Kamptråd: Brøndby IF vs AaB, søndag d. 7. oktober kl. 19

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Kamptråd: Brøndby IF vs AaB, søndag d. 7. oktober kl. 19

Indlæg af Steve-Dave » 8. okt 2012, 20:05

Jesper Schmidt skrev:
limey skrev:
Alfons Aalborg skrev:Fantastisk at føle, vi er tilbage igen! Flotte mål igen af vores igen skarpe kometer!
Disse highlights er rigtig fine og viser nogle super fede vinkler og lidt mere omkring målene end man som oftest ser - fedt! Helenius er efter min mening virkelig ved at udvikle sig til en lille superstjerne - selvfølgelig igen godt bakket op af et årvågent og flot fightende hold, der hele vejen rundt bliver bedre og bedre! Elsker, hvordan vores hold spiller sig til målene (sparker boldene i kassen)! I min verden burde stort set udelukkende hovedstødsmålscorende Cornelius (på et på papiret langt stærkere hold) ikke være foran Helenius i kampen om spilletid på landsholdet... Fortsat god aften til alle - og tak for den fede opbakning i Brøndby iaften!
http://sporten.tv2.dk/2012-10-07-tv-se- ... mp?forside" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ved ikke om jeg skal græmmes eller fryde mig, når jeg hører den tydelige skuffelse de to kommentatorer har, når AaB scorer.

Helenius sidste mål er jo en decideret perle. Er der nogen der fundet et site, hvor man ser målet fra mange vinkler?
Det var ekstremt pinligt at høre på, især Peter Kjær var jo tydeligt skuffet ved de to første AaB kasser, det var klart som at høre et modstanderhold score mod Danmark i en landskamp...hold da helt op jeg krummede tæer.

Jeg har også ledt efter frisparksmålet fra flere vinkler, den gad jeg virkelig godt se lige forfra eller lige bagfra, jeg tror den brækker fuldstændig voldsomt i luften... et fantastisk spark.
Ser det ikke ud til, bolden rammer et brøndbysvin i hovedet? Prøv at se klippet igen og tag brillerne på omkring 2.24.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Kamptråd: Brøndby IF vs AaB, søndag d. 7. oktober kl. 19

Indlæg af BoomZ0R » 8. okt 2012, 20:22

Steve-Dave skrev:
Jesper Schmidt skrev:
limey skrev:
Alfons Aalborg skrev:Fantastisk at føle, vi er tilbage igen! Flotte mål igen af vores igen skarpe kometer!
Disse highlights er rigtig fine og viser nogle super fede vinkler og lidt mere omkring målene end man som oftest ser - fedt! Helenius er efter min mening virkelig ved at udvikle sig til en lille superstjerne - selvfølgelig igen godt bakket op af et årvågent og flot fightende hold, der hele vejen rundt bliver bedre og bedre! Elsker, hvordan vores hold spiller sig til målene (sparker boldene i kassen)! I min verden burde stort set udelukkende hovedstødsmålscorende Cornelius (på et på papiret langt stærkere hold) ikke være foran Helenius i kampen om spilletid på landsholdet... Fortsat god aften til alle - og tak for den fede opbakning i Brøndby iaften!
http://sporten.tv2.dk/2012-10-07-tv-se- ... mp?forside" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ved ikke om jeg skal græmmes eller fryde mig, når jeg hører den tydelige skuffelse de to kommentatorer har, når AaB scorer.

Helenius sidste mål er jo en decideret perle. Er der nogen der fundet et site, hvor man ser målet fra mange vinkler?
Det var ekstremt pinligt at høre på, især Peter Kjær var jo tydeligt skuffet ved de to første AaB kasser, det var klart som at høre et modstanderhold score mod Danmark i en landskamp...hold da helt op jeg krummede tæer.

Jeg har også ledt efter frisparksmålet fra flere vinkler, den gad jeg virkelig godt se lige forfra eller lige bagfra, jeg tror den brækker fuldstændig voldsomt i luften... et fantastisk spark.
Ser det ikke ud til, bolden rammer et brøndbysvin i hovedet? Prøv at se klippet igen og tag brillerne på omkring 2.24.
Nej, det gør den ikk.. Nu har jeg set klippet flere gange, og jeg kan på intet tidspunkt set den rammer nogen. Han sparker den et godt stykke over muren, og den giver et ulækkert bræk på vejen. Fantastisk sparket!

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Kamptråd: Brøndby IF vs AaB, søndag d. 7. oktober kl. 19

Indlæg af Steve-Dave » 8. okt 2012, 20:27

Zee skrev:Nej, det gør den ikk.. Nu har jeg set klippet flere gange, og jeg kan på intet tidspunkt set den rammer nogen. Han sparker den et godt stykke over muren, og den giver et ulækkert bræk på vejen. Fantastisk sparket!
Den rammer Dario Dumic i hovedet. Heldigt sparket.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kamptråd: Brøndby IF vs AaB, søndag d. 7. oktober kl. 19

Indlæg af limey » 8. okt 2012, 20:35

Steve-Dave skrev:
Zee skrev:Nej, det gør den ikk.. Nu har jeg set klippet flere gange, og jeg kan på intet tidspunkt set den rammer nogen. Han sparker den et godt stykke over muren, og den giver et ulækkert bræk på vejen. Fantastisk sparket!
Den rammer Dario Dumic i hovedet. Heldigt sparket.
Er det en joke jeg lige har misset? Bolden ryger mindst en halv meter over muren og dykker helt vildt til sidst.

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Kamptråd: Brøndby IF vs AaB, søndag d. 7. oktober kl. 19

Indlæg af Steve-Dave » 8. okt 2012, 20:41

limey skrev:
Steve-Dave skrev:
Zee skrev:Nej, det gør den ikk.. Nu har jeg set klippet flere gange, og jeg kan på intet tidspunkt set den rammer nogen. Han sparker den et godt stykke over muren, og den giver et ulækkert bræk på vejen. Fantastisk sparket!
Den rammer Dario Dumic i hovedet. Heldigt sparket.
Er det en joke jeg lige har misset? Bolden ryger mindst en halv meter over muren og dykker helt vildt til sidst.
Dumic står yderst til højre for Brøndbys målmand. Bolden har retning mod målmandens højre side, men rammer Dumic i tindingen og ændrer retning. Se klippet fra 2.20 og hold øjnene på bolden.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: Brøndby IF vs AaB, søndag d. 7. oktober kl. 19

Indlæg af 634 » 8. okt 2012, 20:48

Steve-Dave skrev:
limey skrev:
Steve-Dave skrev:
Zee skrev:Nej, det gør den ikk.. Nu har jeg set klippet flere gange, og jeg kan på intet tidspunkt set den rammer nogen. Han sparker den et godt stykke over muren, og den giver et ulækkert bræk på vejen. Fantastisk sparket!
Den rammer Dario Dumic i hovedet. Heldigt sparket.
Er det en joke jeg lige har misset? Bolden ryger mindst en halv meter over muren og dykker helt vildt til sidst.
Dumic står yderst til højre for Brøndbys målmand. Bolden har retning mod målmandens højre side, men rammer Dumic i tindingen og ændrer retning. Se klippet fra 2.20 og hold øjnene på bolden.
Jeg synes tydeligt at bolden ikke rammer Dumic i hovedet.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Kamptråd: Brøndby IF vs AaB, søndag d. 7. oktober kl. 19

Indlæg af Steve-Dave » 8. okt 2012, 20:50

634 skrev:
Steve-Dave skrev:
limey skrev:
Steve-Dave skrev:
Zee skrev:Nej, det gør den ikk.. Nu har jeg set klippet flere gange, og jeg kan på intet tidspunkt set den rammer nogen. Han sparker den et godt stykke over muren, og den giver et ulækkert bræk på vejen. Fantastisk sparket!
Den rammer Dario Dumic i hovedet. Heldigt sparket.
Er det en joke jeg lige har misset? Bolden ryger mindst en halv meter over muren og dykker helt vildt til sidst.
Dumic står yderst til højre for Brøndbys målmand. Bolden har retning mod målmandens højre side, men rammer Dumic i tindingen og ændrer retning. Se klippet fra 2.20 og hold øjnene på bolden.
Jeg synes tydeligt at bolden ikke rammer Dumic i hovedet.
I er stæreblinde. Jeg går i seng.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kamptråd: Brøndby IF vs AaB, søndag d. 7. oktober kl. 19

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 8. okt 2012, 20:50

Jeg har svært ved at se om det lige præcis er i tindingen, men det kunne godt se ud som om den bliver rettet en smule af.Det forklarer også hvorfor han går så tydeligt gal af den. Det synes jeg nu er ligegyldigt, ingen ved om målmanden havde haft den alligevel, og frisparket er tydeligvis godt sparket ligegyldigt hvad.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Brøndby IF vs AaB, søndag d. 7. oktober kl. 19

Indlæg af Maglau » 8. okt 2012, 20:53

Steve-Dave skrev:
634 skrev:
Steve-Dave skrev:
limey skrev:
Steve-Dave skrev:
Zee skrev:Nej, det gør den ikk.. Nu har jeg set klippet flere gange, og jeg kan på intet tidspunkt set den rammer nogen. Han sparker den et godt stykke over muren, og den giver et ulækkert bræk på vejen. Fantastisk sparket!
Den rammer Dario Dumic i hovedet. Heldigt sparket.
Er det en joke jeg lige har misset? Bolden ryger mindst en halv meter over muren og dykker helt vildt til sidst.
Dumic står yderst til højre for Brøndbys målmand. Bolden har retning mod målmandens højre side, men rammer Dumic i tindingen og ændrer retning. Se klippet fra 2.20 og hold øjnene på bolden.
Jeg synes tydeligt at bolden ikke rammer Dumic i hovedet.
I er stæreblinde. Jeg går i seng.
Jamen godnat. Du trænger åbenlyst til at sove den ud
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Brøndby IF vs AaB, søndag d. 7. oktober kl. 19

Indlæg af Hanga » 8. okt 2012, 21:08

Jeg kan godt nok heller ikke se, at bolden skulle blive rettet af. Den suser over hovedet på ham og brækker i luften flere gange.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: Brøndby IF vs AaB, søndag d. 7. oktober kl. 19

Indlæg af dyhrmaN » 8. okt 2012, 23:12

http://sporten.tv2.dk/2012-10-07-tv-se- ... mp?forside" onclick="window.open(this.href);return false;

Haha! Prøv at se 0:50 inde i klippet. Brøndbys målmand bliver sur efter Kusk mål og vil sparke bolden væg. I stedet sparker han den lige ind i ryggen på en af sine egne forsvarsspillere... flot...

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Kamptråd: Brøndby IF vs AaB, søndag d. 7. oktober kl. 19

Indlæg af Hinrup85 » 9. okt 2012, 08:06

dyhrmaN skrev:http://sporten.tv2.dk/2012-10-07-tv-se- ... mp?forside

Haha! Prøv at se 0:50 inde i klippet. Brøndbys målmand bliver sur efter Kusk mål og vil sparke bolden væg. I stedet sparker han den lige ind i ryggen på en af sine egne forsvarsspillere... flot...
Jeg så det godt, men så er det vist heller ikke værrer. Han sparker den væk i frustration, det er jo ikke unormalt, og det ser ikke ud som om det generer Albrechtsen specielt.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: Brøndby IF vs AaB, søndag d. 7. oktober kl. 19

Indlæg af sulakvelidze » 12. okt 2012, 17:38

Der er en dejlig, lille statistisk sidegevinst ved sejren over Brøndby i søndags. For nogle år siden var Brøndby Stadion et hadestadion for AaB, fordi man stort set aldrig vandt på den bane. Hverken dengang, der ingen tilskuere var derovre, eller efter at TV2 og siden Viasat fik gjort Brøndby til en klub med tilskuere på tribunerne.

Tæller man 2. divisionskampene i 1978 og 1981 samt 1. divisionskampene siden oprykningen i 1986 med, skulle der gå 21 år fra den første udekamp, inden den første sejr kom i forsøg nummer 21. Siden gik der yderligere ti kampe uden sejr i perioden 1999-2006, sådan at de første 31 kampe på Brøndby Stadion gav 1 sejr, 11 uafgjorte og 19 nederlag fordelt over en 28 år lang periode.

Men i de seneste ti kampe er der rettet op på vanviddet. Fra og med 25. oktober 2006 gad AaB ikke tage mere pis, hvilket den samlede reaktion fra kampen, hvor Per Nielsen trampede rundt på Jeppe Curth også viser. Dén kamp var starten på opturen på Brøndby Stadion, som seks år senere nu har givet 5 sejre, 2 uafgjorte, 3 nederlag - altså sejre i halvdelen af kampene siden 2006 og point i 70 procent af dem.

Rent faktisk har AaB udviklet sig fra at være ren pointleverandør på Brøndby Stadion til at være Brøndbys største mareridt samme sted. Dette er en liste over Brøndbys pointsnit i hjemmekampe mod de hold, der har været i Superligaen siden 2006:

Vejle 3,00
Lyngby 2,60
Viborg 2,50
Esbjerg 2,22
AGF 2,17
Randers 2,00
SønderjyskE 2,00
Nordsjælland 1,89
HB Køge 1,75
Silkeborg 1,71
Horsens 1,56
FCM 1,33
OB 1,30
FCK 1,11
AaB 1,10


PS: I øvrigt fantastisk, at Per Nielsen slap for kort, og at Thomas Rytter ikke røg ud for at knalde Michael Jakobsen i jorden i klippet med Jeppe Curth. Rart at mærke, at man stadig kan føle vrede mod Brøndby, selv om de i dag mest beder om ynk og medlidenhed.

EDIT: Indlæg rettet efter at det gik op for mig, at AaB og Brøndby også mødte hinanden i 2. division helt tilbage i 1978.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: Brøndby IF vs AaB, søndag d. 7. oktober kl. 19

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. okt 2012, 18:31

sulakvelidze skrev:Der er en dejlig, lille statistisk sidegevinst ved sejren over Brøndby i søndags. For nogle år siden var Brøndby Stadion et hadestadion for AaB, fordi man stort set aldrig vandt på den bane. Hverken dengang, der ingen tilskuere var derovre, eller efter at TV2 og siden Viasat fik gjort Brøndby til en klub med tilskuere på tribunerne.

Tæller man 2. divisionskampen i 1981 og 1. divisionskampene siden oprykningen i 1986 med, skulle der gå 18 år fra den første udekamp, inden den første sejr kom i forsøg nummer 20. Siden gik der yderligere ti kampe uden sejr i perioden 1999-2006, sådan at de første 30 kampe på Brøndby Stadion gav 1 sejr, 10 uafgjorte og 19 nederlag fordelt over en 25 år lang periode.

Men i de seneste ti kampe er der rettet op på vanviddet. Fra og med 25. oktober 2006 gad AaB ikke tage mere pis, hvilket den samlede reaktion fra kampen, hvor Per Nielsen trampede rundt på Jeppe Curth også viser. Dén kamp var starten på opturen på Brøndby Stadion, som seks år senere nu har givet 5 sejre, 2 uafgjorte, 3 nederlag - altså sejre i halvdelen af kampene siden 2006 og point i 70 procent af dem.

Rent faktisk har AaB udviklet sig fra at være ren pointleverandør på Brøndby Stadion til at være Brøndbys største mareridt samme sted. Dette er en liste over Brøndbys pointsnit i hjemmekampe mod de hold, der har været i Superligaen siden 2006:

Vejle 3,00
Lyngby 2,60
Viborg 2,50
Esbjerg 2,22
AGF 2,17
Randers 2,00
SønderjyskE 2,00
Nordsjælland 1,89
HB Køge 1,75
Silkeborg 1,71
Horsens 1,56
FCM 1,33
OB 1,30
FCK 1,11
AaB 1,10


PS: I øvrigt fantastisk, at Per Nielsen slap for kort, og at Thomas Rytter ikke røg ud for at knalde Michael Jakobsen i jorden i klippet med Jeppe Curth. Rart at mærke, at man stadig kan føle vrede mod Brøndby, selv om de i dag mest beder om ynk og medlidenhed.
Hvis jeg var en pige ville du få f.... iaften.
Elsker dine statistikker :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: Brøndby IF vs AaB, søndag d. 7. oktober kl. 19

Indlæg af astonvilla » 12. okt 2012, 19:04

sulakvelidze skrev:Der er en dejlig, lille statistisk sidegevinst ved sejren over Brøndby i søndags. For nogle år siden var Brøndby Stadion et hadestadion for AaB, fordi man stort set aldrig vandt på den bane. Hverken dengang, der ingen tilskuere var derovre, eller efter at TV2 og siden Viasat fik gjort Brøndby til en klub med tilskuere på tribunerne.

Tæller man 2. divisionskampen i 1981 og 1. divisionskampene siden oprykningen i 1986 med, skulle der gå 18 år fra den første udekamp, inden den første sejr kom i forsøg nummer 20. Siden gik der yderligere ti kampe uden sejr i perioden 1999-2006, sådan at de første 30 kampe på Brøndby Stadion gav 1 sejr, 10 uafgjorte og 19 nederlag fordelt over en 25 år lang periode.

Men i de seneste ti kampe er der rettet op på vanviddet. Fra og med 25. oktober 2006 gad AaB ikke tage mere pis, hvilket den samlede reaktion fra kampen, hvor Per Nielsen trampede rundt på Jeppe Curth også viser. Dén kamp var starten på opturen på Brøndby Stadion, som seks år senere nu har givet 5 sejre, 2 uafgjorte, 3 nederlag - altså sejre i halvdelen af kampene siden 2006 og point i 70 procent af dem.

Rent faktisk har AaB udviklet sig fra at være ren pointleverandør på Brøndby Stadion til at være Brøndbys største mareridt samme sted. Dette er en liste over Brøndbys pointsnit i hjemmekampe mod de hold, der har været i Superligaen siden 2006:

Vejle 3,00
Lyngby 2,60
Viborg 2,50
Esbjerg 2,22
AGF 2,17
Randers 2,00
SønderjyskE 2,00
Nordsjælland 1,89
HB Køge 1,75
Silkeborg 1,71
Horsens 1,56
FCM 1,33
OB 1,30
FCK 1,11
AaB 1,10


PS: I øvrigt fantastisk, at Per Nielsen slap for kort, og at Thomas Rytter ikke røg ud for at knalde Michael Jakobsen i jorden i klippet med Jeppe Curth. Rart at mærke, at man stadig kan føle vrede mod Brøndby, selv om de i dag mest beder om ynk og medlidenhed.
Marry Me!
Bienvenu Bassogog!

Besvar