Kontraktudløb

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kontraktudløb

Indlæg af 634 » 7. feb 2013, 19:51

Med Wieghorst skifte til ass. for Michael Laudrup bliver der et ledigt U21 job hos DBU.
Den må være oplagt til Allan Kuhn, som han også sagtens kan være side-ordnet med en ny forlængelse som ass. hos AaB. Det kræver dog at AaBs ungdoms/ds serie trænere kan afløse Kuhn ved hans fravær. Bare en skrå-tanke af mig.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kontraktudløb

Indlæg af alithebeast » 7. feb 2013, 19:56

Og så kræver det vel at Kuhn gider søles ind i DBUs platprojekt "det røde tråd". :S
Hader København!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kontraktudløb

Indlæg af thomasjn » 7. feb 2013, 20:28

Det er DBU - mon ikke de går på rov hos naboerne og napper Auri eller Faxe. Traditionen viser jo, at U/21 landstrænere helst ikke skal have opnået højere end bunden af Superligaen eller haft særligt stort succes. Auri vil vel nærmest være perfekt, da manden ikke har nogen autoritet og let kan affinde sig med at Olsen bestemmer alt og hjernevaskes til 4-3-3 uanset hvad. Når Brøndby går konkurs kan det tænkes, at det bliver en pakkeløsning med et stadion og en cheftræner.

"Faxe" er også et oplagt bud da han har gået i lære hos husvennen Michael Laudrup og har den samme maniske hang til at spille 4-3-3 uanset hvad. De vil nok helst have mønsterelven Hjulmand fra Farum, men mon ikke hans ambition er et rigtigt cheftrænerjob eller at føre FCN endnu længere. Ellers kan det vel være, at Olsens egen spøjse opfindelse Peter Bonde, som aldrig har udmærket sig med andet end sit garn skal have sit eget hold.

Derudover skal i huske på, at Allan Kuhn er bornholmer og ikke sjællænder. Det trækker vidst en del ned i DBU regi.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Danni » 7. feb 2013, 21:51

Jeg forstår ikke folks evige kritik af landsholdet og alt hvad dertil høre. For det første synes jeg, deres resultater er ret gode i forhold til hvad man kan forvente, men det er egentlig irrelevant i det store billede. Det vigtigste for mig er, at det bare er noget jeg helt grundlæggende synes, man skal bakke op om. Jeg kunne komme med en lang svada om hvorfor dit og hvorfor dat, patriotisme, logik, stolthed osv. men føler ikke behovet. Jeg har haft en profil herinde længe og ved derfor, at jeg sikkert heller ikke vil blive forstået.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kontraktudløb

Indlæg af 634 » 7. feb 2013, 22:14

Det er nok rigtigt at Kuhn har et problem med DBU, Morten og deres røde tråd med 4-3-3, men jeg kan rigtig godt lide tanken om en Superliga assistent-træner som U21 træner, og her synes jeg Allan Kuhn er oplagt. Jeg synes også han var den bedste før Wieghorst fik U21 jobbet.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7819
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Forza » 12. feb 2013, 09:31

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... frustreret" onclick="window.open(this.href);return false;

Vil ikke gøre mig det store hvis Dues kontrakt ikke bliver forlænget, jeg synes at alle de kompetencer han en gang havde så småt er forsvundet og nu er han blot en mediocre kantspiller i ligaen.

Dog vil jeg gerne se en forlængelse til PK og endnu vigtigere en forlængelse til Kuhn!

Kan man frygte at Kuhn øjner andre muligheder? Han har trods alt været bosat i Aalborg i en del år og droppede jo i sin tid FCM med begrundelsen at han ikke ønskede at være cheftræner igen.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3866
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Gentleman Finn » 13. feb 2013, 12:19

Den er jeg med på, forlængelse med PK og Kuhn står meget højt på min ønskeliste.

PK vil dog nok gerne bruges lidt mere på midten, et ønske jeg håber vi kan efterkomme. Vi kan jo passende lue Duen ud og bruge PK noget mere på kanten, Due forlanger formentligt mere i løn end han er værd pt. Han har da haft et par gode kampe i efteråret og det er da også noget af det bedste han har leveret i hans tid i AaB, men der er for mange kampe hvor han ikke skaber nok, og dødboldene sidder heller ikke så tit i skabet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6398
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktudløb

Indlæg af FlæskeFrank » 21. feb 2013, 20:43

Jeg synes, at kontraktforhandlingerne med Kuhn, Patrick og Due trækker længere ud end jeg brøds mig om.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13660
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Funky » 21. feb 2013, 22:41

FlæskeFrank skrev:Jeg synes, at kontraktforhandlingerne med Kuhn, Patrick og Due trækker længere ud end jeg brøds mig om.
Enig. Lynge tog til Portugal for at få gjort noget ved dem....

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktudløb

Indlæg af jernskjorten » 22. feb 2013, 08:52

Funky skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg synes, at kontraktforhandlingerne med Kuhn, Patrick og Due trækker længere ud end jeg brøds mig om.
Enig. Lynge tog til Portugal for at få gjort noget ved dem....
Til arrangementet for sæsonkort-holderne i går var der heller ikke så meget nyt - andet end at Lynge sagde, at hvis ikke parterne var interesseret i at forlænge, ville de have været færdige med at forhandle nu. Og han hentydede til, at det nok ikke var løn, der skilte dem ad, men måske mere kontraktlængde mv.

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Since » 22. feb 2013, 09:31

Kuhn er vist i spil til u-21 assistent, efter hvad jeg hører.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kontraktudløb

Indlæg af hje1980 » 22. feb 2013, 09:52

Since skrev:Kuhn er vist i spil til u-21 assistent, efter hvad jeg hører.
Det tror jeg ikke...
Vil se det som et tilbageskridt... Være assistent på et hold der er samlet måske 40 dage om året fremfor et dagligt arbejde med spillerne i en af topklubberne i dansk fodbold...

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktudløb

Indlæg af jernskjorten » 22. feb 2013, 11:34


KP1986
Drenge
Drenge
Indlæg: 33
Tilmeldt: 5. mar 2011, 13:14

Re: Kontraktudløb

Indlæg af KP1986 » 22. feb 2013, 11:36

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... dling.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Er både for og imod. Han har gjort et godt i de træningskampe jeg har set her op til turneringsstarten. Men Lynge lå vægt på i går at det måske var længden de diskuterede i kontrakterne. Så måske Due vil have en 2 årig og AaB kun vil lave en 1 årig aftale med ham. Men måske meget fornuftigt med at se tiden lidt an og se hvormeget han kommer til og spille i foråret. Der er jo også andre unge spillere på vej frem som spiller på kanterne.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Pastorius » 22. feb 2013, 11:37

jernskjorten skrev:Forhandlingerne med Due er udsat.
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... dling.aspx
Mon ikke det betyder at han gerne lige vil se hvilken rolle han får på holdet i foråret inden han forlænger?

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Hinrup85 » 22. feb 2013, 11:56

Pastorius skrev:
jernskjorten skrev:Forhandlingerne med Due er udsat.
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... dling.aspx
Mon ikke det betyder at han gerne lige vil se hvilken rolle han får på holdet i foråret inden han forlænger?
Jo og jeg kan forestille mig AaB lurepasser, for at se om Kusk bliver solgt eller truppen på andre måder bliver smallere efter sommer.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Erasmus Montanus » 22. feb 2013, 12:41

KP1986 skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... dling.aspx

Er både for og imod. Han har gjort et godt i de træningskampe jeg har set her op til turneringsstarten. Men Lynge lå vægt på i går at det måske var længden de diskuterede i kontrakterne. Så måske Due vil have en 2 årig og AaB kun vil lave en 1 årig aftale med ham. Men måske meget fornuftigt med at se tiden lidt an og se hvormeget han kommer til og spille i foråret. Der er jo også andre unge spillere på vej frem som spiller på kanterne.
Hvilke(n) spiller(e) tænker du på?

KP1986
Drenge
Drenge
Indlæg: 33
Tilmeldt: 5. mar 2011, 13:14

Re: Kontraktudløb

Indlæg af KP1986 » 22. feb 2013, 13:31

Oldager skrev:
KP1986 skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... dling.aspx

Er både for og imod. Han har gjort et godt i de træningskampe jeg har set her op til turneringsstarten. Men Lynge lå vægt på i går at det måske var længden de diskuterede i kontrakterne. Så måske Due vil have en 2 årig og AaB kun vil lave en 1 årig aftale med ham. Men måske meget fornuftigt med at se tiden lidt an og se hvormeget han kommer til og spille i foråret. Der er jo også andre unge spillere på vej frem som spiller på kanterne.
Hvilke(n) spiller(e) tænker du på?
N. Thomsen og V. Ahlmann kommer vel i truppen til sommer. Søren Frederiksen og Patrick K. kan også spille kanten hvis det skulle være. Så syntes faktisk det er en god ide og se foråret lidt an.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Erasmus Montanus » 22. feb 2013, 13:42

KP1986 skrev:
Oldager skrev:
KP1986 skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... dling.aspx

Er både for og imod. Han har gjort et godt i de træningskampe jeg har set her op til turneringsstarten. Men Lynge lå vægt på i går at det måske var længden de diskuterede i kontrakterne. Så måske Due vil have en 2 årig og AaB kun vil lave en 1 årig aftale med ham. Men måske meget fornuftigt med at se tiden lidt an og se hvormeget han kommer til og spille i foråret. Der er jo også andre unge spillere på vej frem som spiller på kanterne.
Hvilke(n) spiller(e) tænker du på?
N. Thomsen og V. Ahlmann kommer vel i truppen til sommer. Søren Frederiksen og Patrick K. kan også spille kanten hvis det skulle være. Så syntes faktisk det er en god ide og se foråret lidt an.
Tænkte nu mest på de unge ;-)
Thomsen er efter min overbevisning central/offensiv midt og V. Ahlmann er angriber. At de kunne gøre det ganske fint på kanten, udelukker jeg ikke.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14744
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Hanga » 22. feb 2013, 13:43

KP1986 skrev:
N. Thomsen og V. Ahlmann kommer vel i truppen til sommer. Søren Frederiksen og Patrick K. kan også spille kanten hvis det skulle være. Så syntes faktisk det er en god ide og se foråret lidt an.
Thomsen er allerede i førsteholdstruppen. Til gengæld skulle Viktor Ahlmann og Jakob Blåbjerg blive rykket op til sommer, og måske også Kasper Pedersen, bedømt ud fra træningslejren.

Besvar