Kampprogram sæsonen 2012/2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Kampprogram sæsonen 2012/2013

Indlæg af nik » 8. jun 2012, 12:24

Med FC.N skal også tage hensyn til at de skifter til kunstgræs, det vil give dem en fordel. Flere klubber kæmper med overlevelse, der vil være nogen kommer i problemer pga økonomi

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kampprogram sæsonen 2012/2013

Indlæg af limey » 8. jun 2012, 14:04

Gnu skrev: Det er en gøglerliga.
Det er det nemlig og vi er et ægte gøglerhold med en afgrundsdyb stor forskel imellem vores top- og bundniveau. Derfor er det, i mine øjne, næsten umuligt at spå om vi bliver en del af bundstriden eller ej.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Kampprogram sæsonen 2012/2013

Indlæg af BoomZ0R » 8. jun 2012, 14:11

nik skrev:Med FC.N skal også tage hensyn til at de skifter til kunstgræs, det vil give dem en fordel. Flere klubber kæmper med overlevelse, der vil være nogen kommer i problemer pga økonomi
Er deres vamle kunstgræs bane blevet godkendt? :S

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kampprogram sæsonen 2012/2013

Indlæg af alithebeast » 8. jun 2012, 17:23

Zee skrev:
nik skrev:Med FC.N skal også tage hensyn til at de skifter til kunstgræs, det vil give dem en fordel. Flere klubber kæmper med overlevelse, der vil være nogen kommer i problemer pga økonomi
Er deres vamle kunstgræs bane blevet godkendt? :S
De har ihvertfald givet græsset væk til fans. :P

Vi kan rykke ud eller få medaljer, det er umuligt at spå om på nuværende tidspunkt.
Hader København!

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Kampprogram sæsonen 2012/2013

Indlæg af nik » 8. jun 2012, 18:22

Græsset er godkendt af uefa så det må det vil også være i danmark. Tror kun der er 3 hold der er med omkring guldet

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kampprogram sæsonen 2012/2013

Indlæg af Reyad » 8. jun 2012, 18:40

Som en kommende eksil-jyde i KBH er jeg da lidt skuffet over manglen på sjællænder-kampe...ellers ligner det en hård start, men hvor vi ender i næste sæson kan være meget svært at spå om. 12-2 er sådan set en mulighed.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kampprogram sæsonen 2012/2013

Indlæg af Yankee » 8. jun 2012, 21:46

Reyad skrev:Som en kommende eksil-jyde i KBH er jeg da lidt skuffet over manglen på sjællænder-kampe...ellers ligner det en hård start, men hvor vi ender i næste sæson kan være meget svært at spå om. 12-2 er sådan set en mulighed.
Kampene i Kbh er alligevel de sløjeste udebaneture vi har. Parken er et elendigt afsnit, hvor man står spredt og vi alligevel taber 0-3. Brøndby ligger langt fanden i vold og i øvrigt midt i ingenting. Farum er bare... ja, Farum. Røvsygt!

Kom hellere med til Horsens, Odense og især Århus. Der er altid københavnere afsted.

213
Allstar
Allstar
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 25. jul 2005, 14:50
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kampprogram sæsonen 2012/2013

Indlæg af 213 » 10. jun 2012, 14:14

Yankee skrev:
Reyad skrev:Som en kommende eksil-jyde i KBH er jeg da lidt skuffet over manglen på sjællænder-kampe...ellers ligner det en hård start, men hvor vi ender i næste sæson kan være meget svært at spå om. 12-2 er sådan set en mulighed.
Kampene i Kbh er alligevel de sløjeste udebaneture vi har. Parken er et elendigt afsnit, hvor man står spredt og vi alligevel taber 0-3. Brøndby ligger langt fanden i vold og i øvrigt midt i ingenting. Farum er bare... ja, Farum. Røvsygt!

Kom hellere med til Horsens, Odense og især Århus. Der er altid københavnere afsted.
At starte sæsonen med agf ude er jo genielt. Glæder mig allerede sindsygt!
Jeg elsker hele holdet og alle dets spillerer

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Kampprogram sæsonen 2012/2013

Indlæg af Since » 11. jun 2012, 21:02

nik skrev:Med FC.N skal også tage hensyn til at de skifter til kunstgræs, det vil give dem en fordel. Flere klubber kæmper med overlevelse, der vil være nogen kommer i problemer pga økonomi
Tvivler på det er en fordel for dem. De skal hele tiden skifte mellem kunstgræs og rigtigt græs. Alle andre hold spiller 31-32 kampe på græs og kun 1-2 kampe på kunstgræs.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kampprogram sæsonen 2012/2013

Indlæg af FlæskeFrank » 14. jun 2012, 09:32

Hvis man kigger på første runde så tæller det følgende kampe:
AC Horsens - FC Nordsjælland
Brøndby IF - OB
FC København - FC Midtjylland
Esbjerg fB - Silkeborg IF
AGF - AaB
SønderjyskE - Randers FC

Weekendens kampe bliver jo svære at vælge for programvælgerne. Der er jo deres yndlinge Brøndby, de rigtige mestre(!) FCK og mestrene fra FCN.

Hvis jeg google mig frem, bliver kampene valgt på følgende måde:
Fredag kl. 18:30 (TV2 Sport) 6. valg
Lørdag kl. 17:00 (TV2 Sport) 3. valg
Søndag kl. 14:00 (Kanal 9) 5. valg
Søndag kl. 17:00 (Kanal 9) 2. valg
Søndag kl. 19:00 (3+) 1. valg
Mandag kl. 19:00 (TV2 Sport) 4. valg

Søndag kl. 19.00 bliver nok BIF-OB, alternativt FCK-FCM
kl. 17.00 den anden af de to kampe.
Lørdag kl. 17.00 bliver mestrene ACH-FCN eller AGF-AaB
Mandag kl. 19.00 den anden af de to kampe.
Søndag kl. 14.00 Esbjerg-Silkeborg og
Fredag kl. 19.00 Sønderjyske-Randers.

Da OB og AGF plejer at tage mandagskampene skal vi nok forvente at være 4. eller 5. valg og dermed få rigtig mange lørdags og mandagskampe. Lørdagskampe, ja tak. Mandagskampe nej tak.
- FlæskeFrank

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Kampprogram sæsonen 2012/2013

Indlæg af salling23 » 14. jun 2012, 17:22

Jeg tror godt du kan regne med at vi i AGF tager en del mandags kampe igen.
Godt nok er vi ofte 3. Valg, men da tv2sport har både 3. og 4. Valg, så kan de gå efter den kamp med flest seere om mandagen
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kampprogram sæsonen 2012/2013

Indlæg af FlæskeFrank » 14. jun 2012, 17:47

Kan så læse på AaBs hjemmeside, at vores første kamp er en fredagskamp. Det overrasker mig noget. Måske TV2 Sport vælger 3 kampe og så fordeler dem efterfølgende. Ellers kan jeg ikke vores kamp som 6. valg. Hvis de skal promovere spilletidspunktet er de vel også nød til at give den til kampe som AGF-AaB.

Måske AGF skal spille europæiske og derfor skulle spille senest lørdag ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kampprogram sæsonen 2012/2013

Indlæg af AaBlover4ever » 14. jun 2012, 18:24

De første syv kampe er fastlagt. Vi starter ude mod AGF, fredag kl. 18.30:

AaB’s kampe er som følger:

1: Fredag 13. juli kl. 18.30 – AGF-AaB

2: Søndag 22. juli kl. 19.00 – AaB-Brøndby I.F.

3: Lørdag 28. juli kl. 15.00 – FC København-AaB

4: Lørdag 4. august kl. 17.00 – AaB-FC Nordsjælland

5: Søndag 12. august kl. 15.00 – AC Horsens-AaB

6: Fredag 17. august kl. 18.30 – AaB-FC Midtjylland

7: Søndag 26. august kl. 17.00 – OB-AaB

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kampprogram sæsonen 2012/2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. jun 2012, 22:48

FlæskeFrank skrev:Kan så læse på AaBs hjemmeside, at vores første kamp er en fredagskamp. Det overrasker mig noget. Måske TV2 Sport vælger 3 kampe og så fordeler dem efterfølgende. Ellers kan jeg ikke vores kamp som 6. valg. Hvis de skal promovere spilletidspunktet er de vel også nød til at give den til kampe som AGF-AaB.

Måske AGF skal spille europæiske og derfor skulle spille senest lørdag ?
Mon ikke de smider en del "gode" kampe om fredagen i starten for at få vænnet så mange som muligt til der er bold der?

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: Kampprogram sæsonen 2012/2013

Indlæg af Mr Alex » 15. jun 2012, 11:03

FlæskeFrank skrev:Kan så læse på AaBs hjemmeside, at vores første kamp er en fredagskamp. Det overrasker mig noget. Måske TV2 Sport vælger 3 kampe og så fordeler dem efterfølgende. Ellers kan jeg ikke vores kamp som 6. valg. Hvis de skal promovere spilletidspunktet er de vel også nød til at give den til kampe som AGF-AaB.

Måske AGF skal spille europæiske og derfor skulle spille senest lørdag ?
Kunne det måske ikke være at politiet har haft en finger med i spillet her. De ved jo at der er en del på arbejde fredag, og vi kan derfor ikke tage så tidligt til Århus, som hvis det var en lørdag eller en søndag, og derved er der sandsynligvis ikke tid til barbesøg, og der bliver nok også mindre ballade.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kampprogram sæsonen 2012/2013

Indlæg af jensemand57 » 19. jun 2012, 09:31

Hvor er jeg ved at være træt af at alle omkring klubben snakker holdet ned og ikke op. Hver eneste udtalelse fra AaB - det gælder Lynge, kent og andre handler om økonomien - ja, den er ikke for god, men kom nu videre - vi har forstået det. Nej, vi får ikke spillere fra hylde A, men i stedet for at tale dem ned, så kunne AaB måske begynde at udtale sig i andre vendninger, som viser, at man selvfølgelig tror på holdet. Nu kommer det også fra spillerne med denne udtalelse fra Curth. Det er sgu da ikke indstilling, at gå ind med til den nye sæson. så en opfordring til alle i og omkring AaB - kom nu videre og tro lidt - bare lidt på sig selv og holdet.

AaB trykket økonomisk

AaB er trykket økonomisk, og det har sendt forventningerne til den kommende sæson i bund - også hos spillerne.

- Vi skal overleve på vilje, klogskab og måske også lidt held, vurderer angriber Jeppe Curth efter sæsonens første træning, hvor kun 15 spillere var omklædt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kampprogram sæsonen 2012/2013

Indlæg af Buzz Killington » 19. jun 2012, 10:08

jensemand57 skrev:Hvor er jeg ved at være træt af at alle omkring klubben snakker holdet ned og ikke op. Hver eneste udtalelse fra AaB - det gælder Lynge, kent og andre handler om økonomien - ja, den er ikke for god, men kom nu videre - vi har forstået det. Nej, vi får ikke spillere fra hylde A, men i stedet for at tale dem ned, så kunne AaB måske begynde at udtale sig i andre vendninger, som viser, at man selvfølgelig tror på holdet. Nu kommer det også fra spillerne med denne udtalelse fra Curth. Det er sgu da ikke indstilling, at gå ind med til den nye sæson. så en opfordring til alle i og omkring AaB - kom nu videre og tro lidt - bare lidt på sig selv og holdet.

AaB trykket økonomisk

AaB er trykket økonomisk, og det har sendt forventningerne til den kommende sæson i bund - også hos spillerne.

- Vi skal overleve på vilje, klogskab og måske også lidt held, vurderer angriber Jeppe Curth efter sæsonens første træning, hvor kun 15 spillere var omklædt.
Jeg er ikke helt med. Går det godt økonomisk i AaB; bør vi have forventning om andet end en bundkamp i lyset af oprykningen af Esbjerg og Randers; kræver det ikke held med vores spillermateriale vs. de andres in mente?

Det er meget muligt du syntes det er træls, men det gavner ikke holdet at vores (fans) forventninger til holdet er for store, i noget der ligner en overlevelsessæson. Spillerne derimod er jeg sikker på går på banen for at vinde i alle kampe, uanset kommunikationen udadtil.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kampprogram sæsonen 2012/2013

Indlæg af Gamling » 19. jun 2012, 10:32

Det er et faktum at AaB´s økonomi er presset og at vores trup er extremt tynd.

Men fodbold er en del af "underholdningsindustrien", hvor psykologi mange gange spiller en større rolle end realiteter. Hvis man derfor går ud og siger "vi har et elendigt hold" og "vores økonomi er på afgrundens rand og i øvrigt et bundløst hul" så tiltrækker man altså ikke flere "ikke frelste" tilskuere til stadion eller nye gode sponsorer og aktionærer. Dermed bliver den nedadgående økonomiske spiral forstærket - og det er jo ikke lige det klubben har brug for !
Gamling
"Ib Simonsen forever"

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kampprogram sæsonen 2012/2013

Indlæg af jensemand57 » 19. jun 2012, 11:27

MHJ skrev:
jensemand57 skrev:Hvor er jeg ved at være træt af at alle omkring klubben snakker holdet ned og ikke op. Hver eneste udtalelse fra AaB - det gælder Lynge, kent og andre handler om økonomien - ja, den er ikke for god, men kom nu videre - vi har forstået det. Nej, vi får ikke spillere fra hylde A, men i stedet for at tale dem ned, så kunne AaB måske begynde at udtale sig i andre vendninger, som viser, at man selvfølgelig tror på holdet. Nu kommer det også fra spillerne med denne udtalelse fra Curth. Det er sgu da ikke indstilling, at gå ind med til den nye sæson. så en opfordring til alle i og omkring AaB - kom nu videre og tro lidt - bare lidt på sig selv og holdet.

AaB trykket økonomisk

AaB er trykket økonomisk, og det har sendt forventningerne til den kommende sæson i bund - også hos spillerne.

- Vi skal overleve på vilje, klogskab og måske også lidt held, vurderer angriber Jeppe Curth efter sæsonens første træning, hvor kun 15 spillere var omklædt.
Jeg er ikke helt med. Går det godt økonomisk i AaB; bør vi have forventning om andet end en bundkamp i lyset af oprykningen af Esbjerg og Randers; kræver det ikke held med vores spillermateriale vs. de andres in mente?

Det er meget muligt du syntes det er træls, men det gavner ikke holdet at vores (fans) forventninger til holdet er for store, i noget der ligner en overlevelsessæson. Spillerne derimod er jeg sikker på går på banen for at vinde i alle kampe, uanset kommunikationen udadtil.
Jeg forventer heller ikke en topplacering, og ja jeg tro og håber da også at spillerne går til kampene med indstillingen at ville vinde. Men jeg efterlyser blot en anden dagsorden fra AaB i deres udtalelser i pressen. Gamling rammer meget godt, hvad jeg tænker på med hans indlæg

Gamlings indlæg
Det er et faktum at AaB´s økonomi er presset og at vores trup er extremt tynd.

Men fodbold er en del af "underholdningsindustrien", hvor psykologi mange gange spiller en større rolle end realiteter. Hvis man derfor går ud og siger "vi har et elendigt hold" og "vores økonomi er på afgrundens rand og i øvrigt et bundløst hul" så tiltrækker man altså ikke flere "ikke frelste" tilskuere til stadion eller nye gode sponsorer og aktionærer. Dermed bliver den nedadgående økonomiske spiral forstærket - og det er jo ikke lige det klubben har brug for !

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kampprogram sæsonen 2012/2013

Indlæg af Buzz Killington » 19. jun 2012, 16:09

jensemand57 skrev:
MHJ skrev:
jensemand57 skrev:Hvor er jeg ved at være træt af at alle omkring klubben snakker holdet ned og ikke op. Hver eneste udtalelse fra AaB - det gælder Lynge, kent og andre handler om økonomien - ja, den er ikke for god, men kom nu videre - vi har forstået det. Nej, vi får ikke spillere fra hylde A, men i stedet for at tale dem ned, så kunne AaB måske begynde at udtale sig i andre vendninger, som viser, at man selvfølgelig tror på holdet. Nu kommer det også fra spillerne med denne udtalelse fra Curth. Det er sgu da ikke indstilling, at gå ind med til den nye sæson. så en opfordring til alle i og omkring AaB - kom nu videre og tro lidt - bare lidt på sig selv og holdet.

AaB trykket økonomisk

AaB er trykket økonomisk, og det har sendt forventningerne til den kommende sæson i bund - også hos spillerne.

- Vi skal overleve på vilje, klogskab og måske også lidt held, vurderer angriber Jeppe Curth efter sæsonens første træning, hvor kun 15 spillere var omklædt.
Jeg er ikke helt med. Går det godt økonomisk i AaB; bør vi have forventning om andet end en bundkamp i lyset af oprykningen af Esbjerg og Randers; kræver det ikke held med vores spillermateriale vs. de andres in mente?

Det er meget muligt du syntes det er træls, men det gavner ikke holdet at vores (fans) forventninger til holdet er for store, i noget der ligner en overlevelsessæson. Spillerne derimod er jeg sikker på går på banen for at vinde i alle kampe, uanset kommunikationen udadtil.
Jeg forventer heller ikke en topplacering, og ja jeg tro og håber da også at spillerne går til kampene med indstillingen at ville vinde. Men jeg efterlyser blot en anden dagsorden fra AaB i deres udtalelser i pressen. Gamling rammer meget godt, hvad jeg tænker på med hans indlæg

Gamlings indlæg
Det er et faktum at AaB´s økonomi er presset og at vores trup er extremt tynd.

Men fodbold er en del af "underholdningsindustrien", hvor psykologi mange gange spiller en større rolle end realiteter. Hvis man derfor går ud og siger "vi har et elendigt hold" og "vores økonomi er på afgrundens rand og i øvrigt et bundløst hul" så tiltrækker man altså ikke flere "ikke frelste" tilskuere til stadion eller nye gode sponsorer og aktionærer. Dermed bliver den nedadgående økonomiske spiral forstærket - og det er jo ikke lige det klubben har brug for !

1) Der er ingen fra AaB der siger "vi har et elendigt hold" eller "vi er på afgrundens rand". Faktisk virker ovenstående udsagn fra Curth som et nogenlunde optimal positivt spin på nuværende situation. Så det er en stråmand du sætter op. Man viser man tror på produktet, men samtidig er man realistisk.

2) Det er en dødsyn at oversælge et produkt, for det første ved størstedelen af markedet godt det er løgn (lærebøgerne er fyldt med eksempler herpå), og for det andet udstøder man dem der med tiden bliver disillusioneret når produktet ikke lever op til forventningerne. Det har historisk været et stort problem for spillerne at præstere på hjemmebane, da de følte der var for store forventninger til dem. Jeg ser ikke noget grund til at AaB selv skal hjælpe til i denne kategori.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar