Vores midterforsvar

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
213
Allstar
Allstar
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 25. jul 2005, 14:50
Geografisk sted: Vejgaard

Vores midterforsvar

Indlæg af 213 » 14. feb 2012, 13:46

Jeg er en smule bekymret for vores midterforsvar her op til sæsonstart. Det foretrukkende par KEP/LN har endnu ikke spillet en træningskamp i år, og deltager heller ikke i dagens. Kents foretrukkende erstatning Augo sidder desværre også over. Midterforsvaret kommer således til at bestå af Gotfredsen/Pol. Det er desværre ikke til at se kampen, men må jeg indrømme jeg gruer lidt for de første par kampe, og evt. skader resten af sæsonnen.
Jeg elsker hele holdet og alle dets spillerer

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Vores midterforsvar

Indlæg af astonvilla » 14. feb 2012, 15:30

Ja opstillingen bliver:

Nicolai Larsen

Kasper Bøgelund – Nicholas Gotfredsen – Pól Jóhannus Justinussen – Jakob Ahlmann

Anders Due – Rasmus Würtz – Mathias Wichmann – Chris Rolfe

Nicklas Helenius – Henrik Dalsgaard

Synes nu det ser ok ud - og jeg tror nu fuldt og fast på at Augo, Lasse og KEP frem for alt "spares", da de har småskavanker (var det FCK kampen spillede de nu nok).
Men, ja - vi er da tynde i truppen og skal ikke ha for mange skader...

Jeg forstår på den anden side ikke hvorfor Kent (som jeg ellers beundrer til skyerne) igen forsøger sig med den "omvendte" konstellation med Rolfe til venstre og Due til højre. Den er prøvet før - og fejlet miserabelt. Lad os nu ikke gå tilbage til en fuser....

Hep hep, knajter. Halv time til kick-off...
Bienvenu Bassogog!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Vores midterforsvar

Indlæg af Maglau » 14. feb 2012, 16:29

astonvilla skrev:Ja opstillingen bliver:

Nicolai Larsen

Kasper Bøgelund – Nicholas Gotfredsen – Pól Jóhannus Justinussen – Jakob Ahlmann

Anders Due – Rasmus Würtz – Mathias Wichmann – Chris Rolfe

Nicklas Helenius – Henrik Dalsgaard

Synes nu det ser ok ud - og jeg tror nu fuldt og fast på at Augo, Lasse og KEP frem for alt "spares", da de har småskavanker (var det FCK kampen spillede de nu nok).
Men, ja - vi er da tynde i truppen og skal ikke ha for mange skader...

Jeg forstår på den anden side ikke hvorfor Kent (som jeg ellers beundrer til skyerne) igen forsøger sig med den "omvendte" konstellation med Rolfe til venstre og Due til højre. Den er prøvet før - og fejlet miserabelt. Lad os nu ikke gå tilbage til en fuser....

Hep hep, knajter. Halv time til kick-off...
Nogen der ved hvordan det går?
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2174
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Vores midterforsvar

Indlæg af Sauer » 14. feb 2012, 16:40

Maglau skrev:
astonvilla skrev:Ja opstillingen bliver:

Nicolai Larsen

Kasper Bøgelund – Nicholas Gotfredsen – Pól Jóhannus Justinussen – Jakob Ahlmann

Anders Due – Rasmus Würtz – Mathias Wichmann – Chris Rolfe

Nicklas Helenius – Henrik Dalsgaard

Synes nu det ser ok ud - og jeg tror nu fuldt og fast på at Augo, Lasse og KEP frem for alt "spares", da de har småskavanker (var det FCK kampen spillede de nu nok).
Men, ja - vi er da tynde i truppen og skal ikke ha for mange skader...

Jeg forstår på den anden side ikke hvorfor Kent (som jeg ellers beundrer til skyerne) igen forsøger sig med den "omvendte" konstellation med Rolfe til venstre og Due til højre. Den er prøvet før - og fejlet miserabelt. Lad os nu ikke gå tilbage til en fuser....

Hep hep, knajter. Halv time til kick-off...
Nogen der ved hvordan det går?
Den står stadig 0-0 i følge AaBs egen liveopdatering.

Er Curth mon ved at blive overhalet indenom i angrebet af både Helenius og Dalsgaard? Han starter ude i dag, og var så vidt jeg husker heller ikke med imod Start. Der har, så vidt jeg ved, ikke været nogen meldinger om at det skulle være skader der holder ham ude.

Og så håber jeg at Lucas kommer ind og får en del minutter i dag. Han lader til at have været en af vores bedste i de hidtidige træningskampe.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Vores midterforsvar

Indlæg af Kasper » 14. feb 2012, 16:49

Det er vel ikke helt utænkteligt at Curth kunne blive solgt til enten Sverige eller Norge inden 1.3. Vi vil stadig stå tilbage med en del angribere: Helenius, Dalsgaard, Kayke, Rolf Toft, Chris Rolfe og Viktor Ahlmann. Meeeeen lad os nu se.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2174
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Vores midterforsvar

Indlæg af Sauer » 14. feb 2012, 16:51

Og nu står den så 2-0 til AaB. Dalsgaard og Helenius har stået for kasserne.

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Vores midterforsvar

Indlæg af rAaBe » 14. feb 2012, 16:52

Øv at man skal have en facebook konto for at kunne få live opdateringer på kampen idag. Tak for opdateringerne her i tråden!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2174
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Vores midterforsvar

Indlæg af Sauer » 14. feb 2012, 16:56

rAaBe skrev:Øv at man skal have en facebook konto for at kunne få live opdateringer på kampen idag. Tak for opdateringerne her i tråden!
Man går ikke glip af meget. Jeg kom tilfældigvis forbi en opdatering tidligere, men der har kun været tre opdateringer på kampen i alt indtil videre - hvoraf de to har været ved de to mål.

Arh, okay. Fire opdateringer nu. Der er nu halvleg og det meddeles at Lucas erstatter Wichmann fra anden halvlegs start.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Vores midterforsvar

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. feb 2012, 18:51

AaB vandt 3-1. Pinlig dårlig opdatering fra AaB på facebook.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Vores midterforsvar

Indlæg af Walther » 14. feb 2012, 19:24

Køllen I Møllen skrev:AaB vandt 3-1. Pinlig dårlig opdatering fra AaB på facebook.
... som sædvanlig. Det var en fornøjelse at se livestream fra Start kampen. Det kunne AaB lære noget af.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

213
Allstar
Allstar
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 25. jul 2005, 14:50
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Vores midterforsvar

Indlæg af 213 » 17. feb 2012, 16:08

Vi er da heller ikke heldige!!

http://onside.dk/nyheder/superligaen/sk ... -forsvarer" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg elsker hele holdet og alle dets spillerer

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Vores midterforsvar

Indlæg af Funky » 17. feb 2012, 16:16

213 skrev:Vi er da heller ikke heldige!!

http://onside.dk/nyheder/superligaen/sk ... -forsvarer" onclick="window.open(this.href);return false;
Nej, det begynder at blive lidt grinagtigt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Vores midterforsvar

Indlæg af thomasjn » 18. feb 2012, 09:24

Puh man må håbe, at det ikke bliver alt for permanent med alle disse skader. Det begynder lidt for meget at ligne det uhyggelige forår i 2002/2003 sæsonen, hvor vi vel stortset havde alle vores defensive nøglespillere ude (Bård, Kleber, Bæum, Allan K. Diego Tur mfl.). Det var en forfærdelige omgang med Brian Priske som midterforsvar og Christian Christiansen på højre backen i mange kampe suppleret med en meget urutineret Martin P og den midtstopper som nu var klar. Hvis vi skulle få samme skadesmareridt i dette forår kan folk godt droppe at drømme om Europa.

Brugeravatar
Akarita
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 23. nov 2011, 12:27
Favoritspiller: Rasmus Würtz
Geografisk sted: Shanghai, China

Re: Vores midterforsvar

Indlæg af Akarita » 18. feb 2012, 11:15

Oh god, bad luck indeed.
Heard that Kent had tried to use Dalsgaard as a defender for one or two games? really?
Perhaps Wurtz can move his position closer to the penalty area..

Besvar