Capo og spar nord

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Capo og spar nord

Indlæg af mich1596 » 23. apr 2013, 15:57

Jeg forstår ikke hvorfor capoen og de mest dedikerede fans står ude i den ene side på spar nord? syntes jeg kan huske noget med at det er for at få nordjyske med/eller måske bare fordi man i sin tid flyttede fra samme tribune og gerne ville være tæt på de fans der blev på nordjyske, jeg selv foreksempel.
I min optik virkede det bare ikke!!!! nordjyske er og blir i 9 ud af 10 kampe en siddetribune.
jeg vil gerne tillade mig at foreslå at man rykker capoen ind på midten for at få hele spar nord med, jeg tror det på sigt kunne få hele tribunen med og skabe grobund for en federe stemning :thumbsup:
det er lidt fladt inde på midten tit........der mangler en dirigent og nogle der kan få gang i os der ikke står ude i nordsiden. :aabfan:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: Capo og spar nord

Indlæg af Mr Alex » 23. apr 2013, 19:21

Kan godt forstå dig, men personligt tror jeg ikke man vil kunne få flere til at medvirke til stemningen hvis den kom ind på midten igen. Dem der gerne vil medvirke til stemningen burde også kunne ofre sig lidt, og så stille sig hen hvor tårnet er nu. Det er ikke tit folk inde på midten synger med alligevel.
Det har været oppe flere gange om tårnet skulle ind på midten igen, og tror heller ikke det er blevet diskuteret for sidste gang, men det store spørgsmål er om det vil have en effekt?? Personligt tror jeg ikke, at det vil.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Capo og spar nord

Indlæg af mich1596 » 23. apr 2013, 21:23

Det tror jeg......men effekten ville nok ikke indtræde i første kamp, men man kunne jo prøve i en sæsson og se om ikke det gir flere medsyngende og engagerede fans :thumbsup:

Prøver vi kan debatten jo altid starte derfra og tårnet flyttes tilbage i siden.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Capo og spar nord

Indlæg af mich1596 » 24. apr 2013, 01:29

Kan det passe at der kun er 1.............der har en holdning til at capotårnet står i den ene side ???
-hvordan er det på andre stadions?
-alt andet lige må det da være bedre at kunne dække begge sider!!
-hvorfor endte capotårnet ude i siden?
-handler det ikke om at få flest mulige med?

KNUS i håb om at vi ikke er groet fast i, for mig en beslutning, truffet i forbindelse med stadion reduction....den var et forsøg på at få nord med, der ikke virkede....og nu forhindre at få hele vesttribunen med:-(

Kom nu lad os få mere gang i den på den fede måde :aabfan:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Capo og spar nord

Indlæg af Hinrup85 » 24. apr 2013, 07:49

Det jeg husker fra Capo i midten var, at der var en gruppe i hjørnet som sang deres sange og en gruppe i midten som sang.

At have Capo i siden samlede, så vidt jeg husker fraktionerne til "fælles sang".

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Capo og spar nord

Indlæg af astonvilla » 24. apr 2013, 09:04

Jeg har ikke så meget at bidrage med omkring placering af Capo på SparNord - det betyder ikke det store for mig - men jeg kunne godt tænke mig at man til de større kampe forsøger at samle op på den gamle tanke omkring "udsendte Capo'er" til NordJyske tribunen.

Jeg sidder selv derovre og vi er en del der godt kunne tænke sig noget sang og stemning som bidrag fra NordJyske. Men når man tager initiativ og rejser sig op og forsøger at starte en sang bliver man jo nærmest gloet på som en pest-befængt limsniffer!

Det kunne "legitimeres" bedre, hvis der kom "udsendte medarbejdere" ovre fra SparNord der satte skub i tingene (vi prøvede det i Europa). Både på øvre og nedre.

Eksempelvis med sang tribune mod tribune, som (NordJyske) synger Heyja AaB og (SparNord) synger Forza de Røde...eller sådan noget. You get the point.

Det ville give et massivt løft til stemningen på stadion hvis begge tribuner var i spil....måske endda Enggaard ville lege med i så fald ;o)
Bienvenu Bassogog!

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Capo og spar nord

Indlæg af PeterS » 24. apr 2013, 13:45

Stort set hele sæsonen lige bortset fra et par enkelte kampe har det knap nok være nødvendigt med en Capo da der har været så få tilskuere og endnu færre der har sunget med. Så egentlig ser jeg ikke nogen grund til denne diskussion, medmindre vi får et mere vedholdende tilskuertal, hvor der fast er op imod 2000 på vest og som minimum halvdelen deltager i stemningen det meste af kampen.

Egentlig burde dette emne nok smides ind under stemningstråden.

Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: Capo og spar nord

Indlæg af Sambaman » 25. apr 2013, 16:05

astonvilla skrev:Jeg har ikke så meget at bidrage med omkring placering af Capo på SparNord - det betyder ikke det store for mig - men jeg kunne godt tænke mig at man til de større kampe forsøger at samle op på den gamle tanke omkring "udsendte Capo'er" til NordJyske tribunen.

Jeg sidder selv derovre og vi er en del der godt kunne tænke sig noget sang og stemning som bidrag fra NordJyske. Men når man tager initiativ og rejser sig op og forsøger at starte en sang bliver man jo nærmest gloet på som en pest-befængt limsniffer!

Det kunne "legitimeres" bedre, hvis der kom "udsendte medarbejdere" ovre fra SparNord der satte skub i tingene (vi prøvede det i Europa). Både på øvre og nedre.

Eksempelvis med sang tribune mod tribune, som (NordJyske) synger Heyja AaB og (SparNord) synger Forza de Røde...eller sådan noget. You get the point.

Det ville give et massivt løft til stemningen på stadion hvis begge tribuner var i spil....måske endda Enggaard ville lege med i så fald ;o)
Kunne ikke være mere enig!
Det ville være vildt med Heya AaB sangen! :aabfan:

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Capo og spar nord

Indlæg af Califfen » 27. apr 2013, 11:27

mich1596 skrev:Jeg forstår ikke hvorfor capoen og de mest dedikerede fans står ude i den ene side på spar nord? syntes jeg kan huske noget med at det er for at få nordjyske med/eller måske bare fordi man i sin tid flyttede fra samme tribune og gerne ville være tæt på de fans der blev på nordjyske, jeg selv foreksempel.
I min optik virkede det bare ikke!!!! nordjyske er og blir i 9 ud af 10 kampe en siddetribune.
jeg vil gerne tillade mig at foreslå at man rykker capoen ind på midten for at få hele spar nord med, jeg tror det på sigt kunne få hele tribunen med og skabe grobund for en federe stemning :thumbsup:
det er lidt fladt inde på midten tit........der mangler en dirigent og nogle der kan få gang i os der ikke står ude i nordsiden. :aabfan:
Nordjyske er vel 10 ud af 10 kampe en siddetribune :)

Men er da enig med dig i, at stemningen ikke er imponerende for tiden. Siden mesterskabet i 08 og det efterfølgende Europa-eventyr er stemningen blevet værre for hvert år der er gået.

Men tror ikke bare det er den manglende sportslige succes, der er årsag til nedgangen i stemning.
Sangudvalget er ikke mainstream nok. Man har distanceret sig fra den almene spar nord supporter ved at sætte sin lid til sange, der kun henvender sig til den inkarnerede fan. Sange, hvor der er ALT for meget tekst i, således den almene supporter ikke magter at lære ordene.

Før i tiden var der fx gabry ponte - geordie sangen, som til hver en tid kunne fyre op for hele tribunen, ja næsten hele stadion. En primitiv sang, men det virkede.

De eneste mainstream sange vi har for tiden er "AaB klap klap klap AaB klap klap klap" og "klap klap klap klap klap klap, klap klap klap klap AaB".. Og det bliver jo for kedeligt i længden.

Synes det er på tide vi ligger vores filosofi om "kun at bruge originale sange" på hylden. Det har dræbt stemningen efter min mening.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Capo og spar nord

Indlæg af Danni » 27. apr 2013, 12:11

Jeg har selv stået på vesttribunen i 10 år og er stor fan af fed stemning og alt hvad dertil høre, men jeg har et par input i forhold til denne debat, der desværre går i den anden retning og det er bestemt ikke fordi, jeg har lyst til, det skal være sådan.
Man bliver nød til at forholde sig til og respektere, at folk på Nordjyske altså har købt og betalt for en siddeplads. Det er ikke alle af dem, der har lyst til at folk rejser sig op foran dem, så de ikke kan se noget, og begynder at synge. Man risikere jo at nogle af disse folk, så bliver væk. De får jo ikke den vare, som står på deres billet. I lighed kan jeg også føle mig provokeret af, at blive cigaretrøget i hovedet under kamp, når jeg har købt et sæsonkort til røgfrit arrangement (ikke at vi overhovedet skal ind på dette emne, og det kunne aldrig få mig til at blive væk!). Jeg synes også det kan være irriterende, når jeg sidder ned, som jeg nogen gange gør til landskampe, og personen foran mig rejser sig op, hver gang bolden er på den ene eller anden banehalvdel og ham bagved, be'r mig om at sætte mig ned, for ellers kan han ikke se noget...
I stedet kunne man prøve, at ligge noget mere fokus på, at få flere folk på vesttribunen. Der er jo i langt de fleste kampe masser af plads. Det er her stemningen virkelig skabes og kunne man nu få 50, 100, 200 eller flere personer, som normalvis sidder ned, til at komme over på vesttribunen og være stemningsskabere, vil jeg personligt synes, det er det allerbedste for alle parter og i sidste ende få flest folk til at komme på stadion.
Længe leve arbejderklassen!

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Capo og spar nord

Indlæg af PeterS » 27. apr 2013, 13:42

Danni skrev:Jeg har selv stået på vesttribunen i 10 år og er stor fan af fed stemning og alt hvad dertil høre, men jeg har et par input i forhold til denne debat, der desværre går i den anden retning og det er bestemt ikke fordi, jeg har lyst til, det skal være sådan.
Man bliver nød til at forholde sig til og respektere, at folk på Nordjyske altså har købt og betalt for en siddeplads. Det er ikke alle af dem, der har lyst til at folk rejser sig op foran dem, så de ikke kan se noget, og begynder at synge. Man risikere jo at nogle af disse folk, så bliver væk. De får jo ikke den vare, som står på deres billet. I lighed kan jeg også føle mig provokeret af, at blive cigaretrøget i hovedet under kamp, når jeg har købt et sæsonkort til røgfrit arrangement (ikke at vi overhovedet skal ind på dette emne, og det kunne aldrig få mig til at blive væk!). Jeg synes også det kan være irriterende, når jeg sidder ned, som jeg nogen gange gør til landskampe, og personen foran mig rejser sig op, hver gang bolden er på den ene eller anden banehalvdel og ham bagved, be'r mig om at sætte mig ned, for ellers kan han ikke se noget...
I stedet kunne man prøve, at ligge noget mere fokus på, at få flere folk på vesttribunen. Der er jo i langt de fleste kampe masser af plads. Det er her stemningen virkelig skabes og kunne man nu få 50, 100, 200 eller flere personer, som normalvis sidder ned, til at komme over på vesttribunen og være stemningsskabere, vil jeg personligt synes, det er det allerbedste for alle parter og i sidste ende få flest folk til at komme på stadion.
Ser man sig selv som fodboldfan af AaB eller kunde i en forretning? uanset hvor man er på et fodbold stadion må man da regne med folk rejser sig op af og til. Så kan man ikke leve med at folk har følelserne med, og går op i det er det for mig også fint man bliver væk. Det er en gammel debat der har kørt mange gange, vi får startet her.

Ser dem der kommer på stadion weekend efter weekend sig virkelig som kunder af AaB? jeg gør ikke, og skal der være regler for hvor meget folk på nordtribunen må indleve sig i kampen, så er det da først stemningen til en fodboldkamp bliver dræbt. Jeg står selv på Vest, men jeg tager hatten af for de folk på Nord som rejser sig og synger i løbet af kampen. I stedet for at kigge skævt til dem skulle man måske kigge indad og se om man selv kunne bidrage med et eller andet, der ikke er brok.

Var det ikke imod silkeborg man så Wurtz under kampen være ude imod Nordjyske og prøve at opildne alle, så jeg er da ret sikker på at spillerne også synes det er fedt, og at det giver dem lidt ekstre, når det på den ene eller anden måde bliver skabt en stemning, med klap eller sang fra store dele af stadion.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Capo og spar nord

Indlæg af Califfen » 27. apr 2013, 13:59

Hvis man vil stå op og synge, så går man over på Spar Nord. Hvor svært kan det være?

Klart, at man af og til rejser sig fra sin siddeplads, når der er optræk til gode ting. Hvis man ikke man er indforstået med det, så skal man ikke tage på stadion.
Men at rejse sig fra sin siddeplads bare for at synge, bevidner vist kun om elendig situationsfornemmelse. Det er vi jo slet ikke gearet til i Aalborg.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Capo og spar nord

Indlæg af PeterS » 27. apr 2013, 15:14

Califfen skrev:Hvis man vil stå op og synge, så går man over på Spar Nord. Hvor svært kan det være?

Klart, at man af og til rejser sig fra sin siddeplads, når der er optræk til gode ting. Hvis man ikke man er indforstået med det, så skal man ikke tage på stadion.
Men at rejse sig fra sin siddeplads bare for at synge, bevidner vist kun om elendig situationsfornemmelse. Det er vi jo slet ikke gearet til i Aalborg.
Det er klart hvis man står op hele kampen bør man nok gå derover, men det er vidst heller ikke tilfældet så det er fuldstændigt underordnet at begynde og diskutere.

Er så ikke helt med på hvad det er vi i Aalborg ikke er gearet til?

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Capo og spar nord

Indlæg af mich1596 » 28. apr 2013, 18:33

:aabfan: Fedt med holdninger :thumbsup: både for og imod.jeg tilader mig at konkluderer at jeg ikke er den eneste der kan få øje på problemer med den nuværende placering??? i må jo komme efter mig hvis jeg lægger ord i munden på jer i ikke vil stå inde for :cool:

Så jeg foreslår igen at vi i en prøveperiode flytter capoen...............hvem bestemmer og har ansvaret for det??
vil nødigt starte og stå for en debat der ikke kan føre til noget!!!
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Capo og spar nord

Indlæg af Dot Bot » 28. apr 2013, 19:01

mich1596 skrev::aabfan: Fedt med holdninger :thumbsup: både for og imod.jeg tilader mig at konkluderer at jeg ikke er den eneste der kan få øje på problemer med den nuværende placering??? i må jo komme efter mig hvis jeg lægger ord i munden på jer i ikke vil stå inde for :cool:

Så jeg foreslår igen at vi i en prøveperiode flytter capoen...............hvem bestemmer og har ansvaret for det??
vil nødigt starte og stå for en debat der ikke kan føre til noget!!!
Gear nu lidt ned.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3842
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Capo og spar nord

Indlæg af Gentleman Finn » 28. apr 2013, 19:18

astonvilla skrev:Jeg har ikke så meget at bidrage med omkring placering af Capo på SparNord - det betyder ikke det store for mig - men jeg kunne godt tænke mig at man til de større kampe forsøger at samle op på den gamle tanke omkring "udsendte Capo'er" til NordJyske tribunen.

Jeg sidder selv derovre og vi er en del der godt kunne tænke sig noget sang og stemning som bidrag fra NordJyske. Men når man tager initiativ og rejser sig op og forsøger at starte en sang bliver man jo nærmest gloet på som en pest-befængt limsniffer!

Det kunne "legitimeres" bedre, hvis der kom "udsendte medarbejdere" ovre fra SparNord der satte skub i tingene (vi prøvede det i Europa). Både på øvre og nedre.

Eksempelvis med sang tribune mod tribune, som (NordJyske) synger Heyja AaB og (SparNord) synger Forza de Røde...eller sådan noget. You get the point.

Det ville give et massivt løft til stemningen på stadion hvis begge tribuner var i spil....måske endda Enggaard ville lege med i så fald ;o)
Det lykkedes i hvert fald til de europæiske kampe at få folk på siddepladserne bedre med, der havde jeg siddeplads. Det er normalt folk inde i midten på Nordjyske der er mest gang i, og så spreder stemningen sig derfra. Men det blev vist kun til AaB, klap klap klap, sangen, der kom op og stå.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1566
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Capo og spar nord

Indlæg af dyhrmaN » 28. apr 2013, 19:21

Tror capo'en står fint, hvor den står. Hjørnet giver på en måde et "aflukke" med god lyd og en område ud mod venstre over mod væggen, hvor man mere eller mindre bliver en del af "sanggruppen", hvad enten man vil det eller ej.

Ude i midten ville det i stedet flade ud i begge sider, og det kunne næsten give en endnu mere vag stemning.
Til debatten om, hvorvidt langsiden skal være med eller ej. Det er en gammel debat, der bliver taget op igen og igen. Jeg er af den overbevisnung, at langsiden må nøjes med lidt klapklap og AaB klapklap, når det går rigtigt godt - andet tror jeg simpelthen ikke på. Folk er for magelige, og det ligger ikke i den danske og særligt ikke den nordjyske mentalitet og råbe og larme, hvis folk omkring en ikke gør det.

Lad vest synge de sange de vil, også selvom teksterne er komplicerede, og brug i stedet energien på at få flere til at synge med på vest. Hvad man skal gøre, har jeg ikke så farligt mange forslag til - ærligt talt tror jeg den manglende tilknytning til sange og anden stemning skal findes i danskernes overordnede kulturtræk fremfor for mangel og fejl hos måden, hvorpå stemningsskaberne forsøger at skabe stemning.
Det er en kulturændring af danskernes måde at opføre sig på i offentligt rum, der skal til, hvis man vil have markant flere til at synge med og larme - og det kommer aldrig til at ske, en kultur ændrer sig ikke bare sådan lige.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Capo og spar nord

Indlæg af mich1596 » 29. apr 2013, 17:34

Dot Bot skrev:
mich1596 skrev::aabfan: Fedt med holdninger :thumbsup: både for og imod.jeg tilader mig at konkluderer at jeg ikke er den eneste der kan få øje på problemer med den nuværende placering??? i må jo komme efter mig hvis jeg lægger ord i munden på jer i ikke vil stå inde for :cool:

Så jeg foreslår igen at vi i en prøveperiode flytter capoen...............hvem bestemmer og har ansvaret for det??
vil nødigt starte og stå for en debat der ikke kan føre til noget!!!
Gear nu lidt ned.
OK :thumbsup: kunne bare så godt tænke mig vi prøver....men jeg trækker vejret dybt :cool:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Capo og spar nord

Indlæg af Califfen » 29. apr 2013, 18:21

dyhrmaN skrev:Tror capo'en står fint, hvor den står. Hjørnet giver på en måde et "aflukke" med god lyd og en område ud mod venstre over mod væggen, hvor man mere eller mindre bliver en del af "sanggruppen", hvad enten man vil det eller ej.

Ude i midten ville det i stedet flade ud i begge sider, og det kunne næsten give en endnu mere vag stemning.
Til debatten om, hvorvidt langsiden skal være med eller ej. Det er en gammel debat, der bliver taget op igen og igen. Jeg er af den overbevisnung, at langsiden må nøjes med lidt klapklap og AaB klapklap, når det går rigtigt godt - andet tror jeg simpelthen ikke på. Folk er for magelige, og det ligger ikke i den danske og særligt ikke den nordjyske mentalitet og råbe og larme, hvis folk omkring en ikke gør det.

Lad vest synge de sange de vil, også selvom teksterne er komplicerede, og brug i stedet energien på at få flere til at synge med på vest. Hvad man skal gøre, har jeg ikke så farligt mange forslag til - ærligt talt tror jeg den manglende tilknytning til sange og anden stemning skal findes i danskernes overordnede kulturtræk fremfor for mangel og fejl hos måden, hvorpå stemningsskaberne forsøger at skabe stemning.
Det er en kulturændring af danskernes måde at opføre sig på i offentligt rum, der skal til, hvis man vil have markant flere til at synge med og larme - og det kommer aldrig til at ske, en kultur ændrer sig ikke bare sådan lige.
AMEN

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Capo og spar nord

Indlæg af mich1596 » 30. apr 2013, 00:05

Califfen skrev:
dyhrmaN skrev:Tror capo'en står fint, hvor den står. Hjørnet giver på en måde et "aflukke" med god lyd og en område ud mod venstre over mod væggen, hvor man mere eller mindre bliver en del af "sanggruppen", hvad enten man vil det eller ej.

Ude i midten ville det i stedet flade ud i begge sider, og det kunne næsten give en endnu mere vag stemning.
Til debatten om, hvorvidt langsiden skal være med eller ej. Det er en gammel debat, der bliver taget op igen og igen. Jeg er af den overbevisnung, at langsiden må nøjes med lidt klapklap og AaB klapklap, når det går rigtigt godt - andet tror jeg simpelthen ikke på. Folk er for magelige, og det ligger ikke i den danske og særligt ikke den nordjyske mentalitet og råbe og larme, hvis folk omkring en ikke gør det.

Lad vest synge de sange de vil, også selvom teksterne er komplicerede, og brug i stedet energien på at få flere til at synge med på vest. Hvad man skal gøre, har jeg ikke så farligt mange forslag til - ærligt talt tror jeg den manglende tilknytning til sange og anden stemning skal findes i danskernes overordnede kulturtræk fremfor for mangel og fejl hos måden, hvorpå stemningsskaberne forsøger at skabe stemning.
Det er en kulturændring af danskernes måde at opføre sig på i offentligt rum, der skal til, hvis man vil have markant flere til at synge med og larme - og det kommer aldrig til at ske, en kultur ændrer sig ikke bare sådan lige.
AMEN

Ked af at sige det men du tager altså udgangspunkt i ting du selv finder på.

- at det er umuligt at få stemning på stadion med dansk kulturhmmmmmm det syntes modbe´vist ved adskillige lejligheder her i Aalborg....seneste eksempel karnevalskampen :thumbsup: derudover syntes jeg som stadiongænger igennem snart 40 år at stemningen er blevet væsentligt fladere siden stadionreduction.

-"lad vest synge det de vil...lad os bruge energien på at få flere til at synge med" JA det er det den her tråd handler om, at få FLERE med først og fremmest på vest ved at flytte capotårnet.....du skal da ikke bilde mig ind at dem der synger nu holder op fordi vi flytter tårnet 10-12 meter ???tværtimod tror jeg de neutrale på vest MIG f.eks ville deltage hvis capoen var tættere........så man ikke følte sig som palle alene i verden.

- langsiden har jeg ikke taget stilling til....men stemning har det med at sprede sig ....også i Aalborg.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Besvar