vil indgå i så lille en organisation.

Jan Larsen ?
Det håber jeg virkelig ikke, jeg syntes han er lidt af et tågehorn.

Jeg håber det er spil for galleriet, når man siger man ikke har en afløser på beddingen, ellers er det meget besynderligt pludselig at fyre Stephan, med den "tynde" begrundelse at man ønsker en direktør med en kommerciel baggrund.

Iøvrigt brace yourself Michael Gravgaard er ledig!
Det sidste der er slet ikke sjovt altså ligesom i overhovedet ikke ....overhovedet
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 20. mar 2018, 19:42

gravballe skrev:Michael gravgard er set ude i ikea...
Han er nok ved at overtale folk til at investere i nogle vindmølleprojekter.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Økonomitråden

Indlæg af doukas » 20. mar 2018, 19:42

Det lugter langt, langt væk. Så vidt jeg kan læse i årsregnskaberne, så er det jo kun gået fremad med sponsorindtægterne de sidste 3-4 år, så den forklaring køber jeg ikke.

Enten så har Stephan Schoors ageret stærkt illoyalt, eller så har vores bestyrelse fået fis i kasketten. Det kunne også være, at man har haft et ønske om at smide både Gaarde og Schoors på porten, men vil så have, at den nye direktør skal pege på den nye sportsdirektør. Mulighederne er mange.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Økonomitråden

Indlæg af sulakvelidze » 20. mar 2018, 19:42

Gamen skrev:
seamann skrev: Iflg dit tv2nord link har de ingen afløser på beddingen. Der er sket et eller andet voldsomt.

At finde en ny direktør med den nødvendige pondus er nok ikke en let sag. Et begrænset geografisk område at søge fra, en der interesserer sig for den type virksomhed og vil indgå i så lille en organisation.

Jan Larsen ?
Det kunne jeg godt frygte - altså Jan Larsen. Det ville være et naturligt, indspist valg. Jeg så gerne at vi fik en profil med de nødvendige kompetencer, men uden han er fedtet ind i nordjysk erhvervsliv.

Ja, selvfølgelig er der sket noget voldsomt. Vi taler en fyring med ekstremt kort varsel - jeg holder på at det er en tabt magtkamp. Det har undret mig meget, at der ikke er præsenteret en ny strategiplan. Jeg forstod det som om, at der ville komme en ny ved udløbet af den gamle, og at man havde brugt tid på at drøfte fremtidige prioriteringer.
Hvis AaB kan få Jan Larsen, skal de slå til. At han “er fedtet ind i nordjysk erhvervsliv” er i den stilling da netop et kæmpe plus. Hvis nogen kan trække sponsorkroner fra Aalborg Håndbold til AaB, er det ham. Jeg tvivler dog på, at han er til at trække væk fra håndbold, som han jo nærmest er gift med.

Uanset hvad der er sket er det satme ikke den afsked, man han havde håbet for Schors. :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Maglau » 20. mar 2018, 19:43

gravballe skrev:Michael gravgard er set ude i ikea...
Ja man skal lige tænke på at han er ufatteligt billigt til salg
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Økonomitråden

Indlæg af le Cid » 20. mar 2018, 19:45

Av for pokker - min underkæbe er stadig øm efter sammenstødet med spisebordet!!!
En fyring uden en afløser er klar - ja, det er helt klart en pludselig opstået konflikt. Og tanken om en tabt intern magtkamp er meget nærliggende, hvis ikke der ligger noget tilnærmelsesvist kriminelt bag.
Det er bare så ØV, som noget kan være. Jeg har en meget stor tiltro til Schoors evner; hans resultater taler for sig selv!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Økonomitråden

Indlæg af doukas » 20. mar 2018, 19:45

Michael Gravgaard som direktør, Jens Ørgaard som sportsdirektør og Glenn Riddersholm som træner.

Det bliver grande.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 20. mar 2018, 19:52

sulakvelidze skrev: Hvis AaB kan få Jan Larsen, skal de slå til. At han “er fedtet ind i nordjysk erhvervsliv” er i den stilling da netop et kæmpe plus. Hvis nogen kan trække sponsorkroner fra Aalborg Håndbold til AaB, er det ham. Jeg tvivler dog på, at han er til at trække væk fra håndbold, som han jo nærmest er gift med.

Uanset hvad der er sket er det satme ikke den afsked, man han havde håbet for Schors. :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:
Nej, tak. Vi skal have en handlekraftig adm. direktør som er der, fordi han har pondus og kan opnå resultater. Ikke fordi han er tæt knyttet til det meste af bestyrelsen.
Ikke mere indspisthed i den her fodboldklub. Schors' styrke har netop været, at han har været et atypisk AaB-valg, som virkelig formåede at sætte sig igennem, også på højere niveau og opnå respekt omkring AaB. Jeg tvivler på at de andre klubbosser er imponerede over en mand, hvis største resultat er at få 3000 mand til buffet og røvballemusik i Gigantium.

Det svarer til at hyre Ole Nielsen som sportschef.

Ikke. Mere. Indspisthed. Det har allerede været tæt på at drive denne klub til konkurs én gang!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 20. mar 2018, 19:54

Jeg kan ikke helt regne den ud, men måske det på en eller anden måde har noget at gøre med AaBs vs. Schors tilgang til superligastrukturen. Jeg baserer det ikke på andet end at der tilsyneladende er igangværende forhandlinger mellem klubberne, hvor man jf. rygterne fra eb.dk allerede har besluttet sig for at gå tilbage til 12 hold. Schors havde tilsyneladende stor indflydelse på at klubberne valgte den nye struktur, og har evt. insisteret på at man skal give den længere snor. Derfor er det måske for stort et internt prestigetab at blive under/over-løbet af resten af direktionen på det spørgsmål.

Har også en slags fornemmelse af at denne bruger tilhører Schors, hvor brugeren direkte skriver at den nye strukture skal forsøges i nogle år. (Hvis det ikke er Schors, så ret mig endelig. Er ikke videre påståelig).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Bum
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2018, 17:06

Re: Økonomitråden

Indlæg af Bum » 20. mar 2018, 19:59

https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/aa ... 27f53dc01a

Lyder som den rigtige forklaring. Finn var også live på tv2nord for lidt siden - lyder ikke som om, at der ligger andre dramatiske ting bag. Han virkede oprigtig.

At vi andre så kan undre os over beslutningen er en anden sag...

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Økonomitråden

Indlæg af Dalbjerg » 20. mar 2018, 20:01

doukas skrev:Michael Gravgaard som direktør, Jens Ørgaard som sportsdirektør og Glenn Riddersholm som træner.

Det bliver grande.
Hæhæhæ... *Oprigtig grin omdannes til et nervøst grin* hæhæhæ

Du er kraftedme syg i hovedet!!!!

Brrrrrrh, en kold rislen ned af ryggen...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomitråden

Indlæg af Funky » 20. mar 2018, 20:02

Jeg synes, det virker som om det her har været planlagt i et stykke tid; jeg tror på ingen måde det er et tilfælde at fyringen kommer umiddelbart EFTER at vi har sikret top-6. Det kan være, man vil have en mand ind som er lidt mere risikovillig med pengene, så man eks kan købe en fyr som Rolim. Hvis nu analysen er, at AaB’s transfers er for meget styret af en økonomisk spændetrøje som direktøren står bag...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomitråden

Indlæg af Funky » 20. mar 2018, 20:03

Dalbjerg skrev:
doukas skrev:Michael Gravgaard som direktør, Jens Ørgaard som sportsdirektør og Glenn Riddersholm som træner.

Det bliver grande.
Hæhæhæ... *Oprigtig grin omdannes til et nervøst grin* hæhæhæ

Du er kraftedme syg i hovedet!!!!

Brrrrrrh, en kold rislen ned af ryggen...
Glenn napper da alle tre kasketter. DET bliver grande!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 20. mar 2018, 20:05

Funky skrev:Jeg synes, det virker som om det her har været planlagt i et stykke tid; jeg tror på ingen måde det er et tilfælde at fyringen kommer umiddelbart EFTER at vi har sikret top-6. Det kan være, man vil have en mand ind som er lidt mere risikovillig med pengene, så man eks kan købe en fyr som Rolim. Hvis nu analysen er, at AaB’s transfers er for meget styret af en økonomisk spændetrøje som direktøren står bag...
Men hvorfor fyre ham inden man er i nærheden af en afløser? Her forudsætter jeg også at formanden taler sandt, og at de ikke i bund og grund har en afløser kørt i stilling. Det er direktørposten, den lader man altså ikke lade være ubesat med mindre det er absolut nødvendigt.

Nu skal Gaarde også lege direktør i stedet for at kunne koncentrere sig stille og roligt om sommervinduet. Det var en af de store fordele ved at komme i top6.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Økonomitråden

Indlæg af Spanky » 20. mar 2018, 20:06

Hvordan var det nu - var Schors ikke lige indtådt i divisionsforeningens bestyrelse, eller huske jer forkert?

Hvis ovenstående er tilfældet virker det endnu mere besynderligt.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Økonomitråden

Indlæg af Rams » 20. mar 2018, 20:07

Hvis vi er ude i gættekonkurrencen, og det skal være en profil, der kan mobilisere nordjyske sponsorater, så har unge Ishockey-Thomas og karnevals-Kresten vel begge gjort det fint.

Men ellers kan vi nok lokke gode gamle Tom Mathiesen - nu cheftræner i Brædstrup - til at tage en tur mere i synergikarusellen.
In verbis simus faciles

Besvar