Kamptråd AaB - Silkeborg

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
seamann

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af seamann » 9. apr 2012, 12:19

Hanga skrev:
Jeg tror dog blot at turboen forsøger at sige, at stemningen herinde vender ekstremt hurtigt, ligesom den altid har gjort. Lad os nu lige holde benene på jorden, både når det går godt og når det går skidt. Hele holdet behøver ikke være hamrende elendigt og klar til 1 div, fordi vi taber 3 kampe i streg, ligesom at vi ikke pludselig er det nye FCN, fordi vores unge knejte spiller 2 gode kampe i streg.
Hvis folk herinde begynder at holde benene på jorden og agerer rationelt, er der lissom ingen mening med dette forum længere. Så lad endelig være med det.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af Brent » 9. apr 2012, 12:32

Kanon kamp af drengene, kan vi fortsætte de takter er en fjerdeplads bestemt inden for rækkevide :danmarkfan: :thumbsup:
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af MrBangDK » 9. apr 2012, 13:13

Mr. Larsen skrev:
turboen skrev:Hvor er folk dog latterlige at høre på,.Efter 8 Minutter kommer SIF foran og så er det 1 division,men så er kampen forbi og den er vundet og straks er AaB bare de bedste,det er fandme noget lort at høre på... Nuvel de er ustabile,men giv dog de unge knejter en chance,de kan da ikke spille 100 % stabilt en hel sæson...
Problemet er jo bare at for mange screw ups også hedder det 1 div næste år. Lyngby er begyndt at ta point regelmæssigt, og ingen tror vel OB ikke finder takterne før eller siden???

Før SIF kampen havde vi 3 nederlag og 1 uafgjort, jeg synes det er fair at kritiserer bærende spiller på holdet når de ikke holder niveau. Jeg ser ingen (eller meget få) kritiserer de unge spiller så som Kusk, Andersen eller Thomsen.
Jo... OB er totalt fucked!!! De er helt nede i kulkælderen rent mentalt, og der skal meget lidt til før de kommer til at være blandt dem, som skal kæmpe om den ene nedrykningsplads. Jeg tror bestemt ikke det er urealistisk, at det er dem der rykker ud.

Det de skal håbe på er, at Lyngby ikke får et særligt stort udbytte i de næste par kampe. De gange Lyngby har været oppe, så synes de at gå helt tør for krudt i de sidste runder...

Men i øvrigt enig i betragtningerne herinde... Tre dårlige kampe, og vi er sikre nedrykkere, eller dem som er dømt til at være de ringeste næste sæson. En vunden kamp, og så er der nogen der drømmer Europa.. Der er ikke noget i de to udsagn som teoretisk er forkerte. Det er blot den meget bastante måde de kommer til udtryk på, som gang på gang kan overraske og få en til at trække på smilebåndet!! :)
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af Gentleman Finn » 9. apr 2012, 13:49

Ingen tvivl om at sejren var fantastisk vigtigt, selvtilliden var ret lav (også blandt folk herinde), og så fik vi også dræbt idéerne om at vi skulle tabe ALLE de resterende kampe og Lyngby skulle finde en mesterskabsform :P

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af jydenfranord » 9. apr 2012, 14:24

Bortset fra de første 10-15 min igår, så var kampen absolut til mere end godkendt. Spillerne viste at de ville det her, de kæmpede for hver en bold. Ja der var fejl, Dalsgaard og Augo havde et par gange hvor det kostede, MEN de kæmpede for det. Helenius gjorde mine ord til skamme, hvilket jeg helt bestemt er glad for. Men den helt store oplevelse for mig i kampen var Würtz som gik forrest og viste de øvrige at nu skulle der fandme kæmpes. Fantastisk at se.

Jeg forstår ikke den fokus der er på stillingen, men måske er det kun mig der ser på det som en kamp af gangen. Om vi bliver nr. 4 eller 10 er for en stor del ligegyldigt for mig, det drejer sig om overlevelse. Vi skal vinde kampene, og hvis vi gør det så kan vi ende langt oppe i tabellen, men omvendt kan vi også ende langt nede. Holdet har et godt og flot topniveau, men også et ekstremt lavt bundniveau, så lad os tage det en kamp af gangen.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af Mogens » 9. apr 2012, 15:20

jydenfranord skrev:Bortset fra de første 10-15 min igår, så var kampen absolut til mere end godkendt. Spillerne viste at de ville det her, de kæmpede for hver en bold. Ja der var fejl, Dalsgaard og Augo havde et par gange hvor det kostede, MEN de kæmpede for det. Helenius gjorde mine ord til skamme, hvilket jeg helt bestemt er glad for. Men den helt store oplevelse for mig i kampen var Würtz som gik forrest og viste de øvrige at nu skulle der fandme kæmpes. Fantastisk at se.

Jeg forstår ikke den fokus der er på stillingen, men måske er det kun mig der ser på det som en kamp af gangen. Om vi bliver nr. 4 eller 10 er for en stor del ligegyldigt for mig, det drejer sig om overlevelse. Vi skal vinde kampene, og hvis vi gør det så kan vi ende langt oppe i tabellen, men omvendt kan vi også ende langt nede. Holdet har et godt og flot topniveau, men også et ekstremt lavt bundniveau, så lad os tage det en kamp af gangen.

Nr. 4 eller 10 er vel ikke ligegyldigt??? Mig bekendt giver 4. pladsen mulighed for europæisk bold. Når det er sagt, så synes jeg, at spillet i foråret har været langt fra godt nok til netop den gulerod. Pladserne 5 og 6 giver også en ekstra hjemmekamp, mens det derefter er fløjtende ligegyldigt for mig, om det bliver 7, 8, 9 eller 10.

Ros, hvor der roses skal. Silkeborg var bedst i de første 15 min. og havde to min. i slutningen, hvor de var farlige. Resten af tiden stod der AaB på. Fremfor alt synes jeg, at der var en god tænding på. I går lå vi for første gang i flere kampe forholdsvis tæt på vores modstandere ligesom der også blev lavet ok løb uden bold.
Følgende kommentarer er rettet mod de unge spillere. De er spændende, og de er fremtiden for et økonomisk presset AaB. De har mange kvaliteter i sig, men stadig også mange mangler.
Lucas startede svagt, men fik spillet sig op. Generelt synes jeg dog, at han stadig mangler at vise, hvorfor eksempelvis Ajax er interesseret. Jovist, han kan nogle lækre ting, men hvor mange assist har han bidraget med, for ikke at tale om, hvor mange mål har han scoret? Kusk gjorde det godt, har gode hjørnespark og ok afslutninger. Han mangler stadig en del fysik og mere skarphed i afslutningerne ville også være ønskeligt. Wichmann leverede det bedste der er set fra ham i et stykke tid, uden dog at overbevise mig om, at han nødvendigvis skal starte inde. Jeg synes stadig det går for langsomt, og for mange afleveringer er uskarpe. Helenius viste sig fra sin bedste side i går, men stadig arbejder han for lidt og varmer bolden for meget. Endelig gad jeg godt, at han bare en gang imellem kunne udnytte sin højde i luftspillet - det er sgu ikke mange hovedstødsdueller han vinder.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af jydenfranord » 9. apr 2012, 15:34

Mogens skrev:
jydenfranord skrev:Bortset fra de første 10-15 min igår, så var kampen absolut til mere end godkendt. Spillerne viste at de ville det her, de kæmpede for hver en bold. Ja der var fejl, Dalsgaard og Augo havde et par gange hvor det kostede, MEN de kæmpede for det. Helenius gjorde mine ord til skamme, hvilket jeg helt bestemt er glad for. Men den helt store oplevelse for mig i kampen var Würtz som gik forrest og viste de øvrige at nu skulle der fandme kæmpes. Fantastisk at se.

Jeg forstår ikke den fokus der er på stillingen, men måske er det kun mig der ser på det som en kamp af gangen. Om vi bliver nr. 4 eller 10 er for en stor del ligegyldigt for mig, det drejer sig om overlevelse. Vi skal vinde kampene, og hvis vi gør det så kan vi ende langt oppe i tabellen, men omvendt kan vi også ende langt nede. Holdet har et godt og flot topniveau, men også et ekstremt lavt bundniveau, så lad os tage det en kamp af gangen.

Nr. 4 eller 10 er vel ikke ligegyldigt??? Mig bekendt giver 4. pladsen mulighed for europæisk bold. Når det er sagt, så synes jeg, at spillet i foråret har været langt fra godt nok til netop den gulerod. Pladserne 5 og 6 giver også en ekstra hjemmekamp, mens det derefter er fløjtende ligegyldigt for mig, om det bliver 7, 8, 9 eller 10.

Ros, hvor der roses skal. Silkeborg var bedst i de første 15 min. og havde to min. i slutningen, hvor de var farlige. Resten af tiden stod der AaB på. Fremfor alt synes jeg, at der var en god tænding på. I går lå vi for første gang i flere kampe forholdsvis tæt på vores modstandere ligesom der også blev lavet ok løb uden bold.
Følgende kommentarer er rettet mod de unge spillere. De er spændende, og de er fremtiden for et økonomisk presset AaB. De har mange kvaliteter i sig, men stadig også mange mangler.
Lucas startede svagt, men fik spillet sig op. Generelt synes jeg dog, at han stadig mangler at vise, hvorfor eksempelvis Ajax er interesseret. Jovist, han kan nogle lækre ting, men hvor mange assist har han bidraget med, for ikke at tale om, hvor mange mål har han scoret? Kusk gjorde det godt, har gode hjørnespark og ok afslutninger. Han mangler stadig en del fysik og mere skarphed i afslutningerne ville også være ønskeligt. Wichmann leverede det bedste der er set fra ham i et stykke tid, uden dog at overbevise mig om, at han nødvendigvis skal starte inde. Jeg synes stadig det går for langsomt, og for mange afleveringer er uskarpe. Helenius viste sig fra sin bedste side i går, men stadig arbejder han for lidt og varmer bolden for meget. Endelig gad jeg godt, at han bare en gang imellem kunne udnytte sin højde i luftspillet - det er sgu ikke mange hovedstødsdueller han vinder.
Nej det er ikke ligegyldigt, men så alligevel, det drejer sig som jeg ser det om at overleve i ligaen, ikke stræbe efter en europæisk plads.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af PeterS » 9. apr 2012, 15:40

Hold da op, var helt nervøs for at AaB ingen fans havde længere, men så var i på debatten i stedet for stadion. røvere :thumbsup:

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af Super Hansen » 9. apr 2012, 16:20

jydenfranord skrev:
Mogens skrev:
jydenfranord skrev:Bortset fra de første 10-15 min igår, så var kampen absolut til mere end godkendt. Spillerne viste at de ville det her, de kæmpede for hver en bold. Ja der var fejl, Dalsgaard og Augo havde et par gange hvor det kostede, MEN de kæmpede for det. Helenius gjorde mine ord til skamme, hvilket jeg helt bestemt er glad for. Men den helt store oplevelse for mig i kampen var Würtz som gik forrest og viste de øvrige at nu skulle der fandme kæmpes. Fantastisk at se.

Jeg forstår ikke den fokus der er på stillingen, men måske er det kun mig der ser på det som en kamp af gangen. Om vi bliver nr. 4 eller 10 er for en stor del ligegyldigt for mig, det drejer sig om overlevelse. Vi skal vinde kampene, og hvis vi gør det så kan vi ende langt oppe i tabellen, men omvendt kan vi også ende langt nede. Holdet har et godt og flot topniveau, men også et ekstremt lavt bundniveau, så lad os tage det en kamp af gangen.

Nr. 4 eller 10 er vel ikke ligegyldigt??? Mig bekendt giver 4. pladsen mulighed for europæisk bold. Når det er sagt, så synes jeg, at spillet i foråret har været langt fra godt nok til netop den gulerod. Pladserne 5 og 6 giver også en ekstra hjemmekamp, mens det derefter er fløjtende ligegyldigt for mig, om det bliver 7, 8, 9 eller 10.

Ros, hvor der roses skal. Silkeborg var bedst i de første 15 min. og havde to min. i slutningen, hvor de var farlige. Resten af tiden stod der AaB på. Fremfor alt synes jeg, at der var en god tænding på. I går lå vi for første gang i flere kampe forholdsvis tæt på vores modstandere ligesom der også blev lavet ok løb uden bold.
Følgende kommentarer er rettet mod de unge spillere. De er spændende, og de er fremtiden for et økonomisk presset AaB. De har mange kvaliteter i sig, men stadig også mange mangler.
Lucas startede svagt, men fik spillet sig op. Generelt synes jeg dog, at han stadig mangler at vise, hvorfor eksempelvis Ajax er interesseret. Jovist, han kan nogle lækre ting, men hvor mange assist har han bidraget med, for ikke at tale om, hvor mange mål har han scoret? Kusk gjorde det godt, har gode hjørnespark og ok afslutninger. Han mangler stadig en del fysik og mere skarphed i afslutningerne ville også være ønskeligt. Wichmann leverede det bedste der er set fra ham i et stykke tid, uden dog at overbevise mig om, at han nødvendigvis skal starte inde. Jeg synes stadig det går for langsomt, og for mange afleveringer er uskarpe. Helenius viste sig fra sin bedste side i går, men stadig arbejder han for lidt og varmer bolden for meget. Endelig gad jeg godt, at han bare en gang imellem kunne udnytte sin højde i luftspillet - det er sgu ikke mange hovedstødsdueller han vinder.
Nej det er ikke ligegyldigt, men så alligevel, det drejer sig som jeg ser det om at overleve i ligaen, ikke stræbe efter en europæisk plads.
Der er vel også tv kr. der udløses efter placering, og der kan godt være nogle mill. der er på spil om det er en 5 eller 10 plads---

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af YesAaBcan » 9. apr 2012, 19:57

Dejlig runde ellers, med AaB som eneste 3p høster. :aabfan:
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af alithebeast » 9. apr 2012, 20:13

YesAaBcan skrev:Dejlig runde ellers, med AaB som eneste 3p høster. :aabfan:
Lad det bare blive ved, krydret med et par nederlag til FCK mod bundhold. Så er jeg tilfreds med slutstillingen.
Hader København!

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af Gamling » 10. apr 2012, 07:17

Helenius og Lucas bliver nok skudt af til sommer for at lukke de værste huller i kassen og med Rolfe på vej væk kan vi lige så godt give kusk, nicolaj Thomsen og Toft max spilletid i resten af foråret, så de har den bedst mulige sl-erfaring til næste sæson. :aabfan:
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af BoT » 10. apr 2012, 10:48

Gamling skrev:Helenius og Lucas bliver nok skudt af til sommer for at lukke de værste huller i kassen og med Rolfe på vej væk kan vi lige så godt give kusk, nicolaj Thomsen og Toft max spilletid i resten af foråret, så de har den bedst mulige sl-erfaring til næste sæson. :aabfan:
Er Rolfe på vej væk?

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af PeterS » 10. apr 2012, 10:57

Jeg er stadig skuffet over antallet af tilskuere på stadion. Klubben er i krise og skal vende hver en mønt, og så møder man ikke op selvom kampen vel dårligt kan spilles på et bedre tidspunkt. 4500 hvilket jeg også tvivler på der var er sgu for lidt. Satme pinligt og sørgeligt...

Brugeravatar
RØDESVIN
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 7. feb 2006, 18:55
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af RØDESVIN » 10. apr 2012, 11:03

andreasaab89 skrev:Er der highligts nogle steder ???
http://onside.dk/fodbold-video/superlig ... e-helenius" onclick="window.open(this.href);return false;´-dromme-hug

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af le Cid » 10. apr 2012, 11:24

BoT skrev:
Gamling skrev:Helenius og Lucas bliver nok skudt af til sommer for at lukke de værste huller i kassen og med Rolfe på vej væk kan vi lige så godt give kusk, nicolaj Thomsen og Toft max spilletid i resten af foråret, så de har den bedst mulige sl-erfaring til næste sæson. :aabfan:
Er Rolfe på vej væk?
Det er vist den almindelige opfattelse, at Rolfe bliver solgt til sommer eller ryger ved kontraktudløb. Mener også at han svarede meget undvigende, da han blev spurt til et evt. skifte til Brömböh...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af Martino » 10. apr 2012, 11:35

Rolfe er ok spiller, men ser meget mere potentiale i nogle af de unge, og jeg tør ikke tænke på hvad han får i løn. Hans sparketeknik kan ingen dog tage fra ham.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Dingo
1. div
1. div
Indlæg: 299
Tilmeldt: 11. apr 2008, 19:47
Favoritspiller: Kjetil Wæhler
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af Dingo » 10. apr 2012, 19:44

Inden på BT's hjemmeside har de kåret ugens hold og flop hold.
Helenius er den med højeste scorer med et 12 tal, og er på ugens hold, mens Ahlmann kun får et 2 tal, og er på flopholdet. Mærkeligt, når Ahlmanns præstation var god i flere af vores øjne.
http://www.sporten.dk/fodbold/topkarakter-til-helenius" onclick="window.open(this.href);return false;

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af jonas386 » 10. apr 2012, 19:53

Tjae, jeg synes nu også at Kasper Kusk spillede en noget bedre kamp end Christian Holst gjorde. Nuvel, Holst scorede et mål, men ellers var han jo ikke meget med. Mike Jensen spillede faktisk også (som muligvis den eneste BIF'er) en stabil kamp.
Forstår heller ikke hvad Kadrii eller Parkhurst laver på holdet... Men sådan er det jo.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af 634 » 10. apr 2012, 20:06

Dingo skrev:Inden på BT's hjemmeside har de kåret ugens hold og flop hold.
Helenius er den med højeste scorer med et 12 tal, og er på ugens hold, mens Ahlmann kun får et 2 tal, og er på flopholdet. Mærkeligt, når Ahlmanns præstation var god i flere af vores øjne.
http://www.sporten.dk/fodbold/topkarakter-til-helenius" onclick="window.open(this.href);return false;
Brøndby Tidende er meget småbørnsagtiges i deres karakter givning af kampene, i en skala fra 1 til 10 ville alle få 6,7,8 og 9 med enkelte undtagelser. Men sådan gør de ikke, og det er nok for at få flere læsere, vigtigere god saglig bedømmelse. La dog være med at læse deres latterlige sprøjte.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Besvar