Skadestråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Skadestråden

Indlæg af troelsh » 23. feb 2015, 18:19

Ala skrev:
Søgaard skrev:Fedt at høre, det går så meget fremad med Spalvis. Frygtede lidt, at grunden til at der var så stille om ham, var at det gik dårligt.

Vi ender måske ligefrem med at vade i angribere om en måneds tid. Helenius, Jönsson, Spalvis, AK - Ahlmann må nok indstille sig på at vente lidt endnu i baggrunden. Spændende med de taktiske udfordringer Kent pludselig kan stå i, for vil ikke mene at nogen af dem kan klare længere tid på bænken. AK har ganske vist haft en skidt afslutning på efteråret og ikke spillet nogle blændende træningskampe, men med en spiller som Jönsson på banen, tror jeg pludselig han kan stråle op igen.
Jeg er ikke i tvivl - kommer Spalvis på sit gamle niveau, så bør duoen være Jönsson/Spalvis. Det fungerer og det ved vi :)

Er dog ret spændt på Helle og det niveau han viser for tiden. Synes han er boldsikker og arbejder fint for holdet og han er pludselig indblandet i en del mål.
Jönsson og Spalvis fungerer perfekt sammen på toppen, og jeg glæder mig virkelig også til at se den unge litauer bombe igen!

Og med en Ahlmann på vej tilbage begynder man allerede nu at kunne se tegningerne til en meget giftig start 11'er næste sæson, der minder meget om den der skaffede os guldet. De store spørgsmålstegn er selvfølgelig om man bør forsøge at få permanente kontrakter med Helenius og Ene, og om man kan holde på spillere som thomsen og Thelander, men det er en anden tråd. :D

Larsen

Dalle/PK KEP Thelander Ahlmann

Børsting/Bruhn Würtz Risgård Thomsen

Jönsson Spalvis

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Skadestråden

Indlæg af Provst i Brovst » 23. feb 2015, 19:27

Duoen Jönsson/Spalvis fik 455 minutter i 2014. Det er rundt regnet 5 hele kampe!

I 7 kampe får de spilletid sammen. Disse kampe resulterede i 4 sejre, 2 nederlag og en uafgjort. I disse kampe scorede Spalvis 5 mål mens de er på banen samtidig ud af de 8 mål han lavede. Jönsson scorede 2 mål ud af de 6 som han scorede i sæsonen.

kilde superstats.dk
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Skadestråden

Indlæg af Provst i Brovst » 25. feb 2015, 21:05

Donny Gorter tilbage på græs! Selvom vi nok ikke ser ham spille i denne sæson, så vil jeg gerne se ham i næste. Han er den venstre midtbane vi mangler alternativt backup for Würtz.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skadestråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. feb 2015, 01:00

Provst i Brovst skrev:Donny Gorter tilbage på græs! Selvom vi nok ikke ser ham spille i denne sæson, så vil jeg gerne se ham i næste. Han er den venstre midtbane vi mangler alternativt backup for Würtz.
Jeg ved godt at Gorter er blevet beskrevet som at kunne spille den defensive midtbane, men tror vi på han kunne det? Jeg synes Gorter har gjort det ganske glimrende på venstre back, men det er da afgjort mest i den offensive del hans kvaliteter ligger. Fysisk er han vel heller ikke rigtigt klædt på til at tage slagene på skraldemandspladsen, så skal man i hvert fald spille i en anden opstilling end den vi benytter, tror jeg.

Jeg kan nu heller ikke se ham som venstre midtbane, det synes jeg ikke rigtigt han helt har nok at byde på offensivt til at kunne. Gorter er i mine øjne en klassisk wingback efter klassisk hollandsk forbillede a la Jan Heinze, og det gør han ganske dygtigt, selv jeg synes det vil være en klar forstærkning når Ahlmann igen er klar, han har været savnet, også mens Gorter gjorde det fint.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Skadestråden

Indlæg af Provst i Brovst » 26. feb 2015, 09:22

Jesper Schmidt skrev:
Provst i Brovst skrev:Donny Gorter tilbage på græs! Selvom vi nok ikke ser ham spille i denne sæson, så vil jeg gerne se ham i næste. Han er den venstre midtbane vi mangler alternativt backup for Würtz.
Jeg ved godt at Gorter er blevet beskrevet som at kunne spille den defensive midtbane, men tror vi på han kunne det? Jeg synes Gorter har gjort det ganske glimrende på venstre back, men det er da afgjort mest i den offensive del hans kvaliteter ligger. Fysisk er han vel heller ikke rigtigt klædt på til at tage slagene på skraldemandspladsen, så skal man i hvert fald spille i en anden opstilling end den vi benytter, tror jeg.

Jeg kan nu heller ikke se ham som venstre midtbane, det synes jeg ikke rigtigt han helt har nok at byde på offensivt til at kunne. Gorter er i mine øjne en klassisk wingback efter klassisk hollandsk forbillede a la Jan Heinze, og det gør han ganske dygtigt, selv jeg synes det vil være en klar forstærkning når Ahlmann igen er klar, han har været savnet, også mens Gorter gjorde det fint.
Det er ikke fordi jeg synes at Donny Gorter er bedre end Jacob Ahlmann, men fordi jeg synes at Donny Gorter er bedre end vores alternativer som venstre midtbane. Donny Gorter er 100% professionel i sit spil og attitude, jeg synes faktisk at Donnys kontante og no bullshit attitude er noget AaB hold mangler.

At han også er backup som venstreback og defensiv midtbane er kun et plus.

Fysisk er der ikke meget forskel på Gorter og Würtz, jeg tror at DOnny har lige så mange kilometer i benene som Würtz da han jo spiller en meget løbetung position. Som bolderobrer er Würtz sikkert bedre og han er sikkert også bedre som spilfordeler. Men det er jo også som backup til Würtz som jeg ser Gorter.

Som defensiv midt er jeg sikker på at Donny Gorter er bedre end Thomas Augustinussen når vi spiller som vi gør.

Fra Wikipedia:
Donny Gorter:
Height: 1.75 m
Weight: 70 kg

Rasmus Würtz:
Height: 1.79 m
Weight: 72 kg
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Skadestråden

Indlæg af Arendt » 26. feb 2015, 13:03

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... -igen.aspx

I denne artikel bliver det beskrevet, at Lukas Spalvis deltog i hele træningen i går, mens Jakob Ahlmann og Donny Gorter lavede træningsøvelser med lægesektoren. Det bliver virkelig et slagkraftigt angreb, når Lukas Spalvis er klar til at indgå i truppen :aabfan:
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skadestråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. feb 2015, 17:33

Provst i Brovst skrev: Donny Gorter er 100% professionel i sit spil og attitude, jeg synes faktisk at Donnys kontante og no bullshit attitude er noget AaB hold mangler.
Den del er jeg 100% enig i. Resten - not so much.

I mine øjne har vil allerede manden i truppen som vil være en stærkere backup, samlet set, til de 3 pladser du nævner: PK.

Jeg kan stadig absolut ikke forestille mig Gorter som defensiv midt på vores hold, selv som back synes jeg en af hans svagheder er at han er for nem at flytte, og det vil da blive endnu mere udtalt på midten. Som kant i en klassisk 4-4-2 hvor kantspillerens hovedopgave er at stryge til baglinjen og tyre et perfekt indlæg ind i hovedet på en stor boksangriber - jo det kunne jeg godt se for mig... det er vel bare ikke det vi bruger kanterne til som holdet spiller nu (eller prøver på at spille).

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skadestråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. feb 2015, 17:35

Arendt skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... -igen.aspx

I denne artikel bliver det beskrevet, at Lukas Spalvis deltog i hele træningen i går, mens Jakob Ahlmann og Donny Gorter lavede træningsøvelser med lægesektoren. Det bliver virkelig et slagkraftigt angreb, når Lukas Spalvis er klar til at indgå i truppen :aabfan:
Fantastisk at Spalvis allerede er så langt fremme. Jeg er ikke sikker på jeg helt køber den med slut-marts/start-april før han er tilbage på banen, mon ikke han er i spil som joker til sidst i kampene før det.

AabMaster
2. div
2. div
Indlæg: 129
Tilmeldt: 3. sep 2007, 12:09
Geografisk sted: Aalborg c

Re: Skadestråden

Indlæg af AabMaster » 4. mar 2015, 08:01

Spalvis føler sig selv, at han er klar til at spille http://nordjyske.dk/nyheder/spalvis-foe ... 2/112/1513
Intet har været så ødelæggende for fodbolden som da VAR blev indført.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Skadestråden

Indlæg af frederikshavneren » 24. mar 2015, 09:04

Ahlmann afskriver denne sæson. Han har haft et mindre tilbagefald http://mobil.bold.dk/nyt/langtidsskadet ... r-saesonen

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Skadestråden

Indlæg af Ala » 26. mar 2015, 12:39

Mon ikke Spalvis kommer tilbage som et regulært 'beast from the east'.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Skadestråden

Indlæg af frederikshavneren » 30. mar 2015, 16:46

Thelander døjer stadigvæk med en fodskade http://mobil.bold.dk/nyt/AaB-stopper-ka ... d-fodskade

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Skadestråden

Indlæg af AaB1978 » 5. apr 2015, 12:50


Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Skadestråden

Indlæg af Buzz Killington » 5. apr 2015, 13:53

AaB1978 skrev:AK frygtes alvorligt skadet

http://www.bold.dk/nyt/AaB-topscorer-fr ... igt-skadet
Sikke en lorteskade, oveni en masse andre lorteskader. Han har kontraktudloeb 2015-12-31, saa hvis ikke Gaarde forlaenger, saa kan vi ha' set ham i troejen for sidste gang, afhaengigt af hvor gal skaden er.

Pis
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Skadestråden

Indlæg af Aabwibz » 5. apr 2015, 16:53

Buzz Killington skrev:
AaB1978 skrev:AK frygtes alvorligt skadet

http://www.bold.dk/nyt/AaB-topscorer-fr ... igt-skadet
Sikke en lorteskade, oveni en masse andre lorteskader. Han har kontraktudloeb 2015-12-31, saa hvis ikke Gaarde forlaenger, saa kan vi ha' set ham i troejen for sidste gang, afhaengigt af hvor gal skaden er.

Pis
Intet er så dårligt, at det ikke er godt for noget andet. Hvis vi er heldige, kan vi signe ham på en ny kontrakt, til ikke meget mere end hvad han allerede tjener, hvis han ender med at være ude længe.
Pisse ærgeligt for AK og for os, men er ikke i tvivl om han kommer tilbage bedre!
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Skadestråden

Indlæg af Hanga » 6. apr 2015, 01:30

Hvad sker der for alle de knæskader? Det er da utroligt som vi skal rende ind i dem. Skader er naturligvis ikke hele forklaringen på vores noget usle sæson i ligaen, men det er altså heller ikke nemt når vi KONSTANT render ind i skader.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Skadestråden

Indlæg af Buzz Killington » 15. apr 2015, 08:17

Pyha, ikke saa alvorligt alligevel med AK. Han er allerede tilbage i traening.

http://www.bold.dk/nyt/AaB-topscorer-ti ... ningsbanen
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Skadestråden

Indlæg af Arendt » 7. maj 2015, 15:26

http://www.bold.dk/nyt/kent-n-thelander ... r-saesonen

Det bliver sandsynligvis Kasper P., KEP og Blåbjerg, som skal styre midterforsvaret for resten af sæsonen.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Skadestråden

Indlæg af A_Strandfelt » 11. maj 2015, 18:59

Thrane på vej tilbage med 90 min. for DS. Han scorede i øvrigt til 5-1.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Skadestråden

Indlæg af FlæskeFrank » 13. maj 2015, 08:26

A_Strandfelt skrev:Thrane på vej tilbage med 90 min. for DS.
Han har godt nok været meget skadet. Jeg tror dog stadig, at vi har en usleben diamant, som vi bliver glade for.

Men nu må han gerne få et længere forløb uden skader.
- FlæskeFrank

Besvar