Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jul 2017, 10:43

https://aabsport.dk/nyheder/2017/juli/a ... -resultat/

Ved ikke rigtig hvad man skal mene. Det er håbløst at nedjustere med (op til) 10 mio kr. Det bringer de skumle tider tilbage.

Når man så læser, at det intet har med manglende indfrielse af de sportslige forventninger, må der være tale om ekstrainvesteringer. Og så er det pludselig positivt. Især hvis de ikke er færdige med at investere. Og så kan vi vist glemme alt om, at AaB puger pengene.

Hvis det er ekstrainvesteringer, så er det dog underligt, at de ikke venter til, at nyindkøbet kommer. Så kunne de jo signalerer, at vi har investeret ekstra og det koster. Det havde alle jo accepteret.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Økonomitråden

Indlæg af MrBangDK » 13. jul 2017, 10:51

FlæskeFrank skrev:https://aabsport.dk/nyheder/2017/juli/a ... -resultat/

Ved ikke rigtig hvad man skal mene. Det er håbløst at nedjustere med (op til) 10 mio kr. Det bringer de skumle tider tilbage.

Når man så læser, at det intet har med manglende indfrielse af de sportslige forventninger, må der være tale om ekstrainvesteringer. Og så er det pludselig positivt. Især hvis de ikke er færdige med at investere. Og så kan vi vist glemme alt om, at AaB puger pengene.

Hvis det er ekstrainvesteringer, så er det dog underligt, at de ikke venter til, at nyindkøbet kommer. Så kunne de jo signalerer, at vi har investeret ekstra og det koster. Det havde alle jo accepteret.
Nej, det bringer ikke de skumle tider tilbage. Det er for fa'en det, som der er skreget efter på debatsiden det sidste år - flere investeringer, der skal bringe os tilbage i toppen. Hvis de havde skrevet, at de ville åbne en sommerfodboldskole for strandløver i Blokhus, havde det været noget andet.
Ska' vi hak'?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jul 2017, 11:01

Nu var det den kraftige nedjustering, som jeg kunne huske fra de skumle tider.

Jeg er enig i, at indholdet i pressemeddelelsen lyder som om, at AaB ønsker at trykke på speederen og vise, at selvom de kører Opel, så er det også en bil.

Det lyder ikke som AGF, FCM eller Brøndby, som stadig kører i deres bil, selvom den skulle have været til syn sidste år.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 13. jul 2017, 11:02

MrBangDK skrev:
Nej, det bringer ikke de skumle tider tilbage. Det er for fa'en det, som der er skreget efter på debatsiden det sidste år - flere investeringer, der skal bringe os tilbage i toppen. Hvis de havde skrevet, at de ville åbne en sommerfodboldskole for strandløver i Blokhus, havde det været noget andet.
Helt enig. Det er nødvendige investeringer der hjælpe AaB tilbage hvor vi hører til. Dog er jeg lidt overrasket over at vi bliver nød til at nedjustere, men ud fra dette meget forsimplet regnestykke, giver det egentlig fin mening:

Den forventede drift for året, budgetteret : -10 mio. kr.
Transferindtægter : +47 mio. kr. (35 basso 12 mæhle)
Transferudgifter: -10 mio kr. (jeg antager 3-4 mio i signon fees, agenthonorarer mv. til de 3 nye).
Misset top 6: -5 mio. kr. (bare et bud på hvad det har kostet os)

= +22 mio. kr.

Det er som sagt meget forsimplet og tager ikke højde for en masse faktorer, så som afskrivning over kontraktperioder, ændring i lønbudget og lign.

Men lad os sige at den budgetterede drift har holdt, og det har kostet os de 5 mio. kr. at misse top 6. Så ville vi med nuværende transferforbrug være nede på omkring 22 mio. kr. i overskud. Her regner vi så med at skulle bruge 2-7 mio. kr. mere, formentlig på en angriber og måske en transfer mere, hvis det findes nødvendigt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Økonomitråden

Indlæg af Soren » 13. jul 2017, 11:22

Schors forklarer det med en opjustering af spillerlønningerne. det må så være delvist som sign on til Lesniak og Okore

http://www.business.dk/oekonomi/aabceo- ... ferrer=RSS

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 13. jul 2017, 11:26

Soren skrev:Schors forklarer det med en opjustering af spillerlønningerne. det må så være delvist som sign on til Lesniak og Okore

http://www.business.dk/oekonomi/aabceo- ... ferrer=RSS
Gode udmeldinger fra bossen. Vigtigt at få markeret de sportslige ambitioner og få parkeret spekulationerne om udbytte betaling, til vi er på et sportsligt bedre sted.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Økonomitråden

Indlæg af doukas » 13. jul 2017, 12:05

Ser dagens udmelding som noget meget positivt. Det må betyde, at man har droppet tankerne om at udbetale udbytter. Fornuftigt. Det kan man gøre, hvis vi en dag skulle havne i Champions League igen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Sønderhof » 13. jul 2017, 12:14

Når man skriver at der i nedjustering ikke er indregnet yderligere forstærkninger i spillertruppen, betyder det så at vi er færdige med at handle, eller at der vil blive korrigeret igen senere?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 13. jul 2017, 12:15

FlæskeFrank skrev:Nu var det den kraftige nedjustering, som jeg kunne huske fra de skumle tider.

Jeg er enig i, at indholdet i pressemeddelelsen lyder som om, at AaB ønsker at trykke på speederen og vise, at selvom de kører Opel, så er det også en bil.

Det lyder ikke som AGF, FCM eller Brøndby, som stadig kører i deres bil, selvom den skulle have været til syn sidste år.
Selvfølgelig er nedjusteringer ikke noget, man samler på, men i dette tilfælde giver det al mulig mening. Vi har haft massive ekstraindtægter i dette år grundet spillersalg og står samtidig med en spillertrup, der ikke fungerer. Et år eller to med underskud er helt fint, så længe underskuddet skyldes investeringer i spillertrup. Og nu er vi jo ikke engang i nærheden af et underskud. Det her er blot et kraftigt overskud, der reducerer til et lidt mindre kraftigt overskud. Desuden må AaB jo også have tabt lidt på ikke at indfri de sportslige forventninger i denne sæson, og det har jo hele tiden stået klart, at lige præcis dette transfervindue ville blive en dyr omgang for klubben.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 13. jul 2017, 12:18

Sønderhof skrev:Når man skriver at der i nedjustering ikke er indregnet yderligere forstærkninger i spillertruppen, betyder det så at vi er færdige med at handle, eller at der vil blive korrigeret igen senere?
Det fremgår så desværre ikke af nyheden, men vi jo håbe, at der i nedjusteringen er indregnet yderligere forstærkninger, hvad jeg også både tror og håber på. Jeg er helt overbevist om, at AaB er klar over de offensive problemer og villig til at handle på dem. Desuden går jeg ud fra, at AaB vil undgå at skulle nedjustere yderligere. På trods af massivt overskud og en i forvejen polstret økonomi ser det jo aldrig godt ud at nedjustere to gange.

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yngvesson » 13. jul 2017, 12:26

Sønderhof skrev:Når man skriver at der i nedjustering ikke er indregnet yderligere forstærkninger i spillertruppen, betyder det så at vi er færdige med at handle, eller at der vil blive korrigeret igen senere?
Der står at der ikke er indregnet flere transferindtægter, altså penge ind for spillere. Ikke den anden vej, heldigvis :thumbsup:

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 13. jul 2017, 12:30

Yngvesson skrev:
Sønderhof skrev:Når man skriver at der i nedjustering ikke er indregnet yderligere forstærkninger i spillertruppen, betyder det så at vi er færdige med at handle, eller at der vil blive korrigeret igen senere?
Der står at der ikke er indregnet flere transferindtægter, altså penge ind for spillere. Ikke den anden vej, heldigvis :thumbsup:
Jeg kunne nu snildt leve med, at der kom bud på Casper Sloth, Meilinger, Nikolaj Larsen osv. - men er som nævnt ret overbevist om, at AaB handler yderligere i dette vindue, hvad vi også bør gøre, når man ser på offensiven.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Økonomitråden

Indlæg af Søgaard » 13. jul 2017, 12:33

Sønderhof skrev:Når man skriver at der i nedjustering ikke er indregnet yderligere forstærkninger i spillertruppen, betyder det så at vi er færdige med at handle, eller at der vil blive korrigeret igen senere?
Hvor læser du det? Kan kun se de ikke budgetterer med flere indtægter, intet om hvor mange udgifter yderligere der er 'frie' ..
Aalborg BK 1885!

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yngvesson » 13. jul 2017, 12:34

Hovedet skrev:
Yngvesson skrev:
Sønderhof skrev:Når man skriver at der i nedjustering ikke er indregnet yderligere forstærkninger i spillertruppen, betyder det så at vi er færdige med at handle, eller at der vil blive korrigeret igen senere?
Der står at der ikke er indregnet flere transferindtægter, altså penge ind for spillere. Ikke den anden vej, heldigvis :thumbsup:
Jeg kunne nu snildt leve med, at der kom bud på Casper Sloth, Meilinger, Nikolaj Larsen osv. - men er som nævnt ret overbevist om, at AaB handler yderligere i dette vindue, hvad vi også bør gøre, når man ser på offensiven.
Det tror jeg sådan set også godt at AaB kunne, det eneste de skriver er blot at de ikke har medregnet flere salg i deres nye målsætning. Det hindre dem ikke i at sælge hvis der kommer bud.
Jeg synes også det ligger ret implicit i udmeldingen at vi kommer til at se yderligere tilføjelser til truppen.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Økonomitråden

Indlæg af Freddie » 13. jul 2017, 12:35

Sønderhof skrev:Når man skriver at der i nedjustering ikke er indregnet yderligere forstærkninger i spillertruppen, betyder det så at vi er færdige med at handle, eller at der vil blive korrigeret igen senere?
Der er et spillerbudget, der tager sig af den slags. Det er ganske sikkert blevet forhøjet i år, og størrelsen af det er traditionelt hemmeligt.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Økonomitråden

Indlæg af 9800 » 14. jul 2017, 23:59

Nu kunne jeg så se at FCN var ved at sælge Lobotka for 49 mio til Celta, stærkt salg. Nu kan i så se hvad den ejergruppe gør ved de ca 150 mio der er kommet ind i transfer de sidste vinduer. De sender med garanti en ordentlig sæk tilbage til ejerne.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kristian » 15. jul 2017, 00:13

9800 skrev:Nu kunne jeg så se at FCN var ved at sælge Lobotka for 49 mio til Celta, stærkt salg. Nu kan i så se hvad den ejergruppe gør ved de ca 150 mio der er kommet ind i transfer de sidste vinduer. De sender med garanti en ordentlig sæk tilbage til ejerne.
Ja det er ikke store summer der bliver brugt på det sportslige i FCN.

Der sidder nogle ejere, som tager 2/3 af de beløb der sælges for.

Forskellen mellem AaB og FCN i dette tilfælde er vel, at AaB's aktionærer som burde få afkast, er inkarnerede fans og hellere ser at pengene bruges på det sportslige.

Og godt for det da :thumbsup:
------------------
mvh Kristian

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Økonomitråden

Indlæg af raekkeettre » 15. jul 2017, 07:53

Kristian skrev:
9800 skrev:Nu kunne jeg så se at FCN var ved at sælge Lobotka for 49 mio til Celta, stærkt salg. Nu kan i så se hvad den ejergruppe gør ved de ca 150 mio der er kommet ind i transfer de sidste vinduer. De sender med garanti en ordentlig sæk tilbage til ejerne.
Ja det er ikke store summer der bliver brugt på det sportslige i FCN.

Der sidder nogle ejere, som tager 2/3 af de beløb der sælges for.

Forskellen mellem AaB og FCN i dette tilfælde er vel, at AaB's aktionærer som burde få afkast, er inkarnerede fans og hellere ser at pengene bruges på det sportslige.

Og godt for det da :thumbsup:
Det er fandme imponerende hvad de gør i FCN....det ene kæmpe salg efter det andet.....og der står bare en ny stor profil klar! Vi skal til at sætte større krav til vores uge...hvis vi skal nå op i den katagori....prøv at tænke på hvis set havde været AaB og vi kunne putte de 150 millioner ind på en bankkonto og samtidige være i top 6....

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 22. aug 2017, 12:06

Husk, at det er i dag der kommer halvårsregnskab. Spændende hvad det byder på.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 22. aug 2017, 12:37

Gamen skrev:Husk, at det er i dag der kommer halvårsregnskab. Spændende hvad det byder på.
Jeg bliver overrasket hvis ikke vi ser den første nedjustering i laaaang tid.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar