Mulige afløsere for Lynge

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af frederikshavneren » 11. jan 2013, 13:46

Poker-One-Kenobi skrev:Ville det ikke være en ide at få en sportsdirektør med en nogenlunde indsigt i kontraktforhandling, almen økonomi, bredt kendskab til spillermarkedet og agenter? Istedet for en tidligere AaB spiller, der sikkert er en flink fyr, men som ikke har nogen erfaring eller forudsætninger?
Spot on. Du har nogle super pointer. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor så mange debattører ønsker, at få en tidligere AaB spiller som ny sportsdirektør. Bare fordi en person tidligere har spillet i klubben, behøver det langtfra at gøre ham egnet til posten.

Jeg synes godt nok at der er mange, der er meget nostalgiske i deres tilgang. Vi er nu i år 2013 og der er altså sket rigtig meget siden Thorst, Boye, Kosten, Gaarde, Kent Hangaard, Mogens "Kom Forbi" Jørgensen mv. spillede i klubben. Professionel fodbold på superliganiveau er big business hvor følelserne skal lægges på hylden.
Det gælder altså om at finde den bedst egnede kandidat, der har indgående kendskab til spillermarkedet, agenter, scouts, sammensætning af en spillertrup, økonomi, "rød tråd" i rekrutteringen af nye spillere mv.
Jeg vil langt foretrække en egnet kandidat med de rette kompetencer udefra fremfor en tidligere AaB spiller, der ikke har andre forudsætninger at byde på end sin fortid i klubben.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af limey » 11. jan 2013, 13:49

Gaarde var jo i en position hvor han skulle repræsentere spillerne. Havde han ikke gjort det, havde han været illoyal. At det så stod i opposition til flertallet af supporterne (jeg selv delvist inklusivt) er en anden historie.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Henriksen » 11. jan 2013, 15:45

@frederikshavneren:
Professionel fodbold på superliganiveau er big business hvor følelserne skal lægges på hylden.
Det har da ikke afholdt Lynge fra at være landets bedste sportsdirektør i 17 år!
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Pastorius » 11. jan 2013, 16:05

Henriksen skrev:@frederikshavneren:
Professionel fodbold på superliganiveau er big business hvor følelserne skal lægges på hylden.
Det har da ikke afholdt Lynge fra at være landets bedste sportsdirektør i 17 år!
Nej, det er noget vrøvl at der ikke er plads til følelser og empati i moderne fodbold (eller business i det hele taget). Det er da en del af billedet. Det må bare ikke blive den eneste (eller vigtigste) kvalifikation.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Yankee » 11. jan 2013, 19:19

Det vigtigste for mig er at det er en AaB'er, der har solid kontakt til hele klubben. Det sidste vi har brug er endnu en fantast, der har været en tur i Mellemamerika og fundet et par eksotiske skadesvrag, vi lige skal prøve af.

Jacob F. Larsen virker som en perfekt løsning i mine øjne. Meget gerne kombineret med en stærk personlighed i direktør-sædet, for vi mister altså i høj grad et ansigt udadtil når Lynge træder tilbage. Lynge har taget enormt meget pres af spillerne og træneren ved sin aktivitet i medierne og både udadtil og indadtil er det hans organisatoriske og kommunikative evner, der først og fremmest skal erstattes. Køb og salg af spillere gør vi os jo ikke ret meget i mere, så det kan Jacob F. Larsen sagtens klare.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af 9520AaB » 11. jan 2013, 19:41

Sorry gutter, jeg er sgu nød til at skrive dette, selvom det gør ondt i mine fingre/hjerte og nyrer.
Jeg hader af hele mit hjerte FCM, og alt hvad de står for(eller mangel på samme), men i vores situation tror jeg sgu at Jens Ørgaard kunne være en fin løsning. Han er kendt for at sælge unge talenter MEGET dyrt, det kan vi da bruge om noget.
Må herefter lynet slå ned i mig, medens jeg tisser, hvis jeg nogensinde taler godt om nogen eller noget fra Møgjylland igen.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Indlæg: 471
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:15
Geografisk sted: Kbh.

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Broendum » 11. jan 2013, 19:42

Jeg syntes, at det der især har været kendetegnende ved Lynge er, at han har lavet reelle kontrakter, som har været positive for alle parter. Det har givet os et godt navn i branchen hos såvel spillere som agenter, og det har gjort det muligt at lave nogle aftaler som vi ellers ikke havde været i nærheden af. Det renomme ser jeg meget gerne bevaret.

Jeg tror en god mulighed kunne være at finde en nuværende/tidligere spiller agent, som også kender branchen fra den anden side og har et godt netværk. Tidligere AaB dreng eller ikke syntes jeg ikke er så vigtigt, bare han forstår AaB ånden, sammenholdet og mulighederne for udfoldelse.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4244
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Klaus » 11. jan 2013, 19:50

Yankee skrev:Det vigtigste for mig er at det er en AaB'er, der har solid kontakt til hele klubben. Det sidste vi har brug er endnu en fantast, der har været en tur i Mellemamerika og fundet et par eksotiske skadesvrag, vi lige skal prøve af.

Jacob F. Larsen virker som en perfekt løsning i mine øjne. Meget gerne kombineret med en stærk personlighed i direktør-sædet, for vi mister altså i høj grad et ansigt udadtil når Lynge træder tilbage. Lynge har taget enormt meget pres af spillerne og træneren ved sin aktivitet i medierne og både udadtil og indadtil er det hans organisatoriske og kommunikative evner, der først og fremmest skal erstattes. Køb og salg af spillere gør vi os jo ikke ret meget i mere, så det kan Jacob F. Larsen sagtens klare.
Jeg er meget enig. Måske kunne man også have en lidt anderledes struktur, hvor Kent og Kuhn overtager den sportslige del af Lynges job. Tidligere har jeg nærmest været tilhænger af at hive visionære folk ind udefra. Men hvis man nu ser, hvordan vores visionære direktører har været tæt på at lukke klubben, kan man ikke andet end skifte mening. Fælles for dem alle, har været at AaB "bare" har været en karriere, og hjertet har ikke været med. Vi har simpelthen ikke råd til endnu en Tom.... Forsigtighed må være den vigtigste egenskab for vores nye direktør.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10696
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af jonas386 » 11. jan 2013, 19:58

9520AaB skrev:Sorry gutter, jeg er sgu nød til at skrive dette, selvom det gør ondt i mine fingre/hjerte og nyrer.
Jeg hader af hele mit hjerte FCM, og alt hvad de står for(eller mangel på samme), men i vores situation tror jeg sgu at Jens Ørgaard kunne være en fin løsning. Han er kendt for at sælge unge talenter MEGET dyrt, det kan vi da bruge om noget.
Må herefter lynet slå ned i mig, medens jeg tisser, hvis jeg nogensinde taler godt om nogen eller noget fra Møgjylland igen.
Jens Ørgaard har nogle kvaliteter vi sagtens kunne bruge, helt klart. Men hans attitude, evindelige undskyldninger og evindelige forsøg på at tage røven på folk er ikke noget jeg vil se i AaB. Og så har han ingen sans for at finde unge talenter, nuvel, han kan måske sælge dyrt, men hvad skal man med det når man bruger pengene på øst-europæiske lottokuponer?

Nej tak til Ørgaard.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Pastorius » 11. jan 2013, 20:25

Yankee skrev:Det vigtigste for mig er at det er en AaB'er, der har solid kontakt til hele klubben. Det sidste vi har brug er endnu en fantast, der har været en tur i Mellemamerika og fundet et par eksotiske skadesvrag, vi lige skal prøve af.

Jacob F. Larsen virker som en perfekt løsning i mine øjne. Meget gerne kombineret med en stærk personlighed i direktør-sædet, for vi mister altså i høj grad et ansigt udadtil når Lynge træder tilbage. Lynge har taget enormt meget pres af spillerne og træneren ved sin aktivitet i medierne og både udadtil og indadtil er det hans organisatoriske og kommunikative evner, der først og fremmest skal erstattes. Køb og salg af spillere gør vi os jo ikke ret meget i mere, så det kan Jacob F. Larsen sagtens klare.
Det vigtigste for mig er at han bliver en AaB'er. Det er fint hvis han er det i forvejen, og ellers har de rigtige kvalifikationer, men hvis den mest kompetente mand er en udenfor AaB, så lad ham bare blive det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hopla
1. div
1. div
Indlæg: 285
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:06
Geografisk sted: København

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Hopla » 11. jan 2013, 22:12

Jeg har set flere af de unge ledere i talentafdelingen tale til større forsamlinger og jeg må sige at jeg har været ganske imponeret over dem. De virker meget begavede og det virker til at de med Figo i spidsen, evner at arbejde systematisk og målrettet. Ud fra det jeg kan se virker de meget fagligt kompetente og som nævnt overraskende sikre i deres optræden.

Hvis det overhovedet er muligt vil jeg foretrække at man vælger en af disse unge ledere frem for en udefra. Jeg synes at talentafdelingens folk skal belønnes for det fine arbejde der laves. Det vil være et godt signal at sende at man bruger sine egne ledere ligesom man bruger sine egne spillere.

Ja men de har jo ikke noget netværk hos agenterne og andre siger nogle så. Men er det ikke lidt gammeldags at mene at man kun kan scoute og rekruttere nye spillere hvis man kender nok agenter. Ringer de der agenter ikke alligevel hele tiden og forsøger at afsætte spillere. Jeg håber i øvrigt at man i fremtiden hovedsageligt vil anvende spillere fra egen talentafd., og at man kun undtagelsesvis har brug for at få agenter til at scoute for os.

Hvis vi tager en vi kender der har bevist at han kan performe, så føler jeg mig sikrere på at det vil være en succes, en hvis vi tager en eller anden tilfældig udefra.

Brugeravatar
sir-kargo
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 4. jul 2007, 13:58

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af sir-kargo » 11. jan 2013, 22:30

Tilbage til Ole Nielsen.

Synes faktisk han har gjort det ok i Søndertyske.

Og interview i Tipsbladet slap han også fra med pil op (roste AaB og Lynge)

Men hvad dælan var der med ham i AaB? Var han bare en karl smart af type?

Løb han med kassen - var han en gadedreng eller? Synes der var noget bøvl med ham - men kan bare ikke huske...

Alle de andre forslag er ærligt talt ikke særligt gode i mine øjn. Jakob Larsen - er det et sympatisk forslag - men er han ikke et barn endnu? Har vi ikke mere nytte af hans evner i talent-sektoren? Har svært ved at se ham sidde og forhandle med rutinerede agenter og proffessionelle lurendrejere - prøv bare at forestille jer en Aabrink type?

Tja - så er det bedste af de andre bud vel den intellektuelle Rudbæk :o Hvad mon han laver nu???
"He swaggered in, collar turned up, back straight, his chest stuck out, raised his head and surveyed everything as though he were asking "I'm Cantona, how big are you? Are you big enough for me?".

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Brent » 11. jan 2013, 23:14

sir-kargo skrev:Tilbage til Ole Nielsen.

Synes faktisk han har gjort det ok i Søndertyske.

Og interview i Tipsbladet slap han også fra med pil op (roste AaB og Lynge)

Men hvad dælan var der med ham i AaB? Var han bare en karl smart af type?

Løb han med kassen - var han en gadedreng eller? Synes der var noget bøvl med ham - men kan bare ikke huske...

Alle de andre forslag er ærligt talt ikke særligt gode i mine øjn. Jakob Larsen - er det et sympatisk forslag - men er han ikke et barn endnu? Har vi ikke mere nytte af hans evner i talent-sektoren? Har svært ved at se ham sidde og forhandle med rutinerede agenter og proffessionelle lurendrejere - prøv bare at forestille jer en Aabrink type?

Tja - så er det bedste af de andre bud vel den intellektuelle Rudbæk :o Hvad mon han laver nu???
Han brugte alt for mange penge på at hente udenlandske spillere til Ishockey, han sprængte gang på gang budgetterne, hvofor ishockey under Ole Nielsen styrtblødte økonomisk - derfor fik han til sidst sparket.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. jan 2013, 23:23

Hopla skrev:Jeg har set flere af de unge ledere i talentafdelingen tale til større forsamlinger og jeg må sige at jeg har været ganske imponeret over dem. De virker meget begavede og det virker til at de med Figo i spidsen, evner at arbejde systematisk og målrettet. Ud fra det jeg kan se virker de meget fagligt kompetente og som nævnt overraskende sikre i deres optræden.

Hvis det overhovedet er muligt vil jeg foretrække at man vælger en af disse unge ledere frem for en udefra. Jeg synes at talentafdelingens folk skal belønnes for det fine arbejde der laves. Det vil være et godt signal at sende at man bruger sine egne ledere ligesom man bruger sine egne spillere.

Ja men de har jo ikke noget netværk hos agenterne og andre siger nogle så. Men er det ikke lidt gammeldags at mene at man kun kan scoute og rekruttere nye spillere hvis man kender nok agenter. Ringer de der agenter ikke alligevel hele tiden og forsøger at afsætte spillere. Jeg håber i øvrigt at man i fremtiden hovedsageligt vil anvende spillere fra egen talentafd., og at man kun undtagelsesvis har brug for at få agenter til at scoute for os.

Hvis vi tager en vi kender der har bevist at han kan performe, så føler jeg mig sikrere på at det vil være en succes, en hvis vi tager en eller anden tilfældig udefra.
Jeg er 100% enig, Figo lyder for mig også mere og mere som det logiske og rigtige valg. Jeg er ikke i tvivl om at han har en kæmpestor personlig andel i AaB talenternes opblomstring de senere år, han kender klubben indefra, og så udstråler han altså bare via sin personlighed meget af det værdisæt jeg forbinder med AaB. Det sidste er måske ikke det altafgørende, når man ansætter en ny sportslig leder, men det vil afgjort være i top 3 over ønskelige kvalifikationer hvis jeg skulle bestemme.

Hvad angår netværk, er der jo absolut ikke nogen tvivl om at Lynge's netværk ikke bare forsvinder fordi far Lynge stopper, og især for en ung AaB knægt vil Lynge jo med garanti gøre alt, for at hjælpe til med at få gjort ham til den bedst mulige sportslige leder, også hvad angår netværk.

Som tiden er gået, og chokket forleden så småt er begyndt at bundfalde, bliver det for mig mere og mere vigtigt at vi får en sportslig leder der, ligesom Lynge, ikke bare vil sig selv og den arbejdsgiver han er ansat af det bedste, men vil AaB det bedste!

Der skal en AaB'er på posten, og dermed snævres feltet alvorligt ind. Samtidig synes jeg rigtig godt om tanken at hente en ung gut ind, og var vi 5 år længere fremme i tiden kunne jeg måske yderligere have nævnt navne som Augo eller Jimmy som kandidater jeg tror på har det der skal til. I dag er der Figo, men han har til gengæld fordel af allerede at være en del af det inderste i AaB.

Ole Nielsen: Nej tak. Han har ganske vist vel nok gjort det ok i Sønderjyske, men der går sgu for meget drama-queen i den med Ole Nielsen, og så er han vel typen som slår en del større brød op end han kan bage, sådan virkede hans indstilling i AaB Ishockey i hvert fald til at være.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Pastorius » 11. jan 2013, 23:33

sir-kargo skrev:Tilbage til Ole Nielsen.

Synes faktisk han har gjort det ok i Søndertyske.

Og interview i Tipsbladet slap han også fra med pil op (roste AaB og Lynge)

Men hvad dælan var der med ham i AaB? Var han bare en karl smart af type?

Løb han med kassen - var han en gadedreng eller? Synes der var noget bøvl med ham - men kan bare ikke huske...

Alle de andre forslag er ærligt talt ikke særligt gode i mine øjn. Jakob Larsen - er det et sympatisk forslag - men er han ikke et barn endnu? Har vi ikke mere nytte af hans evner i talent-sektoren? Har svært ved at se ham sidde og forhandle med rutinerede agenter og proffessionelle lurendrejere - prøv bare at forestille jer en Aabrink type?

Tja - så er det bedste af de andre bud vel den intellektuelle Rudbæk :o Hvad mon han laver nu???
Han er en gadedreng, og han var ikke slet ikke i stand til at holde de økonomiske mål i Hockeyafdelingen. Hans opførsel ift. nogle sportslige var heller ikke i Lyngeklasse (for nu at sige det mildt). Værst omkring tyveriet i Esbjerg - ikke bare på selve aftenen, men også i dagene efter.

Det er fuldstændig ligegyldigt om han har gjort det ok eller ej i Sønderjyske - manden er lige så langt fra at have menneskelig klasse til AaB som JEns Ørgaard er det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af 634 » 13. jan 2013, 13:01

634 skrev:Jeg er 99 % sikker på det bliver Jakob Figo Larsen, og det er også min anbefaling, 99 % på Jakob og 1 % på en outsidder
Jeg er ikke så skråsikker på de 99-1 % længere, efter at have set Ib på skærmen på opsigelses dagen, kan det jo også give god mening at give Ib hele Lynges nuværende job.
Ib har bare i mange år været meget væk fra AaB, han har virket konfligtsky over problem-stillinger vedrørende AaB
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. jan 2013, 13:06

634 skrev:
634 skrev:Jeg er 99 % sikker på det bliver Jakob Figo Larsen, og det er også min anbefaling, 99 % på Jakob og 1 % på en outsidder
Jeg er ikke så skråsikker på de 99-1 % længere, efter at have set Ib på skærmen på opsigelses dagen, kan det jo også give god mening at give Ib hele Lynges nuværende job.
Ib har bare i mange år været meget væk fra AaB, han har virket konfligtsky over problem-stillinger vedrørende AaB
Figo som sportschef og Ib som direktør og AaB's ansigt udadtil... det kunne i hvert fald gøre mig tilfreds, det er helt sikkert.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af 634 » 13. jan 2013, 14:47

Jesper Schmidt skrev:
634 skrev:
634 skrev:Jeg er 99 % sikker på det bliver Jakob Figo Larsen, og det er også min anbefaling, 99 % på Jakob og 1 % på en outsidder
Jeg er ikke så skråsikker på de 99-1 % længere, efter at have set Ib på skærmen på opsigelses dagen, kan det jo også give god mening at give Ib hele Lynges nuværende job.
Ib har bare i mange år været meget væk fra AaB, han har virket konfligtsky over problem-stillinger vedrørende AaB
Figo som sportschef og Ib som direktør og AaB's ansigt udadtil... det kunne i hvert fald gøre mig tilfreds, det er helt sikkert.
Jeg synes det vigtigste er, at der ikke kommer en ny Tom Matthisen ind med sit eget netværk. Lynge må efterlade sig et netværk, som efterfølgerne kan og vil arbejde videre med.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af martinaalborg » 15. jan 2013, 15:21

Jan Lauersen (FcN)

Ham kunne jeg godt se i Lynges job..hvis man da ønsker en mand udefra...
- han er rigtig dygtig til at spotte "billige" talenter .....

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10696
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Mulige afløsere for Lynge

Indlæg af jonas386 » 15. jan 2013, 15:36

Ved jeg ikke hvor enig jeg er i. De unge spillere der er hentet til FCN, er for det meste spillere der havde et ret åbenlyst talent. Bjelland var de fleste enige i var et kæmpetalent, foreslog ham faktisk selv her på siden i selvsamme vindue som FCN hentede ham i.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar