Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af jensemand57 » 3. apr 2012, 16:54

Uha. Det bliver sgu en alternativ opstilling vi får at se i morgen. Dette kan godt betyde noget positivt, men desværre også noget negativt for spillet. Jeg er desværre også bange for, at det er ensbetydende med at Kent Nielsen ikke ændre noget i det offensive, at vi derfor igen får Helenius i front. Jeg håber dog, at han alligevel ændre opstilling i angrebet. Helenius på bænken og ind med Rolf Toft for simpelthen at prøve noget nyt.

Håber selvfølgelig på en sejr.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af Gentleman Finn » 3. apr 2012, 18:18

Ville nok vælge at smide Pølsen og Augo ind centralt og vores 2 debutanter i midterforsvaret. Det ville hjælpe dem mest. Det giver ikke særligt meget mere at smide Augo ind i centerforsvaret, vi får mere nytte af ham inde centralt så vi kan få pakket os lidt og leve på de omstillinger fcm normalt giver. Tror det ville give os størst mulighed for sejren lige umiddelbart

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. apr 2012, 18:31

Gentleman Finn skrev:Ville nok vælge at smide Pølsen og Augo ind centralt og vores 2 debutanter i midterforsvaret. Det ville hjælpe dem mest. Det giver ikke særligt meget mere at smide Augo ind i centerforsvaret, vi får mere nytte af ham inde centralt så vi kan få pakket os lidt og leve på de omstillinger fcm normalt giver. Tror det ville give os størst mulighed for sejren lige umiddelbart
Enig, jeg ville helt afgjort også foretrække at vi kunne beskytte et potentielt usikkert forsvar mest muligt, ved at have både Augo og Würtz på den centrale midtbane. Desuden har Gotfredsen og Pol jo spillet en del reserveholdskampe sammen, og må formodes at kende hinanden udmærket.

Lige netop mod FCM mener jeg nu også at vi simpelthen er nødt til at have så meget defensivt power som muligt ind på den centrale midtbane, ellers kan jeg godt frygte vi kunne blive kørt lidt over på midten af banen.

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af rAaBe » 3. apr 2012, 18:39

Jesper Schmidt skrev:
Gentleman Finn skrev:Ville nok vælge at smide Pølsen og Augo ind centralt og vores 2 debutanter i midterforsvaret. Det ville hjælpe dem mest. Det giver ikke særligt meget mere at smide Augo ind i centerforsvaret, vi får mere nytte af ham inde centralt så vi kan få pakket os lidt og leve på de omstillinger fcm normalt giver. Tror det ville give os størst mulighed for sejren lige umiddelbart
Enig, jeg ville helt afgjort også foretrække at vi kunne beskytte et potentielt usikkert forsvar mest muligt, ved at have både Augo og Würtz på den centrale midtbane. Desuden har Gotfredsen og Pol jo spillet en del reserveholdskampe sammen, og må formodes at kende hinanden udmærket.

Lige netop mod FCM mener jeg nu også at vi simpelthen er nødt til at have så meget defensivt power som muligt ind på den centrale midtbane, ellers kan jeg godt frygte vi kunne blive kørt lidt over på midten af banen.

Interessante betragtninger som jeg ikke selv havde overvejet - også for at få et indblik i en potentiel fremtidig konstellation kunne det være rart at få set de to debutanter an sammen i midterforsvaret. Det er dog muligt at værdien af at have en i centerforsvaret der kender aftalerne med backs og målmand er at foretrække.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af budo » 4. apr 2012, 10:53

Jeg er slet ikke i tvivl om, at Kent holder fast i den kedelige model, med Augo i center forsvaret.

Desværre! Da det derved blive alt for let for FCM at overspille vores midtbane, og få succes med deres hurtige omstillinger. Når de får lov til det, er de jo desværre også ret gode til at skabe chancer, så jeg er godtnok ikke optimist i forhold til dagens kamp.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af Flower » 4. apr 2012, 12:41

budo skrev:Jeg er slet ikke i tvivl om, at Kent holder fast i den kedelige model, med Augo i center forsvaret.

Desværre! Da det derved blive alt for let for FCM at overspille vores midtbane, og få succes med deres hurtige omstillinger. Når de får lov til det, er de jo desværre også ret gode til at skabe chancer, så jeg er godtnok ikke optimist i forhold til dagens kamp.
Hvis du kan lide penge, giver de fleste bookies over 2.5 på FCM sejr :thumbsup:
- Winning doesn't really matter as long as you win.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af frederikshavneren » 4. apr 2012, 13:17

budo skrev:Jeg er slet ikke i tvivl om, at Kent holder fast i den kedelige model, med Augo i center forsvaret.

Desværre! Da det derved blive alt for let for FCM at overspille vores midtbane, og få succes med deres hurtige omstillinger. Når de får lov til det, er de jo desværre også ret gode til at skabe chancer, så jeg er godtnok ikke optimist i forhold til dagens kamp.
Nøglen til sejr i aften er at neutralisere fc muuhjyllands omstillinger, som altid har været holdets primære styrke. Midtjyderne har mange hurtige spillere, her kan jeg godt være meget nervøs ved tanken om hvordan de langsommere Augu, Würtz, Got, Wichmann mv. løser den opgave. Det bliver bestemt en kæmpe udfordring, da jeg er overbevist om at midtjyderne vil overlade det til AaB at skabe kampen, for så selv at lukrere på omstillinger samt dødbolde.

Bliver en meget spændende kamp mod Disco Glens tropper, da en sejr vil mindske kritikken af de seneste pauvre resultater samt elendige spil i hovedparten af kampene. Omvendt vil et nederlag forstærke krise snakken!

Skaderne/karantænerne betyder en alternativ holdopstilling. Synes især at holdet ser tyndt ud i forsvaret samt på kanterne nu hvor Rolfe og Due er ude. Det kan indikere at Dalsgaard og Lucas får chancen på kanterne, i så fald håber jeg at vi ser mere til Lucas´ store potentiale. Alt tyder også på at Got for første gang er i startopstillingen, hvis det er tilfældet bliver det meget spændende at følge ham. Et midterforsvar bestående af Augu-Got er total uprøvet, håber ikke at de falder helt igennem.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af astonvilla » 4. apr 2012, 13:31

Iflg TV2Sport (som har ramt rigtig de seneste kampe), stiller vi op således

Larsen
Bøge-Gottfredsen-Augo-PK
Lukas-Würtz-Wichmann-Dalle
Curth-Helenius

Altså ganske som ventet (hvis det holder stik). Det bliver interessant at se Bøglund igen (han må være langt fra topformen) samt Gottfredsen.
Jeg håber virkelig på at Lukas og Dalsgaard holder højt niveau på kanterne i dag. Det kan sagtens blive nøglen.
Defensivt har vi - som jeg ser det - intet at stille op imod deres hurtige omstillingsspil. Jeg tror desværre vi må indkassere 2 mål på den konto (mindst!).
Würtz/Wichmann konstellationen på midten er vort svage(ste) punkt i den sammenhæng.

Men hva fanden - så må vi jo bare op og score 3 kasser!

Det er dog ikke den kamp man sidder med den bedste mavefornemmelse til....
Bienvenu Bassogog!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af frederikshavneren » 4. apr 2012, 13:53

[quote="astonvilla"]Iflg TV2Sport (som har ramt rigtig de seneste kampe), stiller vi op således

Larsen
Bøge-Gottfredsen-Augo-PK
Lukas-Würtz-Wichmann-Dalle
Curth-Helenius

Altså ganske som ventet (hvis det holder stik). Det bliver interessant at se Bøglund igen (han må være langt fra topformen) samt Gottfredsen.
Jeg håber virkelig på at Lukas og Dalsgaard holder højt niveau på kanterne i dag. Det kan sagtens blive nøglen.
Defensivt har vi - som jeg ser det - intet at stille op imod deres hurtige omstillingsspil. Jeg tror desværre vi må indkassere 2 mål på den konto (mindst!).
Würtz/Wichmann konstellationen på midten er vort svage(ste) punkt i den sammenhæng.

Jeg er helt enig i problemtaikken vedr. fcms omstillinger. Her har den centrale midtbane (Würtz, Wichmann) en stor rolle i at stoppe midtjyderne, hvilket bliver en kæmpe udfordring da de begge to er ret langsomme.
Jeg synes generelt at AaB har meget svært ved at håndtere modstandernes omstillinger, hvilket vel delvist skyldes at AaB mangler fart på holdet (har mange langsomme spillere, især centralt på banen) samt holdet mangler professionel kynisme!

En metode til at imødegå denne udfordring er at være meget aggressive i generobringsspillet samt at begå nogle flere professionelle frispark midt på banen, hvilket ikke just er sket særlig ofte (KEP er ikke en superforsvarsspiller, men han er professionel og har en fed attitude. Savner at se "Pæne Augu save et par modstandere over"). Et par advarsler betyder ingenting, det er godt givet ud for at stoppe farlige omstillinger.

Brugeravatar
Don C
2. div
2. div
Indlæg: 241
Tilmeldt: 3. aug 2005, 19:41
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af Don C » 4. apr 2012, 16:06

Her kommer en opfordring til AaB's spillere i aften

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=KGZ ... =endscreen
Why be good, when you can be the best...
Forza 9000

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af budo » 4. apr 2012, 16:18

Flower skrev:
budo skrev:Jeg er slet ikke i tvivl om, at Kent holder fast i den kedelige model, med Augo i center forsvaret.

Desværre! Da det derved blive alt for let for FCM at overspille vores midtbane, og få succes med deres hurtige omstillinger. Når de får lov til det, er de jo desværre også ret gode til at skabe chancer, så jeg er godtnok ikke optimist i forhold til dagens kamp.
Hvis du kan lide penge, giver de fleste bookies over 2.5 på FCM sejr :thumbsup:
Jeg kan da lide penge lige så godt som min næste. Men jeg vædder aldrig, aldrig, aldrig mod mit eget hold! Det er måske derfor jeg aldrig blive velhavende ;)
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 4. apr 2012, 16:20

budo skrev:
Flower skrev:
budo skrev:Jeg er slet ikke i tvivl om, at Kent holder fast i den kedelige model, med Augo i center forsvaret.

Desværre! Da det derved blive alt for let for FCM at overspille vores midtbane, og få succes med deres hurtige omstillinger. Når de får lov til det, er de jo desværre også ret gode til at skabe chancer, så jeg er godtnok ikke optimist i forhold til dagens kamp.
Hvis du kan lide penge, giver de fleste bookies over 2.5 på FCM sejr :thumbsup:
Jeg kan da lide penge lige så godt som min næste. Men jeg vædder aldrig, aldrig, aldrig mod mit eget hold! Det er måske derfor jeg aldrig blive velhavende ;)
Jeg fik FCM i 3.2 og det ligner sikre penge. Forstår overhovedet ikke hvad problemet er i at spille imod AaB, det er jo ikke fordi jeg skal ind i midterforsvaret istedet for Lasse iaften...

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af rAaBe » 4. apr 2012, 16:43

Poker-One-Kenobi skrev:
budo skrev:
Flower skrev:
budo skrev:Jeg er slet ikke i tvivl om, at Kent holder fast i den kedelige model, med Augo i center forsvaret.

Desværre! Da det derved blive alt for let for FCM at overspille vores midtbane, og få succes med deres hurtige omstillinger. Når de får lov til det, er de jo desværre også ret gode til at skabe chancer, så jeg er godtnok ikke optimist i forhold til dagens kamp.
Hvis du kan lide penge, giver de fleste bookies over 2.5 på FCM sejr :thumbsup:
Jeg kan da lide penge lige så godt som min næste. Men jeg vædder aldrig, aldrig, aldrig mod mit eget hold! Det er måske derfor jeg aldrig blive velhavende ;)
Jeg fik FCM i 3.2 og det ligner sikre penge. Forstår overhovedet ikke hvad problemet er i at spille imod AaB, det er jo ikke fordi jeg skal ind i midterforsvaret istedet for Lasse iaften...
Det er jo mega jinx af FCM i har gang i dér, bliv endelig ved :-P
Man kan jo betragte spil på AaB nederlag som en følelsesmæssig helgardering:
1-tal: Vi vinder og du glemmer alt om tabte penge i sejrsrus.
X: Næsten at betragte som en sejr i sig selv.
2-tal: Vi tabte, men får et plaster på såret da du har vundet i spil, og du kan drikke hjernen ud hvis pengene ikke er nok.
Spørgsmålet er så hvordan du regner ud hvor mange penge du skal satse på FCM sejr for at være OK med et AaB nederlag? Hvis jeg havde en ½ million jeg var villig til at satse til odds 3.2, så ville den ligge lige til højrebenet :P

Spøg til side - vejret ser fint ud i Aalborg (online i hvert fald) og det skal blive spændende at se hvordan kampen spiller af. Nogle af de ting jeg glæder mig til at se er:
1. Får Lukas vist lækkerier
2. Undgår vi fumlerier under boldbesidelse i forsvaret - ved ikke om jeg skal frygte for direkte spil/lange bolde mest, eller farlige boldtab i bagerste rækker.
3. Kan Larsen fortsætte sit gode målmandsspil?
4. Om Helenius rammer dagen hvor tingene lykkes?

Ville ønske jeg kunne være på stadion :aabfan:

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af budo » 4. apr 2012, 17:53

rAaBe skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
budo skrev:
Flower skrev:
budo skrev:Jeg er slet ikke i tvivl om, at Kent holder fast i den kedelige model, med Augo i center forsvaret.

Desværre! Da det derved blive alt for let for FCM at overspille vores midtbane, og få succes med deres hurtige omstillinger. Når de får lov til det, er de jo desværre også ret gode til at skabe chancer, så jeg er godtnok ikke optimist i forhold til dagens kamp.
Hvis du kan lide penge, giver de fleste bookies over 2.5 på FCM sejr :thumbsup:
Jeg kan da lide penge lige så godt som min næste. Men jeg vædder aldrig, aldrig, aldrig mod mit eget hold! Det er måske derfor jeg aldrig blive velhavende ;)
Jeg fik FCM i 3.2 og det ligner sikre penge. Forstår overhovedet ikke hvad problemet er i at spille imod AaB, det er jo ikke fordi jeg skal ind i midterforsvaret istedet for Lasse iaften...
Det er jo mega jinx af FCM i har gang i dér, bliv endelig ved :-P
Man kan jo betragte spil på AaB nederlag som en følelsesmæssig helgardering:
1-tal: Vi vinder og du glemmer alt om tabte penge i sejrsrus.
X: Næsten at betragte som en sejr i sig selv.
2-tal: Vi tabte, men får et plaster på såret da du har vundet i spil, og du kan drikke hjernen ud hvis pengene ikke er nok.
Spørgsmålet er så hvordan du regner ud hvor mange penge du skal satse på FCM sejr for at være OK med et AaB nederlag? Hvis jeg havde en ½ million jeg var villig til at satse til odds 3.2, så ville den ligge lige til højrebenet :P

Spøg til side - vejret ser fint ud i Aalborg (online i hvert fald) og det skal blive spændende at se hvordan kampen spiller af. Nogle af de ting jeg glæder mig til at se er:
1. Får Lukas vist lækkerier
2. Undgår vi fumlerier under boldbesidelse i forsvaret - ved ikke om jeg skal frygte for direkte spil/lange bolde mest, eller farlige boldtab i bagerste rækker.
3. Kan Larsen fortsætte sit gode målmandsspil?
4. Om Helenius rammer dagen hvor tingene lykkes?

Ville ønske jeg kunne være på stadion :aabfan:
@ rAaBe - Du har tydeligvis et mere komplekst følelsesliv end jeg, men jeg kan godt se hvordan 1,7 mio kunne være et plaster på såret, hvis de røde taber ;-)

@ Poker - Du har naturligvis fuldstændig ret i at det er noget pjat. Men det er der på den anden side set, så mange andre aspekter af det at være AaB fan der også er, så jeg er ikke synderlig bekymret for min egen mental balance. Problemet er heller ikke så stort for mig, da jeg sjældent spiller, alene mit tilhørsforhold til AaB indikere jo at jeg ikke er så skarp til at vælge vindere :thumbsup:
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af astonvilla » 4. apr 2012, 18:05

Står på stadion. Vi stiller med superligahistoriens yngste hold :o
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Haure
1. div
1. div
Indlæg: 279
Tilmeldt: 9. nov 2007, 17:44
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af Haure » 4. apr 2012, 18:17

astonvilla skrev:Står på stadion. Vi stiller med superligahistoriens yngste hold :o
Der er er par overraskelser i Kusk og Thomsen
No one can guarantee succes in war but only deserve it

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af Buzz Killington » 4. apr 2012, 18:19

Man skal fandme ikke sige han ikke tør at satse!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Bozak
2. div
2. div
Indlæg: 221
Tilmeldt: 13. jul 2009, 14:52

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af Bozak » 4. apr 2012, 18:20

astonvilla skrev:Står på stadion. Vi stiller med superligahistoriens yngste hold :o
gennemsnitsalder ?

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af andreasaab89 » 4. apr 2012, 18:22

Bozak skrev:
astonvilla skrev:Står på stadion. Vi stiller med superligahistoriens yngste hold :o
gennemsnitsalder ?
23
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14824
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af Hanga » 4. apr 2012, 18:22

What the f*ck @ startopstillingen... Skal da lige love for at Kent har blandet kortene. Mon Wichmann er blevet småskadet, eller er han simpelthen sat af? Han var i mine øjne en af de bedre i Horsens.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar