Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 5. apr 2018, 20:48

Formandens første interview:
https://aabsport.dk/nyheder/2018/april/ ... -i-AaB-as/

I forlængelse af disse dages debat om klubbens målsætning, har formanden følgende holdning: "en plads som nr. 6 bør ikke være godt nok for en klub som AaB"

Tak for den melding, den har været savnet!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 5. apr 2018, 21:02

Hanga skrev:Formandens første interview:
https://aabsport.dk/nyheder/2018/april/ ... -i-AaB-as/

I forlængelse af disse dages debat om klubbens målsætning, har formanden følgende holdning: "en plads som nr. 6 bør ikke være godt nok for en klub som AaB"

Tak for den melding, den har været savnet!
Jeg mener altså ikke det er nyt. Jeg tror ikke der er nogen der har ment andet i AaB, og jeg mener også det har været ret tydeligt i de udtalelser der er kommet, at top 6 "bare" er det vi budgetterer efter.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 5. apr 2018, 21:06

Hovedet skrev: Men dengang var vores økonomiske situation jo også helt anderledes for nu at sige det mildt, og vi havde vænnet os til alene at tænke i overlevelse. Så kom den helt fantastiske sæson i 2013/2014, og efterfølgende regnede pengene ned i form af aktieemission og Europabold. AaB var omgærdet af enorm sympati på det tidspunkt, også fordi vi spillede så sprudlende baseret på vores unge talenter. Siden da er vi endt som noget underligt gråt og kedeligt noget, hvor vi hverken præsterer noget videre på ungdomsfronten, samtidig med at dyrt indkøbte profiler fortrænges til bænken af spillere, de var udset til at afløse. Vi lider så også under en for Superligaen generel nedgang på tilskuerfronten og kunne i det hele taget godt trænge til en succesoplevelse, f.eks. i form af en pokaltriumf, der ikke er komplet umulig.
Alting bliver nemmere når man spiller godt (og rigtig nemt når man vinder The Double).

....men siden et stykke tid inden aktieemmisionen er meldingerne konsekvent været at vi skal være økomnomisk ansvarlige (budgetterer efter top 6 uden transferindtægter), skal skabe et solidt fundament, og bygge videre derfra.

Det har vi holdt fuldstændig konsekvent, bortset fra den "lille" detalje at vi ikke rigtig har opnået hvad vi skulle sportsligt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Økonomitråden

Indlæg af Silver77 » 5. apr 2018, 21:48

Hanga skrev:Formandens første interview:
https://aabsport.dk/nyheder/2018/april/ ... -i-AaB-as/

I forlængelse af disse dages debat om klubbens målsætning, har formanden følgende holdning: "en plads som nr. 6 bør ikke være godt nok for en klub som AaB"

Tak for den melding, den har været savnet!

Gad vide om han er i familie med Jacob Friis, han er da lige så tør at høre på

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 5. apr 2018, 22:02

Pastorius skrev:
Jeg mener altså ikke det er nyt. Jeg tror ikke der er nogen der har ment andet i AaB, og jeg mener også det har været ret tydeligt i de udtalelser der er kommet, at top 6 "bare" er det vi budgetterer efter.
Det billede kan jeg ikke genkende må jeg sige. Jeg synes AaBs signaler siden the double har været alt for uambitiøse. Man har talt AaB ned til en mellemvare der ikke kan forvente mere, med mindre man rammer et godt år. Så kan det godt være at det er det mest sandsynlige og en meget realistisk (behagelig) målsætning at arbejde efter, men ambitiøst er det ikke, og det er ikke i tråd med de fleste AaB fans selvforståelse. Vi bør stræbe efter mere selvom det er svært og imod odds. Jeg ser det som en meget afgørende faktor for den lave interesse for AaB, og at mange, mig selv inklusiv, er blevet ret opgivende omkring AaB.

Efter min mening skal den langvarige målsætning for AaB altid være at kvalificere sig til europa. Det skal ikke være nok at liste sig med i top6. Jeg skriver langvarige, fordi det pt. er udelukket med vores nuværende forfatning... men så skal klubben også signalere større utilfredshed med nuværende situation.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Martino » 5. apr 2018, 22:06

Hanga skrev:
Pastorius skrev:
Jeg mener altså ikke det er nyt. Jeg tror ikke der er nogen der har ment andet i AaB, og jeg mener også det har været ret tydeligt i de udtalelser der er kommet, at top 6 "bare" er det vi budgetterer efter.
Det billede kan jeg ikke genkende må jeg sige. Jeg synes AaBs signaler siden the double har været alt for uambitiøse. Man har talt AaB ned til en mellemvare der ikke kan forvente mere, med mindre man rammer et godt år. Så kan det godt være at det er det mest sandsynlige og en meget realistisk (behagelig) målsætning at arbejde efter, men ambitiøst er det ikke, og det er ikke i tråd med de fleste AaB fans selvforståelse. Vi bør stræbe efter mere selvom det er svært og imod odds. Jeg ser det som en meget afgørende faktor for den lave interesse for AaB, og at mange, mig selv inklusiv, er blevet ret opgivende omkring AaB.

Efter min mening skal den langvarige målsætning for AaB altid være at kvalificere sig til europa. Det skal ikke være nok at liste sig med i top6. Jeg skriver langvarige, fordi det pt. er udelukket med vores nuværende forfatning... men så skal klubben også signalere større utilfredshed med nuværende situation.
Med hensyn til det sidste du skriver, vil jeg mene at det er en yderst svær balancegang, fordi AaB hurtigt kan komme til at virke som et galehus, hvilket ingen kan have interesse i.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 5. apr 2018, 22:16

Martino skrev:
Med hensyn til det sidste du skriver, vil jeg mene at det er en yderst svær balancegang, fordi AaB hurtigt kan komme til at virke som et galehus, hvilket ingen kan have interesse i.
Langsigtede målsætninger skal være ambitiøse og man skal ikke være bange for ikke at nå dem.
Det er ikke sort/hvidt, og i perioder må man arbejde efter mere beskedne mål, men det er vigtigt at man er tydelig omkring sine langsigtede ambitioner. Ellers vil interessen flygte fra AaB, og gode spillerne vil hurtigt søge andre steder hen. Det er ikke kampe om 5. pladsen vi drømmer om, eller husker tilbage på om 10 år.

Jeg vil håbe at AaB har haft dem hele tiden internt, men man har været bange for at kommunikere dem udadtil og agere efter dem. Det lader til at man nu er nået dertil. Jeg var ved at være bange for, at bestyrelsen var tilfreds, så længe budgettet hang sammen, og vi ikke lå med røven i vandskorpen i ligaen. Nu siger de direkte at vi er nød til at vækste økonomisk og at top6 ikke er nok - det er nye toner.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 5. apr 2018, 22:36

Hanga skrev:
Martino skrev:
Med hensyn til det sidste du skriver, vil jeg mene at det er en yderst svær balancegang, fordi AaB hurtigt kan komme til at virke som et galehus, hvilket ingen kan have interesse i.
Langsigtede målsætninger skal være ambitiøse og man skal ikke være bange for ikke at nå dem.
Det er ikke sort/hvidt, og i perioder må man arbejde efter mere beskedne mål, men det er vigtigt at man er tydelig omkring sine langsigtede ambitioner. Ellers vil interessen flygte fra AaB, og gode spillerne vil hurtigt søge andre steder hen. Det er ikke kampe om 5. pladsen vi drømmer om, eller husker tilbage på om 10 år.

Jeg vil håbe at AaB har haft dem hele tiden internt, men man har været bange for at kommunikere dem udadtil og agere efter dem. Det lader til at man nu er nået dertil. Jeg var ved at være bange for, at bestyrelsen var tilfreds, så længe budgettet hang sammen, og vi ikke lå med røven i vandskorpen i ligaen. Nu siger de direkte at vi er nød til at vækste økonomisk og at top6 ikke er nok - det er nye toner.
Jeg mener målsætninger er overvurderede - særligt ift. kommunikation. De er et arbejdsredskab, og blot en ud af mange måder at arbejde struktureret efter at skabe et god strategi for en fodboldklub.

AaB har prioriteret helt rigtigt ved at satse på at få ordenligt styr på organisationen som deres første prioritet. Det er der kommet, og nu går de efter at udvide forretningen.

Det eneste der er gået galt er det sportslige og det har intet med målsætningen at gøre. Det har tilskuer- eller sponsoropbakning heller ikke. Det er når de andre forudsætninger er på plads 99% resultater, og 1% målsætninger, gøgl og varm luft.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 5. apr 2018, 22:57

Kæden hoppede af i foråret 2016. Jeg havde virkelig set frem til det forår, efter at vi havde præsteret formidabelt i efterårets sidste halvdel og kun en lidt fesen start på sæsonen forhindrede os i at indtage den 1. plads, som FCK havde med et point i overskud til os.

Det, der fulgte derpå, var den største skuffelse i min tid som AaB-fan. En fesen og helt ufattelig 5. plads og et exit fra pokalens semifinale mod AGF!

Vi har aldrig rigtig rejst os siden. Det efterfølgende transfervindue endte som den værste omgang i klubbens historie, ungdomsspillerne slog ikke længere til, og i foråret 2017 fremstod vi som decideret ringe og en oplagt nedrykningskandidat. Bevares, det er da blevet en tand bedre, men fortællingen om klubben med den fremragende fodbold baseret på unge lokale talenter har lidt skibbrud, og vi skal til at genopfinde os selv.

Den konklusion har man tilsyneladende også nået i AaB, og jeg skal da være ærlig og tilstå, at jeg personligt ikke kommer til at savne udmeldinger om "en lille klub i Nordjylland" og "naboens dreng", ligesom AaB forhåbentlig ALDRIG igen skal omtales som en "udviklingsklub". Det er jo nærmest gået hen og blevet selvopfyldende.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: RE: Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 5. apr 2018, 23:25

Pastorius skrev:
Jeg mener målsætninger er overvurderede - særligt ift. kommunikation. De er et arbejdsredskab, og blot en ud af mange måder at arbejde struktureret efter at skabe et god strategi for en fodboldklub.
OK, så lad os lade målsætninger ligge og snakke signaler i det man kommunikerer generelt. Er det også ligegyldigt?

F.eks. Hvad Wieghorst kan finde på at udtale om vores hensigter før/under/efter en kamp? (ja, jeg hentyder til din forargelse over hans seneste halvlegsinterview).

Jeg synes at AaB generelt i sin kommunikation siden the double har signaleret at vi ikke skal forvente at være med hvor det er sjovt. Ikke særligt animerede eller engagementsskabende.

Hovedet har helt ret i at det er lykkedes klubben at gøre AaBs fortælling til en klub der vægter talentudvikling og økonomisk forsigtighed over sportslig ambition... Sådan sat på spidsen.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: RE: Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 6. apr 2018, 00:36

Hanga skrev:
Pastorius skrev:
Jeg mener målsætninger er overvurderede - særligt ift. kommunikation. De er et arbejdsredskab, og blot en ud af mange måder at arbejde struktureret efter at skabe et god strategi for en fodboldklub.
OK, så lad os lade målsætninger ligge og snakke signaler i det man kommunikerer generelt. Er det også ligegyldigt?

F.eks. Hvad Wieghorst kan finde på at udtale om vores hensigter før/under/efter en kamp? (ja, jeg hentyder til din forargelse over hans seneste halvlegsinterview).

Jeg synes at AaB generelt i sin kommunikation siden the double har signaleret at vi ikke skal forvente at være med hvor det er sjovt. Ikke særligt animerede eller engagementsskabende.

Hovedet har helt ret i at det er lykkedes klubben at gøre AaBs fortælling til en klub der vægter talentudvikling og økonomisk forsigtighed over sportslig ambition... Sådan sat på spidsen.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
De er ikke ligegyldige i min vurdering af hans personlighed. Til gengæld er de fuldstændig underordnede ift. om folk kommer på stadion eller om AaB sælger sponsorer. Det der betyder noget er stadig resultaterne.

At jeg synes han opfører sig som en taber er jo ret ligegyldigt, hvis han hev point hjem, og AaB lå godt til i turneringen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: RE: Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 6. apr 2018, 02:44

Pastorius skrev:Til gengæld er de fuldstændig underordnede ift. om folk kommer på stadion eller om AaB sælger sponsorer. Det der betyder noget er stadig resultaterne.

At jeg synes han opfører sig som en taber er jo ret ligegyldigt, hvis han hev point hjem, og AaB lå godt til i turneringen.
Er man født, opvokset og har levet det meste af sit liv i Nordjylland, så ved man også, at er der noget nordjyder kan gennemskue, høj som lav og ung som gammel, er det f*cking bullshit. Hvilket er præcis hvad AaB har fyret af de seneste 2 år. Det man prædiker ses ikke på banen - ikke engang i glimt.

Jeg synes den her snak om bestyrelsesformanden er helt omsonst - hvis ikke de snart enten bærer brænde til bålet, eller placerer det rettelige ansvar for den sportslige deroute, så er han ligeså inkompetent som folkene før ham.
Vi henter en tidl. Spar Nord-bestyrelsesformand - no fucking surprise. Nordjysk indavl i yderste potens.
Og lad os lige huske på, at det også var en Cubic-mand, der sad i ansættelsesudvalget der ansatte Wieghorst. Noget der har vist sig som værende en decideret katastrofal beslutning. Der er INTET sket med holdet i mellemtiden, trods økonomisk overlegenhed - vel nærmest tværtimod. Vi lægger os stadig ned som en flok feltmadrasser på hjemmebane mod bedre hold, hvilket er intet andet end skammeligt - og en decideret hån mod klubbens historie.

Ryger vi ud mod Fredericia, så må, og SKAL, det have konsekvenser. Grænsen ER nået. Vi er blevet en ligegyldig parantes i dansk fodbold.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: RE: Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 6. apr 2018, 10:29

Gamen skrev:
Pastorius skrev:Til gengæld er de fuldstændig underordnede ift. om folk kommer på stadion eller om AaB sælger sponsorer. Det der betyder noget er stadig resultaterne.

At jeg synes han opfører sig som en taber er jo ret ligegyldigt, hvis han hev point hjem, og AaB lå godt til i turneringen.
Er man født, opvokset og har levet det meste af sit liv i Nordjylland, så ved man også, at er der noget nordjyder kan gennemskue, høj som lav og ung som gammel, er det f*cking bullshit. Hvilket er præcis hvad AaB har fyret af de seneste 2 år. Det man prædiker ses ikke på banen - ikke engang i glimt.

Jeg synes den her snak om bestyrelsesformanden er helt omsonst - hvis ikke de snart enten bærer brænde til bålet, eller placerer det rettelige ansvar for den sportslige deroute, så er han ligeså inkompetent som folkene før ham.
Vi henter en tidl. Spar Nord-bestyrelsesformand - no fucking surprise. Nordjysk indavl i yderste potens.
Og lad os lige huske på, at det også var en Cubic-mand, der sad i ansættelsesudvalget der ansatte Wieghorst. Noget der har vist sig som værende en decideret katastrofal beslutning. Der er INTET sket med holdet i mellemtiden, trods økonomisk overlegenhed - vel nærmest tværtimod. Vi lægger os stadig ned som en flok feltmadrasser på hjemmebane mod bedre hold, hvilket er intet andet end skammeligt - og en decideret hån mod klubbens historie.

Ryger vi ud mod Fredericia, så må, og SKAL, det have konsekvenser. Grænsen ER nået. Vi er blevet en ligegyldig parantes i dansk fodbold.
Mere eller mindre 100% enig. Især i det med at lægge sig ned hjemme mod bedre hold. Se hvordan Tyskerne bød Brøndby op til kamp igår - hvorfor gjorde vi ikke det?

Derudover er der jo bare ingen positive historier at fortælle. Vi har ingen interessant spillestil og ingen kan vel sådan for alvor svare på hvordan AaB spiller udover, at vi er blevet gode til at lukke som var vi Viborg. Der er ingen offensiv gameplan på trods af vi flere gange har hørt sangen om, at man vil spille flot fodbold. Jeg er faktisk ligeglad med flot, men jeg savner et klart koncept som holdet udvikler sig efter. Derudover snakker Allan Gaarde tit om det "benspind at ville gøre det med egne spillere". Men hvem er det lige der har udviklet sig de sideste par år? Mæhle kom op og bragede igennem, men det er det. Blåbjerg, Børsting, Thellufsen, Pohl, MC, Abildgaard og Rokkedal. Ikke en eneste har flyttet sig under Wieghorst og Søndergaard udover, at Abildgaard har fået lidt flere muskler. Selvfølgelig bliver de ikke alle hylde A spillere, men det er skuffende at der knap er hylde B spillere i blandt dem der er kommet op og, at man ikke ser nogen positive udviklinger. Og så har man så krydret fejslagen talentudvikling med rædselskøb transfers som Sylvestr, Meilinger, Sloth, Holger, Flores og Safranko. Jeg synes egentlig super godt om Gaarde og tror på mange måder han er en god leder, men de trupper han har begået siden sommeren 2014 er ganske enkelt for ringe.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yankee » 6. apr 2018, 11:18

Pastorius skrev:
Alting bliver nemmere når man spiller godt (og rigtig nemt når man vinder The Double).

....men siden et stykke tid inden aktieemmisionen er meldingerne konsekvent været at vi skal være økomnomisk ansvarlige (budgetterer efter top 6 uden transferindtægter), skal skabe et solidt fundament, og bygge videre derfra.

Det har vi holdt fuldstændig konsekvent, bortset fra den "lille" detalje at vi ikke rigtig har opnået hvad vi skulle sportsligt.
Jah - men er det specielt økonomisk ansvarligt at man har mistet næsten 20% af tilskueropbaknigen på bare to sæsoner?

Det kan godt være at vi ikke er på randen af konkurs og tingene ser solide ud her-og-nu, men på bare lidt længere sigt er den nuværende udvikling dybt alarmerende og livstruende. Det er også i det lys, vi skal se fyringen af Schors - jeg tror simpelthen man har erkendt at det ikke duer bare at blive nr. 6 og gå i nul økonomisk, fordi det langsomt kvæler kundegrundlaget.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 6. apr 2018, 12:07

Yankee skrev:
Pastorius skrev:
Alting bliver nemmere når man spiller godt (og rigtig nemt når man vinder The Double).

....men siden et stykke tid inden aktieemmisionen er meldingerne konsekvent været at vi skal være økomnomisk ansvarlige (budgetterer efter top 6 uden transferindtægter), skal skabe et solidt fundament, og bygge videre derfra.

Det har vi holdt fuldstændig konsekvent, bortset fra den "lille" detalje at vi ikke rigtig har opnået hvad vi skulle sportsligt.
Jah - men er det specielt økonomisk ansvarligt at man har mistet næsten 20% af tilskueropbaknigen på bare to sæsoner?

Det kan godt være at vi ikke er på randen af konkurs og tingene ser solide ud her-og-nu, men på bare lidt længere sigt er den nuværende udvikling dybt alarmerende og livstruende. Det er også i det lys, vi skal se fyringen af Schors - jeg tror simpelthen man har erkendt at det ikke duer bare at blive nr. 6 og gå i nul økonomisk, fordi det langsomt kvæler kundegrundlaget.
Jeg tænker ikke der er andre løsninger på det problem end at vi leverer på banen.
Jeg er stadig overbevist om at det aldrig har været planen at vi skulle ende som nummer 6 år efter år, uanset hvad de officielle udmeldinger har været. Planen har været at vi skulle kunne løbe rundt på det budget, men forventningen har været at vi så alligevel ville flere penge året efter, NÅR vi nu blev nummer 3-4 stykker og eksempelvis fik lidt ekstra fra europa eller transferindtægter.

Det eneste vi er lykkedes med dér er transferindtægter, og det mest pga gode resultater for et andet hold end AaB.

Går vi lidt væk fra økonomien, så mener jeg stadig at den store fejl er at vi ikke er lykkedes med at finde den rigtige træner. Flere af vores spillere har leveret under andre trænere eller på andre hold, men ingen af dem har for alvor vist noget i AaB de senere år.

De eneste undtagelser er Rinne, Okore og Rolim (som endda ikke kunne bruges i laaaang tid).

Jeg tænker også at flere af de vi ellers kalder fejlkøb, der kan afskrives på at vi ikke kan finde ud af at få det meste ud af vores folk.
Lesniak startede flot, men er blevet ringere og ringere, Pallesen startede nogenlunde og blevet til heeelt væk, Blaabjerg og KP er meget svingende fra rigtig solide til katastrofale. Würtz og Risgaard har ikke for alvor vist de niveau vi ved de har. Safranko har ikke været i nærheden af noget. Sylvestre startede fermragende, men endte som en katastrofe. Lidt det sammen med Meilinger.

Jeg synes der er et mønster som ikke - udelukkende, i hvert fald - kan tørres af på Gaarde, udover at han ikke har formået at finde den helt rigtige træner.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: RE: Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 6. apr 2018, 15:53

Gamen skrev:
Pastorius skrev:Til gengæld er de fuldstændig underordnede ift. om folk kommer på stadion eller om AaB sælger sponsorer. Det der betyder noget er stadig resultaterne.

At jeg synes han opfører sig som en taber er jo ret ligegyldigt, hvis han hev point hjem, og AaB lå godt til i turneringen.
Er man født, opvokset og har levet det meste af sit liv i Nordjylland, så ved man også, at er der noget nordjyder kan gennemskue, høj som lav og ung som gammel, er det f*cking bullshit. Hvilket er præcis hvad AaB har fyret af de seneste 2 år. Det man prædiker ses ikke på banen - ikke engang i glimt.

Jeg synes den her snak om bestyrelsesformanden er helt omsonst - hvis ikke de snart enten bærer brænde til bålet, eller placerer det rettelige ansvar for den sportslige deroute, så er han ligeså inkompetent som folkene før ham.
Vi henter en tidl. Spar Nord-bestyrelsesformand - no fucking surprise. Nordjysk indavl i yderste potens.
Og lad os lige huske på, at det også var en Cubic-mand, der sad i ansættelsesudvalget der ansatte Wieghorst. Noget der har vist sig som værende en decideret katastrofal beslutning. Der er INTET sket med holdet i mellemtiden, trods økonomisk overlegenhed - vel nærmest tværtimod. Vi lægger os stadig ned som en flok feltmadrasser på hjemmebane mod bedre hold, hvilket er intet andet end skammeligt - og en decideret hån mod klubbens historie.

Ryger vi ud mod Fredericia, så må, og SKAL, det have konsekvenser. Grænsen ER nået. Vi er blevet en ligegyldig parantes i dansk fodbold.
Jeg føler mig sgu nogenlunde Nordjysk, selvom jeg kun kan opfylde det ene af dine kriterier.

Det er være en børsnoteret virksomhed er i direkte modstrid med at undgå bullshit. Måske kan det begrænses lidt mere, men det er ikke meget.

Jeg fastholder, at det eneste der er galt i AaB (og det er slemt nok) er at der ikke bliver leveret resultater på banen. Gjorde der det, faldt alle de andre kritikpunkter til jorden.

Set over et perspektiv, lad os sige på 133 år, er den pokalkamp ligegyldig, og jeg tror da der var flere der mente AaB var ret ligegyldige i starten af firserne. Historisk set ligger vi vel stadig over middel pt. Men ellers er vi da enige. Resultaterne skal være bedre for at det er sjovt at være AaB fan.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Økonomitråden

Indlæg af frederikshavneren » 6. apr 2018, 21:33

24 Nordjyske skriver at AaB i 2017 brugte knap 1,9 millioner kr. på agenthonorarer. Det placerer klubben på en 3. plads efter FCK og FCM, men foran Brøndby.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 7. apr 2018, 16:33

frederikshavneren skrev:24 Nordjyske skriver at AaB i 2017 brugte knap 1,9 millioner kr. på agenthonorarer. Det placerer klubben på en 3. plads efter FCK og FCM, men foran Brøndby.
Det var vel dyrt at rejse ned til Slovakiet, gå ind i en gangsterhule (I følge Gaarde selv) og købe vidunderet Safranko.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 7. apr 2018, 21:16

Jakobsen skrev:
frederikshavneren skrev:24 Nordjyske skriver at AaB i 2017 brugte knap 1,9 millioner kr. på agenthonorarer. Det placerer klubben på en 3. plads efter FCK og FCM, men foran Brøndby.
Det var vel dyrt at rejse ned til Slovakiet, gå ind i en gangsterhule (I følge Gaarde selv) og købe vidunderet Safranko.
Det er så en af de handler, jeg har svært ved at forstå. Den giver ingen mening, hverken ud fra perspektivet om at bruge egne talenter eller at indkøbe kvalitet, som samme talenter kan læne sig opad. Vi kunne jo lige så godt bruge en af vores egne ungdomsspillere i min verden, og mon ikke handelen skal forklares med sidsteøjebliksdesperation, efter at Kusk kiksede i 11. time? Jeg forstår den i hvert fald ikke.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Økonomitråden

Indlæg af FIDEL » 7. apr 2018, 21:33

Hovedet skrev:
Jakobsen skrev:
frederikshavneren skrev:24 Nordjyske skriver at AaB i 2017 brugte knap 1,9 millioner kr. på agenthonorarer. Det placerer klubben på en 3. plads efter FCK og FCM, men foran Brøndby.
Det var vel dyrt at rejse ned til Slovakiet, gå ind i en gangsterhule (I følge Gaarde selv) og købe vidunderet Safranko.
Det er så en af de handler, jeg har svært ved at forstå. Den giver ingen mening, hverken ud fra perspektivet om at bruge egne talenter eller at indkøbe kvalitet, som samme talenter kan læne sig opad. Vi kunne jo lige så godt bruge en af vores egne ungdomsspillere i min verden, og mon ikke handelen skal forklares med sidsteøjebliksdesperation, efter at Kusk kiksede i 11. time? Jeg forstår den i hvert fald ikke.
Jeg forstår den heller ikke, da præmissen var at hente ind til startopstillingen. Senere ændrede Gaarde og wieghorst så præmissen ved at sige at de helst vil hente spillere de selv kan udvikle til profiler. Vores sportslige ledelse er under al kritik, og jeg fatter ikke at AaBs bestyrelse bare lader stå til!!

Besvar