Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 18. nov 2019, 16:12

9000AaB skrev:
18. nov 2019, 15:53
Aalborg frederikshavner skrev:
18. nov 2019, 15:48
Pastorius skrev:
18. nov 2019, 15:25
Aalborg frederikshavner skrev:Er det utænkeligt at tro at kapital udvidelsen kan være en invitation til udenlandske investorer?

Kan se at Cortsen spekulerer i det samme men artiklen er selvfølgelig gemt bag en betalingsvæg
Det kan det være - teoretisk. Sandsynligt er det ikke, så kunne de nuværende ejere lige så godt have solgt deres aktier stille og roligt. Med en åben kapitaludvidelse udvander de bare deres egen indflydelse.

Jeg vil tro, de nuværende ejere vil stå bag en stor del af kapitaludvidelsen.
Bestyrelsesformanden lyder ikke afvisende hvis der kommer en rig investor udefra men igen er det gemt bag en betalingsmur på Nordjyske
Tror AaB har indset at hvis AaB skal leve videre er de nød til at finde udenlandske investorer.
Tror ikke de kan finde flere lokale der gider smide kæmpe store beløb i klubben mere for at få det til at køre rundt samt til at finde penge til et evt. scouting system og scouting ansatte osv.
tror og håber det betyder der kommer nogle udenfor der kan give AaB noget ekstra end hvad vi har.
Jeg læste i øvrigt på DRs hjemmeside, at beløbet drejer sig om 20 millioner kr., og det gør jo rent ud sagt hverken fra eller til, med mindre der er noget jeg misforstår. Implikationerne må da være meget større.

Og ja, det har jo stået klart et stykke tid, at der skal tilføres mange flere penge, hvis AaB igen skal være noget med musikken (og de skal så ganske rigtigt bruges bedre end de mange penge, AaB har brugt siden 2016).

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Økonomitråden

Indlæg af Mephisto2 » 18. nov 2019, 16:21

Ritzau / Nordjyske siger godt kr. 150 mio.

https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-har-br ... l#cxrecs_s

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 18. nov 2019, 16:28

Mephisto2 skrev:
18. nov 2019, 16:21
Ritzau / Nordjyske siger godt kr. 150 mio.

https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-har-br ... l#cxrecs_s
Måske læser jeg det forkert, men er det ikke Brøndbys emission der sættes tal på i slutningen af artiklen?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 18. nov 2019, 16:34

Hanga skrev:
18. nov 2019, 16:28
Mephisto2 skrev:
18. nov 2019, 16:21
Ritzau / Nordjyske siger godt kr. 150 mio.

https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-har-br ... l#cxrecs_s
Måske læser jeg det forkert, men er det ikke Brøndbys emission der sættes tal på i slutningen af artiklen?
Det er ikke afsindigt skarpt formuleret, men jo, det er Brøndby, der hentydes til. Den emission har været kendt længe. Det tyder på 20 millioner kr. for AaBs vedkommende, og det rykker som sagt ikke noget som helst. Hvad er dog formålet med det?

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 18. nov 2019, 18:28

Radioen sagde 2x20m så det er nok bare for at sikre man kan skaffe penge til at lukke huller med hvis der skulle ske noget.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 18. nov 2019, 18:32

Gnu skrev:
18. nov 2019, 10:56
Vi kan i hvert fald godt stoppe med at pege fingre ad andre klubber, som lever på en sugardaddy's nåde, og hvad der ellers har været populært at himle op om.
Hold nu op. Der er stor forskel på at have en der betaler regningen for hvis det går galt, bare ta chancen med spilleren, salget what ever. Og så det at have 150m og vide det skal balancere inden for 5år.

Den ene gør du kan tillade dig at tage kalkuleret chancer som du måske kan vinde på eller tabe på uden risiko, den anden giver dig en dead line hvor tingene skal balancere som du er nød til at arbejde hen imod. Det er gak gak at sammenligne de 2 situationer. Fcm har været dygtige, men også heldige.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Maglau » 18. nov 2019, 18:36

Synes det lyder afsindigt spændende.
Ved fra en kontakt i AaBs indercirkel at der kommer til at blive opgraderet og investeret voldsomt på analyse delen, diverse software programmer etc til at finde de rigtige spillere i fremtiden så vi undgår Holgersen og Safranko.

Kapitalindsprøjtningen ved jeg intet om men synes flere ting peger mod udenlandsk investor - Gaarde væk, der søges nye folk til forskellige stabs stillinger. Lyder som om der skal gøres plads til et fra en anden klub kendt koncept.
Ved det ikke men synes det er spændende.
Og som jeg tidligere har skrevet var der noget luren ved PEA sidste kommentar i afskedsinterviewet på tv - noget retning af at - AaB skal finde en model der gør det muligt at kæmpe med i toppen af dansk fodbold , med den økonomi det kræver og ikke afvisende overfor udenlandske investorer hvis det er det der skal til.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 18. nov 2019, 18:42

jonas386 skrev:
18. nov 2019, 14:59
[1]Wyscout er mig bekendt udelukkende rå data og videoklip, men som med så meget andet databasearbejde kan du vel lave dine egne algoritmer, vægtninger eller filtreringer for at sortere. Smartodds egen algoritme er jo også baseret på menneskelige skøn og vurderinger. Maskinen gør det bare lettere at sortere i 100.000 fodboldspillere.

[2] Det skulle vel netop give noget ekstra til personlige vurderinger. Det er med til at slå markedet på spillere du udenfor dit kendskabsområde, men på kendte spillere virker det knap så interessant. Har smartodds vist noget bestemt ift Drachmann, Skytte, Kroon eller Reese? Eller har man bare købt dem fordi man kunne? FCM betalte mere for Sammy Skytte end vi har gjort for Fossum.
[2b]Derudover er det da rigtigt som Gamen siger, at det er problematisk at den siger nej fordi spilleren er i en dårligere liga. Var Henrik Dalsgaard eller Bassogog, de ultimative moneyballspillere, blevet godkendt af smartodds? Nok ikke.
Baseball bliver set som det nemmeste spil at analysere ud fra ren statistik, da det er så lukket, men selv her er de fleste statistiknørder enige om, at man stadig har lang vej for at få hele billedet. Fodbold er så meget sværere.

3) Er bekendt med WyScout, og har erfaring med databasearbejde generelt.
[1] Du får det til at lyde som om det at udvikle en model for spiller-ratings er noget man bare lige kan gøre, og alle kan være lige gode til. Det er netop her Benham har været tidligt ude i forhold til andre klubber, og jf. Brentford's og FCM's transferaktiviteter (og pointsnit) kunne det godt se ud som om de ligger inde med noget knowhow mange andre klubber mangler.

[2] Jeg ved ikke hvad du mener. Der vil altid være fejlskud. Målet er - stadig - blot at man på den lange bane har mere held end konkurrenterne mht. transfers. Det er ikke en anke imod modellen at den ikke rammer rigtigt hver gang. Angående hvorfor man har købt de spillere du nævner? Aner det ikke. Men måske har modellen vurderet dem til x-kroner, og man har så budt et beløb under x, hvor man har vurderet at det er sandsynligt at man vil kunne sælge dem med fortjeneste, og/eller kan få et sportsligt udbytte.

Angående Bassogog og Dalle, lige så vel som flere svupsere ikke underkender modellen, gør det faktum at den ikke fanger alle gode spillere det heller ikke.

[2b]
Jeg kan heller ikke se hvad anken med Lasse Nielsen skulle være. Jeg tror ikke et sekund på at han bare er blevet afvist fordi han spiller i en dårligere liga. Jeg formoder at man har holdt hans præstationer op på det niveau han spiller på, og vurderet det i forhold til hvad man har brug for, og så har man konkluderet at hans niveau ikke er til at forstærke FCM. Det er da helt fornuftigt. Lasse Nielsen. Var det Kian Hansen man endte med at hente i stedet? I så fald er det da en slam dunk.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 18. nov 2019, 18:51

gravballe skrev:
18. nov 2019, 18:32
Hold nu op. Der er stor forskel på at have en der betaler regningen for hvis det går galt, bare ta chancen med spilleren, salget what ever. Og så det at have 150m og vide det skal balancere inden for 5år.

Den ene gør du kan tillade dig at tage kalkuleret chancer som du måske kan vinde på eller tabe på uden risiko, den anden giver dig en dead line hvor tingene skal balancere som du er nød til at arbejde hen imod. Det er gak gak at sammenligne de 2 situationer. Fcm har været dygtige, men også heldige.
Nåh, så AaB’s 30-40 misbrugte millioner var ikke kalkulerede chancer?

Jeg må ærligt indrømme, at jeg overhovedet ikke kan se at de har været heldige. Det er jo altså ikke held at man udvikler/tiltrækker en række dygtige spillere. Trods pauvre europæiske præstationer. Salg af egenudviklede spillere for noget der ligner en kvart mia., når man tager følgeindtægter gennem tiden med i regnestykket. Det er da ikke held.

AaB har som bekendt fået tilført flere penge end FCM. Om de kommer indenfor 2 år, eller som redningskrans hver gang man fucker op er da lige meget. Der skal stadig være noget at bygge på! Og lige dét har vi ikke knækket koden til endnu.
Så en af grundene til at der er et mismatch mellem budget og resultater er ganske enkelt at vi har været offer for manglende dygtighed i den sportslige sektor.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yankee » 18. nov 2019, 18:58

Det er jo en ret svært læsbar udmelding. For mig at se:

1) De nuværende ejere har i sin tid købt AaB for 66 mio kr, der er den nuværende aktiekapital. Det svarer til ca. 330.000 aktier idet de er udbudt til nominelt 200 kr.

2) Nu beslutter man så at de nuværende ejeres 330.000 aktier kun er 3,3 mio. kr. værd - altså 10 kr pr. aktie.

3) Efterfølgende beslutter man så at der skal udbydes aktier for 20 mio kr. nominelt, dvs. at der udbydes 2 mio. aktier. Så vil der være 2,3 mio aktier og de nuværende ejere vil kun eje ca. 14% af AaB med deres 330.000 aktier.

4) Spørgsmålet er så hvad de nye aktier udbydes til. Hvis det er den nuværende kurs (85), så vil det potentielt indbringe 170 mio. kr. Det vil dog nok være noget lavere.

Formålet med denne øvelse er at gøre aktien billig og give hver ny udbudt aktie en stor ejerandel. På den måde bliver aktien langt mere attraktivt. Prisen for det er så at de nuværende ejere har udhulet deres nuværende aktiers værdi.

Så kort fortalt har de nuværende ejere givet det meste af deres ejerskab over AaB tilbage til AaB, så AaB kan gå ud og sælge det igen. Dermed har de reelt foræret AaB omkring 30 mio. kr. ift. den nuværende kurs.

Note: Jeg er statskundskabsuddannet og har derfor med væsentlig sandsynlighed overset eller misforstået noget - så ret mig gerne :thumbsup:

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 18. nov 2019, 19:32

Gamen skrev:
18. nov 2019, 18:51
gravballe skrev:
18. nov 2019, 18:32
Hold nu op. Der er stor forskel på at have en der betaler regningen for hvis det går galt, bare ta chancen med spilleren, salget what ever. Og så det at have 150m og vide det skal balancere inden for 5år.

Den ene gør du kan tillade dig at tage kalkuleret chancer som du måske kan vinde på eller tabe på uden risiko, den anden giver dig en dead line hvor tingene skal balancere som du er nød til at arbejde hen imod. Det er gak gak at sammenligne de 2 situationer. Fcm har været dygtige, men også heldige.
Nåh, så AaB’s 30-40 misbrugte millioner var ikke kalkulerede chancer?

Jeg må ærligt indrømme, at jeg overhovedet ikke kan se at de har været heldige. Det er jo altså ikke held at man udvikler/tiltrækker en række dygtige spillere. Trods pauvre europæiske præstationer. Salg af egenudviklede spillere for noget der ligner en kvart mia., når man tager følgeindtægter gennem tiden med i regnestykket. Det er da ikke held.

AaB har som bekendt fået tilført flere penge end FCM. Om de kommer indenfor 2 år, eller som redningskrans hver gang man fucker op er da lige meget. Der skal stadig være noget at bygge på! Og lige dét har vi ikke knækket koden til endnu.
Så en af grundene til at der er et mismatch mellem budget og resultater er ganske enkelt at vi har været offer for manglende dygtighed i den sportslige sektor.
Den eneste grund til du ikke kan se fcm var heldige er fordi ud ikke husker at da guldet glippede for fcm var de timer fra at sælge hele holdet. Benham kom i sidste time og smed penge til ham inderen og fcm kunne skynde sig at anulere spiller salg til FCK.

Selvfølgelig har fcm også været dygtige, men det er også en historie om stolpe ind.

Der er en kæmpe forskel på om man bare har en der skriver checken eller om man har en bunke penge som man skal få det til at fungere for. AaB problem var man ikke forsatte efter det skuffende 2000, men med det samme blev bange. AaBs kæmpe problem er man har fået mesterskaber men aldrig formår at bruge det til at steppe op, det er fuld kommen elendigt man ikke fik mere ud af the double og mester skabet med Erik, og enlig også 99 mesterskabet.

Et andet stort problem er historien om talent skolen og så det faktum der var så meget på talent området man slet ikke gjorde, hvor fcn var langt forand med flere trænere til de forskellige dele af spillet, ens spil system osv.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yankee » 18. nov 2019, 19:52

gravballe skrev:
18. nov 2019, 19:32

Den eneste grund til du ikke kan se fcm var heldige er fordi ud ikke husker at da guldet glippede for fcm var de timer fra at sælge hele holdet. Benham kom i sidste time og smed penge til ham inderen og fcm kunne skynde sig at anulere spiller salg til FCK.

Selvfølgelig har fcm også været dygtige, men det er også en historie om stolpe ind.
Ja, ligesom AaB var meget tæt på at blive erklæret konkurs i marts 2014 ovenpå feriepengesagen, men i sidste øjeblik blev reddet af penge udefra. Det var godtnok også stolpe-ind :)

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 18. nov 2019, 20:08

gravballe skrev:
18. nov 2019, 18:32
Gnu skrev:
18. nov 2019, 10:56
Vi kan i hvert fald godt stoppe med at pege fingre ad andre klubber, som lever på en sugardaddy's nåde, og hvad der ellers har været populært at himle op om.
Hold nu op. Der er stor forskel på at have en der betaler regningen for hvis det går galt, bare ta chancen med spilleren, salget what ever. Og så det at have 150m og vide det skal balancere inden for 5år.

Den ene gør du kan tillade dig at tage kalkuleret chancer som du måske kan vinde på eller tabe på uden risiko, den anden giver dig en dead line hvor tingene skal balancere som du er nød til at arbejde hen imod. Det er gak gak at sammenligne de 2 situationer. Fcm har været dygtige, men også heldige.
Jeg må indrømme, at jeg har overordentlig svært ved at se den afgørende forskel ved, om man har en udenlandsk bagmand til at betale, eller om man lader hatten gå rundt blandt sine lokale bagmænd, når det kniber.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 18. nov 2019, 21:14

Gnu skrev:
18. nov 2019, 20:08
gravballe skrev:
18. nov 2019, 18:32
Gnu skrev:
18. nov 2019, 10:56
Vi kan i hvert fald godt stoppe med at pege fingre ad andre klubber, som lever på en sugardaddy's nåde, og hvad der ellers har været populært at himle op om.
Hold nu op. Der er stor forskel på at have en der betaler regningen for hvis det går galt, bare ta chancen med spilleren, salget what ever. Og så det at have 150m og vide det skal balancere inden for 5år.

Den ene gør du kan tillade dig at tage kalkuleret chancer som du måske kan vinde på eller tabe på uden risiko, den anden giver dig en dead line hvor tingene skal balancere som du er nød til at arbejde hen imod. Det er gak gak at sammenligne de 2 situationer. Fcm har været dygtige, men også heldige.
Jeg må indrømme, at jeg har overordentlig svært ved at se den afgørende forskel ved, om man har en udenlandsk bagmand til at betale, eller om man lader hatten gå rundt blandt sine lokale bagmænd, når det kniber.
Den store forskel er den ene ved man at han betaler, den anden gør man ikke.

Men vi er helt enige om AaB har formøblet masser af muligheder elendigt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 18. nov 2019, 22:36

Yankee skrev:
18. nov 2019, 18:58
Det er jo en ret svært læsbar udmelding. For mig at se:

1) De nuværende ejere har i sin tid købt AaB for 66 mio kr, der er den nuværende aktiekapital. Det svarer til ca. 330.000 aktier idet de er udbudt til nominelt 200 kr.

2) Nu beslutter man så at de nuværende ejeres 330.000 aktier kun er 3,3 mio. kr. værd - altså 10 kr pr. aktie.

3) Efterfølgende beslutter man så at der skal udbydes aktier for 20 mio kr. nominelt, dvs. at der udbydes 2 mio. aktier. Så vil der være 2,3 mio aktier og de nuværende ejere vil kun eje ca. 14% af AaB med deres 330.000 aktier.

4) Spørgsmålet er så hvad de nye aktier udbydes til. Hvis det er den nuværende kurs (85), så vil det potentielt indbringe 170 mio. kr. Det vil dog nok være noget lavere.

Formålet med denne øvelse er at gøre aktien billig og give hver ny udbudt aktie en stor ejerandel. På den måde bliver aktien langt mere attraktivt. Prisen for det er så at de nuværende ejere har udhulet deres nuværende aktiers værdi.

Så kort fortalt har de nuværende ejere givet det meste af deres ejerskab over AaB tilbage til AaB, så AaB kan gå ud og sælge det igen. Dermed har de reelt foræret AaB omkring 30 mio. kr. ift. den nuværende kurs.

Note: Jeg er statskundskabsuddannet og har derfor med væsentlig sandsynlighed overset eller misforstået noget - så ret mig gerne :thumbsup:
Jeg har stadig ikke læst meddelelsen. Er der ikke forkøbsret for de nuværende aktionærer? I så fald kan de jo bare have besluttet hvor meget de vil skyde i kassen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Økonomitråden

Indlæg af san » 18. nov 2019, 23:11


Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Fromthecradle » 18. nov 2019, 23:41

san skrev:
18. nov 2019, 23:11
https://www.bt.dk/fodbold/krisen-kradse ... er-nyhed
Her er det forklaret ret godt :thumbsup:
ja, jo, måske. Der er jo ingen forklaring sådan rigtigt om hvad motivet er. Brandslukning, offensiv med kendt investor(gruppe) eller udsalg.

Men det er da et fedt citat:

»Alle klubber gennemfører indimellem kapitaludvidelser. Totalt set vil fodbold altid være en underskudsforretning. En af årsagerne er, at man ikke vil lære af den amerikanske model. Her er man fantastisk til at inddrage supporterne i klubaktiviteter før, under og efter kampene. Desuden er det danske lønniveau for højt. Men den ene klub, der vælger at sænke lønningerne, risikerer at rykke ned. I fodboldverdenen kan man vælge mellem at blive skudt ved daggry eller hængt om aftenen,« siger han.

Det må jo så selvfølgelig være medmindre man har den dybeste indsigt, som det jo trods alt kun er et par stykker af debatsidens bidragere, der har (desværre ikke mig).
You pay for this?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 18. nov 2019, 23:55

Men eftersom man foreslår, at styk-størrelsens værdi ændres fra de nuværende 200 kroner til blot 10 kroner, og der samtidig anmodes om en forhøjelse af selskabets aktiekapital til nominelt 20 mio. kroner, kan beløbet med den nuværende kurs på 80 kroner blive op mod 160 mio. kroner.
Det tog dælme lang tid før vi blev klogere på hvad 20 mio. kr. nominelt kunne blive til :P

Yankee lader til at have det rigtige regnestykke (han regner bare med kurs 85).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 19. nov 2019, 00:00

Fromthecradle skrev:
18. nov 2019, 23:41
Men det er da et fedt citat:

»Alle klubber gennemfører indimellem kapitaludvidelser. Totalt set vil fodbold altid være en underskudsforretning. En af årsagerne er, at man ikke vil lære af den amerikanske model. Her er man fantastisk til at inddrage supporterne i klubaktiviteter før, under og efter kampene. Desuden er det danske lønniveau for højt. Men den ene klub, der vælger at sænke lønningerne, risikerer at rykke ned. I fodboldverdenen kan man vælge mellem at blive skudt ved daggry eller hængt om aftenen,« siger han.

Det må jo så selvfølgelig være medmindre man har den dybeste indsigt, som det jo trods alt kun er et par stykker af debatsidens bidragere, der har (desværre ikke mig).
Utroligt at medierne gider blive ved med at ringe til aldrende Troels Troelsen. At et cirkus omkring kampene, a la USA, skulle kunne vende billedet er selvfølgelig det rene vrøvl.
Manden er oppe i årene, og har i umindelige tider udtalt sig om Superliga-klubberne uden på noget tidspunkt at lyde som om han har fordybet sig i emnet.

Og ja, jeg er med på hans titel og tidl. meritter...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 19. nov 2019, 00:04

Gamen skrev:
19. nov 2019, 00:00
Fromthecradle skrev:
18. nov 2019, 23:41
Men det er da et fedt citat:

»Alle klubber gennemfører indimellem kapitaludvidelser. Totalt set vil fodbold altid være en underskudsforretning. En af årsagerne er, at man ikke vil lære af den amerikanske model. Her er man fantastisk til at inddrage supporterne i klubaktiviteter før, under og efter kampene. Desuden er det danske lønniveau for højt. Men den ene klub, der vælger at sænke lønningerne, risikerer at rykke ned. I fodboldverdenen kan man vælge mellem at blive skudt ved daggry eller hængt om aftenen,« siger han.

Det må jo så selvfølgelig være medmindre man har den dybeste indsigt, som det jo trods alt kun er et par stykker af debatsidens bidragere, der har (desværre ikke mig).
Utroligt at medierne gider blive ved med at ringe til aldrende Troels Troelsen. At et cirkus omkring kampene, a la USA, skulle kunne vende billedet er selvfølgelig det rene vrøvl.
Manden er oppe i årene, og har i umindelige tider udtalt sig om Superliga-klubberne uden på noget tidspunkt at lyde som om han har fordybet sig i emnet.
Manden er et tågehorn, der aldrig har sagt andet end almindeligheder, men man må da give ham at det ikke altid er fyldt med faktuelle fejl.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar