Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Økonomitråden

Indlæg af 9520AaB » 5. jul 2020, 12:58

Det er papirudgave, jeg har taget foto af det, men er ikke sikker på at jeg må smide det op herinde.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 5. jul 2020, 13:36

AaB er overhalet så mange klubber vi har haft 3 gode muligheder for at bygge op og blive et top hold (ved de 3 sidste mesterskaber) faktum er AaB har fejlet hvergang og er ikke blot overhalet af FCK, men også fcm, og en masse klubber som vi burde ligge over.

Mange af de AaB fans jeg kender er efterhånden begyndt at bruge deres tid på andet.. Der er jeg også snart, har ikke fornyet mit season kort i nogle år nu. Det er ikke altid jeg gider bruge tid på at se dem i tv. Hvergang man ser så bliver man jo skuffet.

Fcm har med held og dygtighed taget den rolle AaB burde havde taget.. Fordi AaB aldrig man gennemføre en Skid. Efter 2014 var den store snak jo vores talenter, det er først her 6år efter man er begyndt at gøre noget af det rigtige. Min ikke der går panik i AaB når Inge og Søren vil lave for store ændringer og så ender vi som det kedelig pis vi altid gør

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Økonomitråden

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 5. jul 2020, 17:02

Uldahl skrev:
5. jul 2020, 10:31
9520AaB skrev:
5. jul 2020, 08:34
Glimrende skriv af Morten Bruun i dagens BT. Overskriften er “AaB er blevet ligegyldige”.
Han rammer manges mening lige spot on.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er det papir udgaven? Jeg kan ikke finde det på net udgaven, så kan du uddybe det. Please.
https://www.bt.dk/superligaen/bruuns-bl ... igegyldige

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Økonomitråden

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 5. jul 2020, 17:11

gravballe skrev:
5. jul 2020, 13:36
AaB er overhalet så mange klubber vi har haft 3 gode muligheder for at bygge op og blive et top hold (ved de 3 sidste mesterskaber) faktum er AaB har fejlet hvergang og er ikke blot overhalet af FCK, men også fcm, og en masse klubber som vi burde ligge over.

Mange af de AaB fans jeg kender er efterhånden begyndt at bruge deres tid på andet.. Der er jeg også snart, har ikke fornyet mit season kort i nogle år nu. Det er ikke altid jeg gider bruge tid på at se dem i tv. Hvergang man ser så bliver man jo skuffet.

Fcm har med held og dygtighed taget den rolle AaB burde havde taget.. Fordi AaB aldrig man gennemføre en Skid. Efter 2014 var den store snak jo vores talenter, det er først her 6år efter man er begyndt at gøre noget af det rigtige. Min ikke der går panik i AaB når Inge og Søren vil lave for store ændringer og så ender vi som det kedelig pis vi altid gør
Jeg kender desværre også en del der har vendt AaB ryggen :(

Den neddroslede sportslige målsætning, den evige talentsnak samt Gaardes totalt underspillede facon har haft sin pris

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Økonomitråden

Indlæg af Uldahl » 5. jul 2020, 17:46

Aalborg frederikshavner skrev:
5. jul 2020, 17:02
Uldahl skrev:
5. jul 2020, 10:31
9520AaB skrev:
5. jul 2020, 08:34
Glimrende skriv af Morten Bruun i dagens BT. Overskriften er “AaB er blevet ligegyldige”.
Han rammer manges mening lige spot on.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er det papir udgaven? Jeg kan ikke finde det på net udgaven, så kan du uddybe det. Please.
https://www.bt.dk/superligaen/bruuns-bl ... igegyldige
Tak for link, så er det kommet op senere.

Ja Bruun rammer den lige i røven med det skriv.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomitråden

Indlæg af Funky » 5. jul 2020, 18:20

Uldahl skrev:
5. jul 2020, 17:46
Aalborg frederikshavner skrev:
5. jul 2020, 17:02
Uldahl skrev:
5. jul 2020, 10:31
9520AaB skrev:
5. jul 2020, 08:34
Glimrende skriv af Morten Bruun i dagens BT. Overskriften er “AaB er blevet ligegyldige”.
Han rammer manges mening lige spot on.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er det papir udgaven? Jeg kan ikke finde det på net udgaven, så kan du uddybe det. Please.
https://www.bt.dk/superligaen/bruuns-bl ... igegyldige
Tak for link, så er det kommet op senere.

Ja Bruun rammer den lige i røven med det skriv.
Fed kommentar af Bruun. Han peger også på, at der - forhåbentlig - er sat en rigtig retning med Inge og Krog.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Økonomitråden

Indlæg af Halil » 6. jul 2020, 10:02

Og så er vi derhenne, hvor AaB beder om at blive bedømt på niveau med Randers, Horsens og Esbjerg. Og så er AaB ikke længere AaB. I hvert fald ikke det AaB, jeg altid har holdt så meget af.
Bruuns blog er sgu god og rammer plet.

Ovenstående kommentar er det som AaB er stærkt på vej til at blive.

Ikke at skulle holdes op imod fcm-, fck-, bif- og agfsvinene. Men ligegyldighederne fra Esbjerg, Randers, Horsens og Sønderjylland.

Det er sgu ærlig talt træls med AaB.
Uden Synd Ingen Frelse

oswald
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 14. jul 2007, 18:58

Re: Økonomitråden

Indlæg af oswald » 28. jul 2020, 07:55

Sådan fordeles tv-pengene i 2019/20 sæsonen

1. FC Midtjylland 34,8 mio. kr.

2. FC København 33,6 mio. kr.

3. Brøndby 29,7 mio. kr.

4. AGF 24,6 mio. kr.

5. AaB 19,8 mio. kr.

6. FC Nordsjælland 18,2 mio. kr.

7. OB 17,8 mio. kr.

8. Randers FC 16,9 mio. kr.

9. AC Horsens 14,7 mio. kr.

10. Lyngby 12,6 mio. kr.

11. SønderjyskE 12,2 mio. kr.

12. Hobro 11 mio. kr.

13. Esbjerg 10,5 mio. kr.

14. Silkeborg 8,5 mio. kr.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 13. aug 2020, 22:56

Hvordan vil folk have det med at Klubben kom til at hedde AaB RedBull ? eller endnu værer Red Bull Aalborg?

Jeg har hørt rygter om det er RedBull der er i snak med AaB. Det er dog 2 led ude fra AaB, så jeg ved ikke hvor "sikkert" det er. Men AaB går lidt stille med det, da man selv er meget i tvivl om det vil kunne blive accepteret af fans, og om det vil ødelægge klubben.

Det er et løs rygte, og ikke fra en af dem jeg normalt får gode ting fra.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2020, 23:04

gravballe skrev:
13. aug 2020, 22:56
Hvordan vil folk have det med at Klubben kom til at hedde AaB RedBull ? eller endnu værer Red Bull Aalborg?

Jeg har hørt rygter om det er RedBull der er i snak med AaB. Det er dog 2 led ude fra AaB, så jeg ved ikke hvor "sikkert" det er. Men AaB går lidt stille med det, da man selv er meget i tvivl om det vil kunne blive accepteret af fans, og om det vil ødelægge klubben.

Det er et løs rygte, og ikke fra en af dem jeg normalt får gode ting fra.
Jeg tror ikke på rygtet når AaB har fremsat krav om at investeringer skal harmonere med nordkraft etc. Jeg kan ikke se hvad RB skulle bruge AaB til hvis de ikke må gennemforvandle klubben. Og hvis det er, er det jo ikke kun navnet de vil ændre, selvom det IMO er skidt nok i sig selv. Så hvis det skulle ske tror jeg er færdig som klub-fan.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Brodernumsi » 13. aug 2020, 23:10

Jeg kan leve med AaB Redbull. Og ville have det fint med en stor investorer ala redbull, romantikken i fodbold er død, det er benhård business.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 13. aug 2020, 23:24

Buzz Killington skrev:
13. aug 2020, 23:04
gravballe skrev:
13. aug 2020, 22:56
Hvordan vil folk have det med at Klubben kom til at hedde AaB RedBull ? eller endnu værer Red Bull Aalborg?

Jeg har hørt rygter om det er RedBull der er i snak med AaB. Det er dog 2 led ude fra AaB, så jeg ved ikke hvor "sikkert" det er. Men AaB går lidt stille med det, da man selv er meget i tvivl om det vil kunne blive accepteret af fans, og om det vil ødelægge klubben.

Det er et løs rygte, og ikke fra en af dem jeg normalt får gode ting fra.
Jeg tror ikke på rygtet når AaB har fremsat krav om at investeringer skal harmonere med nordkraft etc. Jeg kan ikke se hvad RB skulle bruge AaB til hvis de ikke må gennemforvandle klubben. Og hvis det er, er det jo ikke kun navnet de vil ændre, selvom det IMO er skidt nok i sig selv. Så hvis det skulle ske tror jeg er færdig som klub-fan.
Det var også nogen lunde min kommentar, hvor efter jeg fik afvide den skam var god nok. Og man nu var igang med at overveje om Red Bulls stradegi kan gå hånd i hånd om AaB´s værdier.

Største problem for AaB var navnet skulle skiftes, men man håbede på AaB kunne undgå så det blev AaB Redbull. Men jeg er skeptisk over for rygtet, ville bare dele det nu når jeg havde lidt... En af grundene til Redbull var interseret var pga AaB´s nye talent stradegi btw...

Personligt vil jeg godt kunne leve med AaB Redbull, hvis det betød en umættelig pengekasse som FCM. Hvis det bare er for at fedtspille med pengene bagefter, så nej tak.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 13. aug 2020, 23:48

Puha det løber mig helt koldt ned af ryggen ved tanken.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 14. aug 2020, 00:44

gravballe skrev:
13. aug 2020, 23:24
Buzz Killington skrev:
13. aug 2020, 23:04
gravballe skrev:
13. aug 2020, 22:56
Hvordan vil folk have det med at Klubben kom til at hedde AaB RedBull ? eller endnu værer Red Bull Aalborg?

Jeg har hørt rygter om det er RedBull der er i snak med AaB. Det er dog 2 led ude fra AaB, så jeg ved ikke hvor "sikkert" det er. Men AaB går lidt stille med det, da man selv er meget i tvivl om det vil kunne blive accepteret af fans, og om det vil ødelægge klubben.

Det er et løs rygte, og ikke fra en af dem jeg normalt får gode ting fra.
Jeg tror ikke på rygtet når AaB har fremsat krav om at investeringer skal harmonere med nordkraft etc. Jeg kan ikke se hvad RB skulle bruge AaB til hvis de ikke må gennemforvandle klubben. Og hvis det er, er det jo ikke kun navnet de vil ændre, selvom det IMO er skidt nok i sig selv. Så hvis det skulle ske tror jeg er færdig som klub-fan.
Det var også nogen lunde min kommentar, hvor efter jeg fik afvide den skam var god nok. Og man nu var igang med at overveje om Red Bulls stradegi kan gå hånd i hånd om AaB´s værdier.

Største problem for AaB var navnet skulle skiftes, men man håbede på AaB kunne undgå så det blev AaB Redbull. Men jeg er skeptisk over for rygtet, ville bare dele det nu når jeg havde lidt... En af grundene til Redbull var interseret var pga AaB´s nye talent stradegi btw...

Personligt vil jeg godt kunne leve med AaB Redbull, hvis det betød en umættelig pengekasse som FCM. Hvis det bare er for at fedtspille med pengene bagefter, så nej tak.
Aldrig nogensinde Red Bull. Vi er en stor klub, en institution og det er noget særligt især i Danmark, hvor folk rask væk fusionerer. Det sakl vi holde fast i så vi skal altid hedde AaB, spille i røde og hved striber og have vores logo. Det er sundt, at klubben bliver moderniseret godt og grundigt som man er i gang med, men vi skal ikke være en del af Red Bull.

Derudover har jeg måske også lidt svært ved, at se hvad Red Bull sakl med os. Så langt ligger vi ikke fra Østrig så geografisk vil det ikke give så meget mening for dem og i Europa vil vel blive niveau 3 i pyramiden efter RB Leipzig og Salzburg. Lag fire vil så være Liefering som er deres satelitklub i Østrig. Giver det mening for Red Bull at have en hylde mere i deres system?
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Økonomitråden

Indlæg af emenike » 14. aug 2020, 07:53

Klubben vil aldrig kunne hedde “AaB Redbull” grundet samme regler omkring sponsornavne i danske fodboldklubber som man har i Tyskland. Så skulle det ende med samme konstellation som med Leipzig hvor “RB” kan anvendes på en kreativ måde, men har generelt svært ved at forestille mig at AaB uagtet pengenes betydning skulle være interesserede.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gaarde6 » 14. aug 2020, 07:56

Brodernumsi skrev:
13. aug 2020, 23:10
Jeg kan leve med AaB Redbull. Og ville have det fint med en stor investorer ala redbull, romantikken i fodbold er død, det er benhård business.
Du rammer hovedet på sømmet.
Romantikken er død og begravet. Eller det vil sige at den lever i bedste velgående nogle steder.
Men vil man spille med, kræver det nok penge udefra. Vi kan spille med om placeringerne fra 3 til 12 uden penge udefra.
Eller også kan vi få penge udefra og spille med om 1-3 placeringerne.
Jeg er egentlig ligeglad med om pengene kommer fra en Benham. Et Vandland. En Jan Bech eller et stort firma.
Men vil da klart håbe på at vi også hedder AaB i fremtiden og ikke har skiftet navn.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 14. aug 2020, 09:36

Hvis romantikken er død, hvorfor så overhovedet holde med en dansk midterklub af primært sentimentale årsager? Jeg synes ærlig talt det er noget mundlort.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Økonomitråden

Indlæg af Meelsen » 14. aug 2020, 09:46

jonas386 skrev:
14. aug 2020, 09:36
Hvis romantikken er død, hvorfor så overhovedet holde med en dansk midterklub af primært sentimentale årsager? Jeg synes ærlig talt det er noget mundlort.
Jeg hopper op og ned på enig-knappen. Hellere røven af 1. division end overtagelse af det unævnelige læskefirma.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Økonomitråden

Indlæg af Ala » 14. aug 2020, 10:00

Meelsen skrev:
14. aug 2020, 09:46
jonas386 skrev:
14. aug 2020, 09:36
Hvis romantikken er død, hvorfor så overhovedet holde med en dansk midterklub af primært sentimentale årsager? Jeg synes ærlig talt det er noget mundlort.
Jeg hopper op og ned på enig-knappen. Hellere røven af 1. division end overtagelse af det unævnelige læskefirma.
Hellere AaB af 1885 end Red Bull. Hold kæft, hvor er det sjæleløst at ønske RB til AaB.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 14. aug 2020, 10:03

Ala skrev:
14. aug 2020, 10:00
Meelsen skrev:
14. aug 2020, 09:46
jonas386 skrev:
14. aug 2020, 09:36
Hvis romantikken er død, hvorfor så overhovedet holde med en dansk midterklub af primært sentimentale årsager? Jeg synes ærlig talt det er noget mundlort.
Jeg hopper op og ned på enig-knappen. Hellere røven af 1. division end overtagelse af det unævnelige læskefirma.
Hellere AaB af 1885 end Red Bull. Hold kæft, hvor er det sjæleløst at ønske RB til AaB.
Enig, vi er AaB. Det handler om at gøre AaB stærkere - ikke om at udslette AaB!
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar