Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Olly » 27. okt 2012, 01:42

Samaman skrev:Ok, Dalsgaard er for god til serie 2, men ikke for god til udelukkende at være reserve. Fuck, jeg brækker mig. Det er så sørgeligt. Ved godt, at han ikke er decideret forsvarer, men offensivt er han jo også håbløs, så hvad fuck skal den sølle dreng være på banen for. Bøge på et ben og med krykker ville være et godt bytte.
Det her er da det mest usaglige kritik jeg nogensinde har hørt. Dalle har gennem sæsonen været en af de klart bedste. Manden er jo stort set med i alt hvad vi har offensivt og ud over målet i dag, så lukker han han stort set ned for chancer til John. Synes han spiller en udemærket kamp

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Elscorpio » 27. okt 2012, 03:47

Ud fra det jeg så på webstreamet inde på viaplay, kunne man se at kunstbanen slet ikke var til at stå fast på og det gav en fordel for Rødvinsholdet.

Det var ved at koste i et par situationer, men flot kun at holde Nordsjælland nede på 1 mål. Skidetrælst at de ikke gav os lov til at træne på banen inden kampen.


Gjorde det nogen forskel at smide Curth og Kayke ind de sidste 10 minutter? Streamet døde for mig i de sidste 10 min :@

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Buzz Killington » 27. okt 2012, 06:09

Elscorpio skrev:Ud fra det jeg så på webstreamet inde på viaplay, kunne man se at kunstbanen slet ikke var til at stå fast på og det gav en fordel for Rødvinsholdet.

Det var ved at koste i et par situationer, men flot kun at holde Nordsjælland nede på 1 mål. Skidetrælst at de ikke gav os lov til at træne på banen inden kampen.


Gjorde det nogen forskel at smide Curth og Kayke ind de sidste 10 minutter? Streamet døde for mig i de sidste 10 min :@
Tværtom. Vi magtede ikke at sætte angriberne sat i spil. Curth rørte vel dårligt bolden, mens Kayke havde et frækt skud på mål som det eneste.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af nik » 27. okt 2012, 09:42

Synes det er lidt underligt at man ikke kan finde ud af hvilke slags støvler FC.N. bruger, de havde ingen problemer med at stå fast på banen derover. Tror der de næste år kommer flere af de baner da de er meget billigere at velligholde

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 27. okt 2012, 10:00

Alt i alt en ok kamp med tanke på at vores sædvanlige stabiliserende maskinrum var væk. Oven i det syntes jeg, at der var tale om modig opstilling, omend det måske snarer var mangel på alternativer end faktiske støre nødder, der affødte den. PN fik vist at det vist ikke kun var tom snak, at han havde studeret indløb i feltet. Han begynder at vise bedere og bedere takter (også) på den centrale midtbane. Klart en af de vigtiste spillere i klubben som man ikke kan andet end kippe med hatten for. Han skal dog lige få lagt et par gram mere på i afslutningerne. Wichmann har jeg lidt svært ved at bedømme, men mener på ingen måde at han spillede sig af som 10er i denne kamp og det en plads jeg klart syntes man skal give ham et par kampe mere på, for at se om han ikke kan løfte niveauet.
Derudover vil jeg slutte mig til koret, som mener at at banen er for ringe. Begge holdene skøjtede jo rundt og det var kun FCNs yderlige erfaring med banen, der gjorde at de ikke lavede de samme fejl (dvs. at skvatte med bolden lige foran eget mål) i opspillet som os. Hvilket nok gav FCN halvdelen af deres chancer (så en statistik på 12-11 i afslutninger, så det vinder vi jo reelt med 11-6, hvis man fjerner uprovokerede egne fejl, hvis man følger min logik). I selve opspillet syntes jeg vi skabte mere end dem, hvilket må siges at være positivt overfor det anmelderroste mesterhold. Manglende skarphed var dog hvad der afgjorde denne kamp imod os, så alt i alt kan man ikke tale om et uretfærdigt resultat, men uafgjort eller en sejr til os var ikke langt inden for rækkevidde.

Syntes desuden lige at kommentatorerne (og dommerne) lige skal til at stikke piben lidt ind omkring Okore og hans skræmmende fysik. Ønsker alt godt for ham i hans karriere og ser en stor stjerne i ham, men gang på gang hører man kommentatorerne sige, at han ikke begår frispark, han er bare så uhyggeligt stærk, hvilket virker til at være en generel konsensus der også hersker blandt dommerstanden. Det frispark der skulle have været på Nicolai Larsen var bare hensynløst (burde bakke dette op med flere situationer, men gider ikke til at se klip fra tidligere FCN kampe, så sjovt er det heller ikke at se bolden blive spillet rundt nede på egen banehalvdel). I samme dur kan man nævne Laudrups slagtning ude på sidelinjen, at han ikke normalt gør sådan undskylder ham ikke for kort i situation, men der kan man også skyde skylden på superligaens mest fesne bane igen.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Klaus » 27. okt 2012, 10:32

Viva i cazzi rossi skrev: Syntes desuden lige at kommentatorerne (og dommerne) lige skal til at stikke piben lidt ind omkring Okore og hans skræmmende fysik. Ønsker alt godt for ham i hans karriere og ser en stor stjerne i ham, men gang på gang hører man kommentatorerne sige, at han ikke begår frispark, han er bare så uhyggeligt stærk, hvilket virker til at være en generel konsensus der også hersker blandt dommerstanden. Det frispark der skulle have været på Nicolai Larsen var bare hensynløst (burde bakke dette op med flere situationer, men gider ikke til at se klip fra tidligere FCN kampe, så sjovt er det heller ikke at se bolden blive spillet rundt nede på egen banehalvdel). I samme dur kan man nævne Laudrups slagtning ude på sidelinjen, at han ikke normalt gør sådan undskylder ham ikke for kort i situation, men der kan man også skyde skylden på superligaens mest fesne bane igen.
Lige nøjagtig i det tilfælde sagde kommentatoren, at det burde have givet gult, da han hensynsløst springer ind i Nicolaj Larsen.... Laudrup burde også have haft gult for hans "overfald", men til hans forsvar kunne man se, at han glider lige inden sammenstødet. Men som Laudrup sagde: "dommeren dømte jo ikke engang frispark, så jeg må jo ikke have rørt ham". Om ikke andet har han sgu humor den gode Laudrup :-)

Noget andet er, at Farum også kan føle sig snydt for et straffespark, da bolden rammer KEP på armen. Ikke verdens største straffespark, men den kunne godt dømmes.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Yankee » 27. okt 2012, 10:36

nik skrev:Synes det er lidt underligt at man ikke kan finde ud af hvilke slags støvler FC.N. bruger, de havde ingen problemer med at stå fast på banen derover. Tror der de næste år kommer flere af de baner da de er meget billigere at velligholde
FCN spiller jo i høj grad på at undgå dueller og nærkampe fordi disse er langt farligere og mere uforudsigelige på en bane som i Farum. Den ene gang de forsøger sig med en hård duel er Laudrup ved at skære banene af Anders Due.

Sådan en bane giver jo kun økonomisk mening hvis den laves for at skabe en konkurrencefordel. Banen koster jo adskillige millioner, og koster jo altså stadig vedligehold og pasning. Desuden har Aalborg, Århus, Esbjerg, Odense, Brøndby m.fl. jo ingen problemer med at holde en ganske glimrende græsplæne året rundt. Kun i Parken koster det for alvor mange penge, og det hænger sammen med jordbunden, manglen på vind og så selvfølgelig at der bliver afholdt koncerter året rundt.

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 385
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af nj27 » 27. okt 2012, 10:58

Poker-One-Kenobi skrev:
nj27 skrev:forstår ikke helt hvorfor man ikke stiller den formodlige stærkeste startelver
sidste weekend startede augu ude og kom ind , idag starter wurtz ude og kommer ind
jeg ved godt der har været noget omkring skader osv , men jeg mener hvis de er i truppen så de altså spilleklar ellers skal de ikke være der , så må pladsen gå til en anden
jeg mener hvis vi var startet med augu i sidste uge var vi kommet bedre gennem 1 halvleg
så selvom augu måske ikke kunne holde en hel kamp så ville jeg foretrække han startede
det samme i aften , her mener jeg det var endnu vigtigere at wurtz startede inde da augu osse var væk , her kunne vi måske ha undgået at være bagud efter 20 min. med wurtzès hjælp
så kunne man skifte ham hvis han ikke kunne holde hele vejen
Wurtzès? Sejt!
undskyld tastefejlen , detr er åbenbart et problem for dig

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 27. okt 2012, 11:02

Klaus skrev:
Viva i cazzi rossi skrev: Syntes desuden lige at kommentatorerne (og dommerne) lige skal til at stikke piben lidt ind omkring Okore og hans skræmmende fysik. Ønsker alt godt for ham i hans karriere og ser en stor stjerne i ham, men gang på gang hører man kommentatorerne sige, at han ikke begår frispark, han er bare så uhyggeligt stærk, hvilket virker til at være en generel konsensus der også hersker blandt dommerstanden. Det frispark der skulle have været på Nicolai Larsen var bare hensynløst (burde bakke dette op med flere situationer, men gider ikke til at se klip fra tidligere FCN kampe, så sjovt er det heller ikke at se bolden blive spillet rundt nede på egen banehalvdel). I samme dur kan man nævne Laudrups slagtning ude på sidelinjen, at han ikke normalt gør sådan undskylder ham ikke for kort i situation, men der kan man også skyde skylden på superligaens mest fesne bane igen.
Lige nøjagtig i det tilfælde sagde kommentatoren, at det burde have givet gult, da han hensynsløst springer ind i Nicolaj Larsen.... Laudrup burde også have haft gult for hans "overfald", men til hans forsvar kunne man se, at han glider lige inden sammenstødet. Men som Laudrup sagde: "dommeren dømte jo ikke engang frispark, så jeg må jo ikke have rørt ham". Om ikke andet har han sgu humor den gode Laudrup :-)

Noget andet er, at Farum også kan føle sig snydt for et straffespark, da bolden rammer KEP på armen. Ikke verdens største straffespark, men den kunne godt dømmes.
Nu var det ikke fordi jeg ville ud i en større diskussion om dommeren i denne kamp, han dømte generelt fint, dog måske med undtagelse af af Laudrups frispark. Ved heller ikke hvor god humor jeg syntes det er, at en af vores spillere bliver hakket midt over, men at dommeren ikke fløjter resulterer faktisk i at vi er ved at få en friløber sekundet efter, så egentligt ok set af dommeren. At Laudrup glider nævner jeg selv indirekte i forhold til banen. Kommentatorerne nævner, så vidt jeg husker, først frisparket begået af Okore, efter den langsomme gentagelse, efter de har rost hans fysik. Er heller ikke fordi at jeg ville starte en diskussion omkring at Okore bliver tilgodeset af dommerne og kommentatorerne, mere en henstilling til at ikke få ham kørt derop, hvor hans (store) talent dog ikke kan være med.

Omkring KEPs hånd på i feltet, mener jeg ikke der er straffe, men det kommer an på hvordan man definerer ”naturlig position” og hvad der er forsætligt. Da det er bolden der bliver skudt ind på KEPs arm og ikke omvendt, mener jeg ikke at den skal dømmes (igen godt set af dommeren). Hvilket Alex Nørlund også var inde på. Vil desuden lige gratulere selvsamme Nørlund for egenhændigt at få bragt min tiltro tilbage til fodboldkommentatorer, så nuanceret, fodboldelskende og fodboldklog mand skal man lede længe efter. Man må bare håbe at han bliver på TV2sport og langt væk fra Carsten Werges indflydelse.

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 385
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af nj27 » 27. okt 2012, 11:04

astonvilla skrev:
nj27 skrev:forstår ikke helt hvorfor man ikke stiller den formodlige stærkeste startelver
sidste weekend startede augu ude og kom ind , idag starter wurtz ude og kommer ind
jeg ved godt der har været noget omkring skader osv , men jeg mener hvis de er i truppen så de altså spilleklar ellers skal de ikke være der , så må pladsen gå til en anden
jeg mener hvis vi var startet med augu i sidste uge var vi kommet bedre gennem 1 halvleg
så selvom augu måske ikke kunne holde en hel kamp så ville jeg foretrække han startede
det samme i aften , her mener jeg det var endnu vigtigere at wurtz startede inde da augu osse var væk , her kunne vi måske ha undgået at være bagud efter 20 min. med wurtzès hjælp
så kunne man skifte ham hvis han ikke kunne holde hele vejen

Christ mand! Er dette udmærkede forum ved at blive kvalt af tåbelige Trolls? På tide Admin får slettet nogle profiler. Sæt i gang.
bare fordi jeg skriver min mening så skal man beskyldes for alverdens ting , men det jo åbenbart ikke tilladt at skrive det man mener , nej man skal bare være medløber og følge flertallet så der ingen problemer , jeg går ud fra det her er en debatside hvor man må komme med sin mening om tingene osse uden at blive kaldt både det en og andet

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Spanky » 27. okt 2012, 11:14

Blot til orientering var gennemsnitsalderen 22,9 år for start-11'eren med Due (30) og KEP (27) som de ældste.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Elscorpio » 27. okt 2012, 11:20

nik skrev:Synes det er lidt underligt at man ikke kan finde ud af hvilke slags støvler FC.N. bruger, de havde ingen problemer med at stå fast på banen derover. Tror der de næste år kommer flere af de baner da de er meget billigere at velligholde
Det tror jeg så ikke. Der var en undersøgelse jeg læste et eller andet sted på nettet hvor de klubber der har været i Farum i denne sæson blev spurgt om hvordan de synes det kunstige græstæppe er derovre og det fik bundkarakter.

Bl.a. her:

http://www.spillerforeningen.dk/viewnew ... sp?id=1755" onclick="window.open(this.href);return false;
http://borsen.dk/nyheder/ritzau/artikel ... akter.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Pastorius » 27. okt 2012, 22:13

Elscorpio skrev:
nik skrev:Synes det er lidt underligt at man ikke kan finde ud af hvilke slags støvler FC.N. bruger, de havde ingen problemer med at stå fast på banen derover. Tror der de næste år kommer flere af de baner da de er meget billigere at velligholde
Det tror jeg så ikke. Der var en undersøgelse jeg læste et eller andet sted på nettet hvor de klubber der har været i Farum i denne sæson blev spurgt om hvordan de synes det kunstige græstæppe er derovre og det fik bundkarakter.

Bl.a. her:

http://www.spillerforeningen.dk/viewnew ... sp?id=1755" onclick="window.open(this.href);return false;
http://borsen.dk/nyheder/ritzau/artikel ... akter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Spillernes mening tæller nok ikke meget i det regnskab. Man kan jo starte dem med at spørge om de vil gå ned i løn for at spille på græs fremfor kunstgræs.

Ikke at jeg gerne vil have mere kunstgræs, men medmindre det bliver fuldstændig bandlyst af forboldforbundene, så kommer der nok bare flere og flere kunstgræsbaner med årene.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Elscorpio » 27. okt 2012, 22:27

Pastorius skrev:
Elscorpio skrev:
nik skrev:Synes det er lidt underligt at man ikke kan finde ud af hvilke slags støvler FC.N. bruger, de havde ingen problemer med at stå fast på banen derover. Tror der de næste år kommer flere af de baner da de er meget billigere at velligholde
Det tror jeg så ikke. Der var en undersøgelse jeg læste et eller andet sted på nettet hvor de klubber der har været i Farum i denne sæson blev spurgt om hvordan de synes det kunstige græstæppe er derovre og det fik bundkarakter.

Bl.a. her:

http://www.spillerforeningen.dk/viewnew ... sp?id=1755" onclick="window.open(this.href);return false;
http://borsen.dk/nyheder/ritzau/artikel ... akter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Spillernes mening tæller nok ikke meget i det regnskab. Man kan jo starte dem med at spørge om de vil gå ned i løn for at spille på græs fremfor kunstgræs.

Ikke at jeg gerne vil have mere kunstgræs, men medmindre det bliver fuldstændig bandlyst af forboldforbundene, så kommer der nok bare flere og flere kunstgræsbaner med årene.
Kunstgræs bliver aldrig det samme som rigtig græs. Hvad skulle fordelen være ved kunstgræs andet end banen ikke går i stykker ved meget nedbør?

Sådan som jeg ser det er det nok nærmere fordi Farum ikke har varme i jorden inde på stadion.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 27. okt 2012, 22:34

Elscorpio skrev:
Pastorius skrev:
Elscorpio skrev:
nik skrev:Synes det er lidt underligt at man ikke kan finde ud af hvilke slags støvler FC.N. bruger, de havde ingen problemer med at stå fast på banen derover. Tror der de næste år kommer flere af de baner da de er meget billigere at velligholde
Det tror jeg så ikke. Der var en undersøgelse jeg læste et eller andet sted på nettet hvor de klubber der har været i Farum i denne sæson blev spurgt om hvordan de synes det kunstige græstæppe er derovre og det fik bundkarakter.

Bl.a. her:

http://www.spillerforeningen.dk/viewnew ... sp?id=1755" onclick="window.open(this.href);return false;
http://borsen.dk/nyheder/ritzau/artikel ... akter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Spillernes mening tæller nok ikke meget i det regnskab. Man kan jo starte dem med at spørge om de vil gå ned i løn for at spille på græs fremfor kunstgræs.

Ikke at jeg gerne vil have mere kunstgræs, men medmindre det bliver fuldstændig bandlyst af forboldforbundene, så kommer der nok bare flere og flere kunstgræsbaner med årene.
Kunstgræs bliver aldrig det samme som rigtig græs. Hvad skulle fordelen være ved kunstgræs andet end banen ikke går i stykker ved meget nedbør?

Sådan som jeg ser det er det nok nærmere fordi Farum ikke har varme i jorden inde på stadion.
Helt enig, forstår ikke hvorfor det konstant bliver gentaget at kunstgræs er fremtiden og vi bare må vænne os til det. Det er tydeligt for enhver at det endnu ikke har er kvalitet hvor det ikke går ud over spillet, spillerne hader det, og på alle andre stadioens end i farum er der varme og dræn osv så det max er et par kampe om året det er et problem med vejret. Hvem ved iøvrigt hvordan den lortebane i farum opfører sig i snevejr, hård regn eller frost? Jeg tror at græs er kommet for at blive!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Pastorius » 28. okt 2012, 08:02

Poker-One-Kenobi skrev:
Elscorpio skrev:
Pastorius skrev:
Elscorpio skrev:
nik skrev:Synes det er lidt underligt at man ikke kan finde ud af hvilke slags støvler FC.N. bruger, de havde ingen problemer med at stå fast på banen derover. Tror der de næste år kommer flere af de baner da de er meget billigere at velligholde
Det tror jeg så ikke. Der var en undersøgelse jeg læste et eller andet sted på nettet hvor de klubber der har været i Farum i denne sæson blev spurgt om hvordan de synes det kunstige græstæppe er derovre og det fik bundkarakter.

Bl.a. her:

http://www.spillerforeningen.dk/viewnew ... sp?id=1755" onclick="window.open(this.href);return false;
http://borsen.dk/nyheder/ritzau/artikel ... akter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Spillernes mening tæller nok ikke meget i det regnskab. Man kan jo starte dem med at spørge om de vil gå ned i løn for at spille på græs fremfor kunstgræs.

Ikke at jeg gerne vil have mere kunstgræs, men medmindre det bliver fuldstændig bandlyst af forboldforbundene, så kommer der nok bare flere og flere kunstgræsbaner med årene.
Kunstgræs bliver aldrig det samme som rigtig græs. Hvad skulle fordelen være ved kunstgræs andet end banen ikke går i stykker ved meget nedbør?

Sådan som jeg ser det er det nok nærmere fordi Farum ikke har varme i jorden inde på stadion.
Helt enig, forstår ikke hvorfor det konstant bliver gentaget at kunstgræs er fremtiden og vi bare må vænne os til det. Det er tydeligt for enhver at det endnu ikke har er kvalitet hvor det ikke går ud over spillet, spillerne hader det, og på alle andre stadioens end i farum er der varme og dræn osv så det max er et par kampe om året det er et problem med vejret. Hvem ved iøvrigt hvordan den lortebane i farum opfører sig i snevejr, hård regn eller frost? Jeg tror at græs er kommet for at blive!
Fordi det er meget billigere at passe og vedligeholde en kunstgræsbane - jeg har ikke på noget tidspunkt argumenteret for at det skulle være bedre. Mange steder er det kommunen der afholder de udgifter - you do the math.
Med venlig Hilsen
--
Robert

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af hje1980 » 28. okt 2012, 08:12

Korrekt at kommunen har vedligeholdelsen, men klubberne betaler jo for igennem lejen...
Kunstgræs bliver aldrig de rigtige underlag.

Kan til gengæld se fornuften i en blanding... Bla. som på Bernabeu består banen er ca 30% (mener jeg) kunsrgræs. Udelukkende for at styrke græssets rodnet.

Og med tanke på de hårde vintre bliver færre herhjemme skal fodbold spilles på græs. Hvad bliver næste skridt ikke hvis argumentet er billigere drift... Robotter der spiller da de ikke behøver løn... bare en opladning i ny og næ...

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af nik » 28. okt 2012, 09:53

Kan nemt forstå at folk gerne vil have græsbaner, der er jo altid noget nostalgi i det, men med kunstgræsbanerne, får man altid fine plane baner der giver masser af flot teknisk spil, der billige at vedligeholde når de er anlagt, tror det bare er i en overgangsperiode man synes det er underligt ikke at spille på græs, det er vejen frem med kunstgræs når vi vil spiller i vintermånederne

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af limey » 28. okt 2012, 10:05

nik skrev:Kan nemt forstå at folk gerne vil have græsbaner, der er jo altid noget nostalgi i det, men med kunstgræsbanerne, får man altid fine plane baner der giver masser af flot teknisk spil, der billige at vedligeholde når de er anlagt, tror det bare er i en overgangsperiode man synes det er underligt ikke at spille på græs, det er vejen frem med kunstgræs når vi vil spiller i vintermånederne
Jeg forstår altså ikke det kan være så svært. Vi holder en mega lang vinterpause i Danmark og alligevel bliver kulden et hovedargument for at skifte til kunstgræs. På de britiske øer, som har et nogenlunde sammenligneligt klima, spiller man hele vinteren igennem og kun på græs - så det er jo beviselig, at det kan lade sig gøre. Selv i de lavere skotske rækker er der fodbold på græs i vintermånederne.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Sv: Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Hanga » 28. okt 2012, 10:12

limey skrev:
nik skrev:Kan nemt forstå at folk gerne vil have græsbaner, der er jo altid noget nostalgi i det, men med kunstgræsbanerne, får man altid fine plane baner der giver masser af flot teknisk spil, der billige at vedligeholde når de er anlagt, tror det bare er i en overgangsperiode man synes det er underligt ikke at spille på græs, det er vejen frem med kunstgræs når vi vil spiller i vintermånederne
Jeg forstår altså ikke det kan være så svært. Vi holder en mega lang vinterpause i Danmark og alligevel bliver kulden et hovedargument for at skifte til kunstgræs. På de britiske øer, som har et nogenlunde sammenligneligt klima, spiller man hele vinteren igennem og kun på græs - så det er jo beviselig, at det kan lade sig gøre. Selv i de lavere skotske rækker er der fodbold på græs i vintermånederne.
Forskellen på det Britiske klima og det danske er, at vi ofte får hård frost og godt med sne. Det gør de sjældent derovre!

Var i London i starten af året hvor der faldt en lille smule sne, det var vildt at se hvor lidt sne der skulle til for fuldstændigt at lamme trafikken og lufthavnene.

Så jeg synes ikke helt man kan sammenligne med Storbritannien.

Jeg er dig helt enig i, at kunstgræs slet ikke er løsningen! Se dog hvor meget spillerne skvatter rundt bare som banen er i dag... Det kan da kun blive værre, når slud og sne rammer Danmark.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar