Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5190
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 4. apr 2024, 12:36

DenSataniskeHest skrev:
Raptorr skrev:
4. apr 2024, 10:14
DenSataniskeHest skrev:
4. apr 2024, 09:50
Raptorr skrev:
4. apr 2024, 08:13
Raptorr skrev:
4. apr 2024, 07:46
R Rosenberg skrev:
4. apr 2024, 07:31
Fordi den klub er blevet forvaltet så inderligt elendigt, både på det økonomiske og sportslige plan. Det er helt vildt, når man tænker over det. Det er næsten imponerende, HVOR inkompetente man har været på alle niveauer.

Problemet med de nye tider nu er blot, at fodbold er én af de industrier, hvor man ikke kan spare sig til succes. Det er forsøgt mange gange - også i AaB - og det fungerer bare ikke. Der er simpelthen for mange følere ude fra alle klubber til, at man kan finde skjulte diamanter rundt omkring.

Så det er en voldsom balanceakt, man er ude i nu, hvor det med 99% sikkerhed vælter igen, hvis ikke man meget, meget hurtigt får forøget sine indtægter markant. Og fastholder og øger de indtægter løbende. Samt ikke mindst investerer dem i bedre og bedre spillere, stab, setup, uzw.
Ja, desværre er der forspildt mange muligheder i AaB grundet dårlig ledelse. Helt enig. Noget som stadig gør ondt på mig er årene efter mesterskab og europæisk (succesfuld) deltagelse i 2008/9. Det var mange penge, som rullede ind på kontoen dengang og få år efter var vi på fallittens rand, efter blandt andet en håbløs ejendomsinvestering (Hadsundvej). Et tidligere bestyrelsesmedlem vurderede i 2013, at man over år havde formøblet en kvart milliard. I datidens penge. Tak for kaffe.
https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-invest ... 0afa83bd12
Her kan jeg kun give Jakobsen ret. Der var tale om en helt og aldeles inkompetent bestyrelse (ledelse), og den har desværre ikke set meget bedre eller mere moderne ud i årene efter. Heldigvis er bestyrelsen nu, i forbindelse med de nye ejeres indtog, under kraftig reformation. Der sidder nu 2 bestyrelsesmedlemmer fra SSE22 og der vil komme yderligere to til inden 30. juni i år. Dette som et led i SSE22's kapitalindsprøjtning og overtagelse af aktiemajoriteten. Snart vil der altså ske yderligere udskiftning i bestyrelsen, således at lokale storinvestorer vil være repræsenteret med 2 medlemmer i bestyrelsen imod 4 medlemmer til SSE22. Vi vil dermed forhåbentlig se en professionalisering af bestyrelsen og altså en "arbejdende bestyrelse". Bedre arbejdende har vi lov at tro på.
Problemet er jo når AaB har satset har pengene ikke været der til at forsætte med at satse. Da man glipper cl i 99 pga en linie vogter i kiev, så går man i panik frem for at forsætte med at satse.

Det er stort set historien hvergang AaB endelig lykkes, at så snart det fejler har man ikke pengene til at forsætte med at satse. Uheld/Held spiller også ind i fodbold, men over tid, vil dem med de bedste spillere typisk vinde. Havde man haft modet og pengene til at forsætte med at satse efter 99, eller 2008 så havde det måske set anderledes ud. Så var det måske muligt at have været fast klub i dk med fast top placeringer og europæiske kampe.. Istedet går man i panik får et heldigt mesterskab i 2014, begynder at fortælle hele danmark om deres unikke talent satsning, selv om der var mange her inde der påpejede at det jo ikke var noget bestemt, men nærmere var held. Istedet troede man at man bare kunne forsætte med den discount løsning... Det helt store problem for AaB er man prøver og lykkes det ikke så går man i panik pga man ikke har pengene...

man kan kun drømme om hvordan det havde set ud hvis sse22 var dukket op et par år før...
Enig i det sidste, men med hensyn til mod og satsninger, så var problemet efter 2008/9 jo, at man netop satsede og fejlede i hel gigantisk målestok, blandt andet med ejendomsinvesteringer og investering i kæde med sportsbutikker uden på nogen måde at have hverken den nødvendig ekspertise eller setup til at drive den slags. Man tabte en kvart milliard over få år. Det kan man altså ikke satse sig ud af, uanset hvor modig man måtte være. Man gik fra at være i en enestående position i dansk fodbold økonomisk og sportsligt (i 2008/9) til at være på fallittens rand. Men jeg er helt enig i, at man kunne have ønsket sig en kraftig oprydning i ledelse og bestyrelse dengang, så vi kunne have fået noget faglighed (SSE22) ind for mange år siden. Vi må se, hvad SSE22 bringer til klubben. Jeg er optimist.
Det mest groteske var jo at man var få dage fra at have solgt det hele til islands investor.. inden det store krak.. men det er snakken om AaB.. lige ved og næsten.. Frank Strandli tæt på at blive solgt for et stort beløb, bliver skadet lige op til.. Man takker nej til 10-15m for fossum da man vil i europa og satse, og så fejler Friis.. Min pointer var jo også at har man penge og kan man forsætte med at invistere selv om man fejler så vil man lykkes hvis man også er dygtig nok.

FCM satse og når de fejlede blev de ved.. ja de var heldige med Benham kom og smed penge.. men nu er de jo en cirkel hvor de tjener penge og kan satse...
Og så må man give dem uanset hvor kvalmefremkaldende Steinlein og Co er så har de skabt noget der har fået Inderen, Bentham og nu Bestseller ejeren til at investere i dem.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af Raptorr » 4. apr 2024, 12:52

Brodernumsi skrev:
4. apr 2024, 10:27
Jøsses en gang bodegasnak - kom nu videre. Medmindre I har en tidsmaskine, kan vi ikke gøre noget ved fortidens fuck-ups.
Synes da også, at vi kigger frem og ønsker AaB gode tider med SSE22 ved roret, men der er vel ikke noget forgjort i at dvæle et øjeblik ved fortidens fejltagelser. Gøre noget ved dem, kan ingen, men man kan vel lære af dem og forhåbentlig komme i en situation, hvor vi kan påskønne det vi har. At der skulle være tale om bodegasnak kan jeg i hvert fald ikke genkende. Jeg er optimist og ser frem til de kommende år med SSE22.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlemmingG » 4. apr 2024, 13:21

Ifølge Nordjyske fratræder Niels David Nielsen som bestyrelsesformand på den ekstraordinære generalforsamling, som bliver afholdt inden d. 30/6.
Ny formand bliver Jan Peters

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Økonomitråden

Indlæg af Halil » 4. apr 2024, 13:25

Jacob Larsen er blevet fyret som akademichef.

Der ledes efter en erstatning.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 603
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Økonomitråden

Indlæg af KongGulerod » 4. apr 2024, 13:28

Halil skrev:
4. apr 2024, 13:25
Jacob Larsen er blevet fyret som akademichef.

Der ledes efter en erstatning.
Lidt af en bombe. Det må vel næsten betyde at SSE22 står klar med sin egen mand i kulissen?

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af Raptorr » 4. apr 2024, 13:31

KongGulerod skrev:
4. apr 2024, 13:28
Halil skrev:
4. apr 2024, 13:25
Jacob Larsen er blevet fyret som akademichef.

Der ledes efter en erstatning.
Lidt af en bombe. Det må vel næsten betyde at SSE22 står klar med sin egen mand i kulissen?
Overraskende udvikling, i hvert fald for mig https://aabsport.dk/nyheder/2024/april/ ... per-i-AaB/

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Økonomitråden

Indlæg af Halil » 4. apr 2024, 13:33

Raptorr skrev:
4. apr 2024, 13:31
KongGulerod skrev:
4. apr 2024, 13:28
Halil skrev:
4. apr 2024, 13:25
Jacob Larsen er blevet fyret som akademichef.

Der ledes efter en erstatning.
Lidt af en bombe. Det må vel næsten betyde at SSE22 står klar med sin egen mand i kulissen?
Overraskende udvikling, i hvert fald for mig https://aabsport.dk/nyheder/2024/april/ ... per-i-AaB/
Mon ikke der kommer en mand ind som har samme idéer om den strategiske retning for akademiets fremtid – det gælder såvel ledelsesmæssigt som sportsligt, som den øvrige sportslige ledelse i AaB?
Uden Synd Ingen Frelse

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af Raptorr » 4. apr 2024, 13:35

Halil skrev:
4. apr 2024, 13:33
Raptorr skrev:
4. apr 2024, 13:31
KongGulerod skrev:
4. apr 2024, 13:28
Halil skrev:
4. apr 2024, 13:25
Jacob Larsen er blevet fyret som akademichef.

Der ledes efter en erstatning.
Lidt af en bombe. Det må vel næsten betyde at SSE22 står klar med sin egen mand i kulissen?
Overraskende udvikling, i hvert fald for mig https://aabsport.dk/nyheder/2024/april/ ... per-i-AaB/
Mon ikke der kommer en mand ind som har samme idéer om den strategiske retning for akademiets fremtid – det gælder såvel ledelsesmæssigt som sportsligt, som den øvrige sportslige ledelse i AaB?
Uden tvivl. Gad vide, hvori uenigheden består? Det lyder som om, at man er markant uenige.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10697
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 4. apr 2024, 13:37

Noget bekymrende synes jeg.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlemmingG » 4. apr 2024, 13:39

Der er da virkelig gang i den derude…

Jacob Larsen fyret
Anders Lawestz ( head of coaching ) er væk
Bestyrelsesformanden stopper om kort tid

Det har måske også været nødvendigt med den oprydning, men det er en del nøglepersoner som ryger på kort tid - vi må krydse fingre for at tyskerne har styr på deres shit

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Økonomitråden

Indlæg af doukas » 4. apr 2024, 13:39

Tyskerne sætter godt nok røven i klaskehøjde med den fyring.

Den nye akademichef skal være 100 % bulls-eye, eller så ryger de nok en meget god portion nordjysk godwill.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Økonomitråden

Indlæg af Halil » 4. apr 2024, 13:39

Raptorr skrev:
4. apr 2024, 13:35
Halil skrev:
4. apr 2024, 13:33
Raptorr skrev:
4. apr 2024, 13:31
KongGulerod skrev:
4. apr 2024, 13:28
Halil skrev:
4. apr 2024, 13:25
Jacob Larsen er blevet fyret som akademichef.

Der ledes efter en erstatning.
Lidt af en bombe. Det må vel næsten betyde at SSE22 står klar med sin egen mand i kulissen?
Overraskende udvikling, i hvert fald for mig https://aabsport.dk/nyheder/2024/april/ ... per-i-AaB/
Mon ikke der kommer en mand ind som har samme idéer om den strategiske retning for akademiets fremtid – det gælder såvel ledelsesmæssigt som sportsligt, som den øvrige sportslige ledelse i AaB?
Uden tvivl. Gad vide, hvori uenigheden består? Det lyder som om, at man er markant uenige.
Jeg tænker debatsiden kan hjælpe med gætværk, som forhåbentligt, bliver opløftet til sandhed vedrørende uenigheden.

Tænker at Jacob Larsen ville etablere et kernedrivkraftfokuslejr for særligt dygtige nordjyske drengespillere i Vodskov og det var ledelsen ikke enig .
Uden Synd Ingen Frelse

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlemmingG » 4. apr 2024, 13:41

jonas386 skrev:
4. apr 2024, 13:37
Noget bekymrende synes jeg.
Jeg har hørt både godt og skidt om hvordan akademiet hr kørt under Jacob Larsen’s ledelse - måske de dårlige ting er kommet i overtal

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 4. apr 2024, 13:42

KongGulerod skrev:
4. apr 2024, 13:28
Halil skrev:
4. apr 2024, 13:25
Jacob Larsen er blevet fyret som akademichef.

Der ledes efter en erstatning.
Lidt af en bombe. Det må vel næsten betyde at SSE22 står klar med sin egen mand i kulissen?
Det lyder ikke som "vi vil erstatte sig med en anden", men mere som "det her dur ikke, du må ud af vagten nu".

Spændende fremtid. Det næste kunne være at fyre AaB's klart mest inkompetente menneske, Brian Andersen.
Ædruelighedens stemme

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 282
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Økonomitråden

Indlæg af Alpa Chino » 4. apr 2024, 13:44

Vi kan kun gætte på hvad årsagens skyldes.

Fakta er at vi nu er 100% styret af SSE23. Alle tidligere AaB'ere er væk. Derudover har vi ingen sportslige ledere af akademiet.

Sportsdirektør: Ole Jan Kappmeier
Scouting- og rekrutteringschef: Julius Nagel
Teknisk Chef: James Gow
Akademichef: Søger ny
Head of Coaching, Akademi: Søger ny

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomitråden

Indlæg af Funky » 4. apr 2024, 13:52

Uha uha uha. DET er fandeme en beslutning, hvor den nye sportslige ledelse for første gang for alvor placerer røven i klaskehøjde, som en anden også skriver det ovenfor! Og glem lige alt om det dér småtteri med nogle tyske influencere - det her er den første beslutning, de har truffet, hvor jeg selv for alvor tænker: "WHAT?!?"

Det ser jeg meeeget frem til at høre næste Ripodsten behandle. Jacob Larsen har da nydt en del respekt blandt de folk.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Økonomitråden

Indlæg af Halil » 4. apr 2024, 13:52

R Rosenberg skrev:
4. apr 2024, 13:42
KongGulerod skrev:
4. apr 2024, 13:28
Halil skrev:
4. apr 2024, 13:25
Jacob Larsen er blevet fyret som akademichef.

Der ledes efter en erstatning.
Lidt af en bombe. Det må vel næsten betyde at SSE22 står klar med sin egen mand i kulissen?
Det lyder ikke som "vi vil erstatte sig med en anden", men mere som "det her dur ikke, du må ud af vagten nu".

Spændende fremtid. Det næste kunne være at fyre AaB's klart mest inkompetente menneske, Brian Andersen.
AaBs markedsføring, SoMe osv. er af en ret dårlig kvalitet. Forhåbentlig er Brian billig.
Uden Synd Ingen Frelse

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 4. apr 2024, 13:57

FlemmingG skrev:
4. apr 2024, 13:41
jonas386 skrev:
4. apr 2024, 13:37
Noget bekymrende synes jeg.
Jeg har hørt både godt og skidt om hvordan akademiet hr kørt under Jacob Larsen’s ledelse - måske de dårlige ting er kommet i overtal
Vi er vel ikke i tvivl om, at Jacob Larsen var en klar gevinst i første omgang. Derfor behøver han jo ikke i samme omgang at være det 6 år senere. Host host Hans Backe...

Men påfaldende, at det sker samtidig med aktiemajoriteten har skiftet hænder.
- FlæskeFrank

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Maglau » 4. apr 2024, 13:58

Alpa Chino skrev:
4. apr 2024, 13:44
Vi kan kun gætte på hvad årsagens skyldes.

Fakta er at vi nu er 100% styret af SSE23. Alle tidligere AaB'ere er væk. Derudover har vi ingen sportslige ledere af akademiet.

Sportsdirektør: Ole Jan Kappmeier
Scouting- og rekrutteringschef: Julius Nagel
Teknisk Chef: James Gow
Akademichef: Søger ny
Head of Coaching, Akademi: Søger ny
Ja tak - det her lyder fuldstændigt fornuftigt.
Vi har lagt vores æg i deres kurv så er vi er fandme også nødt til give dem fuld carte blanche til at bygge den sportslige del op.
Skepsis, tøven og klassisk radikal lidt ene side og lidt til den anden vil alt fremskridt ihjel.
Vi har længe herinde været op nakken af hele det sportslige projekt og nu kommer der nogen der renser ud og bygger op fra nyt.
Det er mere spændende end at vi for lighedens skyld skal trækkes med et eller andet halvt nordjysk og halvt tysk setup der står stille.

Fuld fart frem tysken :thumbsup:
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlemmingG » 4. apr 2024, 14:01

FlæskeFrank skrev:
4. apr 2024, 13:57
FlemmingG skrev:
4. apr 2024, 13:41
jonas386 skrev:
4. apr 2024, 13:37
Noget bekymrende synes jeg.
Jeg har hørt både godt og skidt om hvordan akademiet hr kørt under Jacob Larsen’s ledelse - måske de dårlige ting er kommet i overtal
Vi er vel ikke i tvivl om, at Jacob Larsen var en klar gevinst i første omgang. Derfor behøver han jo ikke i samme omgang at være det 6 år senere. Host host Hans Backe...

Men påfaldende, at det sker samtidig med aktiemajoriteten har skiftet hænder.
Enig, er han måske ikke ambitiøs nok for de nye ejere?

Besvar