AaB - Lyngby kamptråd

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af jonas386 » 10. mar 2012, 13:28

Jeg ser også helst Curth inde. Den simple grund er at vi må forvente at skulle styre kampen, og her er Curth bedre som boldholder/spilfordeler end Dalsgaard er. Dalsgaard havde potentialet til at gøre ondt på FCK da de står højere defensivt end Lyngby nå forventes at gøre.

Jeg håber selv på denne opstilling.



Lucas og Dalsgaard vil begge kunne gøre rigtigt ondt på Lyngbys backs. Dalsgaard grundet hans hurtighed og Lucas grundet hans evne til at sætte en mand af. Due bliver sikkert valgt frem for Lucas, men det vil jeg mene er lidt af en brøler da Due ikke har hurtigheden til at sætte en mand af, og han er heller ikke dygtig nok mand-mod-mand til at det for alvor gør ondt. Due er lidt for "stationær" (eller hvad man skal kalde det) som kant, og det mener jeg ikke det er det der er brug for mod Lyngby... Mod andre modstandere kan det selvfølgelig være fint nok.

På midten håber jeg at se Wichmann da han virker til at være bedre til at sætte sine medspillere i scene end både Würtz og Augo er. Augo spillede en glimrende kamp mod FCK i sidste weekend, men han er her ofret på taktikkens alter og jeg ser Würtz' egenskaber som værende bedre givet til denne kamp.

Desværre tror jeg Kent tager den sikre og småkedelige opstilling og kører på følgende måde:



Jeg mener bare midtbanen bliver for defensiv i en sådan konstellation, og der mangler virkelig noget der kan overraske.


EDIT: PK og Ahlmann skal selvfølgelig byttes om.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:19

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af iloveaab4ever » 10. mar 2012, 14:16

jonas386 skrev:Jeg ser også helst Curth inde. Den simple grund er at vi må forvente at skulle styre kampen, og her er Curth bedre som boldholder/spilfordeler end Dalsgaard er. Dalsgaard havde potentialet til at gøre ondt på FCK da de står højere defensivt end Lyngby nå forventes at gøre.

Jeg håber selv på denne opstilling.



Lucas og Dalsgaard vil begge kunne gøre rigtigt ondt på Lyngbys backs. Dalsgaard grundet hans hurtighed og Lucas grundet hans evne til at sætte en mand af. Due bliver sikkert valgt frem for Lucas, men det vil jeg mene er lidt af en brøler da Due ikke har hurtigheden til at sætte en mand af, og han er heller ikke dygtig nok mand-mod-mand til at det for alvor gør ondt. Due er lidt for "stationær" (eller hvad man skal kalde det) som kant, og det mener jeg ikke det er det der er brug for mod Lyngby... Mod andre modstandere kan det selvfølgelig være fint nok.

På midten håber jeg at se Wichmann da han virker til at være bedre til at sætte sine medspillere i scene end både Würtz og Augo er. Augo spillede en glimrende kamp mod FCK i sidste weekend, men han er her ofret på taktikkens alter og jeg ser Würtz' egenskaber som værende bedre givet til denne kamp.

Desværre tror jeg Kent tager den sikre og småkedelige opstilling og kører på følgende måde:



Jeg mener bare midtbanen bliver for defensiv i en sådan konstellation, og der mangler virkelig noget der kan overraske.


EDIT: PK og Ahlmann skal selvfølgelig byttes om.
Jeg er ret sikker på Wichmann ikke kommer til at starte inde når både Augo og Würtz er klar til at spille. Jeg synes dog Augo gjorde det rigtig godt mod FCK, hvor han var den lidt mere offensive af ham og Würtz. En anden fordel er jo også at Augo har noet mere fysik end Wichmann og det tror jeg bliver rigtig vigtigt i morgen. Dalsgaard tror jeg heller ikke vi skal regne med starter inde. Lyngby vil nok stå langt tilbage og der kan vi ikke få ret meget gavn af hans hurgtighed. Derfor er jeg ret sikker på at Lucas starter inde. Eller måske Kayke som joker. Jeg kan dog godt følge dig i at Curth skal starte inde, men jeg tror Kayke og hans evner med en bold vil splitte Lyngby af. Der er Curth desværre noget mere forudsigelig i sit spil.

Jeg er overbevist om at vi kommer til at starte sådan:
På forhånd undskyld for det pinlige brugernavn, der blev oprettet i en alder af 11.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af le Cid » 10. mar 2012, 16:20

Skal vi ikke bare slå fast een gang for alle, at anføreren naturligvis starter inde, med mindre han er skadet...?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af Funky » 10. mar 2012, 16:39

le Cid skrev:Skal vi ikke bare slå fast een gang for alle, at anføreren naturligvis starter inde, med mindre han er skadet...?
Det ville nok se noget mærkeligt ud, hvis det ikke var tilfældet da.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af jonas386 » 10. mar 2012, 17:16

Selvfølgelig starter Augo inde, det er jeg slet ikke i tvivl om. Det var også bare hvad JEG mente ville være den bedste opstilling imod Lyngby. Mere var der sådan set ikke i det.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af Shrug » 11. mar 2012, 11:33

A_Strandfelt skrev:
Shrug skrev:
A_Strandfelt skrev:Jeg vil gerne have Curth i stedet for Dalsgaard. Tror ikke på, at Dalsgaard får gang i målscoringen og jeg synes, at Curth gjorde et rigtig fint indhop mod FCK.
Du synes måske at Curth har vist sig som en måltyv siden AaB valgte at forlænge med ham :D Tænk, hvis man gav andre angribere bare halv så lang snor som Curth har fået.
Nej, men mener at når vi har to målløse angribere i Dalsgaard og Curth, så synes jeg, at Curth har leveret den bedste præstation. ;)
Altså i den seneste kamp? Er det altid det man skal vurdere efter? Han lagde flot af til Helenius, da AaB scorer, det er vi helt enige om, men hans præstationer i træningskampene har vel ikke ligefrem været opløftende?

Altså jeg håber dog min kritik bliver gjort til skamme i dag :)

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af Kenneth K » 11. mar 2012, 12:08

Har den lokale avis afluret en startopstilling?

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af jydenfranord » 11. mar 2012, 12:24

Kampen i dag ser jeg som en af de vigtigste i foråret, der er 12 point mellem os og Lyngby, så umiddelbart burde de ikke være en trussel mod os, med hensyn til nedrykning. Men de har hentet flere gode spillere i vinter pausen, startede foråret med at vinde over FCM på udebane. Dels vil vi kunne sætte dem bedre af med en sejr, men det vil også være med til at kunne give dem "et knæk" mentalt.

Vi har desværre tidligere set hvordan AaB er helt klar til de største kampe, som mod FCK, men efterfølgende i kampe mod mindre modstandere, som Lyngby, falde helt fra hinanden.

Med en sejr vil vi holde os til i toppen og forsat hænge på i kampen om deltagelse i europa.

Kort sagt, ser jeg dette som en 6 point kamp, hvor spillerne skal være 100% klar fra start og kæmpe for hver en bold

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af Shrug » 11. mar 2012, 12:26

Kenneth K skrev:Har den lokale avis afluret en startopstilling?
Nordjyske mener han holder fast i Helenius og Dalsgaard.

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af Shrug » 11. mar 2012, 12:26

Kenneth K skrev:Har den lokale avis afluret en startopstilling?
Nordjyske mener han holder fast i Helenius og Dalsgaard.

LordMessi
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 29. jan 2011, 17:17
Geografisk sted: Ørsø, Nordjylland

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af LordMessi » 11. mar 2012, 13:22

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... b-lyngby-0" onclick="window.open(this.href);return false;

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af Shrug » 11. mar 2012, 13:24

Fedt AaB starter med Lucas. Forhåbentligt kan han slå nogle gode bolde til frontløberne :)

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af AllanPedersen » 11. mar 2012, 13:47

AllanPedersen skrev:



efter rolfe og bøgelund er dømt ud tror jeg den der er realistisk
og så med wichmann og kayke indskiftet for at holde dem glade...

jeg kan ikke se kampen men ramte da 100% rigtigt med opstillingen ;) .. lad mig vide om kayke og wichmann bliver skiftet ind som jeg også gættede på
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 835
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af Dr.Jones » 11. mar 2012, 14:04

Har Lyngby lukket deres udebane-afsnit? ;)

Brugeravatar
derby13
2. div
2. div
Indlæg: 145
Tilmeldt: 7. jul 2005, 11:31
Geografisk sted: nordjylland

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af derby13 » 11. mar 2012, 14:08

Sådan 1-0 Due

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af Mr. Larsen » 11. mar 2012, 14:20

øjjj dalle tæt på
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af Funky » 11. mar 2012, 14:25

Mr. Larsen skrev:øjjj dalle tæt på
Hvis det er frispilningen fra Helenius, så ja, den skulle han altså have placeret inden for rammen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af Mr. Larsen » 11. mar 2012, 14:25

fine takter fra Lucas Andersen, fuck han har vist haft godt af den tur med liga landsholdet, fin fart og teknik snyder Lyngby spillerne flere gange :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af Mr. Larsen » 11. mar 2012, 14:26

Funky skrev:
Mr. Larsen skrev:øjjj dalle tæt på
Hvis det er frispilningen fra Helenius, så ja, den skulle han altså have placeret inden for rammen.

Tror det kommer, synes dalle bliver stærkere og stærkere i spillet og samarbejdet med Helenius, nu mangler han bare at blive lidt skarpere.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af Pollack2 » 11. mar 2012, 14:31

Mr. Larsen skrev:
Funky skrev:
Mr. Larsen skrev:øjjj dalle tæt på
Hvis det er frispilningen fra Helenius, så ja, den skulle han altså have placeret inden for rammen.

Tror det kommer, synes dalle bliver stærkere og stærkere i spillet og samarbejdet med Helenius, nu mangler han bare at blive lidt skarpere.
Håber snart de hakker en mere ind - ellers kunne det godt ligne en kamp hvor vi gir et mål væk og smider point.

Besvar