Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Økonomitråden

Indlæg af Stefanovic » 5. mar 2019, 19:41

Hanga skrev:
5. mar 2019, 19:23
frederikshavneren skrev:
5. mar 2019, 19:19


Hanga, har du et link til oplysningerne?
Kunne være interessant at se andre poster herunder sponsorindtægter mv.
Med fare for at være flabet, tror du så ikke at det er fra årsrapporten? :@ ;)

https://aabsport.dk/media/13712/%C3%A5r ... krevet.pdf
Jeg kan udløse spændingen for de dovne: sponsorindtægter faldet fra 32,4 til 31,1 mio. fra 2017 til 2018.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Økonomitråden

Indlæg af frederikshavneren » 5. mar 2019, 19:43

Hanga skrev:
5. mar 2019, 19:23
frederikshavneren skrev:
5. mar 2019, 19:19


Hanga, har du et link til oplysningerne?
Kunne være interessant at se andre poster herunder sponsorindtægter mv.
Med fare for at være flabet, tror du så ikke at det er fra årsrapporten? :@ ;)

https://aabsport.dk/media/13712/%C3%A5r ... krevet.pdf
Tak for linket

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Økonomitråden

Indlæg af AK48hamas » 5. mar 2019, 20:15

Står der noget om investeringer i scouting afdelingen ?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Økonomitråden

Indlæg af MrBangDK » 5. mar 2019, 20:21

AK48hamas skrev:
5. mar 2019, 20:15
Står der noget om investeringer i scouting afdelingen ?
Yes - der står at man vil opprioritere på den front og på talentudviklingen
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomitråden

Indlæg af troelsh » 5. mar 2019, 21:26

Pengene fosser ud af vores ellers velpolstrede klubkasse,
-20 mil næste regnskab heri medregnet spillersalg, det er ret voldsomt.

Selvom vi som klub har tradition for engang imellem at tage røven på de andre og snuppe mesterskabet, syntes jeg det ser mere umuligt ud nu end nogensinde før.

Det skyldes dels vores egen manglende evne til at producere nævneværdige talenter de seneste år, dels vores manglende evne til at hente profiler udefra.
Men også at fck og nu også fcm med deres engelske sugarsdaddy i ryggen er så økonomisk stærke at vi ikke kan lege med.

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 5. mar 2019, 22:14

Stefanovic skrev:
5. mar 2019, 19:10
Øh tidl. ungdomstræner...? Du er med på, at Gamen ikke har en den mindste anelse om hvad der foregår i AaB eller hvem jeg er. Gamen antager, at jeg må være AaB-træner, fordi jeg har kendskab til hans brors fejlslagne AaB-karriere - that’s it.

Som jeg har skrevet i Superligatråden tror jeg ikke, det er realistisk at tage kampen op mod FCM og FCK før vi får nogle ejere, der er villige til at miste mange penge. Det ændrer imidlertid ikke på, at vi slet ikke er afklarede omkring vores transfers. Du har for så vidt ret i, at vores dyre spillere er spild af penge når resten af holdet er så dårligt. Der har vi sat os mellem to stole. Horsens får lige så mange point for 20% af vores budget.
Jo, det ved jeg sådan set godt. Du bliver ved med at ævle løs om min brors påstået fejlslagne AaB-karriere, hvilket er noget vås - både at påstå, at det skulle være årsagen til at jeg overhovedet skriver herinde, og dels at det du påstår nogensinde har fundet sted. Det er ganske enkelt løgn og latin, og jeg fatter ikke, at du bliver ved med at få lov til at skrive den slags smuds.
I ungdomstiden var min bror en fast bestanddel af en af AaB's mest vindende årgange i mange år - han blev skadet og mistede lysten til fodbold. Valgte at finde noget andet at bruge sin tid på, ligesom så mange andre unge gør når det begynder at blive bare lidt seriøst.

Jeg har fulgt AaB tæt i mere end 20 år, heraf mere end 15 år som mere eller mindre aktiv i AaB's fanmiljø. Dét er min eneste baggrund for at bruge min tid på AaB, og på Debatsiden. Jeg har set dem i det meste af Danmark, og rejst udenlands en del gange for at se dem. Jeg går op i AaB med liv og sjæl. Find et andet sted at udgyde dit perfide, intetsigende vrøvl.

Tilbage på sporet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 5. mar 2019, 22:16

MrBangDK skrev:
5. mar 2019, 20:21
AK48hamas skrev:
5. mar 2019, 20:15
Står der noget om investeringer i scouting afdelingen ?
Yes - der står at man vil opprioritere på den front og på talentudviklingen
Ja, alt for sent naturligvis. Men det giver alligevel et signal om at man vil fortsætte med at spendere penge på kvalitet udefra, og ikke bare satse på nordjyske knejtrøve.

Ellers er der ikke så meget at diskutere her. Alt som forventet. Så kan man naturligvis godt bruge det som en undskyldning for at brokke sig over de mange fejlindkøb, men at der har været alt for mange af dem kan der vel ikke den store uenighed om, hverken herinde eller på Hornevej.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Økonomitråden

Indlæg af Stefanovic » 5. mar 2019, 22:45

Buzz Killington skrev:
5. mar 2019, 22:16
MrBangDK skrev:
5. mar 2019, 20:21
AK48hamas skrev:
5. mar 2019, 20:15
Står der noget om investeringer i scouting afdelingen ?
Yes - der står at man vil opprioritere på den front og på talentudviklingen
Ja, alt for sent naturligvis. Men det giver alligevel et signal om at man vil fortsætte med at spendere penge på kvalitet udefra, og ikke bare satse på nordjyske knejtrøve.

Ellers er der ikke så meget at diskutere her. Alt som forventet. Så kan man naturligvis godt bruge det som en undskyldning for at brokke sig over de mange fejlindkøb, men at der har været alt for mange af dem kan der vel ikke den store uenighed om, hverken herinde eller på Hornevej.
Håber dog Gaarde et al har gjort sig klart, at øget investering i scouting og talentudvikling først giver afkast på den halvlange bane. Men jeg glæder mig til at se, hvordan investeringerne konkret skal foretages.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Økonomitråden

Indlæg af BoT » 5. mar 2019, 23:05

Jeg håber, at de økonomiske realiteter kan få sat en stopper for de gentagne indlæg, der vil udskifte det halve af truppen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 5. mar 2019, 23:18

Jeg kan se der er visse der brokker sig over vi har formøblet 40 millioner...

Jeg synes det er lidt ærgerligt at vi ikke har formøblet nogle flere. Jeg har ikke lige lavet en sammenligning, men hvis vi gerne vil med i top 3-så skal der bruges væsentligt flere penge end det. Vi skal have råd til at fastholde det nuværende investeringsniveau i en to-tre år endnu, for at komme i nærheden af toppen i dansk fodbold. Det er muligt vi igen kan poppe op i en sæson en gang imellem, men vi er nødt til at øge budgetterne væsenligt hvis vi skal kunne være med år efter år.

Flere penge tak.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 5. mar 2019, 23:51

[quote=BoT post_id=547080 time=1551823504 user_id=61]
Jeg håber, at de økonomiske realiteter kan få sat en stopper for de gentagne indlæg, der vil udskifte det halve af truppen.
[/quote]

Der står jo i den EB-artikel jeg har linket til i transfer-tråden, at vi arbejder på at komme af med Pallesen og Lesniak til sommer. Plus at farvel til Risgård og Würtz kan bane vej for Lucas.
Så det er næppe helt utænkeligt.

Vi er jo nødt til at rette op på alle Gaardes fejlindkøb... tror vi er på nu 8-10 spillere i de seneste 3 sæsoner der har forladt klubben indenfor 1,5-2 år efter de er hentet - fordi de har været fejlcastet eller ikke gode nok. En årsag til at vi har brugt så mange penge, og brugt dem uklogt.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Økonomitråden

Indlæg af BassogogsVen » 5. mar 2019, 23:58

Pastorius skrev:
5. mar 2019, 23:18
Jeg kan se der er visse der brokker sig over vi har formøblet 40 millioner...

Jeg synes det er lidt ærgerligt at vi ikke har formøblet nogle flere. Jeg har ikke lige lavet en sammenligning, men hvis vi gerne vil med i top 3-så skal der bruges væsentligt flere penge end det. Vi skal have råd til at fastholde det nuværende investeringsniveau i en to-tre år endnu, for at komme i nærheden af toppen i dansk fodbold. Det er muligt vi igen kan poppe op i en sæson en gang imellem, men vi er nødt til at øge budgetterne væsenligt hvis vi skal kunne være med år efter år.

Flere penge tak.
Forskellen på at forbruge og formøble ses i outcome.

Jeg så da også gerne, at AaB kunne bruge endnu flere penge - jeg så bare også gerne, at der kom noget bedre ud af det.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 6. mar 2019, 00:29

BassogogsVen skrev:
5. mar 2019, 23:58

Forskellen på at forbruge og formøble ses i outcome.

Jeg så da også gerne, at AaB kunne bruge endnu flere penge - jeg så bare også gerne, at der kom noget bedre ud af det.
Jeg kender ikke til nogen eksempler på hold, der har kunnet skabe et stærkt fundament for varig succes ved at poste penge i tingene i to sæsoner. Det tager længere tid.

Selvfølgelig kan vi nemt finde på ting der kunne have været gjort bedre, men det er jo ikke til at vide hvad der ville være sket, havde vi gjort noget andet. Der er ingen tvivl om at vi burde have fået lidt mere ud af mulighederne de seneste par sæsoner, men det er små ting, og slet ikke nok til at kunne bringe os op, hvor det er rigtig sjovt.

Jeg savner at se konkrete initiativer, der kan give AaB flere indtægter. Her taler jeg ikke om 10-15% forbedringer, men 100-150%. Selvfølgelig kunne det sportslige hjælpe os lidt på vejen, men der taler vi nok mere om de første sæt tal.

Der er så meget kritik af den sportslige sektor, men jeg er mere skuffet over vores bestyrelse og bagland ikke har været i stand bygge på, efter de reddede os. Det er som om de har lænet sig tilbage og tænkt, at nu skal den sportslige sektor klare resten - og det er ikke godt nok.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Fromthecradle » 6. mar 2019, 01:06

Pastorius skrev:
6. mar 2019, 00:29
BassogogsVen skrev:
5. mar 2019, 23:58

Forskellen på at forbruge og formøble ses i outcome.

Jeg så da også gerne, at AaB kunne bruge endnu flere penge - jeg så bare også gerne, at der kom noget bedre ud af det.
Jeg kender ikke til nogen eksempler på hold, der har kunnet skabe et stærkt fundament for varig succes ved at poste penge i tingene i to sæsoner. Det tager længere tid.

Selvfølgelig kan vi nemt finde på ting der kunne have været gjort bedre, men det er jo ikke til at vide hvad der ville være sket, havde vi gjort noget andet. Der er ingen tvivl om at vi burde have fået lidt mere ud af mulighederne de seneste par sæsoner, men det er små ting, og slet ikke nok til at kunne bringe os op, hvor det er rigtig sjovt.

Jeg savner at se konkrete initiativer, der kan give AaB flere indtægter. Her taler jeg ikke om 10-15% forbedringer, men 100-150%. Selvfølgelig kunne det sportslige hjælpe os lidt på vejen, men der taler vi nok mere om de første sæt tal.

Der er så meget kritik af den sportslige sektor, men jeg er mere skuffet over vores bestyrelse og bagland ikke har været i stand bygge på, efter de reddede os. Det er som om de har lænet sig tilbage og tænkt, at nu skal den sportslige sektor klare resten - og det er ikke godt nok.
I en pengekrig med jba, seier, thorborg, benham, dem der i fcn, er AaB Selvfølgelig i problemer. Nordjydske pengekarle er ikke i den klasse. Heldigvis.
You pay for this?

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Brodernumsi » 6. mar 2019, 03:06

Gamen skrev:
5. mar 2019, 23:51
BoT skrev:
5. mar 2019, 23:05
Jeg håber, at de økonomiske realiteter kan få sat en stopper for de gentagne indlæg, der vil udskifte det halve af truppen.
Der står jo i den EB-artikel jeg har linket til i transfer-tråden, at vi arbejder på at komme af med Pallesen og Lesniak til sommer. Plus at farvel til Risgård og Würtz kan bane vej for Lucas.
Så det er næppe helt utænkeligt.

Vi er jo nødt til at rette op på alle Gaardes fejlindkøb... tror vi er på nu 8-10 spillere i de seneste 3 sæsoner der har forladt klubben indenfor 1,5-2 år efter de er hentet - fordi de har været fejlcastet eller ikke gode nok. En årsag til at vi har brugt så mange penge, og brugt dem uklogt.
Synes bestemt ikke, at man kan rynke på næsen over, at Gaarde/AaB hentede feks, Lesniak og Flores. En spiller der havde fået debut hos Tottenham, og en der spiller fast på et VM-hold. Alle tegn pegede på noget der kunne kaste noget stort af sig. Det gjorde det så ikke, og det er da ærgerligt, men jeg håber, man stadig har modet til, at afprøve den slags transfers igen...og igen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomitråden

Indlæg af troelsh » 6. mar 2019, 06:45

Pastorius skrev:
6. mar 2019, 00:29

Jeg savner at se konkrete initiativer, der kan give AaB flere indtægter. Her taler jeg ikke om 10-15% forbedringer, men 100-150%. Selvfølgelig kunne det sportslige hjælpe os lidt på vejen, men der taler vi nok mere om de første sæt tal.
Det tror jeg der er mange på ledelsesgangen i AaB der kunne tænke sig, men hvilke konkrete initiativer skulle kunne give en sådan indtægtsstigning?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 6. mar 2019, 07:46

troelsh skrev:
6. mar 2019, 06:45
Pastorius skrev:
6. mar 2019, 00:29

Jeg savner at se konkrete initiativer, der kan give AaB flere indtægter. Her taler jeg ikke om 10-15% forbedringer, men 100-150%. Selvfølgelig kunne det sportslige hjælpe os lidt på vejen, men der taler vi nok mere om de første sæt tal.
Det tror jeg der er mange på ledelsesgangen i AaB der kunne tænke sig, men hvilke konkrete initiativer skulle kunne give en sådan indtægtsstigning?
Jeg sagde ikke det var let - det er det heller ikke at skabe resultater i den sportslige sektor.

Hvis de vil være med, hvor det er sjovt, så skal der spyttes flere penge i kassen. Det nemmeste er hvis ejerne gør det. Det er den model der er brugt hos vores konkurrenter, bortset fra FCN, som så heller ikke kan være med sportsligt når det gælder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Økonomitråden

Indlæg af BoT » 6. mar 2019, 08:45

Gamen skrev:
5. mar 2019, 23:51
Der står jo i den EB-artikel jeg har linket til i transfer-tråden, at vi arbejder på at komme af med Pallesen og Lesniak til sommer. Plus at farvel til Risgård og Würtz kan bane vej for Lucas.
Så det er næppe helt utænkeligt.

Vi er jo nødt til at rette op på alle Gaardes fejlindkøb... tror vi er på nu 8-10 spillere i de seneste 3 sæsoner der har forladt klubben indenfor 1,5-2 år efter de er hentet - fordi de har været fejlcastet eller ikke gode nok. En årsag til at vi har brugt så mange penge, og brugt dem uklogt.
Vi er ikke uenige - min pointe er, at der er rigeligt med spillere, der forlader os til sommer, til at vi også kan afskibe og erstatte Børsting, Blåbjerg, PK, Magnus m.fl., som det jævnligt kræves forskellige steder.

Vi må nok indse, at vi står til at miste 4 centrale midtbanespillere, hvoraf de to er fra den absolutte top i vores hierarki. Det kommer til at sluge en stor del af spillerbudgettet de næste år at fylde det hul ud - især hvis vi samtidig formår at tilknytte Lucas fast.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yankee » 6. mar 2019, 09:28

Pastorius skrev:
6. mar 2019, 07:46
troelsh skrev:
6. mar 2019, 06:45
Pastorius skrev:
6. mar 2019, 00:29

Jeg savner at se konkrete initiativer, der kan give AaB flere indtægter. Her taler jeg ikke om 10-15% forbedringer, men 100-150%. Selvfølgelig kunne det sportslige hjælpe os lidt på vejen, men der taler vi nok mere om de første sæt tal.
Det tror jeg der er mange på ledelsesgangen i AaB der kunne tænke sig, men hvilke konkrete initiativer skulle kunne give en sådan indtægtsstigning?
Jeg sagde ikke det var let - det er det heller ikke at skabe resultater i den sportslige sektor.

Hvis de vil være med, hvor det er sjovt, så skal der spyttes flere penge i kassen. Det nemmeste er hvis ejerne gør det. Det er den model der er brugt hos vores konkurrenter, bortset fra FCN, som så heller ikke kan være med sportsligt når det gælder.
I alle andre brancher ville analysen være let nok. For 5-7 år siden lå de to nærmeste konkurrenter (Vendsyssel og Hobro) i 1. og 2. division, trak tilsammen max 1.000 tilskuere og måske 5 mio. kr. i sponsorindtægter. I dag ligger begge i Superligaen, trækker i alt næsten 5.000 tilskuere og op imod 20 mio. kr. i sponsorindtægter.

Så vil I sige - jamen, folk fra Hobro og Vendsyssel vil ikke lægge penge i AaB eller køre til Aalborg for at se fodbold. Men for dælen - hvis strategien er at være "Nordkraften" - Hele Nordjyllands Hold - er det så ikke netop dér, den er gal?

Det er de lavthængende frugter ift. flere penge i kassen. Hvis der sidder en forretningsmand i Nordjylland og har lyst til at smide 10-15 mio. kr. i en fodboldklub, så skal AaB kende ham, være proaktive og sørge for at de penge ender på Hornevej.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Økonomitråden

Indlæg af Frygah » 6. mar 2019, 09:52

Gamen skrev:
5. mar 2019, 22:14
Stefanovic skrev:
5. mar 2019, 19:10
Øh tidl. ungdomstræner...? Du er med på, at Gamen ikke har en den mindste anelse om hvad der foregår i AaB eller hvem jeg er. Gamen antager, at jeg må være AaB-træner, fordi jeg har kendskab til hans brors fejlslagne AaB-karriere - that’s it.

Som jeg har skrevet i Superligatråden tror jeg ikke, det er realistisk at tage kampen op mod FCM og FCK før vi får nogle ejere, der er villige til at miste mange penge. Det ændrer imidlertid ikke på, at vi slet ikke er afklarede omkring vores transfers. Du har for så vidt ret i, at vores dyre spillere er spild af penge når resten af holdet er så dårligt. Der har vi sat os mellem to stole. Horsens får lige så mange point for 20% af vores budget.
Jo, det ved jeg sådan set godt. Du bliver ved med at ævle løs om min brors påstået fejlslagne AaB-karriere, hvilket er noget vås - både at påstå, at det skulle være årsagen til at jeg overhovedet skriver herinde, og dels at det du påstår nogensinde har fundet sted. Det er ganske enkelt løgn og latin, og jeg fatter ikke, at du bliver ved med at få lov til at skrive den slags smuds.
I ungdomstiden var min bror en fast bestanddel af en af AaB's mest vindende årgange i mange år - han blev skadet og mistede lysten til fodbold. Valgte at finde noget andet at bruge sin tid på, ligesom så mange andre unge gør når det begynder at blive bare lidt seriøst.

Jeg har fulgt AaB tæt i mere end 20 år, heraf mere end 15 år som mere eller mindre aktiv i AaB's fanmiljø. Dét er min eneste baggrund for at bruge min tid på AaB, og på Debatsiden. Jeg har set dem i det meste af Danmark, og rejst udenlands en del gange for at se dem. Jeg går op i AaB med liv og sjæl. Find et andet sted at udgyde dit perfide, intetsigende vrøvl.

Tilbage på sporet.
Sådan set enig. Kan vi så ikke i samme omgang begrave de der absurd barnlige kommentarer der med mellemrum sendes afsted mod en bruger der tilsyneladende har gjort det forfærdelige at bosætte sig i et parcelhuskvarter i Herlev? Den slags personlige kommentarer om andre brugeres gøren og laden uden for debatsiden er pinlige.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Besvar