SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Indlæg: 543
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:32
Kontakt:

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Vase » 23. maj 2012, 23:44

Vi har hele sæsonen været ringe på udebane. Vi har fået dobbelt så mange point hjemme (28p) som ude (14p). Hvis vi kan holde fast i den hjemmebanestatistik, skal vi nok redde os næste sæson. Det unge hold har det tilsyneladende bedre hjemme end ude, hvilket forhåbentlig bliver forbedret eftersom de får flere kampe.

Og så er Würtz bare en nøglespiller på det her hold, som bliver særdeles undervurderet. Forhåbentlig kan Augustinussen finde sit gamle niveau frem, og hvis de unge forbedrer sig yderligere, så går vi en interessant sæson i møde. Jeg synes, at det er et af de mest interessante hold at følge, vi har haft i mange år

Der mangler dog 1-2 spillere, der kan bidrage med rutine og vinderattitude.

Edit: Vi har fået 16 point ude.

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af AaBlover4ever » 23. maj 2012, 23:49

budo skrev:Dybt, dybt skuffende kamp i dag og en pinlig indsats af næsten samtlige spillere.

Jeg mener dog, at det er temmelig forfejlet, når lynch stemningen breder sig og folk her kræver Lynge, Kent, halvdelen af holdet og deres kæledyr fyret. Ud over at det er en økonomisk absurd tanke, at AaB skulle have råd til at fyre så meget som en bolddreng, så synes jeg også lige at vi skal vurdere situationen i et lidt bredere perspektiv, end den traditionelle elendige afslutningskamp.

Jeg gætter på, at ca. 8 ud af 10 forum medlemmer ville have solgt denne sæson for en midterplacering, før sæsonstart. Og det er jo netop hvad Kent og Kuhn og holdet har opnået. Endda på trods af, at vi også mistede Wähler, som i den grad var krumtappen på holdet.

Der hvor det gør ondt, er selvfølgelig at man byttede en 5 plads og eurobold, ud med en 7 plads og røv og nøgler. Ved at spille 2 fornærmende dårlige kampe, af de sidste 3. Men i det store billede, ligger vi stadig lunt, med 14 point og 3 hold mellem os og nedrykningsstregen.

Hvis Helenius bliver hjemme og holder niveauet, så vi i det mindste har en angriber der kan score, og Kent og Kuhn kan gøre resten af de unge knægte bare 10% mere stabile, så anser jeg det ikke for umuligt, at vi kan redde skindet en sæson mere. Men jeg erkender at der skal noget held til, bl.a. i forhold til skader.
Jamen vi kan ikke være uenige i, at sæsonen overordnet set er fin. En 7. plads er trods alt bedre end at ligge og kæmpe om nedrykning..

Det der får mig op "i det røde felt" er den mangel på motivation vi har set gentagne gange i sæsonen - og også i slutfasen. For vi har vist, at vi med den rette indstilling og det rigtige koncept kan spille enddog flot fodbold. Problemet er bare, at vi i nogle kampe viser hvor stort niveauet og potentialet hos de her unge spillere enlig er. Selvfølgelig kan man ikke forlange at en flok unge spillere, skal ramme deres maksimum hver gang - men man kan dog forlange, at de prøver og at trænerstaben sætter spillerne op til at prøve.

Det vi har set de sidste tre kampe er - i mine øjne - et tegn på trænerstabens manglende evne til, at motivere spillerne til kampe, som for dem måske ikke er de mest interessante. Man kan dog undre sig over, at spillerne ikke også kunne tænke sig at ligge lidt ekstra indsats for, at slutte sæsonen flot - man havde endda muligheden for 5. pladsen og Europa.

Det vi ser i aften er under al kritik. Det viste tydeligt en flok fodboldspillere, der egentlig ikke gad være i Haderslev. Gang på gang blev de overløbet på nemmeste vis. Og det var knap med hjælpen fra holdkammeraterne. Så kan man sige, okay vi er ikke bedre. Men som nævnt har vi tidligere præsteret at spille flot fodbold. Og det er dér den går galt. For når vi ved, at spillerne kan spille flot fodbold - og ihvertfald bedre end de gjorde i dag - ja, så undres man over hvorfor de ikke gør det.

Der er måske ikke noget entydigt svag på dette, men i hovedtræk handler det om en ting - motivationen. Det er svært for en fodboldspiller - såvel for alle idrætsudøvere - at holde motivationen i top fra sæsonstart til slut. Men det er blandt andet derfor man har en træner. Trænerens opgave er her, at sætte sig ind i hvordan spillerne tænker, finde ud af hvad de bliver motiveret af og så udnytte det. Udnytte det til, at motivere dem og vise hvad de kan. Det har slået fejl op til flere gange. For sjovt nok er det ikke mod FC København vi taber 5-0. Det er mod et midterhold, som vi burde og også kan spille op med!

For et par år siden havde AaB ansat en mentaltræner til, at tage sig af dette. Så vidt jeg husker var det faktisk et af Hamréns påfund? Er der nogen der ved, om han stadig bliver brugt - ellers er det måske en idé at gå tilbage dertil. For trænerstaben har vist, at de ikke er opgaven voksen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Yankee » 23. maj 2012, 23:50

Martin Bak skrev:ligegyldigt om vi havde vundet eller tabt idag så har enhver som er bare en anelse realist for længe siden indset, at vi er klar favorit til at rykke ned næste år - det er svært at se hvilke 2 hold vi skal holde under os.

det eneste vi kan håbe på er, at helenius bliver solgt for 5-10 mio. så der er lidt penge til forstærkninger, ellers ser det ualmindeligt sort ud
Slap nu af, for dælen. Vi blev nr. 7 i denne sæson, selvom vi mistede folk som Karim Zaza, Kjetil Wæhler og Chris Rolfe i løbet af sæsonen. Vi har stillet med et ualmindeligt ungt hold, der har taget store skridt frem.

Hvorfor skulle Silkeborg, Sønderjyske og Brøndby pludselig blive så meget bedre? Jeg ser altså ikke det store lys i de talenter, de har rendende. Faktisk kommer Brøndby jo først nu her til at gennemgå et generationsskifte som det vi har lavet i den her sæson. Det har indtil videre kastet fire nederlag i streg af sig.

Så får vi et spinkelt Esbjerg-hold, der vil blive tromlet fysisk i de fleste af deres kampe og så Randers, der spiller meget svingende og i den grad mangler kvalitet i angrebet. Jeg tror også FCM bliver involveret i bundstriden næste sæson, hvis de må skære så drastisk i spillertruppen som deres økonomi indikerer. Og husk på at vi kun har været ét point dårligere end AGF i foråret, og spillede klart bedre end dem i april.

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af JFL » 24. maj 2012, 00:16

Provst i Brovst skrev:Jeg er sikker på KEP sidder og finder på morsomheder om debatsidens kloge hoveder netop nu, 5-0!!!

Det er desuden et tegn på de problemer der er i AaB at han håner klubbens fans på twitter.
KEP's tude-tweets over AaB-fans' ageren på debatside.dk har irriteret mig grænseløst. Jeg har ikke villet bringe det op herinde, fordi Nordjyske og andre læser med og fordi jeg ikke synes der skal gøres et større nummer ud af det. Men jeg synes godt nok, at han burde tænkte sig om en ekstra gang inden han skriver nedladende om de mennesker, der står på tribunen og følger holdet - og har gjort det i mange, mange år. Jeg ved ikke, hvad han regner med, når han skriver sådan noget. Det er i bedste fald uprofessionelt og i værste fald med til at skabe splid mellem fans og spiller(e).

Kampen i dag skal vel bare glemmes hurtigst muligt. Desuden synger jeg med på koret, der stiller sig uforstående overfor, at man frigiver Lucas og Thomsen til U-landsholdet. Det signalerer, at man ikke er helt seriøs omkring kampen, hvilket vel sagtens kunne ses i spillers præstation.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Klaus » 24. maj 2012, 00:37

Så er jeg også noget hjem fra Haderslev.... Set fra tribunen var det en horibel indsats, hvor man sandt for dyden ikke kunne se, at vi trods alt spillede om en million kroner. Det lignede arbejdsvægring - specielt i vores forsvar... AT tænke sig, at vi kunne tåle at tabe med 3 og så alligevel formår at smide 6. pladsen er intet mindre end utroligt. Det er svært at finde lyspunkter i præstationen. Aftenens højdepunkter var god øl og en underholdende stadionspeaker, der talte bolddrengene med i tilskuertallet. Jeg er meget skuffet over niveauet hos vores bærende kræfter. Augu går ikke for alvor ind i tacklingerne, og uden Würtz mangler vi altså en, der kan tackle igennem på midtbanen. Due og Curth burde være dem, der "bar" holdet... Det gjorde de ikke i dag, selvom de vel ret beset ikke var dårligere end de andre.

For mig er det ubegribeligt, at Kent ikke sætter Kayke ind... Man skulle næsten tro, at trænerne havde noget personligt imod ham. En anden mulighed kunne være, at han skal have udbetalt et større beløb når han har spillet et bestemt antal kampe????? Jeg har i hvert fald grumme svært ved at se, hvordan han kunne undgå at forstærke holdet i dag.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af NIN » 24. maj 2012, 02:31

Yankee skrev:
Martin Bak skrev:ligegyldigt om vi havde vundet eller tabt idag så har enhver som er bare en anelse realist for længe siden indset, at vi er klar favorit til at rykke ned næste år - det er svært at se hvilke 2 hold vi skal holde under os.

det eneste vi kan håbe på er, at helenius bliver solgt for 5-10 mio. så der er lidt penge til forstærkninger, ellers ser det ualmindeligt sort ud
Slap nu af, for dælen. Vi blev nr. 7 i denne sæson, selvom vi mistede folk som Karim Zaza, Kjetil Wæhler og Chris Rolfe i løbet af sæsonen. Vi har stillet med et ualmindeligt ungt hold, der har taget store skridt frem.

Hvorfor skulle Silkeborg, Sønderjyske og Brøndby pludselig blive så meget bedre? Jeg ser altså ikke det store lys i de talenter, de har rendende. Faktisk kommer Brøndby jo først nu her til at gennemgå et generationsskifte som det vi har lavet i den her sæson. Det har indtil videre kastet fire nederlag i streg af sig.

Så får vi et spinkelt Esbjerg-hold, der vil blive tromlet fysisk i de fleste af deres kampe og så Randers, der spiller meget svingende og i den grad mangler kvalitet i angrebet. Jeg tror også FCM bliver involveret i bundstriden næste sæson, hvis de må skære så drastisk i spillertruppen som deres økonomi indikerer. Og husk på at vi kun har været ét point dårligere end AGF i foråret, og spillede klart bedre end dem i april.
Det er lidt en glasset halvt tomt halvt fuld situatioen. Det er let at tale Esbjerg og Randers ned, men lad os nu se hvad de kommer med af begejstring og kvalitet. Gud skal vide, vi havde store nok problemer med HB Køge og Lyngby. Hvordan ville det ikke have lydt, var det de to hold som var rykket op? Der er heldigvis ingen garantier i fodbold, hvad FCN's mesterskab vel er det bedste bevis for, men det bliver en tæt bundkamp næste sæson. Jeg tillader mig at tvivle på, at ret mange klubber top som bund ligger søvnløs med udsigten til at skal møde os. Så vi må håbe, at Brøndby ikke løfter niveauet, at Esbjerg lover at forblive spinkle og FCM styrer mod bunden og vi til gengæld evner at fortsætte med at fylde på og Helnius bliver og vi kan gøre nytte af erfaringern fra i år. Mon så ikk det går? Jeg håber det.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13690
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Funky » 24. maj 2012, 06:38

JFL skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg er sikker på KEP sidder og finder på morsomheder om debatsidens kloge hoveder netop nu, 5-0!!!

Det er desuden et tegn på de problemer der er i AaB at han håner klubbens fans på twitter.
KEP's tude-tweets over AaB-fans' ageren på debatside.dk har irriteret mig grænseløst. Jeg har ikke villet bringe det op herinde, fordi Nordjyske og andre læser med og fordi jeg ikke synes der skal gøres et større nummer ud af det. Men jeg synes godt nok, at han burde tænkte sig om en ekstra gang inden han skriver nedladende om de mennesker, der står på tribunen og følger holdet - og har gjort det i mange, mange år. Jeg ved ikke, hvad han regner med, når han skriver sådan noget. Det er i bedste fald uprofessionelt og i værste fald med til at skabe splid mellem fans og spiller(e).
Han er jo typen som siger, hvad han tænker. Naturligvis havde det været mere "efter bogen" bare at sige ingenting, men nu ved vi altså, at spillerne rent faktisk registrerer hvis de bliver flæsket herinde. Nogle kan lade som ingenting, selv om de bliver kaldt alt muligt, andre kan ikke.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Buzz Killington » 24. maj 2012, 06:50

JFL skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg er sikker på KEP sidder og finder på morsomheder om debatsidens kloge hoveder netop nu, 5-0!!!

Det er desuden et tegn på de problemer der er i AaB at han håner klubbens fans på twitter.
KEP's tude-tweets over AaB-fans' ageren på debatside.dk har irriteret mig grænseløst. Jeg har ikke villet bringe det op herinde, fordi Nordjyske og andre læser med og fordi jeg ikke synes der skal gøres et større nummer ud af det. Men jeg synes godt nok, at han burde tænkte sig om en ekstra gang inden han skriver nedladende om de mennesker, der står på tribunen og følger holdet - og har gjort det i mange, mange år. Jeg ved ikke, hvad han regner med, når han skriver sådan noget. Det er i bedste fald uprofessionelt og i værste fald med til at skabe splid mellem fans og spiller(e).

Kampen i dag skal vel bare glemmes hurtigst muligt. Desuden synger jeg med på koret, der stiller sig uforstående overfor, at man frigiver Lucas og Thomsen til U-landsholdet. Det signalerer, at man ikke er helt seriøs omkring kampen, hvilket vel sagtens kunne ses i spillers præstation.
Er der noget jeg har overset? Hvor skriver han nedladende om de mennesker der står på tribunen og følger holdet?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Worminator
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:18
Geografisk sted: Ho Chi Minh City

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Worminator » 24. maj 2012, 07:03

NIN den fromme skrev:
Yankee skrev:
Martin Bak skrev:ligegyldigt om vi havde vundet eller tabt idag så har enhver som er bare en anelse realist for længe siden indset, at vi er klar favorit til at rykke ned næste år - det er svært at se hvilke 2 hold vi skal holde under os.

det eneste vi kan håbe på er, at helenius bliver solgt for 5-10 mio. så der er lidt penge til forstærkninger, ellers ser det ualmindeligt sort ud
Slap nu af, for dælen. Vi blev nr. 7 i denne sæson, selvom vi mistede folk som Karim Zaza, Kjetil Wæhler og Chris Rolfe i løbet af sæsonen. Vi har stillet med et ualmindeligt ungt hold, der har taget store skridt frem.

Hvorfor skulle Silkeborg, Sønderjyske og Brøndby pludselig blive så meget bedre? Jeg ser altså ikke det store lys i de talenter, de har rendende. Faktisk kommer Brøndby jo først nu her til at gennemgå et generationsskifte som det vi har lavet i den her sæson. Det har indtil videre kastet fire nederlag i streg af sig.

Så får vi et spinkelt Esbjerg-hold, der vil blive tromlet fysisk i de fleste af deres kampe og så Randers, der spiller meget svingende og i den grad mangler kvalitet i angrebet. Jeg tror også FCM bliver involveret i bundstriden næste sæson, hvis de må skære så drastisk i spillertruppen som deres økonomi indikerer. Og husk på at vi kun har været ét point dårligere end AGF i foråret, og spillede klart bedre end dem i april.
Det er lidt en glasset halvt tomt halvt fuld situatioen. Det er let at tale Esbjerg og Randers ned, men lad os nu se hvad de kommer med af begejstring og kvalitet. Gud skal vide, vi havde store nok problemer med HB Køge og Lyngby. Hvordan ville det ikke have lydt, var det de to hold som var rykket op? Der er heldigvis ingen garantier i fodbold, hvad FCN's mesterskab vel er det bedste bevis for, men det bliver en tæt bundkamp næste sæson. Jeg tillader mig at tvivle på, at ret mange klubber top som bund ligger søvnløs med udsigten til at skal møde os. Så vi må håbe, at Brøndby ikke løfter niveauet, at Esbjerg lover at forblive spinkle og FCM styrer mod bunden og vi til gengæld evner at fortsætte med at fylde på og Helnius bliver og vi kan gøre nytte af erfaringern fra i år. Mon så ikk det går? Jeg håber det.
Hvorfor er det folk har så travlt med at udnævne os til nedrykningsfavoritter næste år? Jeg synes da på ingen måde det ser værre ud her end det gør i hverken OB eller Brøndby. Bevares, vi er absolut ikke mesterskabskandidater og vi har ikke verdens bredeste trup, men med mindre Lynge ligefrem begynder at forære nøglespillere væk, så kan jeg ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne holde os i midten igen.

Helenius ryger med stor sandsynlighed og det er surt, men hvor skulle Toft ikke kunne begynde at klappe kasser ind? Eller Kusk? Lucas kan også være fortid men talentfuld som han er, så er det nok lidt en tilsnigelse at kalde ham nøglespiller. Den eneste jeg egentlig for alvor er nervøs for at skulle sige farvel til er Lasse, for det vrimler ikke just med forsvarere i truppen.
Worminator

Billede
Mattæus 27.46.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Lindmark » 24. maj 2012, 07:18

budo skrev:...
Der hvor det gør ondt, er selvfølgelig at man byttede en 5 plads og eurobold, ud med en 7 plads og røv og nøgler. Ved at spille 2 fornærmende dårlige kampe, af de sidste 3. ...
Det er lige præcis også det der gør ondt indeni mig! Og selv om vi anerkender at sønderjyderne har været klart bedre end os i denne sæson (vi har kun fået 1 point imod dem), så er det utilgiveligt at tabe så stort som vi gjorde i aftes når spillerne på forhånd vidste at et nederlag på tre mål eller derunder sandsynligvis ville være nok til at bevare sjettepladsen.

Det er i øvrigt også meget skidt at vi kun får 3 point ud af 9 mulige mod Lyngby i denne sæson :thumbsdown:
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13690
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Funky » 24. maj 2012, 07:23

Lindmark skrev:
budo skrev:...
Der hvor det gør ondt, er selvfølgelig at man byttede en 5 plads og eurobold, ud med en 7 plads og røv og nøgler. Ved at spille 2 fornærmende dårlige kampe, af de sidste 3. ...
Det er lige præcis også det der gør ondt indeni mig! Og selv om vi anerkender at sønderjyderne har været klart bedre end os i denne sæson (vi har kun fået 1 point imod dem), så er det utilgiveligt at tabe så stort som vi gjorde i aftes når spillerne på forhånd vidste at et nederlag på tre mål eller derunder sandsynligvis ville være nok til at bevare sjettepladsen.

Det er i øvrigt også meget skidt at vi kun får 3 point ud af 9 mulige mod Lyngby i denne sæson :thumbsdown:
Ja, det er sgu meget godt gået; man kunne have tabt med 3-0 og STADIG have sendt holdet på sommerferie med en rimelig god mavefornemmelse. Nu er det bare gru og rædsel frem mod næste sæson. Flot, virkelig flot.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af astonvilla » 24. maj 2012, 09:14

Efter det frådende raseri efter gårsdagens blamage har lagt sig, synes jeg egentlig at AaBlover4Ever ovenfor ganske fint summerer status.
Flot med en 7. plads, men det vi så i går (og i andre kampe) er simpelthen uacceptabelt!
Og det selvom vi har den yngste trup man har set (nogensinde?).
Jeg vil vælge at se med dybt kritiske øjne på træneren - som virker til at være uhæmmet dårlig til at sætte spillerne op til kamp (og ja, så unge knajter skal have et ordentligt spark i røven fra tid til anden). Samtidig bør han sku kunne agere mere smidigt rent taktisk. Når man er bagud 0-3 efter en halv time - så skal der sku ske noget. Ligemeget hvad! Bare for at sende et signal om ikke andet. 1-2 udskiftninger og sadle om rent taktisk. Men han sidder jo ret beset med hænderne i skødet i 62 minutter rent udskiftningsmæssigt - og samtlige 90 minutter rent taktisk.
Det er IKKE godkendt - Kent!

Og så er det sku også skuffende at se Augo (min helt på holdet ellers) som anfører ikke hanker op i spillerne omkring sig (og sig selv for den sags skyld). Han burde have fråde om munden - råbe og skrige (træneren gjorde det jo ikke) og få skældt noget skræk i livet på de ugidelige spillere (Wichmann - hans sidemand - især!).

Fjern det anførerbind fra Augo - han "bruger" det ikke alligevel. Smid det på Würtz eller evt Lasse.

Vi mangler bare så uhæmmet meget noget vildskab (på den fede måde) på det her hold. Masser af talent - men ingen leder og indpisker. Vi skal bruge de få mønter vi har til spillerkøb på sådan en type. Jeg er sku snart ligeglad hvilken position han spiller på eller hvor ringe hans teknik er! Vi skal bare bruge en general !
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af astonvilla » 24. maj 2012, 09:40

AaBlover4ever skrev:For et par år siden havde AaB ansat en mentaltræner til, at tage sig af dette. Så vidt jeg husker var det faktisk et af Hamréns påfund? Er der nogen der ved, om han stadig bliver brugt - ellers er det måske en idé at gå tilbage dertil. For trænerstaben har vist, at de ikke er opgaven voksen.
Martin Langagergaard er mental træner (sportspsykolog) i AaB.
DET var i hvert fald en mand der må smides på porten a.s.a.p. Han (for)tjener i hvert fald ingenlunde sin hyre - hvad den så end er.

Så kan vi lissågodt få Asbjørn Riis forbi 2 gange om ugen og råbe: "hold Jer i form, spis sundt og tro på Jer selv!"

Langagergaard er ekstern konsulent, så han er nem at slippe af med. Brug pengene på en der kan sit kram.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af rAaBe » 24. maj 2012, 09:48

Damn! Jeg så ikke kampen - mit internet var for ringe til at jeg kunne streame DR2's signal - og det kan vel næsten betegnes som heldigt! Nedenstående er derfor set noget løsrevet fra kampen! Er der evt. nogen der ved om kampen bliver genudsendt eller kan ses online?

5-0 til Sønderjydske i en kamp hvor vi bare skal undgå at tabe med 4 er uhørt og det føles som en hån. Klubben kunne vel nærmest være reddet økonomisk hvis den havde spillet på det resultat? Tør slet ikke tænke på hvor harm jeg ville have været, hvis jeg havde taget køreturen til Nordtyskland.

Nu kan statistik lyve en del - men det kan ens øjne også når ens følelser er i uvejr - og et eller andet sted så er det i hvert fald ud fra tallene fra livecast (link) et udsædvanligt resultat. Faktisk ligner de tal at vi spillede en god kamp :o (på nær antal mål naturligvis)

Måske skal vi se de her typer nederlag som resultatet af vores overgang til "udviklingsklub der satser på egen avl"? William Kvist sagde i et interview jeg kom for skade at læse, at han er gået i "præstations tilstand" modsat hans normale "udviklings tilstand". For mig giver de her nederlag og udsving mere mening hvis vi ser dem gennem de briller. Måske er vi i en udviklingstilstand hvor fokus bare ikke er på præstation? Problemet med de sidste 2 kampe er måske netop, at målsætningen for de fleste åbenlyst må have været en 5./6. plads, men endte med at ligne kampe i udviklings tilstand?

Hvordan klubben har tænkt sig at sælge "det produkt" til en fanskare - for hvem et nederlag uden snert af indædt fight er utilgiveligt - det ved jeg ikke.

Det er sikkert bedst at vente med evaluering af sæsonen for hold, træner, enkelte spillere, sportschef m.m. Helt overordnet set synes jeg dog klart vi har bestået og er evigt taknemmelig for at vi ikke har været en del af bundstriden. Det er stort at har fået kørt unge spillere i stilling og givet dem lidt hård på brystet til næste sæson - bliver spændende at se hvad der venter der, og om vi evt. har nye på vej op nedefra?

Rockafellar
2. div
2. div
Indlæg: 163
Tilmeldt: 28. apr 2006, 14:35
Geografisk sted: Munken
Kontakt:

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Rockafellar » 24. maj 2012, 09:51

det er sgu ikke de unge der skal have et velplaceret spark i bollerne for en grotesk indsats i går... jeg er allermest rasene på Augu, Lasse, Due og Curth. Magen til ugidelighed skal man fanme lede længe efter. Det er sgu ikke trænerens problem at spiller ikke er sat op til en sådan en kamp - det ER SPILLERNES og i særlig grad de erfarne spillers opgave! Det er professionelle fodboldspiller!! Du har sgu da heller ikke din chef til at stå og motivere dig hver dag på arbejdet

Især Augu og Curth pisser mig af - hold kæft hvor er Augu ringe, fucking skildpade - ufattelig langsom og opgivende i hans attitude. :@ Flere udtaler at han er et vigtig samlingspunkt og rollemodel på holdet, men de egenskaber har vi da på ingen måde oplevet i det seneste kampe. Som anfører skal du sgu ind til kampen ala Roy Kean med vildskab, fråde om munden og en vinderattitude, der kan trække dine yngre holdkammarater med op. Ang Curth så taler indsatsen i går for sig selv - total anonym, total ligegyldig - det må være en plads i Hjørring til ham for han kan sgu ikke bidrage med noget til næste sæson.

Problemet med det her hold pt er manglende teknik, hurtighed og overblik. Så snart forsvar og midtbane bliver presset lidt som i går (og mod ex køge i køge) så falder de fuldstændigt sammen.

Derfor må det være lynges vigtigste job at få skaffet billige alternativer med fart i støvlerne og hurtig boldomgang og som kan levere et presspil som vi så fra Sønderjyskes side i går. Kig mod Nordsjælland og se hvordan spillerne med teknik og hurtighed klarer sig..

tillykke med 7. pladsen - trods alt mere end godkendt med det spillermateriale, men guderne skal vide at vi trænger til nogle mere boldfaste spillerne der kan lave hurtigt bolderobringer og drive bolden hurtigt frem af banen..
Swing Like God's Own Dick

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af BoomZ0R » 24. maj 2012, 10:19

Sæsonen må siges at være godkendt, sådan overordnet set, men der er simpelthen nogen ting der halter. Der er noget taktisk oplæg, mentalt og vilje der mangler.
En 7. plads er sådan set skide flot. Truppen og sidste års præstation taget i betragtning.

Men der hvor filmen knækker, det er altså at vi smider så ufatteligt mange point til de, på papiret og normalt, langt dårligere hold.
Lyngby formår vi at tabe til 2 ud af 3 kampe i sæsonen. Det er simpelthen for dårligt og kan aldrig nogensinde være godkendt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Pastorius » 24. maj 2012, 10:28

nik skrev:Måske det var en ide at hente Ole Nielsen som ny sportsdirektør og så få søndergård og envoldsen med herop, de har et gen der vil figth i hver eneste kamp det mangler AaB
Ja, det ville da være fint. Så slap man for det selvpineri med at være AaB-fan.
Med venlig Hilsen
--
Robert

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af johnfrank » 24. maj 2012, 11:19

Skal Lynge fyres? Skal Kent fyres? Skal andre fyres?

Efter min bedste overbevisning har vi en noget gammeldags sportslig ledelse der ikke helt er fuldt med i fodboldens udvikling de sidste år. Lynges strategi er vel stadig at man bare køber 3-4 forskellige spillere og så håber at det kan blive til noget godt.

Kent, Kuhn og Poul Erik Andreasen virker ikke til at være typer der kan sætte gang i en process hvor man udvikler sin egen form for fodboldstil. AaBs stil med de herrer er en stil hvor man kun reagerer på hvad andre hold gør. Der er ikke tale om en process hvor man går ind og definerer sin egen spillestil og udvikler spillere og/eller køber spillere der passer ind i denne stil.

Jeg har haft lejlighed til at møde nogle af de unge trænere der står for eliteholdene og jeg har hørt Jacob Larsen fortælle om hvilke ideer der ligger bag udviklingsarbejdet i ungdomsafdelingen. De slår mig alle som begavede typer der forstår værdien af langsigtet systematisk arbejde hvor de ældre typer i den sportslige ledelse synes at begrænse sig til brandslukning og dag til dag arbejde. Hvorfor kan vi ikke udnytte disse kapaciteter i arbejdet med superligaholdet og de unge seniorspillere. Andre klubber som FCN, FCM og Vejle gør i stor grad brug af deres ungdomstrænere og der er som jeg ser det en integreret sammenhæng mellem ungdom og superliga. Jeg så gerne at man udnytter den medvind der er i ungdomsudviklingen nu, og inddrager de unge trænere og ledere mere i arbejdet med superligatruppen. Jeg tror ikke at Lynge og Kent og de andre har det der skal til for at skabe succes i en fodboldverden der udvikler sig meget hurtigt. Jeg taler ikke for en fyring af nogen nu og her, men gradvis overlad tøjlerne til de folk i AaB der beviseligt kan skabe spillere og resultater.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Elscorpio » 24. maj 2012, 12:09

Spillerne så ud til at være gået på sommerferie igår. Samtlige spillere kan ikke være deres indsats bekendt når man går så meget ned med flaget :@

Wæhlertypen var savnet igår, det er lige før man savner det gamle guldhold fra 95, de kunne da i det mindste tackle igennem.

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Reto » 24. maj 2012, 12:17

Sæsonen er vel godkendt, hvis man kigger på forudsætningerne og sidste sæsons kvaler.
Jeg tror mange AaB'ere er glade for at undgå den stærkt øgede risiko for hjerteanfald og nervesammenbrud, som 2011 afslutningen indebar.

Alligevel sidder man bare med en træls smag i kæften oven de 2 sidste udekampe.
At blive ydmyget af Sønderjyske er bare ikke godt nok, uanset at de har haft en kanon sæson dernede.
Det er ubegribeligt, at man tager så løst og let på muligheden for at ens arb plads kan tjene omkring 1 mio mere. En arb plads der kører på pumperne.

Besvar