Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1640
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Økonomitråden

Indlæg af Patmand » 6. feb 2022, 13:43

R Rosenberg skrev:
5. feb 2022, 23:44
Elvis lever skrev:
5. feb 2022, 18:03
R Rosenberg skrev:
5. feb 2022, 15:51
Elvis lever skrev:
5. feb 2022, 14:45
R Rosenberg skrev:
5. feb 2022, 13:55
Elvis lever skrev:
5. feb 2022, 13:46


Dem der tjener penge på spillersalg er dem der ejer spilleren, så hvis Tom Vernon er en del af en given spiller får han selvfølgelig en tilsvarende gevinst, men har jo i den sammenhæng jo også afholdt en udgift, som i enhver anden investering-

Mht. personale omkostningerne så koster en gennemsnitlig ansat i FCN 583000,-kr mens den i AaB koster 790000. Således er en gennemsnitlig AaB ansat ca. 35% dyrere end en FCN ansat.
Ja, og det er så nok bare den slags fodbold jeg ikke kan lide. Du virker cool med det, og sådan er vi så forskellige.
Nej, det har udelukkende med at gøre, at du kommer med en række påstande, som der intet belæg er for. Der har intet at gøre med hvilken form for fodbold, jeg kan lide, men tak for stråmanden.
Jeg påstår, som det eneste, at enkeltpersonen Vernon tjener penge på fcn's model. Er det ukorrekt?
Jeg ved ikke om han er eneaktionær, men ellers har han ikke andre muligheder end eksempelvis AaBs aktionærer har.
Hvis man researcher bare lidt på Vernon og hans partneres arbejdsgang, så handler det i bund og grund om at skabe talenter fra især Ghana, som man kan sende til Farum, som kan agere springbræt til større ligaer, hvorved Vernon og partnere kan tjene en masse penge på de salg.
Det handler ikke om at være aktionær eller ej eller om afkast via klubbens aktier. Det handler om, at fcn's eneejer har store økonomiske interesser i de talenter, som kommer fra RTD-akademiet i Ghana.
Ergo er hans interesse ikke i at vækst fcn som klub eller at skabe en klub, der kan dominere ligaen, men om at denne klub skal agere katalysator ift at skabe værdiforøgelse for hans aktiver.

Og nej, den model håber jeg aldrig, at AaB tager til sig.
Det lyder meget rigtigt det du skriver, men i hvert fald solgte Tom Vernon FCN til nogle egyptere tilbage i januar 2021.

Samme egyptere som garanterede for et lån til Tom Vernon fra Danske Bank tilbage i juli 2020, så han kunne købe de andre investorer ud. Det gjorde de gennem et selskab registeret på Caymanøerne. Tom Vernon var altså eneejer i hele seks måneder.
Om det er rent filantropi kan vi kun gætte på.

Helt sikkert er det at man ikke har nogle sportslige ambitioner for FCN. Det er udelukkende salg af meget unge talenter fra det afrikanske og danske akademi.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1059
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Sønderhof » 6. feb 2022, 23:46

R Rosenberg skrev:
5. feb 2022, 23:44
Elvis lever skrev:
5. feb 2022, 18:03
R Rosenberg skrev:
5. feb 2022, 15:51
Elvis lever skrev:
5. feb 2022, 14:45
R Rosenberg skrev:
5. feb 2022, 13:55
Elvis lever skrev:
5. feb 2022, 13:46


Dem der tjener penge på spillersalg er dem der ejer spilleren, så hvis Tom Vernon er en del af en given spiller får han selvfølgelig en tilsvarende gevinst, men har jo i den sammenhæng jo også afholdt en udgift, som i enhver anden investering-

Mht. personale omkostningerne så koster en gennemsnitlig ansat i FCN 583000,-kr mens den i AaB koster 790000. Således er en gennemsnitlig AaB ansat ca. 35% dyrere end en FCN ansat.
Ja, og det er så nok bare den slags fodbold jeg ikke kan lide. Du virker cool med det, og sådan er vi så forskellige.
Nej, det har udelukkende med at gøre, at du kommer med en række påstande, som der intet belæg er for. Der har intet at gøre med hvilken form for fodbold, jeg kan lide, men tak for stråmanden.
Jeg påstår, som det eneste, at enkeltpersonen Vernon tjener penge på fcn's model. Er det ukorrekt?
Jeg ved ikke om han er eneaktionær, men ellers har han ikke andre muligheder end eksempelvis AaBs aktionærer har.
Hvis man researcher bare lidt på Vernon og hans partneres arbejdsgang, så handler det i bund og grund om at skabe talenter fra især Ghana, som man kan sende til Farum, som kan agere springbræt til større ligaer, hvorved Vernon og partnere kan tjene en masse penge på de salg.
Det handler ikke om at være aktionær eller ej eller om afkast via klubbens aktier. Det handler om, at fcn's eneejer har store økonomiske interesser i de talenter, som kommer fra RTD-akademiet i Ghana.
Ergo er hans interesse ikke i at vækst fcn som klub eller at skabe en klub, der kan dominere ligaen, men om at denne klub skal agere katalysator ift at skabe værdiforøgelse for hans aktiver.

Og nej, den model håber jeg aldrig, at AaB tager til sig.
Jeg blander mig lige her også ;)

Hvis Vernon vil have mest ud af FCN, har han også en interesse i, at klubben udvikler sig. Både klubben i sig selv og i særdelshed de unge spillere, er langt mere værd, hvis FCN er med hvor det er sjovt. Der er en åbenlyst sammenhæng mellem talenters værdi og niveauet af den klub de er i.

Vernon har altså i den grad inticitament til at gøre FCN så store så muligt. Hvis han en dag vil videre til noget større, så er FCN altså væsentligt mere værd, hvis de er en topklub, end hvis de er et midterhold. I forlængelse heraf, så er Vernons brand mere attaraktiv overfor nye og større klubber, hvis FCN kan fremvise sportslige resultater.

Hvad har Vernon af anderledes / værre motiver end Benham eller Lars Seir?

Som jeg ser det, har han alt mulig god grund til at investere i FCN ift at blive en fast bestandel af toppen.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 562
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Økonomitråden

Indlæg af Elvis lever » 9. feb 2022, 09:21

Patmand skrev:
6. feb 2022, 13:43
R Rosenberg skrev:
5. feb 2022, 23:44
Elvis lever skrev:
5. feb 2022, 18:03
R Rosenberg skrev:
5. feb 2022, 15:51
Elvis lever skrev:
5. feb 2022, 14:45
R Rosenberg skrev:
5. feb 2022, 13:55


Ja, og det er så nok bare den slags fodbold jeg ikke kan lide. Du virker cool med det, og sådan er vi så forskellige.
Nej, det har udelukkende med at gøre, at du kommer med en række påstande, som der intet belæg er for. Der har intet at gøre med hvilken form for fodbold, jeg kan lide, men tak for stråmanden.
Jeg påstår, som det eneste, at enkeltpersonen Vernon tjener penge på fcn's model. Er det ukorrekt?
Jeg ved ikke om han er eneaktionær, men ellers har han ikke andre muligheder end eksempelvis AaBs aktionærer har.
Hvis man researcher bare lidt på Vernon og hans partneres arbejdsgang, så handler det i bund og grund om at skabe talenter fra især Ghana, som man kan sende til Farum, som kan agere springbræt til større ligaer, hvorved Vernon og partnere kan tjene en masse penge på de salg.
Det handler ikke om at være aktionær eller ej eller om afkast via klubbens aktier. Det handler om, at fcn's eneejer har store økonomiske interesser i de talenter, som kommer fra RTD-akademiet i Ghana.
Ergo er hans interesse ikke i at vækst fcn som klub eller at skabe en klub, der kan dominere ligaen, men om at denne klub skal agere katalysator ift at skabe værdiforøgelse for hans aktiver.

Og nej, den model håber jeg aldrig, at AaB tager til sig.
Det lyder meget rigtigt det du skriver, men i hvert fald solgte Tom Vernon FCN til nogle egyptere tilbage i januar 2021.

Samme egyptere som garanterede for et lån til Tom Vernon fra Danske Bank tilbage i juli 2020, så han kunne købe de andre investorer ud. Det gjorde de gennem et selskab registeret på Caymanøerne. Tom Vernon var altså eneejer i hele seks måneder.
Om det er rent filantropi kan vi kun gætte på.

Helt sikkert er det at man ikke har nogle sportslige ambitioner for FCN. Det er udelukkende salg af meget unge talenter fra det afrikanske og danske akademi.
Fint at du har en masse følelser og holdniger, men har du noget konkret?? Der er intet i det du skriver, som ikke kunne skrives eller mistænkes om AaBs storaktionærer. Der kommer spillerne bare fra Arden i stedet for Afrika. Du jo bare blevet WOKE!!
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1497
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Økonomitråden

Indlæg af Lyfe » 10. feb 2022, 10:20

Fromthecradle skrev:
5. feb 2022, 23:54
Lyfe skrev:
5. feb 2022, 23:49
Fromthecradle skrev:
Lyfe skrev:
2. mar 2021, 22:55
Fromthecradle skrev:
2. mar 2021, 22:45
Lyfe skrev:
2. mar 2021, 22:31


Jeg tror derimod Pedro bliver solgt i et af de næste 2 vinduer for mindst 15 mil.. Skal vi vædde en fadbamse og en high five på det? ;-)
Top, men du har forhåbentligt ret :aabfan:
Det er fandme et bet jeg kan li... og bare for at være en god sportsmand så topper jeg den sq og siger hvis jeg tager fejl, så har du fri bar på min regning på budda bar inden en kamp, billet ved siden af mig på stadion med spisning og fri bar under hele kampen på min regning.
Jamen måske en gang til sommer… :cheers:
Har et skud tilbage i bøssen… tvivler nu selv på den men står selvfølgelig ved hvad jeg tilbød :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg vil nu mene at der er gået to vinduer siden marts 2021.
Du har ret. Lad os finde en kamp i foråret.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2441
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Moen » 23. feb 2022, 13:19

3.000.000 kr om året til Allan Sousa. Inklusiv sign on fee. (BT)

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4746
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Maglau » 23. feb 2022, 13:24

Prica22 skrev:
23. feb 2022, 13:19
3.000.000 kr om året til Allan Sousa. Inklusiv sign on fee. (BT)
Det lyder som markedsprisen - så god business af Inge
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

PonySlaystation
1. div
1. div
Indlæg: 311
Tilmeldt: 31. aug 2021, 00:02

Re: Økonomitråden

Indlæg af PonySlaystation » 23. feb 2022, 13:27

Prica22 skrev:
23. feb 2022, 13:19
3.000.000 kr om året til Allan Sousa. Inklusiv sign on fee. (BT)
Jeg er ikke inde i hvordan lønningerne i AaB ser ud, men jeg synes det lyder en anelse højt.
Men hvis han brænder SuperLigaen af, så er det vel det værd.

Desuden synes jeg ikke jeg kan finde en artikel på BT der beskriver det, kan du smide et link? :)

EDIT:
Maglau skrev:
23. feb 2022, 13:24
Prica22 skrev:
23. feb 2022, 13:19
3.000.000 kr om året til Allan Sousa. Inklusiv sign on fee. (BT)
Det lyder som markedsprisen - så god business af Inge
Det er nok bare mig der synes det lyder af mange penge :)

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3267
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Brodernumsi » 23. feb 2022, 14:01

Prica22 skrev:
23. feb 2022, 13:19
3.000.000 kr om året til Allan Sousa. Inklusiv sign on fee. (BT)
Samme løn som Kusk. Får han ikke 250k /m?
Så mon ikke det er en god indikation på, at han er på vej videre. Så stort er vores lønbudget næppe.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Nordjyden HY » 23. feb 2022, 14:15

PonySlaystation skrev:
23. feb 2022, 13:27
Prica22 skrev:
23. feb 2022, 13:19
3.000.000 kr om året til Allan Sousa. Inklusiv sign on fee. (BT)
Jeg er ikke inde i hvordan lønningerne i AaB ser ud, men jeg synes det lyder en anelse højt.
Men hvis han brænder SuperLigaen af, så er det vel det værd.

Desuden synes jeg ikke jeg kan finde en artikel på BT der beskriver det, kan du smide et link? :)

EDIT:
Maglau skrev:
23. feb 2022, 13:24
Prica22 skrev:
23. feb 2022, 13:19
3.000.000 kr om året til Allan Sousa. Inklusiv sign on fee. (BT)
Det lyder som markedsprisen - så god business af Inge
Det er nok bare mig der synes det lyder af mange penge :)
Tipsbladet skriver det også:
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... loen-i-AaB
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

PonySlaystation
1. div
1. div
Indlæg: 311
Tilmeldt: 31. aug 2021, 00:02

Re: Økonomitråden

Indlæg af PonySlaystation » 23. feb 2022, 14:23

Nordjyden HY skrev:
23. feb 2022, 14:15
PonySlaystation skrev:
23. feb 2022, 13:27
Prica22 skrev:
23. feb 2022, 13:19
3.000.000 kr om året til Allan Sousa. Inklusiv sign on fee. (BT)
Jeg er ikke inde i hvordan lønningerne i AaB ser ud, men jeg synes det lyder en anelse højt.
Men hvis han brænder SuperLigaen af, så er det vel det værd.

Desuden synes jeg ikke jeg kan finde en artikel på BT der beskriver det, kan du smide et link? :)

EDIT:
Maglau skrev:
23. feb 2022, 13:24
Prica22 skrev:
23. feb 2022, 13:19
3.000.000 kr om året til Allan Sousa. Inklusiv sign on fee. (BT)
Det lyder som markedsprisen - så god business af Inge
Det er nok bare mig der synes det lyder af mange penge :)
Tipsbladet skriver det også:
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... loen-i-AaB
Tak for det :)

Det er måske alligevel ikke så galt igen. 12 mio DKK for 4 år alt i alt. Lidt under €2 mio, så ca. det dobbelte som vi fik for PO.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4746
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Maglau » 23. feb 2022, 14:33

PonySlaystation skrev:
23. feb 2022, 14:23
Nordjyden HY skrev:
23. feb 2022, 14:15
PonySlaystation skrev:
23. feb 2022, 13:27
Prica22 skrev:
23. feb 2022, 13:19
3.000.000 kr om året til Allan Sousa. Inklusiv sign on fee. (BT)
Jeg er ikke inde i hvordan lønningerne i AaB ser ud, men jeg synes det lyder en anelse højt.
Men hvis han brænder SuperLigaen af, så er det vel det værd.

Desuden synes jeg ikke jeg kan finde en artikel på BT der beskriver det, kan du smide et link? :)

EDIT:
Maglau skrev:
23. feb 2022, 13:24
Prica22 skrev:
23. feb 2022, 13:19
3.000.000 kr om året til Allan Sousa. Inklusiv sign on fee. (BT)
Det lyder som markedsprisen - så god business af Inge
Det er nok bare mig der synes det lyder af mange penge :)
Tipsbladet skriver det også:
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... loen-i-AaB
Tak for det :)

Det er måske alligevel ikke så galt igen. 12 mio DKK for 4 år alt i alt. Lidt under €2 mio, så ca. det dobbelte som vi fik for PO.
Enig jeg sammenlignende med Lars Friis - det er kun ca. 60% af den månedsløn Viborg mener at Lars Friis er værd når de skal af med ham. :thumbsup:
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 23. feb 2022, 21:31

Prica22 skrev:
23. feb 2022, 13:19
3.000.000 kr om året til Allan Sousa. Inklusiv sign on fee. (BT)
Det er noget rod at blande signon fee sammen med løn. Jeg synes ikke det lyder dyrt. Hvis han får en god sæson i AaB, så er han jo transferpenge værd næste sommer eller sæsonen efter. Hvis vi leger med hvad vi skulle have givet i transfer for en lignende spiller med 2-3 år tilbage af kontrakten, så kunne vi jo næsten doble prisen op.

...men alt sammen kræver selvfølgelig at han bliver en succes, ellers er det bare træls.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2441
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Moen » 23. feb 2022, 23:06

Pastorius skrev:
23. feb 2022, 21:31
Prica22 skrev:
23. feb 2022, 13:19
3.000.000 kr om året til Allan Sousa. Inklusiv sign on fee. (BT)
Det er noget rod at blande signon fee sammen med løn. Jeg synes ikke det lyder dyrt. Hvis han får en god sæson i AaB, så er han jo transferpenge værd næste sommer eller sæsonen efter. Hvis vi leger med hvad vi skulle have givet i transfer for en lignende spiller med 2-3 år tilbage af kontrakten, så kunne vi jo næsten doble prisen op.

...men alt sammen kræver selvfølgelig at han bliver en succes, ellers er det bare træls.
Ja, det mudrer billedet lidt. Sign on er jo "transfersummen" i sådan et tilfælde.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 24. feb 2022, 08:48

Vil vi igen have et slagkraftigt hold, hvor vi ikke bare stiller os tilfreds med lige nøjagtigt at klemme os med i top 6, som har været det dødssyge og inderligt ligegyldige succeskriterie alt for længe, er det jo minimum det luftlag vi er nødt til at kunne tilbyde lønninger i. Også på endnu flere pladser.

AaB kan altså ikke tiltrække spillere, der kan gøre en reel forskel (medaljer/europa/mesterskab/pokaltitel), hvis vi tilbyder dem et sæt træningstøj og en kasse Cocio.

At det så også betyder, at AaB snart bør begynde at indse, at man skal have tilført kapital på anden måde for at opnå dette, må man jo så bare håbe, sker.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 24. feb 2022, 09:01

R Rosenberg skrev:
24. feb 2022, 08:48
Vil vi igen have et slagkraftigt hold, hvor vi ikke bare stiller os tilfreds med lige nøjagtigt at klemme os med i top 6, som har været det dødssyge og inderligt ligegyldige succeskriterie alt for længe, er det jo minimum det luftlag vi er nødt til at kunne tilbyde lønninger i. Også på endnu flere pladser.

AaB kan altså ikke tiltrække spillere, der kan gøre en reel forskel (medaljer/europa/mesterskab/pokaltitel), hvis vi tilbyder dem et sæt træningstøj og en kasse Cocio.

At det så også betyder, at AaB snart bør begynde at indse, at man skal have tilført kapital på anden måde for at opnå dette, må man jo så bare håbe, sker.
Lad være med at fokusere så meget på lønninger. Hvis han havde kostet i omegnen af 1mill € (det er vel meget realistisk, hvis han havde været på kontrakt), så svarer lønnen vel nærmere til 100.000/år.

Det luftlag (kostpris på 3 mill/år) bevæger vi os nok kun i, hvis der er en salgscase i det også.
Med venlig Hilsen
--
Robert

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: Økonomitråden

Indlæg af johnfrank » 24. feb 2022, 09:46

R Rosenberg skrev:Vil vi igen have et slagkraftigt hold, hvor vi ikke bare stiller os tilfreds med lige nøjagtigt at klemme os med i top 6, som har været det dødssyge og inderligt ligegyldige succeskriterie alt for længe, er det jo minimum det luftlag vi er nødt til at kunne tilbyde lønninger i. Også på endnu flere pladser.

AaB kan altså ikke tiltrække spillere, der kan gøre en reel forskel (medaljer/europa/mesterskab/pokaltitel), hvis vi tilbyder dem et sæt træningstøj og en kasse Cocio.

At det så også betyder, at AaB snart bør begynde at indse, at man skal have tilført kapital på anden måde for at opnå dette, må man jo så bare håbe, sker.
Det jo rigtigt. Topklubberne kan jo give 6-9 mill om året. Så kan det sku ikke nytte at pive over 3 mill. Vi skulle da også gerne op på 40-50 mill i samlet spillerbudget og så er det jo ikke voldsomt at top guys får 3.





Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3267
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Brodernumsi » 24. feb 2022, 11:40

johnfrank skrev:
24. feb 2022, 09:46
R Rosenberg skrev:Vil vi igen have et slagkraftigt hold, hvor vi ikke bare stiller os tilfreds med lige nøjagtigt at klemme os med i top 6, som har været det dødssyge og inderligt ligegyldige succeskriterie alt for længe, er det jo minimum det luftlag vi er nødt til at kunne tilbyde lønninger i. Også på endnu flere pladser.

AaB kan altså ikke tiltrække spillere, der kan gøre en reel forskel (medaljer/europa/mesterskab/pokaltitel), hvis vi tilbyder dem et sæt træningstøj og en kasse Cocio.

At det så også betyder, at AaB snart bør begynde at indse, at man skal have tilført kapital på anden måde for at opnå dette, må man jo så bare håbe, sker.
Det jo rigtigt. Topklubberne kan jo give 6-9 mill om året. Så kan det sku ikke nytte at pive over 3 mill. Vi skulle da også gerne op på 40-50 mill i samlet spillerbudget og så er det jo ikke voldsomt at top guys får 3.
Der er ikke én eneste, der piber over 3 millioner. 3 millioner ( og lidt over ) er hvad vi giver vores profiler, så må vi håbe, at han også spillemæssigt ender i den kategori.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Økonomitråden

Indlæg af Nordjyden HY » 1. mar 2022, 18:29

AaB har i dag offentliggjort årsresultatet for 2021.
AaB har i 2021 realiseret et underskud før skat på 15,3 mio. kr. mod et overskud før skat på 12,1 mio. kr. i 2020.

AaB forventer et resultat for 2022 i niveauet 0 til minus 5 mio. kr. Heri er indregnet en forventet Top 6-placering i 3F Superligaen, spillersalg, investering i spillertruppen og strategiske investeringer i den kommercielle udvikling.

Kilde:
https://aabsport.dk/nyheder/2022/marts/ ... sresultat/
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 1. mar 2022, 19:24

Der bliver ofte spekuleret herinde i at Inge skulle have et begrænset økonomisk budget og måske endda har skullet skære i lønningerne. Det er bare ikke hvad der sker.

Personaleudgifter er kontinuerligt stigende.

2019: tkr. 54.883
2020: tkr. 57.700
2021: tkr. 60.412

Og ja, en del af dette kan være i administrationen, men det er næppe størstedelen.


Dernæst, så overrasker opgørelsen over transferaktitet mig.
Transferindtægter: tkr. 32.115
Transferomkostning: tkr. -11.201
Afskrivninger: tkr. -11.234
Solidaritetsbetaling: tkr. -206
Resultat: tkr. 9.474

Vi har solgt Jores og fået penge for Mæhle, men hvordan kommer vi op i de beløb? AaB nævner ikke andre i årsberetningen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5219
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 2. mar 2022, 07:44

Hanga skrev:Der bliver ofte spekuleret herinde i at Inge skulle have et begrænset økonomisk budget og måske endda har skullet skære i lønningerne. Det er bare ikke hvad der sker.

Personaleudgifter er kontinuerligt stigende.

2019: tkr. 54.883
2020: tkr. 57.700
2021: tkr. 60.412

Og ja, en del af dette kan være i administrationen, men det er næppe størstedelen.


Dernæst, så overrasker opgørelsen over transferaktitet mig.
Transferindtægter: tkr. 32.115
Transferomkostning: tkr. -11.201
Afskrivninger: tkr. -11.234
Solidaritetsbetaling: tkr. -206
Resultat: tkr. 9.474

Vi har solgt Jores og fået penge for Mæhle, men hvordan kommer vi op i de beløb? AaB nævner ikke andre i årsberetningen.
Kunne der være rater i Kaufmann og Abildgaard handlerne, som er kommet senere. Det virker stadig af meget, men svært hvor det beløb kommer fra.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Besvar