Sønderjyske - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Sønderjyske - AaB

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2012, 21:10

Sønderjyske – AaB

Tid/sted: 31-08-2012/18:30 I Haderslev

Efter endnu en overbevisende indsats mod et af de på forhånd spåede tophold OB, skal vi på besøg mod en af sidste sæsons hademodstandere. I 2011/12 spillede vi en uafgjort, og tabte to, bl.a. rædselsfulde 0-5 i sæsonens sidste kamp. Vi er dog utroligt godt kørende, og har bl.a. mødt top 5 fra sidste sæson, og kun tabt til FCK. Derfor skal vi for alt i verden undgå at denne kamp bliver et vendepunkt.

Vi er dog så begunstiget at SønderjyskE for det første kommer til mødet med en pokalkamp i benene tre dage forinden (28/8), samt at de netop i dag har solgt en af deres forsvarsprofiler i Jarl André Storbæk.

Ingen af holdene har karantæner, men hvor AaB i skrivende stund er skadesfri, er Salami, Troest, Mussmann, Jonasson, Hedinson, alle (pt.) skadede for SE.

Sidste tre kampe mod SE
22/8/11: 0-0
24/3/12: 1-2
23/5/12: 0-5
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Sønderjyske - AaB

Indlæg af Spanky » 27. aug 2012, 21:59

MHJ skrev:Sønderjyske – AaB

Tid/sted: 31-08-2012/18:30 I Haderslev

Efter endnu en overbevisende indsats mod et af de på forhånd spåede tophold OB, skal vi på besøg mod en af sidste sæsons hademodstandere. I 2011/12 spillede vi en uafgjort, og tabte to, bl.a. rædselsfulde 0-5 i sæsonens sidste kamp. Vi er dog utroligt godt kørende, og har bl.a. mødt top 5 fra sidste sæson, og kun tabt til FCK. Derfor skal vi for alt i verden undgå at denne kamp bliver et vendepunkt.

Vi er dog så begunstiget at SønderjyskE for det første kommer til mødet med en pokalkamp i benene tre dage forinden (28/8), samt at de netop i dag har solgt en af deres forsvarsprofiler i Jarl André Storbæk.

Ingen af holdene har karantæner, men hvor AaB i skrivende stund er skadesfri, er Salami, Troest, Mussmann, Jonasson, Hedinson, alle (pt.) skadede for SE.

Sidste tre kampe mod SE
22/8/11: 0-0
24/3/12: 1-2
23/5/12: 0-5
Pølsen har karantæne fredag. Vi må sgu håbe vi får bedre styr på det i denne omgang end den seneste kamp dernede, hvor vi måtte undvære ham !

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Sønderjyske - AaB

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2012, 22:09

Spanky skrev:
MHJ skrev:Sønderjyske – AaB

Tid/sted: 31-08-2012/18:30 I Haderslev

Efter endnu en overbevisende indsats mod et af de på forhånd spåede tophold OB, skal vi på besøg mod en af sidste sæsons hademodstandere. I 2011/12 spillede vi en uafgjort, og tabte to, bl.a. rædselsfulde 0-5 i sæsonens sidste kamp. Vi er dog utroligt godt kørende, og har bl.a. mødt top 5 fra sidste sæson, og kun tabt til FCK. Derfor skal vi for alt i verden undgå at denne kamp bliver et vendepunkt.

Vi er dog så begunstiget at SønderjyskE for det første kommer til mødet med en pokalkamp i benene tre dage forinden (28/8), samt at de netop i dag har solgt en af deres forsvarsprofiler i Jarl André Storbæk.

Ingen af holdene har karantæner, men hvor AaB i skrivende stund er skadesfri, er Salami, Troest, Mussmann, Jonasson, Hedinson, alle (pt.) skadede for SE.

Sidste tre kampe mod SE
22/8/11: 0-0
24/3/12: 1-2
23/5/12: 0-5
Pølsen har karantæne fredag. Vi må sgu håbe vi får bedre styr på det i denne omgang end den seneste kamp dernede, hvor vi måtte undvære ham !
Øv. Har du evt en kilde? det fremgår ikke af danskfodbold.com eller superstats.dk, omend de sikkert ikke har opdateret endnu.
http://www.danskfodbold.com/karantaener ... sonid=2013
http://www.superstats.dk/kort/karantaner
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
rummanden
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 11. jul 2006, 13:00
Geografisk sted: Langå

Re: Sønderjyske - AaB

Indlæg af rummanden » 27. aug 2012, 22:13

SE er meget tynde i forsvaret for tiden, og så har de alligevel lige solgt en back i dag :)
http://www.bold.dk/nyt/SoenderjyskE-back-til-Norge" onclick="window.open(this.href);return false;
Som jeg husker det, så plager han at være i startopstillingen
Dem der ikk syntes at det er fuldt fortjent at AaB er Danske mestre 2008, vil jeg mene at de skal holde sig langt over på den anden side af storbæltsbroen de næste mange mange år.
Citat Carsten Werge

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Sønderjyske - AaB

Indlæg af Mr. Larsen » 28. aug 2012, 00:21

Spanky skrev:
Pølsen har karantæne fredag. Vi må sgu håbe vi får bedre styr på det i denne omgang end den seneste kamp dernede, hvor vi måtte undvære ham !
Kilde tak !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sønderjyske - AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. aug 2012, 00:55

Jeg håber og tror der bliver hamret igennem fra AaB-spillernes side på fredag, for jeg tror i dén grad mange af dem er ramt hårdt på stoltheden af blamagen i sidste spillerunde. Jeg forventer at se vildskab og ærgerrighed over hele linjen, og det kunne vel næppe være en mere perfekt kamp at få efter 3 så overbevisende sejre, for jeg kan ikke forestille mig der på nogen måde vil blive taget let på opgaven i Haderslev efter sidste besøg.

Sønderjyske har mistet deres største defensive profil, og har en pokalkamp i morgen hvor de næppe ligefrem sparer et helt hold, så det må også give lidt plusser vores vej. Men først og fremmest skal vi jo "bare" ramme spillet fra de sidste 3½ kampe, så vinder vi også i Haderslev, og jeg tror også vi vinder klart.

Spørgsmålet for mig er mest af alt om vi selv kan bibeholde det høje niveau nu hvor det er begyndt at blive hverdag med sikre sejre, det bliver enormt spændende at se.

Iøvrigt synes jeg også godt vi lige kan klappe holdet på ryggen for at have holdt nullet to kampe i streg, for første gang i gud-ved-hvor-længe. Tendensen med at lukke meget få mål ind må også meget gerne fortsætte, og jeg synes også det er på sin plads med ros til defensiven, og måske ikke mindst Nicolai Larsen, som vel har haft store redninger i samtlige kampe i dette efterår.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Sønderjyske - AaB

Indlæg af Kunji » 28. aug 2012, 07:10

For at Würtz skal have karantæne, skal det gule kort fra OB-kampen takseres til 6 strafpoint - altså en grov forseelse. Hvad fik han kortet for?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Sønderjyske - AaB

Indlæg af BoomZ0R » 28. aug 2012, 09:20

Jeg tror på vi tager revanche og fortsætter den gode stime, og vinder med et par kasser eller 4!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Sønderjyske - AaB

Indlæg af astonvilla » 28. aug 2012, 09:28

Kunji skrev:For at Würtz skal have karantæne, skal det gule kort fra OB-kampen takseres til 6 strafpoint - altså en grov forseelse. Hvad fik han kortet for?
Det var et ekstremt tyndt gult kort - for et lille friskpark midt på banen.
Det var et af disse kort som Würtz havde sparet op til, via et par saftige taklinger tidligere + der skulle kompenseres for det røde kort til OB (nok også derfor Rurik ikke fik rødt kort - hvilket han skulle have haft i 2 situationer: han stempler, med vilje Ahlmann i brystet i første og i anden stempler han Ahlmann - meget farligt - i en vanvittig takling. Alle disse herligheder gav kun ét gult kort).

Anyway, jeg har meget svært ved at se at Würtz' skulle give 6 strafpoints. Han er ikke karantæne mod SE (men næste gule kort er med sikkerhed = karantæne).
Bienvenu Bassogog!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Sønderjyske - AaB

Indlæg af AllanPedersen » 28. aug 2012, 10:53

opstillingen mod OB: er vel ingen forandringer, kun måske Due i stedet for Wichmann?

ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Sønderjyske - AaB

Indlæg af jonas386 » 28. aug 2012, 11:28

Kampen mod SønderjyskE bliver virkelig vigtig. Det er en modstander vi konsekvent har det svært imod og det virker ikke som om vi kan vinde uanset hvor god vi har spillet imod dem. Dette skyldes blandt andet at Nathan Coe af en eller anden grund altid har 3 superkampe på en sæson, de plejer at ramme meget passende mod AaB. Han er dog heldigvis væk nu.
SE har spillet godt og det bliver absolut ikke nemt, derfor forventer jeg heller ikke en sejr, jeg forventer kun at se den samme attitude samt fight fra de sidste par kampe samt gode spil, hvis det holder så kommer sejren nok også, men uafgjort er også fint imod en særk modstander.

Jeg håber på genvalg til alle fra OB kampen, ikke så meget der. Jeg er overbevist om at en stor del af vores fine resultater skyldes den fine kontinuitet der har været i start-11'eren. Jeg havde nok selv gjort det anderledes i løbet af sæsonen, men så er det jo godt det er Kent og ikke mig der er træner.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Sønderjyske - AaB

Indlæg af Buzz Killington » 28. aug 2012, 13:06

astonvilla skrev:
Kunji skrev:For at Würtz skal have karantæne, skal det gule kort fra OB-kampen takseres til 6 strafpoint - altså en grov forseelse. Hvad fik han kortet for?
Det var et ekstremt tyndt gult kort - for et lille friskpark midt på banen.
Det var et af disse kort som Würtz havde sparet op til, via et par saftige taklinger tidligere + der skulle kompenseres for det røde kort til OB (nok også derfor Rurik ikke fik rødt kort - hvilket han skulle have haft i 2 situationer: han stempler, med vilje Ahlmann i brystet i første og i anden stempler han Ahlmann - meget farligt - i en vanvittig takling. Alle disse herligheder gav kun ét gult kort).

Anyway, jeg har meget svært ved at se at Würtz' skulle give 6 strafpoints. Han er ikke karantæne mod SE (men næste gule kort er med sikkerhed = karantæne).
Nå pis, det endte med han fik karantæne
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... taene.aspx
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Sønderjyske - AaB

Indlæg af Sauer » 28. aug 2012, 13:09

Kunji skrev:For at Würtz skal have karantæne, skal det gule kort fra OB-kampen takseres til 6 strafpoint - altså en grov forseelse. Hvad fik han kortet for?
Würtz er desværre ude. Det må vel åbne op for at Wichmann bliver flyttet ned centralt og at Due igen overtager kanten, såfremt han bliver klar. Ellers er alternativet vel PK eller Thomsen.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Sønderjyske - AaB

Indlæg af Mr. Larsen » 28. aug 2012, 13:25

Sauer skrev:
Kunji skrev:For at Würtz skal have karantæne, skal det gule kort fra OB-kampen takseres til 6 strafpoint - altså en grov forseelse. Hvad fik han kortet for?
Würtz er desværre ude. Det må vel åbne op for at Wichmann bliver flyttet ned centralt og at Due igen overtager kanten, såfremt han bliver klar. Ellers er alternativet vel PK eller Thomsen.
I snakker og snakker, lad os nu få et link som bekræfter at Würtz er ude i næste kamp, de steder jeg har kigget står der intet om han skulle være ude.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Sønderjyske - AaB

Indlæg af Kunji » 28. aug 2012, 13:27

Mr. Larsen skrev:
Sauer skrev:
Kunji skrev:For at Würtz skal have karantæne, skal det gule kort fra OB-kampen takseres til 6 strafpoint - altså en grov forseelse. Hvad fik han kortet for?
Würtz er desværre ude. Det må vel åbne op for at Wichmann bliver flyttet ned centralt og at Due igen overtager kanten, såfremt han bliver klar. Ellers er alternativet vel PK eller Thomsen.
I snakker og snakker, lad os nu få et link som bekræfter at Würtz er ude i næste kamp, de steder jeg har kigget står der intet om han skulle være ude.
2 indlæg før dit.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Sønderjyske - AaB

Indlæg af Mr. Larsen » 28. aug 2012, 13:28

Sry for at være for hurtigt ude :(

Vanvittig Pølsens kort er takseret til 6 point, den dommer var ikke særlig pæn over for AaB, bortset fra det første min af kampen.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sønderjyske - AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. aug 2012, 13:47

Mr. Larsen skrev:Sry for at være for hurtigt ude :(

Vanvittig Pølsens kort er takseret til 6 point, den dommer var ikke særlig pæn over for AaB, bortset fra det første min af kampen.
Ja Gislassons gule kort må da have givet 40-50 strafpoint hvis Würtz skulle have 6 for hans...

Jeg tror nu at vi bedre kan "tåle" at undvære Würtz nu hvor Augo viser storform, og helt klart er tilbage på sit gamle niveau. Mon ikke løsningen bliver at Nikolai Thomsen ryger ind, det ville i hvert fald give fin mening, efter han kom ind i OB kampen i stedet for netop Würtz, det lugtede helt klart af at han skulle prøves af, og i forhold til Wichmann er Thomsen vel også en anelse stærkere defensivt, det er i hvert fald min opfattelse. Til gengæld bliver Wichmann blandet ind i lidt af et puslespil på fløjen, for jeg synes det er tæt på umuligt at gennemskue om Due eller Wich kommer til at starte... det KAN selvfølgelig i sidste ende betyde at man vælger Wichmann centralt.

Jeg håber dog på Wichmann på fløjen, om ikke andet så for at kunne lave denne opremsning af navne:

Kusk, Thomsen, Wichmann, Lucas, Helenius... det er altså knægte med fodboldhjerne de 5 drenge der!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Sønderjyske - AaB

Indlæg af jonas386 » 28. aug 2012, 13:54

Kunne man forestille sig Due centralt? Due er virkelig begyndt at arbejde meget mere i den her sæson, og hans overblik samt gode afleveringer kunne sagtens bruges centralt. Ydermere ser jeg ham som værende helt okay defensivt. Så kan Wichmann fortsætte på fløjen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Sønderjyske - AaB

Indlæg af Mr. Larsen » 28. aug 2012, 13:56

Jesper Schmidt skrev:
Mr. Larsen skrev:Sry for at være for hurtigt ude :(

Vanvittig Pølsens kort er takseret til 6 point, den dommer var ikke særlig pæn over for AaB, bortset fra det første min af kampen.
Ja Gislassons gule kort må da have givet 40-50 strafpoint hvis Würtz skulle have 6 for hans...

Jeg tror nu at vi bedre kan "tåle" at undvære Würtz nu hvor Augo viser storform, og helt klart er tilbage på sit gamle niveau. Mon ikke løsningen bliver at Nikolai Thomsen ryger ind, det ville i hvert fald give fin mening, efter han kom ind i OB kampen i stedet for netop Würtz, det lugtede helt klart af at han skulle prøves af, og i forhold til Wichmann er Thomsen vel også en anelse stærkere defensivt, det er i hvert fald min opfattelse. Til gengæld bliver Wichmann blandet ind i lidt af et puslespil på fløjen, for jeg synes det er tæt på umuligt at gennemskue om Due eller Wich kommer til at starte... det KAN selvfølgelig i sidste ende betyde at man vælger Wichmann centralt.

Jeg håber dog på Wichmann på fløjen, om ikke andet så for at kunne lave denne opremsning af navne:

Kusk, Thomsen, Wichmann, Lucas, Helenius... det er altså knægte med fodboldhjerne de 5 drenge der!
Forhåbentlig... pt. vil jeg vurderet på resultaterne i suppen også hellere undvære pølsen imod Sønderjyske end imod Randers, som virker ja overraskende stærke iår, vildt imponerende iforhold til deres sæson sidste år i 1 div.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Sønderjyske - AaB

Indlæg af le Cid » 28. aug 2012, 14:04

jonas386 skrev:Kunne man forestille sig Due centralt? Due er virkelig begyndt at arbejde meget mere i den her sæson, og hans overblik samt gode afleveringer kunne sagtens bruges centralt. Ydermere ser jeg ham som værende helt okay defensivt. Så kan Wichmann fortsætte på fløjen.
Så da hellere Wichmann centralt... Men nej - det er jo oplagt, at pladsen går til Nicolai Thomsen!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Besvar