Skadestråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skadestråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. nov 2014, 12:23

Dejligt hvis det holder stik, især hvis det samme gælder for Spalvis.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1566
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Skadestråden

Indlæg af dyhrmaN » 13. nov 2014, 10:37

http://www.bold.dk/nyt/AaB-svensker-opgiver-efteraaret

Jönsson kommer ikke i spil til efteråret. Det kan næppe komme som nogen stor overraskelse.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Skadestråden

Indlæg af Hanga » 24. nov 2014, 19:29

http://www.nordjyske.dk/sport/thelander ... a2/15/1547

Nu skal man ikke tage sorgerne på forskud, men jeg er godt nok ikke glad for at høre, at det er knæet den er galt med. Det er ofte nogle meget drilske skader! Åååhhh vi har altså ikke behov for flere skadesproblemer til profiler!!!

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 389
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Skadestråden

Indlæg af Anubit » 12. dec 2014, 21:42

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... de/5353265" onclick="window.open(this.href);return false;

Nej nej nej...

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Skadestråden

Indlæg af Aabwibz » 12. dec 2014, 21:43

Nu må det altså stoppe!!!! Hvad foregår der!!!!!!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Skadestråden

Indlæg af Kristian » 12. dec 2014, 21:52

Amen fuck nu af i helvede. Det er så synd for manden!!!

Skal vi bare rykkes midt over i de her sæson med skader.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Skadestråden

Indlæg af Hanga » 12. dec 2014, 21:55

Jesus fucking christ...

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skadestråden

Indlæg af Martino » 12. dec 2014, 21:55

Det er noget værre pis. Ellers en rigtig dygtig spiller. Så har vi Blåbjerg og måske Gilli kan omskoles til venstreback? Han har ihvertfald fart. Hvad render der rundt på u-19?

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Skadestråden

Indlæg af Kristian » 12. dec 2014, 22:05

Der skal hentes en fuldgod erstatning indtil sommer. Kan vist ikke diskuteres.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Skadestråden

Indlæg af Provst i Brovst » 12. dec 2014, 22:17

Spinal Tap havde deres problem med trommeslagere, AaB har det med venstre backs. Groter var ellers rigtig god og jeg kunne godt se ham permanent i AaB!


Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Skadestråden

Indlæg af Henriksen » 12. dec 2014, 23:43

Provst i Brovst skrev:Spinal Tap havde deres problem med trommeslagere, AaB har det med venstre backs. Groter var ellers rigtig god og jeg kunne godt se ham permanent i AaB!


Hehe....fed sammenligning i en ellers sørgelig stund :thumbsup:

Godt spottet.....(og en fed film iøvrigt)

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Skadestråden

Indlæg af gravballe » 12. dec 2014, 23:50

kan huske tilbage i 2004 eller sådan noget, der begyndte AaB også konstant at få skader.. begynder at få flash back til dengang..

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skadestråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. dec 2014, 00:35

gravballe skrev:kan huske tilbage i 2004 eller sådan noget, der begyndte AaB også konstant at få skader.. begynder at få flash back til dengang..
Nu er det ikke fordi jeg tror det har nogen relevans for de 3 korsbåndskader, for man kunne næsten se i alle 3 situationer at det var så voldsomme påvirkninger knæene fik, at det kun kunne gå galt.

Men generelt har det jo været et hårdt år for stamspillerne som har spillet mest, vi var meget smalle i foråret, og skiftede ikke meget ud. Samtidig krævede spillestilen enormt meget af spillerne rent løbemæssigt, og vi havde et utal af kampe som var lige så vigtige som pokalfinalen, og dermed mange hårde kampe. Dertil kom en kort sommerpause, fordi der ventede kvalkampe, og allerede inden den første betydende kamp væltede skaderne ind i lidt for stor grad.

KEP gik skadet på ferie, og inden første kamp var Risgård, Würtz og Thomsen ligeledes ude i længere perioder, i forvejen manglede Dalsgaard. Der var heller ikke spillet mange minutter før manden der lignede førstevalget mellem de mange spændende unge kanter, Thrane, blev skadet. Efterfølgende så vi noget der lignede et gennembrud fra Børsting, før også han blev skadet. I takt med at Dalsgaard begyndte at ligne sig selv mistede vi PK, og så var der selvfølgelig skaderne til Ahlmann og Spalvis, mens også Gilli Sørensen blev skadet, da man netop havde brug for at give marginalspillerne spilletid. Alle disse skader gjorde efter min mening også at man måtte give Ene langt mere spilletid end han egentlig var klar til, og jeg tror bestemt han havde været længere fremme i dag, hvis han havde kunnet træne mere og spillet mindre - det samme gør sig måske også gældende for Helenius, men det kan man vel ikke sige med så stor sikkerhed.

Vi har godt nok været uhørt hårdt ramt i forhold til hvad vi har været vant til, og Gaarde's udtalelse til bold.dk, hvor han siger at 8 spillere er blevet opereret siden mesterskabet kom i hus, siger i virkeligheden det hele. Vi har været ekstremt smalle pga. skaderne i en halvsæson hvor vi har spillet 27 betydende kampe, og selv om vi har set unge spillere løfte sig mere markant end vi vel har kunnet drømme om (jeg tænker her på Børsting, Bruhn og Blåbjerg), så har belastningen set over hele året været enorm på stamspillerne.

Men netop det gør også mig meget fortrøstningsfuld i forhold til foråret. Jeg er ikke i tvivl om at vores trup vil være den trup i ligaen som har allermest gavn af pausen, og at vi vil se holdet i en anden forfatning når foråret starter op. Jeg er overbevist om, at en stor grund til at vi ikke rigtigt har set spillet fra sidste sæson i dette efterår, er at friskheden og kontinuiteten ganske enkelt ikke har været der.

En anden grund mener jeg er, at vi helt tilbage fra opstartskampene så et AaB hold der fokuserede langt mere på at få en velfungerende defensiv pga. kampene i Europa, men det er en helt anden snak...

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Skadestråden

Indlæg af Aabwibz » 13. dec 2014, 00:40

Hvad er det egentligt der holder PK ude og hvornår forventes det han kan være med igen?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skadestråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. dec 2014, 00:49

Aabwibz skrev:Hvad er det egentligt der holder PK ude og hvornår forventes det han kan være med igen?
http://www.bold.dk/nyt/AaB-allrounder-skal-under-kniven" onclick="window.open(this.href);return false;

PK er blevet opereret for sportsbrok, og bør vel forhåbentlig være klar når de starter op igen.

Bortset fra at vi kunne have haft stor brug for Patrick andre steder på banen, så er det trods alt en af de mere heldigt timede skader, sammenholdt med at Dalsgaard gudskelov ikke fik følgeskader eller tilbagefald efter han er vendt tilbage. Havde vi f.eks. måttet mangle PK i en lige så stor del af foråret som det har været tilfældet i efteråret, tvivler jeg på vi havde vundet titler i sidste sæson.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Skadestråden

Indlæg af Aabwibz » 13. dec 2014, 00:57

Jesper Schmidt skrev:
Aabwibz skrev:Hvad er det egentligt der holder PK ude og hvornår forventes det han kan være med igen?
http://www.bold.dk/nyt/AaB-allrounder-skal-under-kniven" onclick="window.open(this.href);return false;

PK er blevet opereret for sportsbrok, og bør vel forhåbentlig være klar når de starter op igen.

Bortset fra at vi kunne have haft stor brug for Patrick andre steder på banen, så er det trods alt en af de mere heldigt timede skader, sammenholdt med at Dalsgaard gudskelov ikke fik følgeskader eller tilbagefald efter han er vendt tilbage. Havde vi f.eks. måttet mangle PK i en lige så stor del af foråret som det har været tilfældet i efteråret, tvivler jeg på vi havde vundet titler i sidste sæson.
Hvis PK er tilbage på fuld knald til opstarten, så skal vi ikke ud og bruge penge på en 3. venstre back, så må vi nøjes. Så hellere bruge nogle penge offensivt eller på en ny CB.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skadestråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. dec 2014, 01:11

Aabwibz skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Aabwibz skrev:Hvad er det egentligt der holder PK ude og hvornår forventes det han kan være med igen?
http://www.bold.dk/nyt/AaB-allrounder-skal-under-kniven" onclick="window.open(this.href);return false;

PK er blevet opereret for sportsbrok, og bør vel forhåbentlig være klar når de starter op igen.

Bortset fra at vi kunne have haft stor brug for Patrick andre steder på banen, så er det trods alt en af de mere heldigt timede skader, sammenholdt med at Dalsgaard gudskelov ikke fik følgeskader eller tilbagefald efter han er vendt tilbage. Havde vi f.eks. måttet mangle PK i en lige så stor del af foråret som det har været tilfældet i efteråret, tvivler jeg på vi havde vundet titler i sidste sæson.
Hvis PK er tilbage på fuld knald til opstarten, så skal vi ikke ud og bruge penge på en 3. venstre back, så må vi nøjes. Så hellere bruge nogle penge offensivt eller på en ny CB.
Vores backs er nu også en kæmpe del af vores offensiv, og forskellen mellem at spille med Blåbjerg eller en spiller med Ahlmanns offensive evner, tror jeg såmænd kunne have en næsten lige så stor impact offensivt, som hvis man bruger de samme penge længere fremme på banen.

Jeg synes det optimale ville være at finde en ung venstreback, som fremadrettet kunne blive Ahlmann's afløser, men det er uden tvivl en svær opgave. På sigt ser jeg ikke Blåbjerg som back, jeg synes ikke helt han har de offensive og tekniske kvaliteter til at være back på et fodboldhold som gerne vil spille moderne fodbold. Til gengæld tror jeg han kan blive en rigtig dygtig spillende/moderne midterforsvarer, når han har fået løftet lidt flere vægte.

Men jeg ser det nu bestemt ikke som nogen gigantisk katastrofe hvis vi skal spille med Blåbjerg som back i foråret, det vil alt andet lige også være en god investering i hans fremtid.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Skadestråden

Indlæg af gravballe » 13. dec 2014, 17:09

Jesper Schmidt skrev:
gravballe skrev:kan huske tilbage i 2004 eller sådan noget, der begyndte AaB også konstant at få skader.. begynder at få flash back til dengang..
Nu er det ikke fordi jeg tror det har nogen relevans for de 3 korsbåndskader, for man kunne næsten se i alle 3 situationer at det var så voldsomme påvirkninger knæene fik, at det kun kunne gå galt.

Men generelt har det jo været et hårdt år for stamspillerne som har spillet mest, vi var meget smalle i foråret, og skiftede ikke meget ud. Samtidig krævede spillestilen enormt meget af spillerne rent løbemæssigt, og vi havde et utal af kampe som var lige så vigtige som pokalfinalen, og dermed mange hårde kampe. Dertil kom en kort sommerpause, fordi der ventede kvalkampe, og allerede inden den første betydende kamp væltede skaderne ind i lidt for stor grad.

KEP gik skadet på ferie, og inden første kamp var Risgård, Würtz og Thomsen ligeledes ude i længere perioder, i forvejen manglede Dalsgaard. Der var heller ikke spillet mange minutter før manden der lignede førstevalget mellem de mange spændende unge kanter, Thrane, blev skadet. Efterfølgende så vi noget der lignede et gennembrud fra Børsting, før også han blev skadet. I takt med at Dalsgaard begyndte at ligne sig selv mistede vi PK, og så var der selvfølgelig skaderne til Ahlmann og Spalvis, mens også Gilli Sørensen blev skadet, da man netop havde brug for at give marginalspillerne spilletid. Alle disse skader gjorde efter min mening også at man måtte give Ene langt mere spilletid end han egentlig var klar til, og jeg tror bestemt han havde været længere fremme i dag, hvis han havde kunnet træne mere og spillet mindre - det samme gør sig måske også gældende for Helenius, men det kan man vel ikke sige med så stor sikkerhed.

Vi har godt nok været uhørt hårdt ramt i forhold til hvad vi har været vant til, og Gaarde's udtalelse til bold.dk, hvor han siger at 8 spillere er blevet opereret siden mesterskabet kom i hus, siger i virkeligheden det hele. Vi har været ekstremt smalle pga. skaderne i en halvsæson hvor vi har spillet 27 betydende kampe, og selv om vi har set unge spillere løfte sig mere markant end vi vel har kunnet drømme om (jeg tænker her på Børsting, Bruhn og Blåbjerg), så har belastningen set over hele året været enorm på stamspillerne.

Men netop det gør også mig meget fortrøstningsfuld i forhold til foråret. Jeg er ikke i tvivl om at vores trup vil være den trup i ligaen som har allermest gavn af pausen, og at vi vil se holdet i en anden forfatning når foråret starter op. Jeg er overbevist om, at en stor grund til at vi ikke rigtigt har set spillet fra sidste sæson i dette efterår, er at friskheden og kontinuiteten ganske enkelt ikke har været der.

En anden grund mener jeg er, at vi helt tilbage fra opstartskampene så et AaB hold der fokuserede langt mere på at få en velfungerende defensiv pga. kampene i Europa, men det er en helt anden snak...
Jamen jeg er helt enig. Brun og alle de andre har fået en masse erfaring, noget som vi forhåbeligt kan høste på senere. Det er dog også ærgeligt, når man tænker på vi med et mere komplet hold, med stor sansynlighed havde lagt en del point tættere på fcm. kunne have været rart hvis man formåede at få bidt sig fast i toppen, istedet for altid at ende på en 6 plads efter et mesterskab.

har der nogen sinde været noget status på spalvis?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Skadestråden

Indlæg af FlæskeFrank » 14. dec 2014, 11:22

Ordet smal trup pisser mig af. Det er den sportslige ledelses opgave, at sørge for at det ikke sker. Og der var rimelig med tid til at få forstærkning efter kvalifikationen til gruppespil.

Vi hentede Gorter og det har jeg fuld respekt for. Men angrebsmæssigt tog man en meget stor chance med skader til Jønsson og Spalvis samt en Helenius i sølle stand.

Jeg siger ikke, at skaderne ikke var sket, men en ordentlig angriber havde måske fået det bedre til at glide og f.eks. Givet Enevoldsen de pauser han skulle bruge.

Og hvor pengene skulle komme fra? De skulle tages fra gruppespilspengene, om man får overskud på 35 eller 45 mio kr. Er stort set ligemeget!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Skadestråden

Indlæg af Yankee » 15. dec 2014, 12:37

Hvis vores trup er for smal hvad angår angribere, hvorfor har vores reserver (Victor Ahlmann og Søren Frederiksen) så ikke spillet flere kampe? Vi har sågar haft den luksus at vi kamp efter kamp har haft enten Ene, Helenius eller AK på bænken. Problemet er jo ikke bredde. Problemet er at vores dyre angribere ikke har ramt det forventede niveau.

Det kunne vi selvfølgelig have løst ved at hente endnu flere spillere ind udefra. Men hvem er det lige vi skulle have hentet i slutningen af august, der med statsgaranti havde præsteret fra dag 1?

Besvar