AGF - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

AGF - AaB

Indlæg af FlæskeFrank » 11. apr 2012, 21:39

Vi kan lige så godt starte tråden nu for den næste kamp.

Startopstillingen kan sagtens se meget anderledes ud end mod Silkeborg. Due, Lasse, Patrick Kristensen og Rolfe er formentlig alle klar til kamp. Måske også Bøgelund.

Så kan der pludselig være mange andre konstellationer. F.eks. er Dalsgaard vel kun 3. valg på højreback.

En sejr over AGF kan pludselig genoplive europatankerne, mens nederlag kan bringe os nærmere den kedelige bundstrid. Men det kan vi læse i tabellen, hvad vi ikke kan læse er startopstillingen.

Her synes jeg måske Augu kan blive sorteper - Lasse er at foretrække i forsvaret, mens Würtz og Thomsen viste så gode takter at genvalg kunne være fristende. På højre back er Bøgelund førstevalg og dernæst vel Patrick inden Dalsgaard kommer i spil, måske Dalsgaard er nr. 2. På kanterne har Kusk i to kampe vist god energi og får formentlig genvalg. Lucas var god på venstrekanten, men jeg synes, at han bør ryge på bænken og så få den sidste halve time. Her så jeg gerne Rolfe inde, selvom sidste optræden ikke var køn. Due kunne også være en løsning, men hælder mest til Rolfe. Start med en af de to og giv ½ time til Lucas(så skal han heller bære hele ansvaret for AaBs resultater på sine skuldre).

Angrebet vil jeg give genvalg til.

Så jeg håber, at følgende 11 sættes på banen fra start:

Der er ikke nødvendigvis konsekvens i opstillingen og hvem der skal blive, men bliver det en startopstilling med Augu og Würtz centralt vil jeg nok ærgrer mig lidt, da den nogle gange har været lidt idefattig og derfor kunne det være fristende at prøve noget andet. Men de to(A+W) er stærke som bølgebrydere, ikke helt så gode som chanceskabere.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AGF - AaB

Indlæg af Elscorpio » 11. apr 2012, 21:42

FlæskeFrank skrev:
.
Var det ikke meningen vi skulle gå væk fra de omvendte kanter og hvad med Kusk er det ikke i venstre side han er bedst?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AGF - AaB

Indlæg af Buzz Killington » 11. apr 2012, 22:04

FlæskeFrank skrev:Vi kan lige så godt starte tråden nu for den næste kamp.

Startopstillingen kan sagtens se meget anderledes ud end mod Silkeborg. Due, Lasse, Patrick Kristensen og Rolfe er formentlig alle klar til kamp. Måske også Bøgelund.

Så kan der pludselig være mange andre konstellationer. F.eks. er Dalsgaard vel kun 3. valg på højreback.

En sejr over AGF kan pludselig genoplive europatankerne, mens nederlag kan bringe os nærmere den kedelige bundstrid. Men det kan vi læse i tabellen, hvad vi ikke kan læse er startopstillingen.

Her synes jeg måske Augu kan blive sorteper - Lasse er at foretrække i forsvaret, mens Würtz og Thomsen viste så gode takter at genvalg kunne være fristende. På højre back er Bøgelund førstevalg og dernæst vel Patrick inden Dalsgaard kommer i spil, måske Dalsgaard er nr. 2. På kanterne har Kusk i to kampe vist god energi og får formentlig genvalg. Lucas var god på venstrekanten, men jeg synes, at han bør ryge på bænken og så få den sidste halve time. Her så jeg gerne Rolfe inde, selvom sidste optræden ikke var køn. Due kunne også være en løsning, men hælder mest til Rolfe. Start med en af de to og giv ½ time til Lucas(så skal han heller bære hele ansvaret for AaBs resultater på sine skuldre).

Angrebet vil jeg give genvalg til.

Så jeg håber, at følgende 11 sættes på banen fra start:

Der er ikke nødvendigvis konsekvens i opstillingen og hvem der skal blive, men bliver det en startopstilling med Augu og Würtz centralt vil jeg nok ærgrer mig lidt, da den nogle gange har været lidt idefattig og derfor kunne det være fristende at prøve noget andet. Men de to(A+W) er stærke som bølgebrydere, ikke helt så gode som chanceskabere.
Der er vel ca. 99% chance for anføreren spiller hvis han er klar, så Augo ryger enten i bagkæden, hvor Lasse måske ikke er heeelt klar, eller på midten ved siden af Würtz. Derudover, tror jeg Kent og Kuhn har lagt sig helt fast på omvendte wings (me like), så Lucas nok starter på højre. Ellers er det egentlig kun højre back hvor det er usikkert, men jeg satser selv på Dalle, da hans offensive ryk giver mere plads til at Kusk kan trække ind på midten.

Jeg ville dog ønske at mindst en af de centrale på midten var en kreativ type, som f.eks. Wich
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AGF - AaB

Indlæg af Kasper » 11. apr 2012, 22:50

Jeg håber på følgende:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Augo (tror ikke Lasse bliver klar) - Ahlmann
Kusk - Wichmann - Würtz - Lucas
Rolf Toft - Helenius

Fatter hat af hvorfor der stadig er folk der tror på Curth.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: AGF - AaB

Indlæg af Danni » 11. apr 2012, 23:50

Med sejren mod Silkeborg, tør jeg vove pelsen og med risiko for at blive overfuset, at sige vi ikke rykker ned. Nu synes jeg, vi skal begynde lidt at se på, hvad der er af muligheder den anden vej. Med en sejr vil vi med stor sandsynlighed ligge nr. 5, da jeg ikke tror Silkeborg vinder i Farum, hvilket med overvejende sandsynlighed giver plads i europa, da man må se FCK og Horsens som favoritter til pokalen. Da de højst sandsynligt kvalificere sig til europa gennem tabellen giver 5.pladsen jo en euro-league billet. Jeg tror dog en 5.plads kan blive meget svært opnåelig. Jeg synes vi har et hårdt restprogram. Et andet mål kunne være en 6.plads og dermed en ekstra hjemmekamp i næste sæson.
Længe leve arbejderklassen!

AabMaster
2. div
2. div
Indlæg: 129
Tilmeldt: 3. sep 2007, 12:09
Geografisk sted: Aalborg c

Re: AGF - AaB

Indlæg af AabMaster » 12. apr 2012, 11:40

"Fatter hat af hvorfor der stadig er folk der tror på Curth"

Jeg mener, at Curth, ved Helenius's første mål ,endnu engang, beviste sit værd og betydning for holdet. Han forstår at holde i bolden og skille sig fornuftigt af med den. Som den intelligente spiller han er, ved han at det handler om holdet og ikke bare at prøve selv. Curth er i min optik guld værd for vort spil.
Intet har været så ødelæggende for fodbolden som da VAR blev indført.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AGF - AaB

Indlæg af Maglau » 12. apr 2012, 11:53

I min optik er det lige præcis nu Kent afslører hvilken træner han er.
Vælger han at stille med vores unge spillere der har tilført spillet noget tempo, teknik og målsøgende spil.
Eller gør han som jeg frygter går tilbage til langsomme afsindigt kedelige og forudsigelige trillen bolden på tværs spil, med ligaens langsomste, tekniske og pasnings svageste midtbane med Rolfe, Würtz, Augo og Due.

En skandale hvis han ikke forsøger at ride videre på den bølge man så i glimt mod FCM og som foldede sig ud mod SIF.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:19

Re: AGF - AaB

Indlæg af iloveaab4ever » 12. apr 2012, 12:04

Danni skrev:Med sejren mod Silkeborg, tør jeg vove pelsen og med risiko for at blive overfuset, at sige vi ikke rykker ned. Nu synes jeg, vi skal begynde lidt at se på, hvad der er af muligheder den anden vej. Med en sejr vil vi med stor sandsynlighed ligge nr. 5, da jeg ikke tror Silkeborg vinder i Farum, hvilket med overvejende sandsynlighed giver plads i europa, da man må se FCK og Horsens som favoritter til pokalen. Da de højst sandsynligt kvalificere sig til europa gennem tabellen giver 5.pladsen jo en euro-league billet. Jeg tror dog en 5.plads kan blive meget svært opnåelig. Jeg synes vi har et hårdt restprogram. Et andet mål kunne være en 6.plads og dermed en ekstra hjemmekamp i næste sæson.
Fck skal helst ikke vinde da de kommer i Chl så er det den anden pokal finalist der kommer i europa.
På forhånd undskyld for det pinlige brugernavn, der blev oprettet i en alder af 11.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: AGF - AaB

Indlæg af alithebeast » 12. apr 2012, 12:10

iloveaab4ever skrev:
Danni skrev:Med sejren mod Silkeborg, tør jeg vove pelsen og med risiko for at blive overfuset, at sige vi ikke rykker ned. Nu synes jeg, vi skal begynde lidt at se på, hvad der er af muligheder den anden vej. Med en sejr vil vi med stor sandsynlighed ligge nr. 5, da jeg ikke tror Silkeborg vinder i Farum, hvilket med overvejende sandsynlighed giver plads i europa, da man må se FCK og Horsens som favoritter til pokalen. Da de højst sandsynligt kvalificere sig til europa gennem tabellen giver 5.pladsen jo en euro-league billet. Jeg tror dog en 5.plads kan blive meget svært opnåelig. Jeg synes vi har et hårdt restprogram. Et andet mål kunne være en 6.plads og dermed en ekstra hjemmekamp i næste sæson.
Fck skal helst ikke vinde da de kommer i Chl så er det den anden pokal finalist der kommer i europa.
Og hvis den anden finalist allerede er med via ligaen, så går pladsen vel til det næste hold i ligaen?
Hader København!

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: AGF - AaB

Indlæg af Shrug » 12. apr 2012, 13:17

Curth skal selvfølgelig ikke starte mod AGF. Han spillede endnu engang en totalt anonym kamp mod SIF. Total alibi. Ja, han lægger en svær bold til Helenius da sidstnævnte hjerner den ind, men det er IMO ikke nok til at give genvalg. Manden er færdig.

Lad os håbe Helenius kan fortsætte, hvor han slap selvom jeg desværre tvivler. Men lad os håbe den tvivl bliver gjort til skamme.

Ellers håber jeg på genvalg til young guns.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: AGF - AaB

Indlæg af alithebeast » 12. apr 2012, 13:34

Men pasningsspillet og presspillet fungerer utroligt nok noget bedre, når Curth er inde. Curth er ikke i sig selv en diamant, men holdet spiller bedst, når han er på banen.
Hader København!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AGF - AaB

Indlæg af thomasjn » 12. apr 2012, 14:51



Ser gerne ovenstående hold forudsat vores midterforsvar er klar. Egentlig ville jeg gerne smide Augu ned i midterforsvaret, da jeg har endnu mindre tiltro til KEP end til Augu i en forkert rolle. Men Würtz falder alt for tit ud af kamepen på midtbanen og vi må derfor have en motor, som støtter de unge (Augu). Hvis Lasse ikke er klar må Augu tage en tørn i forsvaret og så får Würtz midten. Stortset alle har rost Dalsgaard for hans rolle på backen (så desværre ikke SIF kampen selv) og jeg synes man fortsætter med Dalle på backen fremfor Patrick der spiller for meget alibispil eller Bøge som sikkert bliver skadet alligevel. Role og Due er blandt de langsommeste og mest ideforladte kanter i superligaen og derfor synes jeg sagtens de kan bænkes. Kusk er en spændende spiller med et spændende drive og Lucas kan udvikles ved at give ham kampe og Due gør alligevel stortset aldrig væsen af sig på venstrekanten. Rolfe har jeg egentlig mere fidus, men ser ham ikke gøre det godt på kanten særligt tit. I angrebet er der selvfølgelig genvalg til vores bedste angriber Helenius og Curth som er den angrebsspiller som bedst sætter Helenius i scene. Ligeledes er Curth også god for en håndfuld mål hver sæson og totalt uvurderlig i vores presspil. På længere sigt ser jeg Curth som spilleren der kunne blive den offensivt orienterede af vores to centrale midtbanespillere grundet hans arbejdsraseri.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: AGF - AaB

Indlæg af PeterS » 12. apr 2012, 14:59

thomasjn skrev:

Ser gerne ovenstående hold forudsat vores midterforsvar er klar. Egentlig ville jeg gerne smide Augu ned i midterforsvaret, da jeg har endnu mindre tiltro til KEP end til Augu i en forkert rolle. Men Würtz falder alt for tit ud af kamepen på midtbanen og vi må derfor have en motor, som støtter de unge (Augu). Hvis Lasse ikke er klar må Augu tage en tørn i forsvaret og så får Würtz midten. Stortset alle har rost Dalsgaard for hans rolle på backen (så desværre ikke SIF kampen selv) og jeg synes man fortsætter med Dalle på backen fremfor Patrick der spiller for meget alibispil eller Bøge som sikkert bliver skadet alligevel. Role og Due er blandt de langsommeste og mest ideforladte kanter i superligaen og derfor synes jeg sagtens de kan bænkes. Kusk er en spændende spiller med et spændende drive og Lucas kan udvikles ved at give ham kampe og Due gør alligevel stortset aldrig væsen af sig på venstrekanten. Rolfe har jeg egentlig mere fidus, men ser ham ikke gøre det godt på kanten særligt tit. I angrebet er der selvfølgelig genvalg til vores bedste angriber Helenius og Curth som er den angrebsspiller som bedst sætter Helenius i scene. Ligeledes er Curth også god for en håndfuld mål hver sæson og totalt uvurderlig i vores presspil. På længere sigt ser jeg Curth som spilleren der kunne blive den offensivt orienterede af vores to centrale midtbanespillere grundet hans arbejdsraseri.
Det er nok den opstilling jeg også håber mest på, selvom jeg ikke tror det kommer til at ske. Vores højreside fungerede virkelig godt mod silkeborg.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AGF - AaB

Indlæg af Kasper » 12. apr 2012, 15:20

AabMaster skrev:"Fatter hat af hvorfor der stadig er folk der tror på Curth"

Jeg mener, at Curth, ved Helenius's første mål ,endnu engang, beviste sit værd og betydning for holdet. Han forstår at holde i bolden og skille sig fornuftigt af med den. Som den intelligente spiller han er, ved han at det handler om holdet og ikke bare at prøve selv. Curth er i min optik guld værd for vort spil.
Det første mål kan kun tilskrives Helenius' klasse, det er altså en skidt bold fra Curth.

Manden vælter ved det mindste og han er totalt usynlig i feltet, jeg kan virkelig ikke se det samme som dig/jer, i mine øjne skal han hvert fald en tur på bænken.

Angående intelligent spiller så hold øje med Rolf Toft, han er allerede klasser over Curth i alle spillets forcer.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

CAL50
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12. apr 2012, 17:52

Re: AGF - AaB

Indlæg af CAL50 » 12. apr 2012, 20:06

Charmerende hvor forskelligt man kan se på tingene. Jeg underkender naturligvis ikke vigtigheden af Helinius' mål. Men klassekasse mod Silkeborg? - super at han ikke vælger at sparke igennem, så havde den havnet i 4. sals højde. Gu fanden var scoringen vigtig, men i mine øjne sad den en meter fra stolpen, under overliggeren og lur mig, hvis den var sparket ind på en keeper med lidt mindre offentligt goodwill, så havde man nok diskuteret om, der ikke var tale om en halvsløj keeper-præstation. Det virkede på mig, som om at Heinze troede den gik over. Det andet mål ? ros til Helenius for at stå det rigtige sted, men det er altså mere tilfældigheder, der afgør denne vigtige kasse. Det 3. mål er 100 pct. hans eget, og der blev udvist stor ro. Jeg vil ikke tage noget som helst fra vores "hattrick-helt",
euforien bør dog nedtones - også af hensyn til ham selv. Hovedrystende at høre Per Frimand argumentere for at Helenius nu er ved at være EM-klar.
Faktum er imidlertid at hans bundniveau kan forbedres markant, hvis ikke andet, så bare virke lidt mere engageret, "når det ikke kører". Kritikken af Curth er jeg sgu heller ikke enig i, muligt at han tidligere har været farligere, men han arbejder 100 pct. Og en kold konstatering, så havde Curth en fod med i de point, der blev skabt mod både FCK, rædselskampen i HG Køge og nu senest mod Silkeborg. Latterlig kritik, når der bliver sagt at bolden fra Curth "lå dårligt".
Jeg både tror og håber, at der er sparket lidt mere selvtillid ind i holdet til de kommende kampe. Jeg tror også at Helenius nok skal slå igennem, men det sker altså først, når han selv vælger (eller modnes) til at være fokuseret hver gang. Hvad Curth angår, så er han i mine øjne "starter" sammen med enten Helinius eller Dalsgaard - afhængig af dagsformen.
Kom nu AaB - og lad os en gang for alle - få aflivet nedrykningsspøgelset¨med en sejr med GF.

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: AGF - AaB

Indlæg af Simon » 12. apr 2012, 20:16

CAL50 skrev:Charmerende hvor forskelligt man kan se på tingene. Jeg underkender naturligvis ikke vigtigheden af Helinius' mål. Men klassekasse mod Silkeborg? - super at han ikke vælger at sparke igennem, så havde den havnet i 4. sals højde. Gu fanden var scoringen vigtig, men i mine øjne sad den en meter fra stolpen, under overliggeren og lur mig, hvis den var sparket ind på en keeper med lidt mindre offentligt goodwill, så havde man nok diskuteret om, der ikke var tale om en halvsløj keeper-præstation. Det virkede på mig, som om at Heinze troede den gik over. Det andet mål ? ros til Helenius for at stå det rigtige sted, men det er altså mere tilfældigheder, der afgør denne vigtige kasse. Det 3. mål er 100 pct. hans eget, og der blev udvist stor ro. Jeg vil ikke tage noget som helst fra vores "hattrick-helt",
euforien bør dog nedtones - også af hensyn til ham selv. Hovedrystende at høre Per Frimand argumentere for at Helenius nu er ved at være EM-klar.
Faktum er imidlertid at hans bundniveau kan forbedres markant, hvis ikke andet, så bare virke lidt mere engageret, "når det ikke kører". Kritikken af Curth er jeg sgu heller ikke enig i, muligt at han tidligere har været farligere, men han arbejder 100 pct. Og en kold konstatering, så havde Curth en fod med i de point, der blev skabt mod både FCK, rædselskampen i HG Køge og nu senest mod Silkeborg. Latterlig kritik, når der bliver sagt at bolden fra Curth "lå dårligt".
Jeg både tror og håber, at der er sparket lidt mere selvtillid ind i holdet til de kommende kampe. Jeg tror også at Helenius nok skal slå igennem, men det sker altså først, når han selv vælger (eller modnes) til at være fokuseret hver gang. Hvad Curth angår, så er han i mine øjne "starter" sammen med enten Helinius eller Dalsgaard - afhængig af dagsformen.
Kom nu AaB - og lad os en gang for alle - få aflivet nedrykningsspøgelset¨med en sejr med GF.
Nu er der godt nok ikke særligt meget debat over det jeg nu skriver men... fremragende!! Jeg kunne ikke være mere enig. Kunne Helenius få bare en anelse af det arbejdsraseri Curth som regel ligger for dagen, var der langt flere mål i hans støvler

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: AGF - AaB

Indlæg af Super Hansen » 13. apr 2012, 10:03

Simon skrev:
CAL50 skrev:Charmerende hvor forskelligt man kan se på tingene. Jeg underkender naturligvis ikke vigtigheden af Helinius' mål. Men klassekasse mod Silkeborg? - super at han ikke vælger at sparke igennem, så havde den havnet i 4. sals højde. Gu fanden var scoringen vigtig, men i mine øjne sad den en meter fra stolpen, under overliggeren og lur mig, hvis den var sparket ind på en keeper med lidt mindre offentligt goodwill, så havde man nok diskuteret om, der ikke var tale om en halvsløj keeper-præstation. Det virkede på mig, som om at Heinze troede den gik over. Det andet mål ? ros til Helenius for at stå det rigtige sted, men det er altså mere tilfældigheder, der afgør denne vigtige kasse. Det 3. mål er 100 pct. hans eget, og der blev udvist stor ro. Jeg vil ikke tage noget som helst fra vores "hattrick-helt",
euforien bør dog nedtones - også af hensyn til ham selv. Hovedrystende at høre Per Frimand argumentere for at Helenius nu er ved at være EM-klar.
Faktum er imidlertid at hans bundniveau kan forbedres markant, hvis ikke andet, så bare virke lidt mere engageret, "når det ikke kører". Kritikken af Curth er jeg sgu heller ikke enig i, muligt at han tidligere har været farligere, men han arbejder 100 pct. Og en kold konstatering, så havde Curth en fod med i de point, der blev skabt mod både FCK, rædselskampen i HG Køge og nu senest mod Silkeborg. Latterlig kritik, når der bliver sagt at bolden fra Curth "lå dårligt".
Jeg både tror og håber, at der er sparket lidt mere selvtillid ind i holdet til de kommende kampe. Jeg tror også at Helenius nok skal slå igennem, men det sker altså først, når han selv vælger (eller modnes) til at være fokuseret hver gang. Hvad Curth angår, så er han i mine øjne "starter" sammen med enten Helinius eller Dalsgaard - afhængig af dagsformen.
Kom nu AaB - og lad os en gang for alle - få aflivet nedrykningsspøgelset¨med en sejr med GF.
Nu er der godt nok ikke særligt meget debat over det jeg nu skriver men... fremragende!! Jeg kunne ikke være mere enig. Kunne Helenius få bare en anelse af det arbejdsraseri Curth som regel ligger for dagen, var der langt flere mål i hans støvler
trykker på enig knappen.!

The Point Maker
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. mar 2012, 01:07
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Re: AGF - AaB

Indlæg af The Point Maker » 13. apr 2012, 12:38

Super Hansen skrev:
Simon skrev:
CAL50 skrev:Charmerende hvor forskelligt man kan se på tingene. Jeg underkender naturligvis ikke vigtigheden af Helinius' mål. Men klassekasse mod Silkeborg? - super at han ikke vælger at sparke igennem, så havde den havnet i 4. sals højde. Gu fanden var scoringen vigtig, men i mine øjne sad den en meter fra stolpen, under overliggeren og lur mig, hvis den var sparket ind på en keeper med lidt mindre offentligt goodwill, så havde man nok diskuteret om, der ikke var tale om en halvsløj keeper-præstation. Det virkede på mig, som om at Heinze troede den gik over. Det andet mål ? ros til Helenius for at stå det rigtige sted, men det er altså mere tilfældigheder, der afgør denne vigtige kasse. Det 3. mål er 100 pct. hans eget, og der blev udvist stor ro. Jeg vil ikke tage noget som helst fra vores "hattrick-helt",
euforien bør dog nedtones - også af hensyn til ham selv. Hovedrystende at høre Per Frimand argumentere for at Helenius nu er ved at være EM-klar.
Faktum er imidlertid at hans bundniveau kan forbedres markant, hvis ikke andet, så bare virke lidt mere engageret, "når det ikke kører". Kritikken af Curth er jeg sgu heller ikke enig i, muligt at han tidligere har været farligere, men han arbejder 100 pct. Og en kold konstatering, så havde Curth en fod med i de point, der blev skabt mod både FCK, rædselskampen i HG Køge og nu senest mod Silkeborg. Latterlig kritik, når der bliver sagt at bolden fra Curth "lå dårligt".
Jeg både tror og håber, at der er sparket lidt mere selvtillid ind i holdet til de kommende kampe. Jeg tror også at Helenius nok skal slå igennem, men det sker altså først, når han selv vælger (eller modnes) til at være fokuseret hver gang. Hvad Curth angår, så er han i mine øjne "starter" sammen med enten Helinius eller Dalsgaard - afhængig af dagsformen.
Kom nu AaB - og lad os en gang for alle - få aflivet nedrykningsspøgelset¨med en sejr med GF.
Nu er der godt nok ikke særligt meget debat over det jeg nu skriver men... fremragende!! Jeg kunne ikke være mere enig. Kunne Helenius få bare en anelse af det arbejdsraseri Curth som regel ligger for dagen, var der langt flere mål i hans støvler
trykker på enig knappen.!
Sjovt hvorfor angribere der laver mål også skal have arbejdsraseri. Der er jo en grund til de er klar når de skal være det. Van Nistelrooy, Prica og Helenius er godt nok i forskellige klasser, men fælles for dem alle er at de er klar når chancen er der, fordi deres puls er nede hvor den skal være, og ikke stresset af alibi løb rundt omkirng. Det er sundt med forskellige typer.....

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AGF - AaB

Indlæg af Gnu » 13. apr 2012, 13:39

En fodboldkamp mellem to hold, der er dårlige i pasningsspillet og dårlige til at skabe en fodboldkamp. Det kan godt blive en virkelig ringe forestilling.

Han får nok ikke en startplads, og han har ikke gjort meget væsen af sig hidtil, men jeg kunne godt forestille mig, at Kayke kunne få en jokerrolle i kampen her. AGF har det svært med små, vævre angribere, mens de har haft nemmere ved at tage hånd om store angribere, deres lidt tunge forsvar kan knokle med. Derfor kunne Kayke være en god mulighed at bringe i spil.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2019
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: AGF - AaB

Indlæg af 9520AaB » 13. apr 2012, 13:48

Vores angreb skal selvfølgelig hedde Helenius, som ham der scorer målene, og ikke nødvendigvis arbejder hele tiden, og så Curth, der nok efterhånden er bedst som oplægger, men arbejder godt.

I øvrigt har Helenius en spidskompetence, som jeg endnu aldrig har set før ved en angriber på godt 2 meter. Nemlig den fantastiske evne til altid at dukke sig i rette øjeblik, når der kommer en høj bold. Det må da kunne udnyttes til et eller andet :)
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Besvar