Mulige afløsere for Lynge

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga
Indlæg: 742
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:46

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Rasmus » 10. jan 2013, 18:35

Afløseren er oplagt, - AllanPedersen AKA Lynge hader nummer 1 :|
/ Rasmus

Kidde
2. div
2. div
Indlæg: 128
Tilmeldt: 29. jan 2008, 19:18
Geografisk sted: København

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Kidde » 10. jan 2013, 18:36

Ståle eller Jesper Grønkjær. Begge ledige på markedet. Næppe realistiske dog. Mikkel Beck?

Peter Møller?

Motiveringen er fælles. Gamle AaB'ere med enorme netværk, lederkvaliteter (Beck ? Men dog erfaren agent), indsigt i ligaen, klubben og pressen.

Kidde
Kidde

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Klaus » 10. jan 2013, 19:45

Jeg har grumme svært ved at forstå, hvis vi bruger kassen på at få en dyr sportschef fra udlandet. Som fremtiden tegner sig, skal hovedparten af vores kommende tilgang findes i egne rækker, samt fra mindre hold i Danmark. Tiderne med de dyre udlændinge er forbi, derfor er det vigtigere, at manden vi får ind har fingeren på pulsen i Danmark... En person, der passer til profilen kunne være Ove Pedersen som er kendt for et fantastisk kendskab til den danske fodboldverden i de lavere rækker. Problemet er måske hans alder, samt at han muligvis hellere vil fortsætte som træner.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. jan 2013, 20:13

Jacob "Figo" Larsen
Mads Bro Hansen
Ståle Solbakken
Jacob Krüger
Poul Erik Andreasen
Peter Rudbæk

- Jeg tror det bliver en af disse 6, som ikke afløser Lynge, men som bliver ny sportsdirektør i AaB.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af thomasjn » 10. jan 2013, 20:21

Jesper Schmidt skrev:Jacob "Figo" Larsen
Mads Bro Hansen
Ståle Solbakken
Jacob Krüger
Poul Erik Andreasen
Peter Rudbæk

- Jeg tror det bliver en af disse 6, som ikke afløser Lynge, men som bliver ny sportsdirektør i AaB.
Jacob "Figo": På den ene side har jeg ikke lyst til at ændre noget i en meget velfungerende ungdomsafdeling, men på den anden side må han være helt inde i gamet ifht. AaB. Synes absolut han er lovende, men er springet for stort?
Mads Bro aner jeg ikke noget om så har svært ved at sige om han vil du. Dog slår han mig ikke som en specielt stærk leder.
Ståle tror jeg næppe på og synes heller ikke hans facon passer til AaB. Derudover tror jeg det vil være for risikabelt, da han vil møde meget stor modstand så snart det går skidt grundet hans historik.
Jacob Krüger har erfaring som sportsdirektør og har handlet ok ind til Hjørring taget deres niveau i betragtning. Er dog mere i tvivl om, hvorvidt han har netværket til at finde spillere på vores niveau.
Poul Erik: Det har jeg meget svært ved at forestille mig. Manden er en dygtig taktiker især, men han har slet ikke en leders fremtoning. Kan ikke se PEA som værende direktør. Derudover har han vel også lidt alderen imod sig.
Peter Rudbæk: Nej tak, manden har i de fleste af hans optrædener fremstået totalt talentløs. Helt uden karisma som en leder bør have og er derudover mere en taktisk teoretiker.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Hanga » 10. jan 2013, 20:22

Holm-o1 skrev:Jeg tror det bliver Allan Gaarde..
Det er i hvert fald Allans drømmejob, det ved jeg... Men om han er klar til det, er jeg ikke sikker på.

Som jeg har forstået det på hans far, har han læst kommunikation efter fodbolden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. jan 2013, 20:41

Det skal fandeme være en der har været i AaB før. Enten en lokal "ægte" AaB' er eller en af vores tidligere udenlandske spillere. Ved ikke hvad folk som Jozo, Bette-Anders eller store Frank bedriver tiden med idag, vel næppe noget der kvalificerer dem. Men det vil for mig være svært at acceptere en mand udefra der ikke har følelserne med i jobbet fra dag et.

Lindström ville være cool, han har bevist at hjertet er med når det handler om AaB :)

Jimmy? Men den der fortid som gambler passer nok ikke så godt ind :)

Lad os tage Kjetil Wæhler...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Provst i Brovst » 10. jan 2013, 20:51

thomasjn skrev: Peter Rudbæk: Nej tak, manden har i de fleste af hans optrædener fremstået totalt talentløs. Helt uden karisma som en leder bør have og er derudover mere en taktisk teoretiker.
To gange årets træner og styret galehuset AGF i 7 (syv!) år er et sikkert tegn på at han ingen evner har som leder.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. jan 2013, 21:18

Hans Backe bliver nævnt i en anden tråd. Det tror jeg faktisk kunne være et rigtig godt bud.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Brent » 10. jan 2013, 21:39

Jesper Schmidt skrev:Hans Backe bliver nævnt i en anden tråd. Det tror jeg faktisk kunne være et rigtig godt bud.
Jeg har svært ved at se Backe i en klub som AaB hvor kassen er gabende tom. Jeg tror heller ikke AaB vil kunne matche hans eventuelle lønkrav. Jacob Figo er et godt bud i og med at AaB mere og mere bliver en klub der skal overleve på egen avl. Om så han har de ledelsesmæssige evner er en anden sag.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af limey » 10. jan 2013, 21:47

Hanga skrev:
Holm-o1 skrev:Jeg tror det bliver Allan Gaarde..
Det er i hvert fald Allans drømmejob, det ved jeg... Men om han er klar til det, er jeg ikke sikker på.

Som jeg har forstået det på hans far, har han læst kommunikation efter fodbolden.
Gaarde har altid virket som en med pæren i orden og dygtig foran kameraet - jeg er ikke afvisende.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 10. jan 2013, 21:58

Ville det ikke være en ide at få en sportsdirektør med en nogenlunde indsigt i kontraktforhandling, almen økonomi, bredt kendskab til spillermarkedet og agenter? Istedet for en tidligere AaB spiller, der sikkert er en flink fyr, men som ikke har nogen erfaring eller forudsætninger?

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Henriksen » 10. jan 2013, 21:58

Ib Simonsen er mit bud. Eller ihvertfald een person der besidder den ægte AaB-ånd som Lynge har. Den må ikke undervurderes. Jeg får kvalme, når navne som Ørgaard, Brink og oraklet Poul Hansen nævnes.

Skal Lynge erstattes, og det skal han jo desværre, så skal vi have een med hjertet på rette sted, og gerne een med den jyske finurlighed indgroet på ryggen

Jeg ved at Ib var en yderst afholdt leder der hvor han var sidst (og uden at jeg arbejdede under ham, så var jeg dog på samme virksomhed, og ingen havde en karisma som lange Ib når han spankulerede gennem produktionen. De folk han havde under sig havde kun positivt om mandens leder-egenskaber) Så, i min optik kan han sgu godt oplæres som sportsdirektør, og han har allerede den særegne goodwill qua sin person, som også Lynge besidder.

Giv ham så Gaarde som assistent, så er den hjemme....
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af 12mand » 10. jan 2013, 22:00

synes det er useriøst at overveje ståle. han har bevist at han er fuldstændig uduelig som træner (som alle på nær FCK fans godt vidste i forvejen) hvorfor helvede skulle han så kunne være sportsdirektør?! PEA gider ikke være permanent træner, så tror heller ikke på ham, da det kræver mere som direktør.
lynge er gud!

Milfix
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:28
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Milfix » 10. jan 2013, 22:12

For mig er det vigtigste helt klart at den nye sportsdirektør er AaBer. Personen skal brænde for AaB og være villig til at gå den ekstra "mile" for at nå målet.
Jeg har ikke nye navne til debatten men vil da lige knytte lidt ord til nogen af dem der tidligere er nævnt.

Jacob Krüger: Rygterne i det nordjyske går på at han er for blødsøden i forbindelse med kontraktforhandlingerne. Ligeledes tror jeg ikke han har den rette profil ud af til.

Allan Gaarde: Læser så vidt jeg husker enten kommunikation eller økonomi på universitet. Virker til at følge god med i hvad der sker i fodboldmiljøet. At han selv har udtalt at sportsdirektør i AaB er drømme jobbet er nyt for mig men ekstremt positivt.
Virker velovervejet når han udtaler sig og pæren fungerer på ham.
Er det helt galt huske at han I sin tid selv stod for kontrakt forhandlinger osv.?

Jacob "Figo" Larsen: Spændende profil der er lavet et kolossalt arbejde på ungdomsfronten. Spørgsmålet er måske mest om han kan undværes i den funktion. Har alderen imod sig men er trods alt kommet ind i branchen i en tidlig alder pga. skader.

Ib Simonsen: Tror han kunne være et oplagt emne til direktør posten. Sportsdirektør posten er jeg derimod i tvivl om.
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Brent » 10. jan 2013, 22:28

Jeg mener slet ikke at Gaarde har den pondus der skal til. Det må gerne være en der har solid ledelseserfaring fra det private erhvervsliv.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Indie
Superliga
Superliga
Indlæg: 555
Tilmeldt: 7. aug 2007, 16:39
Geografisk sted: Kbh

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Indie » 10. jan 2013, 22:36

Gaxe kunne også være en mulighed..


Men hælder nu mest til Allan Gaarde! Sympatisk fyr, og en AaB legende..

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Holm-o1 » 10. jan 2013, 22:37

Milfix skrev:.

Allan Gaarde: Læser så vidt jeg husker enten kommunikation eller økonomi på universitet. Virker til at følge god med i hvad der sker i fodboldmiljøet. At han selv har udtalt at sportsdirektør i AaB er drømme jobbet er nyt for mig men ekstremt positivt.
Virker velovervejet når han udtaler sig og pæren fungerer på ham.
Er det helt galt huske at han I sin tid selv stod for kontrakt forhandlinger osv.?

.
+ han har et solidt netværk efter hans år i udlandet. Jeg tror han vil være et scoop.
Dog tror jeg man går efter en mere rutineret herre. Muligvis en som allerede er i klubben.
..

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Freddie » 10. jan 2013, 22:41

Det undrer mig, at der slet ikke er nogen, der har nævnt Thomas Thomasberg som Lynges afløser. Berg har været i AaB siden sit 5. år, har spillet på midtbanen som Lynge, masser af fodbolderfaring på superligaplan, trænererfaring. Han er min mand.

Desuden vil jeg off topic foreslå, at debatsidens brugere enes om et forslag, der skal ændre Hornevej til Lyngevej:-) I forvejen kan man ikke have en storklub liggende på noget så intetsigernde som Hornevej, og det ville være en fornem hyldest til Lynge.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Henriksen » 10. jan 2013, 22:46

Freddie skrev:Det undrer mig, at der slet ikke er nogen, der har nævnt Thomas Thomasberg som Lynges afløser. Berg har været i AaB siden sit 5. år, har spillet på midtbanen som Lynge, masser af fodbolderfaring på superligaplan, trænererfaring. Han er min mand.

Desuden vil jeg off topic foreslå, at debatsidens brugere enes om et forslag, der skal ændre Hornevej til Lyngevej:-) I forvejen kan man ikke have en storklub liggende på noget så intetsigernde som Hornevej, og det ville være en fornem hyldest til Lynge.
HØRT! Og skal den sælges helt, så er Lynge Jakobsensvej nok mere et sprog kommunen forstår. Og når Vridsløselille kan få Egon Olsens Vej og Aars kan få Per Pallesens Plads, så kan Aalborg også få en vej til Lynge!
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Besvar