Wichmann

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Minigold
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 21. jul 2009, 10:15

Wichmann

Indlæg af Minigold » 24. mar 2012, 11:52

Var der andre end mig der bemærkede Wichmann`s udtalelser efter Køge-kampen? Ingen tvivil om at han spillede en dårlig kamp,
det indrømmede han også. Derefter sagde han, at selvom han havde scoret to mål og lagt op til to, ville han alligevel starte på
bænken i næste kamp!! Det lyder som en mand. der er lidt træt af at være i AaB. Det hænger vel sammen, at han blev bænket i starten af
sæsonen, på trods han havde spillet fremragende de 6-7 kampe han spillede, da Augo var skadet. Og han føler vel, at han aldrig vil få en startplads,
så længe Augo/Wurth er i klubben.Uanset hvordan han spiller. Nå, det var bare lige en detalje, som jeg synes var lidt interessant.

Brugeravatar
John
2. div
2. div
Indlæg: 144
Tilmeldt: 29. okt 2008, 10:42

Re: Wichmann

Indlæg af John » 24. mar 2012, 12:07

Altså hvis han lavede 2 mål og 2 assist i sidste kamp, i stedet for at være banens måske ringeste (og det siger ikke så lidt i den kamp) så er chancen for genvalg jo nok større. Det handler om at tage chancen når man får den, og det gjorde han ikke sidste gang. Det var for mig helt tydeligt at selvom Augo har sine store mangler på den midtbane, så manglede vi ham, og det var ikke den rigtige løsning der var inde.

Lige nu kan jeg simpelthen ikke se hvor han skulle kunne bruges på holdet, andet end som reserve.
o.O

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Wichmann

Indlæg af jonas386 » 24. mar 2012, 12:07

Lagde også mærke til det. Og problemet er at han har ret. Kent spiller altid med Würtz og Augo hvis det kan lade sig gøre... Det kan være fint nok i de kampe hvor vi ikke er favoritter og hvor vi må forvente at modstanderen vil dominere kampen (mod hold som FCM, FCN, FCK og OB/Brøndby når de finder niveau igen). I de øvrige kampe vil jeg faktisk mene at en Augo/Wichmann konstallation på midten er at foretrække... Nuvel, han spillede ikke godt imod Køge, men det var der jo ingen der gjorde. Så derfor ville jeg gerne se ham inde igen i dag sammen med Augo, det var også den midtbane vi kørte med i starten hvor det gik så godt.

Men det sker nok ikke...
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Wichmann

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 24. mar 2012, 12:15

Wichmann får vel ikke en bedre chance for at vise noget, end en hel kamp mod Køge? Hvis han griber de chancer han får, bliver det svært for Kent at foretrække ham, det siger sig selv. Der skal nu nok komme flere muligheder når skader og karantæner igen gør ham til det naturlige førstevalg.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wichmann

Indlæg af Gentleman Finn » 24. mar 2012, 13:02

Man skal ikke ligge så meget i det, Wichmann er den første der er skuffet over deb manglende præstation fra hans side, og det viste sig på en træls måde lige efter kampen. Man tilkæmper sig retten til at kunne stille spørgsmålstegn ved trænerens beslutning, og efter en horibel indsats er det ikke tidspunktet. Han har et godt overblik og pasningsspil, og kan han fokusere på at få tanke og handling op på et højere niveau kan vi sagtens se bort fra hans mindre gode presspil. Men han har også et højere niveau end det vi så i mandags.

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Wichmann

Indlæg af degn » 24. mar 2012, 14:14

Det er lige nøjagtig kommentarer som denne fra en snotforkælet spiller der gør at han bør få træsplinter i røven resten af hans AaB tid.

Ja han er talentfuld, men attitude og vilje har han sgu ingen af. Når han for en gang skyld får chancen som med køge, skal han ind og give max gas, 150% arbejdsindsats. Men hvad gør manden, han går ind og yder 30 % og ligner en der ikke gider. Bagefter kommer han så, med en overlegen kommentar at han alligevel ikke får chancen.... det er nok netop der problemet er. du får sgu ikke chancen med den indstilling. MAND DIG OP KNÆGT

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Wichmann

Indlæg af Danni » 24. mar 2012, 15:11

Wichmann's kommentar er jo som sådan rigtig nok og jeg er enig i trænerens beslutning der. Würtz og Augo er stærkere kort i øjeblikket. Det Wichmann skal hænge sin hat på, er at han nu er tredje mand til positionen. Det skal han være taknemmelig for. På tidspunkter kommer der jo skader og karantæner og han skal ind og suge erfaring til sig. Han har den fordel, at han er 8 og 10 år yngre end de to andre og har sin egen og AaB's fremtid foran sig. Han skal gøre alt for at forberede sig bedst muligt til dette. Derfor er alle hans spilleminutter vigtige for ham selv og AaB, uanset om han spiller næste gang eller ej. Har manden for mange udfald, kan man jo nok finde en ny "3. og fremtidens mand", som senere kan blive markant for AaB. Han bør vise han er AaB-mand (hvilket jeg også tror, at han gør og er!) og glæde sig over, at han kan blive en stor spiller for AaB.
Længe leve arbejderklassen!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wichmann

Indlæg af Martino » 25. mar 2012, 22:07

Wichmann skal starte sammen med Augo. Wurtz - Augo konstellationen skaber bare for lidt.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Wichmann

Indlæg af alithebeast » 25. mar 2012, 23:24

Martino skrev:Wichmann skal starte sammen med Augo. Wurtz - Augo konstellationen skaber bare for lidt.
Så kan vi sgu lige så godt stille op med kun 10 spillere. Wichmanns største bedrift i Køge var vel, hvis han ved et uheld var lige ved at rende i vejen for en fra Køge.
Hader København!

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Wichmann

Indlæg af JFL » 26. mar 2012, 00:12

Wichmann er den (måske) eneste spiller, der rent faktisk var bedre under Pehrsson, end efter Pehrsson. Jeg har mistet min tiltro til, at han bliver til noget i AaB. For mig at se er han ved at udvikle sig mere og mere til en spiller ala DC, som i den sidste ende bare ikke havde niveauet til AaB. Det er selvfølgelig svært at tale om at have niveau til AaB lige i disse post HB Køge og SønderjyskE dage, da niveauet nærmest har været ikke-eksisterende. Men alligevel virker det ikke til, at han har forbedret sig ret meget i forhold til dengang han først begyndte at komme på hold. Der har i mine øjne ikke rigtig været en udvikling. Nok er han i princippet en bedre boldspiller end Augo og Würtz, men jeg synes faktisk ikke, at vi er farligere, eller skaber flere chancer med Wichmann på banen, end når vi Augo er ved siden af Würtz. Jeg vil hellere erstatte Augo med Risgaard, som var langt mere målfarlig. Risgaard er det, som jeg gerne vil have Augo til at være, og det, som jeg aldrig tror Wichmann bliver til - en målfarlig, men fysisk stærk midtbanespiller. Den fysik skaber plads til mindre fysiske typer som Lucas, Rolfe og Due på kanterne.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wichmann

Indlæg af Flower » 26. mar 2012, 08:10

JFL skrev:Wichmann er den (måske) eneste spiller, der rent faktisk var bedre under Pehrsson, end efter Pehrsson. Jeg har mistet min tiltro til, at han bliver til noget i AaB. For mig at se er han ved at udvikle sig mere og mere til en spiller ala DC, som i den sidste ende bare ikke havde niveauet til AaB. Det er selvfølgelig svært at tale om at have niveau til AaB lige i disse post HB Køge og SønderjyskE dage, da niveauet nærmest har været ikke-eksisterende. Men alligevel virker det ikke til, at han har forbedret sig ret meget i forhold til dengang han først begyndte at komme på hold. Der har i mine øjne ikke rigtig været en udvikling. Nok er han i princippet en bedre boldspiller end Augo og Würtz, men jeg synes faktisk ikke, at vi er farligere, eller skaber flere chancer med Wichmann på banen, end når vi Augo er ved siden af Würtz. Jeg vil hellere erstatte Augo med Risgaard, som var langt mere målfarlig. Risgaard er det, som jeg gerne vil have Augo til at være, og det, som jeg aldrig tror Wichmann bliver til - en målfarlig, men fysisk stærk midtbanespiller. Den fysik skaber plads til mindre fysiske typer som Lucas, Rolfe og Due på kanterne.
apropos Rissgard, hvad render han og laver nu? Nogen der ved det?
- Winning doesn't really matter as long as you win.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Wichmann

Indlæg af PeterS » 26. mar 2012, 08:13

Flower skrev:
JFL skrev:Wichmann er den (måske) eneste spiller, der rent faktisk var bedre under Pehrsson, end efter Pehrsson. Jeg har mistet min tiltro til, at han bliver til noget i AaB. For mig at se er han ved at udvikle sig mere og mere til en spiller ala DC, som i den sidste ende bare ikke havde niveauet til AaB. Det er selvfølgelig svært at tale om at have niveau til AaB lige i disse post HB Køge og SønderjyskE dage, da niveauet nærmest har været ikke-eksisterende. Men alligevel virker det ikke til, at han har forbedret sig ret meget i forhold til dengang han først begyndte at komme på hold. Der har i mine øjne ikke rigtig været en udvikling. Nok er han i princippet en bedre boldspiller end Augo og Würtz, men jeg synes faktisk ikke, at vi er farligere, eller skaber flere chancer med Wichmann på banen, end når vi Augo er ved siden af Würtz. Jeg vil hellere erstatte Augo med Risgaard, som var langt mere målfarlig. Risgaard er det, som jeg gerne vil have Augo til at være, og det, som jeg aldrig tror Wichmann bliver til - en målfarlig, men fysisk stærk midtbanespiller. Den fysik skaber plads til mindre fysiske typer som Lucas, Rolfe og Due på kanterne.
apropos Rissgard, hvad render han og laver nu? Nogen der ved det?
Han spiller i Silkeborg

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wichmann

Indlæg af Flower » 26. mar 2012, 10:28

PeterS skrev:
Flower skrev:
JFL skrev:Wichmann er den (måske) eneste spiller, der rent faktisk var bedre under Pehrsson, end efter Pehrsson. Jeg har mistet min tiltro til, at han bliver til noget i AaB. For mig at se er han ved at udvikle sig mere og mere til en spiller ala DC, som i den sidste ende bare ikke havde niveauet til AaB. Det er selvfølgelig svært at tale om at have niveau til AaB lige i disse post HB Køge og SønderjyskE dage, da niveauet nærmest har været ikke-eksisterende. Men alligevel virker det ikke til, at han har forbedret sig ret meget i forhold til dengang han først begyndte at komme på hold. Der har i mine øjne ikke rigtig været en udvikling. Nok er han i princippet en bedre boldspiller end Augo og Würtz, men jeg synes faktisk ikke, at vi er farligere, eller skaber flere chancer med Wichmann på banen, end når vi Augo er ved siden af Würtz. Jeg vil hellere erstatte Augo med Risgaard, som var langt mere målfarlig. Risgaard er det, som jeg gerne vil have Augo til at være, og det, som jeg aldrig tror Wichmann bliver til - en målfarlig, men fysisk stærk midtbanespiller. Den fysik skaber plads til mindre fysiske typer som Lucas, Rolfe og Due på kanterne.
apropos Rissgard, hvad render han og laver nu? Nogen der ved det?
Han spiller i Silkeborg
Doh.. Ja det vidste jeg da egentlig godt. :) tak!
- Winning doesn't really matter as long as you win.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Wichmann

Indlæg af jonas386 » 26. mar 2012, 10:38

Og han spiller endda godt. Han scorede faktisk mod SønderjyskE i sidste uge.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wichmann

Indlæg af Flower » 26. mar 2012, 10:59

jonas386 skrev:Og han spiller endda godt. Han scorede faktisk mod SønderjyskE i sidste uge.
Ja på straffespark.. Jeg ved ikke om han er fast starter, men jeg mener da han scorede betydeligt flere mål for AaB.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Wichmann

Indlæg af jonas386 » 26. mar 2012, 11:26

Flower skrev:
jonas386 skrev:Og han spiller endda godt. Han scorede faktisk mod SønderjyskE i sidste uge.
Ja på straffespark.. Jeg ved ikke om han er fast starter, men jeg mener da han scorede betydeligt flere mål for AaB.
Arh okay, så ikke kampen, så bare han scorede, men han har gjort det fint i de andre kampe :-)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar