Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Klaus » 12. jan 2012, 10:37

Og så kan man i dag høre, at FCK og FCM har indgået en historisk sponsoraftale med en privat spiludbyder til et tocifret millionbeløb. Tidligere hentede FCM en stak millioner i Indien. Uanset hvor meget jeg "hader" Ørgaard, må man sige at han trods alt gør noget rigtigt. Objektivt set burde AGF og AaB være mere attraktive partnere end FCM, især hvad angår en spiludbyder. Alligevel lykkes det på en eller anden måde Midtjylland at få fedtet en aftale hjem. I den økonomiske situation vi er i, kan man godt ærgre sig over, at det ikke er os, der får sådan en aftale i hus.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Freddie » 12. jan 2012, 10:46

Men den ordning du henviser til gælder fra og med 2011, altså sidste år, og Wæhler kom til AaB i 2008, og er under den gamle 3-årige ordning. Altså er der i allerhøjeste grad grund til stille spørgsmål om han taler om netto- eller bruttoskat.
Yankee skrev: Det argument holder i hvert fald ikke. Forskerordningen gælder i 5 år, og Wæhler har til sommer kun været her i 3½.

http://www.skm.dk/tal_statistik/skatter ... r/671.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Efter 1/1 2014 er der dog sløje chance for at se Wæhler i AaB i en treårig periode, idet skatten da forhøjes til normalt niveau med tilbagevirkende kraft.

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Peter A. » 12. jan 2012, 11:00

Klaus skrev:Og så kan man i dag høre, at FCK og FCM har indgået en historisk sponsoraftale med en privat spiludbyder til et tocifret millionbeløb. Tidligere hentede FCM en stak millioner i Indien. Uanset hvor meget jeg "hader" Ørgaard, må man sige at han trods alt gør noget rigtigt. Objektivt set burde AGF og AaB være mere attraktive partnere end FCM, især hvad angår en spiludbyder. Alligevel lykkes det på en eller anden måde Midtjylland at få fedtet en aftale hjem. I den økonomiske situation vi er i, kan man godt ærgre sig over, at det ikke er os, der får sådan en aftale i hus.

Måske man internt skulle kigge på om vores salgsled er dygtige nok?
Hey AaB!

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:47
Geografisk sted: Færøkroen

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Jonas K » 12. jan 2012, 11:22

Peter A. skrev:
Klaus skrev:Og så kan man i dag høre, at FCK og FCM har indgået en historisk sponsoraftale med en privat spiludbyder til et tocifret millionbeløb. Tidligere hentede FCM en stak millioner i Indien. Uanset hvor meget jeg "hader" Ørgaard, må man sige at han trods alt gør noget rigtigt. Objektivt set burde AGF og AaB være mere attraktive partnere end FCM, især hvad angår en spiludbyder. Alligevel lykkes det på en eller anden måde Midtjylland at få fedtet en aftale hjem. I den økonomiske situation vi er i, kan man godt ærgre sig over, at det ikke er os, der får sådan en aftale i hus.

Måske man internt skulle kigge på om vores salgsled er dygtige nok?
Den tanke har jeg også tænkt mange gange, især omkring 2007-2009 (bronze - Uefa - guld - champions league - Uefa) undrede det at vi ikke fik større nationale sponsorer, med al den omtale vi fik. Hvis vi ingen sponsoraftale får med et bettingselskab, ja så kan det undre.

Nogen gange har man opfattelsen at AaB bare sidder og venter på at sponsorerne ringer af sig selv. Kender flere med halvstore firmaer i Aalborg, og de er fx. aldrig blevet kontaktet.
Martin P - ægte Aalborg

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af jydenfranord » 12. jan 2012, 11:37

Klaus skrev:Og så kan man i dag høre, at FCK og FCM har indgået en historisk sponsoraftale med en privat spiludbyder til et tocifret millionbeløb. Tidligere hentede FCM en stak millioner i Indien. Uanset hvor meget jeg "hader" Ørgaard, må man sige at han trods alt gør noget rigtigt. Objektivt set burde AGF og AaB være mere attraktive partnere end FCM, især hvad angår en spiludbyder. Alligevel lykkes det på en eller anden måde Midtjylland at få fedtet en aftale hjem. I den økonomiske situation vi er i, kan man godt ærgre sig over, at det ikke er os, der får sådan en aftale i hus.
Argh, skal vi nu ikke lige spise brød til ang. rosen til Ørgaard, han har gang på gang hentet spillere som ikke slog til, ja man må sige en spiller som Zidan slog til, både på og uden for banen. Men han hentede Califf i AaB, uden det blev en succes, Han smed 20 millioner i transfer på Borring, han har ifølge EB smidt i nærheden af 35 millioner efter Kristian Bak, han har solgt mange spillere til høje priser, men alligevel er FCM kommet ud med enorme underskud. De hentede 70 millioner fra Indien, men det står vist lidt hen i det uvisse hvilke rettigheder de har afgivet til inderen.

Jeg kender ikke så meget til hvilke beløb et hovedsponsorat normalt giver, men umiddelbart synes jeg ikke 10 millioner over 3 år lyder helt vildt.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Gamling » 12. jan 2012, 12:11

Selv de største optimister må vel snart have indset at vi hastigt er på vej ned af det økonomiske hieraki i dansk fodbold.

FCK har altid været foran.
OB, FCM og AGF har overhalet os.
De næste til at overhale os bliver vel ACH, FCN og RFC (når de rykker op igen)
Dark Horse er BIF men de holder vel en 2-3 år endnu inden konkursen.
Så kan vi få lov at slås med SIF og Sdr.jyske om 9-10 pladsen.

Kim Brink viste på et tidspunkt en sammenligning mellem budget/økonomi og placering i 1 division til en gruppe sponsorer i FC Fyn og tingene matchede faktisk næsten 1 til 1. Det er ikke urealistisk at tro at noget lignende vil komme til at gøre sig gældende i SL i de kommende år - desværre !
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. jan 2012, 12:25

Pastorius skrev: Jeg synes nu mest det er negativt. Det er fint at ledelsen har indset at det er nødt til at løbe rundt i sig selv. Det er vi enige om, men det er ikke fint at der endnu ikke er kommet nok balance i økonomien til at vi kan lave en forlængelse med Wæhler. Vi snakker jo ikke om at ekspandere truppen, men om at forlænge med en af vore vigtigste spillere til en formodet lavere løn end han får nu. Det er heller ikke fint, hvis budgettet ikke er på plads endnu - eller det kun er på plads på den måde at der ikke kan bruges en klenje før der er kommet to ind. Indtil videre ser det ud til at hele den økonomiske redningsplan består i at spare på udgifterne i endnu hurtigere tempo end indtægterne falder. Den kurs kan kun ende et sted. Jeg er fuldt bevidst om at opgaven ikke er nem, men AaB's budget er nødt til at komme i nærheden af top fem før vi har en reel chance for at klare os i den ende af tabellen fodboldmæssigt også. Det kommer det ikke ved kun at spare, de er nødt til at opfinde nye måder at tjene penge på også. Selv med et budget i top-fem er det en forudsætning at der også er orden på økonomien i god tid. Lynge har alle dage været bedst på transfermarkedet, når han har handlet i god tid. Prica og Bhele blev fx begge handlet færdigforhandlet flere måneder inde de skulle starte svjh. Som det ser ud lige nu, ser det ud til at vores budget har svært ved at holde sig i den top fem jeg mener er forudsætningen, og hvis det så ovenikøbet er så usikkert at det sætter Lynge under hårdt pres på transfermarkedet (både mht. til køb, salg og forllængelser) så tror jeg vi skal være mere end lykkelige for at fastholde vores nuværende placering, bare nogenlunde.
For mig er det ikke nogen overraskelse at der skal spares mere i år. Det har man fra AaB's side faktisk ikke på noget tidspunkt lagt skjul på, jeg mindes ihvertfald flere interviews hvor det har fremgået.

Jeg har derfor som udgangspunkt at AaB stadig er i en genopbygningsfase, og at den sportslige genopbygning måske faktisk er en smule foran den økonomiske del. Jeg mener derfor ikke nødvendigvis at vi er på et sted i øjeblikket, hvor vi pr. automatik kan snakke om at skulle have et top 4-5 spillerbudget, for det tror jeg faktisk ikke ligger i kortene for den nærmeste fremtid. Så er det rigtigt at det naturligvis var at foretrække man skabte nye indtjeningsmuligheder, men vi må jo også være ærlige og erkende at man nok har skudt sig selv i foden så mange gange på det punkt i de senere år, at det er svært at skabe nye indtjeningsområder, medmindre det er ting som ikke kræver investeringer af nogen art.

Men som sagt, jeg tror sådan set stadig man forlænger med Wæhler, og at den "nøl" der er i øjeblikket bunder i at man vender hver krone, og forsøger at skabe grundlag for et budget for de næste par år som er så højt som muligt. Men jeg vil også sige at hvis prisen for en forlængelse med vores anfører evt. er et for billigt salg af en af vore unge guldfugle (som fortiden kan komme med eksempler på) så vil jeg til enhver tid foretrække at man har så mange økonomiske muskler tilbage at man KAN sige "vi venter..."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. jan 2012, 12:31

Klaus skrev:Og så kan man i dag høre, at FCK og FCM har indgået en historisk sponsoraftale med en privat spiludbyder til et tocifret millionbeløb. Tidligere hentede FCM en stak millioner i Indien. Uanset hvor meget jeg "hader" Ørgaard, må man sige at han trods alt gør noget rigtigt. Objektivt set burde AGF og AaB være mere attraktive partnere end FCM, især hvad angår en spiludbyder. Alligevel lykkes det på en eller anden måde Midtjylland at få fedtet en aftale hjem. I den økonomiske situation vi er i, kan man godt ærgre sig over, at det ikke er os, der får sådan en aftale i hus.
Nu kan man jo godt forestille sig at Unibet ikke er den eneste betting virksomhed som står i kø for at blive eksponeret i superligaen, jeg tror vi vil se mange flere af den type sponsorater poppe op i løbet af den kommende tid, især nu hvor ét firma har fået foden indenfor. Om vi så bliver blandt de klubber som henter lidt millioner ad den vej kan man jo kun gisne om, men jeg tror bestemt ikke vi har set det sidste betting sponsorat i superligaen endnu.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af FCM » 12. jan 2012, 12:51

jydenfranord skrev:De hentede 70 millioner fra Indien, men det står vist lidt hen i det uvisse hvilke rettigheder de har afgivet til inderen.
Det er vel primært for dig, det stå hen i det uvisse. Dempo er blevet medejer af klubben, da han ved en rettet emission erhvervede ca. 30% af aktierne for 70 mio kr. Der er ikke afgivet nogle rettigheder eller andet til ham. Han er en del af ejerkredsen på lige fod med alle andre aktionærer. Pga størrelsen på aktieposten, har han fået 2 pladser i FCMs 7-mands bestyrelse, hvoraf den ene næstformanden. Derudover ligger der i aftalen, at FCM skal medvirke til oprettelse af et akademi i Indien.
jydenfranord skrev:Jeg kender ikke så meget til hvilke beløb et hovedsponsorat normalt giver, men umiddelbart synes jeg ikke 10 millioner over 3 år lyder helt vildt.
Det er ikke et hovedsponsorat, men et tribunesponsorat.
Vi mangler stadig en hovedsponsor.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Klaus » 12. jan 2012, 13:04

jydenfranord skrev:
Klaus skrev:Og så kan man i dag høre, at FCK og FCM har indgået en historisk sponsoraftale med en privat spiludbyder til et tocifret millionbeløb. Tidligere hentede FCM en stak millioner i Indien. Uanset hvor meget jeg "hader" Ørgaard, må man sige at han trods alt gør noget rigtigt. Objektivt set burde AGF og AaB være mere attraktive partnere end FCM, især hvad angår en spiludbyder. Alligevel lykkes det på en eller anden måde Midtjylland at få fedtet en aftale hjem. I den økonomiske situation vi er i, kan man godt ærgre sig over, at det ikke er os, der får sådan en aftale i hus.
Argh, skal vi nu ikke lige spise brød til ang. rosen til Ørgaard, han har gang på gang hentet spillere som ikke slog til, ja man må sige en spiller som Zidan slog til, både på og uden for banen. Men han hentede Califf i AaB, uden det blev en succes, Han smed 20 millioner i transfer på Borring, han har ifølge EB smidt i nærheden af 35 millioner efter Kristian Bak, han har solgt mange spillere til høje priser, men alligevel er FCM kommet ud med enorme underskud. De hentede 70 millioner fra Indien, men det står vist lidt hen i det uvisse hvilke rettigheder de har afgivet til inderen.
Jeg synes heller ikke Ørgaard har været nogen Ørn på transfermarkedet. Til gengæld har ham der står for akademiet, og dem der tager sig af fodboldskolen i Afrika været ekstremt dygtige. Men ser man bort fra spillerindkøb har Ørgaard alligevel formået at dirigere en ikke specielt søstærk skude igennem uvejret ved at skaffe penge, vi godt kunne have brugt.

række13
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 97
Tilmeldt: 11. aug 2007, 11:49

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af række13 » 12. jan 2012, 14:32

Klaus skrev:
jydenfranord skrev:
Klaus skrev:Og så kan man i dag høre, at FCK og FCM har indgået en historisk sponsoraftale med en privat spiludbyder til et tocifret millionbeløb. Tidligere hentede FCM en stak millioner i Indien. Uanset hvor meget jeg "hader" Ørgaard, må man sige at han trods alt gør noget rigtigt. Objektivt set burde AGF og AaB være mere attraktive partnere end FCM, især hvad angår en spiludbyder. Alligevel lykkes det på en eller anden måde Midtjylland at få fedtet en aftale hjem. I den økonomiske situation vi er i, kan man godt ærgre sig over, at det ikke er os, der får sådan en aftale i hus.
Argh, skal vi nu ikke lige spise brød til ang. rosen til Ørgaard, han har gang på gang hentet spillere som ikke slog til, ja man må sige en spiller som Zidan slog til, både på og uden for banen. Men han hentede Califf i AaB, uden det blev en succes, Han smed 20 millioner i transfer på Borring, han har ifølge EB smidt i nærheden af 35 millioner efter Kristian Bak, han har solgt mange spillere til høje priser, men alligevel er FCM kommet ud med enorme underskud. De hentede 70 millioner fra Indien, men det står vist lidt hen i det uvisse hvilke rettigheder de har afgivet til inderen.
Jeg synes heller ikke Ørgaard har været nogen Ørn på transfermarkedet. Til gengæld har ham der står for akademiet, og dem der tager sig af fodboldskolen i Afrika været ekstremt dygtige. Men ser man bort fra spillerindkøb har Ørgaard alligevel formået at dirigere en ikke specielt søstærk skude igennem uvejret ved at skaffe penge, vi godt kunne have brugt.
Er Ørgaard ikke Sportsdirektør? Det er da ikke ham der forhandler sponsoreter osv! Så selvom Ørgaard er god, så er man måske lidt rundhåndet med kreditten her.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 12. jan 2012, 16:25

Peter A. skrev:
Klaus skrev:Og så kan man i dag høre, at FCK og FCM har indgået en historisk sponsoraftale med en privat spiludbyder til et tocifret millionbeløb. Tidligere hentede FCM en stak millioner i Indien. Uanset hvor meget jeg "hader" Ørgaard, må man sige at han trods alt gør noget rigtigt. Objektivt set burde AGF og AaB være mere attraktive partnere end FCM, især hvad angår en spiludbyder. Alligevel lykkes det på en eller anden måde Midtjylland at få fedtet en aftale hjem. I den økonomiske situation vi er i, kan man godt ærgre sig over, at det ikke er os, der får sådan en aftale i hus.

Måske man internt skulle kigge på om vores salgsled er dygtige nok?
Det er der da al mulig grund til, men jeg synes nu det er meget naturligt at et betingbureau vælger lige netop FCM - den frække slagterhund - som samarbejdspartner, så lige i den her situation tror jeg ikke det havde gjort alverden. Det eneste jeg har læst mig til er at aftalen er særdeles god for FCK, men af omtalen er det ikke til at se hvilken betaling FCM får ud af det, og hvad ydelsen egentlig er.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 12. jan 2012, 16:29

Pastorius skrev:
Peter A. skrev:
Klaus skrev:Og så kan man i dag høre, at FCK og FCM har indgået en historisk sponsoraftale med en privat spiludbyder til et tocifret millionbeløb. Tidligere hentede FCM en stak millioner i Indien. Uanset hvor meget jeg "hader" Ørgaard, må man sige at han trods alt gør noget rigtigt. Objektivt set burde AGF og AaB være mere attraktive partnere end FCM, især hvad angår en spiludbyder. Alligevel lykkes det på en eller anden måde Midtjylland at få fedtet en aftale hjem. I den økonomiske situation vi er i, kan man godt ærgre sig over, at det ikke er os, der får sådan en aftale i hus.

Måske man internt skulle kigge på om vores salgsled er dygtige nok?
Det er der da al mulig grund til, men jeg synes nu det er meget naturligt at et betingbureau vælger lige netop FCM - den frække slagterhund - som samarbejdspartner, så lige i den her situation tror jeg ikke det havde gjort alverden. Det eneste jeg har læst mig til er at aftalen er særdeles god for FCK, men af omtalen er det ikke til at se hvilken betaling FCM får ud af det, og hvad ydelsen egentlig er.
Ok, hvis beløbene her i tråden passer, så er det en god aftale økonomisk. Lad os håbe der er andre bettingfirmaer, der gerne vil ind på det danske marked.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Yankee » 12. jan 2012, 18:17

Freddie skrev:Men den ordning du henviser til gælder fra og med 2011, altså sidste år, og Wæhler kom til AaB i 2008, og er under den gamle 3-årige ordning. Altså er der i allerhøjeste grad grund til stille spørgsmål om han taler om netto- eller bruttoskat.
Men som der står i mit link, så indebærer overgangsordningen også at den ansatte kan overgå til en 5-årig aftale hvor skatteprocenten er 26% i stedet for 25%. Tidligere kunne man gå fra 3 år på 25% til 5 år på 33%.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af PeterS » 13. jan 2012, 10:01

Det her lyder næsten for godt til at være sandt.. Gratis muligheder

http://nordjyske.dk/artikel/10/5/5/4049 ... 2Dtalenter" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Peter A. » 13. jan 2012, 14:29

Jeg tror situationen i AaB er meget meget kristisk desværrre...
Hey AaB!

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af jydenfranord » 13. jan 2012, 14:37

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad der er gået galt i AaB, hvis vi ser tilbage og den seneste årrække har AaB vundet et mesterskab og deltaget i CL, hvilket betød en stor kapital indsprøjtning. Man solgte i 2010 de sidste bygninger og meddelte på det tidspunkt at nu var man gældfri og nu havde man fokus på AaB College, så man kunne udvikle egne talenter. Hvor er det pengene forsvinder hen og hvorfor er der ikke mere fokus på hvad direktionen og bestyrelsen foretager sig? Hvordan kan det være økonomien bliver dårligere og dårligere, man oplevede sidste år en tilskuerfremgang på 45% i forhold til 2010. Der er sparet store summer på spillerlønninger. Hvor bliver effekten af disse tiltag af? Hvor meget får direktionen i løn og er de pengene værd? Umiddelbart må svaret være: de får for meget i løn og de ikke en pengene værd.

Aalborg Håndbold kom ud med et overskud på 656.000 kr i deres første regnskabsår, men regnede med et mindre underskud set over 18 mrd. Men det er dog tankevækkende at en "ny startet klub" kan komme ud med et overskud, vel at bemærke med de navne de har tilknyttet.

Man kunne jo håbe Nordjyske ville grave lidt i denne sag, men som altid fletter de vel fingre med ledelsen i AaB og dermed vil de ikke være kritiske over for AaBs ledelse som støt men sikkert styre AaB mod afgrunden, mens de snupper endnu en pindemad og taler om det også er den sørens finanskrise der er skyld i alt det dårlige, men næste år så bliver det hele meget bedre.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af thomasjn » 13. jan 2012, 14:41

Grunden til det er jo meget klart. Per Søndergaard og slænget sad i bestyrelsen og brugte alle klubbens likvider på at købe ejendomme af deres egne selskaber (altså en uheldig dobbeltrolle). Man fik i de år skabt nogle likvider, men det var mest af alt økonomisk doping og som at pisse i bukserne fremfor en sund økonomisk udvikling. Pengene gjorde, at vi med en dygtig træner og nogle få profiler kunne snuppe guldet og komme i Europa. Det var bare ærgeligt, at alle pengene fra Europa skulle bruges på at dække det kæmpe hul i AaBs pengekasse som Per Søndergaard og co. lavede. De burde skamme sig og stenes på Nytorv ved først kommende lejlighed.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. jan 2012, 14:56

Før i allesammen overraskes så voldsomt af AaB's dårlige økonomi så tag lige et kig udover den øvrige danske fodboldhimmel, og hvordan sportsklubber i Danmark i det hele taget kæmper for overlevelse.

Og for lige at komme "jamen Randers klarer sig fint..." i forkøbet, så vil jeg lige minde om at de for det første har en rigmand i ryggen, og for det andet har haft et lidt mere heldigt investeringseventyr - et eventyr som på mange måder iøvrigt minder om "vores", for der var så vidt jeg husker også folk med et ben i hver lejr der... deres hånd var som nævnt bare en del mere heldig, eller dygtig om man vil.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Hanga » 13. jan 2012, 17:29

Jesper Schmidt skrev:Før i allesammen overraskes så voldsomt af AaB's dårlige økonomi så tag lige et kig udover den øvrige danske fodboldhimmel, og hvordan sportsklubber i Danmark i det hele taget kæmper for overlevelse.

Og for lige at komme "jamen Randers klarer sig fint..." i forkøbet, så vil jeg lige minde om at de for det første har en rigmand i ryggen, og for det andet har haft et lidt mere heldigt investeringseventyr - et eventyr som på mange måder iøvrigt minder om "vores", for der var så vidt jeg husker også folk med et ben i hver lejr der... deres hånd var som nævnt bare en del mere heldig, eller dygtig om man vil.
Hvis jeg tager et kig ud over superligaen, ser jeg ingen klubber skære så meget i økonomien som AaB... Jeg ser AGF holde en stærk trup, FCM byde sig til spillere som Fall, OB der vel efterhånden har det dobbelte budget af AaB, og FCK der er i en liga for sig selv. BIF er det nærmeste vi kommer, og alligevel finder de penge til spillere som Thygesen og Rommedahl.

I AaB har vi skåret og skåret de sidste par sæsoner, og alligevel kan vi ikke tilbyde vores bedste mand en forlængelse, på trods af at han er villig til lønnedgang.

Vi er i den grad i problemer, og at lukke øjnene og lade som om, at det ikke er værre end hos de andre, vil jeg mene er naivt. Vi er sat ekstremt meget tilbage, og er i øjeblikket meget langt fra at kunne konkurrere om de europæiske pladser ud fra det økonomiske kriterie.

Og jeg må på linje med Yankee undrer mig stærkt over, at vi i sommers brugte penge på forlængelser med Curth og Due, og henter Kayke og Lucho ind, når økonomien tilsyneladende er så stram.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar