Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Økonomitråden

Indlæg af alithebeast » 9. apr 2024, 19:30

Jakobsen skrev:
9. apr 2024, 19:02
Raptorr skrev:
9. apr 2024, 18:07
Hovedet skrev:
9. apr 2024, 17:04
Gnu skrev:
9. apr 2024, 12:22
Jeg synes det er decideret pinligt og uværdigt at det sædvanlige hylekor på twitter slet ikke kan afholde sig fra at insinuere at Würtz' afgang måske kunne have noget med tyskernes ageren at gøre, selvom de ikke ved noget som helst.

God vind til Würtz. En eksemplarisk AaB-ambassadør.
Ja, lige præcis. Vi kan naturligvis aldrig være helt sikre på årsagerne; men helt ærligt, ingen bliver jo hængende som assistenttrænere på livstid. En helt indfødt AaB-spiller, Thomas Augustinussen, sagde jo også op i sin tid.

Helt ærligt er jeg også på kanten til at karakterisere det som ligegyldigt, hvem der måtte indtage denne dybest set perifere position. Det eneste eksempel, jeg kan mindes på en assistenttræner, der har skilt sig ud og været kendt af andre end lige kernefans, må være Allan Kuhn. Ikke bare i AaB, men i det hele taget. Hvor mange kan på stående fod nævne navnet på assistenttrænere i FCK, Brøndby, AGF osv.?
Lars Friis i AGF :) (og FCM)
Jacob Friis i AaB, som var uddannet træner og kom op igennem rækkerne og er den bedste træner i AaB siden Kent Nielsen og i dag er assistent i Augusburg.
Enig. Måske Augusburg skal bruge en transitionstræner? Så kunne Hiljemark jo være et dejligt bud.
Hader København!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 9. apr 2024, 19:33

Sønderhof skrev:
9. apr 2024, 15:35
Gnu skrev:
9. apr 2024, 12:22
Jeg synes det er decideret pinligt og uværdigt at det sædvanlige hylekor på twitter slet ikke kan afholde sig fra at insinuere at Würtz' afgang måske kunne have noget med tyskernes ageren at gøre, selvom de ikke ved noget som helst.

God vind til Würtz. En eksemplarisk AaB-ambassadør.
Jeg forstår godt at mange forholder sig skeptiske til den nye ledelse.

Jeg tror egentligt folk har det fint med at der bliver ryddet op i både stab og spillertrup. Det er mere den positive udvikling ,man gerne snart vil se antydningerne af. Lige nu afvikles alt og alle der har erfaring. Det er lige fra den øverste ledelse til klubbens anfører.

Der var et indlæg for et par sider siden i tråden, der oplistede hvor mange trænere der har været igennem fra u hold til senior de seneste år. Det er noget rod!

Det er muligvis fint at tyskerne nu sætter deres eget hold, men jeg er urolig for at vi kommer til at se et udvandet AaB de næste mange år.

Jeg har stadig til gode at se og høre en plan for hvordan man vil genrejse AaB. Man har skudt penge ind der sikrer driften 2-3 år frem. Hvad med udvikling af akademi og spillertrup?

Afslutningsvis vil jeg gerne indskyde, at min personlige skepsis skyldes, at jeg (indledningsvis) havde stor tillid til både Gaarde, Inge og Bælum da de havde tøjlerne. Det er måske ikke fair overfor SSE22, men brændt barn skyr ilden!
Det er helt på sin plads at være skeptisk, og for mit eget vedkommende er juryen stadig ude med hensyn til tyskerne. Men der er langt fra at være skeptisk og så til at komme med insinuationer om det ene og det andet.

Jeg så godt listen over de mange tidligere ledere i AaB, og ja, det har ikke været kønt, men tyskerne kan for dælan da ikke lastes for dem, der har været gennem svingdøren før de kom til.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 9. apr 2024, 20:16

Gnu skrev:
9. apr 2024, 12:22
Jeg synes det er decideret pinligt og uværdigt at det sædvanlige hylekor på twitter slet ikke kan afholde sig fra at insinuere at Würtz' afgang måske kunne have noget med tyskernes ageren at gøre, selvom de ikke ved noget som helst.

God vind til Würtz. En eksemplarisk AaB-ambassadør.
Havde du forventet andet? Det er jo det samme hver eneste gang, noget uden 37 generationer i Nordjylland kommer ind.
Ædruelighedens stemme

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 9. apr 2024, 21:36

R Rosenberg skrev:
9. apr 2024, 20:16
Gnu skrev:
9. apr 2024, 12:22
Jeg synes det er decideret pinligt og uværdigt at det sædvanlige hylekor på twitter slet ikke kan afholde sig fra at insinuere at Würtz' afgang måske kunne have noget med tyskernes ageren at gøre, selvom de ikke ved noget som helst.

God vind til Würtz. En eksemplarisk AaB-ambassadør.
Havde du forventet andet? Det er jo det samme hver eneste gang, noget uden 37 generationer i Nordjylland kommer ind.
Ork nej, det er fuldstændig som forventet. Vi kan vel bare vente på at Ahlmann stopper, så skal violinerne nok blive fundet frem igen.

Måske skulle man foreslå dem at starte et countryband, for der bliver da godt nok sunget mange vemodige sange om de gode, gamle dage og hvor forfærdeligt alt det nye er.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Sønderhof » 9. apr 2024, 22:09

Gnu skrev:
9. apr 2024, 19:33
Sønderhof skrev:
9. apr 2024, 15:35
Gnu skrev:
9. apr 2024, 12:22
Jeg synes det er decideret pinligt og uværdigt at det sædvanlige hylekor på twitter slet ikke kan afholde sig fra at insinuere at Würtz' afgang måske kunne have noget med tyskernes ageren at gøre, selvom de ikke ved noget som helst.

God vind til Würtz. En eksemplarisk AaB-ambassadør.
Jeg forstår godt at mange forholder sig skeptiske til den nye ledelse.

Jeg tror egentligt folk har det fint med at der bliver ryddet op i både stab og spillertrup. Det er mere den positive udvikling ,man gerne snart vil se antydningerne af. Lige nu afvikles alt og alle der har erfaring. Det er lige fra den øverste ledelse til klubbens anfører.

Der var et indlæg for et par sider siden i tråden, der oplistede hvor mange trænere der har været igennem fra u hold til senior de seneste år. Det er noget rod!

Det er muligvis fint at tyskerne nu sætter deres eget hold, men jeg er urolig for at vi kommer til at se et udvandet AaB de næste mange år.

Jeg har stadig til gode at se og høre en plan for hvordan man vil genrejse AaB. Man har skudt penge ind der sikrer driften 2-3 år frem. Hvad med udvikling af akademi og spillertrup?

Afslutningsvis vil jeg gerne indskyde, at min personlige skepsis skyldes, at jeg (indledningsvis) havde stor tillid til både Gaarde, Inge og Bælum da de havde tøjlerne. Det er måske ikke fair overfor SSE22, men brændt barn skyr ilden!
Det er helt på sin plads at være skeptisk, og for mit eget vedkommende er juryen stadig ude med hensyn til tyskerne. Men der er langt fra at være skeptisk og så til at komme med insinuationer om det ene og det andet.

Jeg så godt listen over de mange tidligere ledere i AaB, og ja, det har ikke været kønt, men tyskerne kan for dælan da ikke lastes for dem, der har været gennem svingdøren før de kom til.
Mon ikke det skyldes den usikkerhed der opstår, når man her et år efter overtagelsen ikke er blevet et hak klogere på hvor AaB er på vej hen?
Samtidig er virkeligheden den, at fodboldfans har en enorm skepsis i forhold til alle de udenlandske overtagelser der smadrer den ene klub efter den anden i disse år.

Jeg tror SSE22 gør klog i, at lægge en strategi frem. Det er dejligt, at der er mange som har tillid til deres ageren, men hvis man vil sikre en lokal opbakning, er det vigtigt at der en troværdig plan for fremtiden.

Du har naturligvis en pointe i, at det ikke giver mening at blande åreladningen af trænere af på SSE22. De har dog valgt at fyre to kernemedarbejder i Jesper Elkær og Figo og nu ønsker Würtz ikke længere at være i klubben.

AaB har længe været for indspist, og det er på høje tid der bliver gjort op med at der ansættes tidligere spillere. Samtidig skal man ikke undervurdere værdien af lokal forankring. Den er efterhånden svær at få øje på.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 943
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Økonomitråden

Indlæg af Salle17 » 9. apr 2024, 22:17


Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1476
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Økonomitråden

Indlæg af Stegosaurus » 9. apr 2024, 22:42


Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 9. apr 2024, 22:47

Som jeg forstår artiklen er det som medinvestor sammen med SSE22 - altså at de bliver en del af det opkøb de laver nu her?

Det er forresten fra dem at vi har Odada på leje hvilket kunne tyde på at de har et forhold til SSE22 i forvejen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 943
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Økonomitråden

Indlæg af Salle17 » 9. apr 2024, 22:53

Hanga skrev:
9. apr 2024, 22:47
Som jeg forstår artiklen er det som medinvestor sammen med SSE22 - altså at de bliver en del af det opkøb de laver nu her?
Ejeren af Union skyder angiveligt penge ind - dvs. et beløb inden for de 45 mio., som SSE22 skal betale ifm. kapitaludvidelsen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 9. apr 2024, 22:56

Salle17 skrev:
9. apr 2024, 22:53
Hanga skrev:
9. apr 2024, 22:47
Som jeg forstår artiklen er det som medinvestor sammen med SSE22 - altså at de bliver en del af det opkøb de laver nu her?
Ejeren af Union skyder angiveligt penge ind - dvs. et beløb inden for de 45 mio., som SSE22 skal betale ifm. kapitaludvidelsen.
Ja nemlig også sådan at jeg læser det.
Odada er på leje fra Union. Jeg håber ikke at han har været en form for test af et muligt forhold hvor de skal sende alle mulige spillere på leje hos os.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 943
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Økonomitråden

Indlæg af Salle17 » 9. apr 2024, 23:01

Hanga skrev:
9. apr 2024, 22:56
Salle17 skrev:
9. apr 2024, 22:53
Hanga skrev:
9. apr 2024, 22:47
Som jeg forstår artiklen er det som medinvestor sammen med SSE22 - altså at de bliver en del af det opkøb de laver nu her?
Ejeren af Union skyder angiveligt penge ind - dvs. et beløb inden for de 45 mio., som SSE22 skal betale ifm. kapitaludvidelsen.
Ja nemlig også sådan at jeg læser det.
Odada er på leje fra Union. Jeg håber ikke at han har været en form for test af et muligt forhold hvor de skal sende alle mulige spillere på leje hos os.
Det er svært at vurdere på nuværende tidspunkt, men må indrømme at jeg får en knude i maven ved tanken om flereklubsejere...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5190
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 9. apr 2024, 23:51

Salle17 skrev:
9. apr 2024, 23:01
Hanga skrev:
9. apr 2024, 22:56
Salle17 skrev:
9. apr 2024, 22:53
Hanga skrev:
9. apr 2024, 22:47
Som jeg forstår artiklen er det som medinvestor sammen med SSE22 - altså at de bliver en del af det opkøb de laver nu her?
Ejeren af Union skyder angiveligt penge ind - dvs. et beløb inden for de 45 mio., som SSE22 skal betale ifm. kapitaludvidelsen.
Ja nemlig også sådan at jeg læser det.
Odada er på leje fra Union. Jeg håber ikke at han har været en form for test af et muligt forhold hvor de skal sende alle mulige spillere på leje hos os.
Det er svært at vurdere på nuværende tidspunkt, men må indrømme at jeg får en knude i maven ved tanken om flereklubsejere...
Samme her og er det spillere på Odada hylden så fri os for flere lejeaftaler.
Havde egentlig troet, at en evt. MLS connection ville komme til St Louis som BPTC folkene der jo er med bag SSE22 eller noget kikset tysk halløj.
En multi-club konstellation vil jeg bestemt ikke bryde mig om.

Vi skal hvis i gang med at hvæsse SoMe knivene og banneraktivitet på stadion. Det her skal bekæmpes med næb og klør.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2997
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Økonomitråden

Indlæg af raekkeettre » 10. apr 2024, 06:57

Jakobsen skrev:
9. apr 2024, 23:51
Salle17 skrev:
9. apr 2024, 23:01
Hanga skrev:
9. apr 2024, 22:56
Salle17 skrev:
9. apr 2024, 22:53
Hanga skrev:
9. apr 2024, 22:47
Som jeg forstår artiklen er det som medinvestor sammen med SSE22 - altså at de bliver en del af det opkøb de laver nu her?
Ejeren af Union skyder angiveligt penge ind - dvs. et beløb inden for de 45 mio., som SSE22 skal betale ifm. kapitaludvidelsen.
Ja nemlig også sådan at jeg læser det.
Odada er på leje fra Union. Jeg håber ikke at han har været en form for test af et muligt forhold hvor de skal sende alle mulige spillere på leje hos os.
Det er svært at vurdere på nuværende tidspunkt, men må indrømme at jeg får en knude i maven ved tanken om flereklubsejere...
Samme her og er det spillere på Odada hylden så fri os for flere lejeaftaler.
Havde egentlig troet, at en evt. MLS connection ville komme til St Louis som BPTC folkene der jo er med bag SSE22 eller noget kikset tysk halløj.
En multi-club konstellation vil jeg bestemt ikke bryde mig om.

Vi skal hvis i gang med at hvæsse SoMe knivene og banneraktivitet på stadion. Det her skal bekæmpes med næb og klør.
Min største frygt har aldrig været den første enkeltstående primære ejer af AaB, for den kunne majoritetsejerne styre i et demokratisk forløb. Det er dem der kommer efterfølgende. Jeg har til dato ikke kunne forstå hvorfor nogle "Nordjyder" med bare lidt strategisk sanse ikke har kunne gør som SE22, nemlig få skabt ro og retning og dernæst vedholdenhed til at udføre det.

Det her bliver en glidebane, skabt af 5 tosser i bestyrelsen for 3-4 år siden, hvor 3 ved guder stadigvæk sidder i den...

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 10. apr 2024, 07:04

Stegosaurus skrev:
9. apr 2024, 22:42
Fedt!
Jay Sugarman. Så kan det næsten ikke blive mere ironisk og karikeret.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gentleman Finn » 10. apr 2024, 07:38

Nu er det ikke fordi SE22 vælter i penge, så det giver mening de gerne vil have nogle med der har, hvis de skal det sted hen de gerne vil. Det er der intet odiøst i. Det kommer stadig til at være SE22 der har majoriteten. Jeg ser som udgangspunkt ingen faresignaler. Union er i øvrigt en af de bedre kørende fodboldklubber i MLS.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5190
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 10. apr 2024, 07:52

Gentleman Finn skrev:Nu er det ikke fordi SE22 vælter i penge, så det giver mening de gerne vil have nogle med der har, hvis de skal det sted hen de gerne vil. Det er der intet odiøst i. Det kommer stadig til at være SE22 der har majoriteten. Jeg ser som udgangspunkt ingen faresignaler. Union er i øvrigt en af de bedre kørende fodboldklubber i MLS.
Problemet er bare det er en glidebane hen mod en multiclub struktur. Hvorfor PU ellers gå ind i SSE22?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10697
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 10. apr 2024, 08:00

Jakobsen skrev:
10. apr 2024, 07:52
Gentleman Finn skrev:Nu er det ikke fordi SE22 vælter i penge, så det giver mening de gerne vil have nogle med der har, hvis de skal det sted hen de gerne vil. Det er der intet odiøst i. Det kommer stadig til at være SE22 der har majoriteten. Jeg ser som udgangspunkt ingen faresignaler. Union er i øvrigt en af de bedre kørende fodboldklubber i MLS.
Problemet er bare det er en glidebane hen mod en multiclub struktur. Hvorfor PU ellers gå ind i SSE22?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Enig. Plus amerikanere i fodbold er en uskik. Deres bøvede forståelse for sport og entertainment er bare et dårligt match.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 10. apr 2024, 08:03

Jakobsen skrev:
10. apr 2024, 07:52
Gentleman Finn skrev:Nu er det ikke fordi SE22 vælter i penge, så det giver mening de gerne vil have nogle med der har, hvis de skal det sted hen de gerne vil. Det er der intet odiøst i. Det kommer stadig til at være SE22 der har majoriteten. Jeg ser som udgangspunkt ingen faresignaler. Union er i øvrigt en af de bedre kørende fodboldklubber i MLS.
Problemet er bare det er en glidebane hen mod en multiclub struktur. Hvorfor PU ellers gå ind i SSE22?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Der kan da være masser af incitamenter for dem.
Hvordan man driver et akademi, hvorledes man griber fodbold an i Europa, som er noget mere fodbold end USA, hvordan man IKKE skal drive en klub, osv.

Men lad os nu se, hvad der sker - min umiddelbare tanke er dog også, at jeg ikke synes, AaB på nogen måde bør have amerikanere som en del af ejerkredsen.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Økonomitråden

Indlæg af doukas » 10. apr 2024, 08:06

Jeg ser kun faresignaler her og frygter det vi ser her, er vejen imod status af en farmerklub.

En klub, som investerer i en anden klub, det gør man sgu ikke i håbet om et aktieudbytte.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gentleman Finn » 10. apr 2024, 08:17

Jakobsen skrev:
10. apr 2024, 07:52
Gentleman Finn skrev:Nu er det ikke fordi SE22 vælter i penge, så det giver mening de gerne vil have nogle med der har, hvis de skal det sted hen de gerne vil. Det er der intet odiøst i. Det kommer stadig til at være SE22 der har majoriteten. Jeg ser som udgangspunkt ingen faresignaler. Union er i øvrigt en af de bedre kørende fodboldklubber i MLS.
Problemet er bare det er en glidebane hen mod en multiclub struktur. Hvorfor PU ellers gå ind i SSE22?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg ser det ikke for mig. Hele vejen igennem har tyskerne haft de lokale med i alt hvad de har lavet, og gjort en dyd ud af at fortælle det. SE22 og AaB skal bruge penge til at lave de større investeringer de gerne vil. Og vi har en historik og et setup der gør det lidt nemmere at sælge.

Nu holder jeg med Leeds og de gjorde noget af det samme, de brugte 49ers ejerne, der investerede 25% uden at de havde nogen lyst til medindflydelse, for at skaffe den kapital der skulle til.

Union er jo formentligt mest af alt interesserede i ekspertise, og bedre måde at drive deres klub. Når/hvis SE22/AaB bliver en succes, så vil de sikkert gerne være hurtige ude og have dem med. Det er som sagt en af de bedre kørt klubber i MLS der hele tiden forsøger at optimere. Jeg ser virkeligt ikke nogen faresignaler, for AaB/SE22 giver det strategisk rigtigt meget mening at få ekstra kapital ind til projektet, for at vi kan komme derhen vi gerne vil.

Besvar