AGF - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: AGF - AaB

Indlæg af Simon » 16. apr 2012, 11:08

Jeg kan ikke forstå hvorfor alle (inkl. Hr. Nielsen) vil have Augo i forsvaret. Hvad med Gotfredsen?? Efter min mening gjorde han det fremragende mod FCM men er siden igen blevet henvist til bænken. UFORSTÅELIGT!!

En starter bør efter min mening se sådan ud:

Larsen

Dalsgaard/Patrick KEP Gotfredsen Ahlmann
Lucas/Due Würtz Wichmann/Augo Kusk
Helenius Curth

(Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal synes om Curth i øjeblikket. Jeg synes stadig han arbejder godt for holdet, men han får for lidt ud af sine anstrengelser. Træfsikkerheden er SLET ikke hvad den har været, desværre)

Jeg håber og tror at det bliver en meget lige kamp mellem dem, hvor jeg håber at AaB trækker det længste strå. Vi SKAL fremad

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1006
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: AGF - AaB

Indlæg af Bong » 16. apr 2012, 11:41

Mht Curth, er vi så egentlig sikker på at det primært er træfsikkerheden den er gal med?

For mig at se, er det største problem at han faktisk ikke kommer frem til ret mange chancer?

Bruger han for meget energi på at gøre andre gode (Helenius) og i presspillet til selv at komme frem til chancerne?
A slightly more sophisticated hooligan...

The Point Maker
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. mar 2012, 01:07
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Re: AGF - AaB

Indlæg af The Point Maker » 16. apr 2012, 12:43

Simon skrev:Jeg kan ikke forstå hvorfor alle (inkl. Hr. Nielsen) vil have Augo i forsvaret. Hvad med Gotfredsen?? Efter min mening gjorde han det fremragende mod FCM men er siden igen blevet henvist til bænken. UFORSTÅELIGT!!

En starter bør efter min mening se sådan ud:

Larsen

Dalsgaard/Patrick KEP Gotfredsen Ahlmann
Lucas/Due Würtz Wichmann/Augo Kusk
Helenius Curth

(Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal synes om Curth i øjeblikket. Jeg synes stadig han arbejder godt for holdet, men han får for lidt ud af sine anstrengelser. Træfsikkerheden er SLET ikke hvad den har været, desværre)

Jeg håber og tror at det bliver en meget lige kamp mellem dem, hvor jeg håber at AaB trækker det længste strå. Vi SKAL fremad
Du dømmer Godti ud fra 1 kamp og så er andres mening uforståeligt? Tak for grinet :-)

Hvis du ser ham til træning, ellers til reserveholdskampe havde du nok en anden mening, og så var det en dårlig clearing fra ham der kostede 0-2 målet hjemme.

Det er for mig helt uhyrligt skidt at vi har hentet Justi og Godti, det er spild af penge og de når højst sandsynligt ikke fast superliga niveau... (Bedømt ud fra træning/kampe)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AGF - AaB

Indlæg af frederikshavneren » 16. apr 2012, 14:51

Ser frem til aftenens opgør i "Slaget om Jylland", som er et af de største/mest traditionsrige opgør i dansk fodbold.

Det er knap 2 år siden at AaB senest gæstede Århus. Selv om jeg ikke har meget tilovers for gymnastikforeningen så pynter det alligevel på superligaen, at århusianerne er tilbage hvor holdet hører hjemme.
I de sidste mange år har gf haft det svært, mens AaB derimod har klaret sig noget bedre. Aftenens opgør er bemærkelsesværdigt i den forstand at agf for første gang i årevis klarer sig bedre end AaB (oprykker), hvorfor hjemmeholdet også er favorit til aftenens opgør.

Bedømt ud fra forskellige parametre virker det som om at agf er et hold der er på vej frem, med den jubeloptimisme det altid medfører i Århus. AaB derimod befinder sig i barske tider (økonomisk som sportsligt hvor den sygeste afslutning ever reddede holdet fra afgrunden sidste forår).

Angående selve kampen anser jeg agf som klare favoritter. Dels mener jeg desværre at hjemmeholdet har en bedre trup end AaB, derudover har hjemmeholdet i Peter Sørensen en træner der går en stor fremtid i møde ("Solbakken light").
Vi har derimod Kent som træner, en opgave han bestemt ikke har klaret godt.
Kents store spidskompetence er at opbygge en "betondefensiv", hvilket han slet ikke har formået at gøre i AaB (det lykkedes ham at gøre det i Horsens med dårligere spillere end han har til rådighed i AaB). Offensiven er bestemt ikke Kents kompetence, hvilket med al tydelighed har fremgået af mange triste kampe.

Angående selve holdet er der heldigvis ingen karantæneramte spillere, samt kun få skader. Derfor håber jeg på følgende line up til aftenens kamp:

N. Larsen
H. Dalgsgaard - KEP - Augu - J. Ahlmann
C. Rolfe - Würtz - Wichmann - A. Due
R. Toft - Helenius

Ja jeg har valgt de rutinerede på midtbanen (Rolfe og Due), da jeg tror at der bliver brug for dem. Agf har ligesom AaB svært ved at skabe en kamp, men agf er et af ligaens skarpeste kontrahold (måske det bedste). Jeg tror at AaB vil have meget boldbesiddelse, mens gf vil gå benhårdt efter kontraangreb samt dødbolde.
Det har været forfriskende at se de unge Kusk, Lucas og N. Thomsen gøre det godt, men træerne vokser ikke ind i himlen på trods af gode præstationer. De unge bør langsomt sluses ind på holdet, og jeg tror ikke at de har fysikken/rutinen til at dæmme op for hjemmeholdets kontraangreb samt dødbolde/fysik.

I angrebet har jeg fravalgt Curth. For mig at se bidrager Curth ikke med noget som helst (håbløs teknik, elendige afslutninger samt værst af alt hans attitude med thumbs up uanset hvor stor en chance han netop har brændt!). Ja han var nogenlunde i mesterskabssæsonen samt scorede en kongetræffer på Old Trafford, but that´s old news. Som Jesper Thygesen udtalte i mesterskabssæsonen så var den eneste grund til at Curth scorede så mange mål modstandernes fokus på Prica. En fodboldspiller kan ikke leve på fortidens meritter, heller ikke Curth.
Curth virker færdig, det er virkelig håbløst at Lynge forlængede hans kontrakt (på trods af lønnedgang er han formentlig fortsat en af truppens dyreste, lønkronerne kunne være anvendt meget bedre på en ny sulten angriber).

Resultatmæssigt håber jeg på uafgjort, men realistisk tror jeg desværre at AGF vinder 2-0.

marshmellow
Superliga
Superliga
Indlæg: 661
Tilmeldt: 3. nov 2008, 15:55

Re: AGF - AaB

Indlæg af marshmellow » 16. apr 2012, 15:01

det lader til at vi omsider slipper for at se patrick spille back..

det har han jo gjort på serie 2 niveau ganske længe, men da altid noget at trænerstaben er vågnet op , bedre sent end aldrig.
at"frede" træneren betyder at fyre træneren inden for de næste tre uger

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AGF - AaB

Indlæg af frederikshavneren » 16. apr 2012, 15:09

marshmellow skrev:det lader til at vi omsider slipper for at se patrick spille back..

det har han jo gjort på serie 2 niveau ganske længe, men da altid noget at trænerstaben er vågnet op , bedre sent end aldrig.
Jeg er helt enig. Patrick som enten vb el. hb er en absolut nødløsning. Det har virkelig hæmmet vores spil når Patrick har spillet back. Defensivt har han gjort det nogenlunde, men offensivt har det godt nok været ringe. Især hans afleveringer har været problematiske, med afleveringer uden adresse eller i mavehøjde. Derudover har han sammen med de øvrige forsvarsspillere haft "evnen" til at trække al tempoet ud af vores spil.

Det bliver meget interessant at se Dalsgaard igen som højreback i aften. Han gjorde det ganske fornuftigt mod Silkeborg, men i aften bliver Dalsgaard matchet meget hårdere (mod Eckersley der er en af ligaens mest offensive venstre backs). Aftenens kamp kan blive en god indikator på hvordan Dalsgaard kan klare de defensive opgaver.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: AGF - AaB

Indlæg af Freddie » 16. apr 2012, 15:28

Kort sagt, er det sjældent jeg har set et indlæg omkring kampe, jeg har været mere uenig i.
AGF har altså 1 point mere end AaB. Hvordan kan det gøre dem til favorit. Hjemmebanen, måske, men slet ikke pointstillingen.
Det kan da godt være, at AGF gerne vil spille på hurtige omstillinger. Men tror du selv på den hjemme i Aarhus. Nej. De vil naturligvis blive nødt til at forsøge at være spilstyrende, og dermed kan vejen være banet for AaBs meget spændende letbenede unge kontraspillere, Dalsgaard, Kusk og Helenius især, og i 2. halvleg Lucas Andersen.
Jeg ved ikke om AGF har en bedre trup end AaB. Rent faktisk er det i høj grad et gammelmandshold, der kan få det uhyre svært, hvis AaBs unge løver holder niveau fra Silkeborg-kampen. Desuden er det ikke truppen, der vinder kampe, men holdet. Hvem interesserer sig for hvem der har den bedste nr. 21 i truppen, når det går løs, og skal det endelig være, ser jeg AaBs trup for at være ganske kapabel langt hen ad vejen.
Kent har ganske vist bygget en betondefensiv op i Horsens, men jeg ser adskillige endog meget gode tekniske offensivspillere i det AaB-hold, der kommer til at spille i Aarhus. Der er forhåbentlig store overraskelser på vej til publikum dernede, mindre til os, der først er ved at lære AaBs unge drenge at kende.
Peter Sørensen som trænertalent. Ja, måske. Han har dog stadig meget at vise, men Solbakken light er han måske. Så ender han vel med at blive fyret i GF. Indtil videre mener jeg at det Ståle har vist bygger mere på økonomisk overlegenhed, end trænerkvaliteter. Den der skriver dette jubler stadig over, at AaB blev tvunget til at tage Hamren i stedet for Solbakken, da den beslutning blev taget.

frederikshavneren skrev:Ser frem til aftenens opgør i "Slaget om Jylland", som er et af de største/mest traditionsrige opgør i dansk fodbold.

Det er knap 2 år siden at AaB senest gæstede Århus. Selv om jeg ikke har meget tilovers for gymnastikforeningen så pynter det alligevel på superligaen, at århusianerne er tilbage hvor holdet hører hjemme.
I de sidste mange år har gf haft det svært, mens AaB derimod har klaret sig noget bedre. Aftenens opgør er bemærkelsesværdigt i den forstand at agf for første gang i årevis klarer sig bedre end AaB (oprykker), hvorfor hjemmeholdet også er favorit til aftenens opgør.

Bedømt ud fra forskellige parametre virker det som om at agf er et hold der er på vej frem, med den jubeloptimisme det altid medfører i Århus. AaB derimod befinder sig i barske tider (økonomisk som sportsligt hvor den sygeste afslutning ever reddede holdet fra afgrunden sidste forår).

Angående selve kampen anser jeg agf som klare favoritter. Dels mener jeg desværre at hjemmeholdet har en bedre trup end AaB, derudover har hjemmeholdet i Peter Sørensen en træner der går en stor fremtid i møde ("Solbakken light").
Vi har derimod Kent som træner, en opgave han bestemt ikke har klaret godt.
Kents store spidskompetence er at opbygge en "betondefensiv", hvilket han slet ikke har formået at gøre i AaB (det lykkedes ham at gøre det i Horsens med dårligere spillere end han har til rådighed i AaB). Offensiven er bestemt ikke Kents kompetence, hvilket med al tydelighed har fremgået af mange triste kampe.

Angående selve holdet er der heldigvis ingen karantæneramte spillere, samt kun få skader. Derfor håber jeg på følgende line up til aftenens kamp:

N. Larsen
H. Dalgsgaard - KEP - Augu - J. Ahlmann
C. Rolfe - Würtz - Wichmann - A. Due
R. Toft - Helenius

Ja jeg har valgt de rutinerede på midtbanen (Rolfe og Due), da jeg tror at der bliver brug for dem. Agf har ligesom AaB svært ved at skabe en kamp, men agf er et af ligaens skarpeste kontrahold (måske det bedste). Jeg tror at AaB vil have meget boldbesiddelse, mens gf vil gå benhårdt efter kontraangreb samt dødbolde.
Det har været forfriskende at se de unge Kusk, Lucas og N. Thomsen gøre det godt, men træerne vokser ikke ind i himlen på trods af gode præstationer. De unge bør langsomt sluses ind på holdet, og jeg tror ikke at de har fysikken/rutinen til at dæmme op for hjemmeholdets kontraangreb samt dødbolde/fysik.

I angrebet har jeg fravalgt Curth. For mig at se bidrager Curth ikke med noget som helst (håbløs teknik, elendige afslutninger samt værst af alt hans attitude med thumbs up uanset hvor stor en chance han netop har brændt!). Ja han var nogenlunde i mesterskabssæsonen samt scorede en kongetræffer på Old Trafford, but that´s old news. Som Jesper Thygesen udtalte i mesterskabssæsonen så var den eneste grund til at Curth scorede så mange mål modstandernes fokus på Prica. En fodboldspiller kan ikke leve på fortidens meritter, heller ikke Curth.
Curth virker færdig, det er virkelig håbløst at Lynge forlængede hans kontrakt (på trods af lønnedgang er han formentlig fortsat en af truppens dyreste, lønkronerne kunne være anvendt meget bedre på en ny sulten angriber).

Resultatmæssigt håber jeg på uafgjort, men realistisk tror jeg desværre at AGF vinder 2-0.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AGF - AaB

Indlæg af frederikshavneren » 16. apr 2012, 15:45

[quote="Freddie"]Kort sagt, er det sjældent jeg har set et indlæg omkring kampe, jeg har været mere uenig i.
AGF har altså 1 point mere end AaB. Hvordan kan det gøre dem til favorit. Hjemmebanen, måske, men slet ikke pointstillingen.
Det kan da godt være, at AGF gerne vil spille på hurtige omstillinger. Men tror du selv på den hjemme i Aarhus. Nej. De vil naturligvis blive nødt til at forsøge at være spilstyrende, og dermed kan vejen være banet for AaBs meget spændende letbenede unge kontraspillere, Dalsgaard, Kusk og Helenius især, og i 2. halvleg Lucas Andersen.
Jeg ved ikke om AGF har en bedre trup end AaB. Rent faktisk er det i høj grad et gammelmandshold, der kan få det uhyre svært, hvis AaBs unge løver holder niveau fra Silkeborg-kampen. Desuden er det ikke truppen, der vinder kampe, men holdet. Hvem interesserer sig for hvem der har den bedste nr. 21 i truppen, når det går løs, og skal det endelig være, ser jeg AaBs trup for at være ganske kapabel langt hen ad vejen.
Kent har ganske vist bygget en betondefensiv op i Horsens, men jeg ser adskillige endog meget gode tekniske offensivspillere i det AaB-hold, der kommer til at spille i Aarhus. Der er forhåbentlig store overraskelser på vej til publikum dernede, mindre til os, der først er ved at lære AaBs unge drenge at kende.
Peter Sørensen som trænertalent. Ja, måske. Han har dog stadig meget at vise, men Solbakken light er han måske. Så ender han vel med at blive fyret i GF. Indtil videre mener jeg at det Ståle har vist bygger mere på økonomisk overlegenhed, end trænerkvaliteter. Den der skriver dette jubler stadig over, at AaB blev tvunget til at tage Hamren i stedet for Solbakken, da den beslutning blev taget.

Godt med uenighed, det medfører ofte en god diskussion!
Objektivt vurderet har agf haft en rigtig god sæson. Ja agf er kun 1 point foran AaB, men agf er altså et oprykkerhold! Måske det bedste oprykkerhold i årevis, det viser statistikken...

Jeg vil delvist give dig ret i at agf har et gammelt hold, men der er trods alt stadigvæk nogle unge/yngre spillere på holdet (Kasper Poulsen, Kasper Slot, Stephan Petersen, Osama Akharrac, Aron Johansson, Eckersley mv.). Trupmæssigt mener jeg desværre at agf har et bedre hold (tror at S. Rasmussen, A. Håland, Eckersley, M. Jørgensen, Hjalte, S. Petersen, Gravhunden samt Søren Larsen ville være faste startere hvis de spillede i AaB).
Vedr. trænerne mener jeg desværre at der er langt flere perspektiver i Peter Sørensen fremfor Kent Nielsen. Under Peter Sørensen smadrede gf al modstand i 1. division samt har gjort det forrygende som oprykker, Kent Nielsen derimod mangler fortsat at kunne opbygge en slagkraftig offensiv.

Jeg ser også et stort fremtidshåb i de unge spillere, men som jeg skrev tidligere så vokser træerne ikke ind i himlen. Ja de unge spillede godt mod Silkeborg, men her skal vi så nok også lige tænke på at Silkeborg spillede en utrolig dårlig kamp. Jeg håber at Due og Rolfe får chancen i aften, de unge spillere bør gradvist introduceres på holdet.

Brugeravatar
Indie
Superliga
Superliga
Indlæg: 555
Tilmeldt: 7. aug 2007, 16:39
Geografisk sted: Kbh

Re: AGF - AaB

Indlæg af Indie » 16. apr 2012, 16:05

frederikshavneren skrev:Trupmæssigt mener jeg desværre at agf har et bedre hold (tror at S. Rasmussen, A. Håland, Eckersley, M. Jørgensen, Hjalte, S. Petersen, Gravhunden samt Søren Larsen ville være faste startere hvis de spillede i AaB).
S. Rasmussen: Nej! Totalt overvurderet og laver mange fejl.
A. Håland: Nej.. Gammel og langsom..
Eckersley: Ham har jeg aldrig set det store lys i.
M. Jørgensen: Helt sikkert! Glimerende fodboldspiller med et godt overblik.
Hjalte: En meget ordinær fodboldspiller, som jeg ser - er dårligere en både Augu og Pølsen.
S. Petersen: Har aldrig vist sit potentiale i GF, så mener ikke han kunne slå hverken Rolfe eller Due af.
Gravhunden: Måske.. Ihærdig fodboldspiller, der spiller meget med hjertet..
Søren Larsen: Et stort skur, og ikke andet end det. Score færre mål end Helenius.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AGF - AaB

Indlæg af frederikshavneren » 16. apr 2012, 16:13

Indie skrev:
frederikshavneren skrev:Trupmæssigt mener jeg desværre at agf har et bedre hold (tror at S. Rasmussen, A. Håland, Eckersley, M. Jørgensen, Hjalte, S. Petersen, Gravhunden samt Søren Larsen ville være faste startere hvis de spillede i AaB).
S. Rasmussen: Nej! Totalt overvurderet og laver mange fejl.
A. Håland: Nej.. Gammel og langsom..
Eckersley: Ham har jeg aldrig set det store lys i.
M. Jørgensen: Helt sikkert! Glimerende fodboldspiller med et godt overblik.
Hjalte: En meget ordinær fodboldspiller, som jeg ser - er dårligere en både Augu og Pølsen.
S. Petersen: Har aldrig vist sit potentiale i GF, så mener ikke han kunne slå hverken Rolfe eller Due af.
Gravhunden: Måske.. Ihærdig fodboldspiller, der spiller meget med hjertet..
Søren Larsen: Et stort skur, og ikke andet end det. Score færre mål end Helenius.
Her er vi så ret uenige.

S. Rasmussen er bestemt ikke en fantastisk målmand, men jeg mener at han er bedre end
Nicolai

Håland er gammel og langsom, ja men han mestrer det opbyggende spil, noget som KEP og Lasse totalt mangler

Eckersley er en af ligaens bedste venstre backs, prøv at lægge mærke til hvor offensiv han er (meget mere offensiv end Ahlmann)

Hjalte er langt bedre end Augu og Würtz. En indikator herpå er at se på hvordan de klarede sig i fck, her var Hjalte i mange år en nøglefigur. Würtz derimod floppede totalt i fck, det går desværre i AaB at ha en defensiv matchspoiler, der er håbløs i offensiven. I fck derimod var det bare ikke godt nok hvad Würtz præsterede

S. Petersen er en rigtig god fløjspiller, ja han har ikke været prangende. Men på den anden side det har Due el. Rolfe da bestemt heller ikke været for AaB

Søren Larsen ville være en sikker starter i AaB, hvor han kunne danne et godt makkerpar med Helenius (så Curth endelig kunne ryge ud på bænken)

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: AGF - AaB

Indlæg af limey » 16. apr 2012, 16:34

Jeg synes ikke der er så meget i ræson i, at vurdere spiller for spiller, for de fleste superligahold står jo nærmest i kø for at vinde titlen som dem, der har det laveste bundniveau i øjeblikket. Gymnastikdrengenes startellever er efter min mening papiret et hak eller to bedre på papiret end vores, men tilsyneladende er det meget mere vigtig at man rammer dagen. OB og Brøndbys trupper er jo slet heller til de ringe placeringer de indtager pt.

Huckleberry
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 31. mar 2012, 16:49

Re: AGF - AaB

Indlæg af Huckleberry » 16. apr 2012, 17:09

Hjalte er (igen) skadet og ikke med. Eckersley har ikke trænet i fredags grundet problemer med baglåret, så ham skal Dalle helt sikkert ud at løbe med! Lucena er med igen efter skade og ryger vel ind, men kan vel ikke spille for fuld damp. Jørgensen og Graulund kan vel heller ikke holde en hel kamp igennem.

Kan AaB holde dem i starten, så bliver der absolut muligheder til sidst.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AGF - AaB

Indlæg af thomasjn » 16. apr 2012, 17:18

frederikshavneren skrev:
Indie skrev:
frederikshavneren skrev:Trupmæssigt mener jeg desværre at agf har et bedre hold (tror at S. Rasmussen, A. Håland, Eckersley, M. Jørgensen, Hjalte, S. Petersen, Gravhunden samt Søren Larsen ville være faste startere hvis de spillede i AaB).
S. Rasmussen: Nej! Totalt overvurderet og laver mange fejl.
A. Håland: Nej.. Gammel og langsom..
Eckersley: Ham har jeg aldrig set det store lys i.
M. Jørgensen: Helt sikkert! Glimerende fodboldspiller med et godt overblik.
Hjalte: En meget ordinær fodboldspiller, som jeg ser - er dårligere en både Augu og Pølsen.
S. Petersen: Har aldrig vist sit potentiale i GF, så mener ikke han kunne slå hverken Rolfe eller Due af.
Gravhunden: Måske.. Ihærdig fodboldspiller, der spiller meget med hjertet..
Søren Larsen: Et stort skur, og ikke andet end det. Score færre mål end Helenius.
Her er vi så ret uenige.

S. Rasmussen er bestemt ikke en fantastisk målmand, men jeg mener at han er bedre end
Nicolai

Håland er gammel og langsom, ja men han mestrer det opbyggende spil, noget som KEP og Lasse totalt mangler

Eckersley er en af ligaens bedste venstre backs, prøv at lægge mærke til hvor offensiv han er (meget mere offensiv end Ahlmann)

Hjalte er langt bedre end Augu og Würtz. En indikator herpå er at se på hvordan de klarede sig i fck, her var Hjalte i mange år en nøglefigur. Würtz derimod floppede totalt i fck, det går desværre i AaB at ha en defensiv matchspoiler, der er håbløs i offensiven. I fck derimod var det bare ikke godt nok hvad Würtz præsterede

S. Petersen er en rigtig god fløjspiller, ja han har ikke været prangende. Men på den anden side det har Due el. Rolfe da bestemt heller ikke været for AaB

Søren Larsen ville være en sikker starter i AaB, hvor han kunne danne et godt makkerpar med Helenius (så Curth endelig kunne ryge ud på bænken)
Tjaeh

Steffen R er da en god superligamålmand, men i mine øjne hverken mere eller mindre. De fleste superligakeepere undtagen Steffen Wessels står brandkampe en gang imellem.

Håland: Tjaeh ville ikke bytte ham med Lasse. Måske med KEP, men vi kan så diskutere om Hålands makker er bedre end KEP. Så vidt jeg ved slås Sorin, Kure og Howard om denne plads og ingen af dem ser jeg som bedre end KEP udover Howard som måske har et lidt højere topniveau.

Eckersley: Synes nu vi her taler om en ret middelmådig back. Josep Elenga var også mere offensiv end Ahlmann, men det gør ikke nødvendigvis en back bedre.

Hjalte Bo: Har aldrig set lyset i denne tørvetriller af en fodboldspiller. Hjalte Bo er ikke bedre end f.eks. Augu og ser ham heller ikke som bedre end Würtz rent fodboldmæssigt. Hjalte havde en rolle i FCK som omdrejningspunkt grundet hans personlighed og betydning som sjælden klubmand. Men Hjalte Bo har sgu aldrig været noget lyspunkt og kan ej heller erindre han skulle have præsteret noget som helst i AGF.

S. Petersen: Er en rigtigt spændende kant med et godt drive. Synes dog aldrig han har forløst sit potentiale og levet op til de løfter han til tider har givet. Han er en type man godt kan lide, men sammenlignet med Due har Petersen lavet 2 mål og 5 assists i denne sæson, hvorimod Duen har lavet 3 mål og 4 assists.

Martin Jørgensen: Byttede gerne ham med Würtz og lod Augu være oprydderen bag.

Søren Larsen: Ham ville jeg ikke have til AaB. Virker ikke som for alvor finder tidligere tiders niveau eller for alvor kan klare mosten efter alle skaderne.
Peter Graulund: Ham ville jeg gerne have i AaB grundet hans aggressive spillestil.

Angribere generelt: Værd at notere er dog, at AGF to førsteangribere har scoret 14 mål til sammen (7 hver). AaBs to førsteangribere har ligledes nettet 14 gange (Helenius: 9, Curth: 5). Byttede gerne Curth med Graulund på den korte bane, men at påstå at AGFs to første angribere overskygger vores er løgn. På assists er AaBs angribere overlegne (Helenius: 5, Curth: 3) hvorimod AGFs har to assists begge lavet af Søren Larsen. At kigge på 3. angribere viser heller ikke nogen stor forskel, da Aron Johansson har 2 mål og 1 assist, ligesom Dalsgaard (nu back, men hidtil 3. angriber) har lavet to mål og tre assists. Så at udråbe AGF som favoritter på baggrund af deres angreb. Dette viser vel nærmere, at AGFs angribere primært er meget mere hypede end vores. Graulund har selvfølgelig været skadet, men er pt. under indslusning på holdet og har ikke spillet fra start hidtil.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AGF - AaB

Indlæg af jonas386 » 16. apr 2012, 17:26

Jeg kan ikke rigtigt forstå at der er nogen der vil se både Due OG Rolfe på banen samtidigt... Det har altså ikke rigtigt fungeret, og samtidig har Kasper Kusk spillet fortrinligt de sidste 2 kampe. Kan ikke rigtigt se hvordan han skulle have spillet sig af.
Dalsgaard på backen virker fornuftigt, dels fordi han er dejligt offensiv, og så fordi han bør være hurtigere end Stephan Petersen.

Tror på en sejr til de røde, dette vil da også være helt perfekt da vi så for alvor kan holde fast i 5. pladsen (som også bør være hvad vi højst kan håbe på i denne sæson).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
RØDESVIN
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 7. feb 2006, 18:55
Geografisk sted: Vejgaard

Re: AGF - AaB

Indlæg af RØDESVIN » 16. apr 2012, 18:26

Nogen der kender et sted inde i byen der viser kampen ?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AGF - AaB

Indlæg af jonas386 » 16. apr 2012, 18:29

http://www.agf.dk/agf-fodbold/nyhedsark ... n-mod-AaB/" onclick="window.open(this.href);return false;

GF'ernes opstilling til opgøret.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AGF - AaB

Indlæg af jonas386 » 16. apr 2012, 18:31

Jeg noterer mig at deres centrale akse virker meget offensiv, og Würtz kommer derfor ud på en hård opgave. Ellers skal vores kanter bare ud og løbe med deres backs, de slår mig ikke som værende de hurtigste i ligaen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AGF - AaB

Indlæg af Funky » 16. apr 2012, 18:43

Hvis nogen kalder Kent for en "forsigtig" og "defensiv" træner efter dagens startopstilling, så falder der sgu rockerbøder!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: AGF - AaB

Indlæg af sulakvelidze » 16. apr 2012, 18:55

Funky skrev:Hvis nogen kalder Kent for en "forsigtig" og "defensiv" træner efter dagens startopstilling, så falder der sgu rockerbøder!
Enig. Lucas og Kusk begge med fra start i en udekamp i Aarhus er et sats, og det kan sagtens gå galt. Men med fare for at ændre holdning i løbet af et par timer synes jeg, at det er helt i orden med det sats. AaB's unge drenge har brug for mere erfaring, hvis de for alvor skal slå igennem i næste sæson, og erfaringen får de kun på banen. Nedrykning kommer ikke på tale i år, så det ville næsten være pligtforsømmelse af Kent Nielsen at sætte de største talenter af holdet lige efter en succesoplevelse som den mod Silkeborg.

Jeg blev lidt overrasket over statistikken for tidligere kampe mellem AGF og AaB: 47-46 til AaB. Jeg havde forestillet mig, at AGF var foran. Nogen der ved, hvor man kan finde den samlede liste af kampe?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AGF - AaB

Indlæg af jonas386 » 16. apr 2012, 18:55

Hvordan stiller vi? Kan ikke se optakten.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar