Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af astonvilla » 13. jul 2012, 20:28

nik skrev:Heldigt
Luk nu din [REDIGERET AF DEBATJUNTAEN]
Bienvenu Bassogog!

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af Mr Alex » 13. jul 2012, 20:29

ACHorsensFanFraAalborg skrev:Fuldt fortjent point! Burde have været tre!

Helenius klart banens bedste sammen med Kusk. På trods af KEPs hjerneblødning synes jeg stadig Due var AaBs dårligste, totalt flad, en masse fejlafleveringer og skaber intet!
Due spillede noget af det bedste han har gjort i lang tid i første halveg. Indrømmet han fald noget i niveau i 2. halveg men stadig en god præstation!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af Funky » 13. jul 2012, 20:32

Mr Alex skrev:
Funky skrev:Venligst beskriv Curths mål. Jeg var i arrigskab gået ud for at hugge to kubikmeter brænde.
først en masse klumbspil i feltet, KEP kommer til et skud og rammer ydersiden af stolpen. Returen opfanger Augo og sender den indover/skyder på mål, men bolden ender inde ved Curth som står helt fri og kan skyde den ind i tomt mål!!
Tak.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af astonvilla » 13. jul 2012, 20:36

Satme godt gået af drengene!
Over hele feltet - hele kampen - fight og vilje!
Forstår nok ikke helt den uhæmmede kritik af KEP, han var ok.
Fedt at se ekstremt offensive Dalsgaard i dag.
MOM - ved sku ikke. Due var god. Men det var de alle sku.
Derfor MOM til klacken bag mål!
Jeg sad mageligt på langsiden med 2 kammerater som begge er GFere, og de udtrykte deres store misundelse over vores away-team. Godt gået jungs!
Vores Bumber Hedder Jeppe Curth ... Igen :0)

Kusk er også go i dag - men synes MOM er svær. Helenius er satme god til at holde på dem der bliver smidt op på ham. Augo spiller det bedste siden hans tilbagekomst.

FEDT!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af Buzz Killington » 13. jul 2012, 20:38

Selvom jeg er pisse træt af KEP's åndsvage kort for brok, så er jeg ikke sikker på man kan begrænse det uden at det påvirker hans aggresive duelspil. Det var top notch i dag fra hans side.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af Provst i Brovst » 13. jul 2012, 20:39

Var der straffe? Kunne ikke se det på min "super kvalitets" stream med pauser (uden fisk).
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af jensemand57 » 13. jul 2012, 20:40

Eftersom vi var på udebane, må vi jo ligge nr.1 :cool:

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af Mr Alex » 13. jul 2012, 20:40

Funky skrev:
Mr Alex skrev:
Funky skrev:Venligst beskriv Curths mål. Jeg var i arrigskab gået ud for at hugge to kubikmeter brænde.
først en masse klumbspil i feltet, KEP kommer til et skud og rammer ydersiden af stolpen. Returen opfanger Augo og sender den indover/skyder på mål, men bolden ender inde ved Curth som står helt fri og kan skyde den ind i tomt mål!!
Tak.
http://tv2sport.dk/tv-her-hugger-AaB-det-ene-point" onclick="window.open(this.href);return false;

Jimo
2. div
2. div
Indlæg: 136
Tilmeldt: 6. jul 2005, 16:14
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af Jimo » 13. jul 2012, 20:41

En skøn kamp som viser at hvis vi spiller sådan her i sæsonen, så kommer vi ikke i farezonen. God fight og fed moral over hele linien.

Nu mangler vi bare at Lucas bliver lidt stærkere i nærkampene og at vi finder den helt rigtige forsvarsopstilling. Jeg synes en optimal 4 backkæde må være ahlman-lasse nielsen-gotfredsen-Dalsgaard.

Synes bestemt at Dalsgaard er blevet en rigtig god back !

Kusk er for vild, han mangler bare lidt kølighed foran kassen, for han vil komme frem til mange chancer i denne sæson!!!

Helenius spillede en solid god kamp, en flot indsats af ham.

Nikolaj virker meget sikker og ustråler en skøn ro!!

----

Nu det lidt negative......(skal nok gøre det kort efter sådan en god indsats!!)

Due kan altså ikke sætte sin modspiller af, så gad godt se en anden på den plads.

KEP laver desværre endnu en tanketorsk som var ved at koste ! :thumbsdown:

Vil dog sige at KEP spiller en ok kamp og specielt under AaBpresset i overtiden

-----

Alt i alt

FED moral, god fight og en masse optimisme for resten af sæsonen!! :aabfan:

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af Mr Alex » 13. jul 2012, 20:42

jensemand57 skrev:Eftersom vi var på udebane, må vi jo ligge nr.1 :cool:
Jep og det fryder mig, fordi ÅGF sang at de lå nummer 1, to minutter inden vores scoring!!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af Gentleman Finn » 13. jul 2012, 20:42

Provst i Brovst skrev:Var der straffe? Kunne ikke se det på min "super kvalitets" stream med pauser (uden fisk).
Tvivlsomt som jeg ser det, jeg havde nok kun dømt et klokkeklart et 3 min. før tid, men Svendsen synes åbenbart kampen var kedelig.

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af Mr Alex » 13. jul 2012, 20:44

http://tv2sport.dk/tv-her-hugger-AaB-det-ene-point" onclick="window.open(this.href);return false;
Er det bare mig eller går Allan Kuhn ud og jubler overfor Ågf's fans?? :aabfan:

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 833
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af Dr.Jones » 13. jul 2012, 20:50

Klart straffe. Torske dumt af Pølsen.

Kusk, Due og Augo var min top tre.
I bunden har vi Pølsen og Ahlman.

Syntes vi spiller en god kamp, men ikke så meget bedre end gf. 1 point er godkendt.

Forstår ikke at folk er så meget efter KEP. Han gør det altså ok. Det samme gør sig gældende for Curth. Ikke kun pga målet, men som spilstation.

Dr.J

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af astonvilla » 13. jul 2012, 20:59

astonvilla skrev:Satme godt gået af drengene!
Over hele feltet - hele kampen - fight og vilje!
Forstår nok ikke helt den uhæmmede kritik af KEP, han var ok.
Fedt at se ekstremt offensive Dalsgaard i dag.
MOM - ved sku ikke. Due var god. Men det var de alle sku.
Derfor MOM til klacken bag mål!
Jeg sad mageligt på langsiden med 2 kammerater som begge er GFere, og de udtrykte deres store misundelse over vores away-team. Godt gået jungs!
Vores Bumber Hedder Jeppe Curth ... Igen :0)

Kusk er også go i dag - men synes MOM er svær. Helenius er satme god til at holde på dem der bliver smidt op på ham. Augo spiller det bedste siden hans tilbagekomst.

FEDT!
Har egentlig lyst til at tilføje at Gotfredsen gør det rigtig godt i dag. Giver sig 100%.
Bienvenu Bassogog!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af AllanPedersen » 13. jul 2012, 21:03

Synes folk bliver blindet af Augo er oplægger til målet..
i 95 minutter før det har han spillet ganske forfærdeligt.. spillet går i stå når augo har bolden
han spiller den aldrig frem på banen i stedet vender han sig, sparker bagud og dræber tempoet.
hvis han en sjælden gang forsøger at sende den fremad, går den lige i fødderne på en modspiller..

i forhold til sine unge naboer på midtbanen, kusk og lucas.. så kan man bare se når han får bolden han slet ikke har samme omgang.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af astonvilla » 13. jul 2012, 21:09

AllanPedersen skrev:Synes folk bliver blindet af Augo er oplægger til målet..
i 95 minutter før det har han spillet ganske forfærdeligt.. spillet går i stå når augo har bolden
han spiller den aldrig frem på banen i stedet vender han sig, sparker bagud og dræber tempoet.
hvis han en sjælden gang forsøger at sende den fremad, går den lige i fødderne på en modspiller..

i forhold til sine unge naboer på midtbanen, kusk og lucas.. så kan man bare se når han får bolden han slet ikke har samme omgang.
Nu ved jeg jo ikke om du har siddet og set kampen på en ringe net-forbindelse, men jeg er ganske uenig. Jeg mener det var Augos bedste kamp efter hjemkomsten. Hans betydning for holdet var meget tydelig i dag. Han var inde over det meste og taklede så det kunne høres helt oppe på lægterne. Alt i alt formidabel indsats af Augo. Jeg tror iø at Augo løb flere meter end nogen anden på banen i dag!
Bienvenu Bassogog!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af AllanPedersen » 13. jul 2012, 21:12

astonvilla skrev:
AllanPedersen skrev:Synes folk bliver blindet af Augo er oplægger til målet..
i 95 minutter før det har han spillet ganske forfærdeligt.. spillet går i stå når augo har bolden
han spiller den aldrig frem på banen i stedet vender han sig, sparker bagud og dræber tempoet.
hvis han en sjælden gang forsøger at sende den fremad, går den lige i fødderne på en modspiller..

i forhold til sine unge naboer på midtbanen, kusk og lucas.. så kan man bare se når han får bolden han slet ikke har samme omgang.
Nu ved jeg jo ikke om du har siddet og set kampen på en ringe net-forbindelse, men jeg er ganske uenig. Jeg mener det var Augos bedste kamp efter hjemkomsten. Hans betydning for holdet var meget tydelig i dag. Han var inde over det meste og taklede så det kunne høres helt oppe på lægterne. Alt i alt formidabel indsats af Augo. Jeg tror iø at Augo løb flere meter end nogen anden på banen i dag!
Inde over det meste? som hvad?.. bortset fra målet var han slet ikke at finde oppe i feltet.
Det var gang på gang Lucas, Due og Kusk der stod for angrebsspillet..
Jeg kan fortælle dig at på mit fjernsyn med udmærket forbindelse.. var de første 3 spiltab vi havde i dag i første halvleg.. alle 3 pga. af augo..
Derefter brød KEP stimen med en alt for dårlig pasning.

Når kusk og due eller kusk og Lucas spiller sammen.. så er der satme tryk på, op gennem midten eller ude på fløjen.
Så snart augo får bolden.. så tager han alt alt for lang tid med at stå og overveje hvad han kan gøre, alle AGF spillerne når at falde på plads, og så sender han den bagud til KEP, eller forsøger sig med en fejlagtig pasning ud til kusk.
Prøv at se kampen igen, og se hvem der i realiteten smider bolden væk, han har klart den største fejl margen

UPDATE: mht til at løbe flest meter, så siger det ærligt talt noget om hvad du fanger i sådan en kamp hvis du tror det var Augo, for Henrik dalsgaard må have løbet nærmest dobbelt så langt som alle andre, Han var en opbyggende del af midtbane spillet.. han gik med frem og 3 blev tilbage.. og de angreb næsten konsekvent ude på fløjen, Dalle der skulle hjem fra hjørneflag til hjørneflag hver eneste gang.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af budo » 13. jul 2012, 21:22

Hvad er den generelle bedømmelse af Gotfredsen? Det er vel hans første hele kamp i suppen.

Jeg fik kun ca. 25 min. af anden halvleg, så jeg har lidt svært ved at bedømme ham, men han fik klart plusser i min bog, da han spillede videre efter at være blevet syet :thumbsup:
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af AllanPedersen » 13. jul 2012, 21:24

budo skrev:Hvad er den generelle bedømmelse af Gotfredsen? Det er vel hans første hele kamp i suppen.

Jeg fik kun ca. 25 min. af anden halvleg, så jeg har lidt svært ved at bedømme ham, men han fik klart plusser i min bog, da han spillede videre efter at være blevet syet :thumbsup:
Det er sku lidt svært at sige, han gjorde det fint nok, men en 2-3 gange giver han 100% chancer væk.
Det er selvfølgelig også pga. af erfaring og kommunikation.. men der skete bare et par gange hvor han og KEP løber på samme mand.. og så står en anden altså bare 100% fri.
Ham og Ahlman klaskede jo også hovederne sammen.. Alhman måtte på skadestuen.. det var fordi Godtfredsen spænder over i Ahlmans side og hopper direkte ind i ham..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af Buzz Killington » 13. jul 2012, 21:25

AllanPedersen skrev:
astonvilla skrev:
AllanPedersen skrev:Synes folk bliver blindet af Augo er oplægger til målet..
i 95 minutter før det har han spillet ganske forfærdeligt.. spillet går i stå når augo har bolden
han spiller den aldrig frem på banen i stedet vender han sig, sparker bagud og dræber tempoet.
hvis han en sjælden gang forsøger at sende den fremad, går den lige i fødderne på en modspiller..

i forhold til sine unge naboer på midtbanen, kusk og lucas.. så kan man bare se når han får bolden han slet ikke har samme omgang.
Nu ved jeg jo ikke om du har siddet og set kampen på en ringe net-forbindelse, men jeg er ganske uenig. Jeg mener det var Augos bedste kamp efter hjemkomsten. Hans betydning for holdet var meget tydelig i dag. Han var inde over det meste og taklede så det kunne høres helt oppe på lægterne. Alt i alt formidabel indsats af Augo. Jeg tror iø at Augo løb flere meter end nogen anden på banen i dag!
Inde over det meste? som hvad?.. bortset fra målet var han slet ikke at finde oppe i feltet.
Det var gang på gang Lucas, Due og Kusk der stod for angrebsspillet..
Jeg kan fortælle dig at på mit fjernsyn med udmærket forbindelse.. var de første 3 spiltab vi havde i dag i første halvleg.. alle 3 pga. af augo..
Derefter brød KEP stimen med en alt for dårlig pasning.

Når kusk og due eller kusk og Lucas spiller sammen.. så er der satme tryk på, op gennem midten eller ude på fløjen.
Så snart augo får bolden.. så tager han alt alt for lang tid med at stå og overveje hvad han kan gøre, alle AGF spillerne når at falde på plads, og så sender han den bagud til KEP, eller forsøger sig med en fejlagtig pasning ud til kusk.
Prøv at se kampen igen, og se hvem der i realiteten smider bolden væk, han har klart den største fejl margen

UPDATE: mht til at løbe flest meter, så siger det ærligt talt noget om hvad du fanger i sådan en kamp hvis du tror det var Augo, for Henrik dalsgaard må have løbet nærmest dobbelt så langt som alle andre, Han var en opbyggende del af midtbane spillet.. han gik med frem og 3 blev tilbage.. og de angreb næsten konsekvent ude på fløjen, Dalle der skulle hjem fra hjørneflag til hjørneflag hver eneste gang.
Er du klar over at Augo har en helt anden rolle på holdet end Due, Kusk og Lucas?

Jeg kan ikke gætte på antal km, men Augo og KEP havde flest vundne bolde i kampen, 14 til Augo og 17 til KEP. Samtidig var Augo's afleveringsprocent 79%, kun overgået af Würtz på 85%. Augo var også på bolden flere gange end nogen anden spiller, med 65 boldaktioner. At han så ikke er en fremragende gennembrudsspiller er irrelevant, eftersom han er kontrollerende midtbanespiller


Bonus: vi havde faktisk 472 forsøgte afleveringer i kampen, hvilket vidner om en helt ny uKent spillestil.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar