Kampene i reserveholdsligaen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4748
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Maglau » 28. jul 2014, 00:11

Jesper Schmidt skrev:Bruhn viste sig også frem med det bedste jeg har set fra hans side i superligaen, da han blev skiftet ind i FCM kampen, med rigtig god speed, og mere direkte og udfordrende end tidligere set, det var rigtigt lovende for hans sæson.

Og så må jeg bare helt generelt lige savle lidt over hvor meget jeg ELSKER den ubesværethed og de glidende bevægelser som er fællesnævner for de unge offensive spillere som kommer op, hvor selv en kantet boksspiller som Spalvis magter det hurtige småspil på højt niveau. Det er et imponerende arbejde der gøres i ungdomsafdelingen, og hvis jeg var andre klubber, ville jeg skæve misundeligt mod Aalborg og spørge mig selv hvordan det lykkes at skabe den type spillere.... en ting er sikkert, det er ingen tilfældighed!
100% enig. jeg kender intet konkret til talentmassen i AaBs ungdomsafdeling, men jeg har en fornemmelse af at der ligger mange års arbejde bag udviklingen af spillere som Lucas a Kusk Thomsen Bruhn og nu Børsting og at det er et helt bevidst valg at man ønsker den type spillere alle designet til den nye type fodbold med fokus på hurtighed genpres teknik og mange km i benene.
Derfor tror jeg også at vi kan være helt sikre på at der er to15 årige, to 16 årige, to 17 årige og 18 årige til at tage over når ovenstående er solgt.
Det er ikke noget de andre klubber kan kopiere bare sådan lige.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 28. jul 2014, 00:40

Poul Erik Andreasen, drenge.

STE
2. div
2. div
Indlæg: 128
Tilmeldt: 27. nov 2012, 17:04

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af STE » 28. jul 2014, 11:18

Jeg så også kampen, som faktisk var meget lige.
Jeg er overvejende enig i, at Wichmann var god. Sindsyge lange skift og dybe afleveringer, han fik fyret af.
Dalsgaard har bestemt ikke mistet sin fart - som Brabrands venstre back opgivende sagde, efter Dalle var tonset forbi ham på endnu en lang aflevering fra Wich: "Hvad fanden vil I have, jeg skal gøre??"

Ahlmann var god - masser af speed - men han har tendens til at slå lidt meget ud med armene, hvis det går ham lidt imod. Generelt var stemningen ikke sindssygt god. Måske er det bare fordi, man pludselig kommer tæt på og kan høre det hele. Det er ikke fordi, de sviner hinanden, det er mere bare en ubehagelig stemning.

Helenius var anonym og gik efter første halvleg med en ispose på knæet. Nåede at score stensikkert på straffe, skælde lidt ud på de andre og ryste lidt på hovedet. Ikke prangende.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13698
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Funky » 28. jul 2014, 12:38

STE skrev:Jeg så også kampen, som faktisk var meget lige.
Jeg er overvejende enig i, at Wichmann var god. Sindsyge lange skift og dybe afleveringer, han fik fyret af.
Dalsgaard har bestemt ikke mistet sin fart - som Brabrands venstre back opgivende sagde, efter Dalle var tonset forbi ham på endnu en lang aflevering fra Wich: "Hvad fanden vil I have, jeg skal gøre??"

Ahlmann var god - masser af speed - men han har tendens til at slå lidt meget ud med armene, hvis det går ham lidt imod. Generelt var stemningen ikke sindssygt god. Måske er det bare fordi, man pludselig kommer tæt på og kan høre det hele. Det er ikke fordi, de sviner hinanden, det er mere bare en ubehagelig stemning.

Helenius var anonym og gik efter første halvleg med en ispose på knæet. Nåede at score stensikkert på straffe, skælde lidt ud på de andre og ryste lidt på hovedet. Ikke prangende.
Lyder da lidt træls med stemningen. Ikke at proffe fodboldspillere skal være perlevenner, men det lyder ikke konstruktivt at bruge kræfterne på at være på kant med ens egne frem for modstanderne.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

STE
2. div
2. div
Indlæg: 128
Tilmeldt: 27. nov 2012, 17:04

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af STE » 28. jul 2014, 13:08

Funky skrev:
STE skrev:Jeg så også kampen, som faktisk var meget lige.
Jeg er overvejende enig i, at Wichmann var god. Sindsyge lange skift og dybe afleveringer, han fik fyret af.
Dalsgaard har bestemt ikke mistet sin fart - som Brabrands venstre back opgivende sagde, efter Dalle var tonset forbi ham på endnu en lang aflevering fra Wich: "Hvad fanden vil I have, jeg skal gøre??"

Ahlmann var god - masser af speed - men han har tendens til at slå lidt meget ud med armene, hvis det går ham lidt imod. Generelt var stemningen ikke sindssygt god. Måske er det bare fordi, man pludselig kommer tæt på og kan høre det hele. Det er ikke fordi, de sviner hinanden, det er mere bare en ubehagelig stemning.

Helenius var anonym og gik efter første halvleg med en ispose på knæet. Nåede at score stensikkert på straffe, skælde lidt ud på de andre og ryste lidt på hovedet. Ikke prangende.
Lyder da lidt træls med stemningen. Ikke at proffe fodboldspillere skal være perlevenner, men det lyder ikke konstruktivt at bruge kræfterne på at være på kant med ens egne frem for modstanderne.
Det var ikke fordi, de var på kant med hinanden. Det var mest bare en lidt lad attitude hos superligaspillerne. Som min kæreste sagde: "Er de altid sårn lidt smarte i det?"
Skidt fuck med det. Det er nok heller ikke verdens fedeste at tage til forstadsaarhus og spille test i stegende hede dagen efter FCM og 3 dage inden champions league.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af A_Strandfelt » 29. jul 2014, 10:41

STE skrev:
Funky skrev:
STE skrev:Jeg så også kampen, som faktisk var meget lige.
Jeg er overvejende enig i, at Wichmann var god. Sindsyge lange skift og dybe afleveringer, han fik fyret af.
Dalsgaard har bestemt ikke mistet sin fart - som Brabrands venstre back opgivende sagde, efter Dalle var tonset forbi ham på endnu en lang aflevering fra Wich: "Hvad fanden vil I have, jeg skal gøre??"

Ahlmann var god - masser af speed - men han har tendens til at slå lidt meget ud med armene, hvis det går ham lidt imod. Generelt var stemningen ikke sindssygt god. Måske er det bare fordi, man pludselig kommer tæt på og kan høre det hele. Det er ikke fordi, de sviner hinanden, det er mere bare en ubehagelig stemning.

Helenius var anonym og gik efter første halvleg med en ispose på knæet. Nåede at score stensikkert på straffe, skælde lidt ud på de andre og ryste lidt på hovedet. Ikke prangende.
Lyder da lidt træls med stemningen. Ikke at proffe fodboldspillere skal være perlevenner, men det lyder ikke konstruktivt at bruge kræfterne på at være på kant med ens egne frem for modstanderne.
Det var ikke fordi, de var på kant med hinanden. Det var mest bare en lidt lad attitude hos superligaspillerne. Som min kæreste sagde: "Er de altid sårn lidt smarte i det?"
Skidt fuck med det. Det er nok heller ikke verdens fedeste at tage til forstadsaarhus og spille test i stegende hede dagen efter FCM og 3 dage inden champions league.
Kusk og Helenius var flere gange efter hinanden med hårde vendinger til træningerne før Helenius skiftede til AV. Det gik da meget godt alligevel. :)

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7872
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Forza » 29. jul 2014, 15:08

STE skrev:Jeg så også kampen, som faktisk var meget lige.
Jeg er overvejende enig i, at Wichmann var god. Sindsyge lange skift og dybe afleveringer, han fik fyret af.
Dalsgaard har bestemt ikke mistet sin fart - som Brabrands venstre back opgivende sagde, efter Dalle var tonset forbi ham på endnu en lang aflevering fra Wich: "Hvad fanden vil I have, jeg skal gøre??"

Ahlmann var god - masser af speed - men han har tendens til at slå lidt meget ud med armene, hvis det går ham lidt imod. Generelt var stemningen ikke sindssygt god. Måske er det bare fordi, man pludselig kommer tæt på og kan høre det hele. Det er ikke fordi, de sviner hinanden, det er mere bare en ubehagelig stemning.

Helenius var anonym og gik efter første halvleg med en ispose på knæet. Nåede at score stensikkert på straffe, skælde lidt ud på de andre og ryste lidt på hovedet. Ikke prangende.
Helenius, men det husker vi jo også fra hans første periode i AaB. Ofte kunne han ligne en ugidelig spiller men til sidst var det alligevel ofte ham der reddede os med flere genistreger.

Dejlig nyhed med Dalle - glæder mig til at se ham tilbage for SL holdet.

Ikke særlig positivt med atittuden som flere har beskrevet her af SL spillerne. Havde faktisk ikke det indtryk af dem.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af FlæskeFrank » 11. aug 2014, 12:11

Dejligt at se, at Dalsgaard spiller fra start i dag i reserveholdskampen mod Hobro.

Lovning på, at Gilli spiller lidt også. Måske skadestågerne letter ???
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af thomasjn » 11. aug 2014, 18:03

Nogen der kan fortælle, hvordan prøvespilleren gjorde det?

sociopaten
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 28. apr 2008, 16:36

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af sociopaten » 11. aug 2014, 20:01

Jeg var ude at se kampen. Dalle virkede fit, og det var dejligt igen at se den fysik og fart, han har fremad banen på den back. Han havde en aktion, hvor han løb fra Hobros forsvar og bankede bolden på overliggeren, og derefter fik headed på returen over et par Hobro forsvarsspillere. Han er et fysisk pragteksemplar!

Den Georgiske prøvespiller gjorde det udemærket og fik hele kampen på venstreback. Han lagde op til Thranes scoring med et glimrende indlæg og virkede generelt boldsikker. Det var dog lidt svært at bedømme hans defensive kvaliteter da han ikke blev voldsomt udfordret. Det kan muligvis være en gardering på den back.

Gilli fik de sidste 25 minutter først som højre back og siden som angriber. Han scorede et pragtmål på et hjørnespark, hvor han flugter den ind men desværre bliver der fløjtet for frispark på målmanden i samme situation. Ellers gjorde han ikke så meget væsen af sig. Men han er dææælme hurtig.

Desuden blev der skiftet en anden udlænding ind på midtbanen istedet for Würtz. Han spillede med nummer 10. Nogen der ved, hvem det er?

Generelt var det en fin kamp som AaB kontrollerede, og jeg glæder mig til at få Dalle tilbage. Jeg var dog (igen) lidt skuffet over Viktor Ahlmann. Jeg har svært ved at se, hvad det præcist er, der skulle gøre ham til en fast superligaspiller i AaB. Han taber mange bolde og virker generelt ikke til at have nogle spidskompetencer. Dog scorede han et udmærket mål, men det var også det eneste positive der var at sige om hans præstation.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2574
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af troelsh » 11. aug 2014, 20:58

sociopaten skrev:Jeg var ude at se kampen. Dalle virkede fit, og det var dejligt igen at se den fysik og fart, han har fremad banen på den back. Han havde en aktion, hvor han løb fra Hobros forsvar og bankede bolden på overliggeren, og derefter fik headed på returen over et par Hobro forsvarsspillere. Han er et fysisk pragteksemplar!

Den Georgiske prøvespiller gjorde det udemærket og fik hele kampen på venstreback. Han lagde op til Thranes scoring med et glimrende indlæg og virkede generelt boldsikker. Det var dog lidt svært at bedømme hans defensive kvaliteter da han ikke blev voldsomt udfordret. Det kan muligvis være en gardering på den back.

Gilli fik de sidste 25 minutter først som højre back og siden som angriber. Han scorede et pragtmål på et hjørnespark, hvor han flugter den ind men desværre bliver der fløjtet for frispark på målmanden i samme situation. Ellers gjorde han ikke så meget væsen af sig. Men han er dææælme hurtig.

Desuden blev der skiftet en anden udlænding ind på midtbanen istedet for Würtz. Han spillede med nummer 10. Nogen der ved, hvem det er?

Generelt var det en fin kamp som AaB kontrollerede, og jeg glæder mig til at få Dalle tilbage. Jeg var dog (igen) lidt skuffet over Viktor Ahlmann. Jeg har svært ved at se, hvad det præcist er, der skulle gøre ham til en fast superligaspiller i AaB. Han taber mange bolde og virker generelt ikke til at have nogle spidskompetencer. Dog scorede han et udmærket mål, men det var også det eneste positive der var at sige om hans præstation.
Virkelig gode nyheder, specielt med Dalsgaard. Han er nok snart klar til at afløse PK, der i sidste kamp lignede en mand der havde brug for en velfortjent pause specielt til sidst.

Oestergaard
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2. aug 2011, 20:15

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Oestergaard » 11. aug 2014, 21:22

sociopaten skrev:Desuden blev der skiftet en anden udlænding ind på midtbanen istedet for Würtz. Han spillede med nummer 10. Nogen der ved, hvem det er?
Jeg tror muligvis det er Robert Kakeeto du snakker om.

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af swfc » 11. aug 2014, 22:00

Oestergaard skrev:
sociopaten skrev:Desuden blev der skiftet en anden udlænding ind på midtbanen istedet for Würtz. Han spillede med nummer 10. Nogen der ved, hvem det er?
Jeg tror muligvis det er Robert Kakeeto du snakker om.
Nej, Robert Kakeeto startede jo inde, og blev skiftet ud pga ondt i lægmusklerne. Det gav en del diskussion på AaB bænken.
Nr 10 var en engelsktalende hvid fyr der hed Steve eller Steven. En scouser som Kuhn sagde.
Hvad angår Dalle, så strør jeg lige malurt i bægeret. Han er ikke fit og kan mærke skaden lidt hele tiden. Han var øm og lod sig skifte ud for en sikkerheds skyld.
AaB i hjertet

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Indlæg: 373
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:54
Geografisk sted: 2000

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af 556 » 11. aug 2014, 23:17

swfc skrev:
Oestergaard skrev:
sociopaten skrev:Desuden blev der skiftet en anden udlænding ind på midtbanen istedet for Würtz. Han spillede med nummer 10. Nogen der ved, hvem det er?
Jeg tror muligvis det er Robert Kakeeto du snakker om.
Nej, Robert Kakeeto startede jo inde, og blev skiftet ud pga ondt i lægmusklerne. Det gav en del diskussion på AaB bænken.
Nr 10 var en engelsktalende hvid fyr der hed Steve eller Steven. En scouser som Kuhn sagde.
Hvad angår Dalle, så strør jeg lige malurt i bægeret. Han er ikke fit og kan mærke skaden lidt hele tiden. Han var øm og lod sig skifte ud for en sikkerheds skyld.
Den eneste scouser jeg kan komme på er Steven Gerrard? Det må gå rigtigt fint med nytegningen af aktier :cool:
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

AalborgBK1885
Miniput
Miniput
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. aug 2014, 00:18
Favoritspiller: Allan Gaarde

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af AalborgBK1885 » 12. aug 2014, 09:41

Han hedder Steve Irwin og er kommet til AaB for at spille danmarksserie; selvfølgelig i håb om mere på sigt.
Han har tidligere spillet på Liverpools reservehold og skulle efter sigende have været med i deres førsteholdstrup til enkelte kampe.

http://www.youtube.com/watch?v=Gn-EMyW32So" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4472
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af le Cid » 12. aug 2014, 09:49

AalborgBK1885 skrev:Han hedder Steve Irwin og er kommet til AaB for at spille danmarksserie; selvfølgelig i håb om mere på sigt.
Han har tidligere spillet på Liverpools reservehold og skulle efter sigende have været med i deres førsteholdstrup til enkelte kampe.

http://www.youtube.com/watch?v=Gn-EMyW32So" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Kan han mon forstærke vores hold i hans nuværende tilstand?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Pastorius » 12. aug 2014, 09:50

le Cid skrev:
AalborgBK1885 skrev:Han hedder Steve Irwin og er kommet til AaB for at spille danmarksserie; selvfølgelig i håb om mere på sigt.
Han har tidligere spillet på Liverpools reservehold og skulle efter sigende have været med i deres førsteholdstrup til enkelte kampe.

http://www.youtube.com/watch?v=Gn-EMyW32So" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Kan han mon forstærke vores hold i hans nuværende tilstand?
Han er vel på niveau med Ahlmann og Spalvis...!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Erasmus Montanus » 12. aug 2014, 09:52

AalborgBK1885 skrev:Han hedder Steve Irwin og er kommet til AaB for at spille danmarksserie; selvfølgelig i håb om mere på sigt.
Han har tidligere spillet på Liverpools reservehold og skulle efter sigende have været med i deres førsteholdstrup til enkelte kampe.

http://www.youtube.com/watch?v=Gn-EMyW32So" onclick="window.open(this.href);return false;
Fedt med noget info. Hvor har du den info fra??
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

AalborgBK1885
Miniput
Miniput
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. aug 2014, 00:18
Favoritspiller: Allan Gaarde

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af AalborgBK1885 » 12. aug 2014, 10:14

Jeg så en kamp mellem Jammerbugt - AaB og hørte nogen tale om det der.

Der var han i hvert fald rigtig god i den kamp.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. aug 2014, 18:12

AalborgBK1885 skrev:Han hedder Steve Irwin og er kommet til AaB for at spille danmarksserie; selvfølgelig i håb om mere på sigt.
Han har tidligere spillet på Liverpools reservehold og skulle efter sigende have været med i deres førsteholdstrup til enkelte kampe.

http://www.youtube.com/watch?v=Gn-EMyW32So" onclick="window.open(this.href);return false;
Vi har simpelthen hentet en mand som for 3 år siden var kaptajn på Liverpools reservehold til vores DS/reservehold, og ingen medier har fanget noget som helst? Fantastisk :)

Men bortset fra det, kunne det da absolut lyde som en spændende gut.

Besvar