AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. nov 2012, 21:50

Det er ihvertfald sort snak, at AaB ikke skulle kunne undvære de der opfører sig på en måde, der både kan koste klubben penge og ultimativt point.

AabMaster
2. div
2. div
Indlæg: 129
Tilmeldt: 3. sep 2007, 12:09
Geografisk sted: Aalborg c

Re: AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af AabMaster » 18. nov 2012, 21:57

Poker-One-Kenobi skrev:Det er ihvertfald sort snak, at AaB ikke skulle kunne undvære de der opfører sig på en måde, der både kan koste klubben penge og ultimativt point.
:thumbsup:
Intet har været så ødelæggende for fodbolden som da VAR blev indført.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af NIN » 18. nov 2012, 21:59

Poker-One-Kenobi skrev:Det er ihvertfald sort snak, at AaB ikke skulle kunne undvære de der opfører sig på en måde, der både kan koste klubben penge og ultimativt point.
Ahh? Var de der ikke fra 1885 og årene frem?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
ASC Vestjylland
1. div
1. div
Indlæg: 272
Tilmeldt: 8. jul 2007, 20:44
Favoritspiller: MIG SELV !!!!!!
Geografisk sted: HolstebronX Måbjerg

Re: AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af ASC Vestjylland » 18. nov 2012, 22:52

Dot Bot skrev:
jydenfranord skrev:
Dot Bot skrev:
ASC Vestjylland skrev:
Dot Bot skrev:
ASC Vestjylland skrev:Dejlig at ha været i Aalborg med knægten. Vi syntes bare at der var et par stykker Hjernedøde personer blandt vores hjemme supporter som ALDRIG og jeg gentager ALDRIG skulle ha været ind, de fatter givenvis ikke hvilken fare de udsætter andre for og kan sætte klubben i en rigtig træls knibe både sportslig og økonomisk.
Til slut kære de personer der mener at dette er sjovt at fyre af på stadionet, har jeg kun en at sige til PIS AF OG BLIV HJEMME HOS MOR, SE KAMPEN PÅ TV
Klubberne kan ikke undvære dem/os. Meget groft sagt.
Men jeg håber hverken du, din søn eller andre kom til skade i dag.
Næææ vi er såmen ok, men fuck hvor jeg syntes at det er pisse egoistisk (se mig/os nøj hvor vi seje) tjaa sorry men drenge bliv nu voksen ikk der er sgu andre måder at ha det fedt på.
Hvordan ville man reager hvis dommeren havde fløjtet kampen af pågrund af fyrværkeriet ??? Hvem har nosser nok til at stå frem og sige at det var mig/os ????
Hvorfor skulle han fløjte kampen af? Der blev hverken kastet noget på banen, eller afviklet så meget røg at man intet kunne se. De eneste problemer der var i dag var kontrollen.
Ja, det har du ret i, det bliver nødvendigt med en bedre visitation i fremtiden, det betyder så folk skal møde op 3 timer før kampstart eller acceptere de ikke kommer til at se første halvleg. Problemet er bestemt ikke de personer som fyrer blus af. Det er jo det samme i nattelivet, det er dørmændende der ikke er gode nok til at finde de knive folk har på sig, det er ikke dem der går med knivene der er problemet.

tjaaa en bedre visitation kræver vel en sygeplejske og en kasse gummehansker og en dåse glide krem :thumbsup:
Min GUD hedder LYNGE og min tros retning er AaB !!!! Min kirke er Aalborg Stadion!!!!!

Valsted
2. div
2. div
Indlæg: 179
Tilmeldt: 7. mar 2006, 15:56
Geografisk sted: 9240

Re: AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af Valsted » 18. nov 2012, 23:05

Fabbe skrev:Der er ingen ballade, hvis kalkunerne holder sig på egen side af hegnet. Så enkelt er det.

Det ser vi jo, når københavnere er på besøg. Så skal kalkunerne ikke nyde af at opholde sig inde på afsnittet, og københavnerne får lov til at gøre præcis som det passer dem, uden at udsmiderkorpset intervenerer og skaber kaos på udetribunen.

Kujonerne tør ikke begrænse københavnerfansenes frihed, men så længe de føler sig stærke nok, fordi vi 1. ikke er lige så voldsparate som de gule og hvide - og 2. ikke er har styrke nok til at forsvare os mod kalkunerne - så håndhæver kalkunerne de regler over for os, som de ikke håndhæver over for fyldte afsnit med københavnerfans.

Ja, én lov for dem - og en ganske anden for os.

Resultatet er, at københavnerne får lov til at udfolde sig på et niveau, vi ikke kan gøre, fordi kujonkorpset kun tør håndhæve reglerne over for os, mens de ryster i deres små kujonbukser ved udsigten til en gul tribune. Kalkunerne støtter altså københavnerne og modarbejder os. Den konkurrenceforvridning er uacceptabel, og derfor kan man kun hylde dem, der sætter hårdt mod hårdt i kampen mod at begrænse vores stemning og fyrer op for noget ild.

Fuldstændig enig.

Fordi man har taget et weekend kursus bliver det gjort legitimt at man slår løs på sagesløse fodbold fans. De individer fra tæskeholdet på tribunen er på ingen måde dem man spørger om hjælp til sin kryds og tværs, og efter min mening er de ikke værdige til at holde orden i en hundegård. Hvor om alt er, er det skønt vi endelig fik en sejr igen, selv uden augo.

"Til slut kære de personer der mener at dette er sjovt at fyre af på stadionet, har jeg kun en at sige til PIS AF OG BLIV HJEMME HOS MOR, SE KAMPEN PÅ TV"

Bliv i vestjylland, og kom tilbage når du fatter noget.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. nov 2012, 23:30

Valsted skrev:
Fabbe skrev:Der er ingen ballade, hvis kalkunerne holder sig på egen side af hegnet. Så enkelt er det.

Det ser vi jo, når københavnere er på besøg. Så skal kalkunerne ikke nyde af at opholde sig inde på afsnittet, og københavnerne får lov til at gøre præcis som det passer dem, uden at udsmiderkorpset intervenerer og skaber kaos på udetribunen.

Kujonerne tør ikke begrænse københavnerfansenes frihed, men så længe de føler sig stærke nok, fordi vi 1. ikke er lige så voldsparate som de gule og hvide - og 2. ikke er har styrke nok til at forsvare os mod kalkunerne - så håndhæver kalkunerne de regler over for os, som de ikke håndhæver over for fyldte afsnit med københavnerfans.

Ja, én lov for dem - og en ganske anden for os.

Resultatet er, at københavnerne får lov til at udfolde sig på et niveau, vi ikke kan gøre, fordi kujonkorpset kun tør håndhæve reglerne over for os, mens de ryster i deres små kujonbukser ved udsigten til en gul tribune. Kalkunerne støtter altså københavnerne og modarbejder os. Den konkurrenceforvridning er uacceptabel, og derfor kan man kun hylde dem, der sætter hårdt mod hårdt i kampen mod at begrænse vores stemning og fyrer op for noget ild.

Fuldstændig enig.

Fordi man har taget et weekend kursus bliver det gjort legitimt at man slår løs på sagesløse fodbold fans. De individer fra tæskeholdet på tribunen er på ingen måde dem man spørger om hjælp til sin kryds og tværs, og efter min mening er de ikke værdige til at holde orden i en hundegård. Hvor om alt er, er det skønt vi endelig fik en sejr igen, selv uden augo.

"Til slut kære de personer der mener at dette er sjovt at fyre af på stadionet, har jeg kun en at sige til PIS AF OG BLIV HJEMME HOS MOR, SE KAMPEN PÅ TV"

Bliv i vestjylland, og kom tilbage når du fatter noget.
Nu er det ikke fordi den tidlige fejring af nytårsaften kan bringe mit pis i kog (jeg forstår dog omvendt heller ikke hvorfor det er fedt), men:

Det er altså for tyndt at pive over kontrollørernes indtog på tribunen, når man selv inviterer dem ved at bryde reglerne... helt ærligt, der må man da være klar over at der er konsekvenser. I kan vel ikke påstå at det kommer voldsomt meget bag på jer, at der ikke er hverken alt for høj IQ, eller vilje til at løse problemerne så fredeligt som muligt blandt kontrollørkorpset...det har tidligere tiders "kampe" vel trods alt fortalt en del om.

Og den med "hvis de må, vil vi også have lov!" troede jeg ærlig talt kun var gyldig indtil man nåede en vis alder... jeg vil undlade at komme ind på hvilken aldersklasse jeg her tænker på ;)

JEG synes også det er under al kritik at kontrollørerne spiller fallit, og ikke er i stand til at kontrollere buret med udefans til visse kampe, det hører virkelig ingen steder hjemme. Jeg synes absolut heller ikke det er i orden at samme kontrollører åbenbart ikke kan beherske sig og bruger voldsommere metoder end nødvendigt, når der opstår episoder de rent faktisk kan/tør stoppe. Men når man bevidst sender et statement afsted, som dagens fyrværkeri vel var, så må man da for pokker være forberedt på at der vil være konsekvenser, og man må da have været klar over på forhånd hvordan metoderne vil være.

Skøn sejr i øvrigt, det var en af de vigtige af slagsen :)

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af Klaus » 18. nov 2012, 23:35

Valsted skrev: Fordi man har taget et weekend kursus bliver det gjort legitimt at man slår løs på sagesløse fodbold fans. De individer fra tæskeholdet på tribunen er på ingen måde dem man spørger om hjælp til sin kryds og tværs, og efter min mening er de ikke værdige til at holde orden i en hundegård. Hvor om alt er, er det skønt vi endelig fik en sejr igen, selv uden augo.

"Til slut kære de personer der mener at dette er sjovt at fyre af på stadionet, har jeg kun en at sige til PIS AF OG BLIV HJEMME HOS MOR, SE KAMPEN PÅ TV"

Bliv i vestjylland, og kom tilbage når du fatter noget.
De folk, der vælger at fyre blus af, ved udmærket, at det vil skabe konfrontation med kontrolørerne. Derfor er det noget pjat, hvis man bagefter vil give kontrolørerne skylden. Jeg tror gerne, at nogle af dem farede for hårdt frem. Men pointen er, at intet var sket såfremt man havde overholdt reglerne. Det er muligt jeg er både blind og døv, men det er godt nok længe siden, jeg har oplevet konfrontation mellem fans og kontrolører, som der var i dag. Mon ikke dette skyldtes fødselsdagen?? I hvert fald synes jeg det mindede lidt om en svunden tid...

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af Dot Bot » 18. nov 2012, 23:48

Klaus skrev:
Valsted skrev: Fordi man har taget et weekend kursus bliver det gjort legitimt at man slår løs på sagesløse fodbold fans. De individer fra tæskeholdet på tribunen er på ingen måde dem man spørger om hjælp til sin kryds og tværs, og efter min mening er de ikke værdige til at holde orden i en hundegård. Hvor om alt er, er det skønt vi endelig fik en sejr igen, selv uden augo.

"Til slut kære de personer der mener at dette er sjovt at fyre af på stadionet, har jeg kun en at sige til PIS AF OG BLIV HJEMME HOS MOR, SE KAMPEN PÅ TV"

Bliv i vestjylland, og kom tilbage når du fatter noget.
De folk, der vælger at fyre blus af, ved udmærket, at det vil skabe konfrontation med kontrolørerne. Derfor er det noget pjat, hvis man bagefter vil give kontrolørerne skylden. Jeg tror gerne, at nogle af dem farede for hårdt frem. Men pointen er, at intet var sket såfremt man havde overholdt reglerne. Det er muligt jeg er både blind og døv, men det er godt nok længe siden, jeg har oplevet konfrontation mellem fans og kontrolører, som der var i dag. Mon ikke dette skyldtes fødselsdagen?? I hvert fald synes jeg det mindede lidt om en svunden tid...
Jeg kan simpelthen ikke forstå det. Du synes kontrollens laden og gøren i dag er helt fair, fordi man kunne bare lade være med at blusse?

Men jeg gider ikke mere, vi bliver ikke enige. Sid pænt på jeres sæder på Nordjyske og husk ikke at kaste med puderne.
Men den dag der er dødt på Vest, der brokker I jer med garanti også. Seeeeeeees!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. nov 2012, 23:51

Dot Bot skrev:
Klaus skrev:
Valsted skrev: Fordi man har taget et weekend kursus bliver det gjort legitimt at man slår løs på sagesløse fodbold fans. De individer fra tæskeholdet på tribunen er på ingen måde dem man spørger om hjælp til sin kryds og tværs, og efter min mening er de ikke værdige til at holde orden i en hundegård. Hvor om alt er, er det skønt vi endelig fik en sejr igen, selv uden augo.

"Til slut kære de personer der mener at dette er sjovt at fyre af på stadionet, har jeg kun en at sige til PIS AF OG BLIV HJEMME HOS MOR, SE KAMPEN PÅ TV"

Bliv i vestjylland, og kom tilbage når du fatter noget.
De folk, der vælger at fyre blus af, ved udmærket, at det vil skabe konfrontation med kontrolørerne. Derfor er det noget pjat, hvis man bagefter vil give kontrolørerne skylden. Jeg tror gerne, at nogle af dem farede for hårdt frem. Men pointen er, at intet var sket såfremt man havde overholdt reglerne. Det er muligt jeg er både blind og døv, men det er godt nok længe siden, jeg har oplevet konfrontation mellem fans og kontrolører, som der var i dag. Mon ikke dette skyldtes fødselsdagen?? I hvert fald synes jeg det mindede lidt om en svunden tid...
Jeg kan simpelthen ikke forstå det. Du synes kontrollens laden og gøren i dag er helt fair, fordi man kunne bare lade være med at blusse?

Men jeg gider ikke mere, vi bliver ikke enige. Sid pænt på jeres sæder på Nordjyske og husk ikke at kaste med puderne.
Men den dag der er dødt på Vest, der brokker I jer med garanti også. Seeeeeeees!
Den dag der er dødt på Vest, er det vel fordi alle de uundværlige har fået karantæne...

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af Klaus » 19. nov 2012, 00:03

Dot Bot skrev: Jeg kan simpelthen ikke forstå det. Du synes kontrollens laden og gøren i dag er helt fair, fordi man kunne bare lade være med at blusse?

Men jeg gider ikke mere, vi bliver ikke enige. Sid pænt på jeres sæder på Nordjyske og husk ikke at kaste med puderne.
Men den dag der er dødt på Vest, der brokker I jer med garanti også. Seeeeeeees!
Jeg tror ikke jeg har skrevet, at det var fair. Det er bestemt ikke sikkert det var, og der er sikkert også nogle kontrolører, der opførte sig åndssvagt. Det jeg mener er, at når man vælger at fyre blus af, ved man godt, der bliver ballade. Derfor peger pilen betingelsesløst på en selv, når den udløsende faktor skal findes. Personligt generer lidt røg ikke mig, men jeg synes det er træls, hvis det skaber en dårlig stemning på tribunen. Endnu mere træls bliver det, hvis nogle af de mest dedikerede fans får karantæne, så de ikke kan støtte holdet i de næste kampe. At jeg så står på vest og ikke sidder på Nordjyske er i den forbindelse ligegyldigt.

sociopaten
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 28. apr 2008, 16:36

Re: AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af sociopaten » 19. nov 2012, 00:24

Jeg ser intet problem i, at der er lidt lir på tribunen en gang imellem. Jeg kunne aldrig selv finde på at deltage i det, men det giver da underholdning og løfter utvivlsomt stemningen. Så langt tid der ikke bliver kastet med skytset, så kan jeg virkelig ikke se problemet. Der er noget charmerende ved en kamp som i dag med få tilskuere og lidt uro på tribunen. Fårene er ligesom skilt fra bukkene.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af Kilde » 19. nov 2012, 00:47

Poker-One-Kenobi skrev:Det er ihvertfald sort snak, at AaB ikke skulle kunne undvære de der opfører sig på en måde, der både kan koste klubben penge og ultimativt point.
Koster penge og point? Det i dag koster højst en streg i fairplay-referatet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af Pastorius » 19. nov 2012, 00:52

sociopaten skrev:Jeg ser intet problem i, at der er lidt lir på tribunen en gang imellem. Jeg kunne aldrig selv finde på at deltage i det, men det giver da underholdning og løfter utvivlsomt stemningen. Så langt tid der ikke bliver kastet med skytset, så kan jeg virkelig ikke se problemet. Der er noget charmerende ved en kamp som i dag med få tilskuere og lidt uro på tribunen. Fårene er ligesom skilt fra bukkene.
Problemet er at DBU/UEFA/FIFA ikke bryder sig om det, og mener at den eneste måde at komme det til livs på, er ved at straffe klubberne for det. Baggrunden er at de nok ikke kan forestille sig at folk der kalder sig rigtige fans, vil kunne finde på at gøre noget som potentielt kan skade deres højtelskede klub...

Det sætter klubberne i den situation at de er nødt til at reagere på al pyroteknik på stadion, da forbundene ellers vil kunne anklage dem for at være for passive, og give dem bøder eller fratage dem point. Derfor har folk der skal være kontrollører på stadion vel også fået besked på at de skal slå ekstra hårdt ned på den slags. Så er fronterne ligesom trukket op.

Derfor kan kontrollørerne ikke bare lade folk brænde skidtet af, for at undgå at eskalere en konflikt, og det kunne endda forklare at de tager det noget mere med ro, når balladen foregår på udeholdets tribune (for så pålægges eneansvaret for ballade sjældent hjemmeklubben).

Jeg har meget svært ved at forstå hvis en ellers intelligent og velformuleret person som Fabbe ikke kan gennemskue den slags logiske rækkefølger (det var retorisk, det er jeg sikker på han godt kan). Jeg har dog stadig svært ved at forstå den fascination af ild og krudt, der får dem til at sætte den smule sjov over risikoen for at klubben kan blive sanktioneret. (Men jeg var også typen der ikke fyrede et eneste løst skud af da jeg var soldat - det var ikke rengøringsbøvlet værd at høre det brag).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af Pastorius » 19. nov 2012, 00:54

Kilde skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Det er ihvertfald sort snak, at AaB ikke skulle kunne undvære de der opfører sig på en måde, der både kan koste klubben penge og ultimativt point.
Koster penge og point? Det i dag koster højst en streg i fairplay-referatet.
Måske - det kommer vel lidt an på om det eventuelt eskalerede undervejs?
Uanset, ligger AaB jo godt til i netop det regnskab. Jeg ved ikke hvad man får ud af det nu om dage, men selv 100.000 i fairplaypris ville da varme godt i kassen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af Kilde » 19. nov 2012, 01:59

Pastorius skrev:
Kilde skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Det er ihvertfald sort snak, at AaB ikke skulle kunne undvære de der opfører sig på en måde, der både kan koste klubben penge og ultimativt point.
Koster penge og point? Det i dag koster højst en streg i fairplay-referatet.
Måske - det kommer vel lidt an på om det eventuelt eskalerede undervejs?
Uanset, ligger AaB jo godt til i netop det regnskab. Jeg ved ikke hvad man får ud af det nu om dage, men selv 100.000 i fairplaypris ville da varme godt i kassen.
Ingen idé mht. Fairplay. Ved ikke hvad det giver.. Men at blæse det op til, at vi står til at kunne miste point på episoden i dag er godt nok at skyde ved siden af.

Det kommer hurtigt til at lyde som en flok, der udelukkende brænder krudt af og går i clinch med kontrollører til kampene. Det er det jo ikke. En stor del af stemningen kommer fra selv samme fans. Stemning giver trods alt gejst og i forlængelse af dette point.

Hvis man desuden er tilfreds med kontrollørkorpset på Aalborg Stadion, så har man ikke tilbragt nok tid på Vest til at se tosserne i fuld aktion.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af astonvilla » 19. nov 2012, 08:59

Temmelig komfortabel 2-0 sejr over Horsens...den havde jeg sku ikke lige set komme.

Sjældent har jeg vandret mod Stadion med en så klippefast overbevisning om at vi ville tabe kampen - og så dét hér.
Fantastisk, Jungs.

Jeg har været en del efter Wichmann og Kent/Kuhn de seneste par kampe - men jeg vil sige at begge lejre virkelig leverede varen i går. Super. Jeg æder med stor glæde mine ord og undskylder!

Og SKØNT at se at defensiven er blevet stabliliseret igen. Goddammit det er træls vi skal sige farvel til Bøge. Han er outstanding.
En super defensiv og god indsats på midtbanen også.

Hvis man absolut skal finde skønhedsfejl efter denne (for mig) totalt uventede sejr så må det være at,
-Vi skal naturligvis lukke kampen noget før
-Helenius, han ser "solgt" ud synes jeg (måske der allerede ligger en underskrevet aftale?)
-Curth, er blottet for selvtillid, det er næsten en pine at se på
-Ufatteligt dårligt fremmøde på Stadion

Og så igen: De piv elendige dommere i Danmark. Det er simpelthen tåkrummende at overvære. Fejl, på fejl, på fejl. Der går ikke 5 min imellem de små irriterende fejlkendelser. Heldigvis var det igen ikke noget der var afgørende for kampens udfald - og elendighederne blev fordelt ligeligt til begge hold. Men før eller siden bliver det match-afgørende sådan som de fjumrer rundt i det.

Men ingenting kan overstråle den glæde og stolthed man føler i dag efter sejren. Og dejligt var det at se at Toft fik scoret. Bliver spændende at følge hans udvikling.
Men mest af alt var KEPs vildskab og vilje noget man lagde mærke til i går. Det forplantede sig gennem hele holdet.

Allez Young Guns!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:47
Geografisk sted: Færøkroen

Re: AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af Jonas K » 19. nov 2012, 09:16

Enig med aston Villa

Fantastisk at se midterste midt fungere igen, tror vi fik slået fast at substitutten for Augu skal være Wichman, og Patrick kun kommer derind hvis Wurtz (gud forbyde det) skulle gå i stykker.

Hallur så spændende ud på kanten, ok speed og selvtillid. Er det til nytår kontrakten udløber?

Due var for en gangs skyld skarp på dødbolde, men i det opbyggende spil lavede han for mange fejl, man må kunne forvente mere af en så rutineret spiller.

Curth på toppen sammen med Nicklas, det duer bare ikke. Alle bolde bliver spillet op på Helenius, og han havde en off day igår. Det virker som om at spillertruppen ikke tror på Curth længere, og han gør heller ikke meget for at rette op på indtryk. Han virker helt væk både taktisk og spillemæssigt. Jeg håber at Toft og Helenius får chancen sammen.

Ahlmann spillede sig op, dejligt at de unge spillere kommer igen.
Martin P - ægte Aalborg

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 19. nov 2012, 10:01

Nu er jeg ikke den helt store fan af Curth mere og er også en af dem, der gerne ser at Toft bliver brugt lidt mere på toppen i stedet for ham. Men Curth spillede vel lige præcis en god kamp i går. Havde et par gode afleveringer og kom frem til chancer, som med lidt mere held havde gået ind. Jeg er stadig af den overbevisning, at det er på tide at Toft skal prøves på toppen med Helenius, men ret skal være ret og spillere skal kun modtage ris, hvis de rent faktisk har spillet dårligt i selve kampen og ikke fordi de har spillet dårligt i tidligere kampe.

Helenius kunne derimod godt bruge en piledriver af kritik ovenpå den kamp han spillede i går. Han har fuldstændig mistet evnen til at modtage en bold, når han har en modspiller i ryggen, hvilket jeg troede var en af de ting som han havde lagt ovenpå i sit spil. Udover det mindes jeg ikke en eneste vellykket aktion fra hans side, udover måske nogle tilkæmpede frispark, som så lydt tynde ud.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 19. nov 2012, 10:08

Kilde skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Det er ihvertfald sort snak, at AaB ikke skulle kunne undvære de der opfører sig på en måde, der både kan koste klubben penge og ultimativt point.
Koster penge og point? Det i dag koster højst en streg i fairplay-referatet.
Det var en kommentar til, at de folk som gør den slags, skulle være uundværlige for klubben. Jeg går ud fra at det er en generel betragtning, og ikke kun til gårsdagens kamp at de skulle være uundværlige.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af Pastorius » 19. nov 2012, 10:19

astonvilla skrev: Og så igen: De piv elendige dommere i Danmark. Det er simpelthen tåkrummende at overvære. Fejl, på fejl, på fejl. Der går ikke 5 min imellem de små irriterende fejlkendelser. Heldigvis var det igen ikke noget der var afgørende for kampens udfald - og elendighederne blev fordelt ligeligt til begge hold. Men før eller siden bliver det match-afgørende sådan som de fjumrer rundt i det.
En forkert offside på en friløber og en manglende udvisning på Alexander Juel Andersen, for at sparke Curth ned i irritation?

Det er selvfølgelig ikke gamechanging når vi vinder alligevel, men det er da ret alvorlige fejl.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar