Kamptråd: AaB vs FC Midtjylland fredag d. 17. august

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AaB vs FC Midtjylland fredag d. 17. august

Indlæg af frederikshavneren » 15. aug 2012, 15:35

Det er sandelig ved at være på tide at få startet en kamptråd til fredagens kamp mod "slavehandlerne" fra Herning (disco Glens tropper).
Efter den flotte sejr i søndags i Horsens er der lagt op til en meget spændende kamp på fredag. Vi har fået en ganske flot sæsonstart det svære startprogram i betragtning, med en sejr på fredag vil det virkelig være en superstart. Angående selve kampen er der ingen tvivl om at det utvivlsomt bliver en meget tæt og lige kamp, men på papiret må vi desværre indrømme at bønderne fra Herning er favoritter. Nu er det heldigvis langt fra altid at favoritterne vinder, men hvis vi sammenligner trupperne har FCM på papiret en bedre trup end vores. På fredag er der også gensyn med Dunken, uagtet at han er skiftet til en møgklub så vil jeg aldrig glemme de vigtige mål Dunken bidrog med i det vitale forår 2011 hvor vi var på afgrundens rand.

Nøglen til sejr på fredag er at neutralisere FCMs primære styrker, som er deres kontraangreb og dødbolde. Hvis vi formår at neutralisere FCMs kontraangreb vil meget være opnået, i denne forbindelse får Würtz og Augu en nøglerolle. Hvis det koster nogle frispark og advarsler (selvf. ingen udvisninger) gør det ikke noget, håber at alle midler tages i brug for at stoppe midtjyderne. Ved dødbolde skal vi også være meget årvågne. FCM er stærke i hovedspillet hvor vi især skal stoppe mediedarlingen Kristian Bach, Erik Svitjenko og Dunken der alle tre er stærke i luftspillet.
I denne sæson har vi heldigvis været noget skarpere ved de defensive dødbolde, der ellers var et kæmpe problem i sidste sæson. Desværre var der dårlige tendenser at se i Horsens i søndags, hvor vi genså vores gamle svaghed ved dødbolde.

Angående selve holdopstillingen håber jeg på følgende line up:

N. Larsen
Dalle - KEP - Lasse - Ahlmann
Kusk - Würtz - Augu - Due
Lucas
Helenius

Never change a winning team.
Efter den flotte sejr i Horsens ser jeg ingen grund til at ændre holdopstillingen, men der er desværre altid en risiko for at vi får skadede spillere tilbage fra diverse landsholdsopgaver. En af nøglerne til vores gode sæsonstart er, at vi næsten ikke har skiftet ud på holdet. Vi har heldigvis endnu ikke været plaget af skader/karantæner/formnedgang. Det er også værd at fremhæve at vi på fredag endnu engang stiller til start udelukkende med danske spillere på holdet (herunder mange nordjyder). Vi har faktisk ikke anvendt en eneste udlænding i denne sæson, hvilket må være historisk
(i superligaregi) :aabfan: (ikke fordi at jeg er imod udenlandske spillere).

Kommentarer til startopstillingen:
Forsvaret giver sig selv. Bøgelund er endnu ikke i form og desuden gør Dalle det meget godt i øjeblikket.
På midtbanen er der heller ingen grund til at foretage ændringer. Wichmann er nok ved at være meget utilfreds med positionen som bænkevarmer, men pt. er han ikke god nok til at starte inde.
I angrebet spiller Helenius og Lucas forhåbentlig. Lucas kan få en nøglerolle som oplægger, men fysisk kan han få det svært mod FCMs hardhittere og det tempo/fysik som midtjyderne kommer bragende med. Curth ser jeg som bænkevarmer, han gjorde det ok i søndags, men han er "over the hill". Curth er ikke god nok til vores startopstilling!

Det vil i så fald medføre følgende spillere på udskiftningsbænken:

C. Christensen
P. Kristensen
N. Godtfredsen
R. Thelander
K. Bøgelund
M. Wichmann
R. Toft
J. Curth

Kayke og Nicolai Thomsen er begge på vej tilbage fra skader og er formentlig endnu ikke klar til på fredag.

Der er udsigt til den første fredagskamp i nyere tid i Aalborg. Spændende hvad det betyder for tilskuertallet. Pt. lover meteorologerne kanonvejr på fredag, håber at det medfører mange tilskuere på stadion.

Tror på en tæt og jævn kamp hvor vi vinder 2-1.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB vs FC Midtjylland fredag d. 17. august

Indlæg af le Cid » 15. aug 2012, 15:51

Jeg har svært ved at se, at rakkerpakket skulle være favoritter! Vi har samlet flere point den dem, og vi spiller hjemme. Vi har ikke tabt i de seneste 4 hjemmekampe... Jeg kan godt se, at bookmakerne heller ikke har de stribede som favoritter - men jeg forstår det stadig ikke. Jeg vil vurdere, at det er særdeles tæt - men hjemmebanefordelen burde vippe fordelen over til os!

Opstillingen skal naturligvis ikke ændres.

...og så er det noget virkeligt øv, at jeg ikke kan se kampen!!! :(
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Steff
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23. aug 2010, 16:23

Re: Kamptråd: AaB vs FC Midtjylland fredag d. 17. august

Indlæg af Steff » 15. aug 2012, 16:46

Er egentlig ret optimistisk med holdet og er ret sikker på genvalg til alle. Er dog mere bekymret for stemningen på stadion som mildelst tal var fesen. 4700 tilskuere og en flad stemning til en god fodboldkamp mellem 2 hold der ville spille fodbold. Håber på flere tilskuere og mere larm please.

Henrik
Rød i medgang og modgang

Oder
2. div
2. div
Indlæg: 159
Tilmeldt: 18. sep 2009, 00:20
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd: AaB vs FC Midtjylland fredag d. 17. august

Indlæg af Oder » 15. aug 2012, 17:03

Der sker bare rigtigt meget i Aalborg på fredag så det bliver svært at lokke folk. Der er drengene på stadion, Piraternes debut i gigantium, Nogle sømænd i karolinelund og til sidst noget mere larm i skovdalen. Med alle disse ting på plakaten bliver det sgu nok desværre svært at få rykket rigeligt med folk ud til vestbyen.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB vs FC Midtjylland fredag d. 17. august

Indlæg af Gentleman Finn » 15. aug 2012, 19:20

Så må folk få de rigtige prioriteter og danse med sømænd efter AaB har spillet, vel mødt!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB vs FC Midtjylland fredag d. 17. august

Indlæg af Brodernumsi » 15. aug 2012, 19:21

frederikshavneren skrev: Angående selve kampen er der ingen tvivl om at det utvivlsomt bliver en meget tæt og lige kamp,
Så hvem er storfavorit? ;)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Kamptråd: AaB vs FC Midtjylland fredag d. 17. august

Indlæg af Dot Bot » 15. aug 2012, 19:24

Auxilia og Vesttribunen står for fredagsbar på Hr. Nielsen inden kampen:
http://www.facebook.com/events/273597416079559/" onclick="window.open(this.href);return false;

Godt vejr og billige fadøl er en stensikker vinder, inden de 3 point skal hentes i Vestbyen!

Avanti Aalborg!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB vs FC Midtjylland fredag d. 17. august

Indlæg af Klaus » 15. aug 2012, 22:25

Oder skrev:Der sker bare rigtigt meget i Aalborg på fredag så det bliver svært at lokke folk. Der er drengene på stadion, Piraternes debut i gigantium, Nogle sømænd i karolinelund og til sidst noget mere larm i skovdalen. Med alle disse ting på plakaten bliver det sgu nok desværre svært at få rykket rigeligt med folk ud til vestbyen.
Det er da også helt vildt genialt, at Piraternes træningskamp bliver lagt oveni en vigtig superligakamp. Det er for pokker kun en træningskamp, og man burde have kunnet flytte den til et bedre tidspunkt... Jeg synes sgu det er træls, hvis man begynder at lægge dobbeltkampe i hockey og fodbold samtidigt. Mon ikke både fodbold og hockey mister omkring 500 tilskuere på den konto på fredag. Det sagt - så burde en fredagskamp mod Midtjylland i godt vejr trække omkring 8000.....

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10661
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB vs FC Midtjylland fredag d. 17. august

Indlæg af jonas386 » 15. aug 2012, 22:37

Den ligger ret uheldigt, og for 3. gang i sæsonen får jeg ikke set en AaB kamp. Det er virkelig bittert.

Nå, men FCM er jo uden Izunna, som er i karantæne og Hassan er, hvis vi er heldige, stadig småskadet. Taktikken må at lade FCM komme foran og så score 2 mål efter de 70 minutter ;)

Mere seriøst, så virker FCM's trup ikke specielt stærk, de kører nok endnu en gang med både Ducan og Janssen på toppen, noget der ikke rigtigt har fungeret i de andre kampe, de ligner simpelthen hinanden for meget. Defensivt har de lukket alt for mange mål ind (10 styks), og det skyldes bla. at Sviatjenko (stav) ganske enkelt ikke har holdt samme niveau som tidligere. Ligeledes er Kolja Afriye gået hen og blevet blandt de ringeste backs efter tiden i Tyskland. Kibebe bruges dog nok i stedet, hans niveau kender jeg dog ikke helt.

På midtbanen/offensivt er det vel egentlig kun Igboun der er skræmmende, hvis vi kan lukke ned for ham og minimere deres langskud så tror jeg på vi kan holde dem fra scoringer.

Vores selvtillid må være helt i top mens deres må være knap så høj, så derfor tror jeg også vi kan tage dem. Helenius scorer i øvrigt altid mod FCM, så det skal nok gå.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Kamptråd: AaB vs FC Midtjylland fredag d. 17. august

Indlæg af FCM » 16. aug 2012, 08:35

jonas386 skrev: de kører nok endnu en gang med både Ducan og Janssen på toppen, noget der ikke rigtigt har fungeret i de andre kampe, de ligner simpelthen hinanden for meget.
Det primære problem med at få det til at fungere med både Janssen og Duncan på toppen i de andre kampe har været, at Janssen er lyskeskadet og derfor slet ikke har været i truppen. Derfor har det været svært at få samspillet til at fungere, og Janssen har også været helt væk i presspillet, som Duncan har måtte klare alene....

Man må sige, at det i den grad giver troværdighed til din analyse af vores spil, når du ikke en gang er klar over, at den eneste grund til at Duncan har spillet i de sidste 2 kampe, er fordi Janssen er skadet. Du kan vist bare lige så godt indrømme, at du ikke har set vores kampe, men alligevel forsøger at udtalele sig om hvordan vi spiller. Må håbe Kent er bedre forberedt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB vs FC Midtjylland fredag d. 17. august

Indlæg af Funky » 16. aug 2012, 08:58

FCM skrev:
jonas386 skrev: de kører nok endnu en gang med både Ducan og Janssen på toppen, noget der ikke rigtigt har fungeret i de andre kampe, de ligner simpelthen hinanden for meget.
Det primære problem med at få det til at fungere med både Janssen og Duncan på toppen i de andre kampe har været, at Janssen er lyskeskadet og derfor slet ikke har været i truppen. Derfor har det været svært at få samspillet til at fungere, og Janssen har også været helt væk i presspillet, som Duncan har måtte klare alene....

Man må sige, at det i den grad giver troværdighed til din analyse af vores spil, når du ikke en gang er klar over, at den eneste grund til at Duncan har spillet i de sidste 2 kampe, er fordi Janssen er skadet. Du kan vist bare lige så godt indrømme, at du ikke har set vores kampe, men alligevel forsøger at udtalele sig om hvordan vi spiller. Må håbe Kent er bedre forberedt.
Troll
Mams
La' vær.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10661
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB vs FC Midtjylland fredag d. 17. august

Indlæg af jonas386 » 16. aug 2012, 15:05

Jeg var egentlig ikke klar over at janssen stadig var skadet, men det andres ikke på at det ikke har fungeret i de 2(?) kampe de har spillet sammen...
Så jo, har set jeres kampe, bare rolig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB vs FC Midtjylland fredag d. 17. august

Indlæg af jernskjorten » 16. aug 2012, 15:17

jonas386 skrev:Jeg var egentlig ikke klar over at janssen stadig var skadet, men det andres ikke på at det ikke har fungeret i de 2(?) kampe de har spillet sammen...
Så jo, har set jeres kampe, bare rolig.
Men er finten ikke, at Duncan og Janssen endnu ikke har spillet sammen?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10661
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB vs FC Midtjylland fredag d. 17. august

Indlæg af jonas386 » 16. aug 2012, 15:33

jernskjorten skrev:
jonas386 skrev:Jeg var egentlig ikke klar over at janssen stadig var skadet, men det andres ikke på at det ikke har fungeret i de 2(?) kampe de har spillet sammen...
Så jo, har set jeres kampe, bare rolig.
Men er finten ikke, at Duncan og Janssen endnu ikke har spillet sammen?

Jeg er næsten helt hundrede på de spillede sammen i sidste kamp. Men begynder egentlig at blive i tvivl...
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AaB vs FC Midtjylland fredag d. 17. august

Indlæg af Kunji » 16. aug 2012, 15:44

Du kunne jo så tjekke det. Men fortvivl ej, unge Jonas. Jeg har undersøgt det for dig.

http://www.superstats.dk/kampe/4132" onclick="window.open(this.href);return false;

Nej, Tim Janssen spillede ikke sidste kamp. Han har faktisk slet ikke spillet, siden Duncan kom til bastarden. Dælens også, hva?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB vs FC Midtjylland fredag d. 17. august

Indlæg af Gentleman Finn » 16. aug 2012, 16:04

Fint med Izunna ude, så får vi mere plads at operere på.

Igboun bærer deres offensiv, men manden kan ikke finde ud af at afslutte. Så får vi dækket en formentlig rusten dunk op, så bør vores vilkår være fine i denne kamp.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10661
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB vs FC Midtjylland fredag d. 17. august

Indlæg af jonas386 » 16. aug 2012, 16:17

Min hukommelse må have spillet mig et pus så. Jeg husker det bare som at Janssen havde en stor chance der ikke helt blev snittet i kassen. Men skidt være med det, den tager jeg på min kappe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

ALF
2. div
2. div
Indlæg: 174
Tilmeldt: 18. apr 2006, 10:37
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB vs FC Midtjylland fredag d. 17. august

Indlæg af ALF » 16. aug 2012, 16:33

jonas386 skrev:Min hukommelse må have spillet mig et pus så. Jeg husker det bare som at Janssen havde en stor chance der ikke helt blev snittet i kassen. Men skidt være med det, den tager jeg på min kappe.
Jeg tror ikke, at du behøver træde mere rundt i denne end højest nødvendigt. Men det vil være fint med et baggrundstjek af fakta inden du poster dine indlæg. Om ikke andet, så før du gentager det anden og tredje gang. :thumbsdown:

JacobKoustrup
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd: AaB vs FC Midtjylland fredag d. 17. august

Indlæg af JacobKoustrup » 16. aug 2012, 16:52

Er der nogen der ved hvorfor Kasper Bøgelund ikke er med i truppen til FCM-kampen? Er han skadet, eller er han muligvis på vej væk?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB vs FC Midtjylland fredag d. 17. august

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. aug 2012, 17:03

JacobKoustrup skrev:Er der nogen der ved hvorfor Kasper Bøgelund ikke er med i truppen til FCM-kampen? Er han skadet, eller er han muligvis på vej væk?
Det er vel forebyggende. Vi ved jo alle at han bliver skadet næste gang han spiller så det bedste er nok at lade ham blive ude...
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar