Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 19. nov 2019, 14:36

Patmand skrev:
19. nov 2019, 13:32
Nå, men du husker i hvert fald at hilse i Hjørring!
:D :D :D

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 19. nov 2019, 14:39

Patmand skrev:
19. nov 2019, 14:35
Buzz Killington skrev:
19. nov 2019, 14:01
Patmand skrev:
19. nov 2019, 13:32
Buzz Killington skrev:
19. nov 2019, 13:15
Patmand skrev:
19. nov 2019, 12:48
Buzz Killington skrev:
18. nov 2019, 11:34
Vi har selv set hvor lidt forskel penge kan gøre hvis man ikke har har evnerne til at omsætte dem fornuftigt, og det har FCM da sandt for dyden også selv.
Hvem er det helt specifikt i AaB du mener ikke har haft evnerne til at agere fornuftigt?
Jeg henviser ikke til nogen specifikt, men AaB som klub. Men vi kan da tage den første periode under Gaarde som ret græl, hvor man brugte mange penge på spillere, og i værste fald måtte give en dem væk igen, bl.a. som en konsekvens af manglende scounting.

Hvorfor spørger du?
Bum bum, ja hvorfor spørger jeg. Var der ikke noget med du beskrev Allan Gaarde som værende en temmelig dygtig sportsdirektør?
Jeg syntes svagt jeg kan erindre vi havde en diskussion om hans evner, og nu syntes jeg lidt du smider ham under bussen.

Nå, men du husker i hvert fald at hilse i Hjørring!
Jeg har aldrig været unuanceret for eller imod Gaarde, og jeg her hele tiden anerkendt nogle store transfermæssige mangler - specielt omkring perioden med Meilinger. Derudover har jeg argumenteret for at holde fast på ham, hvis man ikke er villige til at øge budgetrammen for stillingen. Jeg har desuden argumenteret for at klubbens præstationer under ham var været nogelunde kontinuerlige med hans forgænger indenfor en tilsvarende periode.

Nå, men hvis du stadig er indebrændt over den gamle diskussion, så kan du jo smide et indlæg i den relevante tråd:

Den gamle diskussion startede med dette indlæg fra dig:
viewtopic.php?p=548530#p548530
Indebrændt? :D

Jeg har hele vejen igennem argumenteret for Allan Gaarde skulle fyres. Det blev han. Men når argumenterne ikke holder, kan man jo altid forsøge at aflede opmærksomheden fra du ramte ved siden af. Jeg vidste godt at tiden var på min side - det var uundgåeligt at Allan fik sparket.

Men jeg bliver ikke indebrændt over en person, der nægter at foretage en relevant sammenligning med sine nutidige kollegaer kontra en ligegyldig og uladsiggørlig sammenligning med en forgænger. Det er livet for kort til.
Du har med det indlæg fuldt ud overbevist mig om at du ikke er indebrændt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 19. nov 2019, 15:37

SkumF skrev:
FIDEL skrev:
19. nov 2019, 13:56
Sanchez94 skrev:
19. nov 2019, 13:52
FIDEL skrev:
19. nov 2019, 11:47
Hanga skrev:
19. nov 2019, 11:37
FIDEL skrev:
19. nov 2019, 11:33

Jeg ville umiddelbart ikke have noget imod Red Bull som investor/ejer. Det har fungeret fint for både Salzburg og Leipzig, selvom der naturligvis har været rabalder fra Leipzigs fans. Men Aalborg er sgu nok for lille en by til at Red Bull vil investere i os - på trods af vi har Jomfru ane gade.

Men hvad med Ole Henriksen FC, AaB Portland eller Aalborg Seier ... :thumbsup:
Man skal bare ikke glemme hvad Red Bull gør... De opkøber en klub, ændrer navnet på klubben, farven på trøjen osv.
Vi ville nok kunne få et tophold i Aalborg men det ville ikke rigtig være 100% AaB.
Jeg ville fint kunne leve med et navn som Red Bull Aalborg, en lidt anden trøje, og en plads i top 4.
Så lever jeg også fint med at blive kaldt plastikfan osv...
Hvis du kan affinde dig med et andet klubnavn, en anden trøje, en FULDSTÆNDIG anden identitet, hvorfor holder du så ikke bare med Leipzig, Salsburg, Brasil eller New York? - Hvis det bare er succes som driver dit værk.
Identitet er altså MEGET andet end bare et navn og farver på tøjet. Jeg vil gerne have, at mit elskede AaB får succes, og sandsynligheden er større med flere penge på kistebunden. Det kan gøre vores talentarbejde og scouting bedre, hvilket er i den nuværende strategis ånd. Der er ingen, som siger, at alting skal laves om.
Hvis ikke man forholder sig til hvordan fodboldverdenen udvikler sig rundt om os, så bliver vi forladt på perronen, uden mulighed for at følge med.
Det er noget af det mest vanvittige jeg har hørt herinde..
Ja, det er vildt.

At være fan af en klub som AaB er altså mere end at ønske gode resultater for et hold, der tilfældigvis ligger i den by man kommer fra.

AaB er en klub, og selv ikke en kommerciel overbygning i en morderne fodboldverden kan lave det om.

På trods af at der er mange ting man har kunnet kritisere AaB for gennem tiderne (og dér er ikke mange nuancer der er upåtalt herinde), så har der alligevel været nogle gennemgående ting, som for mig definerer klubben.

Det er en historie der rækker mange år tilbage, det er familier hvor både forældre (og dem der kommer før) og børn har haft deres gang, det er nogle værdier der bla betyder at man skal opføre sig anstændigt (og dér har AS’et særligt kommercielt haft nogle problemer indrømmet), det er en geografisk tilknytning til byen og landsdelen.

Man da godt mene at logo og trøje i den sammenhæng er underordnet, men det er ikke underordnet at de værdier bliver ved med at være de bærende for AaB. For min skyld behøver der ikke være 80% nordjyske drenge i startopstillingen, men stiller vi i lighed med BIF fx et næsten rent udenlandsk hold, uden spillere der har en tilknytning til klubben, der rækker ud over et ansættelsesforhold, så kan det være det samme for mig om de vinder eller taber. Bliver AS og klub separeret i en grad, så der ikke længere er noget der hænger sammen, kan det også være ligegyldigt.

Jeg har ikke noget imod at der kommer eksterne investeringer (det er allerede sket), men et projekt som FCN’s der ikke har som primært formål at skabe så stærkt et hold som muligt, bygget på de værdier der har tegnet AaB gennem mange år, kan være fuldstændig ligegyldigt.

Der skal være en grund til at hade FCM af et godt hjerte, og det kan jeg i hvert fald kun, hvis jeg samtidig kan spejle mig i en nogenlunde ren samvittighed, når jeg siger at vi opfører langt bedre end de bonderøve gør.

Hvis det kun er resultater der er vigtige, så er det da langt nemmere at skifte hold, til nogle af dem der har rigtig gode chancer for at gøre sig gældende, og det giver lige så meget mening som at håbe på at Red Bull kommer og spytter penge i foretagendet skifter, trøje, logo og værdier etc ud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Økonomitråden

Indlæg af FIDEL » 19. nov 2019, 16:02

Pastorius skrev:
19. nov 2019, 15:37
SkumF skrev:
FIDEL skrev:
19. nov 2019, 13:56
Sanchez94 skrev:
19. nov 2019, 13:52
FIDEL skrev:
19. nov 2019, 11:47
Hanga skrev:
19. nov 2019, 11:37


Man skal bare ikke glemme hvad Red Bull gør... De opkøber en klub, ændrer navnet på klubben, farven på trøjen osv.
Vi ville nok kunne få et tophold i Aalborg men det ville ikke rigtig være 100% AaB.
Jeg ville fint kunne leve med et navn som Red Bull Aalborg, en lidt anden trøje, og en plads i top 4.
Så lever jeg også fint med at blive kaldt plastikfan osv...
Hvis du kan affinde dig med et andet klubnavn, en anden trøje, en FULDSTÆNDIG anden identitet, hvorfor holder du så ikke bare med Leipzig, Salsburg, Brasil eller New York? - Hvis det bare er succes som driver dit værk.
Identitet er altså MEGET andet end bare et navn og farver på tøjet. Jeg vil gerne have, at mit elskede AaB får succes, og sandsynligheden er større med flere penge på kistebunden. Det kan gøre vores talentarbejde og scouting bedre, hvilket er i den nuværende strategis ånd. Der er ingen, som siger, at alting skal laves om.
Hvis ikke man forholder sig til hvordan fodboldverdenen udvikler sig rundt om os, så bliver vi forladt på perronen, uden mulighed for at følge med.
Det er noget af det mest vanvittige jeg har hørt herinde..
Ja, det er vildt.

At være fan af en klub som AaB er altså mere end at ønske gode resultater for et hold, der tilfældigvis ligger i den by man kommer fra.

AaB er en klub, og selv ikke en kommerciel overbygning i en morderne fodboldverden kan lave det om.

På trods af at der er mange ting man har kunnet kritisere AaB for gennem tiderne (og dér er ikke mange nuancer der er upåtalt herinde), så har der alligevel været nogle gennemgående ting, som for mig definerer klubben.

Det er en historie der rækker mange år tilbage, det er familier hvor både forældre (og dem der kommer før) og børn har haft deres gang, det er nogle værdier der bla betyder at man skal opføre sig anstændigt (og dér har AS’et særligt kommercielt haft nogle problemer indrømmet), det er en geografisk tilknytning til byen og landsdelen.

Man da godt mene at logo og trøje i den sammenhæng er underordnet, men det er ikke underordnet at de værdier bliver ved med at være de bærende for AaB. For min skyld behøver der ikke være 80% nordjyske drenge i startopstillingen, men stiller vi i lighed med BIF fx et næsten rent udenlandsk hold, uden spillere der har en tilknytning til klubben, der rækker ud over et ansættelsesforhold, så kan det være det samme for mig om de vinder eller taber. Bliver AS og klub separeret i en grad, så der ikke længere er noget der hænger sammen, kan det også være ligegyldigt.

Jeg har ikke noget imod at der kommer eksterne investeringer (det er allerede sket), men et projekt som FCN’s der ikke har som primært formål at skabe så stærkt et hold som muligt, bygget på de værdier der har tegnet AaB gennem mange år, kan være fuldstændig ligegyldigt.

Der skal være en grund til at hade FCM af et godt hjerte, og det kan jeg i hvert fald kun, hvis jeg samtidig kan spejle mig i en nogenlunde ren samvittighed, når jeg siger at vi opfører langt bedre end de bonderøve gør.

Hvis det kun er resultater der er vigtige, så er det da langt nemmere at skifte hold, til nogle af dem der har rigtig gode chancer for at gøre sig gældende, og det giver lige så meget mening som at håbe på at Red Bull kommer og spytter penge i foretagendet skifter, trøje, logo og værdier etc ud.
Det er så fint, at der er plads til forskellige holdninger.
AaB skal selvfølgelig ikke give afkald på sine værdier, men får vi ny ejer, så må vi også indse, at der vil være nogle forandringer.
Ift. Nordkraften, så passer strategien fint til en udenlandsk investor. Men altså, vi får jo for fanden ikke en ny udenlandsk investor...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 19. nov 2019, 16:09

Jeg gider i hvert fald ikke (nu der snakkes om udenlandske/indenlandske investorer) støtte op om en eller anden kleptokrat eller et diktatorisk regime, fordi det kan give titler til min lokale fodboldklub. Jeg brækker mig i lårfede stråler over Chelsea fans der nærer varme følelser for Abramovich, og gladeligt accepterer, at han har stjålet henved 50 milliarder fra det russiske folk, og har så mange penge, at de skal brændes af på hans hobby - fodbold.
Det samme med PSG fans, eller Manchester City fans der logrer og savler i fryd over deres olie rige ejere. I mindre skala kan Jan Bech og dennes formue, der i den grad OGSÅ har haft fordel af ulækre forretningsmetoder, nævnes (Det firma Jan Bech tjente penge på blev solgt til Glencore - et schweizisk mineselskab der er fuldt ud på højde med Nestlë eller Exxxon i uhumanitære operationer.

I den forbindelse kan man selvfølgelig sige at Benham er ganske spiselig, når man ser på alternativet.

EDIT: Der er stensikkert en masse andre eksempler jeg har glemt. Disse var bare de første jeg tænkte på.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Økonomitråden

Indlæg af Frygah » 19. nov 2019, 16:14

Gamen skrev:
19. nov 2019, 14:36
Patmand skrev:
19. nov 2019, 13:32
Nå, men du husker i hvert fald at hilse i Hjørring!
:D :D :D
Hvorfor er det her sjovt for andre end 12-årige der elsker at spille seje på internettet?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Fromthecradle » 19. nov 2019, 16:45

jonas386 skrev:
19. nov 2019, 16:09
Jeg gider i hvert fald ikke (nu der snakkes om udenlandske/indenlandske investorer) støtte op om en eller anden kleptokrat eller et diktatorisk regime, fordi det kan give titler til min lokale fodboldklub. Jeg brækker mig i lårfede stråler over Chelsea fans der nærer varme følelser for Abramovich, og gladeligt accepterer, at han har stjålet henved 50 milliarder fra det russiske folk, og har så mange penge, at de skal brændes af på hans hobby - fodbold.
Det samme med PSG fans, eller Manchester City fans der logrer og savler i fryd over deres olie rige ejere. I mindre skala kan Jan Bech og dennes formue, der i den grad OGSÅ har haft fordel af ulækre forretningsmetoder, nævnes (Det firma Jan Bech tjente penge på blev solgt til Glencore - et schweizisk mineselskab der er fuldt ud på højde med Nestlë eller Exxxon i uhumanitære operationer.

I den forbindelse kan man selvfølgelig sige at Benham er ganske spiselig, når man ser på alternativet.

EDIT: Der er stensikkert en masse andre eksempler jeg har glemt. Disse var bare de første jeg tænkte på.
Har Nestle og Exxon uhumanitære operationer? Og hvordan er uhumanitære operationer defineret?
You pay for this?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 19. nov 2019, 16:56

Fromthecradle skrev:
19. nov 2019, 16:45
jonas386 skrev:
19. nov 2019, 16:09
Jeg gider i hvert fald ikke (nu der snakkes om udenlandske/indenlandske investorer) støtte op om en eller anden kleptokrat eller et diktatorisk regime, fordi det kan give titler til min lokale fodboldklub. Jeg brækker mig i lårfede stråler over Chelsea fans der nærer varme følelser for Abramovich, og gladeligt accepterer, at han har stjålet henved 50 milliarder fra det russiske folk, og har så mange penge, at de skal brændes af på hans hobby - fodbold.
Det samme med PSG fans, eller Manchester City fans der logrer og savler i fryd over deres olie rige ejere. I mindre skala kan Jan Bech og dennes formue, der i den grad OGSÅ har haft fordel af ulækre forretningsmetoder, nævnes (Det firma Jan Bech tjente penge på blev solgt til Glencore - et schweizisk mineselskab der er fuldt ud på højde med Nestlë eller Exxxon i uhumanitære operationer.

I den forbindelse kan man selvfølgelig sige at Benham er ganske spiselig, når man ser på alternativet.

EDIT: Der er stensikkert en masse andre eksempler jeg har glemt. Disse var bare de første jeg tænkte på.
Har Nestle og Exxon uhumanitære operationer? Og hvordan er uhumanitære operationer defineret?
Menneskeskadelige/fjendske er nok et bedre ord. Læs op på exxons virke i central Amerika, eller deres tilbageholden af oplysninger om deres operationers påvirkning af klimaet.

Nestle er en kategori for sig selv. De mener eksempelvis ikke, at rent drikkevand bør være en menneskeret, og har været med til at fratage lokale bønder/beboere deres adgang til drikkevand, fordi Nestle hellere vil smide det på flaske og sælge det i USA/Europa. Herudover er der selvfølgelig deres modermælkserstatning.

Man bør gå langt uden om alle produkter fra Nestle eller underleverandører.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Økonomitråden

Indlæg af Patmand » 19. nov 2019, 17:11

Måske pønser Kim Jong-un's onde fætter på at overtage AaB, og i den forbindelse bliver den nye trøjesponsor producenten af atombårne missiler, og AaB vil i alt evighed være forbundet med død og ødelæggelse. Eller eller....måske skulle man slå koldt vand i blodet.

Jeg kan ikke se behovet for at piske en stemning op. Mig bekendt er AaB ikke tæt på at blive solgt.
Nu er vi endt der hvor der diskuteres om man med god samvittighed kan tage en bid af en lion bar fra Nestlé.
Man kan godt mærke der er landsholdspause.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 19. nov 2019, 17:12

Patmand skrev:
19. nov 2019, 17:11

Nu er vi endt der hvor der diskuteres om man som ordentlig AaB fan kan tage en bid af en lion bar fra Nestlé.
Er det et forsøg på at være morsom, eller forstår du oprigtigt ikke pointen i mit indlæg?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Økonomitråden

Indlæg af Patmand » 19. nov 2019, 17:15

jonas386 skrev:
19. nov 2019, 17:12
Patmand skrev:
19. nov 2019, 17:11

Nu er vi endt der hvor der diskuteres om man som ordentlig AaB fan kan tage en bid af en lion bar fra Nestlé.
Er det et forsøg på at være morsom, eller forstår du oprigtigt ikke pointen i mit indlæg?
Jeg forstår oprigtigt ikke hvad din pointe omkring Nestlé har med AaB at gøre.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 19. nov 2019, 17:18

Patmand skrev:
19. nov 2019, 17:15
jonas386 skrev:
19. nov 2019, 17:12
Patmand skrev:
19. nov 2019, 17:11

Nu er vi endt der hvor der diskuteres om man som ordentlig AaB fan kan tage en bid af en lion bar fra Nestlé.
Er det et forsøg på at være morsom, eller forstår du oprigtigt ikke pointen i mit indlæg?
Jeg forstår oprigtigt ikke hvad din pointe omkring Nestlé har med AaB at gøre.
At jeg ikke ønsker succes for enhver pris. Hvis der skulle komme en udefrakommende investor med lovning om store investeringer, mesterskaber osv. så er det ikke uden betydning hvordan denne har tjent sine penge. Derfor nævnte jeg Abramovich og PSG/City i indlægget lige inden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 19. nov 2019, 18:28

Frygah skrev:
19. nov 2019, 16:14
Hvorfor er det her sjovt for andre end 12-årige der elsker at spille seje på internettet?
Jeg ser ingen 12-årige, der elsker at spille seje på internettet. Nu er det tredje gang du ser dig tvunget til at hentyde til at jeg i dine øjne er ilde set herinde.
Jeg er bedøvende ligeglad - jeg kan godt leve med at folk er uenige med mig. Også selvom det går enkelte så meget på, at der ryger en trussel afsted...

Men kom nu videre. Det er et debatforum.

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 19. nov 2019, 18:32

Patmand skrev:
19. nov 2019, 17:11
Nu er vi endt der hvor der diskuteres om man med god samvittighed kan tage en bid af en lion bar fra Nestlé.
Og vi er ellers fra generationen der har levet for et skvis Nesquik i morgenmælken...

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Økonomitråden

Indlæg af Patmand » 19. nov 2019, 18:46

Gamen skrev:
19. nov 2019, 18:32
Patmand skrev:
19. nov 2019, 17:11
Nu er vi endt der hvor der diskuteres om man med god samvittighed kan tage en bid af en lion bar fra Nestlé.
Og vi er ellers fra generationen der har levet for et skvis Nesquik i morgenmælken...
Præcis - men jeg angrer også! Det var forkert det vi gjorde.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 19. nov 2019, 20:40

Den fløj vist over jer begge som et andet Pallesen-indlæg.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Økonomitråden

Indlæg af raekkeettre » 20. nov 2019, 05:29

jonas386 skrev:
19. nov 2019, 16:09
Jeg gider i hvert fald ikke (nu der snakkes om udenlandske/indenlandske investorer) støtte op om en eller anden kleptokrat eller et diktatorisk regime, fordi det kan give titler til min lokale fodboldklub. Jeg brækker mig i lårfede stråler over Chelsea fans der nærer varme følelser for Abramovich, og gladeligt accepterer, at han har stjålet henved 50 milliarder fra det russiske folk, og har så mange penge, at de skal brændes af på hans hobby - fodbold.
Det samme med PSG fans, eller Manchester City fans der logrer og savler i fryd over deres olie rige ejere. I mindre skala kan Jan Bech og dennes formue, der i den grad OGSÅ har haft fordel af ulækre forretningsmetoder, nævnes (Det firma Jan Bech tjente penge på blev solgt til Glencore - et schweizisk mineselskab der er fuldt ud på højde med Nestlë eller Exxxon i uhumanitære operationer.

I den forbindelse kan man selvfølgelig sige at Benham er ganske spiselig, når man ser på alternativet.

EDIT: Der er stensikkert en masse andre eksempler jeg har glemt. Disse var bare de første jeg tænkte på.
Jeg kan kun være super enig. Samtidig med det er nogle stærke kræfter i fodboldens verden - nemlig fans der begyndere mere og mere at tage afstand fra #detmordernefodbold - kapital mænd etc. Lige nu synes jeg alt går i retningen af, at vi kan skabe mere værdi igennem fans og lokalsamfundet ved at beholde AaB på jyske hænder, end at gå efter det hurtige quickfix med en rig udenlandsk investor.

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 20. nov 2019, 08:51

raekkeettre skrev:
20. nov 2019, 05:29
Lige nu synes jeg alt går i retningen af, at vi kan skabe mere værdi igennem fans og lokalsamfundet ved at beholde AaB på jyske hænder, end at gå efter det hurtige quickfix med en rig udenlandsk investor.
Der er ikke noget quickfix i fodbold, uanset hvem der kommer ind. Det er der rigeligt med eksempler på.

Men omvendt, så kan man også blive lidt træt af, at det konsekvent er de samme typer fra nordjysk erhvervsliv der skal præge vores klub.
Friske øjne, visioner og kapital til at bakke det op vil nok være min prioriteringsrækkefølge ved en ny investor.
Det har simpelthen karakter af at være skueplads for vennetjenester og indspisthed for ofte i AaB.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Økonomitråden

Indlæg af PeterS » 20. nov 2019, 09:03

Er der nogen der har set udtalelser om, hvornår man forventer at have besat en eller flere af stillingerne?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yankee » 20. nov 2019, 09:54

PeterS skrev:
20. nov 2019, 09:03
Er der nogen der har set udtalelser om, hvornår man forventer at have besat en eller flere af stillingerne?
Den slags tager nogle måneder. Forvent ikke noget før nytår.

Det kan også være man venter til en evt. ny ejer kan få sit besyv med.

Besvar