Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 11. mar 2024, 13:02

troelsh skrev:
11. mar 2024, 10:24
Jeg hørte i Ripodsten, at vi kun har sænket vores personale udgifter med 1,5 mio. i 2023 kontra 2022.

Det undrer mig lidt, når vi jo har skilt os af med spillere som Fossum, Sousa, Granli, Pedro, Kasper Høgh og Pallesen. Derudover har vi udlejet spillere som Makaric, Poulsen og Ramkilde.

Så ved jeg godt vi har hentet lidt ind i form af Widell, Caballo og Odada, men det er dog spillere fra lavere rækker, som næppe skal have en formue i løn.
Helenius og Kasper Jørgensen var ligeledes nye spillere i 2023. Og ingen tvivl om at de nok tjener en okay pæn løn, eftersom de var købt ind til startopstillingen. Det må i det hele taget siges at have været 2 meget dyrbare panikindkøb. Dårligt arbejde as usual fra den gamle ledelse.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomitråden

Indlæg af troelsh » 11. mar 2024, 13:18

Hanga skrev:
11. mar 2024, 13:02
troelsh skrev:
11. mar 2024, 10:24
Jeg hørte i Ripodsten, at vi kun har sænket vores personale udgifter med 1,5 mio. i 2023 kontra 2022.

Det undrer mig lidt, når vi jo har skilt os af med spillere som Fossum, Sousa, Granli, Pedro, Kasper Høgh og Pallesen. Derudover har vi udlejet spillere som Makaric, Poulsen og Ramkilde.

Så ved jeg godt vi har hentet lidt ind i form af Widell, Caballo og Odada, men det er dog spillere fra lavere rækker, som næppe skal have en formue i løn.
Helenius og Kasper Jørgensen var ligeledes nye spillere i 2023. Og ingen tvivl om at de nok tjener en okay pæn løn, eftersom de var købt ind til startopstillingen. Det må i det hele taget siges at have været 2 meget dyrbare panikindkøb. Dårligt arbejde as usual fra den gamle ledelse.
True, dem havde jeg overset.

Ja og sikkert en eller anden guldrandet sign on fee, hvis den slags medregnes personaleomkostninger.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Økonomitråden

Indlæg af Alexis » 11. mar 2024, 13:24

troelsh skrev:
11. mar 2024, 13:18
Hanga skrev:
11. mar 2024, 13:02
troelsh skrev:
11. mar 2024, 10:24
Jeg hørte i Ripodsten, at vi kun har sænket vores personale udgifter med 1,5 mio. i 2023 kontra 2022.

Det undrer mig lidt, når vi jo har skilt os af med spillere som Fossum, Sousa, Granli, Pedro, Kasper Høgh og Pallesen. Derudover har vi udlejet spillere som Makaric, Poulsen og Ramkilde.

Så ved jeg godt vi har hentet lidt ind i form af Widell, Caballo og Odada, men det er dog spillere fra lavere rækker, som næppe skal have en formue i løn.
Helenius og Kasper Jørgensen var ligeledes nye spillere i 2023. Og ingen tvivl om at de nok tjener en okay pæn løn, eftersom de var købt ind til startopstillingen. Det må i det hele taget siges at have været 2 meget dyrbare panikindkøb. Dårligt arbejde as usual fra den gamle ledelse.
True, dem havde jeg overset.

Ja og sikkert en eller anden guldrandet sign on fee, hvis den slags medregnes personaleomkostninger.
Det gør den, men typisk afskrevet over kontaktperioden. Dertil også Thelander som ny i 23. De 3 til sammen med løn, sign on, forsikring, transfer osv dækker nok små 10 millioner i regnskabet vi absolut intet får ud af.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 21. mar 2024, 08:44

https://aabsport.dk/nyheder/2024/marts/ ... udvidelse/

Penge på vej til "at booste klubben som helhed". Blandt andet ved investering i AaB Akademiet, klubbens infrastruktur og det kommercielle.

Til gengæld ejer tyskerne så 50,5 pct.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5187
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 21. mar 2024, 09:01

Erasmus Montanus skrev:https://aabsport.dk/nyheder/2024/marts/ ... udvidelse/

Penge på vej til "at booste klubben som helhed". Blandt andet ved investering i AaB Akademiet, klubbens infrastruktur og det kommercielle.

Til gengæld ejer tyskerne så 50,5 pct.
Det positive

- det understreger at SSE22s commitment er seriøst og at de faktisk har nogen penge.
- de penge falder helt sikkert på et tørt sted. Forhåbentlig er der nok til man også kan forbedre forudsætningerne i Superligaen
- Niels David og tørvetrillerne har mindre magt nu. Forhåbentlig betyder det også mere energi og en plan når det er fodboldfolk der sidder på magten.

Det at tænke over

- SSE22 kan nu i praksis bestemme alt også selvom de ikke har intentioner om det. Herunder hvem de en dag vil sælge klubben til. Det er bare ikke en rar tanke det ligger hos en udenlandsk ejer
- hvem er de nye investorer i SSE22? Det skærer i øjnene at vi ikke må vide det.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 21. mar 2024, 09:05

Jetzt sind wir Deutsche!
Ædruelighedens stemme

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 447
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Økonomitråden

Indlæg af DenSataniskeHest » 21. mar 2024, 09:06

Det er sku fint nok sse22 får mere magt, de formår da i det mindste at føre klubben frem af (virker det da til)... problemet er bare 50m ikke rækker til man hurtig kan booste sig op, men det bliver et langt sejt træk.. Det er stadig små penge kontra top 4 i superligaen nu... men de penge får hurtig ben at gå på.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomitråden

Indlæg af Funky » 21. mar 2024, 09:08

Erasmus Montanus skrev:
21. mar 2024, 08:44
https://aabsport.dk/nyheder/2024/marts/ ... udvidelse/

Penge på vej til "at booste klubben som helhed". Blandt andet ved investering i AaB Akademiet, klubbens infrastruktur og det kommercielle.

Til gengæld ejer tyskerne så 50,5 pct.
“Til gengæld”? Det er da enormt glædeligt, at de professionelle folk fra syd for grænsen har vurderet, at det er risikoen værd for dem at engagere sig fuldt ud i AaB. Det havde til gengæld været voldsomt negativt - ikke kun pga pengene - hvis det modsatte havde været tilfældet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 21. mar 2024, 09:27

Funky skrev:
21. mar 2024, 09:08
Erasmus Montanus skrev:
21. mar 2024, 08:44
https://aabsport.dk/nyheder/2024/marts/ ... udvidelse/

Penge på vej til "at booste klubben som helhed". Blandt andet ved investering i AaB Akademiet, klubbens infrastruktur og det kommercielle.

Til gengæld ejer tyskerne så 50,5 pct.
“Til gengæld”? Det er da enormt glædeligt, at de professionelle folk fra syd for grænsen har vurderet, at det er risikoen værd for dem at engagere sig fuldt ud i AaB. Det havde til gengæld været voldsomt negativt - ikke kun pga pengene - hvis det modsatte havde været tilfældet.
Ja, til gengæld?

De giver penge og får noget til gengæld.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Maglau » 21. mar 2024, 09:33

Funky skrev:
21. mar 2024, 09:08
Erasmus Montanus skrev:
21. mar 2024, 08:44
https://aabsport.dk/nyheder/2024/marts/ ... udvidelse/

Penge på vej til "at booste klubben som helhed". Blandt andet ved investering i AaB Akademiet, klubbens infrastruktur og det kommercielle.

Til gengæld ejer tyskerne så 50,5 pct.
“Til gengæld”? Det er da enormt glædeligt, at de professionelle folk fra syd for grænsen har vurderet, at det er risikoen værd for dem at engagere sig fuldt ud i AaB. Det havde til gengæld været voldsomt negativt - ikke kun pga pengene - hvis det modsatte havde været tilfældet.
Fuldstændig enig. Den bedste nyhed i mange år.
Tyskerne har brugt et år til at vurdere potentialet for at ville skyde flere penge ind. Indtil videre har de gjort rigtigt meget for fodboldforretningen set ude fra og hvis de lægger yderligere kapital ind er det fordi de mener det alvorligt og ikke på vej ud som var rygtet herinde.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 227
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af haghdk » 21. mar 2024, 09:35

Fantastisk nyhed! Det viser, at tyskerne tror på projektet og må være et tydeligt tegn på, at man er på rette vej.
For mig at se, er det her en helt massiv ost, som der ikke kan findes huller i.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Økonomitråden

Indlæg af SteenA » 21. mar 2024, 09:36

Jakobsen skrev:
21. mar 2024, 09:01

Det at tænke over

- SSE22 kan nu i praksis bestemme alt også selvom de ikke har intentioner om det. Herunder hvem de en dag vil sælge klubben til. Det er bare ikke en rar tanke det ligger hos en udenlandsk ejer
Det er absolut den store "til gengæld" her. Er SSE22 i klubben, fordi man har en kærlighed til Aalborg, eller har de gang i et investeringsprojekt, som skal resultere i profit ved et videresalg?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5187
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 21. mar 2024, 09:47

SteenA skrev:
Jakobsen skrev:
21. mar 2024, 09:01

Det at tænke over

- SSE22 kan nu i praksis bestemme alt også selvom de ikke har intentioner om det. Herunder hvem de en dag vil sælge klubben til. Det er bare ikke en rar tanke det ligger hos en udenlandsk ejer
Det er absolut den store "til gengæld" her. Er SSE22 i klubben, fordi man har en kærlighed til Aalborg, eller har de gang i et investeringsprojekt, som skal resultere i profit ved et videresalg?
Det er jo ikke forbudt at gøre det med investeringsøjemed så længe det gøres på en ordentlig måde. Det er jeg ikke nødvendigvis så bange for.

De gør det næppe af kærlighed til AaB og Aalborg, men det er jo fagfolk så jeg kunne godt se for mig det udover det investeringsmæssige også er drevet af faglighed og at se hvad man kan drive det til i en klub man selv ejer.

Jeg ville rigtigt gerne man vidste hvem de nye investorer i SSE22 er. For 1) vi har hørt så mange ejere påstå de ikke blander sig 2) det er altid bedst at vide hvor pengene kommer fra både for vi kan se holdbarheden og styrke af ejerkredsen og så vi er sikre på det er ordentlige penge.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 227
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af haghdk » 21. mar 2024, 10:07

SteenA skrev:
21. mar 2024, 09:36
Jakobsen skrev:
21. mar 2024, 09:01

Det at tænke over

- SSE22 kan nu i praksis bestemme alt også selvom de ikke har intentioner om det. Herunder hvem de en dag vil sælge klubben til. Det er bare ikke en rar tanke det ligger hos en udenlandsk ejer
Det er absolut den store "til gengæld" her. Er SSE22 i klubben, fordi man har en kærlighed til Aalborg, eller har de gang i et investeringsprojekt, som skal resultere i profit ved et videresalg?
Jeg forstår hvor du vil hen, men hvor langt har alle de andre foregående "kærlighedsinvesteringer" egentlig bragt os? Jeg har længe ment, at hvis vi vil tilbage til toppen af dansk fodbold - og europæisk - er det nødvendigt, at der bliver smidt penge i klubben ud fra et rent business-perspektiv, hvor man ønsker at de penge man smider, meget gerne skal tilbage - med profit. Sådan foregår investeringer jo i alle andre type virksomheder.

Det betyder jo ikke, at folkene i SSE22 ikke kan have kærlighed til byen og klubben, de to ting er jo ikke "mutually exclusive".

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3255
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Brodernumsi » 21. mar 2024, 10:13

Godt nok billigt, men vi er måske ikke mere værd.

Det her har jeg ikke en god mavefornemmelse omkring.
Hvis de får succes, mon ikke klubben så bliver solgt til en random inder eller kineser for det 3- eller 4-dobbelte.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Maglau » 21. mar 2024, 10:16

SteenA skrev:
21. mar 2024, 09:36
Jakobsen skrev:
21. mar 2024, 09:01

Det at tænke over

- SSE22 kan nu i praksis bestemme alt også selvom de ikke har intentioner om det. Herunder hvem de en dag vil sælge klubben til. Det er bare ikke en rar tanke det ligger hos en udenlandsk ejer
Det er absolut den store "til gengæld" her. Er SSE22 i klubben, fordi man har en kærlighed til Aalborg, eller har de gang i et investeringsprojekt, som skal resultere i profit ved et videresalg?
Det er temmeligt oplagt at det er det sidste. Jeg har tidligere netop skrevet at de er inde og fine tune hele processen omkring klubben fordi vi er en billig prøveklud. Når alt spiller skydes vi helt eller delvist af til nogen med flere penge og SS22 investerer genvinsten i en større klub et sted og prøver processen og erfaringerne af der.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomitråden

Indlæg af Funky » 21. mar 2024, 10:24

Maglau skrev:
21. mar 2024, 10:16
SteenA skrev:
21. mar 2024, 09:36
Jakobsen skrev:
21. mar 2024, 09:01

Det at tænke over

- SSE22 kan nu i praksis bestemme alt også selvom de ikke har intentioner om det. Herunder hvem de en dag vil sælge klubben til. Det er bare ikke en rar tanke det ligger hos en udenlandsk ejer
Det er absolut den store "til gengæld" her. Er SSE22 i klubben, fordi man har en kærlighed til Aalborg, eller har de gang i et investeringsprojekt, som skal resultere i profit ved et videresalg?
Det er temmeligt oplagt at det er det sidste. Jeg har tidligere netop skrevet at de er inde og fine tune hele processen omkring klubben fordi vi er en billig prøveklud. Når alt spiller skydes vi helt eller delvist af til nogen med flere penge og SS22 investerer genvinsten i en større klub et sted og prøver processen og erfaringerne af der.
At SSE22 ikke er i AaB for tid og evighed har man sådant set været ret åbne omkring. Ja, de er her for at gøre AaB til så god en forretning, at de kan trække sig ud igen på et tidspunkt med gevinst.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9613
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 21. mar 2024, 10:24

Fantastisk. Det værste der kunne ske var at de ville trække sig ud af projektet, som der ellers havde været rygtet herinde (!). Investeringen må jo betyde at de selv efter at have været her i noget tid, i høj grad kan se perspektiver i klubben.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomitråden

Indlæg af Funky » 21. mar 2024, 10:29

Brodernumsi skrev:
21. mar 2024, 10:13
Godt nok billigt, men vi er måske ikke mere værd.

Det her har jeg ikke en god mavefornemmelse omkring.
Hvis de får succes, mon ikke klubben så bliver solgt til en random inder eller kineser for det 3- eller 4-dobbelte.
Det er den på forhånd aftalte pris, så intet overraskende dér. Men ja, prisen afspejler, hvor meget den hidtidige "kærlighed til Aalborg"-ledelse havde formået at køre AaB i grøften.
Det er da muligt, der står random indere eller kinesere i den anden ende af SSE22's engagement. Det kan også være, danske investorer kan/vil købe sig tilbage på den anden side af de 50%, og så kan man jo med AaB's nyere historik filosofere over, om det er meget mere attraktivt. Fremtiden er under alle omstændigheder usikker, ikke mindst som en bette klub med storhedsdrømme i en udviklingsliga i det hajfyldte farvand, der hedder professionel klubfodbold.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 21. mar 2024, 11:15

Et scenarie, hvor tyskerne trak sig ud efter denne prøveperiode havde været katastrofalt for AaB. Nu forpligter de sig i stedet, og dét er absolut glimrende. Men en pris på 45 millioner rykker jo ikke alverden i dagens superliga.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar