AaB - Nordsjælland

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - Nordsjælland

Indlæg af Kenneth K » 4. aug 2012, 19:40

thomasjn skrev:Skidt af Helenius at stå og brokke sig over holdkammerater på TV. Synes absolut ikke Helenius selv spillede en god kamp idag. Ville dog gerne vide, hvad han mente, men den slags bør holdes internt.
Det var da ganske tydeligt, at han mente dommeren.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Nordsjælland

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. aug 2012, 20:42

Fandens også!

Men dejligt at vi kunne byde FCN op til dans, og rent faktisk spille fodbold med dem, modsat de sidste mange forsøg, jeg synes bestemt det havde været ganske fortjent hvis vi havde holdt 1-0 hjem.

Lidt mere skarphed i begge ender, så bliver vi rigtigt farlige, og jeg kan simpelthen ikke se vi på nogen måde skulle komme i nærheden af nedrykning med dette hold... jeg krydser SÅ meget fingre for at vi kan beholde Helenius mindst i efteråret, for hold da op hvor er han ved at være en rendyrket klasseangriber, for mig at se er han ligaens bedste spiller i øjeblikket.

Op på hesten igen, der ligger mange flere point og venter forude, og Horsens tror jeg såmænd ligger ganske godt til os, det ville være rigtigt lækkert med 3 point, så vi for alvor følger med deroppe hvor det er sjovt at ligge.

For mig at se var der iøvrigt klart straffe på Helenius, Okore får helt klart ram på hans ben, og så er der altså straffespark! Curth får pr. definition ikke straffe, men jeg synes afgjort også der var straffe på ham, selv om det var ekstremt kluntet lavet af FCN spilleren, og måske en anelse overspillet af Jeppe.

Min top 3:

Helenius
N. Larsen
Dalsgaard

Og lidt bonuspoint til Kent Nielsen - den "kæntrende" forsvarsformation, hvor Dalsgaard næsten spiller wing, og Kusk trækker ind som en ekstra central midtbane spiller, så vi reelt spiller med 3 forsvarsspillere så snart vi får fat i bolden, begynder altså at sidde i skabet. Jeg har store forventninger til hvordan det fortsat kan udvikle sig, og store forventninger til Kusk, som også i dag i glimt gav prøver på hvor dygtig en spiller han er/bliver.

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga
Indlæg: 742
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:46

Re: AaB - Nordsjælland

Indlæg af Rasmus » 4. aug 2012, 21:10

Kenneth K skrev:
thomasjn skrev:Skidt af Helenius at stå og brokke sig over holdkammerater på TV. Synes absolut ikke Helenius selv spillede en god kamp idag. Ville dog gerne vide, hvad han mente, men den slags bør holdes internt.
Det var da ganske tydeligt, at han mente dommeren.
Ja, det var da helt sikkert Kenn Hansen han mente, - og han var da også pisse dårlig
/ Rasmus

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga
Indlæg: 742
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:46

Re: AaB - Nordsjælland

Indlæg af Rasmus » 4. aug 2012, 21:13

Jesper Schmidt skrev:
Min top 3:

Helenius
N. Larsen
Dalsgaard
Delvis enig :)

Min top 3:
N. Larsen (bedste mand idag)
Wurtz
Helenius

Dalsgaard er da med i top 5, men mener han har en stor del af skylden i målet til 1-1
/ Rasmus

awnaw
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 16. mar 2012, 20:53

Re: AaB - Nordsjælland

Indlæg af awnaw » 4. aug 2012, 22:29

Hvor er det dog ynkeligt at se 10 tilhængere af de forsvarende danske mestre i buret.

Pippo
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 8. jul 2005, 15:44
Geografisk sted: København

Re: AaB - Nordsjælland

Indlæg af Pippo » 5. aug 2012, 00:21

MHJ skrev:
Pippo skrev:
Mr. Larsen skrev:
Pippo skrev:Jacob Ahlman...! Nok engang viser han, at han bare ikke har talentet til superligaen. Håbløst forsvarsspil ved det mål.
Satans!! Havde lige øjnet tre point.
???

Det er sgu da højre side det mål blev scoret fra og mig bekendt spiller han i venstre side normalt !
Ja, men det er stadig vanvittig skidt, at man hænger med næsten to meter i forhold til den øvrige kæde. Havde han stået på linje, var J. John blevet dømt offside. Det gør ikke bedre, at han dernæst forsøger at rykke frem - for derefter ikke at kunne nå med tilbage.
Samme sang som sidste uge hvor du også ville klandre ham for et mål, og igen er du helt ved siden af. Der er ikke den mindste grund til at starte endnu en hetz mod en af vores unge spillere, og specielt ikke Ahlmann som var en af de bedste i defensiven sidste sæson.
Endnu en hetz...? Jeg ser ikke flere spillere nævnt, Er der tale om en hetz, når man undrer sig over, at en spiller laver fejl, der medvirker til, at holdet mister point? At han også var indblandet i sidste uge, gør det da ikke bedre.
Jeg kan også omformulere til, at han måske ikke er moden endnu. Pt. synes jeg bare ikke, bl.a baseret på de graverende fejl, der koster point, at knægten holder niveau til superligaen,
Så må du selv bestemme, om du kalder det for en hetz.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: AaB - Nordsjælland

Indlæg af jydenfranord » 5. aug 2012, 11:46

Pippo skrev:
MHJ skrev:
Pippo skrev:
Mr. Larsen skrev:
Pippo skrev:Jacob Ahlman...! Nok engang viser han, at han bare ikke har talentet til superligaen. Håbløst forsvarsspil ved det mål.
Satans!! Havde lige øjnet tre point.
???

Det er sgu da højre side det mål blev scoret fra og mig bekendt spiller han i venstre side normalt !
Ja, men det er stadig vanvittig skidt, at man hænger med næsten to meter i forhold til den øvrige kæde. Havde han stået på linje, var J. John blevet dømt offside. Det gør ikke bedre, at han dernæst forsøger at rykke frem - for derefter ikke at kunne nå med tilbage.
Samme sang som sidste uge hvor du også ville klandre ham for et mål, og igen er du helt ved siden af. Der er ikke den mindste grund til at starte endnu en hetz mod en af vores unge spillere, og specielt ikke Ahlmann som var en af de bedste i defensiven sidste sæson.
Endnu en hetz...? Jeg ser ikke flere spillere nævnt, Er der tale om en hetz, når man undrer sig over, at en spiller laver fejl, der medvirker til, at holdet mister point? At han også var indblandet i sidste uge, gør det da ikke bedre.
Jeg kan også omformulere til, at han måske ikke er moden endnu. Pt. synes jeg bare ikke, bl.a baseret på de graverende fejl, der koster point, at knægten holder niveau til superligaen,
Så må du selv bestemme, om du kalder det for en hetz.
Altså det er ene og alene hans fejl der koster os point? Resten af forsvaret, herunder KEP, der bliver lavet en tunnel på, er helt uden skyld i det op til det mål? Men så er det vel også Helenius der koster os point, for han får en friløber, men bliver tacklet/skubbet ned da han skal skyde, hvis nu han bare tog sig sammen og scorede det mål? Kusk og Helenius havde også en meget stor chance på et indlæg fra Due, men der lavede først Kusk hold i luften og Helenius kom for sent, hvis nu de bare havde scoret der, så havde vi nok vundet.

Kan du se hvad jeg mener? Det er ikke en spiller der hverken vinder eller taber kampene for os, det er derimod mange forskellige ting der spiller ind. Hvis ikke Nikolaj Larsen havde stået en brandkamp, havde AaB været bagud med op til flere mål, men det var måske også Ahlman der var skyld i samtlige chancer de kom frem til?

Det må være ekstremt træls at se en fodboldkamp så sort og hvidt som du gør, men ja det er jo dit valg, men umiddelbart siger det mere om dig og dine evner til at se fodbold end det gør om Ahlman og hans evner på en fodboldbane

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: AaB - Nordsjælland

Indlæg af limey » 5. aug 2012, 12:17

I min ølrus på stadion i går lignede det grangiveligt et straffe til Helenius, men efter at have set highlights på tv2sport i dag, synes jeg, at den ser mere end tynd ud.

Overall en anerkendt præstation af drengene. Man bliver da efterhånden (og for første gang i lang tid) en forsigtig optimist.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - Nordsjælland

Indlæg af Buzz Killington » 5. aug 2012, 16:35

Pippo skrev:
MHJ skrev:
Pippo skrev:
Mr. Larsen skrev:
Pippo skrev:Jacob Ahlman...! Nok engang viser han, at han bare ikke har talentet til superligaen. Håbløst forsvarsspil ved det mål.
Satans!! Havde lige øjnet tre point.
???

Det er sgu da højre side det mål blev scoret fra og mig bekendt spiller han i venstre side normalt !
Ja, men det er stadig vanvittig skidt, at man hænger med næsten to meter i forhold til den øvrige kæde. Havde han stået på linje, var J. John blevet dømt offside. Det gør ikke bedre, at han dernæst forsøger at rykke frem - for derefter ikke at kunne nå med tilbage.
Samme sang som sidste uge hvor du også ville klandre ham for et mål, og igen er du helt ved siden af. Der er ikke den mindste grund til at starte endnu en hetz mod en af vores unge spillere, og specielt ikke Ahlmann som var en af de bedste i defensiven sidste sæson.
Endnu en hetz...? Jeg ser ikke flere spillere nævnt, Er der tale om en hetz, når man undrer sig over, at en spiller laver fejl, der medvirker til, at holdet mister point? At han også var indblandet i sidste uge, gør det da ikke bedre.
Jeg kan også omformulere til, at han måske ikke er moden endnu. Pt. synes jeg bare ikke, bl.a baseret på de graverende fejl, der koster point, at knægten holder niveau til superligaen,
Så må du selv bestemme, om du kalder det for en hetz.
Endnu en hetz, som i at du, som så mange andre før dig, forsøger at gøre en spiller til årsag til al modgang. Og nej, det er ikke det at du
”undrer dig over, at en spiller laver en fejl”
det er det at du skriver
”Nok engang viser han, at han bare ikke har talentet til superligaen”
. Ahlmann er 21 år, og har kun spillet 22 superligakampe. Uanset om han lever en fejl i denne kamp, så kan det på ingen måde retfærdiggøre din konklusion om at han ikke har niveau. Og det faktum at du gjorde fuldstændig det samme i sidste kamptråd med
”En ny venstre back står højt på min ønskeseddel... Ahlmanns speed og teknik er på ingen måde superligaen værdig.”
gør blot din sag endnu dårligere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Nordsjælland

Indlæg af Martino » 5. aug 2012, 22:28

Ja Ahlmann skulle have trukkket offside, men Dalsgaard skulle have været mindre boldfikseret og dækket op for kantens dybdeløb. Fejl begås sådan er det. Begge spillere har superliganiveau på deres gode dage og dem skulle der gerne blive endnu flere af fremover.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - Nordsjælland

Indlæg af Elscorpio » 5. aug 2012, 22:41

Kan en eller anden venlig sjæl smide et link op til der hvor highlights gemmer sig til gårsdagens kamp.

Vil godt lige se den situation igen omkring Joshua Johns mål til 1-2

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Nordsjælland

Indlæg af jonas386 » 5. aug 2012, 23:37

Fik desværre ikke set kampen, og for første gang nogensinde har jeg misset 2 AaB kampe i streg. Men lækkert med et point, det lover jo meget godt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - Nordsjælland

Indlæg af Buzz Killington » 6. aug 2012, 07:27

Elscorpio skrev:Kan en eller anden venlig sjæl smide et link op til der hvor highlights gemmer sig til gårsdagens kamp.

Vil godt lige se den situation igen omkring Joshua Johns mål til 1-2
http://www.superliga.dk/superligaen/hoe ... e-4/kamp-2
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - Nordsjælland

Indlæg af Elscorpio » 6. aug 2012, 13:53

Martino skrev:Ja Ahlmann skulle have trukkket offside, men Dalsgaard skulle have været mindre boldfikseret og dækket op for kantens dybdeløb. Fejl begås sådan er det. Begge spillere har superliganiveau på deres gode dage og dem skulle der gerne blive endnu flere af fremover.
Har lige set situationen igen ved 1-1 maalet, synes baade tunnellen der laves pa KEP samt at Dalsgaard ikke er ude paa kanten er ret skidt forsvarsspil.

Haaber stadig paa Boegelund snart bliver klar igen. Dalsgaard har det med at blive lidt for meget wingback i visse situationer.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB - Nordsjælland

Indlæg af le Cid » 6. aug 2012, 13:58

Elscorpio skrev:
Martino skrev:Ja Ahlmann skulle have trukkket offside, men Dalsgaard skulle have været mindre boldfikseret og dækket op for kantens dybdeløb. Fejl begås sådan er det. Begge spillere har superliganiveau på deres gode dage og dem skulle der gerne blive endnu flere af fremover.
Har lige set situationen igen ved 1-2 maalet, synes baade tunnellen der laves pa KEP samt at Dalsgaard ikke er ude paa kanten er ret skidt forsvarsspil.

Haaber stadig paa Boegelund snart bliver klar igen. Dalsgaard har det med at blive lidt for meget wingback i visse situationer.
A hva for en fisk???
1-2 målet? Det fik jeg ikke liiiige med...!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB - Nordsjælland

Indlæg af Yankee » 6. aug 2012, 17:03

Elscorpio skrev: Har lige set situationen igen ved 1-1 maalet, synes baade tunnellen der laves pa KEP samt at Dalsgaard ikke er ude paa kanten er ret skidt forsvarsspil.

Haaber stadig paa Boegelund snart bliver klar igen. Dalsgaard har det med at blive lidt for meget wingback i visse situationer.
Dalsgaard har ikke øjne i nakken og skal ikke følge Joshua John til dørs. Han skal derimod trække ham offside og sekundært forsøge at bryde afleveringen til John. Desværre kan han ikke nå afleveringen idet AC uventet og lidt heldigt får den med fra KEP og ikke bliver angrebet af Lasse hvorefter Ahlmann ophæver offsiden. Faktisk mener jeg Dalsgaard er den af de 6 bageste, der har allermindst skyld i målet.

Målet er er resultat af Kents meget offensive spillestil. Vi holder et ekstremt højt pres selv efter vi er kommet foran 1-0, hvilket gør at FCN ikke får etableret et slutpres. Til gengæld er vi så lidt mere sårbare overfor en serie af fejl og manglende indgriben som ved 1-1-målet. Alternativet er dog at vi tillader et FCN-pres, der også sagtens kunne have ført til mål (se bare premieren i Århus). Jeg synes strategien er rigtig - at det så koster 2 point, må vi bare tage med og så arbejde med vores koncentration og defensive ansvarsfordeling, der desværre glipper gang på gang.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Nordsjælland

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. aug 2012, 18:21

Yankee skrev:
Elscorpio skrev: Har lige set situationen igen ved 1-1 maalet, synes baade tunnellen der laves pa KEP samt at Dalsgaard ikke er ude paa kanten er ret skidt forsvarsspil.

Haaber stadig paa Boegelund snart bliver klar igen. Dalsgaard har det med at blive lidt for meget wingback i visse situationer.
Dalsgaard har ikke øjne i nakken og skal ikke følge Joshua John til dørs. Han skal derimod trække ham offside og sekundært forsøge at bryde afleveringen til John. Desværre kan han ikke nå afleveringen idet AC uventet og lidt heldigt får den med fra KEP og ikke bliver angrebet af Lasse hvorefter Ahlmann ophæver offsiden. Faktisk mener jeg Dalsgaard er den af de 6 bageste, der har allermindst skyld i målet.

Målet er er resultat af Kents meget offensive spillestil. Vi holder et ekstremt højt pres selv efter vi er kommet foran 1-0, hvilket gør at FCN ikke får etableret et slutpres. Til gengæld er vi så lidt mere sårbare overfor en serie af fejl og manglende indgriben som ved 1-1-målet. Alternativet er dog at vi tillader et FCN-pres, der også sagtens kunne have ført til mål (se bare premieren i Århus). Jeg synes strategien er rigtig - at det så koster 2 point, må vi bare tage med og så arbejde med vores koncentration og defensive ansvarsfordeling, der desværre glipper gang på gang.
Enig, vejen er helt klart den rigtige, selv om der afgjort er ting der skal arbejdes med, især defensivt. Målet var et lucky punch, af den slags FCN får en del af, fordi de er så pokkers dygtige med bolden, og hurtige til at straffe modstandernes fejl. Der BLIVER desværre fortsat lavet for mange fejl i vores defensiv, men lige præcist i denne kamp synes jeg nu det er meget forståeligt... FCN er nærmest konstant i overtal på midtbanen og får Augo og Würtz presset væk fra deres positioner igen og igen... de ER altså bare dygtige til det spil, som de også er de eneste i Danmark som virkelig mestrer

Men vi har altså brug for at forsvaret løfter niveauet, især fra KEP's side synes jeg der skal luges ud i fejlene. At vore to backs laver en bommert hist og her, er ok med mig, de er stadig i en fase hvor de skal lære af deres fejl.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB - Nordsjælland

Indlæg af Yankee » 6. aug 2012, 18:48

Jesper Schmidt skrev:Men vi har altså brug for at forsvaret løfter niveauet, især fra KEP's side synes jeg der skal luges ud i fejlene. At vore to backs laver en bommert hist og her, er ok med mig, de er stadig i en fase hvor de skal lære af deres fejl.
Helt enig. Ahlmann lavede næsten ingen fejl i foråret, men har desværre fået en skidt start på den nye sæson. Han skal bare have lov at spille og kæmpe sig ud af krisen - det er jo ikke fordi vi har bedre bud på den venstreback alligevel.

Jeg synes KEP kunne trænge til konkurrence. Han har masser af gode indgreb, men det er sjældent han holder koncentrationen og topniveauet i 90 minutter. Derfor kunne det være spændende at bringe Rasmus Thelander i spil en af de kommende kampe. Et par kampe fra start ville også gøre ham til en bedre og mere sikker afløser hvis ikke han kan slå KEP af permanent.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: AaB - Nordsjælland

Indlæg af doukas » 11. aug 2012, 17:47

Silkehår nede med 5-0 ved pausen, vi kan vel ikke være helt utilfreds med 1-1 i sidste runde så? I forhold til Superligaen generelt, så tegner der sig efterhånden et billede af at det bliver SIF og Esbjerg der ligner de mest indlysende nedrykkere....
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: AaB - Nordsjælland

Indlæg af Mr. Larsen » 11. aug 2012, 19:27

doukas skrev:Silkehår nede med 5-0 ved pausen, vi kan vel ikke være helt utilfreds med 1-1 i sidste runde så? I forhold til Superligaen generelt, så tegner der sig efterhånden et billede af at det bliver SIF og Esbjerg der ligner de mest indlysende nedrykkere....
Det synes jeg sgu ikke man kan sige, det er 2 forskellige kampe, og vi modsat Silkeborg bød FCN op til dans, og når man kommer foran så sent i kampen, så skal det sgu kunne holdes.

Men ellers Enig, SIF ligner en nedrykker pt, men sæsonen er stadig meget ung.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Besvar