AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Keri
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. aug 2012, 20:03
Favoritspiller: Kusk

AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Indlæg af Keri » 5. sep 2012, 11:54

Ved det måske er en smule tidligt at få skrevet en ny kamptråd til kampen mod Randers, men er bare så spændt efter vores flotte stime for tiden :D

En kamp hvor jeg stærkt forventer at vi hiver en sejre i land selvom Randers også er godt kørende og ligger godt til i tabellen.

Historien fortæller da også at vi har et godt overtag på dem:

28/06-2012 Randers FC AaB Klub Venskabskampe 0-2
20/04-2011 AaB Randers FC Superligaen 4-1
27/01-2011 Randers FC AaB Klub Venskabskampe 2-3
30/10-2010 Randers FC AaB Superligaen 0-0
18/09-2010 Randers FC AaB Superligaen 2-3
05/05-2010 Randers FC AaB Superligaen 3-1
26/01-2010 Randers FC AaB Klub Venskabskampe 0-1
18/10-2009 AaB Randers FC Superligaen 1-1
14/09-2009 Randers FC AaB Superligaen 0-3
12/07-2009 AaB Randers FC Klub Venskabskampe 2-0


Ud fra de seneste 10 møder med Randers er der nogle ting som jeg har lagt mærke til er at Curth har scoret hele 4 mål imod dem og at mange af deres mål scoret af Mikkel Beckmann som heldigvis ikke længere er i klubben :aabfan:

Der ud over syntes jeg også at vi måske lige skal have et ekstra øje til Ronnie Schwartz da han virker i hopla for tiden, men bare rolig Nielsen og KEP pakker ham ind og jeg tipper endnu en sejre med 3 overskydende mål.

Keri
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. aug 2012, 20:03
Favoritspiller: Kusk

Re: AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Indlæg af Keri » 5. sep 2012, 12:15

Keri skrev:Ved det måske er en smule tidligt at få skrevet en ny kamptråd til kampen mod Randers, men er bare så spændt efter vores flotte stime for tiden :D

En kamp hvor jeg stærkt forventer at vi hiver en sejre i land selvom Randers også er godt kørende og ligger godt til i tabellen.

Historien fortæller da også at vi har et godt overtag på dem:

28/06-2012 Randers FC AaB Klub Venskabskampe 0-2
20/04-2011 AaB Randers FC Superligaen 4-1
27/01-2011 Randers FC AaB Klub Venskabskampe 2-3
30/10-2010 Randers FC AaB Superligaen 0-0
18/09-2010 Randers FC AaB Superligaen 2-3
05/05-2010 Randers FC AaB Superligaen 3-1
26/01-2010 Randers FC AaB Klub Venskabskampe 0-1
18/10-2009 AaB Randers FC Superligaen 1-1
14/09-2009 Randers FC AaB Superligaen 0-3
12/07-2009 AaB Randers FC Klub Venskabskampe 2-0


Ud fra de seneste 10 møder med Randers er der nogle ting som jeg har lagt mærke til er at Curth har scoret hele 4 mål imod dem og at mange af deres mål scoret af Mikkel Beckmann som heldigvis ikke længere er i klubben :aabfan:

Der ud over syntes jeg også at vi måske lige skal have et ekstra øje til Ronnie Schwartz da han virker i hopla for tiden, men bare rolig Nielsen og KEP pakker ham ind og jeg tipper endnu en sejre med 3 overskydende mål.

Flot at citere sig selv:

men det skal selvfølgelig også lige nævnes at Randers har 3 i karantæne til kampen :)

Jonas Kamper, Randers FC 16/9
Remco van der Schaff, Randers FC 16/9
Chris Sørensen, Randers FC 16/9

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Indlæg af Gentleman Finn » 5. sep 2012, 14:20

Randers kampen er slet ikke nem, men vi er ret gode på hjemmebane og har været det et års tid. Nu må vi se hvor godt Randers lukker vores spil ned. Får vi scoret det første mål, er vi blevet meget bedre til at straffe modstanderne i denne sæson, og har lukket flere af kampene tidligt (og med stil).

Hvis alle er fitte, forestiller jeg mig noget i stil med vi vinder 2-1, i en dyst hvor vi dominerer størstedelen af kampen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Indlæg af FlæskeFrank » 6. sep 2012, 01:18

Med den foregående stime er det vel tilladt at forvente/håbe på en sejr.

Randers har tre mand i karantæne, hvilket må betyde, at de skal rokere en del rundt på holdt, hvilket må være til vores fordel.

Tavlen er dog vasket ren med landsholdspausen, så Randers kommer formentlig med fornyet energi, ligesom vi måske har tabt pusten lidt. Men har for dag 1 ment, at Randers rykker ned igen, da de ikke har et hold, kun enkelte gode spillere(det har så rakt så rigelig indtil videre). Men superligaen er jo forunderlig.

Det er nok mest skuffelse jeg tænker på, hvis vi ikke slår Randers. Det er jo ikke rationelt, men jeg kan ikke få mig til at sige andet end sejr. Mod Silkeborg og Esbjerg, som er de to næste ville uafgjort ikke overraske/skuffe, men mod Randers er det kun sejr som tæller.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
buckster
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 6. jul 2005, 16:03
Geografisk sted: for langt væk

Re: AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Indlæg af buckster » 11. sep 2012, 16:18

Keri skrev:
Keri skrev:Ved det måske er en smule tidligt at få skrevet en ny kamptråd til kampen mod Randers, men er bare så spændt efter vores flotte stime for tiden :D

En kamp hvor jeg stærkt forventer at vi hiver en sejre i land selvom Randers også er godt kørende og ligger godt til i tabellen.

Historien fortæller da også at vi har et godt overtag på dem:

28/06-2012 Randers FC AaB Klub Venskabskampe 0-2
20/04-2011 AaB Randers FC Superligaen 4-1
27/01-2011 Randers FC AaB Klub Venskabskampe 2-3
30/10-2010 Randers FC AaB Superligaen 0-0
18/09-2010 Randers FC AaB Superligaen 2-3
05/05-2010 Randers FC AaB Superligaen 3-1
26/01-2010 Randers FC AaB Klub Venskabskampe 0-1
18/10-2009 AaB Randers FC Superligaen 1-1
14/09-2009 Randers FC AaB Superligaen 0-3
12/07-2009 AaB Randers FC Klub Venskabskampe 2-0


Ud fra de seneste 10 møder med Randers er der nogle ting som jeg har lagt mærke til er at Curth har scoret hele 4 mål imod dem og at mange af deres mål scoret af Mikkel Beckmann som heldigvis ikke længere er i klubben :aabfan:

Der ud over syntes jeg også at vi måske lige skal have et ekstra øje til Ronnie Schwartz da han virker i hopla for tiden, men bare rolig Nielsen og KEP pakker ham ind og jeg tipper endnu en sejre med 3 overskydende mål.

Flot at citere sig selv:

men det skal selvfølgelig også lige nævnes at Randers har 3 i karantæne til kampen :)

Jonas Kamper, Randers FC 16/9
Remco van der Schaff, Randers FC 16/9
Chris Sørensen, Randers FC 16/9
Nogen der ved om Rise stadig er skadet.

McQwai
1. div
1. div
Indlæg: 425
Tilmeldt: 12. sep 2005, 09:11

Re: AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Indlæg af McQwai » 12. sep 2012, 12:53

Rise scorede to gange mod Hjørring i en træningskamp i forbindelse med landsholdspausen. De vandt 6-1. Men hvor klar han er, ved jeg ikke.

Med Kamper væk mister de noget offensiv pondus - til gengæld er Borring klar for dem - det bliver spændende at se hvor meget han kan byde ind med.

Men de må være ramt lidt for tiden - måden de tabte til FCK var rædselsfuldt og nederlaget til ACH var vel lidt uventet.

Samtidig virker vi så meget ovenpå, at det er skræmmende. Det er så voldsomt, at jeg nærmest forventer(!) 6 point i de næste to kampe mod RFC og EfB. Vi skal nok ramme en stime af nederlag på et tidspunkt, uden tvivl - men som det kører lige nu, ville det være lidt en skuffelse at stå med mindre end 4 point efter de næste kampe.
AaB - ingen lige - ingen over !

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4977
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Indlæg af Mr. Larsen » 12. sep 2012, 13:29

Jeg forventer ikke det store af drengene, forhåbentlig kan vi ride videre på bølgen, men jeg tvivler på om drengene kan blive ved med at scorer 3-4 mål i hver kamp, og Randers bliver trods den fine statistik imod dem ikke nogen nem modstander.

Vi har faktisk meget tilfælles med Randers, ingen havde forventet nogen af holdene før sæsonstart, og vi var vel (forhåbentlig ikke mere) Nedrykningsfavoritter.

Det er 2 hold som er startet helt fantastisk, jeg håber og tror på en lige og seværdig kamp på Søndag, selvfølgelig med AaB som Sejrherrerne :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Indlæg af Klaus » 13. sep 2012, 13:47

Tjaaa, det er på mange måder en MEGET vigtig kamp. Vi rider på lidt af en bølge lige nu, og må absolut være nam, nam for enhver sponsor med vores flotte spil og unge talenter. Omvendt har feriepengesagen fået fokus væk fra den positive udvikling vores klub er inde i. Vinder vi over Randers kan vi minimum holde 2. pladsen, men nok så vigtigt få flyttet fokus over på det sportslige igen. Med vores resultater i denne sæson burde der komme mange på søndag - og holdet har brug for massiv opbakning.

Jeg tror vi får en ganske lige kamp, men det er unægteligt et godt tidspunkt vi har ponyerne på, og en sejr burde alt andet lige være indenfor rækkevidde. Mon ikke vi vinder 3-1 med 2 mål fra Helenius og et enkelt fra Curth, mens Farlige Frank som sædvanligt scorer mod os...

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Indlæg af Klaus » 14. sep 2012, 15:34

Det ser da heldigvis ud til, at Nordjyderne er klar til at bakke op på søndag. I skrivende stund er der kun godt 200 billetter tilbage på Nordjyske og 261 på familietribunen. Kunne være godt (og fortjent) med sæsonrekord på søndag :-)

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Indlæg af PeterS » 14. sep 2012, 16:27

Klaus skrev:Det ser da heldigvis ud til, at Nordjyderne er klar til at bakke op på søndag. I skrivende stund er der kun godt 200 billetter tilbage på Nordjyske og 261 på familietribunen. Kunne være godt (og fortjent) med sæsonrekord på søndag :-)
Alle med mulighed bør også komme, kunne være fedt at være over 10.000 igen. :aabfan:

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4343
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Indlæg af Kristian » 14. sep 2012, 16:35

Mon ikke også der kommer mange og køber billet på stedet på søndag. Folk får ihvertfald ikke bedre forudsætninger for at komme på stadion nu:-) Længe længe længe siden, at AaB har underholdt på den måde
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Indlæg af Gentleman Finn » 14. sep 2012, 23:12

http://www.randersfc.dk/index.php?side=6595" onclick="window.open(this.href);return false;

Som optakt kan jeg da lige henvise til Ronnie Scarface's visit i et eller andet lokalt radioprogram.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Indlæg af Gentleman Finn » 14. sep 2012, 23:15

Lidt hurtigt hovedregning giver mig 159 siddepladser tilbage på Nordjyske. Det er da ok.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Indlæg af AllanPedersen » 15. sep 2012, 11:25

er det noget med den kamp i morgen bliver vist på den der kanal 8 ?..
nogen der ved om den følger med i den store yousee pakke?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

JacobKoustrup
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Indlæg af JacobKoustrup » 15. sep 2012, 12:38

AllanPedersen skrev:er det noget med den kamp i morgen bliver vist på den der kanal 8 ?..
nogen der ved om den følger med i den store yousee pakke?
Canal 8 er med i den store pakke ja. Men vidste ikke der var Superliga på den kanal.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Indlæg af jydenfranord » 15. sep 2012, 12:46

Jeg ser meget frem til kampen. Det tegner sig til at blive fyldt på stadion og holdet har haft momentum i de sidste kampe. Jeg forventer ikke en sejr, men jeg håber vi kan forsætte vores stime.

Jeg har lidt svært ved at se om det er godt eller skidt med landsholdspausen, det har været med til spillerne har kunne komme til hægterne, men omvendt kan det ske de har mistet lidt at det føromtalte momentum.

Satser på vi er på den anden side af de 10.000 tilskuere i morgen, ville være så fedt.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Indlæg af AllanPedersen » 15. sep 2012, 12:53

JacobKoustrup skrev:
AllanPedersen skrev:er det noget med den kamp i morgen bliver vist på den der kanal 8 ?..
nogen der ved om den følger med i den store yousee pakke?
Canal 8 er med i den store pakke ja. Men vidste ikke der var Superliga på den kanal.
kan ikke huske hvor men et eller andet sted klikkede jeg mig ind og så de næste mange kampe for AaB hvad kanal de kommer på
og kanal 8 var meget repræsenteret.. så må hellere få søgt den kanal ind... er den udelukkende digital?..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Indlæg af frederikshavneren » 15. sep 2012, 13:24

Spændende om vi kan fortsætte den imponerende flotte sæsonstart, men når det er sagt så må vi også indrømme at vi har haft marginalerne med os i flere af kampene.
Jeg tror at morgendagens kamp mod Randers bliver en utrolig lige og tæt kamp, som oprykkere har Randers imponeret. Det er vigtigt at vi ikke kommer bagud da Randers har en meget god defensiv organisation.

Det bliver også interessant at se om tabet af Lucas får betydning for det chanceskabende spil, det kan jeg godt frygte at det gør. Lucas var meget svingende i præstationerne, men en af grundene til vores flotte efterår var Lucas´chanceskabende spil. Her har vi potentielt mistet meget da vi ikke umiddelbart har en afløser i truppen med de samme kreative evner (ja vi har stadigvæk Kusk og tildels Wichmann, men med salget af Lucas har vi mistet meget kreativitet).

Angående selve holdopstillingen har jeg et lidt naivt håb på følgende startende line up:

N. Larsen
Dalle - KEP - Lasse - Ahlmann
Kusk - Würtz - Augu - Due
Wichmann
Helenius

Udskiftningsspillere:

C. Christensen
Bøgelund
Thelander
P. Kristensen
Wichmann
R. Toft
Kayke
Hallur Hansson

Forsvaret og midtbanen giver stort set sig selv, men Ahlmann bør efterhånden være usikker starter. Jeg synes at Ahlmann har været skuffende i efteråret, han bidrager alt for lidt i det offensive samt er usikker defensivt. Dalsgaard bidrager langt mere offensivt end Ahlmann gør, på U21 landsholdet er Ahlmann jo også blevet totalt distanceret af agfs Mikkel Kirkeskov. Desværre er Ahlmann truppens eneste naturlige venstre back, hvorfor konkurrencen som venstre back er meget lille.

Offensivt håber jeg at Wichmann får chancen som offensiv midt/hængende angriber. Tror at vi får brug for Wichmanns kreative evner til at åbne Randers´kompakte defensiv!
For mig at se er Curth ikke god nok til en startplads uanset at han scorede 2 mål i den seneste kamp mod Sønderjyske. Curth har store mangler og bør derfor starte på bænken, han kan så anvendes som indskiftningsspiller når modstanderen er ved at køre træt.
Desværre tror jeg at Kent satser på Curth, hvilket vil betyde en bænkplads til Wichmann :(

Tror på sæsonrekort på Aalborg Stadion i morgen, men tvivler stærkt på at der kommer over 9.000 tilskuere. Det er jo helt umuligt at fylde sponsortribunen (Enggaard tribunen), derudover tælles alle billetter i omløb med i forsøget på at hype kampen (sæsonkort, fribilletter, aktionærbilletter mv.)
Drengene har fortjent støtten så håber stærkt på et talrigt fremmøde i morgen.

Ciffermæssigt tror jeg at vi vinder 2-1 efter en meget jævnbyrdig kamp!

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Indlæg af jydenfranord » 15. sep 2012, 13:41

AllanPedersen skrev:
JacobKoustrup skrev:
AllanPedersen skrev:er det noget med den kamp i morgen bliver vist på den der kanal 8 ?..
nogen der ved om den følger med i den store yousee pakke?
Canal 8 er med i den store pakke ja. Men vidste ikke der var Superliga på den kanal.
kan ikke huske hvor men et eller andet sted klikkede jeg mig ind og så de næste mange kampe for AaB hvad kanal de kommer på
og kanal 8 var meget repræsenteret.. så må hellere få søgt den kanal ind... er den udelukkende digital?..
Hvis det drejer sig om hvor man kan se AaBs kampe er der en særlig tråd til det: viewtopic.php?f=6&t=14413" onclick="window.open(this.href);return false;

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Indlæg af jonas386 » 15. sep 2012, 13:47

Blev KEP ikke småskadet imod Skovbakken?
I då fald ryger Thelander nok ind i stedet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar