Tv penge

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tv penge

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2014, 17:24

Køllen I Møllen skrev:
jonas386 skrev:Det virker ikke til at du behøver bekymre dig, Halil. De andre klubber virker til at være enige om at hvis BIF skal være med, så er det udfra den aftale de andre klubber indgår, og BIF kan så enten være med, eller lade være.
Og så er de lige netop det sikkerhedsnet for Brøndby som de insisterede på ikke at være for 2 uger siden. Skuffende hvis det ender sådan.
De er de jo ikke i umindelige tider. Ingen af klubberne siger andet end at hvis alle 11 klubber er enige kan BIF komme med igen, flere siger at det skal gå hurtigt (FCK's direktør nævnte i samme ombæring at der er møde i TV-udvalget i morgen), og ingen har bekræftet at der er enighed i kredsen - bare én klub imod, så kommer de ikke ind. Da sagen kom frem var Randers blandt de meget kritiske - og de er sjovt nok ikke citeret for at ville lukke BIF ind igen.

Mit bud er at Aldo slet ikke vil tilbage uden at få noget ekstra, og det får han ikke. Hans ego er for stort, og det kommer til at koste dansk fodbold noget, men bare det koster BIF mere, er det heller ikke så skidt at det ikke er godt for noget.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Tv penge

Indlæg af Kenneth K » 11. mar 2014, 17:34

Lindmark skrev:
Anesen skrev:Så er de sidste spillerunder fastlagt, denne gang er nr. 1 mod nr. 2 i runde 25 skubbet ned som 3. valg.

22. spillerunde – Søndag 16. marts kl. 17.00 – AaB-FC Midtjylland
23. – Søndag 23. marts kl. 14.00 – SønderjyskE-AaB
semi – Torsdag 27. marts kl. 20:00 – Vejle/Horsens-AaB
24. – Søndag 30. marts kl. 19.00 – AaB-FC København
25. – Lørdag 5. april kl. 17.00 – FC Midtjylland-AaB
semi – Onsdag 9. april kl. 17:45 – AaB-Vejle/Horsens
26. – Søndag 13. april kl. 19.00 – AaB-Brøndby I.F.
27. – Onsdag 16. april kl. 20.00 – Viborg F.F.-AaB
28. – Søndag 20. april kl. 17.00 – AaB-Randers FC
29. – Lørdag 26. april kl. 17.00 – OB-AaB
30. – Lørdag 3. maj kl. 17.00 – AaB-Esbjerg
31. – Onsdag 7. maj kl. 20.00 – FC Nordsjælland-AaB
32. – Søndag 11. maj kl. 17.00 – FC Vestsjælland-AaB
finale – Torsdag 15. maj – FChip/FChap-AaB/Vejle/Horsens
33. – Søndag 18. maj kl. 17.00 – AaB-AGF
Jeg har lige tilladt mig at tilføje tre pokalkampe i oversigten. Bliver et par forrygende måneder med lørdagskampe både ude og hjemme og et absurd spændende program. Allez!
Hvad fanden i helvede! Spilles pokalfinalen ikke på Kristi Himmelfartsdag i år? ORK! Det kommer vel også med garanti til at betyde noget for fremmødet, når kampen ikke spilles på en hellig-/fridag.

anyway, carry on med det tv-penge

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tv penge

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2014, 18:11

Kenneth K skrev:
Lindmark skrev:
Anesen skrev:Så er de sidste spillerunder fastlagt, denne gang er nr. 1 mod nr. 2 i runde 25 skubbet ned som 3. valg.

22. spillerunde – Søndag 16. marts kl. 17.00 – AaB-FC Midtjylland
23. – Søndag 23. marts kl. 14.00 – SønderjyskE-AaB
semi – Torsdag 27. marts kl. 20:00 – Vejle/Horsens-AaB
24. – Søndag 30. marts kl. 19.00 – AaB-FC København
25. – Lørdag 5. april kl. 17.00 – FC Midtjylland-AaB
semi – Onsdag 9. april kl. 17:45 – AaB-Vejle/Horsens
26. – Søndag 13. april kl. 19.00 – AaB-Brøndby I.F.
27. – Onsdag 16. april kl. 20.00 – Viborg F.F.-AaB
28. – Søndag 20. april kl. 17.00 – AaB-Randers FC
29. – Lørdag 26. april kl. 17.00 – OB-AaB
30. – Lørdag 3. maj kl. 17.00 – AaB-Esbjerg
31. – Onsdag 7. maj kl. 20.00 – FC Nordsjælland-AaB
32. – Søndag 11. maj kl. 17.00 – FC Vestsjælland-AaB
finale – Torsdag 15. maj – FChip/FChap-AaB/Vejle/Horsens
33. – Søndag 18. maj kl. 17.00 – AaB-AGF
Jeg har lige tilladt mig at tilføje tre pokalkampe i oversigten. Bliver et par forrygende måneder med lørdagskampe både ude og hjemme og et absurd spændende program. Allez!
Hvad fanden i helvede! Spilles pokalfinalen ikke på Kristi Himmelfartsdag i år? ORK! Det kommer vel også med garanti til at betyde noget for fremmødet, når kampen ikke spilles på en hellig-/fridag.

anyway, carry on med det tv-penge
Ja, det kommer fx til at betyde at jeg kan komme i parken og se finalen. Men du har desværre sikkert ret i at det samlet set betyder færre Aalborgensiske tilskuere.

Forandringen er da iøvrigt en underlig størrelse. Nu er der lavet om på noget der har været en sikker fiasko de sidste mange gange, og så brokker vi os over det - det kunne jo være det var hvad der skulle til for at bryde forbandelsen (selvom det ikke hjalp meget de to gange vi spillede pokalfinale i Odense - vi tabte dog kun den en gang).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Tv penge

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. mar 2014, 18:20

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:
jonas386 skrev:Det virker ikke til at du behøver bekymre dig, Halil. De andre klubber virker til at være enige om at hvis BIF skal være med, så er det udfra den aftale de andre klubber indgår, og BIF kan så enten være med, eller lade være.
Og så er de lige netop det sikkerhedsnet for Brøndby som de insisterede på ikke at være for 2 uger siden. Skuffende hvis det ender sådan.
De er de jo ikke i umindelige tider. Ingen af klubberne siger andet end at hvis alle 11 klubber er enige kan BIF komme med igen, flere siger at det skal gå hurtigt (FCK's direktør nævnte i samme ombæring at der er møde i TV-udvalget i morgen), og ingen har bekræftet at der er enighed i kredsen - bare én klub imod, så kommer de ikke ind. Da sagen kom frem var Randers blandt de meget kritiske - og de er sjovt nok ikke citeret for at ville lukke BIF ind igen.

Mit bud er at Aldo slet ikke vil tilbage uden at få noget ekstra, og det får han ikke. Hans ego er for stort, og det kommer til at koste dansk fodbold noget, men bare det koster BIF mere, er det heller ikke så skidt at det ikke er godt for noget.
Men tror du at eksvis Randers tør stille sig op som den eneste og sige nej til Brøndby? Det tror jeg ikke.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tv penge

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2014, 19:23

Køllen I Møllen skrev:
Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:
jonas386 skrev:Det virker ikke til at du behøver bekymre dig, Halil. De andre klubber virker til at være enige om at hvis BIF skal være med, så er det udfra den aftale de andre klubber indgår, og BIF kan så enten være med, eller lade være.
Og så er de lige netop det sikkerhedsnet for Brøndby som de insisterede på ikke at være for 2 uger siden. Skuffende hvis det ender sådan.
De er de jo ikke i umindelige tider. Ingen af klubberne siger andet end at hvis alle 11 klubber er enige kan BIF komme med igen, flere siger at det skal gå hurtigt (FCK's direktør nævnte i samme ombæring at der er møde i TV-udvalget i morgen), og ingen har bekræftet at der er enighed i kredsen - bare én klub imod, så kommer de ikke ind. Da sagen kom frem var Randers blandt de meget kritiske - og de er sjovt nok ikke citeret for at ville lukke BIF ind igen.

Mit bud er at Aldo slet ikke vil tilbage uden at få noget ekstra, og det får han ikke. Hans ego er for stort, og det kommer til at koste dansk fodbold noget, men bare det koster BIF mere, er det heller ikke så skidt at det ikke er godt for noget.
Men tror du at eksvis Randers tør stille sig op som den eneste og sige nej til Brøndby? Det tror jeg ikke.
Det tror jeg egentlig nok - og jeg tror egentlig heller ikke der bliver lagt et kæmpe pres fra ret mange af de andre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Tv penge

Indlæg af thomasjn » 11. mar 2014, 20:07

Skulle Brøndby endelig tages til nåde burde der opfindes en kategori B kun til dem - ligesom de kategoriserer alle andre under dem. Kategori B vil få en mindre bid af kagen, da klubber i kategori B har meldt sig ud af fællesskabet og derfor må leve med de betingelser fællesskabet sætter - kunne f.eks. være en reducering på 25%-50% ifht. hvad de ville få under normale omstændigheder.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Tv penge

Indlæg af Lindmark » 11. mar 2014, 20:15

thomasjn skrev:Skulle Brøndby endelig tages til nåde burde der opfindes en kategori B kun til dem - ligesom de kategoriserer alle andre under dem. Kategori B vil få en mindre bid af kagen, da klubber i kategori B har meldt sig ud af fællesskabet og derfor må leve med de betingelser fællesskabet sætter - kunne f.eks. være en reducering på 25%-50% ifht. hvad de ville få under normale omstændigheder.
Hørt!
Lindmark / Vendelbokartellet

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Tv penge

Indlæg af sulakvelidze » 11. mar 2014, 20:58

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:
jonas386 skrev:Det virker ikke til at du behøver bekymre dig, Halil. De andre klubber virker til at være enige om at hvis BIF skal være med, så er det udfra den aftale de andre klubber indgår, og BIF kan så enten være med, eller lade være.
Og så er de lige netop det sikkerhedsnet for Brøndby som de insisterede på ikke at være for 2 uger siden. Skuffende hvis det ender sådan.
De er de jo ikke i umindelige tider. Ingen af klubberne siger andet end at hvis alle 11 klubber er enige kan BIF komme med igen, flere siger at det skal gå hurtigt (FCK's direktør nævnte i samme ombæring at der er møde i TV-udvalget i morgen), og ingen har bekræftet at der er enighed i kredsen - bare én klub imod, så kommer de ikke ind. Da sagen kom frem var Randers blandt de meget kritiske - og de er sjovt nok ikke citeret for at ville lukke BIF ind igen.

Mit bud er at Aldo slet ikke vil tilbage uden at få noget ekstra, og det får han ikke. Hans ego er for stort, og det kommer til at koste dansk fodbold noget, men bare det koster BIF mere, er det heller ikke så skidt at det ikke er godt for noget.
Men tror du at eksvis Randers tør stille sig op som den eneste og sige nej til Brøndby? Det tror jeg ikke.
Det tror jeg egentlig nok - og jeg tror egentlig heller ikke der bliver lagt et kæmpe pres fra ret mange af de andre.
Jeg tror slet ikke, at vi kommer i den situation, at det står og falder med en enkelt klub. Så snart Brøndby henvender sig, vil de 11 lodde stemningen, og den er åbenbart slå vægelsindet, at mange er klar til at tilgive Aldo for forsøget på at smadre superligaen. Og det vil ingen sætte sig op imod alene. Ikke når FCK, AaB og de andre store hiver Brøndby op fra den afgrund, de har kastet sig ud over.

Alternativet for dem er kritik i pressen, og det er formentlig værre end egne tilhængeres negative syn på sagen. Forstå det hvem som kan.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tv penge

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2014, 22:31

sulakvelidze skrev: Jeg tror slet ikke, at vi kommer i den situation, at det står og falder med en enkelt klub. Så snart Brøndby henvender sig, vil de 11 lodde stemningen, og den er åbenbart slå vægelsindet, at mange er klar til at tilgive Aldo for forsøget på at smadre superligaen. Og det vil ingen sætte sig op imod alene. Ikke når FCK, AaB og de andre store hiver Brøndby op fra den afgrund, de har kastet sig ud over.

Alternativet for dem er kritik i pressen, og det er formentlig værre end egne tilhængeres negative syn på sagen. Forstå det hvem som kan.
Jeg tror som sagt ikke på at Aldos ego kan holde til at gå med på aftalen som den er nu, og jeg er 100% sikker på at der ikke er en kinamands chance for at klubberne giver Brøndby bedre vilkår end nu.

To mulige scenarier.
1) Brøndbys rigmænd fjerner benene under Aldo og BIF går med i aftalen som den er.
2) Brøndby går enegang.
Med venlig Hilsen
--
Robert

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Tv penge

Indlæg af sulakvelidze » 11. mar 2014, 23:28

Pastorius skrev:
sulakvelidze skrev: Jeg tror slet ikke, at vi kommer i den situation, at det står og falder med en enkelt klub. Så snart Brøndby henvender sig, vil de 11 lodde stemningen, og den er åbenbart slå vægelsindet, at mange er klar til at tilgive Aldo for forsøget på at smadre superligaen. Og det vil ingen sætte sig op imod alene. Ikke når FCK, AaB og de andre store hiver Brøndby op fra den afgrund, de har kastet sig ud over.

Alternativet for dem er kritik i pressen, og det er formentlig værre end egne tilhængeres negative syn på sagen. Forstå det hvem som kan.
Jeg tror som sagt ikke på at Aldos ego kan holde til at gå med på aftalen som den er nu, og jeg er 100% sikker på at der ikke er en kinamands chance for at klubberne giver Brøndby bedre vilkår end nu.

To mulige scenarier.
1) Brøndbys rigmænd fjerner benene under Aldo og BIF går med i aftalen som den er.
2) Brøndby går enegang.
Det er jeg enig i. Men scenariet med, at Randers eller en anden klub alene holder Brøndby ude tror jeg ikke på. Også fordi jeg tror, at Viasat og andre mulige købere nok skal sende et vink med en vognstang om, at de helst vil have alle 12 med i pakken.

Personligt synes jeg dog slet ikke nogen skal lukke dem ind uanset vilkår. Det ville være det samme som at agere sikkerhedsnet for en klub, der lige har gjort et aktivt forsøg på at smadre fremtiden for alle andre end Brøndby og FCK.

Mit håb er også, at Aldo har malet sig selv så meget op i et hjørne, at han ikke kan finde en udvej. Men som sagt tror jeg, at det ender med en omgang spin og snak om at have opnået den ønskede debat til gavn for dansk fodbold.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tv penge

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. mar 2014, 03:21

sulakvelidze skrev:
Pastorius skrev:
sulakvelidze skrev: Jeg tror slet ikke, at vi kommer i den situation, at det står og falder med en enkelt klub. Så snart Brøndby henvender sig, vil de 11 lodde stemningen, og den er åbenbart slå vægelsindet, at mange er klar til at tilgive Aldo for forsøget på at smadre superligaen. Og det vil ingen sætte sig op imod alene. Ikke når FCK, AaB og de andre store hiver Brøndby op fra den afgrund, de har kastet sig ud over.

Alternativet for dem er kritik i pressen, og det er formentlig værre end egne tilhængeres negative syn på sagen. Forstå det hvem som kan.
Jeg tror som sagt ikke på at Aldos ego kan holde til at gå med på aftalen som den er nu, og jeg er 100% sikker på at der ikke er en kinamands chance for at klubberne giver Brøndby bedre vilkår end nu.

To mulige scenarier.
1) Brøndbys rigmænd fjerner benene under Aldo og BIF går med i aftalen som den er.
2) Brøndby går enegang.
Det er jeg enig i. Men scenariet med, at Randers eller en anden klub alene holder Brøndby ude tror jeg ikke på. Også fordi jeg tror, at Viasat og andre mulige købere nok skal sende et vink med en vognstang om, at de helst vil have alle 12 med i pakken.

Personligt synes jeg dog slet ikke nogen skal lukke dem ind uanset vilkår. Det ville være det samme som at agere sikkerhedsnet for en klub, der lige har gjort et aktivt forsøg på at smadre fremtiden for alle andre end Brøndby og FCK.

Mit håb er også, at Aldo har malet sig selv så meget op i et hjørne, at han ikke kan finde en udvej. Men som sagt tror jeg, at det ender med en omgang spin og snak om at have opnået den ønskede debat til gavn for dansk fodbold.
Uanset om Brøndby får lov at komme med igen i den aftale som allerede er vedtaget, så vil det være et gigantisk nederlag for dem at komme tilbage på deres grædende knæ, med eller uden Aldo. De vil iøvrigt også komme til at stå enormt svagt næste gang der skal forhandles.

Det værste der kan ske er efter min mening at det lykkes dem, på et tidspunkt indenfor de 6 år hvor de ikke er med i den fælles aftale, at få strikket et eller andet sammen som ender med at få dem til at stå som "vindere" i hele sagen - det vil utvivlsomt gøre det svært for andre klubber (læs: FCK) at gøre det samme når denne aftale udløber. Noget som efter min mening vil være decideret katastrofalt for dansk fodbold.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Tv penge

Indlæg af le Cid » 12. mar 2014, 09:36

Så røg Vilfort også ud af DBUs talentudvalg... Nu er det vist ved at være småt med uringule i DBU efterhånden!
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 236393.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tv penge

Indlæg af Pastorius » 12. mar 2014, 10:18

le Cid skrev:Så røg Vilfort også ud af DBUs talentudvalg... Nu er det vist ved at være småt med uringule i DBU efterhånden!
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 236393.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er ikke nyt, men nu er det bare officielt. Bitter mand, men det er da i hvert fald et tegn på at Aldo virkelig har fået pisset de andre klubber af.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Tv penge

Indlæg af jonas386 » 12. mar 2014, 10:21

Jeg læste på bold at Vilfort mere eller mindre ene mand har stået for uddeling af licenser til andre klubber, og bl.a gjort det svært for sjællandske klubber at opnå licens til divisionerne, i ungdomsregi forståes, hvorfor det har været småt med alternativer for unge sjællændere at spille på højeste niveau, og derfor har BIF haft nemmere ved at hente de unge spillere i mindre klubber. Det kan have været med til at irretere nogle af de mindre klubber.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Tv penge

Indlæg af BBS » 12. mar 2014, 10:53

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 236520.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Jesper Møller er sgu da fantastisk! :)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Tv penge

Indlæg af Yankee » 12. mar 2014, 10:55

Pastorius skrev: I modsætning til valg (som jo også nogle gange overrasker) så får man ved TV-metermålinger aldrig det korrekte billede at kunne rette modellen ind efter. Uanset om det er videnskabligt udført eller ej, så er der staidg usikkerheder, og jeg mener ikke sammenligningen med politiske meningsmålinger holder vand!
Meningsmålinger tilpasses ikke valgresultater, da de ikke omhandler valgresultater. Det er politiske indeks. Og det ændrer ikke på, at TV-meter er lige så videnskabeligt som når astronomer opdager en ny planet.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Tv penge

Indlæg af Lindmark » 12. mar 2014, 11:06

jonas386 skrev:Jeg læste på bold at Vilfort mere eller mindre ene mand har stået for uddeling af licenser til andre klubber, og bl.a gjort det svært for sjællandske klubber at opnå licens til divisionerne, i ungdomsregi forståes, hvorfor det har været småt med alternativer for unge sjællændere at spille på højeste niveau, og derfor har BIF haft nemmere ved at hente de unge spillere i mindre klubber. Det kan have været med til at irretere nogle af de mindre klubber.
Det undrer mig sgu ikke at en 'rigtig' Brømbømand som K.Vilfort ikke rigtigt kunne finde ud af om han har den pis-gule kasket eller den rød-hvide klaphat på når han sad i DBUs domicil på D B U Allé 1, 2605 Brøndby... Godt at der bliver renset lidt ud i det sammenspiste slæng i den hæslige Tjøwenhawnske forstad:
Brøndby har efter enegangen i tv-forhandlingerne mistet al indflydelse i udvalgene under DBU. Brøndbys tidligere formand, Per Bjerregaard, har dog fået lov at beholde sin formandspost i DBUs medicinske gruppe. Ellers er udvalgene ryddet for Brøndby-indflydelse.
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tv penge

Indlæg af Pastorius » 12. mar 2014, 11:43

Yankee skrev:
Pastorius skrev: I modsætning til valg (som jo også nogle gange overrasker) så får man ved TV-metermålinger aldrig det korrekte billede at kunne rette modellen ind efter. Uanset om det er videnskabligt udført eller ej, så er der staidg usikkerheder, og jeg mener ikke sammenligningen med politiske meningsmålinger holder vand!
Meningsmålinger tilpasses ikke valgresultater, da de ikke omhandler valgresultater. Det er politiske indeks. Og det ændrer ikke på, at TV-meter er lige så videnskabeligt som når astronomer opdager en ny planet.
Nej, så valgprognoser, da.

Og fordi noget er opgjort videnskabligt er det ikke nødvendigvis en eksakt videnskab. Jeg kender godt de statistiske beregninger der ligger bag den slags fra min universitetstid, selvom det er nogle år siden. De fejler som sådan ikke noget, men de tager heller ikke højde for alle tænkelige forhold. Med den 1000 respondenter skal der ikke meget systematisk fejl til før billedet bliver skævt, og når man så aldrig får et "sandt" billede at måle imod, er der ikke en sjæl der ved hvor gode de data er.
Med venlig Hilsen
--
Robert

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Tv penge

Indlæg af sulakvelidze » 12. mar 2014, 11:50

Lindmark skrev:Det undrer mig sgu ikke at en 'rigtig' Brømbømand som K.Vilfort ikke rigtigt kunne finde ud af om han har den pis-gule kasket eller den rød-hvide klaphat på når han sad i DBUs domicil på D B U Allé 1, 2605 Brøndby... Godt at der bliver renset lidt ud i det sammenspiste slæng i den hæslige Tjøwenhawnske forstad:
Det er lige præcis det indtryk, jeg altid har haft af Vilfort: at han arbejder for Brøndby også når han er på opgave for DBU. Han er i samme båd som John Faxe og andre, der ikke kan forestille sig andet, end at verden roterer omkring Brøndby, og at alt, hvad der udgår fra den københavnske forstad, er Sandheden og Meningen med dansk fodbold. Han fremstår for mig som en af de mest trofaste partisoldater, der indoktrineret under Per Bjerregaards bedste tid ikke er i stand til at se tingene i andet skær end det blå-gule. Alle holdninger og handlinger fra den type hjernevaskede personer skal igennem Brøndby-møllen, før argumenterne kommer ud af røven og altid, sjovt nok ALTID, lige passer i Brøndbys kram. Deres logik synes at være: hvad der er godt for Brøndby er godt for dansk fodbold.

Fuldstændig ligesom de mange Brøndby-tilhængere, der nu kæmper en kamp for flere tv-penge til Brøndby. Ikke fordi de har savnet det i årevis, som deres ildhu ellers antyder. Nej, alene fordi Aldo siger det, og så må det være sandheden, som man skal ud og kæmpe for. Hvis Aldo havde krævet, at Brøndby skulle have et forspring på ti point i hver sæson, ville de lige så blindt være gået i krig for at forsvare også dette stupide forslag.

Det er som sagt bare mit indtryk, men jeg synes, at Vilforts fornærmede reaktion i denne sag bakker indtrykket op. Og at han ikke engang vil forholde sig til, om Aldos egotrip har noget med sagen at gøre, understreger bare hans indgroede modvilje mod så meget som at antyde, at Brøndby selv kunne tage bare en lille smule fejl om noget som helst.

Det er godt for dansk fodbold, at DBU har fået en formand, der kan skære tingene ud i pap, så selv en hjernevasket Brøndby-mand kan forstå det. Om han så vil tage det til sig, er nok en anden sag. Det tror jeg personligt ikke.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Tv penge

Indlæg af Halil » 12. mar 2014, 11:56

sulakvelidze skrev:
Lindmark skrev:Det undrer mig sgu ikke at en 'rigtig' Brømbømand som K.Vilfort ikke rigtigt kunne finde ud af om han har den pis-gule kasket eller den rød-hvide klaphat på når han sad i DBUs domicil på D B U Allé 1, 2605 Brøndby... Godt at der bliver renset lidt ud i det sammenspiste slæng i den hæslige Tjøwenhawnske forstad:
Det er lige præcis det indtryk, jeg altid har haft af Vilfort: at han arbejder for Brøndby også når han er på opgave for DBU. Han er i samme båd som John Faxe og andre, der ikke kan forestille sig andet, end at verden roterer omkring Brøndby, og at alt, hvad der udgår fra den københavnske forstad, er Sandheden og Meningen med dansk fodbold. Han fremstår for mig som en af de mest trofaste partisoldater, der indoktrineret under Per Bjerregaards bedste tid ikke er i stand til at se tingene i andet skær end det blå-gule. Alle holdninger og handlinger fra den type hjernevaskede personer skal igennem Brøndby-møllen, før argumenterne kommer ud af røven og altid, sjovt nok ALTID, lige passer i Brøndbys kram. Deres logik synes at være: hvad der er godt for Brøndby er godt for dansk fodbold.

Fuldstændig ligesom de mange Brøndby-tilhængere, der nu kæmper en kamp for flere tv-penge til Brøndby. Ikke fordi de har savnet det i årevis, som deres ildhu ellers antyder. Nej, alene fordi Aldo siger det, og så må det være sandheden, som man skal ud og kæmpe for. Hvis Aldo havde krævet, at Brøndby skulle have et forspring på ti point i hver sæson, ville de lige så blindt være gået i krig for at forsvare også dette stupide forslag.

Det er som sagt bare mit indtryk, men jeg synes, at Vilforts fornærmede reaktion i denne sag bakker indtrykket op. Og at han ikke engang vil forholde sig til, om Aldos egotrip har noget med sagen at gøre, understreger bare hans indgroede modvilje mod så meget som at antyde, at Brøndby selv kunne tage bare en lille smule fejl om noget som helst.

Det er godt for dansk fodbold, at DBU har fået en formand, der kan skære tingene ud i pap, så selv en hjernevasket Brøndby-mand kan forstå det. Om han så vil tage det til sig, er nok en anden sag. Det tror jeg personligt ikke.
Iøvrigt ganske underholdende, at læse indlæg på bold.dk fra bif fans der "slet ikke forstår, hvordan DBU kan gøre det" - De må ikke fatte specielt meget, hvis de ikke kan det.

bif skal bare have kniven på alle fronter ovenpå deres enegang. Møgsvin.
Uden Synd Ingen Frelse

Besvar