Registrering på udebaneture

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Funky » 7. mar 2012, 22:52

Yankee skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Yankee skrev:
Hvad er det for nogle problemer med AaB-fans på udebanetribuner (ikke udenfor, mind you!), man ønsker at løse?
Hvad er det helt konkret denne registrering skal bidrage med?

Vi har i AaB i årevis set eksempler på at episoder er blevet håndteret internt med dialog og selvjustits. Hvorfor er denne strategi ikke længere brugbar?
Det er da ikke en teoretisk debat, det er da relevant at man uden at kny afleverer personlige oplysninger i alle mulige sammenhæng, men ligeså snart det handler om fodbold, så er det åbenbart et kæmpe overgreb. Jeg har været til masser af kampe i udlandet, i forbindelse med dem alle har jeg måtte aflevere navn og addresse, og det har jeg da aldrig haft noget som helst problem med. Men klart nok, det ødelægger vel noget af festen, hvis man mener der skal fyres blus for at det kan være sjovt at gå til fodbold.
Istedet for at lægge ord i munden på mig og negligere indgrebet, så prøv evt at forhold dig til de spørgsmål, jeg stiller dig (og AaB). Det er jo ikke et argument for et indgreb at "det ikke er særlig slemt". Der må være en konkret argumentation for at registrere folk.
Argumentet er vel, at man vil have mulighed for at sætte navn og adresse på de, som skaber sig tosset.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Yankee » 7. mar 2012, 22:56

Funky skrev: Argumentet er vel, at man vil have mulighed for at sætte navn og adresse på de, som skaber sig tosset.
Men hvem har skabt sig tosset på AaB's udebaneafsnit rundt om i landet de sidste par år? Selvfølgelig er der et par episoder, men hvor mange af "synderne" i Hobro tror du man kunne knalde på at man havde deres navn og adresse stående et sted. Der er jo ikke noget krav om billed-ID eller noget.

Noget helt andet er så proportionaliteten og signalværdien. Er disse åregamle episoder virkelig værd at skabe en mulig konflikt med sine egne fans på?

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Indlæg: 543
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:32
Kontakt:

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Vase » 7. mar 2012, 22:58

Funky skrev:
Argumentet er vel, at man vil have mulighed for at sætte navn og adresse på de, som skaber sig tosset.
Hvis alle respekterer forslaget, så bliver det aldrig ændret.

En anden pointe: AaB har ikke problemer med at straffe uromagere. Der bliver uddelt karantæner. Derfor har AaB ikke noget problem - de straffer allerede.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Funky » 7. mar 2012, 23:09

Yankee skrev:
Funky skrev: Argumentet er vel, at man vil have mulighed for at sætte navn og adresse på de, som skaber sig tosset.
Men hvem har skabt sig tosset på AaB's udebaneafsnit rundt om i landet de sidste par år? Selvfølgelig er der et par episoder, men hvor mange af "synderne" i Hobro tror du man kunne knalde på at man havde deres navn og adresse stående et sted. Der er jo ikke noget krav om billed-ID eller noget.

Noget helt andet er så proportionaliteten og signalværdien. Er disse åregamle episoder virkelig værd at skabe en mulig konflikt med sine egne fans på?
Jeg synes for det første det er rigtig, rigtig glædeligt hvis AaB's fans er gjort af et markant bedre stof end dem fra FCK, OB, BIF, osv. - helt seriøst. HVORDAN klubberne konkret har tænkt sig at anvende registreringen skal jeg ikke kunne sige, men det kommer vi vel til at høre nærmere om. Tanken er måske, at man vil gøre det nemmere at holde kendte uro-elementer ude, og måske skabe lidt mere omtanke hos dem, som kan lide tanken om at gå til kamp i anonymitet, trække et tørklæde over munden, og så lege banditter og hårde ka'le.
Proportionalitet og signalværdi, tjaah...igen, hvis det her faktisk kan holde ballademagerne væk eller nede, bredt set over de 5 store klubber og de 5 byer hvor der er flest problemer, så synes jeg man som en af de "rene" grupper skulle sige "okay, det er da lidt træls og mere bøvlet end før, men gevinsten for os og alle andre, både indenfor og udenfor stadion, er prisen værd".
Claus Thomsen fra Divisionsforeningen er ret sikker på, at det ikke vil betyde, at ballademagerne flytter sig op på de almindelige tilskuerafsnit. Jeg synes da man skulle beslutte sig for bare at få navn og adresse på alle billetkøbere med det samme. Så lidt et indgreb/overgreb synes jeg faktisk det er.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Funky » 7. mar 2012, 23:15

Vase skrev:
Funky skrev:
Argumentet er vel, at man vil have mulighed for at sætte navn og adresse på de, som skaber sig tosset.
Hvis alle respekterer forslaget, så bliver det aldrig ændret. Massiv boykot af alle AaB-kampe er vejen frem. Når stemningen forringes på stadion koster det også flere fans, der kommer for at opleve stemningen og få en fed stadionoplevelse. Det eneste der virker er, at ramme AaB på pengepungen.

En anden pointe: AaB har ikke problemer med at straffe folk der tænder romerlys. Der bliver uddelt karantæner. Derfor har AaB ikke noget problem - de straffer allerede.
Hvorfor skal forslaget også ændres, hvis det faktisk kan virke? At du skal opgive navn og adresse forhindrer dig vel ikke i at lave fed - lovlig - stemning på stadion? Hvad er det lige du mister på den konto?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Gentleman Finn » 7. mar 2012, 23:19

Det er mere signalværdien fra AaB jeg er sur over. Man har ikke fingeren på pulsen og kommunikerer med fansne når man går med i det her, der er ikke og har ikke været problemer med vores fine og trofaste support på udebane.

Der er selvfølgelig et dilemma med Morten Bødskovs idé om at give politiet mulighed for at flytte kampe, som kan ligge bag opbakningen fra OB, Agf og AaB. Men det vil i den grad klæde AaB at kommunikere med ASC, så vi kan få nogle flere detaljer om beslutningen og idéen bag

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Kasper » 7. mar 2012, 23:20

Funky skrev:
Vase skrev:
Funky skrev:
Argumentet er vel, at man vil have mulighed for at sætte navn og adresse på de, som skaber sig tosset.
Hvis alle respekterer forslaget, så bliver det aldrig ændret. Massiv boykot af alle AaB-kampe er vejen frem. Når stemningen forringes på stadion koster det også flere fans, der kommer for at opleve stemningen og få en fed stadionoplevelse. Det eneste der virker er, at ramme AaB på pengepungen.

En anden pointe: AaB har ikke problemer med at straffe folk der tænder romerlys. Der bliver uddelt karantæner. Derfor har AaB ikke noget problem - de straffer allerede.
Hvorfor skal forslaget også ændres, hvis det faktisk kan virke? At du skal opgive navn og adresse forhindrer dig vel ikke i at lave fed - lovlig - stemning på stadion? Hvad er det lige du mister på den konto?
Det forhindrer heller ikke at der ikke sker ballade, det har fckaway allerede bevist, jeg vil endda tro at FCKs ballade er blevet markant værre siden indførelsen.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Funky » 7. mar 2012, 23:22

Kasper skrev:
Funky skrev:
Vase skrev:
Funky skrev:
Argumentet er vel, at man vil have mulighed for at sætte navn og adresse på de, som skaber sig tosset.
Hvis alle respekterer forslaget, så bliver det aldrig ændret. Massiv boykot af alle AaB-kampe er vejen frem. Når stemningen forringes på stadion koster det også flere fans, der kommer for at opleve stemningen og få en fed stadionoplevelse. Det eneste der virker er, at ramme AaB på pengepungen.

En anden pointe: AaB har ikke problemer med at straffe folk der tænder romerlys. Der bliver uddelt karantæner. Derfor har AaB ikke noget problem - de straffer allerede.
Hvorfor skal forslaget også ændres, hvis det faktisk kan virke? At du skal opgive navn og adresse forhindrer dig vel ikke i at lave fed - lovlig - stemning på stadion? Hvad er det lige du mister på den konto?
Det forhindrer heller ikke at der ikke sker ballade, det har fckaway allerede bevist, jeg vil endda tro at FCKs ballade er blevet markant værre siden indførelsen.
For at FCK AWAY skal fungere skal ordensmagtens naturligvis være i stand til at løse opgaven med at holde dem ude, som skal holdes ude. At de lokale pansere så var voldsomt under-normerede i søndags er jo ikke FCK AWAY-systemets skyld.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Indlæg: 543
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:32
Kontakt:

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Vase » 7. mar 2012, 23:24

Funky skrev:Hvorfor skal forslaget også ændres, hvis det faktisk kan virke? At du skal opgive navn og adresse forhindrer dig vel ikke i at lave fed - lovlig - stemning på stadion? Hvad er det lige du mister på den konto?
Jeg mister intet. Det er dog principielt forkert at registrere fans. Især når AaB ikke har et problem med at straffe uromagere.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Funky » 7. mar 2012, 23:24

Gentleman Finn skrev:Det er mere signalværdien fra AaB jeg er sur over. Man har ikke fingeren på pulsen og kommunikerer med fansne når man går med i det her, der er ikke og har ikke været problemer med vores fine og trofaste support på udebane.

Der er selvfølgelig et dilemma med Morten Bødskovs idé om at give politiet mulighed for at flytte kampe, som kan ligge bag opbakningen fra OB, Agf og AaB. Men det vil i den grad klæde AaB at kommunikere med ASC, så vi kan få nogle flere detaljer om beslutningen og idéen bag
Sådan lidt lissom på samme måde som ASC snakkede med AaB før man brugte debatten omkring søndagens kamp til at køre frem med ønsket om legaliseret pyro?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Kasper » 7. mar 2012, 23:28

Funky skrev: For at FCK AWAY skal fungere skal ordensmagtens naturligvis være i stand til at løse opgaven med at holde dem ude, som skal holdes ude. At de lokale pansere så var voldsomt under-normerede i søndags er jo ikke FCK AWAY-systemets skyld.
Det er selvfølgelig klart, men der har været ballade med københavnerne siden de stoppede deres boycut af awaykortet, så bare at hive søndagens eksempel frem er lidt tamt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 7. mar 2012, 23:31

Kasper skrev:
Funky skrev: For at FCK AWAY skal fungere skal ordensmagtens naturligvis være i stand til at løse opgaven med at holde dem ude, som skal holdes ude. At de lokale pansere så var voldsomt under-normerede i søndags er jo ikke FCK AWAY-systemets skyld.
Det er selvfølgelig klart, men der har været ballade med københavnerne siden de stoppede deres boycut af awaykortet, så bare at hive søndagens eksempel frem er lidt tamt.
Der var ballade med københavnerne længe før at FCKAWAY blev indført, så at give det bare lidt af skylden er virkelig lamt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Funky » 7. mar 2012, 23:32

Vase skrev:
Funky skrev:Hvorfor skal forslaget også ændres, hvis det faktisk kan virke? At du skal opgive navn og adresse forhindrer dig vel ikke i at lave fed - lovlig - stemning på stadion? Hvad er det lige du mister på den konto?
Jeg mister intet. Det er dog principielt forkert at registrere fans. Især når AaB ikke har et problem med at straffe uromagere.
Teknisk set er det vel ikke fans generelt set, men dagens stadiongængere, man registerer - og jeg foreslår da gerne, at samtlige stadiongængere registreres med navn og adresse. Come on: Man deltager i en begivenhed hvor erfaringen viser, at ballademagere synes det er sjovt at dukke op og skabe sig - helst i al anonymitet. At forsøge at tage anonymiteten fra dem er da et oplagt skridt. Og dér giver vi så allesammen lidt for at give klubben (klubberne, faktisk) en mulighed for at løse et problem.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Indlæg: 543
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:32
Kontakt:

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Vase » 7. mar 2012, 23:42

Funky skrev:Teknisk set er det vel ikke fans generelt set, men dagens stadiongængere, man registerer - og jeg foreslår da gerne, at samtlige stadiongængere registreres med navn og adresse. Come on: Man deltager i en begivenhed hvor erfaringen viser, at ballademagere synes det er sjovt at dukke op og skabe sig - helst i al anonymitet. At forsøge at tage anonymiteten fra dem er da et oplagt skridt. Og dér giver vi så allesammen lidt for at give klubben (klubberne, faktisk) en mulighed for at løse et problem.
Hvis klubberne ikke kan pege uromagere ud nu, så kan de det heller ikke ved at benytte registrering - FCK's system er oplagt eksempel. Det virker ikke. Det handler om at vagterne ikke tør smide uromagere ud når Brøndby og FCK spiller. De eneste to klubber der har et reelt problem.

Folk der får karantæne i Aalborg bliver registreret. De skyldige bliver straffet. Der er ikke noget problem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Funky » 7. mar 2012, 23:47

Vase skrev:
Funky skrev:Teknisk set er det vel ikke fans generelt set, men dagens stadiongængere, man registerer - og jeg foreslår da gerne, at samtlige stadiongængere registreres med navn og adresse. Come on: Man deltager i en begivenhed hvor erfaringen viser, at ballademagere synes det er sjovt at dukke op og skabe sig - helst i al anonymitet. At forsøge at tage anonymiteten fra dem er da et oplagt skridt. Og dér giver vi så allesammen lidt for at give klubben (klubberne, faktisk) en mulighed for at løse et problem.
Hvis klubberne ikke kan pege uromagere ud nu, så kan de det heller ikke ved at benytte registrering - FCK's system er oplagt eksempel. Det virker ikke. Det handler om at vagterne ikke tør smide uromagere ud når Brøndby og FCK spiller. De eneste to klubber der har et reelt problem.

Folk der får karantæne i Aalborg bliver registreret. De skyldige bliver straffet. Der er ikke noget problem.
FCK's system virkede ikke i Aalborg, fordi politiet var voldsomt underbemandede, så tosserne kunne smadre maskinerne og tiltvinge sig adgang. Det har ikke noget med systemet at gøre, det er polisen som må sidde tilbage med røde ører.

Hvis FCK og BIF er de to eneste klubber, der har et problem, så kan det da undre at ikke bare AaB, men også OB og AGF er blevet "narret" med. Måske det handler om, at de 5 klubber ved deres solidariske deltagelse kan sikre, at de værste grupperinger bliver holdt ude i alle 5 byer - uanset om det er grupperinger fra 1, 2 eller 5 klubber.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Dot Bot » 7. mar 2012, 23:49

Funky skrev:
Vase skrev:
Funky skrev:Teknisk set er det vel ikke fans generelt set, men dagens stadiongængere, man registerer - og jeg foreslår da gerne, at samtlige stadiongængere registreres med navn og adresse. Come on: Man deltager i en begivenhed hvor erfaringen viser, at ballademagere synes det er sjovt at dukke op og skabe sig - helst i al anonymitet. At forsøge at tage anonymiteten fra dem er da et oplagt skridt. Og dér giver vi så allesammen lidt for at give klubben (klubberne, faktisk) en mulighed for at løse et problem.
Hvis klubberne ikke kan pege uromagere ud nu, så kan de det heller ikke ved at benytte registrering - FCK's system er oplagt eksempel. Det virker ikke. Det handler om at vagterne ikke tør smide uromagere ud når Brøndby og FCK spiller. De eneste to klubber der har et reelt problem.

Folk der får karantæne i Aalborg bliver registreret. De skyldige bliver straffet. Der er ikke noget problem.
FCK's system virkede ikke i Aalborg, fordi politiet var voldsomt underbemandede, så tosserne kunne smadre maskinerne og tiltvinge sig adgang. Det har ikke noget med systemet at gøre, det er polisen som må sidde tilbage med røde ører.

Hvis FCK og BIF er de to eneste klubber, der har et problem, så kan det da undre at ikke bare AaB, men også OB og AGF er blevet "narret" med. Måske det handler om, at de 5 klubber ved deres solidariske deltagelse kan sikre, at de værste grupperinger bliver holdt ude i alle 5 byer - uanset om det er grupperinger fra 1, 2 eller 5 klubber.
Så for at grupperinger fra FCK skal holdes væk fra Aalborg Stadion, så skal AaB fans registreres?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Funky » 7. mar 2012, 23:58

Dot Bot skrev: Så for at grupperinger fra FCK skal holdes væk fra Aalborg Stadion, så skal AaB fans registreres?
Skal jeg tro hvad jeg læser her på forummet, så er der jo absolut ingen problemer med AaB-fans til udekampe overhovedet, så ja, det må da være den glædelige konklusion: At AaB-fans (sammen med fans fra OB og AGF) betaler en aldeles overkommelig pris det hedder "oplys navn og adresse hvis du vil ind på den tildelte udebane-tribune" for at klubberne får et redskab til at holde de folk ude, som skabte ravage i Aalborg i søndags og har fået justitsmisnisteren til at interessere sig for, hvad klubberne nu foretager sig.
Udover at det bliver lidt mere bøvlet at komme ind på udebaneafsnittet vil AaB-fans altså intet føle til dette tiltag - fordi der som sagt ikke er nogen problemer med AaB-fans overhovedet til udebanekampe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Indlæg: 543
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:32
Kontakt:

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Vase » 8. mar 2012, 00:07

Funky skrev:Skal jeg tro hvad jeg læser her på forummet, så er der jo absolut ingen problemer med AaB-fans til udekampe overhovedet, så ja, det må da være den glædelige konklusion: At AaB-fans (sammen med fans fra OB og AGF) betaler en aldeles overkommelig pris det hedder "oplys navn og adresse hvis du vil ind på den tildelte udebane-tribune" for at klubberne får et redskab til at holde de folk ude, som skabte ravage i Aalborg i søndags og har fået justitsmisnisteren til at interessere sig for, hvad klubberne nu foretager sig.
Udover at det bliver lidt mere bøvlet at komme ind på udebaneafsnittet vil AaB-fans altså intet føle til dette tiltag - fordi der som sagt ikke er nogen problemer med AaB-fans overhovedet til udebanekampe.
Vase skrev:Folk der får karantæne i Aalborg bliver registreret. De skyldige bliver straffet. Der er ikke noget problem.
Med Aalborg mente jeg AaB-fans.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Funky » 8. mar 2012, 00:15

Vase skrev: Med Aalborg mente jeg AaB-fans.
Pointen er vel den samme - at man som AaB-fan kan tage det heeelt roligt. Det kommer sgu nok ikke engang til at koste dig penge.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Waco
Drenge
Drenge
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10. okt 2007, 17:45

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Waco » 8. mar 2012, 00:23

Jeg finder det særdeles betænkeligt, at AaB vælger at indføre en løsning som klubbens egen sikkerhedschef Paul Andersen, både sidste år efter en Brøndby-kamp og åbenbart også for nylig, har ment var at skyde gråspurve med kanoner. En løsning der IKKE var behov for i Aalborg.

Det er jo ikke kun et spørgsmål om at oplyse navn og adresse, men også om tilgængelighed. Fanklubberne kan risikere at miste store indtægter, og derfor forventer jeg også at fanklubberne i deres fælles udmelding i morgen tager afstand fra den løsning der er vedtaget. Man har brugt 3 dage på at komme op med en løsning som i forvejen ikke virker, og nu vil man så tvinge den ned over hovedet på fans af AGF, OB og AaB, med hvem der ikke har været nævneværdige problemer i lang tid.

AaB behøver ikke navn eller ID for at holde karantæneramte ude, eller for at give karantæne. 2 kontrollører er med til hver kamp, og kender alle, og det "samarbejde" fungerer efter hensigten. Det ved sikkerhedschefen og det ved Lynge.

Urolighederne med FCK i weekenden, havde intet at gøre med at politiet var voldsomt underbemandede. Ligesom alle andre er de afhængige af flere ressourcer, og det kæmper de til stadighed en kamp for at få tilført. Aalborg Politi valgte en forkert (og dum) taktik.
At vandre planløst rundt i flere timer med en kæmpe gruppe som man ganske få måneder før har haft problemer med at tøjle i midtbyen, er intet mindre end dumt. Man burde have sikret at de i et eller andet omfang kunne placeres et sted.
I stedet vender de aggressionerne mod politiet da de når stadion - ingen overraskelse.

Jeg kunne godt tænke mig at man gjorde hele debatten omkring disse ting en smule evidens-baseret. Man vælger en løsning som ingen aner hvorvidt virker, men der er tydelige tegn på det modsatte - at den ikke virker.

Medierne skal sælge aviser, politikerne skal sende signaler, politiet kæmper for flere ressourcer. Ingen af dem har et incitament til at se en smule nøgternt på det hele, og inddrage de ting man VED virker.
Man nægtede at udrulle Østjyllands Politis fan- og dialogstrategi nationalt i fuld udstrækning... Til trods for at man meget sjældent har haft problemer i deres politikreds efter den blev indført. Heller ikke når FCK og Brøndby har været på besøg.

Brug Jonas Havelund og Kristian Rasmussen konstruktivt. De har snakket med et hav af fans, forsket på området, fulgt politi i ind- og udland under en lang række fodboldkampe og har løbende kontakt med europæiske kolleger der forsker i det samme. Det her virker ikke, og nu får klubberne at mærke hvad det betyder.

De officielle fanklubber siger forhåbentlig fra i morgen, og først i næste uge må man forvente en udmelding fra den gruppe af aktive fans der udgør hovedparten af de engagerede fans i de 5 klubber. Der er ingen tvivl om at det her har potentiale til at blive en tikkende bombe under den medlevende, engagerede og farverige fankultur som en lang række af klubberne ynder at bruge i deres reklamer, og som i høj grad er en del af det produkt som klubberne tjener deres penge på.

Besvar