Ligalandshold - AaB spillere..

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Ligalandshold - AaB spillere..

Indlæg af Tyskeren » 10. dec 2012, 13:30

Kusk, Dalsgaard og Helenius på ligalandsholdet..

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ligalandshold - AaB spillere..

Indlæg af Forza » 10. dec 2012, 13:47

Må indrømme at jeg ikke kender alle spillerne der er udtaget.

Ift. AaB synes jeg dog egentligt at det er rimeligt nok - man kunne have håbet på en LN eller en KEP, men gætter på at de ligger i periferien.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Ligalandshold - AaB spillere..

Indlæg af AalBoyeBK » 10. dec 2012, 14:05

Vil nu mene at LN har langt mere at gøre på det hold end f.eks Kasper Larsen. Iøvrigt mærkeligt at tage gamle spillere med som Rommedahl og Stokholm, ser ikke rigtig nødvendigheden i det.
Derudover undre fraværelsen af Albæk, Vibe og Juelsgaard mig noget omend sidstnævntes efterår ikke har været så godt.

Mener i øvrigt at Nicolai Larsen er en klart bedre målmand en Rønnow, men der får jeg nok ikke medhold fra mange.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Ligalandshold - AaB spillere..

Indlæg af Tyskeren » 10. dec 2012, 14:16

AalBoyeBK skrev:Vil nu mene at LN har langt mere at gøre på det hold end f.eks Kasper Larsen. Iøvrigt mærkeligt at tage gamle spillere med som Rommedahl og Stokholm, ser ikke rigtig nødvendigheden i det.
Derudover undre fraværelsen af Albæk, Vibe og Juelsgaard mig noget omend sidstnævntes efterår ikke har været så godt.

Mener i øvrigt at Nicolai Larsen er en klart bedre målmand en Rønnow, men der får jeg nok ikke medhold fra mange.
Er enig ift. N. Larsen... Syntes han er klart bedre en Rønnow! Men hvor er Rasmus Falk? Det undrer mig virkelig, at han ikke er med.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Ligalandshold - AaB spillere..

Indlæg af Mr. Larsen » 10. dec 2012, 14:21

Tyskeren skrev:
AalBoyeBK skrev:Vil nu mene at LN har langt mere at gøre på det hold end f.eks Kasper Larsen. Iøvrigt mærkeligt at tage gamle spillere med som Rommedahl og Stokholm, ser ikke rigtig nødvendigheden i det.
Derudover undre fraværelsen af Albæk, Vibe og Juelsgaard mig noget omend sidstnævntes efterår ikke har været så godt.

Mener i øvrigt at Nicolai Larsen er en klart bedre målmand en Rønnow, men der får jeg nok ikke medhold fra mange.
Er enig ift. N. Larsen... Syntes han er klart bedre en Rønnow! Men hvor er Rasmus Falk? Det undrer mig virkelig, at han ikke er med.
Synes egentlig for engang skyld jeg er ret enig med Morten Olsen denne gang, hverken LN og KEP har været helt op og ringe iår, den eneste der evt. mangler vel Nicolai Larsen, ellers fint at der er fundet plads til en AaBer i hver kæde på liga landsholdet, man kan dog undrer sig over at der er fundet plads til 2 lyngby folk, når der virker til at være bedre alternativer både i ligaen og 1 div.

Fravalget af Falk synes jeg er helt iorden, han er ikke målfarlig nok til at spille sig på.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ligalandshold - AaB spillere..

Indlæg af jonas386 » 10. dec 2012, 14:33

Falk er ikke fravalgt, han har selv valgt ikke at spille på landsholdet i 2012.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Ligalandshold - AaB spillere..

Indlæg af AalBoyeBK » 10. dec 2012, 14:37

Udelukkende sat op mod Kasper Larsen, har LN altså så stadig været langt bedre. Kasper Larsen på det landshold er jo en joke. Men der kan måke findes andre og bedre alternativer end LN.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Ligalandshold - AaB spillere..

Indlæg af Mr. Larsen » 10. dec 2012, 14:45

jonas386 skrev:Falk er ikke fravalgt, han har selv valgt ikke at spille på landsholdet i 2012.
De spiller skam først i Januar 2013
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 20. feb 2008, 09:42
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Ligalandshold - AaB spillere..

Indlæg af Konsulenten » 10. dec 2012, 15:03

Mr. Larsen skrev:
jonas386 skrev:Falk er ikke fravalgt, han har selv valgt ikke at spille på landsholdet i 2012.
De spiller skam først i Januar 2013
http://www.fyens.dk/article/2209954:Spo ... v-sagt-fra" onclick="window.open(this.href);return false;

Selvfølgelig ville han være med, hvis ikke han selv havde meldt afbud.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Ligalandshold - AaB spillere..

Indlæg af birk » 10. dec 2012, 15:25

han er selvskreven til holdet, hvis han været til rådighed

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Ligalandshold - AaB spillere..

Indlæg af Klaus » 10. dec 2012, 19:37

AalBoyeBK skrev:Vil nu mene at LN har langt mere at gøre på det hold end f.eks Kasper Larsen. Iøvrigt mærkeligt at tage gamle spillere med som Rommedahl og Stokholm, ser ikke rigtig nødvendigheden i det.
Derudover undre fraværelsen af Albæk, Vibe og Juelsgaard mig noget omend sidstnævntes efterår ikke har været så godt.

Mener i øvrigt at Nicolai Larsen er en klart bedre målmand en Rønnow, men der får jeg nok ikke medhold fra mange.
Ikke fra mig i hvert fald. Larsen er god, men de kampe jeg har set med Rønnow i år, har han stået fantastisk...

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Ligalandshold - AaB spillere..

Indlæg af Since » 10. dec 2012, 21:53

AalBoyeBK skrev:Vil nu mene at LN har langt mere at gøre på det hold end f.eks Kasper Larsen. Iøvrigt mærkeligt at tage gamle spillere med som Rommedahl og Stokholm, ser ikke rigtig nødvendigheden i det.
Derudover undre fraværelsen af Albæk, Vibe og Juelsgaard mig noget omend sidstnævntes efterår ikke har været så godt.

Mener i øvrigt at Nicolai Larsen er en klart bedre målmand en Rønnow, men der får jeg nok ikke medhold fra mange.
Der tabte jeg godt nok kæden! Rønnow er med afstand den klart bedste målmand. Falk har meldt afbud selv, da han vil konsentrere sig om OB. Men efter turen er han klar til landsholdet. Det rigtige forståes. 6 mand fra OB udtaget dog.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ligalandshold - AaB spillere..

Indlæg af Hanga » 10. dec 2012, 23:02

Jeg synes også det er okay at Rønnov er med på bekostning af Nicolai.

Men tror man skal prøve at lade vær med at analysere Olsens valg for meget. Jeg mener, han har Nicolai Brock Madsen med... Uanset hvordan jeg vender og drejer den, kommer det aldrig til at give mening.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Ligalandshold - AaB spillere..

Indlæg af salling23 » 10. dec 2012, 23:55

Ligalandsholdet er denne gang en kombination mellem u21 spillere og potentielle/nuværende a-landsholdsspillere.
Det er i det lys udtagelse af Rønnow, K. Larsen, Youssef (?) og Uffe Bech skal ses
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Indie
Superliga
Superliga
Indlæg: 555
Tilmeldt: 7. aug 2007, 16:39
Geografisk sted: Kbh

Re: Ligalandshold - AaB spillere..

Indlæg af Indie » 10. dec 2012, 23:57

Hanga skrev:Jeg synes også det er okay at Rønnov er med på bekostning af Nicolai.

Men tror man skal prøve at lade vær med at analysere Olsens valg for meget. Jeg mener, han har Nicolai Brock Madsen med... Uanset hvordan jeg vender og drejer den, kommer det aldrig til at give mening.
Fordi Ligalandsholdet er blevet kombineret med u21 holdet, derfor Lucas var med sidste år.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Ligalandshold - AaB spillere..

Indlæg af thomasjn » 11. dec 2012, 01:16

Forstår også udemærket udtagelsen af Rønnow. Synes han har vist større potentiale og hans bundniveau er højere end Nicolais.

Er væsentligt mere irriteret over, at Olsen tager Stockholm, Lars Jacobsen, Silber og Rommedahl med. Jacobsen er jo fast højre back på landsholdet anyway så hvorfor ikke se en fremtidens mand an, f.eks. Peter Ankersen fra EfB. Vil mene det er den mest oplagte kandidat efter Dalle. Silber er landsholdets Patrick, men ikke en spiller med noget vildt niveau længere og Olsen ved jo hvad han kan. Rommedahl virker decideret hjernedødt, manden er afdanket og en middelmådig Superligaspiller, vil mene Falk skulle have den plads - dog har han jo selv meldt fra. Men så kunne man jo passende høre Ajax om de kan undvære Lucas eller Fischer. Ellers kunne man vel Vibe, Braithwaite eller Gehrt. En af dem kunne også pynte i stedet for Silber. Mht. Stokholm er han en fin styrmand for FCN, men mener vi har set han ikke har niveauet til international fodbold og manden stopper vel også snart - så synes man burde tage Mads Albæk med i stedet. Synes lige de fire udtagelser er helt uden perspektiv. Mht. Brock-Madsen kender jeg ikke så meget til ham, men blev også overrasket over at se ham på listen. Dog ved jeg Schalke har kigget på ham tidligere i år så kan være det er en comming-man.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ligalandshold - AaB spillere..

Indlæg af Buzz Killington » 11. dec 2012, 09:53

thomasjn skrev:Forstår også udemærket udtagelsen af Rønnow. Synes han har vist større potentiale og hans bundniveau er højere end Nicolais.

Er væsentligt mere irriteret over, at Olsen tager Stockholm, Lars Jacobsen, Silber og Rommedahl med. Jacobsen er jo fast højre back på landsholdet anyway så hvorfor ikke se en fremtidens mand an, f.eks. Peter Ankersen fra EfB. Vil mene det er den mest oplagte kandidat efter Dalle. Silber er landsholdets Patrick, men ikke en spiller med noget vildt niveau længere og Olsen ved jo hvad han kan. Rommedahl virker decideret hjernedødt, manden er afdanket og en middelmådig Superligaspiller, vil mene Falk skulle have den plads - dog har han jo selv meldt fra. Men så kunne man jo passende høre Ajax om de kan undvære Lucas eller Fischer. Ellers kunne man vel Vibe, Braithwaite eller Gehrt. En af dem kunne også pynte i stedet for Silber. Mht. Stokholm er han en fin styrmand for FCN, men mener vi har set han ikke har niveauet til international fodbold og manden stopper vel også snart - så synes man burde tage Mads Albæk med i stedet. Synes lige de fire udtagelser er helt uden perspektiv. Mht. Brock-Madsen kender jeg ikke så meget til ham, men blev også overrasket over at se ham på listen. Dog ved jeg Schalke har kigget på ham tidligere i år så kan være det er en cumming-man.
Den eneste forklaring jeg kan fatte mht. alderdomshjemmet, må være hvis MO mener de unge har brug for nogle rutinerede at støtte sig til. Det kan jo næppe være for at teste dem mht. fremtidige udtagelser.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Ligalandshold - AaB spillere..

Indlæg af nik » 11. dec 2012, 15:10

Fint udstillingsvindu for de unge spillere at komme med på ligalandsholdet, de større klubber får noget ekstra tid at kigge mere på dem

Munken
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 19. jul 2010, 09:58
Favoritspiller: Henning Munk Jensen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ligalandshold - AaB spillere..

Indlæg af Munken » 11. dec 2012, 19:07

[quote="thomasjn"]Forstår også udemærket udtagelsen af Rønnow. Synes han har vist større potentiale og hans bundniveau er højere end Nicolais.

Hvis der er noget, der er højt hos Nicolai, så er det netop bundniveauet, her er han hestelængder foran Rønnow, der til gengæld har haft flere aktioner, hvor han springer rundt og dygtigt bliver ramt af bolden. Derudover har Rønnow været heldig med ikke at blive straffet for de relativ mange fejl, der sniger sig ind her og der i stort set hver kamp. Men det kræver naturligvis at man får øje på dem og ikke bare lalleglad æder alt råt for usødet.
Men okay hvis potientiale er lig med tv-redninger - så ok med mig. Er dog mere af den opfattelse, at han er snakket for højt op i niveau, men talentfuld er han da, bare ikke, i mine øjne, en bedre keeper end Nicolai (ud fra en helhedsbetragtning og det tekniske niveau).

Huckleberry
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 31. mar 2012, 16:49

Sv: Ligalandshold - AaB spillere..

Indlæg af Huckleberry » 12. dec 2012, 16:13

Forskellen på Rønnow og Larsen er vel primært at AaB har et forsvar, det har Horsens ikke.... Derfor har Rønnow flere spektakulære redninger og blevet mere profileret. Men har sandelig også haft nogle knap så gode kampe

Besvar