Start formation foråret 2012

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Start formation foråret 2012

Indlæg af damp » 17. jan 2012, 17:01

Det ser ikke ud til, at vi handler ind, medmindre vi får noget solgt.
Wæhler er væk, og mon ikke også Chanko ryger.
Med de tilbageværende spillere, giver jeg her mit bud på en opstilling:


-------------------------Nicolai----------------------------------------

Bøgelund-----------Lasse------------Augo----------------Ahlmann

Dalsgaard-------------Würtz-----------------------------------Rolfe
----------------------------------Wichmann--------------------------

---------------------Curth---------------------------------------------
-------------------------------Helenius--------------------------------


Jeg mener vi skal fortsætte i en 4-4-2, og måske i en lidt skæv variant.
Der mangler noget kreativt på midten, og med wæhlers afsked, kunne man passende smide Augo ned i forsvaret, for at gøre plads til Wichmann.
Augo har spillet der før, med succes.
Alternativt kunne man have KEP/Augo og smide Lasse ud på backen, hvis Bøgelund ikke bliver klar eller i form.
På midten vil jeg have Würtz og Wichmann centralt, hvor Wurtz skal tænke defensivt, og måske kun luske frem til et par langskud.
Wichmann skal primært arbejde offensivt, og skal komme med frem i feltet, som Risgaard en gang gjorde så godt.
På kanterne vil jeg have Rolfe i venstre side, da han er god til at trække ind i banen og afslutte. I den modsatte side vil jeg gerne have Dalsgaard, da han kan arbejde begge veje, og altid vil være en trussel på kontra.
I angrebet er der ikke det store at gøre med, så her skal Curth og Helenius starte, gerne med en Curth lidt bag ved Helenius, for at snitte bolden videre, og komme i løb ind i feltet.

Af spillere der ikke er kommet i startformationen er der:

Due: Hvis han kan finde sit gode spil frem, så kan han evt komme i startopstillingen. Han har kun en force, og det er hans venstre ben.
desværre har vi ingen boks angribere, så der er ikke mange at aflevere til, og da han ikke kan sætte en mand og sjældent laver frisparks mål, så skal han på bænken.

PK: ikke god nok til start formationen, men en alt mulig mand, der kan dække alt, så god at have på bænken

KEP: Stabil men langsom og laver stadig for mange fejl.
Mener kuyn han skal starte i mangel af bedre.

Kayke/Lucas:
Gode at have som jokere, men har endnu ikke overbevist om, at de skal vare i start formationen.

Talenterne: Skal have spilletid når man kan tillade det, eller når der kommer skader.

Målet med foråret 2012: Undgå at rykke ned, og få holdet spillet sammen til næste sæson, hvor der helt sikker kommer bedre oprykkere, og AaB kan ende med at skulle kæmpe for livet igen.

Hvad er jeres mening og start formationen her til foråret...?
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Start formation foråret 2012

Indlæg af Elscorpio » 17. jan 2012, 19:27

damp skrev:Jeg mener vi skal fortsætte i en 4-4-2, og måske i en lidt skæv variant.
Der mangler noget kreativt på midten, og med wæhlers afsked, kunne man passende smide Augo ned i forsvaret, for at gøre plads til Wichmann.
Er det bare mig der husker dårligt eller fungerede Augo ikke helt vildt ringe nede i det centrale forsvar?
damp skrev: På kanterne vil jeg have Rolfe i venstre side, da han er god til at trække ind i banen og afslutte. I den modsatte side vil jeg gerne have Dalsgaard, da han kan arbejde begge veje, og altid vil være en trussel på kontra.
Jeg så gerne Lucas få flere muskler, så vil han helt klart være min favorit på en af kanterne (Hvem sagde en ny Nomvethe?)
damp skrev: PK: ikke god nok til start formationen, men en alt mulig mand, der kan dække alt, så god at have på bænken
Ikke enig, det kommer an på hvilken plads han spiller. Venstre back, central midt eller offensiv højre kan han tage kampe lige op.

Ahlmann har stadig ikke lige så meget erfaring som PK

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Start formation foråret 2012

Indlæg af thomasjn » 17. jan 2012, 19:56

Tror jeg går med følgende formation.



Larsen: Sikkert første valg
Patrick: Det bedste bud på en fast højre back, da Bøgelund nok skal nå at føje et par nye skader til registreret i foråret.
Lasse: Ingen forklaring overhovedet
KEP: Da jeg synes Würtz har endnu værre indflydelse på vores spil end KEP bliver KEP vores 2. stopper i mangel på bedre.
Ahlmann: Lad os få udviklet på en af vores egne som ikke er langt fra gennembrud.
Dalsgaard: Hellere udvikle på Dalsgaard end se på Due der forspilder sit potentiale. Derudover må knægtens gennembrud sgu snart komme.
Augu: Et sikkert boldværk på midten, især hvis han kommer helt i omdrejninger igen.
Wichmann: Skal sikre at der kommer noget fodbold på midtbanen igen.
Rolfe: Ser ham som bedre på venstre fremfor højre kant, da han her kan udnytte sine kreative evner og langskud bedre.
Curth: Uhyre vigtig i presspillet og en joker, da målene kan komme igen.
Helenius: Vores største angrebstalent og langt højere niveau og potentiale end Kayke

Bænken
CC: Vidst ingen tvivl om, at CC bliver vores reservemålmand
Bøgelund: Luk øjnene og håb på han ikke bliver skadet i de kampe hvor vi har brug for ham.
Gotfredsen: Defensiv alt-mulig mand til at lukke huller
Würtz: Rammer desværre sjældent niveauet eller sætter sig igennem som lederen på vores centrale midt. Er "teknisk" og "taktisk" bedre end Augu, men Augu har tilgengæld meget større impact på holdets rygrad.
Lucas: Offensiv joker nr. 1
Kayke: Offensiv joker nr. 2
Anders Due: Kan sættes i startopstillingen de dage, hvor han er der mentalt hvor han vil være et aktiv. Ser dog de to offensive jokere som vigtigere for holdet.

Derudover
Chanko: Forhåbentlig long gone!
Lucho: Sikkert væk
Jacob Laursen: er det i dette forår han skal snuse til 1. holdet og evt. have et par backup tjanser på backen
Nikolaj Thomsen og Rolf Toft: Ved ikke rigtigt, hvor de disse to står, men forhåbentlig rækker deres talent til, at vi får dem at se i foråret.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Start formation foråret 2012

Indlæg af Danni » 17. jan 2012, 20:14

--------- Helenius -------- Curth----------

Kristensen -- Augu ----- Würtz ---- Rolfe

Ahlmann -- Nielsen -- Petersen -- Bøgelund

-------------------- Larsen -----------------


Eneste tvivl er venstre kant, hvor Lucas, Dalsgaard og Due er lige så gode alternativer.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Start formation foråret 2012

Indlæg af thomasjn » 17. jan 2012, 23:42

Hvorfor regner i med Bøgelund? Oddsene får han bliver klar til kamp er minimale og det vil være torske dumt at skulle lave om i bagkæden konstant pga. Bøgelunds skader.

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: Start formation foråret 2012

Indlæg af -Larsen » 19. jan 2012, 06:24

damp skrev:Det ser ikke ud til, at vi handler ind, medmindre vi får noget solgt.
Wæhler er væk, og mon ikke også Chanko ryger.
Med de tilbageværende spillere, giver jeg her mit bud på en opstilling:


-------------------------Nicolai----------------------------------------

Bøgelund-----------Lasse------------Augo----------------Ahlmann

Dalsgaard-------------Würtz-----------------------------------Rolfe
----------------------------------Wichmann--------------------------

---------------------Curth---------------------------------------------
-------------------------------Helenius--------------------------------


Jeg mener vi skal fortsætte i en 4-4-2, og måske i en lidt skæv variant.
Der mangler noget kreativt på midten, og med wæhlers afsked, kunne man passende smide Augo ned i forsvaret, for at gøre plads til Wichmann.
Augo har spillet der før, med succes.
Alternativt kunne man have KEP/Augo og smide Lasse ud på backen, hvis Bøgelund ikke bliver klar eller i form.
På midten vil jeg have Würtz og Wichmann centralt, hvor Wurtz skal tænke defensivt, og måske kun luske frem til et par langskud.
Wichmann skal primært arbejde offensivt, og skal komme med frem i feltet, som Risgaard en gang gjorde så godt.
På kanterne vil jeg have Rolfe i venstre side, da han er god til at trække ind i banen og afslutte. I den modsatte side vil jeg gerne have Dalsgaard, da han kan arbejde begge veje, og altid vil være en trussel på kontra.
I angrebet er der ikke det store at gøre med, så her skal Curth og Helenius starte, gerne med en Curth lidt bag ved Helenius, for at snitte bolden videre, og komme i løb ind i feltet.

Af spillere der ikke er kommet i startformationen er der:

Due: Hvis han kan finde sit gode spil frem, så kan han evt komme i startopstillingen. Han har kun en force, og det er hans venstre ben.
desværre har vi ingen boks angribere, så der er ikke mange at aflevere til, og da han ikke kan sætte en mand og sjældent laver frisparks mål, så skal han på bænken.

PK: ikke god nok til start formationen, men en alt mulig mand, der kan dække alt, så god at have på bænken

KEP: Stabil men langsom og laver stadig for mange fejl.
Mener kuyn han skal starte i mangel af bedre.

Kayke/Lucas:
Gode at have som jokere, men har endnu ikke overbevist om, at de skal vare i start formationen.

Talenterne: Skal have spilletid når man kan tillade det, eller når der kommer skader.

Målet med foråret 2012: Undgå at rykke ned, og få holdet spillet sammen til næste sæson, hvor der helt sikker kommer bedre oprykkere, og AaB kan ende med at skulle kæmpe for livet igen.

Hvad er jeres mening og start formationen her til foråret...?
Det bliver med 100% garanti IKKE vores kommende opstilling. Augo op på midten i stedet for Wichmann, KEP centralt med Lasse og så PK muligvis på højre back. Afhængig af Bøge, som ser færdig ud. Kanterne bliver nærmere Rolfe og Due, måske Kayke i ny og næ. De sidste fem pladser er vist det eneste realistiske.

Forøvrigt ser jeg Lucas som en del af talenterne. Han er trods alt kun 17.

Målet med sæsonen må være, at holde fast i midten. Der er heldigvis dårligere hold end os og en del jævnbyrdige.

Besvar