Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Økonomitråden

Indlæg af CphAab » 20. mar 2018, 23:55

RufusTheDog skrev:Spændende udvikling. AllanP er tilbage. Så mangler vi bare Hesten, så bliver alt hyggeligt, ligesom i gamle dage.
Ansættelse!? har du link.

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Økonomitråden

Indlæg af swfc » 20. mar 2018, 23:57

CphAab skrev:Er det en rigtig voksen virksomhed du snakker om? og ikke et mindre tømrer firma eller noget. men som sagt du kan jo bare finde 1 konkret eksempel.
Det er helt hen i vejret, at han ikke som minimum ved det dagen før så han har mulighed for at kunne formulere en udtalelse til pressen.
Han kunne være blevet sendt hjem omgående med beskeden 'i morgen 11.00 holder vi pressemøde og fortæller det)

Enten har han gevaldigt dummet sig, eller også ligner vores bestyrelse nogle usympatiske båtnakker i min optik.
Det er du så uenig i, fair nok.

Og du har selv lige leveret en artikel hvor deres egen direktør har handlet illoyalt, men alligevel får han en 'tak' i sin pressemeddelse.
mere end Schoors fik.
Du putter ord i munden på mig

Det var i en verdensomspændende koncern
Du lader ikke ledende medarbejdere få chancen for at ødelægge noget eller tage kundekartoteket med.

Citat om Schors: - Stephan Schors har ydet en stor indsats for AaB A/S siden sin ansættelse i 2012, og har haft en væsentlig rolle i genrejsningen af AaB som en økonomisk troværdig virksomhed, der de seneste fire år har opnået overskud, fortalte han blandt andet her.
AaB i hjertet

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Økonomitråden

Indlæg af CphAab » 20. mar 2018, 23:59

swfc skrev:
CphAab skrev:Er det en rigtig voksen virksomhed du snakker om? og ikke et mindre tømrer firma eller noget. men som sagt du kan jo bare finde 1 konkret eksempel.
Det er helt hen i vejret, at han ikke som minimum ved det dagen før så han har mulighed for at kunne formulere en udtalelse til pressen.
Han kunne være blevet sendt hjem omgående med beskeden 'i morgen 11.00 holder vi pressemøde og fortæller det)

Enten har han gevaldigt dummet sig, eller også ligner vores bestyrelse nogle usympatiske båtnakker i min optik.
Det er du så uenig i, fair nok.

Og du har selv lige leveret en artikel hvor deres egen direktør har handlet illoyalt, men alligevel får han en 'tak' i sin pressemeddelse.
mere end Schoors fik.
Du putter ord i munden på mig

Det var i en verdensomspændende koncern
Du lader ikke ledende medarbejdere få chancen for at ødelægge noget eller tage kundekartoteket med.

Citat om Schors: - Stephan Schors har ydet en stor indsats for AaB A/S siden sin ansættelse i 2012, og har haft en væsentlig rolle i genrejsningen af AaB som en økonomisk troværdig virksomhed, der de seneste fire år har opnået overskud, fortalte han blandt andet her.
Det er ikke normal kotume at personen ikke får et døgn i det mindste, der skal også lave fratrædelsesaftale.
Jeg har set folk bortvist hvor man af respekt først fortalte det til medarbejderne dagen efter.

Det er det altså ikke, selvom du siger det igen og igen. Men lad os droppe den der, du kan bare smide et eksempel hvis du render ind i et.

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Økonomitråden

Indlæg af swfc » 21. mar 2018, 00:05

CphAab skrev:
swfc skrev:
CphAab skrev:Er det en rigtig voksen virksomhed du snakker om? og ikke et mindre tømrer firma eller noget. men som sagt du kan jo bare finde 1 konkret eksempel.
Det er helt hen i vejret, at han ikke som minimum ved det dagen før så han har mulighed for at kunne formulere en udtalelse til pressen.
Han kunne være blevet sendt hjem omgående med beskeden 'i morgen 11.00 holder vi pressemøde og fortæller det)

Enten har han gevaldigt dummet sig, eller også ligner vores bestyrelse nogle usympatiske båtnakker i min optik.
Det er du så uenig i, fair nok.

Og du har selv lige leveret en artikel hvor deres egen direktør har handlet illoyalt, men alligevel får han en 'tak' i sin pressemeddelse.
mere end Schoors fik.
Du putter ord i munden på mig

Det var i en verdensomspændende koncern
Du lader ikke ledende medarbejdere få chancen for at ødelægge noget eller tage kundekartoteket med.

Citat om Schors: - Stephan Schors har ydet en stor indsats for AaB A/S siden sin ansættelse i 2012, og har haft en væsentlig rolle i genrejsningen af AaB som en økonomisk troværdig virksomhed, der de seneste fire år har opnået overskud, fortalte han blandt andet her.
Det er ikke normal kotume at personen ikke får et døgn i det mindste, der skal også lave fratrædelsesaftale.
Jeg har set folk bortvist hvor man af respekt først fortalte det til medarbejderne dagen efter.

Det er det altså ikke, selvom du siger det igen og igen. Men lad os droppe den der, du kan bare smide et eksempel hvis du render ind i et.
Så dropper vi den. Du får nok mere erfaring med fyringer med tiden
AaB i hjertet

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Økonomitråden

Indlæg af CphAab » 21. mar 2018, 00:07

jeg har som tillidsvagt for 150 personer faktisk en del erfaring med det.
Så sent som i sidste uge deltog jeg i en opsigelses samtale.

Men ellers tak for rådet, sig til hvis du kan finde 1 eksempel en dag.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 21. mar 2018, 00:11

CphAab skrev:Er det en rigtig voksen virksomhed du snakker om? og ikke et mindre tømrer firma eller noget. men som sagt du kan jo bare finde 1 konkret eksempel.
Det er helt hen i vejret, at han ikke som minimum ved det dagen før så han har mulighed for at kunne formulere en udtalelse til pressen.
Han kunne være blevet sendt hjem omgående med beskeden 'i morgen 11.00 holder vi pressemøde og fortæller det)

Enten har han gevaldigt dummet sig, eller også ligner vores bestyrelse nogle usympatiske båtnakker i min optik.
Det er du så uenig i, fair nok.

Og du har selv lige leveret en artikel hvor deres egen direktør har handlet illoyalt, men alligevel får han en 'tak' i sin pressemeddelse.
mere end Schoors fik.
Det er da tæt på en tak:
- Stephan Schors har ydet en stor indsats for AaB A/S siden sin ansættelse i 2012, og har haft en væsentlig rolle i genrejsningen af AaB som en økonomisk troværdig virksomhed, der de seneste fire år har opnået overskud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Økonomitråden

Indlæg af swfc » 21. mar 2018, 00:13

CphAab skrev:jeg har som tillidsvagt for 150 personer faktisk en del erfaring med det.
Så sent som i sidste uge deltog jeg i en opsigelses samtale.

Men ellers tak for rådet, sig til hvis du kan finde 1 eksempel en dag.
Lyder ikke som lederniveau.
AaB i hjertet

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Økonomitråden

Indlæg af CphAab » 21. mar 2018, 00:17

swfc skrev:
CphAab skrev:jeg har som tillidsvagt for 150 personer faktisk en del erfaring med det.
Så sent som i sidste uge deltog jeg i en opsigelses samtale.

Men ellers tak for rådet, sig til hvis du kan finde 1 eksempel en dag.
Lyder ikke som lederniveau.
Det kan du jo synes, men medmindre du har deltaget i over 50 opsigelses aftaler gennem de sidste 10 år.
Så kan du jo stoppe med at belære mig og lytte i stedet.

Det eneste du har gjort indtil nu er at finde et forkert eksempel på din påstand.

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Økonomitråden

Indlæg af swfc » 21. mar 2018, 00:20

CphAab skrev:
swfc skrev:
CphAab skrev:jeg har som tillidsvagt for 150 personer faktisk en del erfaring med det.
Så sent som i sidste uge deltog jeg i en opsigelses samtale.

Men ellers tak for rådet, sig til hvis du kan finde 1 eksempel en dag.
Lyder ikke som lederniveau.
Det kan du jo synes, men medmindre du har deltaget i over 50 opsigelses aftaler gennem de sidste 10 år.
Så kan du jo stoppe med at belære mig og lytte i stedet.

Det eneste du har gjort indtil nu er at finde et forkert eksempel på din påstand.
Wauw...
Nu vil jeg lytte til Julia Michaels med "I got Issues" mens jeg tænker på dig. Godnat
AaB i hjertet

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Økonomitråden

Indlæg af Halil » 21. mar 2018, 00:20

Hva fanden er det i ævler om?

Schors er blevet fyret på brunt papir. Det er hvad det er. Sådan er det med fyringer og det kan gøres på forskellig vis.

Jeg håber voldsomt meget, at bestyrelsen ser rigtigt for umiddelbart virker det til at være en meget god mand der får sparket.
Uden Synd Ingen Frelse

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 21. mar 2018, 00:20

For lige at bringe et helt andet perspektiv på banen...

Jeg kender ikke Stephan Schors nok til at vide, hvor tætte ham og Gaarde var, men allerede ved indgangen til '17 (efter den famøse Horsens-udekamp) bragte jeg følgende på banen: Gaarde var, ifølge rygter, truet af bestyrelsen efter et rædselsfuldt sommervindue, hvor ikke én af de spillere han købte gjorde en forskel for AaB, og efterfølgende (Flores undtaget) kun har bevist at medføre en udgift for klubben. En sådan formøbling af midler ville bestyrelsen ikke se én gang til, ellers var det raus. Ganske enkelt fordi klubben ikke har råd til det.

Det kan meget vel være Gaardes inkompetence eller delt ansvar, der har kostet Schors dyrt. Han var øverste ansvarlige - ansvarsområder eller ej - og derfor. Klubben er presset til at tjene penge på spillersalg i år, på baggrund af fejldispositioner tidligere.
Med det in mente, så kan Schors være blevet presset ud - og Gaarde kan meget vel være næste mand på katapulten.

Det kan betyde to ting - at Gaarde får en chance til, eller at bestyrelsen fremadrettet vælger en mand, som får lov til at sætte sit hold. Og dermed kommer det til at betyde en fyring af Gaarde.

Jeg har set nok TV til at kunne være vidne til, at Peter Christiansen og Jacob Nielsen fra AGF nærmest altid sidder sammen, mens det ikke gjorde sig gældende for Jens Andersson og Jacob Nielsen. Jeg tror på, at der kan være en snitflade mellem sportsdirektør og adm. direktør som vi overser her. Hvis Schors har stået på mål for Gaardes transfers, så har han også været første mand til at skulle stå til ansvar for den manglende træfsikkerhed, som har medført en byrde for klubben og forsinket strategiplanen med mindst ét år.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Økonomitråden

Indlæg af CphAab » 21. mar 2018, 00:24

Gamen skrev:For lige at bringe et helt andet perspektiv på banen...

Jeg kender ikke Stephan Schors nok til at vide, hvor tætte ham og Gaarde var, men allerede ved indgangen til '17 (efter den famøse Horsens-udekamp) bragte jeg følgende på banen: Gaarde var, ifølge rygter, truet af bestyrelsen efter et rædselsfuldt sommervindue, hvor ikke én af de spillere han købte gjorde en forskel for AaB, og efterfølgende (Flores undtaget) kun har bevist at medføre en udgift for klubben. En sådan formøbling af midler ville bestyrelsen ikke se én gang til, ellers var det raus. Ganske enkelt fordi klubben ikke har råd til det.

Det kan meget vel være Gaardes inkompetence eller delt ansvar, der har kostet Schors dyrt. Han var øverste ansvarlige - ansvarsområder eller ej - og derfor. Klubben er presset til at tjene penge på spillersalg i år, på baggrund af fejldispositioner tidligere.
Med det in mente, så kan Schors være blevet presset ud - og Gaarde kan meget vel være næste mand på katapulten.
Gamen det lyder næsten lidt tegneserie agtigt hvis bestyrelsen finder Gaarde så inkompetent at de fyrer direktøren for at have ansat ham, og så samtidig gør ham han er fyret for at have ansat til hans midlertidige efterfølger ;)

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 21. mar 2018, 00:28

CphAab skrev:
Gamen det lyder næsten lidt tegneserie agtigt hvis bestyrelsen finder Gaarde så inkompetent at de fyrer direktøren for at have ansat ham, og så samtidig gør ham han er fyret for at have ansat til hans midlertidige efterfølger ;)
Hvad i alverden skulle de ellers gøre i mellemtiden? Det har intet med forvridning af virkeligheden at gøre. Jeg har også været med til organisationsændringer hvor vi indsatte en medarbejder i mellemtiden, velvidende at vedkommende ikke havde kompetencerne til at løse problematikken, men det er det muliges kunst ved så drastiske organisationsændringer.

Man gør hvad der er nødvendigt for at lægge låg på.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 21. mar 2018, 00:31

CphAab skrev:jeg har som tillidsvagt for 150 personer faktisk en del erfaring med det.
TillidsVAGT !!!

Lad mig gætte, at du er ansat på den nordkoreanske ambassade :cool:
- FlæskeFrank

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Økonomitråden

Indlæg af CphAab » 21. mar 2018, 00:32

Gamen skrev:
CphAab skrev:
Gamen det lyder næsten lidt tegneserie agtigt hvis bestyrelsen finder Gaarde så inkompetent at de fyrer direktøren for at have ansat ham, og så samtidig gør ham han er fyret for at have ansat til hans midlertidige efterfølger ;)
Hvad i alverden skulle de ellers gøre i mellemtiden? Det har intet med forvridning af virkeligheden at gøre. Jeg har også været med til organisationsændringer hvor vi indsatte en medarbejder i mellemtiden, velvidende at vedkommende ikke havde kompetencerne til at løse problematikken, men det er det muliges kunst ved så drastiske organisationsændringer.

Man gør hvad der er nødvendigt for at lægge låg på.
Jo men hvis bestyrelsen synes Gaarde var så inkompetent at det også skulle koste direktøren hans stilling.
Tror du så ikke Gaarde allerede var røget i sommers, eller i vinteren?

Hvis Schoors eneste fejl var at ansætte Gaarde virker det ret ekstremt, tænker jeg.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Økonomitråden

Indlæg af CphAab » 21. mar 2018, 00:33

FlæskeFrank skrev:
CphAab skrev:jeg har som tillidsvagt for 150 personer faktisk en del erfaring med det.
TillidsVAGT !!!

Lad mig gætte, at du er ansat på den nordkoreanske ambassade :cool:
Ingen af dem får lov at flygte, jeg har 100% tilslutning 150 ud af 150.
Dem der ikke vil være med hører vi aldrig om.

Så jo nordkorea lyder plausibelt :P

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 21. mar 2018, 00:37

CphAab skrev: Jo men hvis bestyrelsen synes Gaarde var så inkompetent at det også skulle koste direktøren hans stilling.
Tror du så ikke Gaarde allerede var røget i sommers, eller i vinteren?

Hvis Schoors eneste fejl var at ansætte Gaarde virker det ret ekstremt, tænker jeg.
Gaarde fik én chance til - det var den besked jeg hørte.

Stephan Schors var IKKE med i klubbens ansættelsesudvalg, da det gjaldt en sportschef - det var en storsponsor (og bestyrelsesmedlem), Lynge og næstformanden i bestyrelsen.

Af samme grund er der flere der har noget at tabe ved at hælde Gaarde ud, end ved at hælde Schors ud.

Spørgsmålet er selvfølgelig hvorvidt de var 100 % enige om de spillere der skulle hentes, allerede fra sommeren '16 - var de det, og kan de tilskrives ligeligt ansvar, så har vi en god grund til at Schors røg ud. Vi har smidt næsten halvdelen af vores transfer- og lønbudget de to (store) vinduer væk på spillere, som intet har bidraget med. Det har AaB ikke råd til - langt fra. Og siger man andet lyver man. Det giver sig selv, at vi ikke kan spekulere i at hente transfergevinster hvert eller hvert andet vindue, hvis vi ikke producerer nogen talenter. Og det overskud laver vi ikke, særligt ikke når vi heller ikke er i nærheden af at hente guld på transfermarkedet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 21. mar 2018, 00:44

Gamen skrev:For lige at bringe et helt andet perspektiv på banen...

Jeg kender ikke Stephan Schors nok til at vide, hvor tætte ham og Gaarde var, men allerede ved indgangen til '17 (efter den famøse Horsens-udekamp) bragte jeg følgende på banen: Gaarde var, ifølge rygter, truet af bestyrelsen efter et rædselsfuldt sommervindue, hvor ikke én af de spillere han købte gjorde en forskel for AaB, og efterfølgende (Flores undtaget) kun har bevist at medføre en udgift for klubben. En sådan formøbling af midler ville bestyrelsen ikke se én gang til, ellers var det raus. Ganske enkelt fordi klubben ikke har råd til det.

Det kan meget vel være Gaardes inkompetence eller delt ansvar, der har kostet Schors dyrt. Han var øverste ansvarlige - ansvarsområder eller ej - og derfor. Klubben er presset til at tjene penge på spillersalg i år, på baggrund af fejldispositioner tidligere.
Med det in mente, så kan Schors være blevet presset ud - og Gaarde kan meget vel være næste mand på katapulten.

Det kan betyde to ting - at Gaarde får en chance til, eller at bestyrelsen fremadrettet vælger en mand, som får lov til at sætte sit hold. Og dermed kommer det til at betyde en fyring af Gaarde.

Jeg har set nok TV til at kunne være vidne til, at Peter Christiansen og Jacob Nielsen fra AGF nærmest altid sidder sammen, mens det ikke gjorde sig gældende for Jens Andersson og Jacob Nielsen. Jeg tror på, at der kan være en snitflade mellem sportsdirektør og adm. direktør som vi overser her. Hvis Schors har stået på mål for Gaardes transfers, så har han også været første mand til at skulle stå til ansvar for den manglende træfsikkerhed, som har medført en byrde for klubben og forsinket strategiplanen med mindst ét år.
Det er altså helt sort.

Hvis teorien skulle holde så har bestyrelsen fyret adm. direktør, fordi bestyrelsen tidligere har klandret sportschefen for dårlige handler, Og bestyrelsen så stadig mente, at handlerne ikke var blevet bedre - herefter fyrer bestyrelsen altså adm. direktør, fordi sportschefen ikke har leveret varen. Og indsætter så sportschefen som adm. direktør og beholder ham som sportschef.

Det var end ikke sket i Randers...
- FlæskeFrank

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Økonomitråden

Indlæg af Legum Magister » 21. mar 2018, 00:47

CphAab skrev:
swfc skrev:
CphAab skrev:jeg har som tillidsvagt for 150 personer faktisk en del erfaring med det.
Så sent som i sidste uge deltog jeg i en opsigelses samtale.

Men ellers tak for rådet, sig til hvis du kan finde 1 eksempel en dag.
Lyder ikke som lederniveau.
Det kan du jo synes, men medmindre du har deltaget i over 50 opsigelses aftaler gennem de sidste 10 år.
Så kan du jo stoppe med at belære mig og lytte i stedet.
Jeg må erklære mig enig med swfc, der gælder markant andre regler og kutymer for ledere ansat på direktørkontrakter, end for almindelige funktionærer. Jeg har gennem årene ydet juridisk rådgivning til såvel virksomheder som lønmodtagere ansat på direktørkontrakter, og kan med sikkerhed sige, at der forekommer hårdere og mere kyniske afskedigelser af direktører hver eneste uge rundt om i landet.

Ofte vil der i øvrigt være indgået en NDA allerede i forbindelse med ansættelsen, således at man fra start har afklaret, hvem der må sige hvad og hvornår i tilfælde af en afskedigelse, samt hvilken kompensation den afskedigede direktør skal have i den forbindelse.

Om man så synes at det er hensigtsmæssigt for ens omdømme, når man som en højt profileret virksomhed som AaB vælger at agere på denne måde, det er en anden sag; men unormalt, det er det altså på ingen måde.

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 21. mar 2018, 00:53

FlæskeFrank skrev:
Det er altså helt sort.

Hvis teorien skulle holde så har bestyrelsen fyret adm. direktør, fordi bestyrelsen tidligere har klandret sportschefen for dårlige handler, Og bestyrelsen så stadig mente, at handlerne ikke var blevet bedre - herefter fyrer bestyrelsen altså adm. direktør, fordi sportschefen ikke har leveret varen. Og indsætter så sportschefen som adm. direktør og beholder ham som sportschef.

Det var end ikke sket i Randers...
Hvilken verden lever du i? Min tidligere øverste chef blev fyret, fordi ansatte under hende ikke havde leveret. Hun måtte tage ansvaret fra politisk side, uagtet at hun strengt taget havde gjort hvad hun kunne, for at tale dem til rette. Selvfølgelig kan man holdes ansvarlig for beslutninger, der tages på ens vagt, uagtet at de ikke tages af en selv. Organisationen beholdte dem, men indsatte ny leder til at sætte skik på dem.

Det samme kan vel også ske i en privat virksomhed.

Det kommer an på snitfladerne og ansvarsområderne i AaB, og dem kender ingen af os.

Besvar