Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Maglau » 21. mar 2018, 12:42

Kenneth K skrev:Ja, hér kan man da tale om lyn fra en klar himmel... kæmpe bombe.

Jeg håber, at enten bestyrelsen eller Stephan Schors selv så snart som muligt tager bladet fra munden og kaster mere lys over situationen. Først og fremmest virker forløbet selvfølgelig ikke særlig klædeligt, men vigtigst af alt er det ikke sundt for AaB med alle de spekulationer, det allerede har ledt til og vil fortsætte med at lede til, indtil der kommer en transparent forklaring på bordet. Gerne før den planlagte generalforsamling den 5. april, men ellers så senest dér.

Personligt, så finder jeg Gamens teori mest sandsynlig: At der har pågået en magtkamp mellem Gaarde og Schors, hvor Gaarde på den ene side har haft et hovedfokus på at kanalisere flere penge ind i sporten, mens Schors har holdt på, at økonomien ikke endnu har været til det - i hvert fald ikke i det omfang, som Gaarde måske kunne ønske sig. Husk på, at vi for ganske nylig har offentliggjort, at vi forventer et negativt resultat i omegnen 18-28 millioner kroner for 2018, men i samme åndedrag meddelt, at vi vil forsøge at nedbringe det via spillersalg. Det er ikke sikkert, at Gaarde har ment, at det var den bedste vej at gå, men i stedet ment at man skal undersøge muligheden for at øge kommercielle indtægter og sponsorater. Har en fejde mellem de to direktører så spidset sig tilpas meget til, så er bestyrelsen naturligvis nødt til at træde ind. Og når jeg kigger på vores bestyrelse, så kunne jeg nemt forestille mig, at der kunne samles et flertal, der arbejder med mere hjerte end hjerne -- i hvert fald så tilpas meget hjerte, at man er villig til at løbe den risiko, det er, at gå ad den mere usikre vej, hvor man vil forsøge at øge kommercielle indtægter og sponsorater.

Beslutningen er jo truffet nu, og der er jo ikke rigtigt noget vi kan gøre, men jeg er satme bange for, at vores økonomi nu igen er på vej til rotterne.
Jeg giver dig 100% ret i at dine spekulationer om hvad der kunne være foregået kan være korrekte. Men come on tror du virkelig at AaBs succes afhænger af en adm dir med speciale i at spare penge og nedskæringer og 100% fokus på bundlinje. Stor respekt for det, det har gjort at vi nu har en sund forretning og basis er i orden.
Men altså vi skal fremad som virksomhed for at vi kan komme fremad på banen og hæve os over Hobro, Sdrjyske, RCF, SIF og andre midterklubber. Vi er derfor nødt til at øge toplinjen med øget indtægter der ikke kun kommer fra salg af spillere som svækker det sportslige. De indtægter skal komme fra sponsorer etc. hvis det er vurderet at Schors ikke er den rigtige til det og man ønsker en anden profil - så handler man professionelt.
Jeg tvivler på at en professionel bestyrelse med ansvaret for AaBs fremtid gambler med klubbens eksistens og sætter en eller anden utilregnelig person med hang til luftkasteller og overforbrug på pinden.
Hav nu lidt tillid til at de folk der selv har hånden på kogepladen også har forstand på det de laver - mange af dem har i hvert fald tidligere bevist det i lignende situationer i erhvervslivet.
Det her ligner for mig rettidigt omhu fra bestyrelsen. Uanset at Schors har gjort det fremragende så er der ingen grund til at vente med at gøre det rigtige hvis man i bestyrelsen mener at en udskiftning er det rigtige.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 21. mar 2018, 12:47

Martino skrev:
Pastorius skrev:
seamann skrev:
Patmand skrev:
seamann skrev:Finn er i øvrigt tidligere grovvarechef og nuværende kontorstolesælger - hvordan kvalificerer det, at man kan sælge svinefoder til bønder og kontorstole til kommunerne til formand for en fodboldklub ?
Og svaret er: Det gør det naturligvis ikke, men AaB A/S er jo så heller ikke en fodboldklub.

Det er mit ydmyge håb, at der sidder nogle aktionærer og tænker sit - og reagerer på det.
Jeg kan ikke finde hovede eller hale i ovenstående.

Aktionærerne har jo netop indstillet manden til bestyrelsen, så mon ikke de trods alt er tilfredse med hans virke som bestyrelsesformand. Ja, og de kunne jo så passende overveje at indstille en anden nu. Det er set før at aktionærerne ikke er tilfredse med bestyrelsesformandens arbejde.

AaB A/S er et kommercielt foretagende der agerer i et konkurrencepræget marked. Bedøvende ligegyldigt om hans professionelle erfaringer er gjort indenfor andre forretningsområder. Du mener ikke erfaring fra forretningsområdet har relevans. Jeg er ikke enig.

Det her er jo ikke en lille sportsforening hvor du snildt kan lade en tømrer, børnehavepædagog og en brandmand tage sig af bestyrelsesarbejdet. AaB A/S er et børsnoteret selskab. AaB A/S er en lille sportsforretning. Jeg har ikke argumenteret for tømrer mv i bestyrelsen - det er en stråmand fra din side.
Når man fyrer en adm. direktør der har gået til en milliongage og givet også har en fin økonomisk aftale omkring en evtentuel fyring, så er det altså business as usual ligesom i andre virksomheder. Gem tifo’erne til spillerne.
Business as usual er at man agerer - også ved fyringer - iht de værdier man iøvrigt prædiker. Der gælder ikke andre værdier for bestyrelsesformanden
Jeg tænker der - med de teorier der er bragt til torvs - er to realistisk scenarier der kan forklare den reaktion fra AaB’s side.

1) Man har opdaget Schoors forhandler om job til anden side, inden han selv har meddelt det

2) En større sponsor har meddelt at ville stoppe sit sponsorat med henvisning til AaBs måde at varetage sponsoratet på.

Nr 2 ER sket. Altså at de allerede er stoppet.
Det er jeg med på, men det forklarer ikke at det sker så pludseligt lige nu. Jeg tænker at der måske er endnu en der er stoppet eller har truet med det.


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Økonomitråden

Indlæg af 9800 » 21. mar 2018, 12:47

seamann skrev:Finn er i øvrigt tidligere grovvarechef og nuværende kontorstolesælger - hvordan kvalificerer det, at man kan sælge svinefoder til bønder og kontorstole til kommunerne til formand for en fodboldklub ?
Og svaret er: Det gør det naturligvis ikke, men AaB A/S er jo så heller ikke en fodboldklub.

Det er mit ydmyge håb, at der sidder nogle aktionærer og tænker sit - og reagerer på det.
Finn er dygtig! Det skal du ikke være i tvivl om. Mener det er Nordea der sætter ham ind i krise virksomheder for at rydde op og skære ned.
Nu skal AaB i en anden retning, og derfor får de også en ny bestyrelses formand.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kenneth K » 21. mar 2018, 13:09

Maglau skrev:
Kenneth K skrev:Ja, hér kan man da tale om lyn fra en klar himmel... kæmpe bombe.

Jeg håber, at enten bestyrelsen eller Stephan Schors selv så snart som muligt tager bladet fra munden og kaster mere lys over situationen. Først og fremmest virker forløbet selvfølgelig ikke særlig klædeligt, men vigtigst af alt er det ikke sundt for AaB med alle de spekulationer, det allerede har ledt til og vil fortsætte med at lede til, indtil der kommer en transparent forklaring på bordet. Gerne før den planlagte generalforsamling den 5. april, men ellers så senest dér.

Personligt, så finder jeg Gamens teori mest sandsynlig: At der har pågået en magtkamp mellem Gaarde og Schors, hvor Gaarde på den ene side har haft et hovedfokus på at kanalisere flere penge ind i sporten, mens Schors har holdt på, at økonomien ikke endnu har været til det - i hvert fald ikke i det omfang, som Gaarde måske kunne ønske sig. Husk på, at vi for ganske nylig har offentliggjort, at vi forventer et negativt resultat i omegnen 18-28 millioner kroner for 2018, men i samme åndedrag meddelt, at vi vil forsøge at nedbringe det via spillersalg. Det er ikke sikkert, at Gaarde har ment, at det var den bedste vej at gå, men i stedet ment at man skal undersøge muligheden for at øge kommercielle indtægter og sponsorater. Har en fejde mellem de to direktører så spidset sig tilpas meget til, så er bestyrelsen naturligvis nødt til at træde ind. Og når jeg kigger på vores bestyrelse, så kunne jeg nemt forestille mig, at der kunne samles et flertal, der arbejder med mere hjerte end hjerne -- i hvert fald så tilpas meget hjerte, at man er villig til at løbe den risiko, det er, at gå ad den mere usikre vej, hvor man vil forsøge at øge kommercielle indtægter og sponsorater.

Beslutningen er jo truffet nu, og der er jo ikke rigtigt noget vi kan gøre, men jeg er satme bange for, at vores økonomi nu igen er på vej til rotterne.
Jeg giver dig 100% ret i at dine spekulationer om hvad der kunne være foregået kan være korrekte. Men come on tror du virkelig at AaBs succes afhænger af en adm dir med speciale i at spare penge og nedskæringer og 100% fokus på bundlinje. Stor respekt for det, det har gjort at vi nu har en sund forretning og basis er i orden.
Men altså vi skal fremad som virksomhed for at vi kan komme fremad på banen og hæve os over Hobro, Sdrjyske, RCF, SIF og andre midterklubber. Vi er derfor nødt til at øge toplinjen med øget indtægter der ikke kun kommer fra salg af spillere som svækker det sportslige. De indtægter skal komme fra sponsorer etc. hvis det er vurderet at Schors ikke er den rigtige til det og man ønsker en anden profil - så handler man professionelt.
Jeg tvivler på at en professionel bestyrelse med ansvaret for AaBs fremtid gambler med klubbens eksistens og sætter en eller anden utilregnelig person med hang til luftkasteller og overforbrug på pinden.
Hav nu lidt tillid til at de folk der selv har hånden på kogepladen også har forstand på det de laver - mange af dem har i hvert fald tidligere bevist det i lignende situationer i erhvervslivet.
Det her ligner for mig rettidigt omhu fra bestyrelsen. Uanset at Schors har gjort det fremragende så er der ingen grund til at vente med at gøre det rigtige hvis man i bestyrelsen mener at en udskiftning er det rigtige.
Som svar til det, der er markeret med fed:

Først og fremmest: Jeg håber så sandelig, at du har ret.

Men der gemmer sig altså nogle gevaldige spøgelser i fortiden (som vi ikke skal særlig langt tilbage for at finde...), der efter min mening til fulde retfærdiggør, at man kan tillade sig at have bange anelser. Og det var egentlig bare dét. Men man er da forhåbentlig blevet klog af skade, og vi bør, som du også siger, give dem the benefit of the doubt, for de har jo trods alt været en del af den positive reformation, som Schors har stået i spidsen for. Så lad os prøve at gøre det.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Økonomitråden

Indlæg af CphAab » 21. mar 2018, 13:15

Patmand skrev:
seamann skrev:Finn er i øvrigt tidligere grovvarechef og nuværende kontorstolesælger - hvordan kvalificerer det, at man kan sælge svinefoder til bønder og kontorstole til kommunerne til formand for en fodboldklub ?
Og svaret er: Det gør det naturligvis ikke, men AaB A/S er jo så heller ikke en fodboldklub.

Det er mit ydmyge håb, at der sidder nogle aktionærer og tænker sit - og reagerer på det.
Jeg kan ikke finde hovede eller hale i ovenstående.

Aktionærerne har jo netop indstillet manden til bestyrelsen, så mon ikke de trods alt er tilfredse med hans virke som bestyrelsesformand.

AaB A/S er et kommercielt foretagende der agerer i et konkurrencepræget marked. Bedøvende ligegyldigt om hans professionelle erfaringer er gjort indenfor andre forretningsområder.

Det her er jo ikke en lille sportsforening hvor du snildt kan lade en tømrer, børnehavepædagog og en brandmand tage sig af bestyrelsesarbejdet. AaB A/S er et børsnoteret selskab.
Når man fyrer en adm. direktør der har gået til en milliongage og givet også har en fin økonomisk aftale omkring en evtentuel fyring, så er det altså business as usual ligesom i andre virksomheder. Gem tifo’erne til spillerne.
Som sagt før og fundet mange eksempeler på selv ved dramatiske fyringer, er det dog typisk personen får det af vide på et møde, evt. bestyrelsesmøde dagen eller dagene før man melder det ud.
Jeg kan finde 100 eksempler på den slags og du får svært ved at finde 1 eksempel hvor personen kun ved det kort inden pressemødet.

Hvis jeg var direktør materiale (og påstår jeg ikke jeg er) så ville det klinge hult at møde hos Finn om et par uger og høre om det gode sted AaB er og fællesskab og andet salgspitch, når man ved hvordan han bare kastede jord i ansigtet på den tidligere direktør.

Vi har vel også et image vi gerne vil pleje?

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Sønderhof » 21. mar 2018, 13:39

Jeg er ikke helt med på hvad det er for retning bestyrelsen vil.
Mener man seriøst at man kan få FLERE sponsorkroner i kassen i en tid hvor tilskuertallet har været faldene i en årrække, samtidig med at vi spiller noget af det mest kønsløse fodbold af alle hold i ligaen. Det virker helt sort for mig.

Vores præstationer på banen afspejler fint vores budget, sammenholdt med vores konkurrenter.
Vil vi virkelig op og konkurrer med FCM/BIF/FCK på den lange bane? Jamen så må bestyrelsen jo have en rigmand i baghånden, ellers er det jo fuldstændig urealistisk.

seamann

Re: Økonomitråden

Indlæg af seamann » 21. mar 2018, 13:53

9800 skrev:
seamann skrev:Finn er i øvrigt tidligere grovvarechef og nuværende kontorstolesælger - hvordan kvalificerer det, at man kan sælge svinefoder til bønder og kontorstole til kommunerne til formand for en fodboldklub ?
Og svaret er: Det gør det naturligvis ikke, men AaB A/S er jo så heller ikke en fodboldklub.

Det er mit ydmyge håb, at der sidder nogle aktionærer og tænker sit - og reagerer på det.
Finn er dygtig! Det skal du ikke være i tvivl om. Mener det er Nordea der sætter ham ind i krise virksomheder for at rydde op og skære ned.
Nu skal AaB i en anden retning, og derfor får de også en ny bestyrelses formand.
Jeg har intet grundlag for at tvivle på at Finn er dygtig. Men jeg har nu også set dygtige folk lave fejl.

Er det allerede ifm næste generalforsamling at Finn bliver udskiftet? For det fremgår ikke af indkaldelsen. Det kunne vel give mening, hvis han har skullet rydde op før en ny formand kommer til.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 21. mar 2018, 14:12

Sønderhof skrev:Jeg er ikke helt med på hvad det er for retning bestyrelsen vil.
Mener man seriøst at man kan få FLERE sponsorkroner i kassen i en tid hvor tilskuertallet har været faldene i en årrække, samtidig med at vi spiller noget af det mest kønsløse fodbold af alle hold i ligaen. Det virker helt sort for mig.

Vores præstationer på banen afspejler fint vores budget, sammenholdt med vores konkurrenter.
Vil vi virkelig op og konkurrer med FCM/BIF/FCK på den lange bane? Jamen så må bestyrelsen jo have en rigmand i baghånden, ellers er det jo fuldstændig urealistisk.
Selvfølgelig kan man det, medmindre selvfølgelig alt kører efter en snor og er fuldstændig optimalt sat sammen - det har jeg dog aldrig oplevet nogen steder.

Iøvrigt har du ikke ret. Vi ligger nogenlunde som vi spiller til, så der er en 8-9 hold der spiller ringere og mere kedeligt end os - vi forventer bare lidt mere end de gør.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Økonomitråden

Indlæg af Halil » 21. mar 2018, 14:17

@StephanSchors
37 min.37 minutter siden
Mere
Tak for de mange beskeder der er tikket ind siden i går - de varmer hver og en
Jeg er naturligvis meget uenig og skuffet over beslutningen men ved det er the name of the game
Mine to fantastiske piger gav mig i morges denne huskeseddel. Godt de har styr på prioriteterne...

https://twitter.com/StephanSchors/statu ... 5910526978

Classy af Schors.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Økonomitråden

Indlæg af MrBangDK » 21. mar 2018, 14:21

Halil skrev:@StephanSchors
37 min.37 minutter siden
Mere
Tak for de mange beskeder der er tikket ind siden i går - de varmer hver og en
Jeg er naturligvis meget uenig og skuffet over beslutningen men ved det er the name of the game
Mine to fantastiske piger gav mig i morges denne huskeseddel. Godt de har styr på prioriteterne...

https://twitter.com/StephanSchors/statu ... 5910526978

Classy af Schors.
Den med prioriteterne - ha ha,. Det er klasse :D

Kunne så også godt lyde til, at der ikke er så meget dramatik over det, ud over at han ikke er enig i beslutningen.
Ska' vi hak'?

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Sønderhof » 21. mar 2018, 14:24

Pastorius skrev:
Sønderhof skrev:Jeg er ikke helt med på hvad det er for retning bestyrelsen vil.
Mener man seriøst at man kan få FLERE sponsorkroner i kassen i en tid hvor tilskuertallet har været faldene i en årrække, samtidig med at vi spiller noget af det mest kønsløse fodbold af alle hold i ligaen. Det virker helt sort for mig.

Vores præstationer på banen afspejler fint vores budget, sammenholdt med vores konkurrenter.
Vil vi virkelig op og konkurrer med FCM/BIF/FCK på den lange bane? Jamen så må bestyrelsen jo have en rigmand i baghånden, ellers er det jo fuldstændig urealistisk.
Selvfølgelig kan man det, medmindre selvfølgelig alt kører efter en snor og er fuldstændig optimalt sat sammen - det har jeg dog aldrig oplevet nogen steder.

Iøvrigt har du ikke ret. Vi ligger nogenlunde som vi spiller til, så der er en 8-9 hold der spiller ringere og mere kedeligt end os - vi forventer bare lidt mere end de gør.
Ja, selvfølgelig kan man altid gøre det bedre! Men som andre har pointeret, så har vi faktisk formået at forøge vores sponsorindtægter de seneste år.
Samtidig har vi pt. et mildest talt sløjt produkt, som dog har det store plus at det er troværdigt, netop grundet Schors arbejde. Det går man nu væk fra. Jeg er meget tvivlsom overfor det man er ved at rode sig ud i.
Jeg kan med objektive øjne godt forstå at GF og FCM har større sponsorindtægter end os. Og igen skal vi op og slås med de store, skal man finde +30 millioner årligt af kommercielle kanaler, medmindre man gå ned af samme vej som Per Søndergaard ledte os ud af.

Den sidste del af dit indlæg må du gerne lige uddybe. Det er ikke klart for mig hvad du mener :)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 21. mar 2018, 14:44

Sønderhof skrev:
Ja, selvfølgelig kan man altid gøre det bedre! Men som andre har pointeret, så har vi faktisk formået at forøge vores sponsorindtægter de seneste år.
Samtidig har vi pt. et mildest talt sløjt produkt, som dog har det store plus at det er troværdigt, netop grundet Schors arbejde. Det går man nu væk fra. Jeg er meget tvivlsom overfor det man er ved at rode sig ud i.
Jeg kan med objektive øjne godt forstå at GF og FCM har større sponsorindtægter end os. Og igen skal vi op og slås med de store, skal man finde +30 millioner årligt af kommercielle kanaler, medmindre man gå ned af samme vej som Per Søndergaard ledte os ud af.

Den sidste del af dit indlæg må du gerne lige uddybe. Det er ikke klart for mig hvad du mener :)
Den eneste vi ved om vores sponsorindtægter er for det samlede år 2017. Jeg er sikker på AaB's bestyrelse har et overblik over udviklingen i løbet af 2017 og en pronose for hvordan 2018 kommer til at se ud. Tilsyneladende er de ikke tilfredse med hvad de ser.

Schoors er altså ikke alene om at lavede det arbejde. Forudsætningerne for at det overhovedet har kunnet lade sig gøre, har Bestyrelsen stået for.

Jeg forstår ikke hvordan man kan tro, at bestyrelsen ikke har en idé om hvad de foretager sig, og handlingerne tyder jo netop på at de er enige i at vi skal ud at skaffe større sponsorindtægter.

Den sidste del var en kommentar til at du mener AaB spiller noget af det mest kønsløse bold i superligaen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Økonomitråden

Indlæg af 9800 » 21. mar 2018, 14:45

seamann skrev:
9800 skrev:
seamann skrev:Finn er i øvrigt tidligere grovvarechef og nuværende kontorstolesælger - hvordan kvalificerer det, at man kan sælge svinefoder til bønder og kontorstole til kommunerne til formand for en fodboldklub ?
Og svaret er: Det gør det naturligvis ikke, men AaB A/S er jo så heller ikke en fodboldklub.

Det er mit ydmyge håb, at der sidder nogle aktionærer og tænker sit - og reagerer på det.
Finn er dygtig! Det skal du ikke være i tvivl om. Mener det er Nordea der sætter ham ind i krise virksomheder for at rydde op og skære ned.
Nu skal AaB i en anden retning, og derfor får de også en ny bestyrelses formand.
Jeg har intet grundlag for at tvivle på at Finn er dygtig. Men jeg har nu også set dygtige folk lave fejl.

Er det allerede ifm næste generalforsamling at Finn bliver udskiftet? For det fremgår ikke af indkaldelsen. Det kunne vel give mening, hvis han har skullet rydde op før en ny formand kommer til.
Det kan man jo kun gætte på, men faktum er at AaB har forhenværende Spar Nord bestyrelsesformand siddende i bestyrelsen, han er for øvrigt en af de 6 store aktionærer i klubben, så han kunne da være et meget godt bud? Det ved man ikke, for det er generalforsamlingen der vælger bestyrelsen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 21. mar 2018, 14:47

MrBangDK skrev: Kunne så også godt lyde til, at der ikke er så meget dramatik over det, ud over at han ikke er enig i beslutningen.
Det kan du ikke konkludere. Enhver direktør med respekt for sig selv, smækker ikke med døren, uanset hvad der sker, medmindre han offentlig er blevet beskyldt for at tage af kassen.

...og så kan du samtig læse ud af mit indlæg, hvor jeg placerer Ole Nielsen og Glen ift. andre direktører. Selv Gravgaard har håndteret sit endeligt i Randers mere professionelt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Økonomitråden

Indlæg af MrBangDK » 21. mar 2018, 14:51

Pastorius skrev:
MrBangDK skrev: Kunne så også godt lyde til, at der ikke er så meget dramatik over det, ud over at han ikke er enig i beslutningen.
Det kan du ikke konkludere. Enhver direktør med respekt for sig selv, smækker ikke med døren, uanset hvad der sker, medmindre han offentlig er blevet beskyldt for at tage af kassen.

...og så kan du samtig læse ud af mit indlæg, hvor jeg placerer Ole Nielsen og Glen ift. andre direktører. Selv Gravgaard har håndteret sit endeligt i Randers mere professionelt.
Det kan du godt have ret i. Jeg trækker det tilbage. Jeg har dog en vis tiltro til, at det bestyrelsen har meldt ud ER den reelle grund.

Det sidste med Ole Nielsen og Glen ved jeg ikke lige hvad refererer til? :)
Ska' vi hak'?

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Økonomitråden

Indlæg af Brent » 21. mar 2018, 16:24

Jeg fatter stadig minus af denne fyring. Hvis man ønsker at udvikle klubben kommercielt hvorfor så ikke ansætte en kommerciel direktør/ marketingschef det er sgu da ikke en administrerende direktørs opgave at sælge sponsorater
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yankee » 21. mar 2018, 16:38

Jeg er faktisk rigtig positiv over udviklingen. Ikke fordi jeg ikke bryder mig om Stefan Schors - han har sådan set virket som en meget kompetent og sympatisk direktør - men fordi man signalerer et strategisk fokus og et ambitionsniveau, som jeg er meget enig i.

Fokus skal nu være at få fyldt stadion op - især Sydtribunen (underforstået flere sponsorer). Det er et spil, hvor vi sakker meget langt bag AGF og FCM og som er vitalt for at få fremtidssikret forretningen.

Jeg håber at man finder en ny direktør og så også tør melde nogle skarpe målsætninger ud. Der er ingen grund til at AaB ikke skulle kunne trække et langt, langt højere tilskuersnit på sigt. I hvert fald 8.000, men hvorfor ikke 10.000? Det handler om at turde tænke ud af boksen og sætte gang i en masse intiativer og markedsføring. Vi har brug for at sælge flere billetter og så samtidig få det oversat til også at sælge flere og større sponsorater. Det er bydende nødvendigt og samtidig er der altså et kæmpe potentiale i og omkring Aalborg.

Vi skal selvfølgelig ikke have en Jan Larsen/Kasi-Jesper-type, men vi skal i hvert fald tage ved lære af de store publikumssuccesser, der har været i dansk sport. Kasi-Jesper formåede altså at trække 35.000 mennesker ind og se en dansk håndboldkamp og der må være nogle lærdomme at trække fra blandt andet det projekt. Det er så centralt for forretningen at få fyldt stadion op. Pladserne står der jo, og det giver bare en meget, meget bedre oplevelse at der er godt fyldt. Det gør os meget mere attraktive for tv, sponsorer, spillere osv.

seamann

Re: Økonomitråden

Indlæg af seamann » 21. mar 2018, 16:39

Brent skrev:Jeg fatter stadig minus af denne fyring. Hvis man ønsker at udvikle klubben kommercielt hvorfor så ikke ansætte en kommerciel direktør/ marketingschef det er sgu da ikke en administrerende direktørs opgave at sælge sponsorater
Det kunne jo være at direktøren havde en forkert holdning og/eller gennemslagskraft ift den ønskede udvikling, og det dermed ikke ville nytte noget at ansætte salgschef under ham. Schor er økonomimand og burde måske have været tilbage som cfo, men det er ikke nemt at flytte folk nedad i hierarkiet.
Men måden det er udført på er hamrende uprofessionel og skader AaB’s omdømme.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kristian » 21. mar 2018, 17:10

seamann skrev:
Brent skrev:Jeg fatter stadig minus af denne fyring. Hvis man ønsker at udvikle klubben kommercielt hvorfor så ikke ansætte en kommerciel direktør/ marketingschef det er sgu da ikke en administrerende direktørs opgave at sælge sponsorater
Det kunne jo være at direktøren havde en forkert holdning og/eller gennemslagskraft ift den ønskede udvikling, og det dermed ikke ville nytte noget at ansætte salgschef under ham. Schor er økonomimand og burde måske have været tilbage som cfo, men det er ikke nemt at flytte folk nedad i hierarkiet.
Men måden det er udført på er hamrende uprofessionel og skader AaB’s omdømme.
Der findes ikke en rigtig måde at fyre en direktør på. Man er blevet enige om at han skal fyres og så skal det self også være med omgående virkning. Hvis ikke man er tilfreds, så giver det ingen mening at trække pinen ud og gør det svære end det er.

Sådan er det at være direktør i en stor organisation i dagens DK.

Håber man finder en der kan samle folk omkring AaB igen..det har altså desværre været nedadgående i for lang tid. AaB skal ikke være en metervarer. Det skal være noget man føler, man bliver en del af.

Ikke at man kan sammenligne med Bjurings måde at gøre der i Pirates, for AaB er en større organisation. Men er sikker på man skal tage ved lære. Og netop den del, har man så nok vurderet Schoors "ikke den rigtige"
------------------
mvh Kristian

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Økonomitråden

Indlæg af Brent » 21. mar 2018, 17:18

Yankee skrev:Jeg er faktisk rigtig positiv over udviklingen. Ikke fordi jeg ikke bryder mig om Stefan Schors - han har sådan set virket som en meget kompetent og sympatisk direktør - men fordi man signalerer et strategisk fokus og et ambitionsniveau, som jeg er meget enig i.

Fokus skal nu være at få fyldt stadion op - især Sydtribunen (underforstået flere sponsorer). Det er et spil, hvor vi sakker meget langt bag AGF og FCM og som er vitalt for at få fremtidssikret forretningen.

Jeg håber at man finder en ny direktør og så også tør melde nogle skarpe målsætninger ud. Der er ingen grund til at AaB ikke skulle kunne trække et langt, langt højere tilskuersnit på sigt. I hvert fald 8.000, men hvorfor ikke 10.000? Det handler om at turde tænke ud af boksen og sætte gang i en masse intiativer og markedsføring. Vi har brug for at sælge flere billetter og så samtidig få det oversat til også at sælge flere og større sponsorater. Det er bydende nødvendigt og samtidig er der altså et kæmpe potentiale i og omkring Aalborg.

Vi skal selvfølgelig ikke have en Jan Larsen/Kasi-Jesper-type, men vi skal i hvert fald tage ved lære af de store publikumssuccesser, der har været i dansk sport. Kasi-Jesper formåede altså at trække 35.000 mennesker ind og se en dansk håndboldkamp og der må være nogle lærdomme at trække fra blandt andet det projekt. Det er så centralt for forretningen at få fyldt stadion op. Pladserne står der jo, og det giver bare en meget, meget bedre oplevelse at der er godt fyldt. Det gør os meget mere attraktive for tv, sponsorer, spillere osv.
Det handlerjo først og fremmest om spillet på banen. Vi har spillet som en pose nødder i lang tid, så er det klart folk ikke kommer. Det nordjyske publikum er kritiske. Vi har prøvet med alt mulig andet udenomsgøgl i forbindelse med kampene, det har ikke hjulpet en døjt på tilskuertallet
AaB - the Nordic gateway to Europe

Besvar