Mexicansk samarbejde

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
bøllemis
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 30. maj 2007, 19:22
Favoritspiller: CR7
Geografisk sted: 9200

Mexicansk samarbejde

Indlæg af bøllemis » 16. aug 2012, 21:38

http://www.bold.dk/nyt/AaB-pusler-med-mexicansk-projekt" onclick="window.open(this.href);return false;

Bliver da super interessant om det kan give noget godt i fremtiden. Men bare det at udveksle ideer kan vise sig at være godt :thumbsup:
JA DAAAAAAAAA!!!!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Mexicansk samarbejde

Indlæg af Yankee » 17. aug 2012, 08:26

Jeg er nu ikke specielt begejstret. Vores klub er på fallittens rand og så bruger vi penge på et så usikkert og langsigtet projekt som dette. Alle de eksotiske prøvespillere er jo bare et forstyrrende element i træningen og det er ærlig talt en hån at hive dem over til tre måneders ophold når vi ved at vi ikke har råd til en permanent kontrakt med dem.

Vi har efterhånden været engageret i mange af disse samarbejder uden at have fået noget ud af det. Jaja, vi fik Túlio, men da det kom til stykket havde vi alligevel ikke råd til en permanent aftale.

Hvis der laves en sådan samarbejdsaftale håber jeg man lægger en helt klar plan og sætter penge af til de spillere, der i givet fald skal aflønnes. Ellers er det en farce for alle parter som samarbejdet med Mineiro, Flamengo osv.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Mexicansk samarbejde

Indlæg af Buzz Killington » 17. aug 2012, 08:32

Yankee skrev:Jeg er nu ikke specielt begejstret. Vores klub er på fallittens rand og så bruger vi penge på et så usikkert og langsigtet projekt som dette. Alle de eksotiske prøvespillere er jo bare et forstyrrende element i træningen og det er ærlig talt en hån at hive dem over til tre måneders ophold når vi ved at vi ikke har råd til en permanent kontrakt med dem.

Vi har efterhånden været engageret i mange af disse samarbejder uden at have fået noget ud af det. Jaja, vi fik Túlio, men da det kom til stykket havde vi alligevel ikke råd til en permanent aftale.

Hvis der laves en sådan samarbejdsaftale håber jeg man lægger en helt klar plan og sætter penge af til de spillere, der i givet fald skal aflønnes. Ellers er det en farce for alle parter som samarbejdet med Mineiro, Flamengo osv.
Nu er der ingen der kender økonomien i det. I sidste ende er det vel sammenligneligt med alle de udviklingsaftaler vi har i DK, dog med lidt ekstra omkostninger i flytransport. Derudover er det ikke umuligt at vi på et tidspunkt for sagt farvel til en af vores spillere, og så kan det jo være en fordel at vi har lidt kendskab til det mexikanske marked.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Mexicansk samarbejde

Indlæg af Yankee » 17. aug 2012, 08:55

MHJ skrev: Nu er der ingen der kender økonomien i det. I sidste ende er det vel sammenligneligt med alle de udviklingsaftaler vi har i DK, dog med lidt ekstra omkostninger i flytransport. Derudover er det ikke umuligt at vi på et tidspunkt for sagt farvel til en af vores spillere, og så kan det jo være en fordel at vi har lidt kendskab til det mexikanske marked.
Egentlig ikke. Jeg ønsker ikke at vi henter en masse eksotiske spillere til klubben når vi tydeligvis ikke kan kapere det. Jeg har ikke tal på hvor mange spillere fra Brasilien, Nordamerika, Østeuropa osv. der har fejlet i AaB. Der har også været momentvise gode oplevelser, men slet ikke nok i forhold til hvad vi for de samme penge kunne have fået hos danske spillere.

Vi har brug for typer som Allan O, AKJ, Kenneth Emil, Curth, MJ osv. Spillere, der falder hurtigt til og er klar til at give sin højre arm for at vi vinder onsdag aften i Herfølge. Sålænge vi er en midterklub med stærkt begrænset budget skal vi ikke til at hente utallige tvivlsomme mellemamerikanere til klubben - og slet ikke på et grundlag af at Jacob Friis har været på lidt ferie derovre.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Mexicansk samarbejde

Indlæg af hje1980 » 17. aug 2012, 09:05

Yankee skrev:
MHJ skrev: Nu er der ingen der kender økonomien i det. I sidste ende er det vel sammenligneligt med alle de udviklingsaftaler vi har i DK, dog med lidt ekstra omkostninger i flytransport. Derudover er det ikke umuligt at vi på et tidspunkt for sagt farvel til en af vores spillere, og så kan det jo være en fordel at vi har lidt kendskab til det mexikanske marked.
Egentlig ikke. Jeg ønsker ikke at vi henter en masse eksotiske spillere til klubben når vi tydeligvis ikke kan kapere det. Jeg har ikke tal på hvor mange spillere fra Brasilien, Nordamerika, Østeuropa osv. der har fejlet i AaB. Der har også været momentvise gode oplevelser, men slet ikke nok i forhold til hvad vi for de samme penge kunne have fået hos danske spillere.

Vi har brug for typer som Allan O, AKJ, Kenneth Emil, Curth, MJ osv. Spillere, der falder hurtigt til og er klar til at give sin højre arm for at vi vinder onsdag aften i Herfølge. Sålænge vi er en midterklub med stærkt begrænset budget skal vi ikke til at hente utallige tvivlsomme mellemamerikanere til klubben - og slet ikke på et grundlag af at Jacob Friis har været på lidt ferie derovre.
Ja uha da... netværk er roden til alt ondt!!!

Godt Lynge aldrig bruger sit netværk til at hente spillerer...

Lad os hellere gå i stå end måske at lære noget af andre, og bruge lidt penge på udvikling fremadrettet... Gad vide hvor mange af de spillere Lynge har hentet i sin tid, er hentet via sit NETVÆRK... tror det er pænt mange!!!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Mexicansk samarbejde

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. aug 2012, 09:22

hje1980 skrev:
Yankee skrev:
MHJ skrev: Nu er der ingen der kender økonomien i det. I sidste ende er det vel sammenligneligt med alle de udviklingsaftaler vi har i DK, dog med lidt ekstra omkostninger i flytransport. Derudover er det ikke umuligt at vi på et tidspunkt for sagt farvel til en af vores spillere, og så kan det jo være en fordel at vi har lidt kendskab til det mexikanske marked.
Egentlig ikke. Jeg ønsker ikke at vi henter en masse eksotiske spillere til klubben når vi tydeligvis ikke kan kapere det. Jeg har ikke tal på hvor mange spillere fra Brasilien, Nordamerika, Østeuropa osv. der har fejlet i AaB. Der har også været momentvise gode oplevelser, men slet ikke nok i forhold til hvad vi for de samme penge kunne have fået hos danske spillere.

Vi har brug for typer som Allan O, AKJ, Kenneth Emil, Curth, MJ osv. Spillere, der falder hurtigt til og er klar til at give sin højre arm for at vi vinder onsdag aften i Herfølge. Sålænge vi er en midterklub med stærkt begrænset budget skal vi ikke til at hente utallige tvivlsomme mellemamerikanere til klubben - og slet ikke på et grundlag af at Jacob Friis har været på lidt ferie derovre.
Ja uha da... netværk er roden til alt ondt!!!

Godt Lynge aldrig bruger sit netværk til at hente spillerer...

Lad os hellere gå i stå end måske at lære noget af andre, og bruge lidt penge på udvikling fremadrettet... Gad vide hvor mange af de spillere Lynge har hentet i sin tid, er hentet via sit NETVÆRK... tror det er pænt mange!!!
Hvor mange fra det NETVÆRK har været fra eksotiske lande og spillet med succes i AaB?
Ingen klager over NETVÆRKET, det er ikke det det her handler om!

Helt enig med Yankee.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Mexicansk samarbejde

Indlæg af Yankee » 17. aug 2012, 09:40

hje1980 skrev: Gad vide hvor mange af de spillere Lynge har hentet i sin tid, er hentet via sit NETVÆRK... tror det er pænt mange!!!
Jeg tror ikke spillere som Ericsson, Johansson, Prica m.fl. kommer til AaB fordi vi samarbejder med nogle mexicanske universitetsklubber.

Ingen ikke-skandinaviske spillere har slået 100% til i AaB og vi har aldrig solgt en ikke-skandinavisk spiller for andet end symbolske summer. De bedste har været Rolfe og Nomvethe, men ingen af dem kom altså fra "netværksklubber" eller kørte på bankelev-løn. De er hentet for millioner og var i øvrigt velkendte spillere. Ikke-skandinaver kræver halve års tilpasning, får flere skader pga. klimaet og spillestilen og har næsten uden undtagelse været udprægede medgangsspillere. Det har vi altså ikke brug for på fallittens rand. Ikke flere lottokuponer, tak.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Mexicansk samarbejde

Indlæg af Buzz Killington » 17. aug 2012, 09:51

Yankee skrev:
hje1980 skrev: Gad vide hvor mange af de spillere Lynge har hentet i sin tid, er hentet via sit NETVÆRK... tror det er pænt mange!!!
Jeg tror ikke spillere som Ericsson, Johansson, Prica m.fl. kommer til AaB fordi vi samarbejder med nogle mexicanske universitetsklubber.

Ingen ikke-skandinaviske spillere har slået 100% til i AaB og vi har aldrig solgt en ikke-skandinavisk spiller for andet end symbolske summer. De bedste har været Rolfe og Nomvethe, men ingen af dem kom altså fra "netværksklubber" eller kørte på bankelev-løn. De er hentet for millioner og var i øvrigt velkendte spillere. Ikke-skandinaver kræver halve års tilpasning, får flere skader pga. klimaet og spillestilen og har næsten uden undtagelse været udprægede medgangsspillere. Det har vi altså ikke brug for på fallittens rand. Ikke flere lottokuponer, tak.
Jeg er lidt usikker på hvor du står, så jeg spørger lige. Er din anke at du ikke ønsker at vi ansætter spillere direkte fra ikke-eu lande i det hele taget? Eller er du imod at vi sommetider får et par "gratis" talenter på prøve fra ikke-eu lande?

Du ønsker tydeligvis ikke lottokuponer som erstatning for etablerede skandinaviske spillere, men du anerkender vel at andre klubber faktisk har haft stor succes med denne slags? (bl.a. Randers og FCM herhjemme) Hvis du gør, hvad er så problemet i at man forsøger at blive bedre til det sidste?

Du nævner vores økonomi, men det er vel kun relevant i forhold til at finde direkte erstatninger til etablerede spillere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Mexicansk samarbejde

Indlæg af Rams » 17. aug 2012, 10:13

Jeg har ja-hatten på i øjeblikket, så jeg ser det som et skridt i den rigtige retning. For ikke så lang tid siden fablede de om at oprette et fodbolds ulandsprojekt i Uganda, et land der mig bekendt aldrig har produceret en spiller man burde kende.

Synes dog den dogmatiske skandinaviske vanetænkning trænger til et los i r..... Der render altså også en del middelmådige spillere fra de lande rundt i Suppen, og her er BIF's tidligere ensidige fokus på blågult vel skrækeksemplet.

Bundesligaklubberne har en del dygtige spillere rendende rundt på deres andethold i regionalligaerne (SIF's Marvin Pourie), de franske klubber producere flere afrikanske talenter end de selv kan kapere (RFC's Tidiane Sane) og så er der også en række polske, tjekkiske og slovakiske spillere, der ikke slår igennem i Tyskland, Holland og Belgien og som senere ryger ud på frie transfers.

Men overordnet set synes jeg øjeblikkets AaB-model er meget charmerende. Vi avler en rækker fine talenter (selv om vi ikke skal være blind for talentvariationen fra årgang til årgang), vi supplere med udenlandske talenter (Spalvis) og vi henter danske talenter ind (Nicolai Larsen og Thelander). Så kunne vi passende bruge vores sidste sparepenge på velafprøvede rollemodeller med et par år tilbage af karrieren, som vi kan stikke to-årige kontrakter. De kan medvirke til at holde niveauet oppe og give tryghed til de unge. De lysende eksempler på sådanne kulturbærer i DK-fodbold er vel FCN´s Stokholm og FCK´s Lars Jacobsen.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Mexicansk samarbejde

Indlæg af Yankee » 17. aug 2012, 10:29

MHJ skrev: Jeg er lidt usikker på hvor du står, så jeg spørger lige. Er din anke at du ikke ønsker at vi ansætter spillere direkte fra ikke-eu lande i det hele taget? Eller er du imod at vi sommetider får et par "gratis" talenter på prøve fra ikke-eu lande?
Sålænge vi ikke har ressourcerne til at gøre et ordentligt forarbejde synes jeg vi skal holde os fra fremmede fodboldmarkeder, ja. Der er intet i vejen med at hente latinamerikanere eller afrikanere fra andre europæiske klubber, såfremt vi kender spilleren virkelig godt og er sikre på at han kan slå til fra dag ét. Hvis en spiller alligevel skal bruge ½-1 år på at falde til og komme af med de faste begynderskader kan vi lige så godt bruge vores egne talenter.
MHJ skrev:Du ønsker tydeligvis ikke lottokuponer som erstatning for etablerede skandinaviske spillere, men du anerkender vel at andre klubber faktisk har haft stor succes med denne slags? (bl.a. Randers og FCM herhjemme) Hvis du gør, hvad er så problemet i at man forsøger at blive bedre til det sidste?
Helt klart. FCM har en kæmpe ekspertise og know-how i forhold til afrikanske spillere. Den har vi på ingen måde. Den kan bygges op, men det er meget kostbart og tidskrævende. Og idag har FCM jo også stort set droppet importen af afrikanske spillere pga. FIFA-restriktioner. Jeg synes dog ikke den slags projekter passer til AaB og slet ikke i klubbens nuværende situation. Der er vel også en grund til at andre danske klubber ikke har fulgt i FCMs fodspor.
MHJ skrev: Du nævner vores økonomi, men det er vel kun relevant i forhold til at finde direkte erstatninger til etablerede spillere.
Nej, jeg synes ikke Lasse og Nicklas skal erstattes af mexicanske prøvespillere. Jeg synes generelt ikke vi skal hente unge spillere udefra. Vores nordjyske talenter gør det strålende og viser en helt anden kampiver og dedikation til klubben. Plus at de kun sjældent er skadede fordi de er vant til klimaet, forholdene og spillestilen.

Jeg er i øvrigt helt enig i at Norge og Sverige heller ikke længere er attraktive fodboldmarkeder. Ligaerne er blevet for dårlige og vi har ikke længere skattefordele i forhold til deres spillere.

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Mexicansk samarbejde

Indlæg af JFL » 17. aug 2012, 10:57

Yankee skrev:
hje1980 skrev: Gad vide hvor mange af de spillere Lynge har hentet i sin tid, er hentet via sit NETVÆRK... tror det er pænt mange!!!
Jeg tror ikke spillere som Ericsson, Johansson, Prica m.fl. kommer til AaB fordi vi samarbejder med nogle mexicanske universitetsklubber.

Ingen ikke-skandinaviske spillere har slået 100% til i AaB og vi har aldrig solgt en ikke-skandinavisk spiller for andet end symbolske summer. De bedste har været Rolfe og Nomvethe, men ingen af dem kom altså fra "netværksklubber" eller kørte på bankelev-løn. De er hentet for millioner og var i øvrigt velkendte spillere. Ikke-skandinaver kræver halve års tilpasning, får flere skader pga. klimaet og spillestilen og har næsten uden undtagelse været udprægede medgangsspillere. Det har vi altså ikke brug for på fallittens rand. Ikke flere lottokuponer, tak.
Caca var decideret fremragende inden han smuttede til OB, så det passer vel ikke helt at ingen har slået til.

Jeg ser ingen grund til denne skepsis overfor et Mexico-samarbejde. Jeg tvivler meget på, at det koster det hvide ud af øjnene og hvis det kan kaste en Caca af sig, så er det det hele værd.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Mexicansk samarbejde

Indlæg af Fabbe » 17. aug 2012, 11:11

Jeg tror ikke, man skal slå disse samarbejdsforhold for stort op og med bombastiske forventninger eller rykke ud med fiasko-stemplet, hvis ikke der kommer 10 Mohamed Zidaner ud af det. Det er forlængst blevet en del af globaliseret fodbold, som optræder i mange forskellige størrelser, og det her er næppe noget af det større.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Mexicansk samarbejde

Indlæg af Yankee » 17. aug 2012, 11:18

Fabbe skrev:Jeg tror ikke, man skal slå disse samarbejdsforhold for stort op og med bombastiske forventninger eller rykke ud med fiasko-stemplet, hvis ikke der kommer 10 Mohamed Zidaner ud af det. Det er forlængst blevet en del af globaliseret fodbold, som optræder i mange forskellige størrelser, og det her er næppe noget af det større.
Men hvorfor? Forventer vi at få brugbare spillere ud af det? I så fald har vi jo alligevel ikke råd til at skrive kontrakt med dem. Det forekommer mig at være et højst besynderligt tidspunkt at kaste sig ud i sådan et projekt på. Alle kræfter og hver en krone skal bruges på at betale regninger 31/8 og 30/9 - så må vi tage disse eventyr når vi en dag kan gå i banken uden at det er med hatten i hånden.

Cx
Allstar
Allstar
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 14. aug 2005, 10:22

Re: Mexicansk samarbejde

Indlæg af Cx » 17. aug 2012, 11:24

JFL skrev:
Yankee skrev:
hje1980 skrev: Gad vide hvor mange af de spillere Lynge har hentet i sin tid, er hentet via sit NETVÆRK... tror det er pænt mange!!!
Jeg tror ikke spillere som Ericsson, Johansson, Prica m.fl. kommer til AaB fordi vi samarbejder med nogle mexicanske universitetsklubber.

Ingen ikke-skandinaviske spillere har slået 100% til i AaB og vi har aldrig solgt en ikke-skandinavisk spiller for andet end symbolske summer. De bedste har været Rolfe og Nomvethe, men ingen af dem kom altså fra "netværksklubber" eller kørte på bankelev-løn. De er hentet for millioner og var i øvrigt velkendte spillere. Ikke-skandinaver kræver halve års tilpasning, får flere skader pga. klimaet og spillestilen og har næsten uden undtagelse været udprægede medgangsspillere. Det har vi altså ikke brug for på fallittens rand. Ikke flere lottokuponer, tak.
Caca var decideret fremragende inden han smuttede til OB, så det passer vel ikke helt at ingen har slået til.

Jeg ser ingen grund til denne skepsis overfor et Mexico-samarbejde. Jeg tvivler meget på, at det koster det hvide ud af øjnene og hvis det kan kaste en Caca af sig, så er det det hele værd.
Set ift. det økonomiske aspekt er jeg enig i, at man nok ikke pt. skal ud i nogen investeringer ift. samarbejdsaftaler, college og sådan noget!

Derimod synes jeg på ingen måde at AaB skal fravige at tage imod eksotiske spillere - eller for den sag skyld andre spillere, som eksempelvis Dalsgaard (der kom fra serie 2). Mener at kan huske at det var Carsten Fredgaard, der som seniorspiller uden noget spiller-CV mødte op og bad om at komme til prøvetræning i Lyngby!

Der skal bare en Caca til, at det er en succes mange år ud i tiden.

Lures
Cx
"Vi vinder guld i år...."

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Mexicansk samarbejde

Indlæg af Provst i Brovst » 17. aug 2012, 12:07

JFL skrev: Caca var decideret fremragende inden han smuttede til OB, så det passer vel ikke helt at ingen har slået til.
Jeg kan simpelthen ikke genkende Caca som fremragende, var han fast mand?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

okay
Landshold
Landshold
Indlæg: 985
Tilmeldt: 11. nov 2005, 23:59

Re: Mexicansk samarbejde

Indlæg af okay » 17. aug 2012, 12:17

Yankee skrev:
hje1980 skrev: Gad vide hvor mange af de spillere Lynge har hentet i sin tid, er hentet via sit NETVÆRK... tror det er pænt mange!!!
Jeg tror ikke spillere som Ericsson, Johansson, Prica m.fl. kommer til AaB fordi vi samarbejder med nogle mexicanske universitetsklubber.

Ingen ikke-skandinaviske spillere har slået 100% til i AaB og vi har aldrig solgt en ikke-skandinavisk spiller for andet end symbolske summer. De bedste har været Rolfe og Nomvethe, men ingen af dem kom altså fra "netværksklubber" eller kørte på bankelev-løn. De er hentet for millioner og var i øvrigt velkendte spillere. Ikke-skandinaver kræver halve års tilpasning, får flere skader pga. klimaet og spillestilen og har næsten uden undtagelse været udprægede medgangsspillere. Det har vi altså ikke brug for på fallittens rand. Ikke flere lottokuponer, tak.
"Flere skader pga. klima" er det noget der kan dokumenteres ?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Mexicansk samarbejde

Indlæg af Yankee » 17. aug 2012, 12:51

okay skrev: "Flere skader pga. klima" er det noget der kan dokumenteres ?
Nej, jeg er ikke fysioterapeut, så det er udelukkende baseret på induktiv logik, så at sige.

Jeg konstaterer blot at Chris Rolfe, Marcus Tracy, Dennis Marshall, Michael Beauchamp Milan Timko, Evrard Blé, Siyabonga Nomvethe, Benedict Vilakazi, Artim Sakiri, Cacá, Chris Kiwomya, Marco Reda m.fl. alle har fået store dele af deres ophold i AaB ødelagt af skader. Omvendt kan jeg kun komme på Danny Califf, der var skadesfri og samtidig stamspiller på vores hold. Om dette skyldes klima, den danske spillestil eller at vi i AaB bare ikke er særlig gode til at undgå skader til udlændinge skal jeg ikke kunne sige. Tendensen er dog tydelig og noget man bør have med i overvejelserne når man overvejer en latinamerikansk ungdomsspiller vs. en dansk.

Endvidere synes jeg for mange af disse spillere har manglet kampiver, dedikation eller evner i modgang i deres tid i AaB. En oplagt undtagelse er dog Cacá, der var en blændende modgangsspiller og en stor spiller i klubbens bedste periode.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Mexicansk samarbejde

Indlæg af Provst i Brovst » 17. aug 2012, 13:22

Yankee skrev:
okay skrev: "Flere skader pga. klima" er det noget der kan dokumenteres ?
Nej, jeg er ikke fysioterapeut, så det er udelukkende baseret på induktiv logik, så at sige.

Jeg konstaterer blot at Chris Rolfe, Marcus Tracy, Dennis Marshall, Michael Beauchamp Milan Timko, Evrard Blé, Siyabonga Nomvethe, Benedict Vilakazi, Artim Sakiri, Cacá, Chris Kiwomya, Marco Reda m.fl. alle har fået store dele af deres ophold i AaB ødelagt af skader. Omvendt kan jeg kun komme på Danny Califf, der var skadesfri og samtidig stamspiller på vores hold. Om dette skyldes klima, den danske spillestil eller at vi i AaB bare ikke er særlig gode til at undgå skader til udlændinge skal jeg ikke kunne sige. Tendensen er dog tydelig og noget man bør have med i overvejelserne når man overvejer en latinamerikansk ungdomsspiller vs. en dansk.

Endvidere synes jeg for mange af disse spillere har manglet kampiver, dedikation eller evner i modgang i deres tid i AaB. En oplagt undtagelse er dog Cacá, der var en blændende modgangsspiller og en stor spiller i klubbens bedste periode.
?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Mexicansk samarbejde

Indlæg af Fabbe » 17. aug 2012, 13:58

Yankee skrev:
Fabbe skrev:Jeg tror ikke, man skal slå disse samarbejdsforhold for stort op og med bombastiske forventninger eller rykke ud med fiasko-stemplet, hvis ikke der kommer 10 Mohamed Zidaner ud af det. Det er forlængst blevet en del af globaliseret fodbold, som optræder i mange forskellige størrelser, og det her er næppe noget af det større.
Men hvorfor? Forventer vi at få brugbare spillere ud af det? I så fald har vi jo alligevel ikke råd til at skrive kontrakt med dem. Det forekommer mig at være et højst besynderligt tidspunkt at kaste sig ud i sådan et projekt på. Alle kræfter og hver en krone skal bruges på at betale regninger 31/8 og 30/9 - så må vi tage disse eventyr når vi en dag kan gå i banken uden at det er med hatten i hånden.
Jeg ser ikke mere end en uforpligtende kontakt i det. Jeg tror, det er som med alt anden netværksdyrkelse: Et stort og finmasket netværk er godt at have, for man kan aldrig vide, hvem der pludselig slår til i rette tid og på rette sted.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Mexicansk samarbejde

Indlæg af Yankee » 17. aug 2012, 14:19

Fabbe skrev:
Jeg ser ikke mere end en uforpligtende kontakt i det. Jeg tror, det er som med alt anden netværksdyrkelse: Et stort og finmasket netværk er godt at have, for man kan aldrig vide, hvem der pludselig slår til i rette tid og på rette sted.
Så er det jo bare ærgerligt vi ikke har råd til at skrive nye kontrakter...

Jeg så hellere et mindre "net", der kun omfattede lande, hvor vi kunne dække hele markedet og udføre grundig scouting før vi brugte vores sparsomme midler på en given spiller. Hvis vi har brug for at hente en spiller til prøvetræning og hente ham med henblik på en længere tilpasningsperiode synes jeg vitterligt ikke det er besværet værd i forhold til vores glimrende nordjyske drenge.

Besvar