Tv penge

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 835
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: Tv penge

Indlæg af Dr.Jones » 12. mar 2014, 17:44

limey skrev:
Halil skrev: Limey:

Med Aldos udtalelse er det fuldstændigt klart, at det er meget relevant for tv aftalen, hvordan DBUs udvalg er opbygget.
Ja, det står nu klart, at det er sådan det hænger sammen. God gammeldags afpresning. Misforstå mig ikke, jeg kan ikke have decideret ondt af Brøndby for det imod min natur. Men det er svært at komme udenom, at DBU anvender ufine metoder i denne sag.
Er disse udvalg ikke betalt bl.a. via tv-penge? Er ikke sikker, men hvis de er ser jeg ingen grund til at have en BIF-mand siddende!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4243
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Tv penge

Indlæg af Klaus » 12. mar 2014, 17:48

Det er slet ikke ufine metoder. Det her er kun begyndelsen. Næste skridt vil vi se når kampene skal placeres :-) Aldo har i den grad forregnet sig. Hvis jeg var ham, ville jeg sige undskyld, undskyld og endnu mere undskyld. Hvorefter jeg omgående ville sende en stak citronmåner rundt til de øvrige klubber.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tv penge

Indlæg af Pastorius » 12. mar 2014, 17:50

Klaus skrev:Det er slet ikke ufine metoder. Det her er kun begyndelsen. Næste skridt vil vi se når kampene skal placeres :-) Aldo har i den grad forregnet sig. Hvis jeg var ham, ville jeg sige undskyld, undskyld og endnu mere undskyld. Hvorefter jeg omgående ville sende en stak citronmåner rundt til de øvrige klubber.
Meget kan man sige om Aldo, men lige det der er vist ikke hans stil.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10690
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Tv penge

Indlæg af jonas386 » 12. mar 2014, 18:02

Klaus skrev:Det er slet ikke ufine metoder. Det her er kun begyndelsen. Næste skridt vil vi se når kampene skal placeres :-) Aldo har i den grad forregnet sig. Hvis jeg var ham, ville jeg sige undskyld, undskyld og endnu mere undskyld. Hvorefter jeg omgående ville sende en stak citronmåner rundt til de øvrige klubber.
Jeg tror der er større chance for at Viborg bliver valgt til Motw hver uge de næste 10 år.
Hans ego virker ekstremt, og jeg tror hellere han kører den helt ud hvor der til sidst er en der siger stop end at han sluger nederlaget. Medmindre han selvfølgelig kan fedte den af på DBU med lidt Alle Hader os retorik som BIF fans er så glade for.

Hvis han samtidig lige kan smide jantelovskortet så har han helgarderet sig, og han vil stadig være fantastisk blandt BIF fans.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Tv penge

Indlæg af gravballe » 13. mar 2014, 15:31

http://www.bt.dk/blogs/hvad-er-ordentli ... sk-fodbold" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, for det virker efterhånden indlysende, at Brøndby allerede kort tid efter tv-møderne i forrige uge fortrød beslutningen og i en tid har ønsket at komme tilbage til fællesskabet uden alt for mange skrammer.

Nu har DBU foræret Brøndby en undskyldning, som klubbens formand, Aldo Petersen, dygtigt samlede op allerede onsdag formiddag.

- Vi lever i DBU-regi, vi er medlemmer af DBU, og vi er også afhængige af DBU i den sammenhæng, at vi spiller i deres turneringer. Hvis vi decideret bliver truet på de ting, så har det selvfølgelig konsekvenser for vores overvejelser, sagde Aldo Petersen til Ritzau onsdag.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2011
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Tv penge

Indlæg af 9520AaB » 13. mar 2014, 15:42

https://twitter.com/kennethemilp/status ... 6677679104" onclick="window.open(this.href);return false;

KEP filosoferer også en smule over tv valg:-)
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6398
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Tv penge

Indlæg af FlæskeFrank » 13. mar 2014, 16:13

gravballe skrev:http://www.bt.dk/blogs/hvad-er-ordentli ... sk-fodbold
Ja, for det virker efterhånden indlysende, at Brøndby allerede kort tid efter tv-møderne i forrige uge fortrød beslutningen og i en tid har ønsket at komme tilbage til fællesskabet uden alt for mange skrammer.

Nu har DBU foræret Brøndby en undskyldning, som klubbens formand, Aldo Petersen, dygtigt samlede op allerede onsdag formiddag.

- Vi lever i DBU-regi, vi er medlemmer af DBU, og vi er også afhængige af DBU i den sammenhæng, at vi spiller i deres turneringer. Hvis vi decideret bliver truet på de ting, så har det selvfølgelig konsekvenser for vores overvejelser, sagde Aldo Petersen til Ritzau onsdag.
Det eneste som irriterer mig er, at Brøndby og her Fjeldgaard spillet kortet Brøndby sidder i ECAs udvalg sammen med Barcelona.

Newsflash Brøndby og Fjeldgaard. Brøndby er ikke Barcelona selvom de begge har haft Unicef på trøjen. Det troede Aldo, men ingen tv-selskaber kom rendende, ligesom de selv skulle opbygge en afdeling for salg af tv-produktet(denne afdeling kunne så også tage sig af salg af hovedsponsorat, bare et forslag). Brøndby sidder i det udvalg pga historikken. Altså ikke fordi de europæisk kan noget(de kunne noget).

Problemet for Aldo er jo, at Vilfort repræsenterer det positive af det gamle Brøndby. Så nu får han amatør BIF på nakken.

Så spørgsmålet er kun, hvem Aldo sender i byen for at komme ind i folden igen.

Iøvrigt havde bold.dk en artikel om, at de forventede 10 mio kr. for deres hovedsponsorat. Det er skisme ikke meget for en megaklub a la Barcelona...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Tv penge

Indlæg af limey » 13. mar 2014, 17:31

gravballe skrev:http://www.bt.dk/blogs/hvad-er-ordentli ... sk-fodbold
Ja, for det virker efterhånden indlysende, at Brøndby allerede kort tid efter tv-møderne i forrige uge fortrød beslutningen og i en tid har ønsket at komme tilbage til fællesskabet uden alt for mange skrammer.

Nu har DBU foræret Brøndby en undskyldning, som klubbens formand, Aldo Petersen, dygtigt samlede op allerede onsdag formiddag.

- Vi lever i DBU-regi, vi er medlemmer af DBU, og vi er også afhængige af DBU i den sammenhæng, at vi spiller i deres turneringer. Hvis vi decideret bliver truet på de ting, så har det selvfølgelig konsekvenser for vores overvejelser, sagde Aldo Petersen til Ritzau onsdag.
Fjeldgaard rammer præcis ind i kernen af, hvad jeg mener jvf. diskussionen i går.
Men sagen er vel denne: Så snart man sammensætter kompetencer i en gengældelsesaktion mod Brøndby, tager man gidsler, der ikke bør være til stede i en sag om tv-penge.

Det er muligt, at Brøndby smed en bombe i Superligaen, og det er rimeligt nok i en større gruppe at blive enige om, at Brøndby bør respektere de demokratiske spilleregler. Jeg har selv givet klart udtryk for, at Brøndbys oplæg til en ny tv-aftale virkede både skæve, uspiselige og udokumenterede.

Men jeg skal altså minde om, at Brøndby ikke har gjort noget forkert. De spillede spillet og tabte. Brøndby snød ikke. Klubbens ledelse prøvede som alle andre klubledelser i hele verden at optimere egne forhold. Det er ikke forbudt. Indsatsen var bare sløj, og stilen var ringe. Forsøget var enten dårligt forberedt, dårligt serveret, dårligt forklaret, eller dårligt samlet op. Det blev serveret uden det fornødne forarbejde og uden den nødvendige elegance og respekt.

Men ordentligt er det ikke at straffe Brøndby og potentielt hele elementer af dansk fodbold så hårdt for en dårligt spillet politisk hånd.

Det havde vel derimod været kløgtigere af DBU at score mere på stilkarakterer. Nu gør man det modsatte og åbner en martyr-motorvej for Brøndby.

Brugeravatar
Sydamerikaneren
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 26. apr 2013, 22:36
Geografisk sted: Århus

Re: Tv penge

Indlæg af Sydamerikaneren » 14. mar 2014, 13:52

http://digitalt.tv/canal-8-og-9-til-salg/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://mediawatch.dk/Medienyt/TV/article6560876.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tv penge

Indlæg af Pastorius » 14. mar 2014, 14:04

Sydamerikaneren skrev:http://digitalt.tv/canal-8-og-9-til-salg/

http://mediawatch.dk/Medienyt/TV/article6560876.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg tror vi skal håbe på at TV2 ikke har råd til at købe. HVis de kan være med økonomisk, så er jeg ikke sikker på at den næste TV-aftale bliver rigtig guldrandet. Under alle omstændigheder er det skidt nyt at der er en køber mindre til superligarettighederne, næste gang.
Med venlig Hilsen
--
Robert

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Tv penge

Indlæg af A_Strandfelt » 14. mar 2014, 20:49

Jeg håber, for kvaliteten af dækningen, at SBS/Discovery får fingrene i et par kampe. Deres dækning af Premier League er ekstremt meget bedre end Viasats, både i studie og ved kommentatorer.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5090
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Tv penge

Indlæg af MrBangDK » 14. mar 2014, 20:55

Så er vi sikre på 2. pladsen efter 22 runde... Skøøøøønt :)
Ska' vi hak'?

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Tv penge

Indlæg af hje1980 » 14. mar 2014, 21:25

Pastorius skrev:
Sydamerikaneren skrev:http://digitalt.tv/canal-8-og-9-til-salg/

http://mediawatch.dk/Medienyt/TV/article6560876.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg tror vi skal håbe på at TV2 ikke har råd til at købe. HVis de kan være med økonomisk, så er jeg ikke sikker på at den næste TV-aftale bliver rigtig guldrandet. Under alle omstændigheder er det skidt nyt at der er en køber mindre til superligarettighederne, næste gang.
Tror du kan sove roligt... I forhold til SBS så har TV2 ikke økonomi til at købe 2 kanaler "bare" format få fodbolden.
Der er mange programmer i dag på de 2 kanaler som vil være en direkte konkurrent til de nuværende programmer som TV2 kanalerne viser.
Programsammensætningen passer bedre til SBS...
Især med tanke på SBS opruster til kampen om fodbold. Det er de nød til for at kunne konkurrere mod MTG (VIASAT)...

Brugeravatar
Sydamerikaneren
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 26. apr 2013, 22:36
Geografisk sted: Århus

Re: Tv penge

Indlæg af Sydamerikaneren » 14. mar 2014, 22:53

hje1980 skrev:
Pastorius skrev:
Sydamerikaneren skrev:http://digitalt.tv/canal-8-og-9-til-salg/

http://mediawatch.dk/Medienyt/TV/article6560876.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg tror vi skal håbe på at TV2 ikke har råd til at købe. HVis de kan være med økonomisk, så er jeg ikke sikker på at den næste TV-aftale bliver rigtig guldrandet. Under alle omstændigheder er det skidt nyt at der er en køber mindre til superligarettighederne, næste gang.
Tror du kan sove roligt... I forhold til SBS så har TV2 ikke økonomi til at købe 2 kanaler "bare" format få fodbolden.
Der er mange programmer i dag på de 2 kanaler som vil være en direkte konkurrent til de nuværende programmer som TV2 kanalerne viser.
Programsammensætningen passer bedre til SBS...
Især med tanke på SBS opruster til kampen om fodbold. Det er de nød til for at kunne konkurrere mod MTG (VIASAT)...
Som nævnt har SBS offentligt, gjort det klart, at de vil være nr 1 på fodbold. Fra næste sæson, har de sikret sig mere spansk fodbold og Europa League bold.http://www.6-eren.dk/content/sbs-discov ... %80%99eren

canal 8 sport / canal 9 ligner en færdig spiller, her på det danske marked, med de nuværende ejere. Mon ikke de bliver opkøbt og kanalerne bliver rebrandet eller kanalerne lukker og rettighederne solgt fra?

Det store spørgsmål, Hvad sker der med rettigheden til superliga? Konkurrencestyrelsen vil ikke have, at der kun er en spiller, som sidder på superliga rettigheden.

wohlers
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 86
Tilmeldt: 2. jun 2007, 12:38
Geografisk sted: 9520

Re: Tv penge

Indlæg af wohlers » 15. mar 2014, 08:10

Det virker underligt at TV2 skulle købe Canal 8 og Canal 9, når det ikke er voldsomt lang tid siden de solgte TV2sport fra til TV3...

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2011
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Tv penge

Indlæg af 9520AaB » 15. mar 2014, 12:41

Jeg kan ligeså godt sige det. KEP er AaB'er ALTID:-)
https://twitter.com/kennethemilp/status ... 4752130048" onclick="window.open(this.href);return false;
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Tv penge

Indlæg af alithebeast » 16. mar 2014, 17:47

Der må sidde nogle folk i Viasat-hovedkvarteret og ærge sig over ikke at have valgt AaB-FCM..
Hader København!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Tv penge

Indlæg af Mr. Larsen » 16. mar 2014, 17:56

alithebeast skrev:Der må sidde nogle folk i Viasat-hovedkvarteret og ærge sig over ikke at have valgt AaB-FCM..
Hvorfor?

VIASAT har aldrig valgt kampene efter et sportslig hensyn
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Tv penge

Indlæg af alithebeast » 16. mar 2014, 17:59

Mr. Larsen skrev:
alithebeast skrev:Der må sidde nogle folk i Viasat-hovedkvarteret og ærge sig over ikke at have valgt AaB-FCM..
Hvorfor?

VIASAT har aldrig valgt kampene efter et sportslig hensyn
Nej, og medmindre EFB og Brömbhö disker op med lækkerier, så bliver det udstillet for alvor i dag.
Hader København!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13660
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Tv penge

Indlæg af Funky » 16. mar 2014, 19:55

alithebeast skrev:
Mr. Larsen skrev:
alithebeast skrev:Der må sidde nogle folk i Viasat-hovedkvarteret og ærge sig over ikke at have valgt AaB-FCM..
Hvorfor?

VIASAT har aldrig valgt kampene efter et sportslig hensyn
Nej, og medmindre EFB og Brömbhö disker op med lækkerier, så bliver det udstillet for alvor i dag.
Ingen lækkerier i 1. halvleg, i hvert fald...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar