Kontraktudløb?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Kontraktudløb?

Indlæg af Peter A. » 6. maj 2012, 10:16

Nogen der har overblik over hvilke spillere - hvis nogen - der har kontraktudløb pr. 30/6 i år?

Skrev eks. Due ikke kun en 1-årig forlængelse sidste år?

God kamp i dag!
Hey AaB!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktudløb?

Indlæg af jernskjorten » 6. maj 2012, 10:44

Peter A. skrev:Nogen der har overblik over hvilke spillere - hvis nogen - der har kontraktudløb pr. 30/6 i år?

Skrev eks. Due ikke kun en 1-årig forlængelse sidste år?

God kamp i dag!
Due har kontrakt indtil 30. juni 2013 - ligesom rigtig mange andre (Lynge får travlt det næste år med forlængelser...).

Eneste spiller jeg lige kan finde med udløb denne sommer er Pól Justinussen.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Kontraktudløb?

Indlæg af A_Strandfelt » 6. maj 2012, 11:53

Jeps, det er kun Pol, der har udløb til sommer: http://www.superstats.dk/kontrakt_hold.php?id=12" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktudløb?

Indlæg af Dissing » 6. maj 2012, 17:43

jernskjorten skrev:Due har kontrakt indtil 30. juni 2013 - ligesom rigtig mange andre (Lynge får travlt det næste år med forlængelser...).
Der er 12 spillere i AaB's trup plus Kent Nielsen, der har kontraktudløb sommeren 2013.
Det virker som ubehageligt mange, der på een gang kan forlade AaB.

Men skulle det sandsynlige (??) ske at AaB rykker ned efter næste sæson, er det rart at man ikke i 1. division (med et lavere budget end i dag) er tvunget til at vedligeholde dyre kontrakter med folk som Bøge, KEP, Würtz, Due, Patrick, Kayke etc.

Hvorfor har Lynge ikke sørget for at forlænge kontrakter så de ikke kommer på een gang ?
En realistisk årsag til manglende forlængninger er at en del spillere i de glade dage fik sikret sig en fed månedsløn. Spillerne lader den gamle kontrakt med høj løn køre så længe som muligt - før de skriver en ny med meget lavere løn.
Lynge har svært ved at få en spiller til at gå ned i løn - og det fænomen var medvirkende til at AaB f.eks. måtte have Chanko i alt for mange år. Og det var årsagen til at Zaza kørte kontrakten ud.
Men måske har Lynge fundet en opskrift, for det er lykkedes at få løntunge spillere som Kjetil Wæhler og Chris Rolfe til at rejse (og håndbold og ishockey er også rejst!!!!).

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktudløb?

Indlæg af Yankee » 6. maj 2012, 23:45

Dissing skrev:
jernskjorten skrev:Due har kontrakt indtil 30. juni 2013 - ligesom rigtig mange andre (Lynge får travlt det næste år med forlængelser...).
Der er 12 spillere i AaB's trup plus Kent Nielsen, der har kontraktudløb sommeren 2013.
Det virker som ubehageligt mange, der på een gang kan forlade AaB.
Jeg er ikke helt enig. Jeg ser snarere muligheder i situationen. Vi har Dalsgaard og Kusk som sandsynligvis skal gå lidt op i løn. Så er der Due, Carsten Christensen og Patrick som skal forlænges på samme lønniveau. Og så er der KEP og Würtz som er på dyre 2009-kontrakter og som skal gå ned i løn.

Endelig er der en gruppe på fem marginalspillere (Wich, Bøge, Kayke, Toft, Gotfredsen), som har en sæson til at bevise at de skal have forlænget. Ellers bliver der løskøbt en hel del lønkroner og plads i truppen til nye, bedre spillere fra egne rækker eller udefra.

Kjeldgaard
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 4. dec 2005, 10:11

Re: Kontraktudløb?

Indlæg af Kjeldgaard » 12. maj 2012, 11:56

I sidste uge var den en rigtig spændende artikkel i tipsbladet om Sønderjyskes succes. En af grundene var korte kontrakter (højst 3 år) da det giver mulighed for hele tiden at justere efter indtjening (sidste år kom de ud med overskud). I en trup på 20-24 spillere skal der hvert år være 6-7 spillere som skal forhandles - disse forhandles ikke får man kender betingelserne for næste sæson. Profilerne har de så formået at sælge før udløb (Ottesen til FCK osv.) Jeg tror dette kommer til at blive en politik i flere klubber fremover

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kontraktudløb?

Indlæg af Mogens » 15. maj 2012, 22:36

Yankee skrev:
Dissing skrev:
jernskjorten skrev:Due har kontrakt indtil 30. juni 2013 - ligesom rigtig mange andre (Lynge får travlt det næste år med forlængelser...).
Der er 12 spillere i AaB's trup plus Kent Nielsen, der har kontraktudløb sommeren 2013.
Det virker som ubehageligt mange, der på een gang kan forlade AaB.
Jeg er ikke helt enig. Jeg ser snarere muligheder i situationen. Vi har Dalsgaard og Kusk som sandsynligvis skal gå lidt op i løn. Så er der Due, Carsten Christensen og Patrick som skal forlænges på samme lønniveau. Og så er der KEP og Würtz som er på dyre 2009-kontrakter og som skal gå ned i løn.

Endelig er der en gruppe på fem marginalspillere (Wich, Bøge, Kayke, Toft, Gotfredsen), som har en sæson til at bevise at de skal have forlænget. Ellers bliver der løskøbt en hel del lønkroner og plads i truppen til nye, bedre spillere fra egne rækker eller udefra.
Gætter du, eller ved du, at en som Patrick får en høj hyre? Det vil da overraske mig lidt. Derudover er det frisk nok at kalde Bøgelund marginalspiller, men det er vel kun fordi, han er skadet hele tiden. Han skal i øvrigt ikke forlænges ligesom Due også skal videre, selvom jeg nok som en af de få, faktisk synes, at han er ganske ok. Toft skal beholdes, Wichmann også.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kontraktudløb?

Indlæg af Sauer » 16. maj 2012, 09:11

Mogens skrev:
Yankee skrev:
Dissing skrev:
jernskjorten skrev:Due har kontrakt indtil 30. juni 2013 - ligesom rigtig mange andre (Lynge får travlt det næste år med forlængelser...).
Der er 12 spillere i AaB's trup plus Kent Nielsen, der har kontraktudløb sommeren 2013.
Det virker som ubehageligt mange, der på een gang kan forlade AaB.
Jeg er ikke helt enig. Jeg ser snarere muligheder i situationen. Vi har Dalsgaard og Kusk som sandsynligvis skal gå lidt op i løn. Så er der Due, Carsten Christensen og Patrick som skal forlænges på samme lønniveau. Og så er der KEP og Würtz som er på dyre 2009-kontrakter og som skal gå ned i løn.

Endelig er der en gruppe på fem marginalspillere (Wich, Bøge, Kayke, Toft, Gotfredsen), som har en sæson til at bevise at de skal have forlænget. Ellers bliver der løskøbt en hel del lønkroner og plads i truppen til nye, bedre spillere fra egne rækker eller udefra.
Gætter du, eller ved du, at en som Patrick får en høj hyre? Det vil da overraske mig lidt. Derudover er det frisk nok at kalde Bøgelund marginalspiller, men det er vel kun fordi, han er skadet hele tiden. Han skal i øvrigt ikke forlænges ligesom Due også skal videre, selvom jeg nok som en af de få, faktisk synes, at han er ganske ok. Toft skal beholdes, Wichmann også.
Det er vel også kun Kenneth Emil og Würtz der bliver nævnt som nogen af dem der må forventes at skulle ned i løn. Yankee forventer at Patrick skal fortsætte på samme lønniveau, hvilket vel er meget forventeligt, da han aldrig for alvor har slået igennem og erobret en stamplads.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kontraktudløb?

Indlæg af Mogens » 17. maj 2012, 12:40

My bad, det havde jeg da ikke læst ordentligt.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Besvar