AaB - FCN Kamptråd

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Buzz Killington » 17. apr 2012, 21:48

AaB - FC Nordsjælland kamptråd, med farver!

BilledeBillede

Dato/tid: 21/4 17:00



Form AaB: Billede Billede Billede Billede Billede

Form FCN: Billede Billede Billede Billede Billede


Højdepunkter tidligere opgør:

AaB-FCN 1-2 (11-09-2011)
FCN-AaB 1-0 (15-10-2011)



Forventet opstilling:




Efter et par elendige kampe, ser det ud til at spillet er begyndt at fungere. Specielt Kents idé om en mere boldsikker og bevægelig midtbane med omvendte wings, virker spændende, selvom den egentlig er helt ukent (get it?). Kæft det så fandme yndigt ud da vores teknisk fremragende offensiv trillede bold rundt mellem de tunge GF’ere. Det ser også ud til at vi med denne taktik (samt dertilhørende spillermateriale) formår at spille os ud af det høje pres, der har dræbt os i en række kamp.

Jeg håber og tror opstillingen bliver ca. som sidst, med den ændring at KEP glider ud, og bliver erstattet af Lasse (afhængigt af hans form). Det er ikke så meget at KEP har spillet sig af, men vores midtbane fungere bare ikke med både Augo og Würtz. Og da Würtz har været en af vores bedste spiller, som bogstaveligt talt* smadrer modstanderne, og da Augo er anfører, vil de begge starte inde.

FCN er dog et helt andet hold en AGF, og de har helt berettiget fået en masse ros for deres præstationer og spillestil i denne sæson. Vi møder et hold der vil stresse os med højt pres, som er i stand til at spille bolden rundt om vores tunge spillere.

Jeg forudser en tæt kamp, og frygter et nederlag. Det vigtigste er dog at vi bliver ved med at udvikle vores spil, samt holde fast i konceptet med at indkøre det nye unge AaB, både mht. spillere og taktik.



*ja, bogstaveligt talt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af PeterS » 17. apr 2012, 22:14

MHJ skrev:AaB - FC Nordsjælland kamptråd, med farver!

BilledeBillede

Dato/tid: 21/4 17:00



Form AaB: Billede Billede Billede Billede Billede

Form FCN: Billede Billede Billede Billede Billede


Højdepunkter tidligere opgør:

AaB-FCN 1-2 (11-09-2011)
FCN-AaB 1-0 (15-10-2011)



Forventet opstilling:




Efter et par elendige kampe, ser det ud til at spillet er begyndt at fungere. Specielt Kents idé om en mere boldsikker og bevægelig midtbane med omvendte wings, virker spændende, selvom den egentlig er helt ukent (get it?). Kæft det så fandme yndigt ud da vores teknisk fremragende offensiv trillede bold rundt mellem de tunge GF’ere. Det ser også ud til at vi med denne taktik (samt dertilhørende spillermateriale) formår at spille os ud af det høje pres, der har dræbt os i en række kamp.

Jeg håber og tror opstillingen bliver ca. som sidst, med den ændring at KEP glider ud, og bliver erstattet af Lasse (afhængigt af hans form). Det er ikke så meget at KEP har spillet sig af, men vores midtbane fungere bare ikke med både Augo og Würtz. Og da Würtz har været en af vores bedste spiller, som bogstaveligt talt* smadrer modstanderne, og da Augo er anfører, vil de begge starte inde.

FCN er dog et helt andet hold en AGF, og de har helt berettiget fået en masse ros for deres præstationer og spillestil i denne sæson. Vi møder et hold der vil stresse os med højt pres, som er i stand til at spille bolden rundt om vores tunge spillere.

Jeg forudser en tæt kamp, og frygter et nederlag. Det vigtigste er dog at vi bliver ved med at udvikle vores spil, samt holde fast i konceptet med at indkøre det nye unge AaB, både mht. spillere og taktik.



*ja, bogstaveligt talt.
Augustinussen er karantæne ramt

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Ham der Emil » 18. apr 2012, 03:03

Efter den seneste reserveholds kamp, så håber jeg sgu at Kent vælger at bruge Kayke, fremfor Curth!
Et Hjerte - En Klub

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Maglau » 18. apr 2012, 08:06

Ham der Emil skrev:Efter den seneste reserveholds kamp, så håber jeg sgu at Kent vælger at bruge Kayke, fremfor Curth!
Jeg tror bare ikke en angrebsduo med Kayke og Helenius vil fungere, da ingen af dem udviser særlig stor energi når modstanderen har bolden og med en midtbane med Kusk, Wichmann og Lucas bliver det relativt nemt at spille sig igennem til vores forsvar. Med den opstilling er Curth faktisk en vigtig brik som første forsvarsspiller, men jeg medgiver gerne at jeg er pisse træt af at se på ham og hans brændte chancer, falden i bolden og mislykkede afleveringer.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Mr. Larsen » 18. apr 2012, 10:48

Frygter sgu lidt den her kamp, FCN er godt kørende i år, og vi har før set rigtig skidt ud imod hold som spiller aggressivt imod os og presser boldholderen konstant.

Håber jeg tar fejl, men det lugter sgu desværre af endnu et nederlag :(
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Olly » 18. apr 2012, 21:33

Mr. Larsen skrev:Frygter sgu lidt den her kamp, FCN er godt kørende i år, og vi har før set rigtig skidt ud imod hold som spiller aggressivt imod os og presser boldholderen konstant.

Håber jeg tar fejl, men det lugter sgu desværre af endnu et nederlag :(

Så kommer de til at løbe meget hvis de skal presse boldholderen konstant. Modsat de 2 tidligere opgør vi har spillet imod dem, har vi nu en midtbane der kan spille sig ud af problemer og som kan flytte sig for hinanden.
Augo har karantæne, så vi får kun en defensiv midtbanespiller (Würtz, som har gjort det framragende de 2 sidste kampe).
Tror vi vinder 3-1. Og så bliver det spændende og følge de andre resultater om søndagen.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Meelsen » 19. apr 2012, 14:47

Würtz fighter røven ud af bukserne og det vil jeg altid påskønne. En ting jeg dog ikke påskønner er hans tendens til at sparke bolden væk med ydersiden efter at han modtager den eller har erobret den. De fleste gange han skal spille bolden, ender den hovedløst i luften eller som en mærkelig skruebold folk skal løbe unødige meter efter.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af jonas386 » 19. apr 2012, 15:10

Har egentlig ikke været så imponeret af FCN's spil her i foråret. Dels er en del af spillerne gået en del ned i niveau og dels dominerer de slet ikke kampene på samme måde. Okay, de har spillet bedre end os, men det har de fleste hold jo. Og når alt kommer til alt så vil jeg også være mere end tilfreds med en pointdeling.

Håber lidt at se følgende opstilling mod FCN:



Målmandsposten giver sig selv, Larsen har været bedste AaB'er indtil nu her i foråret (vil jeg mene), og han vokser bare fra kamp til kamp. I forsvaret ser jeg gerne Lasse som højreback, han er ganske enkelt vores stærkeste kort derude nu hvor Bøgelund, igen, er skadet. Og i øvrigt fungerer midtbanen rigtig godt for tiden, ingen grund til at ødelægge det ved at gå tilbage til Augo-Würtz samarbejdet. Så hellere et midterforsvar med KEP og Augo. Augo har været udskældt derinde, men jeg synes han spillede forrygende mod GF' og det var vel den bedste defensive præstation af vores nuværende makkerpar. Ahlmann giver sig selv.

På kanterne har jeg valgt Kusk og Duen, ganske enkelt fordi Lucas altså ER bedst når han kommer ind fra bænken, og samtidig synes jeg Duen er betydeligt bedre defensivt end Lucas. Kusk behøver ikke den store begrundelse, heller ikke Würtz, de har ganske enkelt spillet forrygende efter vi har fået den her boldspillende midtbane.

I front vælger jeg Helenius og Dalsgaard, et spændende makkerpar synes jeg, Helenius kan noget ude fra, og Dalsgaard må snart til at putte nogle bolde i kassen, han kommer altså frem til en del. Han kunne også være en spændende spiller nu hvor Andreas Bjelland er ude, noget man virkelig kan se på deres spil synes jeg.
- Alternativt kan Dalle smides ud på kanten frem for Due og Rolf Toft og/eller Curth kan så starte i front sammen med Helenius. Ser helst Rolf Toft, men Curth bliver nok, lidt endnu, valgt foran ham til en startplads.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af jonas386 » 19. apr 2012, 15:20

I øvrigt, denne runde kan gå hen og blive rigtig interessant overordnet set da OB møder AGF og vi samtidigt møder FCN. OB har ikke spillet dårligt, og man kan jo håbe de spillede uafgjort med De'Hviie. FCK møder Horsens og Brøndby møder bønderne.

Så mesterskabet kan mere eller mindre afgøres i denne runde samtidigt med at ligaen knækkes helt over eller at ligaen bliver helt åben.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Gentleman Finn » 19. apr 2012, 16:31

Er Lasse klar? med augo ude er det endnu vigtigere han er klar

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af jonas386 » 19. apr 2012, 17:09

Gentleman Finn skrev:Er Lasse klar? med augo ude er det endnu vigtigere han er klar
Arh, vidste ikke Augo var ude.
Lasse siger han håber at blive klar. Men nu må vi se.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Kasper » 19. apr 2012, 22:21

Jeg håber virkelig ikke at vi skal tabe til fcpapvin tre gange på en sæson. Spillerne har det forhåbentlig på samme måde.

De første 11:

Larsen
Dalsgaard, Lasse(Nicholas, hvis Lasse ikke bliver klar), KEP, Ahlmann
Kusk, Würtz, Wichmann, Lucas
Rolf Toft, Helenius

Bænk: Carsten, Nicholas, Patrick, Thomsen, Due, Curth og Kayke

Håber at tøjlerne bliver smidt af helvede til og vi går ud og angriber nordsjælland fra første fløjt.

Tipsbladets gæt på en fcn startopstilling:

FCN (4-2-3-1): Hansen- Kildentoft, Parkhurst, Runje, Mtiliga - Adu, Stokholm - Mikkelsen, Ticinovic, Christensen - Lorentzen

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/op ... jaelland-0
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af 12mand » 19. apr 2012, 23:37

troede aldrig jeg skulle sige det... men et eller andet sted, håber jeg FC rødvin vinder. vi har ikk noget at spille for længere rigtigt, og bare det at se rødvin gå i CL frem for FCK, vil fryde mig så inderligt.
lynge er gud!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Kasper » 19. apr 2012, 23:43

12mand skrev:troede aldrig jeg skulle sige det... men et eller andet sted, håber jeg FC rødvin vinder. vi har ikk noget at spille for længere rigtigt,og bare det at se rødvin gå i CL frem for FCK, vil fryde mig så inderligt.
Med syv kampe igen vil jeg stadig ikke afvise noget, selvom det kan gå begge veje. Ellers er der altid trøjen og klubben at spille for.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Kovacs
Superliga
Superliga
Indlæg: 743
Tilmeldt: 8. jul 2005, 13:08
Favoritspiller: Martin P!

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Kovacs » 19. apr 2012, 23:46

12mand skrev:troede aldrig jeg skulle sige det... men et eller andet sted, håber jeg FC rødvin vinder. vi har ikk noget at spille for længere rigtigt, og bare det at se rødvin gå i CL frem for FCK, vil fryde mig så inderligt.
Var Paradise Hotel lidt for kedeligt her til aften?

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af BoomZ0R » 20. apr 2012, 02:17

12mand skrev:troede aldrig jeg skulle sige det... men et eller andet sted, håber jeg FC rødvin vinder. vi har ikk noget at spille for længere rigtigt, og bare det at se rødvin gå i CL frem for FCK, vil fryde mig så inderligt.
Sørgeligt sagt. Meget sørgeligt sagt, af en der kalder sig 12Mand.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. apr 2012, 02:18

12mand skrev:troede aldrig jeg skulle sige det... men et eller andet sted, håber jeg FC rødvin vinder. vi har ikk noget at spille for længere rigtigt, og bare det at se rødvin gå i CL frem for FCK, vil fryde mig så inderligt.
1. Du burde satme skamme dig over at trykke på taster der frembringer så uhyrligt et indlæg!

2. Der er ikke en chance i helvede for at FCK smider det mesterskab, uanset om Brixtofte FC skulle formå at besejre de nordjyske drenge.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af jydenfranord » 20. apr 2012, 07:24

12mand skrev:troede aldrig jeg skulle sige det... men et eller andet sted, håber jeg FC rødvin vinder. vi har ikk noget at spille for længere rigtigt, og bare det at se rødvin gå i CL frem for FCK, vil fryde mig så inderligt.
Som flere andre finder jeg også dit indlæg besynderligt. Intet er afgjort for AaB endnu, det kan både ende op og ned. Men hvis vi taler om spillerne er lejesvende osv. Så er det fandme da ikke noget at sige til det, når man læser et indlæg som dit. Du håber simpelthen AaB taber, for så kan det SKE FCK ikke bliver mestre. Jamen hvor lavt er det ikke?

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Super Hansen » 20. apr 2012, 09:07

12mand skrev:troede aldrig jeg skulle sige det... men et eller andet sted, håber jeg FC rødvin vinder. vi har ikk noget at spille for længere rigtigt, og bare det at se rødvin gå i CL frem for FCK, vil fryde mig så inderligt.

Det er da helt forkert, der er placeringen hvor der er nogle mill. i diff pr. placering og antal hjemme kampe næste år, så der er stadig alt at spille for....

Og lige frem håbe at vi taber, nahaaaaaa. Det er en ommer... :@

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Yankee » 20. apr 2012, 10:17

Ja, og selvom det ikke er noget, der skal være i spillernes hoveder, så er vi altså kun ét point fra den 5. plads, der med stor sandsynlighed giver Europa League. Vi har i hvert fald ikke været dårligere end AGF og Silkeborg, og selvom Sønderjyske har gode chancer for at rykke op i tabellen i weekenden, kan vi også sagtens slutte foran dem. Det kræver en hel del held og meget mere end de 2 sejre, vi har hentet indtil nu i foråret, men chancen er der - og den skal da forfølges.

Derudover er der 1 million ekstra (og en ekstra hjemmekamp) for at blive nr. 5-6 fremfor 7-8. Derudover ville der være en indbygget skønhed i at ende over både BIF, OB og AGF i vores nuværende situation. Så der er stadig utroligt meget at kæmpe for.

Besvar